back to top
2024. november 27. 03:34
Kezdőlap Blog Oldal 46

Körvonalazódik a Szaud-Arábia Rally tesztversenye

0

Az útvonal már megvan, az időpont még nincs, de a WRC Promóter versenyigazgatója szerint haramosan további részleteket jelentenek be a Szaud-Arábia Rally tesztversenyéről.

Túlzás lenne azt állítani, hogy mindenki örült annak a bejelentésnek, hogy Szaúd-Arábia is csatlakozik a WRC-hez. A Szardínia Rally alatt jelentették be, hogy a közel-keleti ország tíz éven át rendez futamot, a 2025-ös naptárban pedig rögtön a szezonzáró lesz a Szaud-Arábia Rally.

Az egyik kritika az volt, hogy az országban nincs gyökere a ralisportnak, a másik pedig nyilvánvalóan az emberi jogi kérdésekkel volt kapcsolatos. A WRC Promóter versenyigazgatója, Simon Larkin azonban igyekezett elvenni ezeknek az élét. A versenyigazgató akkor egy tesztversenyt is ígért, ami kezd körvonalazódni.

„Hamarosan további részleteket közlünk erről – nyilatkozta Larkin. – Megvan az útvonal, a tervezés gőzerővel zajlik. Amikor már tudjuk a pontos időpontot, minden fontos dolgot bejelentünk.”

A csapatok egyébként kezdhetik felkötni a gatyájukat, a versenyigazgató ugyanis még júniusban meglehetősen változatos körülményeket vázolt fel a jövő évi szezonzáróra.

„Háromféle ralit szeretnénk a tervek szerint tartani a három nap során – mondta akkor Larkin. – Lenne egy hegyek közötti nap, egy vulkáni felületen zajló nap, valamint egy sivatagi nap. Nem olyan utakról van szó, mint a Dakar szakaszai, de ilyenek is lesznek. Minden versenynap másképp fog kinézni. A verseny Dzsiddából indulna a tengerparton.”

Enea Bastianini kettőről négy kerékre vált a Rallylegenden

0

A MotoGP-ből jól ismert Enea Bastianini is részt vesz az október 10–13-ai Rallylegenden, ám ezúttal autóba ül, méghozzá nem is akármilyenbe.

Közeledik a népszerű Rallylegend, amelyet az idén október 10–13-án rendeznek meg San Marinóban. Beszámoltunk róla, hogy az eseményt többek között a Formula–1-ből ismert Heikki Kovalainen vagy éppen a WRC-ben versenyző Adrien Fourmaux részvétele is színesíti, a szervezők pedig újabb sztárvendéget jelentettek be.

A MotoGP-ből jól ismert Enea Bastianini ezúttal nem két keréken indul, hanem autóba ül, méghozzá nem is akármilyenbe. A Ducati versenyzője egy B-csoportos legendás vasat, egy Audi Quattro S1-est vezet majd, felváltva Emanuele Zonzival, a Lamborghini tesztpilótájával a Legend Stars-szekcióban.

Audi Quattro S1
Fotó: Rallylegend

A Rallylegenden természetesen magyar párosok is részt vesznek, a nevezési listán szerepel Schubert István és Schmidt Tamás (Ford Fiesta WRC Plus), Kazár Miklós és Begala Tamás (Mitsubishi Lancer Evo IX), Ollé Tamás és Németh Balázs (BMW 325i E30), Gabura Krisztián és Kertész Krisztián (BMW M3 E36), Dudás István Márton és Hajóka János (Lada 2101), Tóth Attila és Tóth István (Lada VFTS), Szombathelyi Péter és Heffner Gergő (Lada VFTS), Gaál Ferenc és Tóth Sándor (Lada 2101), valamint Schneer László és Molnár Fanni (Lada 2101) is.

Rovanperä elérte a határt, ezért nem indul a Közép-Európa Rallyn

0

A Chile Rallyt megnyerő Kalle Rovanperä kihagyja a WRC következő futamát, az okokat a csapatfőnök Jari-Matti Latvala tárta fel.

