A Svéd Rallyn is 11 Rally1-es autó lesz, annak ellenére, hogy Sébastien Ogier és Sébastien Loeb sem indul. Először szerepel azonban ügyfélversenyző a 2022-es szezon során.
A Svéd Rally szervezői közzétették az előzetes nevezési listát a februári versenyről, melyen ismét 11 Rally1-es autó szerepel.
Az M-Sport és a Toyota is négy, míg a Hyundai három autót indít a Montéhoz hasonlóan.
A Ford Pumákat Craig Breen, Adrien Fourmaux, Gus Greensmith fogja vezetni, továbbá Lorenzo Bertelli kibérli az egyik Rally1-es autót. Az M-Sport számára Breen, Fourmaux és Greensmith szerezhet gyártói pontokat.
A Toyotánál Kalle Rovanperä, Elfyn Evans és Takamoto Katsuta mellett Esapekka Lappi is elkezdi az idei programját.
A Hyundainál Thierry Neuville, Ott Tänak és Oliver Solberg vezethet ismét.
A versenyen korábbi győztesként áll rajthoz Thierry Neuville (2018, Hyundai), Ott Tänak (2019, Toyota) és Elfyn Evans (2020, Toyota) is.
Az is kiderült a nevezési listából, hogy Kalle Rovanpera fog elsőként rajtolni az első napon Craig Breen és Thierry Neuville előtt.
A WRC2-ben Andreas Mikkelsen, Marco Bulacia és Nikolay Gryazin indul a Toksport WRT Škodáival, az M-Sport pedig Jari Huttunent és Mattias Adielssont indítja idén először a WRC2-ben. Az ALM Motorsport George Linnameát indítja Volkswagenjével.
A hathónapos eltiltását már letöltő Ole Christian Veiby szintén egy Volkswagennel tér vissza a WRC2 mezőnyébe tavaly május óta először
Ugyancsak itt indul az Amerikai Rally Szövetség által támogatott Kyle Tilley is.
A Svéd Rally az idei évtől a korábbi helyszíntől északra, Umeaba költözik a több hó reményében. A versenyt idén február 24–27. között rendezik, kizárólag szöges gumikon induló autókkal.
Az első nap három szakaszt kell kétszer teljesíteni, míg a napot az Umea sprint zárja.
A második napon négy szakasz szerepel kétszer, de egyelőre csak a Brattby és az Umea szakasz ismert.
A záró napon egy szakasz kétszer, míg egy egyszer szerepel a programban. A versenytáv 303,74 km lesz.
Márciustól rendelhető a Ford Bronco Raptor, amely a népszerű Bronco és a szintén kedvelt Raptor család legújabb tagja.
„A Raptor a terepre készült termékpalettánk csúcsa, és immár egy teljes termékcsalád versenyen bevált tartalommal és dizájnnal, amilyent senki más sem kínál” – mondta Jim Farley, a Ford Motor Company vezérigazgatója. „Csak a Ford tud létrehozni egy Bronco Raptort.”
Nehéz vitában szállni a vezérigazgatóval, akinek főként az utolsó mondata igaz, hiszen a Bronco és a Raptor is a cég védett megnevezése. A tréfát félre téve, valóban sikerült alaposan megvadítaniuk a Broncót a 2022-es modellévre. A módosításokat Ultra4 versenysorozat inspirálta. A legfontosabb elem egy terepjárónál a futómű, ezen a téren elég sok pluszt kapott a Bronco. A rugóutakat megnövelték, elöl 60, hátul 40 százalékkal. több mint 20 centiméterrel kiszélesítették a nyomtávot is, valamint megerősítették a rugótornyokat. A felfüggesztés félig aktív, a különféle helyzetérzékelők jelei alapján változtatja a rendszer a lengéscsillapítókkarakterisztikáját.
