Ha szabályváltozás, akkor Ford
Neuville csalódott, de nagyon
Az egész szombati napja lengéscsillapító problémával telt Thierry Neuville-nek és Martijn Wydaeghe-nak a Monte-Carlo Rallyn. Szinte ölben vitték célba a Hyundai i20 N Rally1-et, amivel másnap a Power Stage-en, az erőgyorsaságin akartak bizonyítani, de ez sem sikerült, ami meglehetősen kiakasztotta a belgát.
Nem kezdődött jól a Monte-Carlo Rally Neuville számára, aki a harmadik szakasz után elég kemény kritikát fogalmazott meg:
„Őszintén szólva nem jobb, mint tegnap, ez egy rémálom. Soha sem féltem még ennyire vezetés közben. Sok munka van még hátra.“
Később a hibridhajtásra panaszkodott:
„Volt egy hibridhajtás hibám, nem volt extra teljesítményünk.“
Ezt követte az igazi feketeleves szombaton, a jobb első lengéscsillapítóval, amellyel előbb 3 perc 40 másodpercet, majd 2 perc 15-öt veszített a szombati két utolsó gyorson. Mindkét szakasz után szervizeltek etapon és valahogy sikerült bevinni a Hyundai i20 N Rally1-et a szervizparkba. A negyedik helyről eközben a hatodikra estek vissza.
Vasárnap nyert egy szakaszt ugyan Neuville, de az erőgyorsaságin hiába adott bele mindent, csak a negyedik időt autózta – ami Ogier büntetése után a harmadik lett –, ez pedig nagyon letörte.
„Csalódott és a frusztrált vagyok! Kemény hétvégénk volt, már azért is komolyan meg kellett dolgoznunk, hogy szombaton versenyben maradjunk. Az életemért hajtottam a Power Stage-en, mindent beleadtam, de nem jött az időeredmény – nyilatkozta Neuville a Hyundai hivatalos kiadványában.
– Rengeteg munkát végeztünk a színfalak mögött, hogy felkészüljünk a szezonnyitóra, én is és Martijn is, valamint a csapat is, így nehéz elfogadni, hogy eredmény nélkül távozunk.
Nem adjuk fel – ezt talán szombaton is bizonyítottuk. Megpróbálunk mindenkit motiváltan tartani, és továbbra is nyomulni fogunk.
A bizonyítási vágy mindenképpen megvan bennünk, és ez fontos. Több területen kell fejlődnünk, de a legfontosabb a megbízhatóság. Sokkal erősebbnek kell lennünk a következő versenyekre.”
Julien Moncet, a Hyundai Motorsport csapatigazgató-helyettese szintén nem volt elégedett:
„Határozottan kemény rally volt ez számunkra. Csalódott vagyok az egész csapat miatt, akik nagyon keményen hajtottak, a rallyn és a gyárban dolgozók miatt egyaránt.
Reagálnunk kell a problémákra, ez nem is kérdés. Sportszakmai szempontból nem vagyok boldog, mert azért vagyunk itt, hogy nyerjünk, és az eredmény nem a várakozásainknak megfelelő.
Mindazonáltal sok rendszert tudtunk ellenőrizni az új Hyundai i20 N Rally1 autónkon, és mindig vannak jó dolgok, amelyeket még a legnehezebb pillanatokból is ki lehet hozni. Amikor az autó problémamentesen futott, versenyképes időket tudtunk felmutatni, tehát a tempó megvan. Már csak a problémáinkat kell minél gyorsabban megoldanunk.”
Loeb több rekordot is megdöntött
Nyolcvanadik rally világbajnoki futamgyőzelmét aratta Sébastien Loeb a Monte-Carlo Rallyn, amellyel saját rekordját döntötte meg. Nyolcadik Monte győzelmével utolérte a korábbi rekordtartó Sébastien Ogier-t, nem utolsó sorban 47 évesen és 331 naposan mindenidők legidősebb rally vb-futamgyőztese lett.