Ahogy arról beszámoltunk, Kalle Rovaneperä nem indul az október 17–20-ai Közép-Európa Rallyn. A formája egészen pazar, megnyerte a legutóbbi futamot, a Chile Rallyt, ráadásul kedveli is a helyszínt, hiszen tavaly a Közép-Európa Rallyn elért második helyével biztosította be pályafutása második világbajnoki címét. A Toyota négy autót visz a versenyre, az idén részmunkaidőben vezető Rovanperä viszont egyiket sem vezeti.

„Kalle részmunkaidős szerződésében meghatátoztuk a versenyek számát – mondta erről Jari-Matti Latvala, a Toyota csapatfőnöke a DirtFishnek. – Ráadásul egyszer be kellett ugrania, amikor Sébesartien Ogier balesetet szenvedett Lengyelországban. Az eredeti tervünk az volt, hogy Kalle indul a Közép-Európa Rallyn, de meg kellett cserélnünk ezt a Lengyel Rallyval, így már nem lehetséges, hogy itt is induljon.”

Rovanperä Chilében nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a gyártók bajnokságában a Toyota eltünettese a hátránya több mint felét a Hyundai csapatával szemben.

„Természetesen örültünk volna, ha Kalle most is indul, de elértük a versenyek maximális számát, nem kényszeríthetjük arra, hogy vezessen – mondta Latvala. – A pilóták versenyéről tudjuk, hogy nagyon-nagyon nehéz a helyzet, most már a gyártók bajnoksága a célunk. Chilében 17-re csökkentettük a 35 pontos hátrányt, ami nagy motivációt ad az utolsó két versenyre. Annak ellenére, hogy Kalle nem jön a Közép-Európa Rallyra, így is jó érzéseink vannak, Seb nagyon erős, Elfyn is jó teljesítmény nyújtott Chilében. Mindketten jó formában vannak.”

17 éve kezdődött a Räikkönen vb-címét hozó gyanús események sorozata

0

17 évvel ezelőtt a mai napon a Forma–1 mezőnye úgy vágott neki a 2007-es Kínai Nagydíjnak, hogy Lewis Hamilton akár már ezen a versenyen világbajnok lehet. A McLaren újonca vezette is a futamot, és úgy tűnt, semmi nem állítja meg őt abban, hogy olyasmit hajtson végre, ami még soha senkinek nem sikerült, azaz első évében felérjen a csúcsra (az 1950-es vb-győztes Giuseppe Farinát azért nem sorolnánk ide, hiszen 44 évesen sokat látott és rutinos autóversenyzőnek számított), ám ez végül nem történt meg és Kimi Räikkönen nyert.

A 22 esztendős brit Sanghajban egy érthetetlen taktikai döntés miatt kiesett, majd a brazíliai szezonzárón csak a 7. helyen végzett, miközben ismét furcsa körülmények között esett vissza, így a szezon utolsó két versenyét megnyerő Räikkönen behúzta élete első és egyetlen világbajnoki címét. Miközben a Jégember érdemeit természetesen nem akarjuk kisebbíteni, a kémbotránnyal fűszerezett szezon végjátéka máig felvet kérdéseket, az pedig, hogy Hamilton évekkel később miként válaszolt az F1 egyik elismert újságírójának ezzel kapcsolatban, igen sokat sejtet.

Hogy mit mondott a hétszeres világbajnok és mi történt 2007-ben, arról az alábbi cikkünkben írtunk tavaly:

Bunda volt Räikkönen egyetlen vb-címe, Hamilton felsőbb utasítás miatt nem nyerhetett?

Sesks még nem tudja, hogy mit hoz neki a jövő

0

Martins Sesks idei harmadik versenyét teljesítette Ralllky1-es autóval a Chile Rallyn, ami után azonban nem tudja, hogy mi fog vele történni 2025-ben. 