Erősítettek az autó alját védő lemezeken is, a B és C oszlop merevítéseivel együtt így 50 százalékkal nőtt a karosszéria torziós merevsége. A Raptor a Bronco DR versenyautó erősített tengelyeit kapta, és a hajtáslánc elemeit is erősebbre cserélték. Nőtt a hasmagasság is, 21 centiméterről 33 centiméterre. Ennek egy része a nagyobb kerekekből adódik, a 17 collos felnikre 37×12.50R17LT méretű BF Goodrich abroncsok kerültek, amellyel a Bronco Raptor az USA legnagyobb kerekekkel szerelt széria SUV-je.
A módosítások miatt a kormányzást is fejleszteni kellett, a Bronco Raptor az F-150 Raptor rendszerét kapta meg.
A motor is erősebb lett. A 2.7 literes 330 lóerős erőforrást váltó 3 literes duplaturbós egységről csak annyit árultak el, hogy 400 lóerő feletti teljesítményre képes. Ez nem meglepő, hiszen az Explorer ST-ben is 400 lóerőt tud ugyanez a motor. A sivatagi körülményekre köztes hűtő beépíésével készítették fel. A váltó 10 sebességes SelectShift™ automata, erősített elemekkel. A dupla kipufogórendszer közel azonos hosszúságú csövekből épül fel, de hogy biztosan izgalmas legyen a Bronco Raptor hangja, egy aktív szelepet is beépítettek.
A Ford hangzatos nevű G.O.A.T. Modes™ Terrain Management System™ rendszere is bekerült a Raptorba. A vezető által választható hét üzemmód között található a Baja mód, amely a turbók anti-lag rendszerét is tartalmazza. A Bronco újdonsága a Tow/Haul mód, ezzel 4500 fontos utánfutót is vontathat az autó, ami 1000 fonttal jobb mint az alapmodellhez vontatási képessége.
Természetesen csillivilli kiegészítőket is kapott a Bronco Raptor. Egyedi narancs szín, vadabb lámpák, spéci lökhárító, új hűtőmaszk, spéci grafikai elemek dobják fel a külsőt. A beltérben digitális műszeregység, színes betétek, Raptor hímzéses egyedi ülések emlékeztetik a vezetőt, hogy nem akármilyen Broncóban ül.
Ha valaki nem terepre veszi a csoda-Broncót (amit nem nehéz elképzelni), akkor 360 fokos kamera, 10 hangszórós B&O hifi és tempomat könnyíti meg az életét.
Európai forgalmazásról még nem beszél a Ford, jelenlg az a legnagyobb problémájuk, hogy az amerikai keresletet kielégítsék. A Bronco Raptor ára várhatóan 70 ezer dollár lesz, ami több mint duplája a 300 lóerős alapmodell 28 500 dolláros nyitóárának.
A junior világbajnoki cím védője, Sami Pajari ott folytatta, ahol tavaly abbahagyta: megnyerte a Monte-Carlo Rally WRC3-as kategóriát, ahol az idei évtől Ford Fiesta Rally3-as autókkal lehet indulni.
A finn Sami Pajari a Monte-Carlo Rally szakaszainak több, mint felét megnyerve 7,6 másodperc előnnyel nyerte a WRC3-as kategóriát az idei évtől nagyobb turbószűkítővel rendelkező Ford Fiesta Rally3-mal. A WRC3 Open kategóriában Jan Cerny lett a második és Enrico Brazzoli a harmadik.
A kategóriában indult László Zoltán és Begala Tamás is, akiknek a versenyét kollégánk, Hund Gábor is segítette távoli jégkémként. Ennek ellenére sajnos a magyar kettős a szombati utolsó szakaszon kiesett.
„Izgalmas volt látni, hogy ezen a hétvégén elkezdődött az új WRC3-as bajnokság a Ford Fiesta Rally3-as autókkal – mondta Maciek Woda, az M-Sport Poland ügyvezető igazgatója. – Ez egy büszke és történelmi pillanat volt az M-Sport Poland számára, mivel egy újabb mérföldkő a Rally3-as kategória és a Ford Fiesta Rally3 számára.
A Monte az egyik legtrükkösebb verseny mind közül, így már csak a befejezése is nagy szó, a kategóriagyőzelem csak hab a tortán. Nem volt könnyű a verseny és komoly csatát vívtunk Jan Cernyvel, ami mutatja, hogy bárki azonnal versenyképes lehet a Rally3-as autóval.
