back to top
2024. november 24. 07:47
Kezdőlap Blog Oldal 1100

Szafari Rally, ahol Loeb és Ogier újra összecsaphat

0

A Szafari Rallyn ismétlődhet meg az a csata, mely a Montén a rajttól a célig tartott a toyotás Sébastien Ogier és a fordos Sébastien Loeb között, és amit végül az M-Sport versenyzője nyert meg. Egy ilyen csatát szívesen látnánk újra.

A nyolcszoros rally világbajnok Sébastien Ogier és és a kilencszeres rally világbajnok Sébastien Loeb a Monte-Carlo Rallyn az első szakasztól az utolsóig tartó csatát vívott, melyet végül a toyotás versenyző defektje, majd utolsó szakaszos korai rajtja döntött el a fordos versenyző javára.

Az M-Sport Loeböt, míg a Toyota Ogier-t szeretné még négy alkalommal autóba ültetni az idei WRC szezonban, a versenyek egyike pedig a kenyai Szafari Rally lehet.

„A Szafari Rally egyike azon versenyeknek, melyet figyelembe veszek a négy-öt futamos programom kijelölése során – mondta Sébastien Ogier a Dirtfishnek. – Nagyon élveztem tavaly a versenyt, a természet, az emberek és a fogadtatás nagyon jó volt. Nagyon lelkesedem azután a verseny után. Még nem tudom megerősíteni, hogy ott indulni fogok, de mindenképp tervezem.”

Sébastien Loeb ugyancsak jó emlékeket őriz a kenyai versenyről.

„Nagyszerű emlékeim vannak Kenyából 2002-ből – mondta Loeb ugyancsak a Dirtfishnek. Nagyszerű verseny volt, a dízájn teljesen más, mint a többi verseny esetében. Az állatok és minden egyéb más… egyszerűen csodálatos. Olyan dolgokat lehet látni, amit máshol nem. Jó volt 2002-ben ott lenni, és szerintem jót tesz a WRC-nek a naptárba kerülése.”

A két francia legenda egyike sem indul Svédországban és Horvátországban, de Portugália Ogier tervei között szerepel.

„Portugáliában szereztem első győzelmem, és sokat járnak a fejemben a különleges kapcsolataim Portugáliával – mondta Ogier. – Kijelenthetem, hogy ez a verseny egyértelműen a terveim között szerepel.”

Sébastien Loeb idén a Dakaron kezdte az évet, ahol második lett, és a Bahrain Raid Xtreme csapatával részt vesz a Tereprally Világbajnokság (WRRC) további versenyein is, továbbá folytatja a versenyzést az Extreme E sorozatban Lewis Hamilton csapatával, az X44-gyel is.

A Rally Hungary sztárjai taroltak a Montén

0

Aki járt tavaly a Rally Hungary Eb-futamon, az a Monte-Carlo Rallyn is több ismerős arcra bukkanhatott. A WRC2 első három helyezettje ott volt Nyíregyházán, mint ahogyan a WRC3 győztese is. 

Igazi sztárparádé volt tavaly a Rally Hungary Eb-futamon, és már akkor biztosak lehettünk benne, hogy sokukkal a világbajnokságon is találkozhatunk. 

A Monte-Carlo Rally WRC2-es értékelésében többen is feltűntek a nyíregyházi mezőnyből. Például a győztes páros. Andreas Mikkelsen karrierje pont a tavalyelőtti Rally Hungaryn és az ott aratott Eb-futam győzelmével indult be újra. Tavaly pedig nálunk nyerte meg az Európa-bajnokságot. 

Navigátora, Torstein Eriksen is ismerős lehet, hiszen ő tavaly a magyar bajnokságban is versenyzett Mads Ostberg navigátoraként, akivel egyébként a Rally Hungaryt meg is nyerték. 

Az a furcsa helyzet állt elő 2020-ban a WRC2-es világbajnokságon, hogy míg a sofőrök között Mikkelsen győzött, mivel ő több navigátorral teljesítette a szezont, a navigátori WRC2-es bajnoki címet Ostberg oldalán versenyző Eriksen nyerte. Így tulajdonképpen idén a két WRC2-es bajnoki cím védője nyerte a Montét. 