Martins Sesks eredetileg az idei évet még az MRF csapatával tervezte a Rally Európa-bajnokságon, ahol a veszprémi Rally Hungaryn, a Kanári-szigetek Rallyn, majd a svéd Skandináv Rallyn is versenyzett. Év közben azonban érkezett egy lehetőség, hogy a WRC Promóter segítségével az M-Sport Rally1-es Ford Pumájával versenyezhet, így véget ért az ERC-szezonja. A 24 éves versenyző végül a Lengyel Rallyn hibrid rendszer nélküli, majd a Lett Rallyn teljes értékű Rally1-es autóval indulhatott, és azonnal meggyőző teljesítményt tudott nyújtani. Pumával első versenyén az ötödik helyen ért célba, majd hazai futamán hetedik lett műszaki hiba miatt, és közben első szakaszgyőzelmeit is megszerezte. 

Sesks később a Chile Rallyn kapott még lehetőséget, ahol szintén hibrid rendszer nélküli autóval indulhatott, ez a hátrány pedig már az első szakaszokon megmutatkozott a többi Rally1-es autót vezető versenyzővel szemben. A lett versenyző végül péntek délelőtt hibázott, partoldalnak csúszott, ami következtében kettős defektet szedett össze, így kiállni kényszerült, aminek köszönhetően megnyerte a szombati takarítás lehetőségét. Így azonban nagyobb tét nélkül tanulhatta az autót és a chilei pályákat. Vasárnap pedig hátsó szárny nélkül is célba tudott érni a Power Stage-en, miután az előző szakaszon egy egyenes részen az elem letört. 

Sesks teljesítménye bár sokak számára meggyőző volt, mégsem tudja, hogy mit tartogat számára a jövő. 

“Azt hiszem, ha valaki azt mondta volna év elején, hogy idén három WRC-futamon is indulhatok Rally1-es autóval, valószínűleg nem hittem volna el – mondta Martins Sesks a Motorsport.com oldalnak. – Hihetetlen dolog volt eljönni Dél-Amerikába, és egy Rally1-es autóval versenyezni. Már az első két verseny is nagy kihívás volt ezt az autót vezetni, és bár a vezetéssel nem volt probléma, nagy kihívás volt ez a verseny is tanulás szempontjából. Sokat tanultam, amit a jövőben fel tudok használni, és tudom már miként kell megközelíteni egy olyan versenyt, melyet nem ismerek.” 

A lett versenyző számára azonban a jövő még ismeretlen. 

“Tulajdonképpen fogalmam sincs, hogy mit hoz a jövő. Kész vagyok megragadni minden lehetőséget.” 

Richard Millener, az M-Sport csapatvezetője elégedetten nyilatkozott a fiatal versenyzőről a Chile Rally után. 

“Azt hiszem, Chile nem egészen úgy sikerült Sesks számára, ahogy eredetileg tervezte – mondta Millener. – Egy kis hiba nagyon sokba került számára pénteken, majd egy nagyon nehéz záró szakaszt kellett teljesítenie hátsó szárny nélkül. Azt gondolom azonban, hogy így is nagyon jó teljesítményt nyújtott és sok tapasztalatot szereztek, amit fel tudnak használni annak érdekében, hogy több lehetőséget kapjanak a WRC-ben, ez is volt a cél, hogy Chilében lehetőséget adtunk nekik.” 

Molnár Martin lett az újoncok bajnoka a brit Forma–4-ben

0

Sikerült, amire a szezon elején senki nem gondolt volna: Molnár Martin megnyerte az újoncok bajnoki címét a brit Forma–4-ben. Az idei év utolsó versenyhétvégéjét az újoncok pontversenyének éléről váró magyar versenyzőnek ehhez kellett vívnia az idegek harcát Brands Hatch-ben.

Molnár Martin az újoncok pontversenyében 2,5 pontos előnnyel várhatta az idei szezon utolsó négy futamát a brit Forma–4 Brands Hatch-ben rendezett szezonzáróján, és végül az idény utolsó versenyén, elképesztő izgalmak közepette nyerte meg az újoncok bajnoki címét. A Virtuosi Racing magyar pilótája 5 összetett dobogós helyezéssel és 22 újoncdobogóval zárta az évet, amely során 90 pontos hátrányból visszakapaszkodva lett bajnok.

