back to top
2024. november 24. 09:25
Kezdőlap Blog Oldal 1099

Az M-Sport a győzelmét ünnepelte

0

Az M-Sport számára hosszú idő telt el az utolsó WRC futamgyőzelem óta, most, a Monte-Carlo Rally után azonban volt ok az ünneplésre, és ezt meg is tette a fordos csapat.

2018. Wales Rally, ekkor szerezte utolsó WRC futamgyőzelmét az M-Sport Sébastien Ogier révén. A 2019-es szezontól pedig elmaradt riválisairól Malcolm Wilson csapata, mind az autó, mind pedig a versenyzők kvalitása terén.

2019-ben Elfyn Evans révén a Mexikó és a Korzika Rallyn egy harmadik hely, Teemu Suninennel a Szardínia Rallyn egy második pozíció jött össze az M-Sport számára.

2020-ban Elfyn Evans a Toyotához igazolt, Teemu Suninen harmadik helyen zárta a Mexikó Rallyt, de több dobogós eredménye nem volt a fordos csapatnak.

2021-ben pedig a teljes szezont Malcolm Wilson csapata a 2022-re való felkészülésnek és a Ford Puma Rally1 megépítésének szentelte, így egyetlen dobogós eredményt sem tudtak elkönyvelni a 12 verseny során.

A felkészülés azonban jól sikerült a 2022-es évre, egy nagyon erős Ford Pumát sikerült összerakni, sikerült leszerződtetni a Montéra Sébastien Loeböt, és sikerült teljes szezonra szerződést kötni Craig Breennel is.

Az eredmény pedig nem is maradt el a Montén, hiszen Sébastien Loeb nyerni tudott, Craig Breen pedig a harmadik helyen zárt. Adrien Fourmaux bár rommá törte az egyik Pumát, de Gus Greensmith számára sikerült megszerezni az első szakaszgyőzelmet, valamint az ötödik helyet is.

Mindez jogosan ünneplésre adott okot az M-Sportnak, amit szerdán rendeztek meg, amikor Sébastien Loeb autója visszatért az csapat bázisára.

„EGY CSAPAT. – kezdődik az M-Sport által kiadott közlemény. – Tegnap az egész csapat összegyűlt, hogy megünnepeljük győzelmünket a Monte után, miközben Sébastien Loeb autója visszatért a központba. Ez az eredmény egyszerűen nem jöhetett volna létre csodálatos csapattagjaink nélkül, akik az elmúlt 18 hónapban nagyon keményen dolgoztak ezért a pillanatért. Köszönjük, ti igazi hősök vagytok.”

Az M-Sport a Monte-Carlo Rallyn elért eredményeknek köszönhetően 3 pont előnnyel vezeti a gyártók bajnokságát a Toyota Gazoo Racing előtt.

Te tudod, mi zajlik a vb-n a rajt előtt? – Video

0

Érdekes nézői videót tettek közzé a Monte-Carlo Rally egyik szakasza előtti készülődésről. Ezen látszik, hogy Loeb milyen akkurátusan öltözik, Katsuta hogyan árnyékol és hogy Evans miért rohangál. 

A rally világbajnokságot élőben látni mindig nagy élmény, de nem csak a gyorsaságin vagy a szervizparkban, hanem még etapon is. A rajt előtti procedúra pedig kifejezetten olyan dolog, ami sosem kerül be az élő közvetítésbe, pedig érdekes. 

Szerencsére azonban mindig akad pár szurkolók, aki rögzíti nekünk. 

Ebben a filmben előbb Takamoto Katsuta készülődése látható, a bemelegítő tornával, csukló forgatással. Majd a navigátor ajtajára készített ragasztószalaggal próbálja az alacsonya sütő napsugarakat kizárni a kocsiból. Érdekes, hogy nem csak az első szélvédőt ragasztja le, hanem a bal oldali ajtót ablakát is. 

(Ha nem indul el, itt is meg tudod nézni.)