A csapat nagyszerű munkát végzett ezen a versenyen is és végül kifizetődött a fáradozás. Végül szeretnék gratulálni az M-Sport csapatának, Sébastien Loeb és Isabelle Galmiche győzelméhez. Különleges pillanat volt Craig Breen dobogós eredménye, valamint Gus Greensmith szakaszgyőzelme is. Mindketten az M-Sport Poland által épített autókkal kezdték karrierjüket a WRC-ben. Gratulálok mindenkinek.”
Csütörtökön a biztonságra törekedtünk, péntek reggeltől pedig elkezdtünk gyorsulni. Volt némi probléma itt-ott, de összességében jó volt az érzés az autóban. Szombaton minden tökéletesen működött és nagyszerű időket tudtunk teljesíteni, miközben a nehezebb szakaszokon óvatosak is voltunk. Az utolsó napon jó tempóval tudtunk közlekedni, és probléma nélkül éltük túl az utolsó nehéz szakaszt.”
Craig Breen több éves szünet után indult újra a Monte-Carlo Rallyn, és a versenye sem kezdődött jól, azonban a folyatás sokkal jobban sikerült és végül Sébastien Loeb és Sébastien Ogier mellett állhatott dobogóra.
„Nagyszerű hétvége volt – mondta Craig Breen a Monte-Carlo Rally utáni sajtótájékoztatón. – Kicsit szürreális Sébastien Loebbel és Sébastien Ogier-vel egy dobogón állni. Remélem, hogy több ilyen nem lesz, mert ha ők nincsenek, akkor nyerhettem volna – nevetett.
– Ugyanakkor csodálatos 17 vb cím birtokosával egy dobogón állni. A 16 Monte-győzelmükről már nem is beszélve. Már a verseny előtt tudtam, hogy nehéz dolgom lesz . Négy-öt éve nem indultam a Montén és összességben is most voltam itt negyedszer.
Nagyon örülök, hogy dobogós eredménnyel távozhatok az év legnehezebb versenyéről. Ez az azonban elsősorban a csapatnak köszönhető, elképesztő munkát végeztek és mindent megadtak nekünk ehhez az eredményhez. Paul (Nagle, navigátor) és én minden kilométerrel tanultunk.”
Breen nehezen alkalmazkodott az új Ford Puma Rally1-hez.
„Elég nehezen alkalmazkodtam az autóhoz, de én ilyen vagyok. Nem szoktam a közepébe vágni, mindig lassan teszem meg a lépéseket. A verseny végére már magabiztosabb voltam. A tesztünk nem tartott sokáig, hibáztam néhány beállításnál, amiket csak szombat reggelre sikerült javítani. Aztán belenőttem az autóba.”
A dobogós eredmény miatt az ír fordos Svédországban az elsők között fog rajtolni, így nehezebb dolga lehet.
„A Svéd Rally teljesen más lesz. A részleges programjaim a múltban jól sikerültek. Hátul indultam és mindig jó pénteket tudhattam le, később pedig igyekeztem tartani a pozíciót. Kalle Rovanperä Power Stage győzelmével nem én fogok elsőként indulni Svédországban, de az első között leszek. Igazából már most várom azt a versenyt, hogy meglássam mit tudok tenni elől rajtolva. Először indulok teljes szezonban és ezek a pontok nagyon értékesek lesznek.”
Craig Breen másodikként fog rajtolni a Svéd Rally első napján, mivel Sébastien Loeb és Sébastien Ogier – jelenlegi tudásunk szerint – nem indulnak a havas versenyen, míg Kalle Rovanperä a Power Stage győzelmével megelőzi az ír fordost a világbajnoki pontversenyben.
A Monte-Carlo Rally szinte kizárólag a két titán, Loeb és Ogier harcáról szólt és észre sem vettük, hogy Kalle Rovanperä szép csendben bejelentkezett a világbajnoki címért.
