Richard Millener, az M-Sport csapatfőnöke szerint nagyon fontos, hogy minél előbb megjelenjenek a 2027-es WRC-szabályok, azonban ahhoz, hogy új gyártó lépjen a bajnokságba, még egy dolgon kellene változtatni.
Hosszú idő óta komoly beszédtémát jelent a WRC-vel kapcsolatban a 2027-től érvénybe lépő szabályzat, amivel sikerülhet megoldani, hogy még egy gyártó lépjen a világbajnokságba.
Richard Millener, az M-Sport csapatfőnöke szerint azonban nem csak a szabályzatnak kellene megjelenni.
“Jelen pillanatban még nagyon sok indokuk lehet az autógyártóknak, hogy miért ne csatlakozzanak a WRC-hez – mondta Millener. – Ezért azon kell dolgozni, hogy ezeket az indokokat megoldjuk, mert ha több indok szólna a csatlakozás mellett, több gyártó is lépne a sorozatba. A rallyt továbbra is nagyon sokan kedvelik, követik, jó szórakozásnak tartják. Azonban meg kell oldani, hogy kevesebb kritika merüljön fel vele szemben. Valahogy bevéstük a fejünkbe, hogy a rallysportban minden rossz. Azonban, ha ez így lenne, nem követnék, szeretnék ennyien ezt a sportot. Mindenben lehet rosszat találni, de sokkal inkább a jó dolgoknak kellene elő kerülniük.”
Millener szerint a 2027-es szabályok megalkotása nagyon nehéz lesz, sok kérdést kell eldönteni.
“Milyen meghajtást használjunk? Legyen-e költségsapka? Milyen sebességváltót és milyen motort használjunk? Egyforma legyen-e minden autó? Ezekre és még nagyon sok kérdésre kell választ találni, mielőtt megszületik a 2027-es szabályzat. Azonban, ha ezt egyszer sikerül elérni, akkor azonnal érdeklődni fognak más gyártók is a WRC iránt.”
Szombaton rendezték a Perger Mühlstein Rallyt, mely az Alpok-Adria Kupa idei hatodik versenye volt. Szabó Árpád és Papp Arnie pedig szép eredménnyel ért célba.
Idei első versenyén vett részt a PSZA Motorsport csapatvezetője, Szabó Árpád az osztrák Perger Mühlstein Rally alkalmával, ahol Papp Arnieval a jobb egyben egy Citroen C2 R2 Max-szal állt rajthoz.
A verseny nyolc gyorsaságiból állt, mely során összesen 89.34 km versenytávot kellett teljesíteni.
Az Alpok-Adria Kupa hatodik versenyén összesen 10 páros állt rajthoz, melyből végül a magyar párosnak az abszolút és kategóriájuk negyedik helyét sikerült megszerezni.
A verseny az Austrian Challenge sorozat futama is volt, ezt az értékelést Simon Wagner és Siegfried Schwarz nyerte meg a cseh Filip Kohn és brit navigátora, Tom Woodburn előtt, míg a harmadik helyen Albert von Thurn und Taxis és Frank Christian ért célba. Mindhárman Skoda Fabia RS Rally2-vel versenyeztek.
Az Alpok-Adria Kupa következő versenye az olasz Piancavallo Rally lesz augusztus legvégén.
Erik Cais bár korábban a Rally2-es kategória egyik élversenyzőjének számított az ERC-ben, idén nem úgy alakulnak versenyei, ahogy azt a cseh versenyző szeretné, így a hazai futamán sem számít igazán jó eredményre, hacsak nem fog esni az eső.
Erik Cais korábban mindig a versenyek esélyesei közé tartozott az ERC-ben, különösen a Barum Rallyn, ahol 2021-ben az élről esett ki az utolsó gyorsaságin, majd egy évvel később a negyedik, tavaly pedig a nyolcadik helyen zárt.
A 25 éves cseh versenyző ERC-futamai azonban nem úgy alakulnak idén, ahogy tervezte, hiszen a Rally Hungaryn elért ötödik helyen mellett a Kanári-szigeteken a 15., míg Rómában 21. lett Igor Bacigál navigálásával.
Cais nagyon nehéz versenyre számít az idei Barum Rallyn is.