A rajt előtti bemelegítésnek minden versenyző számára külön rituáléja van. Jari-Matti Latvala, a Toyota jelenlegi csapatvezetője, versenyzőként emlékezetes módon végig ütögette magát. Elfyn Evans inkább a bemelegítő futásra esküszik, ahogyan a videóban láthatjuk is, fel-alá fut. 

A bemelegítésre leginkább a sofőröknek van szükségük, amíg ők tornáznak, addig a navigátor a gumik levegő nyomását állítja. Ebből le tud engedni, de ha kell, növelni is tudja egy kis patron segítségével. 

Érdekes megfigyelni Sébastien Loeböt, aki a gyorsasági szakaszok céljában kicsit szórakozott professzor módjára keresgélte a maszkját, és persze soha sem találta. 

A rajt előtt azonban nagyon akkurátusan készülődik. A látszólag tiszta szélvédő minden négyzetcentiméterét áttörli, majd előkészíti a szemüvegét, a bukósisakját igazgatja. De egy pillanatra még az is látszik, hogy az autóban a kesztyűjét is tökéletesen beállítja. 

Ezek a rituálék az átszellemülés része, látszik, hogy egyetlen versenyző sem beszél már ilyenkor senkivel, még a navigátorával sincs meg a kommunikáció, mégis mindenki tudja a dolgát. 

Amint a készülődéssel megvannak, már csak a gyorsasági szakasz rajtjához kell felérniük, ami előtt fontos a gumi melegítés és persze az időzítés, hogy innen, az „előkészületi zónából“ pont akkor induljanak el, hogy a rajt előtt már ne kelljen várakozni, mert azzal a versenygumik is hűlnek. 

Suninen aszfalton tesztelte a Hyundai autóját

0

Teemu Suninen a Monza Rally óta nem indult rally versenyen, azonban tesztelést annál többet végzett a Hyundai Rally2-es autójával. A finn versenyző legutóbb finn aszfalton tesztelt, és az első versenyére sem sokáig kell már várnia.

Teemu Suninen a tavalyi Ypres Rally után szakított az M-Sport csapatával, majd a Finn Rally a Movisport R5-ös Volkswagenjével indult, a szezont pedig a Hyundaijal fejezte be, Spanyolországban a Rally2-es autót, majd Monzában Ott Tanakot helyettesítve WRC-vel állt rajthoz.

Suninennek még várni kell ugyan idei első versenyére, de a Rally2-es Hyundait decemberben Franciaországban, múlt csütörtökön pedig Finnországban tesztelte.

A Hyundai egyelőre nem jelentette be WRC2-es csapatát a 2022-es szezonra, és Suninen is kihagyta a Montét, valamint ki fogja hagyni Svédországot is.

A Rallyit.fi oldal azonban úgy tudja a koreai gyártó Portugáliában, májusban már elindítja WRC2-es csapatát is, azonban Teemu Suninen aszfaltos tesztjei arra engednek következtetni, hogy első versenye akár Horvátországban is lehet.

Tavaly Teemu Suninen a WRC mellett a WRC2 kategóriában is indult, és év végén az 5. helyet szerezte meg.

A finn versenyző 2017-től szerepelt az M-Sport csapatában, ahol Rally2-es és WRC autóval is versenyzett. A 2018-as Portugál Rallyn a harmadik, a 2019-es Szardínia Rallyn a második, a 2020-as Mexikó Rallyn a harmadik helyen zárt a Ford Fiesta WRC-vel. A Hyundai csapatával a Spanyol Rallyn a WRC2 második, majd a Monza Rallyn a WRC hatodik helyén ért célba.

Suninen tavaly Mikko Markkula navigálásával versenyzett, és valószínűleg idén is vele folytatja.

A Horvát Rallyt április 21-24. között, míg a Portugál Rallyt május 19-22. között rendezik.

Durván szól a Toyota Rally1 a hóban – Videó

0

Kalle Rovanpera, épphogy véget ért a Monte-Carlo Rally, szerdán már a finn hóban tesztelt a Toyota GR Yaris Rally1-es autójával.