Három francia is szerette volna Mikkelsent ebben megakadályozni. A Ford egykori gyári WRC versenyzője, Eric Camilli vezette is a WRC2-es értékelést, ám kiütötte a Citroën C3 Rally2-es futóművét. Stéphane Lefebvre szintén futómű sérülés miatt esett ki, míg Yohan Rossel defekttel és egy beeséssel is veszített időt. 

A második helyet így a cseh Eric Cais szerezte meg, aki tavaly a Rally Hungaryt egy gyorsaságin keresztül vezette, ám akkor defekt miatt visszaesett és végül csak hetedik lett. 

A Montén több szerencséje volt. A második helyével nagyon jó vb statisztikával rendelkezik, hiszen eddig két futamon indult, amiből mind a kettőn a WRC2 dobogóján végzett. Sőt, a WRC2 junior értékelést megnyerte a Montén.

Emlékezetes módon uralta tavaly a Rally Hungaryt Nikolay Gryazin, aki idén autót és csapatot váltott. Mikkelsenhez hasonlóan Skoda Fabia Rally2-vel indul a Toksport színeiben és egy kalandos versenyen szerezte meg a WRC2 harmadik helyét. Ígérete szerint idén a bajnoki címre hajt, nem egy-egy versenyen akar kiugró eredményt elérni. 

Ki ne emlékezne Chris Ingramra, aki 2019-ben heroikus küzdelemben pont a Rally Hungaryn nyerte meg az Európa-bajnokságot? Tavaly ő ugyan nem indult nálunk, de navigátora, Ross Whittock itt volt a Toksport koordinátoraként. Akkor a Rallycafe.hu-nak elmondta, hogy idén WRC2-es programot futnak. Ez a Monte-Carlo Rallyn vette kezdetét és bár az első nap váltó problémájuk volt, végül sikerült a WRC2 hetedik, illetve a WRC2 junior negyedik helyre felkapaszkodniuk. 

Tavaly sokak kedvence lett Nyíregyházán a pokolian gyors, de egyben nagyon szerény finn junior világbajnok, Sami Pajari. Idén régi új navigátorral, Enni Mälkönennel versenyez. A finn hölgy is ismerős lehet idehaza, hiszen a 2017-es Mecsek Rallyn  Sverre Norrgardnak olvasta az itinert egy BMW 2002 Ti-ben. 

Pajari tavaly még Rally4-es Fiestával nyerte meg a bajnokságot, idén viszont a Rally3-asokra kiírt WRC3 Opent nyerte meg a Monte-Carlo Rallyn. 

Az idén ugyan nem lesz Eb-futamunk, de így is érdemes lesz a a WRC2, akár a WRC3 kategóriát követni, hiszen sok ismerős arccal találkozhatunk. 

10 dolog, amit a Monte-Carlo Rallyn megtanultunk

0

Sok mindent tapasztaltunk a Monte-Carlo Rallyn, amely az új hibrid korszak első versenye volt. Csokorba szedtünk 10 dolgot, amin érdemes egy kicsit elgondolkozni.

1 A hibrid hajtás mégsem ördögtől való

Sokan féltették a rallysportot a WRC-ket felváltó hibridektől, amelyekről korábban olyan hírek is terjengtek, hogy gyakorlatilag R5-ös autók lesznek. Szerencsére nem lett igazuk a kétkedőknek. Az új Rally1-esek egy részről jól néznek ki – még akkor is, ha az elektromos hajtást oldalsó hűtőkéményeit egy kicsit szokni kell –, más részről a tévéközvetítésben nem nagyon lehetett különbséget észlelni a tavalyi WRC-khez képest. Úgyhogy nem lépett vissza a rally világbajnokság.

2 Loeb még korántsem nyugdíjas

A Dakar Rallyn ezt bebizonyította, de azért egy rally vb-futam egészen más kávéház, és azt se felejtsük el, hogy tavaly egyáltalán nem indult a vb-n. Ehhez képest győzelemmel visszatérni igazán szép teljesítmény volt tőle. 

Fotó: Toyota Gazoo Racing WRT

3 Még mindig Ogier a legélesebb kés

Lehet szeretni a nyolcszoros világbajnok franciát vagy nem, de a Monte Carlo Rallyn most is bebizonyította, hogy hiába vonult vissza a teljes sorozattól, azért ha rajthoz áll egy versenyen, még mindig ő az elsőszámú esélyes. A defektje után ugyan nem tudott győzni, de én nem mernék fogadni arra, hogy az idén nem fogja gyarapítani vb-futamgyőzelmeinek számát. 