Növelt az előnyén szombaton

Az időmérő edzésen a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által működtetett Hungarian Motorsport Academy versenyzője a 9. helyet szerezte meg, a második legjobb körök sorrendjében pedig 10. lett, azaz az első futamot a 10. helyről kezdhette, hogy végül egy pozíciót javítva 9.-ként érjen célba. Ez az újoncértékelésben a 3. helyet jelentette, azaz ismét felállhatott a dobogóra, miközben növelt a pontelőnyén a 11. helyen záró Yuanpu Cuival szemben.

Molnár Martin, Virtuosi Racing
Fotó: MGR Images

 

A második versenyen a silverstone-i időmérő eredményei alapján a Virtuosi magyarja a 6. helyről rajtolt, s végül úgy sikerült két pozíciót javítva célba érnie, hogy eközben a bajnokság első két helyezettje, Alex Ninovic és Deagen Fairclough ellen mérkőzhetett meg, a bajnok Fairclough támadásait pedig nagyon érett és higgadt versenyzéssel verte vissza. „Ninovic bődületes tempóval érkezett az első három körben, és olyan messziről dobta be az autót az 1-es kanyarban, hogy Martin higgadtsága kellett ahhoz, hogy ne essenek ki mindketten. Ezt követően az idén már 13 futamot megnyert és már bajnok Fairclough kezdett brutális nyomást rakni rá, s kétszer is úgy tette be az autót az 1-esbe, hogy az utolsó utáni pillanatban vette csak el a gázt, Martin azonban hihetetlenül érett módon szállította az időmérős köröket, és mindig meglógott annyira, hogy Fairclough nem tudott vele mit kezdeni” – méltatta versenyzőjét Martin coach-a és mentora, a magyar versenyzőt a MOTAM operatív vezetőjeként is segítő Kiss Pál Tamás.

Mivel Cui ezen a versenyen is Martin mögött zárt, előbbi tovább növelt a pontelőnyén a szezon utolsó két futama előtt

Idegörlő hajrá

A hétvége utolsó két, már vasárnap rendezett futamán továbbra sem lehetett hibázni, hiszen Martin kínai riválisának továbbra is volt esélye fordítani. Az első aznapi, összességében 3. futam hozta el a 16 esztendős magyar pilóta számára a hétvége lejobb eredményét, hiszen az összetett 3. helyén végzett, igaz, csonka versenyen, amelynek legfontosabb híre, hogy nem történt rajta súlyos sérülés, vagy még rosszabb.

„Szombat este levontuk a tanulságokat, többek között azt, hogy néhány kanyarban alacsonyabb sebességi fokozatot kell használnia – árulta el Kiss Pál Tamás. – A vasárnapi fordított rajtrácsos versenyen nagyon jól rajtolt Martin, jól is helyezkedett, nagyon fegyelmezetten és intelligensen versenyzett. A 4. helyen haladva egyre közelebb került Ella Lloyd-hoz, majd remek verseny alakult ki négy pilóta között: Martin támadta a Lloyd-ot, aki ezt levédekezte, majd rájuk esett Abbi Pulling, akit pedig a bajnok Deagen Fairclough szorongatott.”

„Ez a négyes csata aztán kettészakadt, de sajnos nem tudtuk meg, hogy Martin meg tudta-e volna előzni Lyod-ot, mert Jack Sherwood a pálya egyik leggyorsabb részén, az ötös kanyarban, vélhetően technikai hiba miatt szó szerint berepült az erdőbe. Hirtelen kitört az autójának a hátulja 190-200 km/órás tempónál, majd az autó jobb eleje a levegőbe emelkedett, amitől leakadt a padlólemez, ő pedig átrepült a kerítésen. Valószínűleg a glória mentette meg az életét, de szerencsére nem lett baja, a versenyt viszont a piros zászlós megszakítás után már nem indították újra.”

Molnár Martin, Virtuosi Racing
Fotó: MGR Images

A pórul járt versenyző mögött haladók, így Martin is egy pozíciót nyertek, amivel a magyar versenyző ismét legjobb újoncként, összetett dobogóval zárt, ám mivel csupán 4 kört tett meg a mezőny, az a döntés született, hogy csak a pontok felét osztják ki.