A vb-t ugyan Sébastien Loeb vezeti 27 ponttal, a19 pontos Sébastien Ogier előtt, de tudjuk róluk, hogy nem futnak teljes szezont, és ha még láthatjuk is őket idén, egészen biztosan nem tudnak versenybe szállni a világbajnoki címért. (Ha csak valami csoda nem történik és mégis teljes szezont futnak.)
Éppen ezért értékelődött fel az utánuk következő helyezések. A versenyen Craig Breen és Paul Nagle végeztek a harmadik helyen Ford Puma Rally1-gyel, Kalle Rovanperä és Jonne Halttunen pedig a negyediken. Az erő gyorsaságin (Power Stage) azonban a finn páros jobban szerepelt, így összesen 17 pontot szerzetek a versenyen, míg Breen csak 15-öt.
Így Rovanperä áll a vb. harmadik helyén, ami egyben azt is jelenti, hogy az állandó résztvevők közül ő a legjobban. Kicsit sarkítva úgy is fogalmazhatunk, hogy virtuálisan vezeti a világbajnokságot. Ennek egyébként következménye is van: a Svéd Rally első napján ő indulhat elsőnek, ami ha havas lesz a verseny, nem biztos, hogy előny.
De nem csak a pontszámok miatt gondolom, hogy Rovanperä bejelentkezett a vb-címre, hanem a Montén nyújtott teljesítménye alapján is.
Egész pontosan az alapján, hogy mennyit fejlődött és hogy hová jutott el.
A csütörtöki első két gyorsaságin elért 11. és 13. idejét nem tette ki az ablakba. Az első szakaszon a legrosszabb Rally1-es időt érte el, a másodikon pedig két Rally2-es versenyző, Andreas Mikkelsen és Eric Camilli is megverte őt.
Erre pedig akár már azt is gondolhatnánk, hogy egy kicsit a ciki kategóriába tartozik.
„Az autó egyensúlya nagyon trükkös. Próbáltam mindent megtenni, hogy alkalmazkodjak hozzá, de ha az egyensúly egy kicsit az alulkormányzott oldalra esik, akkor elég nehéz dolgom van“ – magyarázta a második szakasz után a WRC élő közvetítésében.
Másnap már egy kicsit sikerült elmozdulnia a gödör aljáról, de két perc hátránnyal még mindig csak a kilencedik helyen állt.
„Nem volt jó nap. Délután folyamatosan javítottunk az autón, és elkezdtem egy kicsit bízni benne, de…“
Hosszú éjszakái lesznek Rovanperänek a Svéd Rally előtt, gondoltuk ekkor, merthogy azt már elengedtük, hogy a Montén bármit is virítson.
De szombat reggel valami helyére kattant a finnél: Az addig botladozó versenyzőnek nyoma sem volt, második idővel nyitott, majd jött egy harmadik, egy második és a nap végére két szakaszgyőzelem.
Hoppá!
A vasárnapi első három gyorsasági eredménye nem jelentős, azokon Kalle a gumikat óvta az erő gyorsaságira, amit megnyert. Erőből, az összes keréken maradt ellenfele előtt. A pénteki, béka mélygarázsa alól hirtelen a fellegekbe repült.
„Hát onnan nem volt nehéz javulni“ – nevetett, a csütörtöki eredményére célozva, majd a Toyota hivatalos sajtóanyagában hozzátette: – Nagyon örülök, hogy ennyit tudtunk fejődni a verseny során. Az elején nem igazán tudtam, hogy mi történik, de hittem magamban, keményen nyomtam és végül jó tempót találtunk.
Mindent megtettünk, amit csak tudtunk, és végül sokkal jobb lett a beállítás, és én magam is elkezdhettem megérteni az autót. Nagy köszönetet kell mondanom a mérnökömnek, hogyhajtott engem és hogy ilyen nagy változtatásokat értünk el az autón.