“Nehéz megmondani, hogy idén milyen eredményre lehetünk képesek a Barum Rallyn – mondta a cseh pilóta az ERC hivatalos oldalának. – Vannak olyan szakaszok, melyeket nem ismerek annyira, és mivel idén nem versenyeztem annyit, valószínűleg nehéz lesz jó eredményt elérni Zlínben.”
A skodás pilóta elsősorban esőben lát esélyt jobb eredményre.
“Nagyon szeretek a Barum Rallyn versenyezni, de jó lenne, ha esne az eső. Ez a verseny mindig nagyon nehézzé válik esőben, azonban jól ismerem ilyen körülmények között a titkait. Ahhoz, hogy ezt a tudásom kihasználjam, a lehető legnagyobb esőre van szükség. Ezért nagyon bízom benne, hogy esős verseny lesz.”
Napra pontosan 33 éve, a Magyar Nagydíjon érte el F1-es pályafutása egyetlen leggyorsabb körét Bertrand Gachot, amihez még Ayrton Senna is gratulált. Két nap múlva azonban a mennyből a pokolba zuhant, ugyanis másfél éves börtönbüntetésre ítélték, amivel Michael Schumacher előtt megnyílt a Forma–1 kapuja.
1991. augusztus 11-én, vagyis éppen 33 esztendővel ezelőtt rendezték az az évi Magyar Nagydíjat. Ami magát a versenyt illeti, nem ez volt minden idők legjobb, legemlékezetesebb hungaroringi futama: Ayrton Senna végül a két Williams, Nigel Mansell és Riccardo Patrese előtt nyert, majd a McLaren motorjait szállító Honda alapítójának, a hat nappal korábban elhunyt Honda Szóicsirónak ajánlotta a sikert.
Persze nem emiatt emlékezünk meg erről a futamról: az apropót a nem sokkal korábban Le Mans-i 24 órást nyerő Bertrand Gachot szolgáltatta, akit a Forma–1-es rajongók többsége nem a pályán elért eredményei miatt ismer. Ekkor azonban mérföldkőhöz ért, ugyanis pályafutása során először – és mint később kiderült, utoljára – övé lett a versenyben futott leggyorsabb kör. Ilyesmit csapata, a Jordan is először ért el, nem véletlen, hogy még maga Senna is gratulált neki.
„A Jordan elképesztő volt az új gumikkal, rengeteg olyan gyorsköröm volt, mint az időmérőn” – lelkendezett a leintés után. Öröme azonban nem tartott sokáig, ugyanis két nap múlva jelenése volt egy londoni bíróságon, ahol vádlottként vett részt a tárgyaláson egy korábbi incidens miatt. Igaz, nem számított súlyos büntetésre, legfeljebb pénzbírságra vagy felfüggesztett börtönre. Gachot annyira optimista volt, hogy utána indult volna Monzába, hogy tesztelje a Jordant.
A tárgyalás témáját képező eset még az előző év december 10-én történt, amikor az akkor 13 nap híján 28 éves pilóta Londonban találkozott főnökével, Eddie Jordannel egy szponzori tárgyalás céljából. Előtte viszont összeszólalkozott egy helyi taxissal: Gachot beszámolója alapján az történt, hogy a másik sofőr többször is lefékezett előtte, ő pedig bosszúból hátulról nekikoccant, de olyan lassú tempónál, hogy egyik autó sem sérült meg. Alighanem ez volt az első hiba, de ezt még megúszta volna, csak éppen a taxis nem vette jó néven az akciót.
„Ültem az autómban, a fickó pedig kiszállt a taxijából, és verekedni akart. Könnygázt vetettem be, és megvédtem magam – foglalta össze röviden a ’Formula For Success’ podcastban, majd nem sokkal később bővebben kifejtette, hogy mi történt. – Azt mondta, hogy »megöllek«, és megragadta a grabancomat. Még csak nem is gondolkodtam, hanem megfogtam a spray-t. Utána kijött a rendőrség. Én hívtam ki őket, mint egy idióta, mert a fickó nem akart kiszállni az autóból. A taxisofőr beszállt az autómba, és közölte, hogy »nem mozdulok innen, amíg a rendőrség ide nem ér«. Szóval kihívtam őket, kijöttek, bementem a rendőrségre, félóra múlva pedig távoztam, és csatlakoztam a megbeszéléshez.”