Drámai körülmények között nyerte meg Sébastien Loeb és Isabelle Galmiche a Monte-Carlo Rallyt Ford Puma Rally1-gyel. Négy napon keresztül vívtak szoros csatát Sébastien Ogier-vel és Benjamin Veillasszal, ám a toyotás versenyzőpáros az utolsó előtti gyorsasági szakaszon defektet kapott, az utolsón pedig korai rajt miatt 10 másodperc büntetéssel sújtották őket. Ha ez nincs, Loeb 0,5 másodperc előnnyel nyeri a versenyt, így az előnye 10,5 másodperc lett.
Loeb győzelmével több rekordot is megdöntött, illetve feljebb srófolt. 80. rally világbajnoki futamgyőzelmével tovább növelte előnyét a legtöbb vb-futamot nyert versenyzők listáján, az 54-szeres győztes Sébastien Ogier előtt.
Tavaly Sébastien Ogier nyolcadik Monte-Carlo Rally győzelmével új rekordot állított fel a leghíresebb rallyversenyen, amelyről akkor úgy tűnt, hogy jó sokáig az övé marad. Loeb azonban most egyenlített és a két legsikeresebb francia most nyolc–nyolc győzelemmel, holtversenyben áll az élen.
Biztosan sokan emlékeznek a 2002-es Monte-Carlo Rallyra, ahol Sébastien Loeb berobbant a rally világ élvonalába és gyakorlatilag megnyerte a versenyt, ám a Citroën-csapat rossz szervizparkban cserélt kereket autóján és az emiatt kapott kétperces büntetéssel elvették tőle a győzelmet. Az első vb-futamgyőzelmét így a 2002-es Deutschland Rallyn szerezte, míg első Monte-Carlo Rally győzelmére 2003-ig kellett várni.
Első és mostani vb-futamgyőzelme között tehát 20 év telt el, míg első Monte-Carlo Rally és a mostani győzelme között 19, ami szintén rekord.
Szombaton már egy másik rekordot is megdöntött Loeb, amikor átvette a vezetést a versenyen, ő lett minden idők legidősebb versenyzője, aki vb-futamot vezetett, vasárnap pedig ő lett mindenidők legidősebb versenyzője, aki vb-futamot nyert.
Ha pedig a rekordok mellett a különlegességeket is meg lehet említeni, Loeb pályafutása során ez volt az első rally vb-futam, amelyet nem Citroënnel nyert meg.
És természetesen nem feledkezhetünk meg Isabelle Galmiche-ről sem, aki pályafutása első rally világbajnoki futamgyőzelmét szerezte.
Mind a kettejük munkája előtt le a kalappal.
És ne legyünk sportszerűtlenek, le a kalappal Sébastien Ogier és Benjamin Veillas előtt is, akinek szintén ez volt az első közös versenyük.
Csak reménykedni tudunk benne, hogy idén még több Ogier Loeb összecsapást láthatunk.
Loeb történelmi győzelmével beérte Ogier-t
Sébastien Loeb nyerte a 2022-es Monte-Carlo Rallyt, így a hibrid éra első győzelmét szerezte és beérte Sébastien Ogier-t a Monte legsikeresebb versenyzői között.
Sébastien Loeb a 2018-as Spanyol Rally után ismét győzelmet tudott aratni a rally vb-n, így karrierje 80., vagyis nyolcvanadik (!) futamgyőzelmét szerezve a 2022-es Monte-Carlo Rallyn.
Loeb a Power Stage-t 9,5 másodperc előnnyel várhatta Sébastien Ogier defektje után, így az utolsó szakaszon csak a célba érésre koncentrált. A kilencszeres rally világbajnok nyolcadik sikerét érte el a Montén, amivel beérte Sébastien Ogier-t, és folytatta az M-Sport elképesztő sorozatát, miszerint egy vadonatúj autó első versenyén fordos versenyző nyer.