Kalle Rovanpera a Monte-Carlo Rallyt a negyedik helyen és a harmadik legtöbb ponttal fejezte be, majd szerdán máris visszaült a Rally1-es autójába, hogy a havas finn utakon tesztelje az új autót.

„Elsőre nagyon jók az érzések az autóval – mondta Kalle Rovanpera a Rallit.fi oldalnak. Rengeteg munka vár még ránk, mert először mentünk vele van igazi hóban. Érdekes lesz látni, hogy mit tudunk elérnie. Sok a tennivaló, de van még jó néhány tesztnapunk.”

A Montén nagyon nehezen indult Kalle Rovanpera versenye, aztán három szakaszt, köztük a Power Stage-et is sikerült megnyernie. Mivel a versenyen a harmadik legtöbb pontot szerezte, és Sébastien Loeb, valamint Sébastien Ogier sem indul Svédországban, így ott Rovanperänak kell az első napon takarítania.

„Nincsenek komoly célok Svédországra – mondta Harri Rovanperä fia. – A Monte előtt sem voltak. Természetesen Svédországban igyekszem jobb munkát végezni, mint az előző versenyen. A Monte után nem lesz nehéz javítani a verseny kezdetén, igyekszünk már a verseny elején jó tempóban lenni.”

Ha még néznéd a Yaris Rally1-et hóban, megmutatjuk Evans tesztjét is: 

Kalle Rovanpera számára a hó az igazán otthonos közeg, hiszen már nyolc évesen hóban tette meg első métereit autót vezetve, majd a Toyota Yaris WRC-t is először a havas Lappföld Rallyn vezethette 2020-ban.

A 21 éves finn versenyző 2020-ban az ötödik, tavaly pedig a negyedik helyet szerezte meg a WRC-ben. Első dobogós eredményét a 2020-as Svéd Rallyn szerezte meg WRC futamon Sébastien Ogier-t legyőzve, majd a tavalyi Arctic Rallyn a második, az Ypres Rallyn a harmadik helyen ért célba. Rovanpera első WRC futamgyőzelmét 2021-ben Észtországban szerezte, majd eredményét a görög Akropolisz Rallyn megismételte.

Csomós Mixi és az Európa-bajnokság?

0

A Rally2 és a Peugeot Kupa korábbi bajnoka, a tavalyi Országos Rallybajnokság abszolút második helyezett párosa Csomós Mixi és Nagy Attila nem titkolt szándéka, hogy a Rally Európa-bajnokságon bizonyíthasson. Ehhez komoly segítséget kaphat a HUMDA-tól. 

Nagyszabású támogatási rendszert dolgozott ki a HUMDA Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség Zrt. annak érdekében, hogy felkutassa, felmérje és felkarolja a legtehetségesebb magyar autó- és motorversenyzőket – áll a szervezet hivatalos honlapján.

Ennek keretén belül több versenyzőt is felmértek, többek között Csomós Miklóst, vagy ahogyan a legtöbben a rallypályák szélén ismerik: Csomós Mixit, amelyről egy videót is közzétettek a HUMDA Facebook oldalán.

Csomós Mixi és egykori főiskolai társából lett navigátor, Nagy Attila valóban a magyar rallybajnokság egyik legtehetségesebb és legnépszerűbb párosa.

Először akkor hívták fel magukra a figyelmet, amikor 2017-ben egy Citroën C2 R2 Maxszal megnyerték a Rally2-es bajnokságot. A következő évben Rally1-ben és a Peugeot Kupában indultak, ahol sok problémával küzdve a harmadik helyet szerezték meg.

Amikor 2019-ben egy 208 R2 volánja mögött megnyerték a Peugeot Kupát, már komoly szurkolótáboruk volt. Ekkorra világossá vált, hogy nem csak egy szimpatikus párosról van szó, ennél sokkal nagyobb lehetőség van bennük.

Ők is így gondolták és egy merész lépéssel Skoda Fabia R5-re váltottak, amellyel már első szezonjukban az abszolút ötödik helyen végeztek.

A nagy áttörést 2021 hozta számukra. Ebben az évben dőlt el, hogy helyük van az Országos Rallybajnokság élmezőnyében. Sőt, megvan bennük az a plusz is, ami szükséges a győzelemhez és ahhoz, hogy a bajnoki címért szálljanak versenybe.

