Ott Tanak kénytelen volt feladni a versenyt, a Monte-Carlo Rally 11. szakaszán szerzett autósérülés miatt. Az észt versenyző a sisteroni szakasz havas részén csúszott partoldalnak, miután centikkel kerülte el az út másik oldalán a szakadékot. Oliver Solberg sem biztos, hogy folytatja a szombati versenyt.
Thierry Neuville és Ott Tanak sem vitt magával szöges gumit a Monte-Carlo Rally szombat délelőtti szakaszaira, ami leginkább a harmadik pályán kellett volna, ahol komoly havas, jeges részek voltak.
Amíg a Hyundai belga versenyzője egy forgással megúszta a szakaszt, addig a 2019-es világbajnok észt versenyző partoldalnak csúszott, és autójának eleje megsérült.
Tanak bár a szakaszt be tudta fejezni, a gumiszerelési zónába már nem ért el, később pedig csapata megerősítette, hogy az észt versenyző ma már nem folytatja.
Ott Tanak 2020-ban egy hatalmas eséssel fejezte be a Montét a Hyundai versenyzőjeként, majd tavaly három defektet követően esett ki. Idén, szombat reggel is kapott egy defektet.
Oliver Solberg ugyancsak a verseny feladását fontolgatja, miután autójába üzemanyaggőz szivárgott szombat délelőtt. Részben ennek volt köszönhető a kicsúszása a szombati második szakaszon. Itt elcsúszott az útról, de a szurkolók egy kötél segítségével visszarángatták a Hyundai i20 N Rally1-et az útra. Az incidenssel összesen 35 perce veszített.
A svéd licenccel induló versenyző akkor folytatná a mai napot, ha sikerülne a problémát a Hyundainak megoldani.
A Hyundai Motorsport csapata csupán Thierry Neuville révén tud már csak eredményt elérni, aki szombat délben a negyedik helyen állt, de egész nap lengéscsillapító problémával küzdött. Ez a 12. szakaszon még komolyabbá vált, ahol közel négy percet veszített és a hatodik helyre esett vissza.
Neuville számára azonban nincs veszve semmi, hiszen a verseny első két helyezettje, Ogier és Loeb, nem indulnak a teljes szezonban, így a világbajnoki címért sem tudnak harcba szállni. Az állandó résztvevők között a 12. szakasz után Breen, Rovanperä, Katsuta, Neuville, Greensmith volt a sorrend.
Sébastien Ogier a Monte-Carlo Rally 11. szakaszát követően ismét az élre állt Sébastien Loeböt és Craig Breent megelőzve. Elfyn Evans a harmadik helyről esett ki.
Már a szombati első két szakasz is komoly drámákat tartogatott, és a harmadik szakasz sem maradt ki a drámai szakaszok sorából.
A 20,8 km hosszú szakaszon lehetett először találkozni havas, jeges résszel, ahol Thierry Neuville megforgott, Ott Tänak partoldalnak csúszott, majd komolynak tűnő műszaki hibával ért célba.
A legnagyobb dráma azonban csak a havas részt követő száraz részen következett, ahol Elfyn Evans a partoldalnak ért, ami megforgatta és a Toyota GR Yaris Rally1 a partoldalon állt meg. A walesi versenyző így a harmadik helyről esett ki, és Ott Tänak számára is kérdéses a folytatás, mivel a mai napon nem lehet délben szervizelni.
A nap harmadik szakaszát végül Sébastien Ogier nyerte Kalle Rovanperät 4,5, Craig Breent 4,9, Sébastien Loeböt pedig 5,4 másodperccel előzve.
A verseny élére ismét Sébastien Ogier állt, Loeböt 5,4 másodperccel előzve.
Elfyn Evans kiesése után Craig Breen állt a harmadik helyre 1:07,5 perc hátránnyal, míg őt Thierry Neuville követi 46.3 másodperccel.