A nyolcszoros világbajnok Ogier az utolsó szakaszon tövig nyomta a gázt, azonban ezt túl korán tette és korai rajtért 10 másodperces büntetést is kapott az utolsó szakaszon, és bár 2 másodperces előnnyel nyerte volna a Power Stage-t, a büntetés miatt 8 másodperces hátránnyal 1 másodperccel még Loebtől is kikapott.
Végül Loeb és Ogier között 10,5 másodperc döntött a fordos versenyző javára.
A verseny harmadik helyén Craig Breen zárt, így az M-Sport egy első és egy harmadik helynek is örülhet.
A negyedik helyet Kalle Rovanpera szerezte meg a Toyotával, és a Power Stage-et is a finn versenyző nyerte.
Gus Greensmith az ötödik helyre hozta be a harmadik Fordot, és megszerezte a hétvégén pályafutás első szakaszgyőzelmét.
A Hyundai egyetlen állva maradt versenyzője, Thierry Neuville a hatodik helyen zárt, és a vasárnapi második szakaszt megnyerve megszerezte a Hyundai első szakaszgyőzelmét a hibrid érában.
A Power Stage-et Kalle Rovanperä nyerte Elfyn Evans és Thierry Neuville előtt, de Sébastien Loeb és Sébastien Ogier is tudott bónusz pontot szerezni.
A WRC egyéni pontversenyét Sébastien Loeb vezeti nyolc pont előnnyel Sébastien Ogier előtt és 10-zel Kalle Rovanpera előtt, Craig Breen hátránya 12 pont a negyedik helyen.
A gyártók között az M-Sport 3 ponttal előzi meg a Toyotát és 29-cel a Hyundait.
A WRC következő versenyére egy hónap múlva, a svéd havon kerül sor.
A Monte-Carlo Rally, nem hivatalos végeredménye
1. Sébastien Loeb/Isabelle Galmiche (FRA) Ford Puma Rally1 3:00:32,8
2. Sébastien Ogier/Benjamin Veillas (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 +10,5
3. Craig Breen/Paul Nagle (IRL) Ford Puma Rally1 +1:39,8
4. Kalle Rovanpera/Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +2:16,2
5. Gus Greensmith/Jonas Andersson (GBR/SWE) Ford Puma Rally1 +6:33,4 (3:00)
6. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +7:42,6 (0:10)
7. Andreas Mikkelsen/Torstein Eriksen (NOR) Škoda Fabia Rally2 evo (WRC2 Open) +11:33,8
8. Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (JPN/IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +12:24,7
9. Erik Cais/Petr Tesinsky (CZE) Ford Fiesta Rally2 (WRC2 Open, WRC2 Junior) +12:29,2 (0:10)
10. Nikolay Gryazin/Konstantin Aleksandrov (RUS) Škoda Fabia Rally2 evo (WRC2 Open, WRC2 Junior) +13:41,3
11. Sean Johsnton/AlexanderKihurani (USA) Citroën C3 Rally2 (WRC2 Open) +14:42,5
12. Grégoire Munster/Louis Louka (LUX/BEL) Hyundai i20 N Rally2 (WRC2 Open, WRC2 Junior) +14:48,0
13. Yohann Rossel/Benjamin Boulloud (FRA) Citroën C3 Rally2 (WRC2 Open) +15:02,1
14. Chris Ingram/Ross Whittock (GBR) Škoda Fabia Rally2 evo (WRC2 Open, WRC2 Junior) +15:20,4 (1:40)
Elfyn Evans/Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +23:10.5
A pontverseny állása:
# | Legénység | Márka | Pont | ||
1 | 🇫🇷 Sébastien Loeb | 🇫🇷 Isabelle Galmiche | Ford | 27 | 0 |
2 | 🇫🇷 Sébastien Ogier | 🇫🇷 Benjamin Veillas | Toyota | 19 | -8 |
3 | 🇫🇮 Kalle Rovanpera | 🇫🇮 Jonne Halttunen | Toyota | 17 | -10 |
4 | 🇮🇪 Craig Breen | 🇮🇪 Paul Nagle | Ford | 15 | -12 |
5 | 🇧🇪 Thierry Neuville | 🇧🇪 Martijn Wydaeghe | Hyundai | 11 | -16 |
6 | 🇬🇧 Gus Greensmith | 🇸🇪 Jonas Andersson | Ford | 10 | -17 |
7 | 🇳🇴 Andreas Mikkelsen | 🇳🇴 Torstein Eriksen | Skoda 2 | 6 | -21 |
8 | 🇯🇵 Takamoto Katsuta | 🇮🇪 Aaron Johnston | Toyota | 4 | -23 |
9 | 🇬🇧 Elfyn Evans | 🇬🇧 Scott Martin | Toyota | 4 | -23 |
10 | 🇨🇿 Eris Cais | 🇨🇿 Petr Tesinsky | Ford 2 | 2 | -25 |
11 | 🇷🇺 Nikolay Gryazin | 🇷🇺 Konstantin Aleksandrov | Skoda 2 | 1 | -26 |
Ogier defekt: Loeb a győzelem kapujában
Sébastien Loeb vette át a vezetést a Monte-Carlo Rally utolsó szakasza előtt, miután Sébastien Ogier defektet kapott és a második helyre csúszott.
Szinte már mindenki elkönyvelte, hogy Sébastien Ogier nyeri az idei Monte-Carlo Rallyt, a hibrid autók érájának első versenyét, azonban a sors nem így szerette volna.
Sébastien Ogier 24,6 másodperc előnnyel várhatta a vasárnapi harmadik szakaszt Sébastien Loeb előtt, azonban a 19 km-es szakaszon a nyolcszoros rally világbajnok toyotás defektet szedett össze, és végül 34,1 másodperccel maradt el a kilencszeres rally világbajnok idejétől, mely a legjobb volt a szakaszon.
A verseny élére így ismét a fordos Sébastien Loeb állt, mégpedig 9,5 másodperc előnnyel Sébastien Ogier előtt.
Loeb így nagyon közel került a történelmi győzelemhez, mely azt jelentené, hogy a két Seb egyaránt nyolc győzelemmel áll a Monte legsikeresebb versenyzői között az élen.
A harmadik szakasz előtt még Sébastien Ogier úgy nyilatkozott, hogy nem szeretne a Power Stage-n nyerni, elég számára a biztos vezetés megőrzése is, azonban Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing csapatmenedzsere, már ekkor is kijelentette, hogy szükség van az öt plusz bónuszpontra.
„Ma reggel beszéltem Sebbel, és arról érdeklődtem, hogy hajlandó lenne-e a Power Stage győzelemért menni. – mondta Latvala a Dirtfishnek. „Mondtam neki, hogy nem kell hajtania már a többi szakaszon, de a Power Stage győzelmét szeretnénk, ha megszerezné. Végül abban egyeztünk meg, hogy meglátja milyen az érzés ma az autóban és attól függően fog vezetni a záró szakaszon.”
A bekövetkezett defekt után, várhatóan, ha nem sérült az autó, akkor mégis mindent meg fog tenni Ogier a szakaszgyőzelemért,
A második vasárnapi szakaszon Elfyn Evans szerzett defektet annak ellenére, hogy ő eleve óvni szerette volna a gumijait a záró szakaszra.
A verseny harmadik helyén Craig Breen áll, így az M-Sport egy győzelmet és egy harmadik helyet is szerezhet akár.