A szezon előtt, amikor meglátták a rajtlistát, Mixi édesapja azt mondta, az első hétben sem leszünk. Pedig ha van a Mixi csapatban olyan ember, aki még a versenyzőnél és a navigátoránál is nagyobb fanatizmussal veti bele magát a rallyba, az Mixi édesapja.

Szerencsére ezúttal nem lett igaza, hiszen a Csomós–Nagy kettős hatalmasat menetelt. A szezonnyitó Boldogkő Rallyn megszerezték első dobogós helyezésüket, a Salgó Rallyn, pedig az első abszolút győzelmüket, amelyet a Veszprém Rallyn még egy követett.

Az év végén egészen az utolsó méterekig harcban voltak a Hadik–Kertész kettőssel a bajnoki címért. Ennek a Rally Hungaryn Csomós defektje vetett véget, de a bajnoki második helyük így is megsüvegelendő.

Már akkor mesélt arról Mixi, hogy szeretnék magukat kipróbálni az Európa-bajnokságon is, amihez azonban még egy kis segítségre szükségük lesz.

Reméljük, hogy a tervüket meg tudják valósítani és hamarosan még egy magyar párosért szurkolhatunk az Európa-bajnokságon.

Hamiltont kirabolták, Ogier szerint

0

Lewis Hamilton ki lett rabolva a 2021-es Forma–1-es világbajnoki címet illetően, vélte egy interjú során a nyolcszoros rally világbajnok, Sébastien Ogier.

A Forma–1 Abu Dzabi Nagydíján történtek továbbra is megosztják a közvéleményt, a sportolókat és a közszereplőket egyaránt. A verseny utolsó körében Lewis Hamiltont megelőzte Max Verstappen a biztonsági autós fázis után, aki megnyerte a versenyt és megszerezte első világbajnoki címét.

Lewis Hamilton a verseny után eltűnt a nyilvánosság elől és sokan, még saját csapata, a Mercedes is attól tart, hogy befejezi karrierjét a szezonzárón történtek miatt.

Most Sébastien Ogier szólalt meg az ügyben, aki úgy véli, kirabolták Lewis Hamiltont a vb-címet tekintve.

„Lewis Hamilton nagyon versenyképes továbbra is és a jelenlegi legjobb csapatban van, ezért azt gondolom, hogy vissza fog térni az F1 mezőnyébe – mondta Sébastien Ogier az RMC-nek.

– Nagyon nehéz helyzet lehetett számára az Abu Dzabi Nagydíj leintése utáni pillanat. Úgy érezhette, hogy kirabolták, és valóban kirabolták, ne féljünk ezt kimondani. Nagyon tisztelem Max Verstappent és nagyszerű szezonja volt, de az utolsó verseny hétvégéjét Lewis Hamilton uralta, és egészen a verseny végéig az élen állt, egészen a végéig.

A szezon során bármelyikük számára elérhető volt a világbajnoki cím, de ha csak a szezonzáró hétvégét nézzük, akkor jogosan érzi úgy Hamilton, hogy kirabolták.”

Egy hónap múlva már kezdődnek az F1-es tesztek, azonban Lewis Hamilton jövője továbbra sem ismert. A Mercedes február 18-án mutatja be új autóját, ahol valószínűleg idei versenyzőinek, George Russellnek és Lewis Hamiltonnak is jelen kell lennie, ezért addig valószínűleg döntenie kell a hétszeres F1-es világbajnoknak a jövőjéről.

Amíg Lewis Hamilton elvesztette a nyolcadik vb címet, addig csapata, a Mercedes sorozatban nyolcadik alkalommal lett világbajnok az F1-ben.

Sébastien Ogier közben a múlt hétvégén már elkezdte idei szereplését a WRC-ben, és a Monte-Carlo Rallyn a második helyen zárt, miután az utolsó előtti szakaszon defekt miatt elvesztette a vezető helyet Sébastien Loebbel szemben. Saját vereségéről azonban úgy vélekedett, hogy Loeb nem lopta el tőle a Monte-Carlo Rally győzelmét.