Gachot nem volt tudatában annak, hogy az általa használt gázspray az Egyesült Királyságban fegyvernek minősül. Ennek következtében viszont eljárást indítottak ellene, a tárgyalás napján pedig jött a feketeleves. Tizennyolc hónapos, azaz másfél éves börtönbüntetés. Elmondása szerint ezt a többi fogvatartott sem akarta elhinni.
„A börtönben megkérdezték tőlem, hogy miért vagyok itt, én pedig elmondtam, hogy könnygázt használtam – idézte fel. – A srác mondta, hogy »viccelsz. Én egy rendőrrel szemben használtam könnygázt, és százötven fontos bírságot kaptam.« Mondta, hogy »biztosan kést használtál«, mire azt válaszoltam, hogy »nem«.” Persze egy Forma–1-es pilótának jóval nagyobb a felelőssége, mint egy „átlagembernek”, és ezt utólag már Gachot is tudja.
„Fel kellett volna készülnöm rá, és őszintén szólva naiv voltam – folytatta. – Tényleg azt hittem, hogy semmi nem lesz, hogy kapok egy meglegyintéssel felérő bírságot. Erre soha nem gondoltam. Rengeteg ügyvédet megkérdeztem, és ugyanezt mondták. A bíró azonban példát akart statuálni, ő akart lenni a nap embere, nem tudom. A két év erős.”
Ezt nem csak Gachot gondolta így: a börtönben ezerszámra kapott leveleket, amelyekben a rajongók kifejezték együttérzésüket, köztük számos brit szurkoló is Sőt, az Európai Unió brit nagykövete felhívta őt, és közölte vele, ők sem tudják mire vélni az ítéletet, amelyet az igazságszolgáltatás paródiájának titulált. Hozzátette, továbbra is szívesen látják Angliában.
Gachot-ék természetesen fellebbeztek a döntés ellen, aminek eredményeképpen két hónap után szabadon engedték. Öt futamot azonban így is ki kellett hagynia, köztük a hungaroringi forduló után két héttel megrendezett Belga Nagydíjat. Azt pedig már aligha kell hozzátennünk, hogy ezen a hétvégén egy bizonyos Michael Schumacher mutatkozott be a helyén.
Gachot-nak ezután nem maradt hely a Jordannél, így az idényzáró adelaide-i hétvégén már a Larrousse színeiben indult, de nem tudta kvalifikálni magát a futamra. A következő évet szintén a francia alakulatnál teljesítette, és az 1992-es Monacói Nagydíjon elért hatodik helyével megszerezte pályafutása utolsó F1-es pontját. A következő három évben ugyanis ilyesmire már nem sok esélye volt: 1993-ban azért, mert nem volt a mezőnyben, a következő két szezonban pedig azért, mert a Pacifickel egy kivétellel a futamon való részvétel, illetve a célba érés is gondot okozott.
Azok után, hogy a legutóbbi fordulóban, Zandvoortban magyar motorsport-történeti sikert ért el azzal, hogy először állhatott az összetett értékelés dobogójára egy futam után, Molnár Martin a brit Forma–4-es bajnokság 7. versenyhétvégéjén ismét harmadik helynek örülhetett.
Ezen a hétvégén a skóciai Knockhillben csap össze a brit Forma–4 mezőnye, Molnár Martin pedig azok után, hogy Zandvoortban megszerezte Magyarország első dobogóját FIA F4-es bajnokságban, ismét harmadik helyen végzett. A 15 esztendős sportoló már az időmérőn is remek tempót autózott és eddigi legjobb eredményét elérve a 3. rajtkockába kvalifikált.
Mindez annak tükrében nagy szó, hogy a szezon eddigi részében a száraz pályás tempó volt a leginkább javítandó terület, Martin pedig nem a körülmények szerencsés összejátszásának köszönhette a remek eredményt, hanem tényleg ott volt a helye az élmezőnyben.