Monte-Carlo Rally, állás 16 szakasz után
1. Sébastien Loeb/Isabelle Galmiche (FRA) Ford Puma Rally1 2:51:50,0
2. Sébastien Ogier/Benjamin Veillas (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 +9,5
3. Craig Breen/Paul Nagle (IRL) Ford Puma Rally1 +1:28,3
4. Kalle Rovanpera/Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +2:23,2
5. Gus Greensmith/Jonas Andersson (GBR/SWE) Ford Puma Rally1 +6:29,3 (3:00)
6. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +7:47,0 (0:10)
7. Andreas Mikkelsen/Torstein Eriksen (NOR) Škoda Fabia Rally2 evo (WRC2 Open) +11:03,6
8. Erik Cais/Petr Tesinsky (CZE) Ford Fiesta Rally2 (WRC2 Open, WRC2 Junior) +11:47,4 (0:10)
9. Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (JPN/IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +12:23,0
10. Nikolay Gryazin/Konstantin Aleksandrov (RUS) Škoda Fabia Rally2 evo (WRC2 Open, WRC2 Junior) +12:49,9
11. Sean Johsnton/AlexanderKihurani (USA) Citroën C3 Rally2 (WRC2 Open) +13:59,5
12. Grégoire Munster/Louis Louka (LUX/BEL) Hyundai i20 N Rally2 (WRC2 Open, WRC2 Junior) +14:18,1
13. Yohann Rossel/Benjamin Boulloud (FRA) Citroën C3 Rally2 (WRC2 Open) +14:33,9
14. Chris Ingram/Ross Whittock (GBR) Škoda Fabia Rally2 evo (WRC2 Open, WRC2 Junior) +14:48,5 (1:40)
Elfyn Evans/Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +23:16.6
Loeb kezdett leggyorsabban vasárnap, Solberg kiállt
Sébastien Loeb volt a leggyorsabb a Monte-Carlo Rally első vasárnapi szakaszán, így közelebb került az élen álló Sébastien Ogier-hez. Oliver Solberg a szakasz után kiállt, így egy Hyundai maradt versenyben.
A Monte-Carlo Rally vasárnapi programjában négy szakasz, két pálya kétszer szerepel.
Az első szakaszon a fordos, kilencszeres rally világbajnok Sébastien Loeb volt a leggyorsabb, 1,1 másodperccel előzte a toyotás nyolcszoros rally világbajnok és címvédő Sébastien Ogier-t, és 2 másodperccel ír csapattársát, Craig Breent.
A verseny élén Ogier előnye 20 másodpercre csökkent Loeb előtt, míg Breen 1:26,9 perces hátránnyal áll a harmadik helyen.
A toyotás finn Kalle Rovanpera negyedik idővel tartja negyedik helyét, a fordos brit Gus Greensmith és a belga Thierry Neuville előtt.
A Hyundai még nehezebb helyzetbe került, hiszen a 2019-es rally világbajnok Ott Tanak már tegnapi kiesett, ma pedig már nem is ült autóba, míg Petter Solberg fia, Oliver Solberg bár teljesítette az első vasárnapi szakaszt, utána feladta a versenyt. A koreai gyártó így már csak Thierry Neuville eredményére számíthat.
A toyotás walesi Elfyn Evans a tegnapi 20 perc elvesztése után ma a Power Stage-re óvja gumijait.
A legjobb Rally2-es autót vezető versenyző a WRC2 bajnoki címvédője, a norvég Andreas Mikkelsen, akit a cseh fordos Erik Cais 34,3 másodperccel követ, majd a luxemburgi Grégoire Munster következik a Hyundaijal újabb 39,7 másodperc hátránnyal.