Mikkelsen elárulta, indul-e az Eb-n

0

Andreas Mikkelsen tavaly mindkét jelentős, Rally2-es autóval megszerezhető bajnoki címet besöpörte, a WRC2-es világbajnokságot és az Európa-bajnokságot is megnyerve. Idén azonban úgy tűnik, nem lesz kettős címvédés. 

„Az Európa-bajnokságon idén nem fogok indulni – mondta Andreas Mikkelsen a Monte-Carlo Rally utáni sajtótájékoztatón. – Tavaly nagyon elfoglalt a versenyzés, mert egymás után jöttek a futamok. Egyelőre annyi biztos, hogy a Monte után Svédországban is rajthoz állunk, de a többi programról még nem döntöttünk.

A Monte-Carlo Rallyn sok probléma volt az üzemanyaggal és az autók motorjaival, Marco Bulacia autója is leállt. Úgy gondolom, hogy ezt ki kell vizsgálnunk mielőtt új versenyen indulunk. Nem szeretnénk kockáztatni.”

Andreas Mikkelsen tavaly az Európa-bajnokság Azori-szigeteki és Fafe Rally versenyén is nyerni tudott, míg Lengyelországban és a Barum Rallyn a második helyen zárt. A Rally Hungaryn emlékezetes módon nem volt szerencséje és csak hatodik lett, ennek ellenére bebiztosította karrierje első Eb címét a spanyol Efrén Llarena és a lengyel Miko Marczyk előtt.

A WRC2-ben tavaly a norvég versenyző a Monte-Carlo Rallyn, Észtországban és Görögországban is nyerni tudott, míg az Arctic Rallyn második, Horvátországban pedig  ötödik lett. Ennek köszönhetően ebben a sorozatban is egy futammal a vége előtt megszerezte a bajnoki címet. Így a Monza Rallyn elért második helyen csak hab volt a tortára. A WRC2-ben a szintén norvég Mads Ostberg és a finn Jari Huttunen zárt Mikkelsen mögött a bajnokság második, harmadik helyén.

Mikkelsen tavaly több navigátorral is versenyzett, az idei szezonban azonban Mads Ostberg tavalyi társával, Torstein Eriksennel folytatja a Toksport WRT csapatában Škoda Fabia Rally2-vel.

Rovanperä: A Rally2-es tempótól a szakaszgyőzelmekig

0

Kalle Rovanperä a Monte-Carlo Rallyn nagyon nehezen tudta belakni a Toyota GR Yaris Rally1-es autót, azonban amikor ez sikerült, akkor már szakaszokat is nyert és végül a negyedik helyen zárt.

Kalle Rovanpera a Monte első nyolc szakaszán messze elmaradt attól a szinttől, melyet sokan várnak tőle, illetve ő maga is elvár magától, csupán a kilencedik helyen állt ekkor.

„Azt hiszem, az autó egyensúlya miatt nagyon nehezen tudom vezetni az autót. – mondta Kalle Rovanpera a csütörtöki két szakasz után. „Próbáltam mindent megtenni, hogy alkalmazkodni tudjak az autóhoz, de az autó egyensúlya miatt sokat küzdök.”

Majd péntek este, amikor Sébastien Ogier a második és Elfyn Evans a harmadik helyen állt, így vélekedett Harri Rovanpera fia.

„A csapattársak mutatják meg igazán, hogy mi van az autóban. Az autó jó, de számunkra még nem az. Folyamatosan próbálunk javítani az autó egyensúlyán. Délután már kissé jobb volt a helyzet és könnyebben is tudtam vezetni, elkezdhettem igazán tanulni az autót. A verseny elején úgy vezettem, mint a korábbi autót, de ehhez az autóhoz hozzá kell igazítani a stílusomat. Igazából régen pályaversenyzéshez hasonlóan tudtam vezetni aszfalton, most azonban sokkal inkább rallysabban kell.”