Így végül egy igazán pozitív hétvége volt, és a Power Stage-en is jól tudtunk teljesíteni. Fontos, hogy minden pontot megszerezzünk, amit csak tudunk, így jó, hogy ebben a pozícióban vagyunk, még akkor is, ha ez azt jelenti, hogy Svédországban az utat fogjuk takarítani. Ez egy kicsit trükkös lesz, de mindent megteszünk, hogy felkészüljünk rá.”
Nem Rovanperä az egyetlen esélyese a vb-nek, hiszen a Montén betliző csapattársát Elfyn Evanst nem lehet leírni, mint ahogyan a Fordnál remeklő Craig Breent sem. Ha pedig a Hyundai egy kicsit összekapja magát, akkor Thierry Neuville és Ott Tänak is abszolút vb esélyesek, de egyelőre a labda Rovanperä kezében van. Kérdés, hogyan tud élni vele a következő versenyeken.
Sébastien Ogier már-már zsebében érezhette a győzelmet a Monte-Carlo Rallyn, azonban az utolsó előtti szakaszon összeszedett defekt miatt a második helyezéssel kellett beérni .
„Először is gratulálnunk kell csapatainknak, akik fantasztikus munkát végeztek az új, hibrid autók megépítésénél, amik teljesen különböznek a korábban használt autóktól – mondta Sébastien Ogier a Monte utáni sajtótájékoztatón. – Több problémára számítottam az autóknál, és bár volt néhány, igazából úgy harcolhattunk, mint a régi szép időkben, és szerintem lesz még néhány ilyen szoros csata az új autókkal. Nagyon élvezetes csata volt, és ez jó a sportágnak is. Győzni érkeztem, nem a második helyen végezni, így nem vagyok teljesen elégedett. Azonban továbbra is elégedettek lehetünk, mindent megtettünk, de a sors ma másképp szerette volna, így meg kell elégednünk a második helyezéssel. Nagyon jó volt az autóban ülni, és most van egy ok, amiért jövőre is indulnunk kell, bár nem tudom, hogy a feleségemnek is tetszik-e ez a mondat.”
Ahogy Isabelle Galmiche Sébastien Loeb mellett, úgy Benjamin Veillas is első alkalommal ült Sébastien Ogier mellett navigátorként.
„Benjamin nagyon jól tette a dolgát, pedig sosem könnyű beülni egy nagyon gyors autóba. Ha még nem versenyeztél ezen a szinten, akkor hatalmas a nyomás rajtad. Azonban összességében nagyon elégedett vagyok Benjamin munkájával. Persze van amin javítani kell és most nem működött minden 100%-osan, de senki sem végez azonnal tökéletes munkát. A mai nap nehezebb volt számára szinte, mint nekem. Én már sok sikert megéltem és nagyon jó lett volna neki is, ha nyerni tud a Montén, de a második hely is nagyszerű, és ugyanolyan különleges, mint Isabellének. Mindketten nagyszerű munkát végeztek, de csak egyikőjük nyerhetett. Ma a szerencse nem mellénk állt, de biztos vagyok benne, hogy néhányszor nyerni fogunk együtt.”
A Power Stage előtt Ogier 9,5 másodperc hátrányban volt Sébastien Loeb mögött a defekt miatt, ezért igyekezett jól rajtolni, azonban végül túl korán indult el, amiért 10 másodperces büntetést kapott a vb címvédő.
„A rajt pillanata előtt más hangja volt a motornak és azt hittem, hogy leesik a fordulatszám, vagy a nyomás, vagy erőt veszít. Ez megzavart. Próbáltam jól rajtolni, tudtam, hogy pontosnak kell lennie a rajtnak, hiszen kilenc másodpercet szerettem volna ledolgozni, ami nyilván nagyon nehéz. Azt hiszem ez igazán komoly teljesítmény lett volna. Néhányszor túl is léptem a határt a Power Stage-en, de sikerült úton tartani az autót. Ha nincs a korai rajt, akkor csak 5 tizedmásodperc lett volna a különbség, és ha így lett volna, még csalódottabb lennék.”
A nyolcszoros világbajnok nem főállású versenyzőként kicsit lazábban érkezett a Montéra, de így is nyerni szeretett volna, és közben az autót is nagyon élvezte.