Monte-Carlo Rally, állás 14 szakasz után
1. Sébastien Ogier/Benjamin Veillas (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 2:31:12,1
2. Sébastien Loeb/Isabelle Galmiche (FRA) Ford Puma Rally1 +20,0
3. Craig Breen/Paul Nagle (IRL) Ford Puma Rally1 +1:26,9
4. Kalle Rovanpera/Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +2:06,1
5. Gus Greensmith/Jonas Andersson (GBR/SWE) Ford Puma Rally1 +6:43,3 (3:00)
6. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +7:54,8 (0:10)
7. Andreas Mikkelsen/Torstein Eriksen (NOR) Škoda Fabia Rally2 evo (WRC2 Open) +10:10,0
8. Erik Cais/Petr Tesinsky (CZE) Ford Fiesta Rally2 (WRC2 Open, WRC2 Junior) +10:44,3 (0:10)
9. Grégoire Munster/Louis Louka (LUX/BEL) Hyundai i20 N Rally2 (WRC2 Open, WRC2 Junior) +11:24,0
10. Yohann Rossel/Benjamin Boulloud (FRA) Citroën C3 Rally2 (WRC2 Open) +11:50,9
11. Nikolay Gryazin/Konstantin Aleksandrov (RUS) Škoda Fabia Rally2 evo (WRC2 Open, WRC2 Junior) +12:01,5
12. Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (JPN/IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +12:37,0
13. Sean Johsnton/AlexanderKihurani (USA) Citroën C3 Rally2 (WRC2 Open) +12:43,6
14. Chris Ingram/Ross Whittock (GBR) Škoda Fabia Rally2 evo (WRC2 Open, WRC2 Junior) +13:55,0 (1:40)
Elfyn Evans/Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +21:05.5
Ez okozta a Hyundai vesztét
Két műszaki hiba is sújtotta a Hyundai csapat idei állandó versenyzőit a Monte-Carlo Rally harmadik napján. Thierry Neuville a lengéscsillapítóval küzdött és javította folyamatosan az i20 N Rally1-et, míg Ott Tänak egy kicsúszás után főzte meg autója motorját, így nem is folytathatta a versenyt.
„Nem tudom, mit mondhatnék – csóválta a fejét Neuville. – Valahogy átvészeltük a napot, miután folyamatosan problémánk volt a jobb első lengéscsillapítóval.
A délelőtti középső szakasz (10. gyors) elején hirtelen úgy éreztem, mintha az egyik oldalra húzódna az autó, de csak a végén vettük észre, hogy a lengéscsillapító felső rögzítése gyakorlatilag eltűnt.
Küzdöttünk tovább, bár a napközbeni szerviz nélkül ez egy kicsit küzdelmes volt. A két kör között magunknak kellett elvégeznünk néhány javítást, de a 12. szakaszon néhány kilométerrel később a lengéscsillapító kiugrott a motorháztetőn.
Ezután az utolsó szakasz előtti etapon elvégeztünk néhány javítást, de a lengéscsillapító az utolsó kilométereken ismét feladta a szolgálatot. Ez a túlélés napja volt.”
Neuville túlélte a napot, eljutott az esti szervizparkig és a legjobb Hyundai versenyzőként, a hatodik helyen még versenyben maradt. Tänak azonban már nem volt ilyen szerencsés.
„Az autót ma jónak éreztem, nem volt igazi dráma vele – vélekedett Tänak a Hyundai csapat hivatalosan kiadott közleménye szerint. A defekt az első szakaszon egy olyan dolog volt, ami megtörténik. Folytattuk a versenyt, de mivel nem maradt pótkerék, a lehető legóvatosabban kellett mennünk.
Sajnos az utolsó szakaszon a jeges körülmények között elkövettünk egy nagyon apró, de végül sokba kerülő hibát. Kicsit megütöttük az autót, és ennyi volt.
A hűtőfolyadék szivárgott, a motor túlmelegedett, így etapon meg kellett állnunk. Sajnos holnap (vasárnap) nem tudjuk folytatni a versenyt, de elkötelezettek vagyunk amellett, hogy tanuljunk ebből a kihívásokkal teli hétvégéből, hogy építkezhessünk a szezon hátralévő részére.”
