back to top
2024. november 23. 20:51
Kezdőlap Blog Oldal 1104

Loeb fantasztikus tempóban, és már az élen

0

Sébastien Loeb vezetésével zárult a péntek délelőtt a Monte-Carlo Rallyn, a kilencszeres világbajnok hibátlan teljesítményt nyújtott délelőtt. Elfyn Evans pedig a második helyre lépett Sébastien Ogier-t megelőzve.

Sébastien Loeb mindhárom szakaszt megnyerte péntek délelőtt a Monte-Carlo Rallyn, a nyolcszoros világbajnok és címvédő Sébastien Ogier pedig a verseny ötödik szakaszán sok időt vesztett, így a kilencszeres rally világbajnok állt az élre a Ford Puma Rally1-gyel.

Fotó: Toyota Gazoo Racing WRT – Elfyn Evans–Scott Martin, Toyota GR Yaris Rally1, Monte-Carlo Rally 2022

„Egész délelőtt nagyon keményen nyomtam, és remekül működik az autó is – mondta Loeb az ötödik szakasz céljában. – Nagyon jó érzéseim vannak az autóban, úgyhogy továbbra is nyomni fogom. A szakasz végén nehéz volt a jégen, de a jégkémeim nagyon jó munkát végeztek.”

A második helyre Elfyn Evans lépett az ötödik szakaszon 1,6 másodperc hátránnyal, és 2,4 másodperccel megelőzve toyotás csapattársát, az addig élen álló Sébastien Ogier-t.

A verseny várhatóan a két francia és a walesi versenyző között fog eldőlni, mivel a negyedik helyre fellépő Thierry Neuville már 40,2 másodperc hátrányban van.

A negyedik helyért azonban hárman is csatáznak, hiszen a Hyundai belga versenyzőjét 5,8 másodperccel a fordos Craig Breen, 9,1 másodperccel pedig a 2019-es világbajnok Ott Tanak követi.

Fotó: Toyota Gazoo Racing WRT – Sébastien Ogier–Benjamin Veillas, Toyota GR Yaris Rally1, Monte-Carlo Rally 2022
Fotó: Toyota Gazoo Racing WRT – Sébastien Ogier–Benjamin Veillas, Toyota GR Yaris Rally1, Monte-Carlo Rally 2022

Gus Greensmith a hetedik 8,2 másodperccel Tanak mögött és 27 másodperccel Takamoto Katsuta előtt.

A Rally1-es autókkal indulók sorát pedig Kalle Rovanpera és Oliver Solberg zárja péntek délben.

Délután újra teljesíti a mezőny a mai három szakaszt.

A Monte-Carlo Rally állása az 5. gyorsasági után
1. Sébastien Loeb/Isabelle Galmiche (FRA) Ford Puma Rally1 54:40,9
2. Elfyn Evans/Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +10,6
3. Sébastien Ogier/Benjamin Veillas (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 +13,0
4. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +40,2
5. Craig Breen/Paaul Nagle (IRL) Ford Puma Rally1 +46,0
6. Ott Tanak/Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +48,3
7. Gus Greensmith/Jonas Andersson (GBR/SWE) Ford Puma Rally1 +56,5
8. Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (JPN/IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +1:23,5
9. Kalle Rovanpera/Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +1:58,8
10. Oliver Solberg/Elliott Edmondson (SWE/GBR) Hyundai i20 N Rally1 +2:03,1

További eredmények

Petter Solberg O37-esben navigált

0

Pályafutása során először navigált Petter Solberg, amikor a Monte-Carlo Rally shakedownján egy Kimera EVO37 jobb oldali ülésébe ült. A sofőr sem volt akárki.

A Pirelli a 150 rally-vb-futam győzelmét ünnepli. Az ünnepi sorozat része többek között, hogy a Monte-Carlo Rally shakedownján egy Pirelli dizájnba öltöztetett autó tűnt fel, amely a körgyűrű formában világító első lámpáit leszámítva megszólalásig hasonlított a Lancia legendás, első B csoportos autójára, a 037-esre. 

Az autót meglepő módon a Pirelli motorsportfőnöke, Mario Isola vezette, míg a 2003-as világbajnok, Petter Solberg a jobb oldali ülésben foglalt helyet. 

Fotó: Pirelli – Mario Isola–Petter Solberg, Kimera EVO37, Monte-Carlo Rally 2022

„Tegnap kipróbáltuk az autót és Mario közölte vele, felejtsem el, ő fogja vezetni a kocsit – mesélte Solberg a wrc élő közvetítésében. – Még itinert is készítettem, nézd meg, én írtam. Nem olyan tökéletes, mint Phil Millsé (Solberg korábbi navigátora), de nem rossz.“

A Solberg családban egyébként nagyon kivételes eset, hogy valaki a jobb oldalra üljön. 

„Az apám és az anyám is versenyzett, a bátyám (Henning Solberg) szintén, de az összes unokatestvérem is versenyző – mesélte Solberg jelen sorok írójának, közel két évtizeddel ezelőtt. Majd amikor feltettem neki a kérdést, hogy mindneki vezet-e, elkerekedett a szeme. – Nem! Képzeld, az egyik unokatesóm navigál. Ő legőrültebb az egész családban. Egyébként is, de a navigálás miatt külnösképpen.“ 

Fotó: Pirelli – Mario Isola–Petter Solberg, Kimera EVO37, Monte-Carlo Rally 2022

Petter tehát lebuktatta magát, Solberg mércével ő is a család „őrült“ részéhez csatlakozott. 