Enélkül a Virtousi Racing pilótája már egy futammal a bajnokság lezárása előtt újoncbajnok lett volna, ám így 1 pont hiányzott neki a végső sikerhez.

Ezek után 24 pontos előnnyel vághatott neki az újoncok pontversenyében továbbra is második Yuanpu Cui előtt az utolsó futamnak, amiből körömrágós finálé lett, hiszen egyetlen apró hiba is szertefoszlathatta volna a bajnoki álmokat.

„Ez az idegek harca volt – kezdte velős értékelését Kiss Pál Tamás. – Az utolsó versenynek úgy mentünk neki, hogy tudtuk, amennyiben Martin célba ér, ő a bajnok, viszont, ha kiesik, és Cui lesz a legjobb újonc, akkor elbukja a címet. Végül egy őrült káoszfutammal zártuk az évet, mert már a rajt előtt elkezdett szemerkélni az eső, de a pálya még alkalmas volt a száraz pályás gumik használatára. Aztán a felvezető körben elkezdett rendesen esni, Martin pedig mondta is egyből a rádióban, hogy ezen már nem lehet slick gumival menni, és a felvételeken is látszott, hogy húzzák a keréknyomokat a vizes aszfalton.”

„Ennek ellenére nem fújták le a rajtot, hanem elengedték slick gumin a pilótákat, amitől a mezőny egyharmada rögtön elszállt, mert nem tudták az úton tartani az autót. Martin viszont ott tartotta és feljött a negyedik helyre, miközben Cui a felvezető kör végén a bokszba hajtott, hogy esőgumikon menjen a többiek után. Emiatt benne volt a pakliban, hogy mindenkit megelőz és az újoncok között az élre áll, ekkor azonban jött a piros zászlós megszakítás, majd új rajtprocedúrát rendeltek el.”

Az izgalmaknak ezzel azonban még nem volt vége. Az új rajt után Martin sokáig 3. legjobb újoncként körözött és csatázott is egy kicsit a kínai riválisával, de nem akart felesleges kockázatot vállalni. Viszont nem csak rajta múlt, hogy gond nélkül végigérjen. „Itt még azon is lehetett izgulni, hogy Martin és Cui előtt az a Bart Harrison haladt, akiről sejthető volt, hogy nagy eséllyel el fogja dobni az autót. Martin ekkor már csúszkált, hátulról is támadták, és szerintem idegileg is elfáradt egy kicsit, ami nem csoda azok után, hogy a hétvége korábbi része mennyire megterhelő volt mentálisan” – mutatott rá Kiss Pál Tamás.

Molnár Martin, Virtuosi Racing
Fotó: MGR Images

Amikor aztán ketten is kicsúsztak és beküldték a biztonsági autót, kérdéses volt, hogy lesz-e még újraindítás, de lett, amit Martin nem kapott el jól. Ezután egy ponton majdnem kicsúszott, olyan agresszívan támadták, majd az utolsó két körben már tényleg csak túlélő üzemmódban ment. És hogy még lehessen fokozni: Cui átvette a vezetést az újoncok között. „Ahogyan azt megjósoltuk, Bart Harrison az újonc értékelés első helyén haladva túlvállalta magát és kicsúszott az egyes kanyarban, amivel Cui vette át a vezetést. Martint eközben folyamatosan támadták, neki azonban nem volt szabad kockázatot vállalnia, és extra óvatosággal, csakis a végcélt szem előtt tartva kellett vezetnie.”

A sorozat történetének első és eddigi egyetlen magyar versenyzője végül a 4. legjobb újoncként ért célba és ezzel bajnok lett. „Nagyon jó hétvégénk volt ismét és remek évet zártunk, remek munkát végzett az egész csapat, amit ezúton is szeretnék nekik megköszönni, ez a bajnoki cím ugyanannyira az övék, mint az enyém – mondta a szezon végeztével a Virtuosi Racing legjobbja. – Az utolsó futamnak úgy vágtam neki, hogy nem szabad hibáznom, aztán amikor a fő riválisom átvette a vezetést, az csak fokozta az izgalmakat, ugyanakkor az én szempontomból nem változtatott semmit, mert csináltam tovább, amit addig, és meghozta a bajnoki címet. Igyekeztem nem számolgatni a hétvége során és sikerült is kizárnom a bajnoki címmel kapcsolatos gondolatokat. Snettertonban, a bajnokság harmadik fordulója után 90 ponttal voltunk lemaradva az újonc értékelés első helyétől. Visszagondolva egészen hihetetlen, hogy onnan összejött az első hely. Nagyon jó évet zártunk.”