Kalle Rovanpera már az ötödik helyre lépett előre Takamoto Katsutát és Ott Tänakot megelőzve.
Oliver Solberg a kicsúszás után 35 percet vesztve befejezte a délelőtti szakaszokat, míg Gus Greensmith műszaki hiba miatt késett a nap harmadik szakaszáról és 3 perc büntetést kapott, ahol aztán Elfyn Evans balesete miatt már etapként teljesítette a szakaszt.
Délután két szakasz vár a mezőnyre, köztük a nap harmadik, havas részeket is tartalmazó pályája.
Monte-Carlo Rally, állás a 11. gyorsasági után
1. Sébastien Ogier/Benjamin Veillas (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 1:55:59,1
2. Sébastien Loeb/Isabelle Galmiche (FRA) Ford Puma Rally1 +5,4
3. Craig Breen/Paaul Nagle (IRL) Ford Puma Rally1 +1:07,5
4. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +1:53,8 (0:10)
5. Kalle Rovanpera/Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +2:09,4
6. Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (JPN/IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +2:16,2
7. Ott Tanak/Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +3:05,7
Újabb történelmet írt Sébastien Loeb a rally világbajnokságon, amikor péntek este, a Monte-Carlo Rally ötödik gyorsaságiján átvette a vezetést. 48. születésnapjához közeledve ő lett a legidősebb versenyző, aki rally vb-futamot vezetett.
Amikor leültem az idei Monte-Carlo Rally közvetítését nézni, és magamban az esélyeket latolgattam, egyetlen kérdés merült fel: Loeb vagy Ogier?
Ogier-t szerintem senkinek nem kell magyarázni, a Monte-Carlo Rally nyolcszoros győztese, az elmúlt nyolc évben hétszer nyerte a versenyt. Itt született, gyakorlatilag hamarabb ismerte a Monte pályáit, mint bármi mást. Ráadásul a sportág mindenidők egyik legnagyobb alakja, stb, stb.
Loebről nagyjából ugyanez mondható el, azzal a kivétellel, hogy ő az Ogier előtti időszak Ogier-je volt. (Persze fordítva is igaz, Ogier a mostani Loeb.)
2013 volt Loeb utolsó csonka éve a rally világbajnokságon, mielőtt visszavonult volna (nagyjából ebben a fázisban van most Ogier is). Akkor már csak szelektált versenyeken indult, de a Monte győzelmét simán behúzta.
Aztán 2015-ben a egy beszélgetés során felmerült, miért ne ugrana be a Montéra, ha már úgy sem csinál mást. Mindenki tűkön ült, hogy most aztán lesz egy Loeb vs Ogier összecsapás.
Emlékeztek az első gyorsra? Amikor lejött Loeb és kérdezte az időt. 22 másodperccel verte Tänak a Forddal és 30,9 Ogier a Volkswagennel. Értetlen arccal kérdezett vissza, hogy 2,2? Nem! Húszon – kettő! 22? És erre olyan arcot vágott, amilyenre csak egy francia képes, amikor meglepődik.
Aztán 2018-ban megint visszahívták Loeböt a Citroënhez három versenyre, és megnyerte a Catalunya Rallyt. Öt évvel az után, hogy visszavonult. Oké, volt a csapatnak egy merész gumiválasztása, de akkor is el kellett vezetni valahogy azt a Citroën C3 WRC-t.
Tulajdonképpen ez adta meg a löketet ahhoz, hogy 2019-ben a Hyundaihoz igazoljon, amivel öt versenyen vett részt és Chilében szerzett egy dobogót.
2020-ban a covid által megbolygatott szezonban csak két versenyen indult, az utolsón, Törökországban dobogóval búcsúzott. Akkor azt mondták, hogy talán a világbajnokságtól is.
Persze, mi meg elhittük, hogy Loeb majd nem fog újra rallyautót vezetni.