„A sikánban beljebb húzták a gumibójákat, ami megzavarta a mezőnyt, így kapásból hárman is kicsúsztak, három piros zászlós megszakítás eredményezve. Martin eközben nem tudott tiszta kört menni, mert ezen a hétvégén a Virtuosi pilótái hajthatnak ki utolsóként a bokszutcából, így 12 perccel a vége előtt még nem volt igazán jó mért köre – idézet fel az időmérő eseményeit Kiss Pál Tamás, a MOTAM operatív vezetője, egyben Martin coach-a és mentora. – De ezután Martin begyújtotta a rakétákat, és kívülről is látható módon annyira magabiztosan és látványosan vezetett. Betartotta a szabadedzések alapján megbeszélt stratégiát, hogy bizonyos kanyarokban miként tud gyorsabb lenni, a legjobb érzés pedig az volt, hogy mennyire magabiztosan volt ott az élmezőnyben. A hatodik helynél hátrébb sosem csúszott, végül pedig nagyon jó kört sikerült összeraknia, de a második legjobb köre is a harmadik helyre volt elég. Ez hatalmas elégtétel, mert egész évben azzal küzdöttünk, hogy száraz körülmények között nem tudtunk erőből odaérni a legjobb hatba, most viszont egyenesen a legjobb háromba kerültünk.”
Persze nem sokat ér a jó időmérős teljesítmény, ha a versenyen nem követi hasonló, Martin viszont a hétvége eddigi egyetlen versenyén is magabiztosan, és ami ebben a sportágban a legfontosabb, gyorsan haladva tette a dolgát. Az első rajtnál ugyan elveszítette az első szárnyát, amikor megpróbálta kifékezni Reza Seewooruthunt, baleset miatt fél kör után piros zászlóval félbeszakították a küzdelmet, így a második rajtot is az időmérőn elért sorrend alapján várhatták a pilóták.
A második startnál a szintén újonc Rowan Campbell-Pilling kiugrott, ezért hiába vette át a vezetést, már ekkor biztosra lehetett venni, hogy büntetést kap. Még a futam alatt jött is a döntés: 10 másodpercet hozzáadnak az Argenti Motorsport pilótájának idejéhez, amivel ő kiírta magát a küzdelemből. Martin természetesen tisztában volt vele, hogy hiába halad a 4. helyen – a rajtnál kissé beragadt, így az összetett második helyén álló Alex Ninovic megelőzte –, valójában a 3. pozíció az övé, sőt, amennyiben elkapja Ninovicot, a második hellyel eddigi legjobbját érheti el.
Támadni egyszer volt lehetősége a másodéves, azaz nála jóval tapasztaltabb pilótát, aki azonban kivédekezte ezt, és mire Martin ismét támadási pozícióba került volna, letelt a versenyidő, de a Virtuosi Racing magyarjának tempója és újabb harmadik helye így is rendkívül pozitív fejlemény.
„Ami a második rajtot illeti, ezek a kuplungok nem arra vannak tervezve, hogy többször egymás után elrajtoljunk velük, kicsit ezért beragadtam, de így sem rajtoltam rosszul, mert csak a Ninovic ment el mellettem. Gyorsabb voltam nála, de nem sikerült megelőznöm, mert közben engem is támadtak, így hátrafelé is figyelnem kellett. Nagyon közel kerültünk, az utolsó kanyarban próbáltam megelőzni, azt jól kivédekezte, úgyhogy nem tudtam neki beszúrni, aztán mire ismét támadási közelségbe kerülhettem volna, véget ért a verseny” – összegzett az újoncok értékelésében fölényes győzelmet arató – a második legjobb újonc a büntetése miatt 8. helyre visszaeső Campbell-Pilling lett – magyar pilóta.
„Megbeszéltük, hogy nincs elvárás, újonc, amennyire tud, végezzen elöl, tanuljon belőle, és mindenek előtt élvezze a versenyt és legyen felszabadult. Ezt abszolút hozta is. Az első két körben szerintem az adrenalinlöket és a beállítás miatt kicsit csúszkált és nehezebben melegítette fel az abroncsokat, ekkor a mögötte haladó Reza Seewooruthun kicsit szorongatta, de aztán nagyon szépen felvette a ritmust, és a 3. körtől kezdve folyamatosan a 2.-3. leggyorsabb pilóta volt a pályán. Abszolút gyorsabb volt mint az előtte autózó Alex Ninovic, akit utol is ért, de nyilván másodéves, az összetett második helyén álló versenyzőről van szó, akit nem lehet csak úgy megenni” – értékelte Martin teljesítményét Kiss Pál Tamás, majd elárulta, mi az, amit a legnagyobb pozitívumnak tart a mai napból.