Solberg: 25-en húztak ki – FRISSÍTVE
Nem indult jól a szezonja Oliver Solbergnek, aki a Monte-Carlo Rally első napján az átbeszélő hibájával küzdött, szombaton pedig egy rejtélyes üzemanyaggőz szivárgás miatt veszítette el koncentrációját és esett árokba. A szurkolók azonban kihúzták, a Hyundai csapat megjavította az i20 N Rally1-et, Oliver pedig egy jó alvás után tisztafejjel folytathatja a versenyt.
Negyven perc hátránnyal a 48. helyen áll Oliver Solberg és Elliot Edmondson a Monte-Carlo Rallyn miután a 10. gyorsaságin árokba estek és csak fél óra múltán tudták folytatni a versenyt.
„Ugyanaz a probléma volt az autóba jutó üzemanyaggőzökkel, mint az előző napokon – mesélte Solberg. – A 10. szakaszon kb. a pálya közepén elvesztettem a koncentrációmat, és egy közepes sebességű jobbos kanyarban lecsúsztunk az útról.
Csodával határos módon sikerült kiszabadítani az autót, és folytatni tudtuk a rallyt. Tényleg nem hittem, hogy sikerülni fog – körülbelül 25 nagyon eltökélt szurkoló tolta, húzta az autót. Szerencsére csak kozmetikai kárt okoztunk rajta.
A délutánt innentől kezdve csak a tapasztalatszerzésre használtuk fel. Az, hogy a havas 13. gyorsaságin a harmadik leggyorsabb időt értem el, ami minden idők legjobb szakaszeredményem, szép lezárása volt egy igazán nehéz napnak.“
Solberg folytatása korábban veszélyben volt, hiszen csak akkor akart nekivágni a Monte-Carlo Rally utolsó napjának, ha a benzingőz szivárgást meg tudja oldani a csapat.
„Ez sikerült – mosolygott reggel a WRC élő közvetítésében. – A tegnapi nap után úgy aludtam, mint akit kiütöttek, úgyhogy minden rendben.“
FRISSÍTVE:
Úgy tűnik, mégsem volt minden rendben, hiszen a vasárnapi első szakasz után Solberg orvosi okok miatt feladta a Monte-Carlo Rallyt.
„A 7. leggyorsabbak voltunk a 14. gyorsaságin, de a szakasz után megegyeztünk a csapattal, hogy kiállunk, mivel nem éreztük jól magunkat az elmúlt napok gázproblémái után.” – írta Oliver a közösségi oldalán.
Ogier Loeböt másolta, de nem jött be neki
Kritikus gyorsasági szakasza volt a Monte-Carlo Rallynak Sisteron, amelyen a hó és a jég több áldozatot is szedett, ezért nagyon fontos volt a gumiválasztás. Sébastien Loeb kockáztatni akart, de Sébastien Ogier kifigyelt és lemásolta őt. Az eredmény: mind a kettőjüket megverte Kalle Rovanperä.
Hivatalosan Saint-Geniez–Thoard a Monte-Carlo Rally 11. és 13. szakaszának neve, de ezt a pályát mindenki csak a közeli város után Sisteronként emlegeti. A Col de Turini mellett a verseny második leghíresebb pályája, amely már többször befolyásolta a végeredményt.
A több mint húsz kilométeres szakasz különlegessége, hogy egy elég magas hegyre vezet fel, majd le az út, amely során a versenyzők biztosan átlépik a fagyhatárt. A rajt és a cél szinte mindig száraz, de a pálya közepén hóra és jégre is lehet számítani.
Már szombaton reggel világos volt, hogy ez a gyorsasági lesz a nap és talán az egész verseny kritikus pontja. Éppen ezért meglepő volt, hogy a Hyundai csapat egyedüliként sem téli, sem szöges gumit nem választott erre a napra.
Meg is lett a következménye, hiszen Ott Tänak itt csúszott meg a jégen és ütközött a hegyoldalnak. A Hyundai i20 N Rally1 orra pedig annyira megsérült, hogy végül a verseny feladására kényszerült.