Tavaly nem is indult indult a vb-n, de aztán Malcolm Wilson, az M-Sport vezetője addig rágta a fülét, míg rá nem állt arra, hogy újra versenyezzen.
El tudom képzelni, hogy hogy zajlott ez a meggyőzés: Jönnél a Rally1-es Pumával a Monte-Carlo Rallyra? Ja.
Kicsit bonyolultabb volt a dolog, mert Loeb időközben a Dakar megnyerésére valamint az Extreme E-re koncentrált és exkluzív szerződése van a Prodrive-val, de végül a brit csapat is ráállt arra, hogy kölcsönadják a Fordnak.
Az idő Loeb ellen dolgozott, hiszen kilenc évvel ezelőtt nyerte meg utoljára a Montét, négy éve szerzett utoljára vb-futam győzelmet. Februárban tölti be a 48-at, ami azt jelenti, hogy két évre van attól a kórtól, amikor a finn versenyzők vissza szoktak térni egy buli futamra. Csak hogy megmutassák magukat és hogy szórakozzanak egy jót.
Loeb azonban nem bulizni jött, ő nyerni akar.
Bár sok minden ellene szólt, ahogy a Facebook oldalunk kommentjeiből is látszik, nem voltam egyedül, aki úgy gondolta, komoly győzelmi esélyei vannak.
„Az első négy szakasz nagyon jól sikerült, aztán volt egy kis hibridproblémánk. Az utolsó szakaszon beleadtam mindent, de talán egy kicsit jobban fagyott. Nem nagy a különbség, de örülök, hogy az első teljes nap után az élen állok.“
Mi is örülünk és őszintén szólva pont erre számítottunk tőle.
Már csak egy kérdés maradt. Jelenleg Björn Waldegaard a legidősebb rally vb-futamgyőztes, aki az 1990-es Safari Rallyt 46 évesen és 155 naposan nyerte. Loeb ennél idősebb, tehát megdöntheti a rekordot.
Ehhez viszont a szombati nap eredményeit nézve, még Ogier-nek is lesz egy-két szava.
Elképesztő drámák zajlottak a Monte-Carlo Rally tizedik szakaszán, ahol kicsúszás, defekt, műszaki hiba, elkésés és forgás is előfordult. A verseny élén holtversenyben áll Sébastien Loeb és Sébastien Ogier!
Komoly drámák zajlottak le a Monte 10. szakaszán, melyen Sébastien Ogier 1,1 másodperccel volt gyorsabb Elfyn Evansnél és 5,2 másodperccel Kalle Rovanperänál.
A szakaszról elkésett, és ezért 10 másodperces büntetést kapott Thierry Neuville, majd az autója is műszaki hibás lett.
A Hyundai azonban Neuville problémáin túl elvesztette a mai napra Oliver Solberget is, aki kicsúszott, árokba esett, de végül a nézők kiszedték és be tudta fejezni a szakaszt.
Gus Greensmith defekt miatt 1 perc 41 másodpercet vesztett, míg Takamoto Katsuta megforgott.
A versenyzők sokat panaszkodnak a szuperlágy gumikra, amiken Loeb is vezet és 6,5 másodperccel bizonyult lassabbnak Ogier-nél.
A verseny élén így Loeb és Ogier holtversenyben áll, míg a harmadik Elfyn Evans hátránya 9,3 másodperc.
A negyedik helyre Craig Breen lépett 1:02,6 perc hátránnyal megelőzve Thierry Neuville-t.
Takamoto Katsuta a hatodik Kalle Rovanpera előtt, míg az első szombati szakaszon defektet szerző Ott Tänak a nyolcadik, Gus Greensmith pedig a kilencedik helyre csúszott.
A harmadik szombati szakaszról havat jelentettek!