„Kicsit lazábban érkeztem a versenyre. Szerettem volna élvezni a hétvégét, és végül nagyon is élveztem. Igyekeztem a legjobb tudásom nyújtani és nyerni. A verseny előtt sok kérdőjel volt az autóval kapcsolatban, a megbízhatóság terén, és hogy ki tud majd a győzelemért harcolni. A teszten csak vicceltünk, hogy jobb lenne R5-ös autóban ülni, de igazából a csapat nagyon jó munkát végzett. A hibrid hajtás kicsit olyan, mint a szex: Nagyon intenzív, aztán egy pillanat alatt vége.”
Kezdetét vette a legrangosabb gokart sorozat, a WSK, amely januárban hagyományosan egy önálló futammal, a Champions Cuppal, a bajnokok kupájával rajtol. Három magyar versenyzőnek is szurkolhattunk, Gender Tominak és Gáspár Beninek Miniben, míg Molnár Martinnak OK Juniorban.
Eredetileg az Adria Raceway-en indult volna a WSK szezon, a versenyzők és csapatok egy héttel korábban ezen a pályán vettek részt a kollektív teszten, ám technikai okok miatt váratlanul be kellett zárni a pályát.
A teljes mezőny így gyorsan átköltözött a South Garda Kartingra, rövidebb és népszerűbb nevén Lonatóba. A pénteki első szabadedzéseken ebből sokat nem látott a mezőny, ugyanis akkor a köd ereszkedett a pályára, hogy több bemenetet is törölni kellett.
Később jókora csúszással ugyan, de elkezdődhetett a program. A törölt edzések egy kicsit felborították a menetrendet, hiszen a versenyzők az első köröket általában nem a versenyre szánt motorral teszik meg, annak finomhangolása az időmérő előtti edzésre marad.
Ennek hiányában sokan az időmérőn tudták csak véglegesíteni a beállításaikat.
Bár hagyományosan a Champions Cup az egyik legnépesebb rendezvénye a WSK-nak, ezúttal a gyári csapatok nem álltak rajthoz, ami miatt a mezőny egy kicsit foghíjas volt.
Nem így a Mini kategóriában – ahol jellemzően nincsenek gyári csapatok –, ahol a világ minden pontjáról 92 nevezője volt a versenynek.
A magyar színeket ketten képviselték: Gender Tamás az időmérőn 49., Gáspár Benett pedig az 52. lett.
Mindketten az A elődöntőbe kerültek, ahol Gáspár 21., Gender pedig a 28. helyen végzett, így nem jutottak döntőbe.
Az OKJ (OK Junior) kategóriában Molnár Martinért szurkolhattunk, aki a 34 fős mezőnyben az időmérő 11. helyét szerezte meg. Az elődöntőben az igen előkelő 5. helyen végzett. A döntőben a rajt után a harmadik helyen is állt, de egy előtte történt baleset miatt visszaesett a hatodik helyre.
Végül ötödiknek futott be, de a spoilere beesése és egy korábbi incidens miatt kétszer öt másodperc büntetést kapott, amivel a 16. helyen végzett.
„Összességében jó hétvégénk volt, szerintem sikerült magamból kihozni a legjobbat – mondta Molnár Martin. – A teljesítményemmel elégedett vagyok, motorerőben és beállításban nem voltunk tökéletesek, de így is jó hétvégénk volt.”
A folytatásra nem kell sokat várni, hiszen a mezőny marad Lonatóban, ugyanis a hétvégén itt kezdődik a négyfutamos Super Master Series, ahol remélhetőleg már öt magyar versenyzőért szurkolhatunk.
Gender, Gáspár és Molnár mellett ugyanis rajthoz áll OKJ-ban Hideg Ádám, OK-ban pedig Krózser Menyhért. Ők a Champions Cupot a középiskolai írásbeli felvételi miatt hagyták ki, de már gőzerővel koncentrálnak idei első megmérettetésükre.
A WSK Champions Cup részletes eredményei itt találhatók.