Szombaton azonban már megnyerte az utolsó két szakaszt és a többiek problémáit is kihasználva a negyedik helyre lépett előre, melyet már az utolsó napon is meg tudott tartani.

„Örülök, hogy amikor már kényelmesebben tudok vezetni és tudok az autó beállításain változtatni, elkezdhettem a saját stílusomat csiszolni és egyre gyorsabbá váltam. – mondta Rovanpera szombat este. „Azt hiszem, most érezzük azt az autóban, amit az első nap végén kellett volna. Ez már egy nagy lépés és boldognak kell lennünk.”

Vasárnap aztán a negyedik helyezéssel és a Power Stage megnyerésével annyi pontot tudott Rovanpera szerezni, amivel a harmadik helyen áll a bajnokságban, és Sébastien Loeb, valamint Sébastien Ogier távolmaradása miatt a Svéd Rally első napján Kalle fogja takarítani az utat.

„Sokat kell még fejlődnünk, de most a havon és utána a murván már más lesz a helyzet – mondta a finn toyotás a verseny után. – Sokat kell még tanulnunk, és meg kell próbálni abban a tempóban maradni, amivel befejeztük a Montét.

Kétségtelenül minket is meglepett, hogy mennyit sikerült a versenyen gyorsulni. Én magam sem hittem volna, hogy ennyivel gyorsabbak lehetünk. Mindent megtettünk a magunk részéről és végül sokkal jobb lett az autó.”

„Kalle a verseny elején lassabb volt egy Rally2-es autónál – mondta Jari-Matti Latvala a Dirtfishnek. – Ez pedig nagyon frusztrálttá tette, csodálkoztunk, hogy ennyire nehéz számára megérteni a Rally1-es autót.

A verseny elején sokat gondolt még arra, hogy mit csinált a WRC-vel, ahelyett, hogy próbált volna az új autóhoz alkalmazkodni. Amikor erre rájött, akkor már próbált változtatni a vezetési stílusán és az autón is. Ezután megmutatta, hogy milyen gyorsan képes tanulni. Kilométerenként több mint 2 másodpercet javított korábbi önmagához képest.

Amikor pedig ennyit gyorsulsz, akkor már nehéz az úton maradni és meg kell mutatnod, hogy képes vagy tanulni. Amikor még küzdött az autóval, mondtam neki, hogy annyit kockáztasson, amivel még befejezi a versenyt. Amikor én voltam hasonló helyzetben és azonnal tempót váltottam, akkor jött a baleset is.”

Baja Russia: Havas orosz pályákon folytatják a tereprallysok

0

Február 11-13-án a leningrádi régióban rendezik az FIA World Cup for Cross-Country Bajas első fordulóját. A 18 éves múltra visszatekintő Baja Russia első nevezései is megérkeztek, amely alapján már most biztos, hogy izgalmas versenyre számíthatunk.

Bár minden évben szép számmal érkeznek nemzetközi élversenyzők a Baja Russiára, a verseny mégis elsősorban az orosz pilóták játszótere. 2003-ban rendezték az első versenyt, azóta nagyobb részt oroszok nyertek. Többek közt Gadasin, Novitzkiy, Vasilyev neve olvasható a győztesek listáján. 2018-ban Nasser Al-Attiyah lett az első, négy évvel korábban Yazeed Al-Rajhi nyert, mindketten Toyotával érték el a sikert.

Al-Rajhi 2022-ben újra megpróbálja megnyerni a versenyt, az előzetes nevezési listán ő a legnagyobb név. Az idei Dakar harmadik helyezettje nem hagyja ki a világ egyetlen havas-jeges Baja versenyét, és elhozza az új Hiluxot is.

A címvédő Vladimir Vasilyev lesz az egyik nagy ellenfél. Az orosz szintén ott volt a Dakaron, tizedik lett az X5-ös BMW-vel. Hazai pályán biztosan nagy csatát vív majd Al-Rajhival.