Monte-Carlo Rally állása a 10. gyorsasági után
1. Sébastien Loeb/Isabelle Galmiche (FRA) Ford Puma Rally1 1:41:42,0
2. Sébastien Ogier/Benjamin Veillas (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 +0,0
3. Elfyn Evans/Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +9,3
4. Craig Breen/Paaul Nagle (IRL) Ford Puma Rally1 +1:02,6
5. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +1:13,7 (0:10)
6. Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (JPN/IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +1:57,6
7. Kalle Rovanpera/Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +2:04,9
8. Ott Tänak/Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +2:15,5
9. Gus Greensmith/Jonas Andersson (GBR/SWE) Ford Puma Rally1 +2:43,7
Sébastien Ogier a Monte-Carlo Rally kilencedik szakaszán három másodperccel közelebb került a versenyt vezető Sébastien Loebhöz, míg Elfyn Evans szakaszt győzelmével francia csapattársához. A Hyundainál azonban továbbra is problémák vannak, ezúttal Ott Tanak szedett össze defektet.
A Monte-Carlo Rally pénteki napja után szombati kilencedik szakaszán Elfyn Evans volt a leggyorsabb 7 tizeddel előzve Kalle Rovanperát és 3,9 másodperccel Sébastien Ogier-t, ígí a szakaszon hármas Toyota siker született.
Az összetett élén álló Sébastien Loeb 7,3 másodpercet szedett össze a Forddal, míg Ott Tanak defekt miatt 1:16,8 percet vesztett a Hyundaijal.
Érdekesség, hogy Sébastien Ogier és Sébastien Loeb is az autóra panaszkodott, ahogy teszik azt továbbra is a Hyundai versenyzői.
A versenyt továbbra is Loeb vezeti, de előnye 6,5 másodpercre csökkent Ogier, és 14,7 másodpercre Evans előtt.
A negyedik helyet biztosabbá tette ugyanakkor Thierry Neuville, miután Tanak defektje miatt Craig Breen lépett mögé 12,5 másodperc hátránnyal.
Ott Tanak az ötödik helyről a nyolcadikra csúszott vissza holtversenyben Kalle Rovanperával.
Ma még négy szakasz vár a mezőnyre.
Monte-Carlo Rally, állás az SS9 után
1. Sébastien Loeb/Isabelle Galmiche (FRA) Ford Puma Rally1 1:32:09,1
2. Sébastien Ogier/Benjamin Veillas (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 +6,5
3. Elfyn Evans/Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +14,7
4. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +45,5
5. Craig Breen/Paaul Nagle (IRL) Ford Puma Rally1 +58,0
6. Gus Greensmith/Jonas Andersson (GBR/SWE) Ford Puma Rally1 +1:08,7
7. Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (JPN/IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +1:34,9
8. Ott Tanak/Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +2:06,2
9. Kalle Rovanpera/Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +2:06,2
10. Oliver Solberg/Elliott Edmondson (SWE/GBR) Hyundai i20 N Rally1 +2:31,5
Christine Gianpaoli Zonca [vagy csak GZ – a szerk.] lesz az első, aki egy második csapattal is versenyt teljesít az Extreme E történetében.
A spanyol eddig a Xite Energy Racing csapatát erősítette, és bár az eredmények terén nem jött el a várva várt siker, egy-két látványos körével felhívta magára a figyelmet.
Korábbi vetélytársai közül a Veloce Racing csapott le rá, miután tavaly Jamie Chadwick nem tudott náluk egész szezont teljesíteni egyéb elkötelezettségei miatt. A beugró Emma Gilmourra már lecsapott a McLaren, így új pilóta után kellett nézniük.
„Izgatottan csatlakozom a Veloce Racinghez. Rendkívül jó munkát végeztek a nehéz start után Szaúd-Arábiában, és az autójuk versenyképesnek tűnt egész évben.” – utalt GZ a második versenyen elért dobogóra.
„Sokat tanultan tavaly, és ez nagyon fontos lesz a második szezonban. A csapattal együtt nagyszerű dolgokat érhetünk el, célunk mindenképpen a dobogó!” – adta ki a jelszót a spanyol hölgy.