4 A Ford nagyon erős csomaggal tért vissza

Az M-Sport történetében nem először fordult elő, hogy egy szezont elvegetálnak és teljes erővel a következő évi fejlesztésre koncentrálnak. Amikor eddig ezt tették, mindig ütős volt az új autó. Most is ez a helyzet a Puma Rally1-gyel. Nem csak Loeb győzelme volt kimagasló eredmény, de Breen harmadik helye is sokat elárul az autóról, főleg ha tudjuk, hogy az ír versenyzőnek nincs sok tapasztalata a Monte-Carlo Rallyn. De Greensmith és Fourmaux eredményei is azt mutatják, hogy a Puma lett a mérce.

Fotó: Hyundai Motorsport GmbH

5 Bajban a Hyundai

Azt már a szezon előtt hallottuk, hogy nagyon kapkodniuk kell a fejlesztéssel, de ugyanez volt igaz a Toyotára és az M-Sportra is. A Monte-Carlo Rallyn azonban látszott, hogy az i20 N Rally1-nek volt a legtöbb műszaki hibája. Neuville a lengéscsillapítóra panaszkodott, ami aztán ki is ugrott a gépháztetőn, de a hibridhajtása sem volt tökéletes. Oliver Solbergnek pedig az autóba szivárgó füst miatt kellett feladnia a versenyt.

6 Breen jó választás volt

Tavaly a beugróversenyein nagyon jól teljesített Craig Breen a Hyundainál és nem véletlenül csapott le rá az M-Sport. Szinte hihetetlen, de az ír versenyező idén futja első teljes szezonját a vb-n, ahol pont az olyan versenyek lesznek a döntők, amiken kevés a tapasztalata vagy éppen kevésbé fekszenek neki. A Monte-Carlo Rally ilyen volt, amin Loeb és Ogier mögött megszerzett harmadik helyezése sokkal több, mint egy egyszerű, jó mentés.

Fotó: M-Sport

7 Neuville soha sem adja fel

Még ha egy kicsit túlzás is ez a mondat, a Hyundainak nagyon nagy szüksége volt Thierry Neuville erőn feletti teljesítményére, és nem utolsó sorban a szerelői tudására. Tänak és Solberg kiesése után egyedül ő ért célba a több sebből is vérző i20 Rally1-gyel és pozitív hozzáállása sokat segíthet a csapaton. Aminek ettől függetlenül nagyon össze kell kapnia magát, mert Neuville türelme sem véges. 

8 Rovanperävel számolni kell

Borzasztóan indult a finn fiatal számára a Monte, de pár gyorsasági után magára talált és onnantól kezdve nagyon jó eredményei voltak. Talán a két éllovas után a legjobbak. Nagy kérdés, hogy a Svéd Rallyn mennyire lesz hátrányban azáltal, hogy elsőnek rajtol. Az viszont biztos, hogy jelenleg nagyon erősen kell vele számolni a világbajnoki címért folyó harcban. 

Fotó: Romain Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

9 Tänak megint betlizett

A mezőny egyik leggyorsabb versenyzője Ott Tänak, de immáron sokadszorra kezdi balesettel a Monte-Carlo Rallyn a szezont. Kérdés, hogy a következő versenyein mennyire tudja feledtetni ezt a nullázását. Szerencséjére Loeb és Ogier elvitte a nagy pontokat, így ellenfelei nem tudtak nagyon elhúzni. 

10 Loeb még mindig tudja

Sébastien Loeb nem csak arra képes, hogy a Dakaron versenyben legyen a győzelemért és hogy rally vb-futamot nyerjen, de még a hátraszaltót is meg tudja csinálni, ami bármelyik 47 éves földi halandó számára, komoly dolog lenne. (Én ezt irigylem tőle a legjobban.)

Ki a legnépszerűbb a közösségi média oldalain?

0

A közösségi média napjainkban az egyik legfontosabb tényező lett, gyakorlatilag, aki nincs jelen a közösségi oldalak legalább egyikén, az nem is létezik. Megnéztük, hogy melyik sportolót hányan követik a Facebookon, az Instagrammon és a Twitteren.