Baja Russia
foto: Baja Russia

Az indulók közt feltűnt Sergei Remennik neve is. Az orosz pilótát jól ismerjük az ERC versenyekről, többször vívott nagy csatát ifj. Érdiékkel. Persze nem a tavaly használt R4-es Suzuki Swifttel indul, hanem a Dakaron versenyző honfitárstól, Sergey Karyakintól kölcsön kapott SSV-vel.

Baja Russia
foto: Baja Russia

A Baja Russia központja újra a Szentpétervártól északra fekvő Igora Drive pálya lesz, és a speciálszakaszokat, illetve a nézői pontokat is igyekeztek úgy kijelölni, hogy könnyen elérhetőek legyenek a versenyközpontból. A Baja Russia február 11-én a kvalifikációval és a hivatalos megnyitóval kezdődik. A célba február 13-án délután érkeznek a résztvevők. A verseny össztávja 600 kilométer, ebből a kilenc gyorsasági szakasz 387,5 kilométer lesz.

Hyundai: A helyzet rossz, de…

0

Julien Moncet, a Hyundai csapatigazgató helyettese megerősítette, hogy a Montén történtek jól mutatják, a koreai gyártó rossz helyzetben van, de ellenőrzés alatt tartják a szituációt. Moncet hozzátette, megkétszerezik erőfeszítéseiket a jövőben.

A Hyundai Motorsport kezdte a legkésőbb a Rally1-es autó létrehozását a rally világbajnokság gyártói közül, majd Thierry Neuville tesztbalesete is nehezítette a csapat felkészülését a 2022-es szezonra.

A nehézségeket pedig tükrözte a Monte-Carlo Rally is, ahol csupán Thierry Neuville tudott célba érni, Ott Tänak és Oliver Solberg pedig kiesett.

Julien Moncet, a Hyundai csapatigazgató helyettese szerint a helyzet rossz, de ellenőrzés alatt tartják, és megkétszerezik erőfeszítéseiket.

„Nagyon kemény verseny volt a Monte – mondta Moncet az Autosport.com oldalnak. –Tudtuk azonban már előre, hogy nehéz hétvége lesz. Az autóval épphogy időben sikerült végezni.

Rengeteg dolgunk volt az elmúlt időben, így tudtuk, hogy a Montén nehéz versenyünk lesz. Amikor egy versenyen indulsz, mindig többet szeretnél, és egyelőre nem tartunk ott, ahol szeretnénk. Azért vagyunk a WRC-ben, hogy nyerjünk, és ezután az eredmény nagyon kiábrándító.

A nehézségek ellenére tanultunk is néhány dolgot, hiszen összemérhettük autónk teljesítményét a többiekével. Láttuk, hogy amikor nincs probléma, akkor megfelelő a teljesítmény is, ami pozitív. Egy autónk ért célba, egy szakaszt sikerült nyerni, de tudjuk, hogy többet kell dolgoznunk és gyorsulnunk kell.

Minden embert meg kell kérni, akik a Montén voltak és akik a gyárban dolgoznak, hogy kétszerezzék meg erőfeszítéseiket. Svédországig van egy kis időnk, így tudjuk folytatni a teszteket, Horvátország előtt pedig még több időnk lesz. A helyzet rossz, de ellenőrzés alatt tartjuk.”

A Hyundainál a megbízhatóság jelentette a legnagyobb problémát, de Thierry Neuville szerint az autóval is van mit tenni.

„A verseny végén csalódottak és frusztráltak voltunk – mondta a belga versenyző. – Nehéz hétvégénk volt. Az életemért hajtottam a Power Stage-en, mindent beleadtunk, aztán csalódottan láttuk az eredményt. Hatalmas munkát végeztünk Martijn Wydaeghe-gal és a csapattal a színfalak mögött, így nehéz elfogadni, hogy igazi jutalom nélkül kellett távozni.

Azonban továbbra sem adjuk fel. Igyekszünk mindenkit motiváltan tartani és nyomni a gázpedált. Az akarat meg van és ez fontos. Különböző területeken fogunk dolgozni, de a legfontosabb a megbízhatóság. Sokkal erősebbnek kell lennünk a következő versenyeken.”

Thierry Neuville hatodik helyen zárta a 2022-es WRC szezonnyitót.