„A Seewooruthun elleni védekezés után magabiztosan beállt az időmérős körökre, folyamatosan lopta a távolságot, és ha van még 2-3 köre, szerintem elkapta volna Ninovicot. A legnagyobb pozitívum számomra az egész futamból az a magabiztosság, amit láttam Martinon. Zandvoort óta megkönnyebbülést is érzek rajta; már elhiszi, hogy ide való, az élmezőnyben a helye, és tudja azt a tempót, ami az abszolút dobogóhoz kell, és egy Ninovictól sem kell tartania. És itt megvolt az a váltás, amit Zandvoortban picit hiányoltam, hogy a védekezésből mennyi idő alatt tud visszaállni időmérős körökre és tud átkapcsolni mentálisan. Itt fél kör elég volt hozzá, úgyhogy látszik a fejlődés, és nagyon jó, hogy ezt egyik versenyről a másikra meg tudja valósítani. Nagyon elégedett vagyok vele.”
Folytatás holnap a második és harmadik futammal – előbbit magyar idő szerint 11:55-től, utóbbit 16:55-től rendezik.
Daniel Ricciardo szívesen venné a lehetőséget, ha még egyszer azonos autóban összemérhetné magát Max Verstappennel, ám tudja, hogy a Red Bull ehhez egyenletesen erős formát vár tőle.
A nyári szünet előtt erősen ingott Sergio Pérez helye a Red Bullnál a szezon folytatására, és valószínűnek tűnt, hogy lecseréli őt egy másik, az RB-nél vagy a partvonalon várakozó pilótájára a címvédő istálló. Ez végül rejtélyes okokból nem történt meg, mindenki marad az eddigi helyén a Holland Nagydíjra is.
„Az elgondolás az volt, hogy visszahozzuk Ricciardót a Red Bullhoz, ha sokkal gyorsabbnak bizonyul Cunoda Jukinál. Daniel teljesítménye azonban hullámzott, így egyelőre nem felelt meg a kritériumoknak, ami ahhoz kell, hogy Red Bull-versenyző legyen” – mondta Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója a döntésről.
Ha kimagasló produkciót várt a csapat Ricciardótól, az valóban nem érkezett meg, viszont a májusi, imolai forduló óta az ausztrál ugyanannyi pontot gyűjtött, mint japán csapattársa, vagyis a lehangoló szezonkezdetén sikerült túllépnie.
A most 35 éves Ricciardo az utolsó versenyző, aki azonos szinten tudott teljesíteni a Red Bullnál Verstappennel. A 2016-os Spanyol Nagydíjtól a 2018-as szezon végéig voltak csapattársak, s bár igaz, hogy még egy jóval tapasztalatlanabb, többet hibázó Verstappen érkezett akkor a Ricciardo köré szerveződött istállóhoz, ám az együtt töltött közel három évük során a holland futamgyőzelmekben csak 5:4-re, dobogós helyek tekintetében 22:19-re nyerte a csatájukat, a háromból két szezonban pedig az ausztrál szerezte a több pontot kettőjük közül.
„Nem fogok diplomatikus választ adni. Természetesen szeretnék – mondta Ricciardo a racingnews365 azon kérdésére, hogy szívesen megmérkőzne-e ismét Verstappennel azonos autóban. – Tudom, hogy ki kell érdemelnem, és nem fogják csak úgy nekem adni. De ha kiérdemlem és megkapom a lehetőséget, akkor persze szívesen csinálnám.”
„Kanadában például némi nyomás alatt versenyeztem, de erős hétvégém lett, és hirtelen mindenki arról beszélt, hogy visszatértem. De ha aztán nem teljesítünk jól a következő hétvégén, akkor visszaesünk a kiinduló pontra. Szóval hétvégéről hétvégére változhat a helyzet – persze jó lenne mindegyiken erősnek lenni.”