A legnépszerűbb sport, talán ebben nincs vélemény különbség, a labdarúgás, ezért a transfermarkt.com oldal alapján legdrágább focisták közösségi médiában való részvételét néztük meg elsőként, valamint hozzávettük a listához Lionel Messit és Cristiano Ronaldot, akik csupán életkoruk miatt nincsenek már a legdrágább labdarúgók között.

Ez alapján Cristiano Ronaldo a legjobban követett labdarúgó a közösségi médiában, 150 millió Facebook, 395 millió Instagram és 96,8 millió Twitter követővel, ami összesen 641,8 millió.

A második helyre Lionel Messi került 105 millió Facebook és 304 millió Insta követővel, míg az argentin focista esetében nem találtunk hivatalos Twitter oldalt, így Messi követőinek a száma 409 millió.

A harmadik helyre a brazil Neymar került, aki 1,2 millió Facebook, 168 millió Insta és 55,7 millió Twitter, összesen 224,9 millió követővel büszkélkedhet.

A focisták 10-es listájára még Kylian Mbappét, Mohamed Salaht, Erling Haalandot, Harry Kane-t, Romelu Lukakut, Jadon Sanchot és Bruno Fernandest tettük fel.

                                      FB         Insta    Twitter   Össszesen
1 Cristiano Ronaldo          150,0 M 395,0 M   96,8 M   641,8 M
2 Lionel Messi                  105,0 M 304,0 M                409,0 M
3 Neymar                           1,2 M  168,0 M  55,7 M    224,9 M
4 Kylian Mbappé                15,0 M   65,2 M    7,1 M      87,3 M
5 Mohamed Salah              14,0 M  47,3 M   15,6 M      76,9 M
6 Erling Haaland                13,0 M  14,3 M     1,4 M      28,7 M
7 Harry Kane                     11,0 M 12,0 M      3,5 M      26,5 M
8 Romelu Lukaku               11,0 M   8,6 M                    19,6 M
9 Jadon Sancho                   8,9 M   8,0 M      1,4 M      18,3 M
10 Bruno Fernandes             8,3 M  6,5 M       2,5 M      17,3 M

Az autósportban a legnagyobb népszerűségnek az F1 örvendhet, melynek közösségi médiás listáját a Racingnews365.com oldal készítette el. A listán nem szerepel Sebastian Vettel, aki teljesen kivonja magát a közösségi médiából.

                                           FB    Insta       Twitter    Össesen
1 Lewis Hamilton              5,9 M   26,8 M       6,9 M      39,6 M
2 Max Verstappen             2,3 M     7,8 M       2,5 M     12,6 M
3 Daniel Ricciardo             1,6 M     6,2 M       2,6 M     10,4 M
4 Fernando Alonso            2,0 M     3,9 M       2,9 M       8,8 M
5 Charles Leclerc              0,9 M     5,9 M       1,4 M       8,2 M
6 Sergio Pérez                  1,1 M     3,3 M       2,9 M       7,3 M
7 Lando Norris                  0,8 M     4,8 M       1,6 M       7,3 M
8 Carlos Sainz                   0,6 M     4,0 M       1,3 M       5,9 M
9 George Russell               0,6 M     2,8 M       1,1 M        4,5 M
10 Valtteri Bottas              0,4 M     2,9 M        1,1 M       4,4 M
11 Pierre Gasly                 0,5 M     2,6 M        0,9 M       4,1 M
12 Mick Schumacher         0,8 M     2,3 M        0,7 M       3,8 M
13 Alex Albon                   0,3 M     1,3 M        0,5 M       2,1 M
14 Esteban Ocon                            1,2 M        0.5 M       1,7 M
15 Yuki Tsunoda                             0,8 M        0,3 M       1,1 M
16 Lance Stroll                 0,1 M      0,7 M        0,3 M       1,1 M
17 Nicholas Latifi              0,1 M      0,4 M        0,3 M       0,8 M
18 Nikita Mazepin                           0,6 M       0,1 M        0,7 M
19 Guanyu Zhou                             0,2 M       0,1 M        0,3 M

A rallysportban a WRC tekinthető a legnépszerűbbnek, ezért a RallyCafe.hu összeállította az itt érdekelt fő versenyzők listáját és követőinek számát a közösségi média oldalain.