Az első kör után egyértelmű volt, hogy a Pirelli szöges gumijai a legjobb választás, éppen ezért volt meglepő, hogy a második körre, a győzelemért egymással harcoló két pilóta Loeb és Ogier, bár volt náluk két-két szöges gumi, egyikük sem rakta fel. „Kockáztatni próbáltam, ezért nem raktam fel őket – mondta Loeb –, de Ogier meglátta és ő is gyorsan kicserélte.“
„Eredetileg a szöges gumikkal akartam menni, de láttam, hogy Loeb lágyakat rak fel, úgyhogy én is ezt választottam“ – magyarázta Ogier a WRC élő közvetítésében.
Egyikőjüknek sem jött be, hiszen a szakaszt Kalle Rovanperä szöges gumikkal nyerte, 5,0 másodperccel Ogier és 21,1 másodperccel Loeb előtt.
„A gumistratégia központi szerepet játszott a mai napon, különösen a Sisteron melletti kritikus szakaszon: a rally egyetlen olyan pályáján, amelyet a hegy tetején a hó és a jég erősen befolyásolt – mondta Terenzio Testoni, a Pirelli Rally tevékenységének vezetője.
– Mindkét, élen álló versenyző meglepő döntést hozott, ami mutatja, hogy a stratégiát gyakran befolyásolják a mások által hozott döntések: ez mindenhol a játék része, de különösen igaz a Monte-Carlo Rallyra.
A mai (szombati) volt a rally legnehezebb napja, de a holnapi hátralévő 67 versenykilométer sem lesz könnyű, így holnap még bőven van lehetőség a meglepetésekre, hibalehetőség nélkül.”
Sisteron egyébként a gumiválasztástól függetlenül szedte az áldozatait. Tänak mellett Elfyn Evans (már a száraz részen) is lecsúszott az útról. A második körben pedig Takamoto Katsuta és a WRC2-t akkor éppen virtuálisan vezető Yohan Rossel is ugyanabban a kanyarban esett be, ahol Tänak. Ők azonban hosszabb, rövidebb időveszteség után folytatni tudták a versenyt.
Neuville büntetést kapott gyorshajtásért
Thierry Neuville műszaki hiba miatt sok időt veszített a Monte-Carlo Rally szombati napján, mégis gyorshajtásért bírságolták meg. Reggel ugyanis túlságosan is sietett a szervizparkban, amiért pénzbüntetéssel sújtották a felügyelők.
Thierry Neuville számára már reggel elkezdődött a vesszőfutás a Monte-Carlo Rallyn, ugyanis az első szakaszra sietve 66 km/h-val haladt a szervizparkban a megengedett 30 km/h helyett. Ezért a felügyelők 900 eurós büntetéssel sújtották a Hyundai belga versenyzőjét, írta meg a Rallit.fi oldal.
Neuville tavaly is kapott pénzbüntetést, akkor az Észt Rallyn 190 km/h-s sebességgel haladt közúton, ahol 90 lett volna a megengedett. Akkor ő 2500 eurós büntetést kapott.
A Hyundai számára nem jól alakult a szombati nap a rally vb szezonnyitóján, miután a 2019-es világbajnok, észt Ott Tanak defektet szedett össze a nap első szakaszon, majd a következőn egy sziklának ütközött és a megsérült autó miatt később ki kellett állnia.
Petter Solberg fia, Oliver Solberg a Monte második szombati szakaszán csúszott le az útról és 35 percet vesztett, miután autójába beszivárgott az üzemanyaggőz. A svéd versenyző később folytathatta a versenyt, de pontot csak a Power Stage-n tud szerezni.
Neuville pedig már reggel óta felfüggesztési problémával küzdött, majd a délutáni első szakaszon ki is ugrott autója orrán a lengéscsillapító, amit sikerült az utolsó szakaszra orvosolni. A hiba miatt végül így is csaknem hat percet vesztve a negyedikről a hatodik helyre esett vissza.