Még maga Sébastien Loeb is meglepődött a Monte-Carlo Rallyn aratott győzelmén, amire saját bevallása szerint egyáltalán nem számított.
„A verseny előtt nem tudtam, hogy mire számítsak – mondta Sébastien Loeb a Monte-Carlo Rally utáni sajtótájékoztatón. – Az autóval jó volt az érzésem az első teszt óta, ennek köszönhetően az önbizalmam is meg volt. Akkor azonban még nem tudta senki, hogy hol lesz a mezőnyben. A WRC képviselte szint néha nagyon-nagyon magas. Amikor megérkeztünk a versenyre, nyilván jó eredményben bíztunk, de az elért eredmény egyszerűen csodálatos, sokkal több, mint amire számítottunk. Azonban a csapat és Isabelle (Galmiche, navigátor) is nagyszerű munkát végzett első közös versenyünkön, ami igazán nagyszerű.”
Az új navigátor úgy tette dolgát, mintha mindig a vb-n diktálta volna az itinert.
„Isabelle fantasztikus munkát végzett, csak néha késett az információval, de azonnal javította is. Egy ilyen autóban nagyon nehéz a navigátor dolga, mert szinte repülünk az úton és közben nagyon sok információt kell átadnia. Isabelle azonban nagyon jó ritmusban mondta az információkat és nagyon tudta, hogy mit kell tennie. A francia bajnokságban nagyon sok tapasztalatot gyűjtött, de a vb-n még annál is jóval több a teendő az autó körül. Remek munkát végzett.”
Loeb az új hibrid Ford Pumát is nagyon élvezte.
„Az autó igazán nagy erővel rendelkezik, ami leginkább a lassú kanyarok kijáratán érezhető. A lassú tempóról gyorsításnál igazán komolyan érezhető az autó ereje. Néhány versenyző azt mondta, hogy ezeket az autókat nehezebb kezelni, ami igaz is, de mostanában kevés versenyen indultam a vb-n, így most ezt az autót is nagyon élveztem.”
Sébastien Loeb pénteken négy szakaszt is tudott nyerni a Montén, aztán szombaton már Sébastien Ogier volt a gyorsabb.
„Pénteken kicsit többet kockáztattam. Egyes szakaszokon nagyon élveztem a vezetést, másokon pedig inkább küzdöttem. Ahol jobban csúszott az út, ott talán többet küzdöttem. Összességében pénteken minden jól működött, jó volt az autó egyensúlya, és a jégkémek is tökéletes munkát végeztek. Keményen nyomtam, de mindig biztonságosnak éreztem. A szombat kicsit jobb volt Sebastien Ogier-nak, és bár én is a határon vezettem, picivel gyorsabb volt. Nagyon élveztem a csatát.”
Loeb az utolsó szakaszra az élen állva mehetett, miután Ogier defekt miatt vesztett időt.
„Az utolsó szakasz előtt nagyon jól éreztem magam, aztán a szakaszon olyan volt, mintha elfogytak volna az első gumik, de úgy éreztem, hogy így is jól sikerült a szakasz. A célban aztán láttam Seb idejét és nagyon meglepődtem. Végül aztán megkönnyebbültem, hogy így is sikerült nyerni. Most vezetem a világbajnokságot, de egyelőre nincsenek meg a jövőbeni tervek.”
Harcos futamok során Molnár Martin remekelt a WSK-szezon első önálló futamán, Lonatóban, a Champions Cupon. Az elődöntőben az előkelő ötödik helyen végzett. A döntőben a harmadik helyen is állt, végül ötödikként futott be, de tíz másodperces büntetést kapott, amivel a 16. helyre sorolták vissza. A versenytempójával azonban így is elégedett lehet.
Kalandosan kezdődött a WSK-szezon, hiszen a Champions Cup eredeti helyszíne, az Adria Speedway nem tudta fogadni a mezőnyt, így a versenyzők átköltöztek Lonatóba. Itt a köd nehezítette meg a fiatalok dolgát, több szabadedzést is törölni kellett. Ez nem jött jól Martin számára, hiszen a gokart végső finomhangolását nem tudták elvégezni az időmérő előtt.