A legnagyobb követőtáborral a kilencszeres rally világbajnok Sébastien Loeb rendelkezik, neki 1,1 millió Facebook, 0,5 millió Insta és 0,2 millió Twitter követtője van, ami összesen 1,8 millió.

A második helyen a nyolcszoros rally világbajnok Sébastien Ogier áll 0,5 millió, 0,3 millió és 0,2 millió követővel, ami összesen 1 millió.

A harmadik helyre ketten is kerültek. Dani Sordo 0,4 millió, 0,2 millió és 0,1 millió, míg Thierry Neuville esetében a Facebookon és Instán egyaránt 0,3 millió, míg Twitteren 0,1 millió követő található, ami egyformán 0,7 millió.

A listánk legalján Gus Greensmith és Adrien Fourmaux áll, akiknek nem éri el a 0,1 milliót sem a követők száma.

                                            FB    Insta    Twitter Összesen
1 Sébastien Loeb               1,1 M   0,5 M     0,2 M     1,8 M
2 Sébastien Ogier              0,5 M   0,3 M     0,2 M     1,0 M
3 Dani Sordo                     0,4 M   0,2 M     0,1 M     0,7 M
4 Thierry Neuville              0,3 M   0,3 M     0,1 M     0,7 M
5 Andreas Mikkelsen          0,3 M   0,2 M     0,1 M     0,6 M
6 Ott Tänak                       0,2 M   0,3 M     0,1 M     0,6 M
7 Kalle Rovanpera              0,2 M   0,2 M     0,0 M     0,4 M
8 Oliver Solberg                0,2 M   0,2 M     0,0 M      0,4 M
9 Mads Ostberg                0,2 M    0,1 M     0,1 M     0,4 M
10 Elfyn Evans                 0,1 M    0,1 M     0,1 M     0,3 M
11 Craig Breen                 0,1 M    0,1 M     0,1 M     0,3 M
12 Takamoto Katsuta        0,0 M    0,1 M     0,0 M     0,1 M
13 Gus Greensmith           0,0 M    0,0 M     0,0 M    0,0 M
14 Adrien Fourmaux         0,0 M     0,0 M     0,0 M    0,0 M

A listán egy tizedesre kerekítettük a számokat.

Rally1-es autók jöhetnek Magyarországra is

0

A Rally1-es autók akár a nemzeti bajnokságokban is megjelenhetnek ellentétben a WRC-k utolsó generációjával, melyek jórészt csak akkor jelentek meg a vb-futamokon kívül, amikor a gyártók tesztelni mentek egy-egy kisebb versenyre. Ott is külön versenyt kellett kiírni nekik. 

A 2017-ben bevezetett WRC-k főleg a járvány kitörése után jelentek meg a vb-futamokon kívül, amikor éles körülmények között szeretett volna egy-egy gyártó tesztelni.

A Rally1-es autók esetében azonban ez másképp alakulhat, hiszen a WRC gyártói akár bérbe és el is adhatják hibrid autóikat a nemzeti bajnokságban indulóknak.

„Néhány csapatot nagyon motivál a bérbeadás lehetősége – mondta a Dirtfishnek egy forrása. – Nem számít titoknak, hogy az M-Sport örül ennek a lehetőségnek leginkább. A szurkolók mindenhol szeretnék ezeket az autókat látni és sajnos a WRC keretein belül ez lehetetlen. Szó van arról, hogy lehetségessé válik a Rally1-es autók bérbe, vagy eladása a hibrid rendszer kivételével. Ez hasonló lenne, mint korábban az RRC autók.”

Az RRC-k az S2000-es korszakban jelentek meg és gyakorlatilag megegyeztek a 2011-es WRC autókkal, csak gyengébb kivitelben.

A hibrid rendszer az energia visszanyerésnek köszönhetően 500 lóerőssé is erősíti a jelenlegi Rally1-es autókat.

A WRC jelenlegi gyártói közül az M-Sport a régi 2000 köbcentis, majd a 2011-es WRC-k bérbeadásából generálta bevételének egy részét, ez a lehetőség azonban a 2017-es WRC-k esetében nem állt fent.

A 2000-es évek nemzeti bajnokságában a top kategóriát olyan WRC-k alkották, melyeket először a vb-n használtak gyári versenyzők, majd miután az autófejlesztéseknek köszönhetően újak jelentek meg, a gyártók ezeket az autókat eladták a nemzeti bajnokságban érdekelt privát versenyzőknek.