A Veloce Racing csapatfőnöke, Rupert Svendsen-Cook kiemelte, az Extreme E egyedi kihívással rendelkezik, de idővel hozzá fognak szokni a csapatok.
„Mivel rövid a szünet a két szezon között, le sem állunk, hogy minél jobban kezdjük majd 2022-t.”
„Christine GZ kiemelkedett a mezőnyből mint pilóta, hiszen nagyon keveset ült az autóban, de gyorsan fejlődött tavaly. Számunkra egyértelmű a tehetsége, és szeretnénk neki segíteni abban, hogy a lehető legtöbbet fejlődjön, és ezáltal közösen sikereket érjünk el.”
Hiába a korai bejelentések, két – terepen tapasztalattal bíró – pilóta és a partnerség a Hummer révén a GM-mel, nem alakult jól a Ganassi első Extreme E szezonja.
A többi csapattal ellentétben nem rallys, illetve pályaversenyzős hozzáállással álltak neki a dolgoknak, így a szakáguk révén jókora előnyt reméltek az első versenyeken.
Ennek képes nemhogy a bajnoki harc, a futamgyőzelem is elkerülte őket, végül pedig utolsó előttiként fejezték be az évet. Csak egyszer jutottak el a döntőig, de ebben nagy szerepe volt az alkatrészek meghibásodásának és a balszerencsének is.
„Igen, egy csomó része nem rajtunk múlott.” – erősítette meg Dave Berkenfield, a csapatfőnök. – „A Q2-ben [az utolsó versenyen – a szerk.] meghibásodott a kormányrúd. Ilyenkor elgondolkozik az ember, mert az egy vadiúj alkatrész volt, előtte nem is nyúltunk hozzá.”
„Amit tehetünk, hogy mindent négyszer leellenőrzünk, kitaláljuk, hogy álljunk hozzá a versenyhez, mikor nyomjuk, és mikor ne, hogyan osztjuk fel a pilótáinkat és előre gondolkodunk. Ezek fognak nekünk versenyeket nyerni.”
Bár az IndyCar mezőnyében most már az elmúlt két évben ők szolgáltatták a bajnokot, – nem is beszélve a számtalan daytonai és sebringi győzelemről – ehhez képest van egy kis dolog, ami Berkenfield szerint ezek mellé helyezhető, mint az Extreme E-ben eddig elért legnagyobb érdemük.
„Szerintem a flúgos futam megnyerése Szenegálban mindenképp egy kiemelkedő pillanat volt számunkra. Akkor még ez nem juttatott minket döntőbe, de így is ez volt a legjobb.”
Mondta mindezt annak ellenére, hogy két futammal később a döntőben magabiztosan vezettek, és csak egy újabb technikai hiba vette el tőlük a győzelmet.
Ezt nem, de a szaúdi szezonnyitón a baleset utáni egész éjszakás javítást kiemelte. Valamint azt is, hogy mennyire összetartó volt az egész mezőny, csapattól függetlenül. Kiemelte, többször kaptak segítséget a riválisoktól, akikkel előtte a pályán ütköztek.
Miután az első szezonban szinte a legkisebb kontaktnál mindig eltört valami, az Odyssey 21 fejlesztői a Sparknál készülnek pár újdonsággal. Mivel amerikai a cég, a teszteléshez a Ganassi legénységét kérték.
„A cél az, hogy minden autó befejezze minden X-Prix minden körét, és ne lássunk kopást, mechanikai- valamint alkatrészhibát sem. Ha ezt meg tudjuk valósítani, nagyobb lesz a versengés és az izgalom. A pilóták is jobban fogják nyomni, úgyhogy izgalmas lesz.”
Berkenfield kiemelte, a különség nagy lesz az első szezon utolsó futama, valamint a második szezon első futama között. Azonban azt is hozzátette, a szünet alatt és a járvány közepette nagyobb kihívás ezeket a fejlesztéseket leszállítani.