A Kanári-szigetek Rallyt még május elején rendezték, azonban augusztus elején múdosult a végeredménye, miután Miko Marczyk fellebbezett egy büntetés miatt.
Miko Marczyk a Kanári-szigetek Rallyn 2 perces büntetést kapott a felügyelőktől, miután egy olyan gumit használtak, ami nem szerepelt az engedélyezett abroncsok között.
A döntés ellen azonban a lengyel versenyző fellebbezést nyújtott be az FIA Nemzetközi Fellebbviteli Bíróságához, ami három hónappal a versenyt követően Marczyknak adott igazat és a büntetésről szóló felügyelői dokumentumot hatályon kívül helyezte.
Marczyk így a hetedik helyet szerezte végül meg a spanyol ERC-futamon és 13 pontot gyűjtött.
Nani Roma és Alex Haro nyerte a 21. Hungarian Baját az új Ford Rangerrel, a második helyen a Minivel versenyző és az Európa-kupát vezető Joao Ferreira végzett. A motorosok közt a Husqvarnával induló Martim Carreira Ventura volt a leggyorsabb.
Öt másodperces előnnyel kezdte a vasárnapi speciálszakaszt Nani Roma, aki reggel kérdésünkre azt mondta, hogy természetesen nyerni akar, de nem szeretne semmilyen őrültségbe belemenni, hiszen a legfontosabb, hogy a Ford első versenyén tapasztalatokat és versenykilométereket gyűjtsenek.
Mindkettő sikerült – igaz, Roma azt is elárulta, hogy a három 120 kilométeres speciálból álló versenytáv neki egy kissé rövidke, de hát mit várjon az ember egy kétszeres Dakar-győztestől? Az első szakaszon némi meglepetést is elkönyvelt az M-Sport, mert a 15 000 kilométernyi teszten eddig sosem tört el a szélvédő, Várpalotán viszont egy a karosszériát ért nagy ütés után eltört az üveg. Nem bánkódtak nagyon, sőt még csak nem is kapkodtak, a szervizidő alatt kicserélték az elemet, meg persze a többi szükséges alkatrészt is. Nani Roma aktívan részt vett a munkában, közben folyamatosan konzultált a mérnökökkel, szerelőkkel, csapattagokkal.
Szombatra is maradt meglepetés, a célba a bal oldali pótkerék nélkül érkeztek. Nem defekt volt, egyszerűen elhagyták, ami itt nem okozott gondot, de a sivatagban már nem jó ómen egy elhagyott pótkerék. Az eredményt azonban nem befolyásolta, Romáék a 5 másodpercet másfél perces előnyre növelték és simán nyerték a Hungarian Baját, a pilótának ez volt a harmadik sikere a magyar versenyen korábban 2013-ban és 2018-ban állt a dobogó tetején.
„Örülök a győzelemnek, nyerni mindig jó, de sok hasznos tapasztalatot is gyűjtöttünk a versenyen. Sokat fejlődött az autó és a csapatmunka is ezen a versenyen, ami örömteli, hiszen Marokkó után már a Dakar következik„- mondta a célban Roma.
Joao Ferreira sem bánkódott, mosolyogva nyilatkozott a Thury-vár előtti téren.
„Nani tempója elképesztő volt, képtelenség volt tartani vele a lépést. Számunkra az Európa-kupa a fontos, ott tartjuk az első helyet, ez a lényeg. A pálya remek volt, tele ugratókkal, és gyors részekkel. Másodszor vagyok itt, remek a szervezés, kedvesek az emberek itt a parc fermében és a pályán is, nagyon jól éreztem magam” – mondta Ferreira.
„Nagyszerű verseny volt, a múlt heti Aragón futam után ez a második nemzetközi versenyem, ezért nagyon örülök a győzelemnek. Nehéz nap volt a mai, mert sok szikla volt a pályán, amit tegnap az autók kiforgattak. A navigáció remek volt, a pályák tetszettek, és azok után, hogy 3000 kilométert autóztam ide Magyarországra, nagyszerű érzés a győzelem” – mondta mosolyogva Martim Carreira Ventura aki több mint 13 perces előnnyel nyerte a motoros értékelést. A legjobb magyar itt Hodola Richárd lett, ő hatodik helyen ért célba.