Az ORB-ben utoljára 2013-ban lehetett WRC-vel abszolút magyar bajnoki címet szerezni, akkor Kazár Miklós és Szőke Tamás egy Citroën Xsara WRC-vel tudott nyerni.

ERC: Teljesen megszűnhet az ERC2-es kategória

0

A rally Európa-bajnokság irányítását az idei évtől az Eurosport Eventstől a WRC Promótere vette át, és már az idei évre komoly változásokat ígértek a kontinens-viadalra.

Az idei évtől nem lesz Rally2-es autóra kiírt junior bajnokság, a feltörekvő fiatal versenyzők csupán az ERC4 junior bajnokságban tudnak majd indulni Rally4-es vagy Rally5-ös autóval. A kategóriában 27 év alatti versenyzők vehetnek részt Pirelli gumikkal.

A spanyol motoradiario.com oldal megtudta, hogy változik az ERC3 kategória is, amely tavaly még a kétkerék-hajtású autók bajnoksága volt, az idei évtől azonban a Rally3-as autók kategóriája lesz.

Az ERC2 kategória pedig úgy tűnik, hogy el is fog tűnni a bajnokságból. Itt korábban a régi N-csoportos autókkal lehetett versenyezni, és három alkalommal ifjabb Érdi Tibor lett az ERC2 bajnoka Mitsubishivel.

A tavalyi szezonban már engedélyezték a Rally2-es kittel szerelt autókat is, mint amilyen Victor Cartier Toyota Yarisa, vagy Javier Pardo Suzuki Swiftje volt.

A Rally2-es Kit megoldást jelentett azon versenyzők számára, akik nem szerettek volna kétkerék-hajtású autóval indulni, de ugyanakkor egy Rally2-es autó sem volt elérhető számukra. A Rally2-es kit nagyon népszerű lett 2021-ben, még Érdiék is kipróbálták a szezonzáró Kanári-szigetek Rallyn.

A WRC Promótere azonban úgy tűnik, nem fogja értékelni a Rally2-es kittet használó autókat az ERC2-ben, és az idei évtől már az egykori N-es autók sem indulhatnak, így teljesen eltűnhet a kategória.

Bő másfél hónap múlva kezdődik az Eb-szezon, azonban végleges szabályzat még nem ismert, bár ez lehet, hogy pár nap múlva változni fog.

Jelenleg annyit lehet tudni az új szezonnal kapcsolatban, hogy minden Eb-futam minden szakasza élőben lesz közvetítve a WRC+ oldalon, így havi 10,99 euróért már két bajnokságot – a vb-t és az Eb-t is – lehet élőben követni.

A napi bónusz pontok helyett bevezetik a Power Stage-et, melyen a vb-hez hasonlóan a leggyorsabb öt versenyző szerez pontokat.

A tavalyi szezon első 15 helyezettjének kötelező lesz állandó rajtszámot választani az idei szezonra.

A versenyek első napjának első 15 helyezettje a második napon fordított sorrendben fog rajtolni.

Az Eb pontokra csak azon versenyzők lesznek jogosultak, akik az FIA és a WRC Promótere által regisztrált gyártó gumijait használják.

Az ERC szezon március 12–13-a között a Fafe Rallyval kezdődik, és a szezon nyolc futamból fog állni. A szezonzáró verseny még nem ismert.

Októberre halasztották az Africa Eco Race-t

0

A 14. Africa Eco Race-t az eredetileg tervezett márciusi időpont helyett októberben rendezik meg.

Marokkó határai zárva vannak, és február 1-ig nem is várható, hogy megnyitják. Emellett a Franciaországban kötelező védettségi igazolványt kiterjesztették a külföldiekre is, és ez szintén megnehezíti a verseny rendezését. Ezek miatt az okok miatt a versenyt szervező Jean-Louis Schlesser a marokkói hatóságokkal egyeztetve úgy döntött, hogy a 14. Africa Eco Race új időpontja 2022. október 15-30. lesz.