Sébastien Loeb délután megtartotta vezető helyét a Monte-Carlo Rally második napján, míg mögé Sébastien Ogier lépett csapattársát, Elfyn Evanst megelőzve. Gus Greensmith megszerezte pályafutása első szakaszgyőzelmét.
A Monte-Carlo Rally második napjának hat szakaszából ötöt fordos versenyző nyert, Sébastien Loeb négyszer, míg Gus Greensmith egyszer tudott legjobb időt autózni, míg a péntek a toyotás Sébastien Ogier szakaszgyőzelmével zárult.
A déli 10,6 másodperces előnyéből Sébastien Loeb délután 9,9 másodpercet megtartott a Ford Puma Rally1-gyel, és az élen állva várhatja a szombati öt szakaszt.
„Nem annyira meglepetés a nap végi első hely, sokkal inkább meglepő volt, hogy a shakedown során az első menet után vezettem. – mondta Sébastien Loeb a nap utolsó szakaszának céljában. „Később próbálgattuk az autó határait, és bár az előnyünk nem túl sok, örülünk, hogy vezetünk.”
„Délelőtt kissé óvatosak voltunk, délután már többet kockáztattunk. – mondta Sébastien Ogier az SS8 után. „Hiányzik némi stabilitás az autóból, ezért ennél gyorsabbak nem tudunk lenni, de elégedett vagyok a délutánnal.”
„Meglepődtem, hogy ennyi időt veszítettem az utolsó szakaszon. – mondta Elfyn Evans. „Valószínűleg túlságosan óvatos voltam a végén. Kicsit frusztráló így befejezni a napot.”
A toyotás csatában egyelőre Sébastien Ogier áll nyerésre, hiszen délután megelőzte Elfyn Evanst, majd előnyét a nap utolsó szakaszán viszonylag kényelmessé is tette csapattársa előtt.
Amíg Ogier a nap harmadik szakaszát délelőtt, addig Evans délután spórolta el túlságosan, így kettejük között 12,1 másodperc a különbség.
A negyed helyet tartja Thierry Neuville 25,8 másodperccel követve Evanst és 8,9 másodperccel megelőzve Hyundai-os csapattársát, Ott Tanakot, aki a nap utolsó szakaszán tudta megelőzni 2.5 másodperccel a fordos Craig Breent.
Gus Greensmith a hetedik, aki a délutáni második szakaszon megszerezte első szakaszgyőzelmét karrierje során a WRC-ben és 9,2 másodperccel követi Breent.
A legjobb tíz versenyző sorát a toyotás Takamoto Katsuta és Kalle Rovanpera, valamint Oliver Solberg zárja a Hyundaijal.
A Monte-Carlo Rally állás 8 gyorsasági szakasz után
1. Sébastien Loeb/Isabelle Galmiche (FRA) Ford Puma Rally1 1:22:49,0
2. Sébastien Ogier/Benjamin Veillas (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 +9,9
3. Elfyn Evans/Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +22,0
4. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +47,8
5. Ott Tanak/Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +56,7
6. Craig Breen/Paaul Nagle (IRL) Ford Puma Rally1 +59,2
7. Gus Greensmith/Jonas Andersson (GBR/SWE) Ford Puma Rally1 +1:08,4
8. Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (JPN/IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +1:35,9
9. Kalle Rovanpera/Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +2:12,8
10. Oliver Solberg/Elliott Edmondson (SWE/GBR) Hyundai i20 N Rally1 +2:22,9
Nem csak a rally világbajnokság, de a legnagyobb rangú gokart sorozat, a WSK is a hétvégén veszi kezdetét, a Champions Cup futammal. A privát olasz bajnokságban nevelkedett a jelenlegi Forma–1-es mezőny jelentős része, egy ideje pedig több magyar tehetség is itt próbál kitörni.