„Nagyon komoly, hogy ilyen hatalmas ponthátrányt sikerült ledolgoznunk – tette hozzá Kiss Pál Tamás. – Rengeteg munka van abban, hogy elértük ezt az eredményt, három hete pedig csak az utolsó versenyhétvégével keltünk és feküdtünk. Elképesztően büszke vagyok rá, hogy Martin ilyen éretten kezelte ezt az egészet. Erről a hétvégéről azt a két dolgot tudnám kiemelni, hogy a hármas szektorban péntekről szombatra annyit fejlődött, amennyi normál esetben minimum két teljes versenyhétvége alatt várható el. A másik pedig az, ahogyan szombaton a már bajnok Fairclough előtt ment. Az klasszis versenyzés volt, bírta a nyomást, miközben Fairclough 20 percen keresztül támadta őt és pimaszkodott vele. Martin azzal a teljesítménnyel mutatta meg, hogy nem véletlenül ő lett az újoncbajnok.”

Molnár Martin, Virtuosi Racing
Fotó: MGR Images

Egy évvel azután, hogy kettévágta a jövő reménységét, lefejezett egy újoncot a Watkins Glen-i korlát

0

Amilyen horrorisztikusra sikerült a Forma–1 1973-as látogatása az Egyesült Államokban, olyannyira borzasztóan alakult az 1974-es USA Nagydíj is, hiszen míg előbbi verseny időmérő edzésén Francois Cevert lelte halálát, miután kettévágta őt a szalagkorlát, utóbbin az újonc osztrákot, Helmuth Koinigget fejezte le a védősáv a pálya egy másik részén. Az ezen a napon, október 6-án rendezett verseny hátteréről – benne egy néző beszámolóval Koinigg balesetéről – alábbi, az eset tavalyi évfordulójára készült cikkünkben olvashat.

Fittipaldi brutális baleset árnyékában jutott fel a csúcsra – korlát fejezte le a fiatal osztrák pilótát

Kalle Rovanpera visszatér gyerekkori autójához egy ír historic versenyen

0

Kalle Rovanpera novemberben rajthoz áll az ír Killarney Historic Rallyn, egy olyan Toyota Starlettel, mellyel nyolc évesen vezetni tanult. 

Kalle Rovanpera nyolc évesen édesapja, Harri mellett egy Toyota Starlettel tanult vezetni, és első versenyein is a japán márkával állt rajthoz. 

A Toyota jelenlegi gyári versenyzője, és kétszeres világbajnoka novemberben ismét egy Starlettel fog versenyezni az ír Killarney Historic Rallyn. 

“Tudom, hogy Írországban nagyon nagy dolog a rali, és Aaron Johnston csapattársamtól és barátomtól már sokat hallottam a Killarney Historic Rallyról – mondta Kalle Rovanpera a Dirtfishnek. – Valóban nagyon jó versenynek tűnik, nagyszerű pályákkal és sok szurkolóval. A drift versenyeken megismert Conor Shanahan ugyancsak mesélt már erről a versenyről, ahogy korábban Craig Breen is, aki sokszor mondta, hogy Írországban kellene indulnom versenyen. Most ezt fogjuk tenni.” 

Rovanpera Jason Black 2.5 literes Toyota Starletjével áll rajthoz az ír versenyen. 

“Aaron Johnston sokat segített, hogy ez a verseny összejöhessen, nagyon hálás vagyok azonban Jason Blacknek is, akinek az autóját vezethetem. Láttam néhány videót már az autóról és nagyon szépnek és gyorsnak tűnik, amellett, hogy 380 lóerős. Láttam ugyancsak a Moll’s Gap szakaszt, ami nagyon jónak tűnik sok szurkolóval.” 