Africa Eco Race
foto: Africa Eco Race

A kezdeti nevén Africa Race-t a Dakar 2008-as törlése után hívta életre a kétszeres Dakar győztes Jean-Louis Schlesser és René Metge. A cél az volt, hogy Thierry Sabine örökségét megőrizve továbbra is a Dakar eredeti helyszínén, Afrikában versenyezzenek a terepralis profik és amatőrök. A rossz nyelvek szerint a verseny megalapításában szerepe volt annak is, hogy Schlesser összeveszett a Dakar szervezőivel. Az első években az alapító egyeduralkodó volt, 2014-ig minden évben ő nyerte buggyjával az autós kategóriát.

A világjárvány tavaly közbeszólt, 2021-ben nem tudták megrendezni az eseményt. A tervek szerint idén március 12-én indult volna a mezőny Monacóból, hogy 12 versenynap után elérjék a célt Dakarban. A negyedik hullám azonban ismét átírta a forgatókönyvet. A rajt új időpontja október 15. a célt pedig október 30-án érik el Dakarban. A versenytáv 6018 kilométer, ebből 3915 kilométer a speciálszakaszok hossza.

Africa Eco Race
foto: Africa Eco Race

Nekünk magyaroknak is fontos és emlékezetes ez a verseny, hiszen 2020-ban a kamionos kategóriát a Kovács Miklós-Ács László-Czeglédi Péter trió nyerte Scaniával. A második helyen pedig a Fazekas Károly-Horn Albert-Csákány Péter egység végzett. Kovácséknak ez volt a második sikerük, 2010-ben is ők voltak a legjobbak a kamionosok közt.

Africa Eco Race
foto: Qualisport Racing

 

Millener: Az M-Sportnak egy kávégépre van szüksége

0

Richard Millener, az M-Sport csapatvezetője örül, hogy a Monte-Carlo Rallyn csapatuk meg tudta mutatni, komolyan gondolták az idei évet. Azonban a hasonló folytatáshoz be kell szerezniük egy kávégépet.

„Nehéz most szavakba önteni az érzéseimet – mondta Richard Millener, az M-Sport csapatvezetője a Monte-Carlo Rally utáni sajtótájékoztatón. „Nagyon nehéz volt az elmúlt néhány szezon, de tudtuk, hogy idén mindent beleadunk. Valóban nagyon versenyképes csomagunk volt ezen a hétvégén, az egész csapat nagyon keményen dolgozott.

Tavaly sok problémánk volt, de végig tudtuk, hogy ebben a szezonban elérhetjük ezt a szintet. Mindenki nagyon keményen dolgozott egészen karácsonyig az autó felkészítésben. Pont olyan eredménnyel zártuk a Montét, amiről álmodtunk. Nagyon izgalmas volt nézni Sébastien Loeb teljesítményét, és örülünk, hogy csatlakozott hozzánk.”

Millener elárulta, hogy a Power Stage nem telt túl nyugodtan a csapatban.

„Elég feszült hangulat volt az utolsó szakaszon, de bíztunk benne, hogy a jobb Sébastien fog nyerni. Amikor elkezdtem a rallyban dolgozni, Sébastien Loeb volt akit bálványoztam, szóval most nagyon érdekes volt vele dolgozni.

Én már nem tudom segíteni a versenyét, mert annyi tapasztalata van. Öröm vele dolgozni, és az egész csapat örül, hogy győzelemre képes autót adhattunk neki. Ez a győzelem örökre megmarad az M-Sport történelmében.

Fotó: M-Sport // Rich Millener

Tudom, hogy Malcolm Wilson mindent megtett, hogy a csapat alaposan felkészüljön egy ilyen eredményhez. Most már pihenhetünk pár napot, aztán készülünk a Svéd Rallyra. Most az egész csapat megérdemli, hogy élvezze az eredményt, mert megmutattuk, hogy képesek vagyunk nyerni.”

Ahogy a legnagyobb sztároknak, úgy Sébastien Loebnek is lehetett különleges kívánsága, amikor az M-Sporthoz szerződött. Millener elárulta, mi volt ez.

„Csak egy eszpresszógépet kért Sébastien Loeb, amit egyelőre nem tudtunk beszerezni, de rajta van a teendők listáján.”

Loeb híresen nagy kávéfogyasztó, egykori navigátora, Daniel Elena szerint két eszpresszó nélkül fel sem tud kelni. Loeb saját bevallása szerint legalább öt kávét iszik egy nap, de kilencnél többet a legindokoltabb esetben sem.