Január 20–23-a között rendezik a WSK idei első versenyét. Az önálló futamnak tekinthető WSK Champions Cup, az olaszországi Circuito South Garda Kartingra, vagy ahogyan a szakmában röviden emlegetik: Lonatóban költözött.
Az előzetes tervek szerint a múlt heti kollektív teszt helyszínén, Adrián tartották volna a futamot, de azt a pályát technikai okok miatt be kellett zárni, így a teljes mezőny átköltözött Lonatóba.
Péntek reggel sokan viccelődtek vele, hogy a helyszínváltás egyáltalán nem látszik. A páratartalom Lonatóban is 100%-os, így a köd miatt az első szabadedzéseket nem is lehetett megtartani.
A szezon első futamán hagyományosan sok versenyző szokott résztvenni. Most azonban csak a Mini kategóriában van száz feletti nevező, szám szerint 103.
Legnagyobb örömünkre itt két magyar fiatalért is szurkolhatunk, Gender Tamás 537-essel, Gáspár Benett pedig 553-assal áll rajthoz.
Az OKJ (Junior), az OK (Senior) és a váltós KZ2-es kategóriában ezúttal a gyári csapatok nem állnak rajthoz, csak a gyári támogatottak indulnak, így 35, 16 és 29 nevezője van a kategóriáknak.
OKJ-ben Molnár Martin képviseli hazánkat, aki a nagyon előkelő 305-ös rajtszámot kapta – juniorban az ötödiket.
További két magyar versenyző tervez idén – többé kevésbé teljes – WSK szereplést, Hideg Ádám OKJ-ben, Krózser Menyhért pedig OK-ban. Mind a ketten részt vettek a múlt heti adriai kollektív teszten, ám most nagyon prózai okok miatt hiányoznak: Szombaton a középiskolai írásbeli felvételin vesznek részt. Ezen a hétvégén tehát náluk az iskola élvez előnyt a versenyzéssel szemben.
A WSK Champions Cup eseményeit és a három magyar versenyző szereplését itt lehet követni.
Bár Jenson Button már pár éve visszavonult, nem került messzire a motorsporttól: miközben az F1-es paddockban segíti a Sky Sports munkáját, a Williamsnél tanácsadó és Extreme E csapatot is indított.
A brit a Team Rocket RJN nevű csapatát átalakítva indult az új sorozatban JBXE néven a Lotus Engineering támogatásával.
Az első versenyen ő is autóba ült, utána azonban Kevin Hansen vette át a helyét Mikaela Ahlin-Kottulinsky mellett. A két svéd nem bizonyult rossz választásnak, mind a négy közös versenyükön felfértek a dobogóra, ezzel pedig a harmadik helyet szerezték meg a bajnokságban.
„Most jobban izgulok, mint amikor versenyeztem!” – jegyzi meg nevetve. – „Talán azért, mert nem rajtam múlik. Amikor versenyzel, benne vagy a helyzetben, a csapattulajdonosként ez más. Az adrenalin egyszerűen… wow! Mindig nagyon ver a szívem a rajt előtt. Imádom az élményt.”
Button csapatára így az első év után a „büszke” jelzőt ragasztotta. Bár különböző háttérrel rendelkezett a csapat és apilóták, végül jó összhangot alkottak.
„Hihetetlen csapat ez. Az összes szerelőt a Rocket RJN-ből hoztam. Nagyon gyorsan tanultunk, a mérnökök hamar megértették a terepre való járgányt. Az is segített nekünk, hogy két tapasztalt pilótánk volt Mikaela és Kevin szerepében. Előbbi mindig szeretne tanulni, minden egyes alkalommal, amikor vezeti az autót. Ők egy nagyon jó kombináció.”
„Mindenkire nagyon büszke vagyok, trükkös szezon volt, már csak az utazás miatt is. Ez teljesen más, mint a versenyzés többi formája, de ugyanakkor erről is sokat tanultunk idén.”