Az ír versenyt a Japán Rally után egy héttel rendezik.

Csaknem duplájára nőtt az Európa-kupa versenynaptára

0

Az FIA nyilvánosságra hozta a 2025-ös tereprally naptárakat, közte az Európa-kupáét is, amelynek 2025-ben is része a Hungarian Baja.

A világkupa nyolc, a közel-keleti bajnokság négy futamból áll, az Európa-kupa pedig ötről kilenc fordulóra bővül – mindez tükrözi a tereprally-versenyek növekvő vonzerejét a különböző régiókban.

Az európai sorozat Törökországba, Görögországba, Olaszországba, Magyarországra és Lengyelországba is ellátogat, Spanyolország és Portugália pedig két-két versenyt rendez. A HUngarian Baja a hatodik fordulót adja, augusztus 14 és 17 között jönnek hozzánk a résztvevők.

Magyar szempontból az Italian Baja időpontja különösen fontos, a július elején sorra kerülő olasz verseny idén része volt a hazai bajnokságnak is.

kép: FIA

A versenyzők visszajelzései alapján a WMSC október 17-i ülésén javaslatot tesznek az FIA Baja-kupák új sportformátumára is, így várhatóan a versenyek lebonyolítása is változik majd.

Italian Baja
foto: Pataky Péter

Latvala szerint Pajari lehet a Toyota harmadik főállású versenyzője 2025-ben

0

Jari-Matti Latvala vázolta a Toyota jövő évi felállását a Chile Rally után, melyben Sami Pajari is komoly szerepet kaphat. 

Jari-Matti Latvala elárulta, hogy jövőre három főállású versenyzőre lenne szüksége a Toyotának a WRC-ben. Nagy valószínűséggel 2025-ben Kalle Rovanpera és Elfyn Evans kaphat lehetőséget egész szezonban, míg Sébastien Ogier az ideinél kevesebb versenyen áll rajthoz, de továbbra is támogatja Takamoto Katsutát a japán gyártó. A harmadik főállású versenyzője pedig könnyel előfordulhat, hogy Sami Pajari lesz, aki idén meggyőző teljesítményt nyújtott eddigi két Rally1-es autóval teljesített versenyén, mivel Finnországban első szakaszát is megnyerve a negyedik, míg Chilében óvatosan vezetve hatodik helyen ért célba. 

“Sami pont azt csinálta, amit kértünk is tőle Chilében – mondta Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke a Motorsport.com oldalnak. – A nyújtott teljesítménynél nem kérhettünk tőle többet. Szerettük volna, ha kiegyensúlyozottan vezetne, valamint megmutatná tempóját, és bár ő is jelezte, hogy még tudna gyorsabb is lenni Chilében, azt kértük tőle, hogy inkább kilométert gyűjtsön az autóval. A jövőben még lehet lehetősége jobb teljesítményt is nyújtani, de már az is meggyőző volt, amit eddig láttam tőle. Bízom benne, hogy jövőre több lehetőséget tudunk neki adni. Már zajlanak a megbeszélések a jövővel kapcsolatban, de megállapodás még nem történt.” 

Pajari eredetileg nem indult volna Chilében, azonban a Toyota pihenőt szeretett volna adni Takamoto Katsutának, így kapott lehetőséget a finn pilóta, aki a Chile Rallyn pénteken a negyedik helyen állt, majd a későbbi nehéz körülmények között csúszott a hatodik helyre. 

“Eredetileg nem számítottam arra, hogy indulok Chilében – mondta Sami Pajari. – Ez a verseny azonban nagyon jó lehetőség volt a tanulásra, ezért pedig nagyon hálás vagyok. Sok pozitívum észrevehető ezen a versenyen, mint például tisztán tudtam vezetni a nagyon nehéz körülmények között is. Pénteken nagyon jó szakaszokat tudtam teljesíteni, ekkor volt cél, hogy nagyobb tempóval vezessek, míg a másik két nap a túlélésről és tanulásról szólt.” 

Pajari legközelebb a Közép-Európa Rallyn áll rajthoz a Rally1-es Toyotával.