„Ha kapunk egy eszpresszógépet biztosan szívesen jön hozzánk vissza. A viccet félretéve mindenki tudta, hogy ez a dolog csak egy versenyről szól. Azért szerettük volna közösen a Montét, hogy megerősítsük a csapattal és autóval kapcsolatos terveinket. Egy közös versenyről volt szó, és sikerült elérni a remélt eredményt.”

Az M-Sport csapata a Monte-Carlo Rallyt követően három pont előnnyel vezeti a Toyota előtt a gyártók bajnokságában.

Loeb: És még mindig megy neki

0

Az egykori francia ifjúsági szertornászból lett autóversenyző, Sébastien Loeb nagyon ritka alkalmakkor, egy-egy emlékezetes győzelme után hátraszaltóval ünnepelt a céldobogón. Közel negyvennyolc évesen azonban egy kicsit már berozsdásodott, ahogy az M-Sport Twitter bejegyzésén is látszik. 

Vagyis dehogy!

Ezzel megint csak új rekordokat állított fel. Sébastien Loeb az egyetlen rallyversenyző a világtörténelemben, aki 80 rally vb-futamot nyert és utána hátraszaltót ugrott a céldobogón.

Szintén ő az egyetlen, aki nyolcszor nyerte meg a Monte-Carlo Rallyt és utána hátraszaltót ugrott a céldobogón.

Statisztikáink szerint szintén az egyetlen rallyversenyző, aki mindezt 47 évesen és 311 naposan tette.

És még egy dolog:

Loeb az első rallyversenyző, akinek a kedvéért lilára váltott a híres francia autósport magazin, az Auto Hebdo lógója.

Mikkelsen: Sok probléma volt a Rally2-es autókkal

0

Andreas Mikkelsen címvédőként győzelemmel kezdte a WRC2-es szezont a Monte-Carlo Rallyn, pedig egy defekt megnehezítette a versenyét.

„Nem volt egyszerű verseny – mondta a WRC2-es világbajnoki és az Európa-bajnoki címvédő a Monte-Carlo Rally utáni sajtótájékoztatón. – A Rally2-es autóval indulók között sok dráma volt. Próbáltuk elkerülni a problémákat, de a körülmények kicsit nehezek voltak, mert bár kevés volt a hó, sok helyen volt fekete jég.

Nagyon nehéz ilyen körülmények között gyorsnak lenni. Meg volt a tervünk, hogy miként nyerhetünk, amit szerettünk volna a legkevesebb kockáztatással elérni. A Citroënek nagyon gyorsak voltak, de erre is számítottunk tőlük száraz körülmények között.

Yohann Rossel és Stéphane Lefebvre voltak az első számú riválisok, de hibáztak. Utána nekünk is defektünk volt és azt hittem, hogy oda a győzelem. Mindenkinek voltak problémái. Vasárnap Erik Cais volt a legközelebb hozzánk, de sikerült az első két szakaszon ma nagyobb előnyre szert tenni.”

A WRC2 címvédője úgy döntött, hogy a Monte-Carlo Rally havas szakaszán nem szöges gumikkal megy, a legnagyobb nehézséget azonban egy defekt okozta.

„A havas szakaszon nagyon nehéz volt, mert úgy döntöttem, hogy szöges gumik nélkül megyünk, és mi voltunk az egyetlenek. Nagyon trükkös volt, de a szakasz után azt hittem, hogy már meg van a győzelem.

Aztán jött a defekt, annak ellenére, hogy nem találtunk el semmit. Sikerült 1 perc 20 másodperc alatt gumit cserélni és megtartani az első helyet. A hétvége legjobb pályája volt az, de a defekt kicsit megnehezítette számunkra.”

Mikkelsen elárulta véleményét a Rally1-es autókról is.

„Kicsit azt kaptuk, amire számítottam, bár azt gondoltam, hogy a Toyota gyorsabb lesz a hibrid tapasztalatukkal, valamint érdekelt a Puma teljesítménye is. Nem lepődtem meg a Fordon, mert az M-Sport nagyon jó az új autók építése terén. A Hyundai azonban küzdött a hétvégén, de Svédországra képesek javulni.”

Andreas Mikkelsen 55,4 másodperc előnnyel nyerte a WRC2-es kategóriát Erik Cais, és 2:07,5 perccel Nikolay Gryazin előtt.