Az autósok hazai bajnokságát Miroslav Zapletal és Marek Sykora nyerte.
„A magyar versenyeket mindig nagyon szeretjük. Sajnos az új autóval nem volt elég időnk, hogy a nemzetközi mezőnyben nevezzünk, így is csak másfél órát aludtunk mielőtt elindultunk ide. A magyar értékelés első helyének természetesen nagyon örülünk” – összegzett Marek Sykora, a navigátor.
„Tegnap időbüntetést kaptunk, mert átléptük a maximális sebességet, mentségünkre szolgáljon, hogy nem működött jól a GPS, emiatt történt az eset. Nehéz volt a verseny, a nagy részét élveztük, sajnos a végén egyik szlovák barátunk balesetet szenvedett, reméljük jól van. A 11. helyen értünk célba, de ezzel a kicsit elavult technikával ennél jobbat nem tudtunk. A hazai közönség előtt igyekeztünk a maximumot nyújtani” – mondta Lónyai Pál, aki a nemzetközi mezőnyben a legjobb magyar lett a 7. helyével.
Sajnos a szlovákpáros balesete miatt a harmadik szakaszt félbeszakították, a hírek szerint a pilóta gerince kapott nagy ütést a becsapódás után, ami egy hármas ugrató végén történt.
Lauri Joona és Janni Hussi dobogós eredménnyel zárta a Finn Rally WRC2-es versenyét, ennek ellenére a navigátornő bejelentette, nem folytatódik a közös munka.
Janni Hussi navigátor-karrierje 2022-ben kezdődött, amikor a rádiós műsorvezető egyik adásában Sami Pajari felkérte, hogy legyen a navigátora a Lahti Rallyn.
Hussi igent mondott és a Historic Eb-futamon a harmadik helyet szerezte meg Pajari mellett, ezzel a versennyel pedig elindult rally-karrierje is, ami során többek között Heikki Kovalainen mellett is indulhatott, azonban még 2023-ban be ült Lauri Joona mellé is, a közös munka pedig tovább folytatódott és együtt két dobogós eredményt értek el a WRC2-ben idén, Portugáliában, majd Finnországban.
A WRC kilencedik futama után azonban Hussi bejelentette, vége Joonával a közös karriernek.
“Egy fantasztikus verseny véget ért múlt héten Jyvaskylában – írta közösségi oldalán Hussi. – A verseny nagyon tanulságos volt, hullámvölgyekkel és éles kanyarokkal. Hálás vagyok Laurinak a leckéért, amit az idén tanultam mellette és a következő szintre léphettem vele. A Finn Rally előtt azonban úgy döntöttem, hogy ez lesz az utolsó közös versenyünk. A ralis folytatást nem zárom ki és biztosan haladok tovább a ralis utamon.”
Jari-Matti Latvala Oliver Solberg mögött végzett a Finn Rally WRC2-es kategóriájának második helyén, így közelről figyelhette meg a svéd skodás versenyző teljesítményét a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke.
Oliver Solberg nyerte a Finn Rally WRC2-es kategóriáját a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke, Jari-Matti Latvala előtt és a svéd versenyző keze akkor sem remegett meg, amikor még nyomás alá tudta helyezni Latvala.
A japán gyártó csapatfőnöke szerint Solberg kiegyensúlyozott és magabiztos vezetése megmutatja, hogy milyen sokat fejlődött azóta, hogy elveszítette ülését a Hyundai Motorsportnál.
“Az alapján, amit Finnországban láttam Olivertől, kijelentem, hogy készen áll, hogy ismét Rally1-es autóba üljön – mondta Jari-Matti Latvala a Dirtfishnek. – Nagyon jól irányította a versenyt, folyamatosan koncentrált és nagyszerű munkát végzett. Egyértelműen látható, hogy érettebb versenyző lett, ahhoz képest, amilyen még a Hyundainál volt.”
Arra a kérdésre azonban, hogy szívesen leigazolná-e a Toyotához, határozott választ adott Latvala.
“Nem, jelenleg biztosan nem. De, amilyen teljesítményt nyújtott, a vezetés és a munkája minden területén, egyértelmű, hogy kiérdemelte, hogy ismét Rally1-es autóval kapjon lehetőséget.”