Ennek ellenére a 34 fős OKJ-mezőnyben az időmérő 11. helyét szerezte meg. A három előfutamban 16., 11. és 13. lett, összesítettben pedig a 10. helyen jutott elődöntőbe. Itt a hétvége legjobb teljesítményét nyújtva, öt helyet javítva az ötödik helyen ért célba, taktikusan feladta a negyedik helyet azért, hogy a döntőben a számára kedvezőbb oldalról rajtolhasson.
A döntőben az ötödik helyről rajtolva feljött a harmadikra, kedvezőtlen helyzetbe került, mert egy előtte kialakult baleset miatt ő is lelassult, majd folyamatosan az ötödik-hatodik helyen csatázott, végül ötödiknek futott be. A küzdelemben beesett az első lökhárítója, amiért öt másodperc büntetést kapott, illetve egy másik incidensért további öt másodperccel büntették, így a 16. helyre sorolták vissza.
„Összességében jó hétvégénk volt, szerintem sikerült magamból kihozni a legjobbat – mondta Molnár Martin. – Az időmérő után nem voltam felhőtlenül boldog és az egyik előfutamban is hibáztam. Az elődöntőben a tizedik helyről rajtoltam, sikerült feljönni az ötödikre. A döntőben jól rajtoltam, de az első körben volt előttem egy ütközés, ami miatt veszítettem pár pozíciót.”
„Onnantól kezdve pedig elég nehéz volt előre jönni. Az utolsó körben megint volt előttem egy ütközés, amit szerencsére külső íven ki tudtam kerülni. Ötödiknek futottam be, a büntetés után lettem 16. helyezett. A teljesítményemmel elégedett vagyok, motorerőben és beállításban nem voltunk tökéletesek, de így is jó hétvégénk volt.”
A WSK-sorozat a héten, január 27–29-e között folytatódik a négyfutamos Super Master Series első versenyével, amelyet szintén Lonatóban rendeznek.
Miután a tartalék- és fejlesztőversenyzőként nézte végig a szezon nagy részét, Lance Woolridge az utolsó futamon kapott lehetőséget a Veloce Racingtől.
A Jurassic X-Prix-n rögtön felhívta magára a figyelmet, miután egy korai hibát követően ledolgozta a hátrányát a bajnoki dobogósokkal szemben az elődöntőben.
Ezt követően a csapat úgy döntött, a veterán Stéphane Sarrazin helyén neki szavaznak bizalmat a második szezonban.
„Ez egy nagyon jó lehetőség, hogy folytassuk a csapattal, amit egy ígéretes versennyel elkezdtünk. Bár nem jutottunk döntőbe, szerintem tisztán látszott, hogy megvan a tempónk, így van mire alapoznunk 2022-ben.”
„A Veloce Racing egy nagyszerű csapat, nagyon elkötelezett emberekkel a színfalak mögött, így boldogan dolgozom majd velük újra. Christine [GZ, az új csapattárs – a szerk.] nagyon jó munkát végzett tavaly, úgyhogy biztos vagyok benne, hogy nagy dolgokat érhetünk el közösen.” – jelentette ki bizakodóan Woolridge.
Csapatfőnöke, Rupert Svendsen-Cook így értékelt:
„Minden motorsportos sorozatban – de főleg az Extreme E-ben a kiszámíthatatlanság miatt – fontos, hogy évről-évre valami állandóság megmaradjon a csapatban. Nagyon jó, hogy Lance ismét velünk lesz, miután Dorsetben nagyon lenyűgöző teljesítményt nyújtott tavaly.”
„Mindannyian türelmesek voltunk egymással, szóval szeretném kiemelni Lance elkötelezettségét felénk a Veloce iránt, amikor a tartalékversenyzőnk volt. Boldogan adjuk meg neki a teljes versenyülést.”
„Ez az év az eddigi legnagyobb évünk lesz, kíváncsian várjuk, Lance-szel és Christine-nel milyen magasságokba érhetünk el az Extreme E új szezonjában.”