Egyébként van mentsége, hiszen a Kimera EVO37 már önmagában megér egy kis őrültséget. Az olasz Kimera cég a Lancia 037 előtti tisztelgésnek szánta a modellt. Olyannyira, hogy a modell kifejlesztésében részt vett a Lancia 037 két eredeti mérnöke, Sergio Limone és Vittorio Roberti, valamint az egyetlen olasz rally világbajnok, Miki Biasion is. 

A Kimera nem csak jól néz ki, jól is megy, hiszen 505 lóerős, 550 Nm nyomatékú motor dübörög benne, ami egy 1100 kg-os karosszériát mozgat, ráadásul a legmodernebb Öhlins lengéscsillapítókkal és Brembo fékekkel. 

Szerintem brámelyikünk vállalkozott volna Solberghez hasonló őrültségre a Kimera EVO37 kedvéért. 

Loeb szakaszt nyert, Fourmaux hatalmasat esett – Videóval frissítve

0

A Monte-Carlo Rally első pénteki szakaszán Sébastien Loeb volt a leggyorsabb, amivel csökkentette hátrányát Sébastien Ogier-vel szemben. A csütörtök éjszaka meglepetés embere Adrien Fourmaux viszont hatalmasat esett a Puma Rally1-gyel. 

A Monte első pénteki szakasza azonnal drámai fordulatokat tartogatott, miután Sébastien Ogier és Elfyn Evans is szalagkorlátnak csúszott, Thierry Neuville és Takamoto Katsuta megforgott. Adrien Fourmaux pedig negyedik helyen állva a domboldalnak csapódott, ami felborította a Ford Puma Rally1-et, és az út mellett állt meg. A versenyzők nem sérültek.

A szakaszt Sébastien Loeb nyerte a Forddal, Ogier-t 1,2, Evanst pedig 2,4 másodperccel előzve.

Neuville 12,8, Katsuta 24,8 másodpercet vesztett a forgás miatt.

A versenyt továbbra is Sébastien Ogier vezeti 5,5 másodperccel Sébastien Loeb, és 12,4 másodperccel Elfyn Evans előtt.

A negyedik helyre Gus Greensmith lépett 33,9 másodperc hátránnyal, majd Craig Breen további 1,3, Thierry Neuville további 6,2, valamint Ott Tänak következik további 13,5 másodperc hátránnyal.

Pénteken még öt szakasz vár a mezőnyre.

A Montéhoz méltó nehéz körülmények vannak a pályákon.

Monte-Carlo Rally állás az SS3 után
1. Sébastien Ogier/Benjamin Veillas (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 35:58,5
2. Sébastien Loeb/Isabelle Galmiche (FRA) Ford Puma Rally1 +5,5
3. Elfyn Evans/Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +12,4
4. Gus Greensmith/Jonas Andersson (GBR/SWE) Ford Puma Rally1 +33,9
5. Craig Breen/Paaul Nagle (IRL) Ford Puma Rally1 +35,2
6. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +40,1
7. Ott Tanak/Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +47,4
8. Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (JPN/IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +1:11,8
9. Oliver Solberg/Elliott Edmondson (SWE/GBR) Hyundai i20 N Rally1 +1:13,8
10. Kalle Rovanpera/Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +1:21,9
    Adrien Fourmaux/Alexandre Coria (FRA) Ford Puma Rally1 Kiesett

További eredmények

Loeb elektromos autót is vett az Extreme E miatt

Pontegyenlőséggel második lett a bajnokságban az X44 csapata, de azért Gutiérrez és Loeb egy trófeát így is bezsebelhettek év végén.

A szezon kezdete előtt indították el a „Count Us In” kihívás Extreme E verzióját, melyben a csapatok szurkolói gyűjthettek pontokat a kedvenceiknek, egy-egy környezetbarát cselekedettel.

Az X44 szoros csatában győzte le a másik F1-es világbajnok, Button csapatát (JBXE) 792-749 arányban. A harmadik helyen szintén egy királykategóriás alakulat, a bajnok Rosberg Xtreme Racing végzett.

1231 néző átlagban 2,6 cselekedettel több, mint 1241 tonna szén-dioxidot spórolt meg. A X44 pilótája, Sébastien Loeb így nyilatkozott a kitüntetésről:

„Boldog voltam, amikor megtudtam, hogy mi nyertük az Extreme E Fenntarthatósági Díját.”

„Azért csatlakoztam ehhez a csapathoz, hogy többet tudjak meg a környezetről, miközben azt csinálom, amit szeretek. Rengeteget tanultam azokról a helyekről, ahova eljutottunk. Sőt, idén megvettem az első elektromos autómat!”

„Az, hogy a szurkolók is velünk csinálják ezt végig, elkötelezik magukat amellett, hogy pozitív hatással legyenek a bolygónkra, nagyon inspiráló. Így nagyon jó érzést társítok ahhoz, amit együtt érünk el.”

E tekintetben Hamilton és Loeb is hasonlóak, mindketten támogatják a környezetvédelmet. Utóbbi – bár visszatért a Rali Világbajnokságra (WRC) – ezzel is már csak (legalább részben) elektromos hajtású autót vezet a versenyein. A hibrid meghajtás ugyanis a hétvégén mutatkozik be a Monte-Carlo Rallyn.

Változnak a rallycross versenyek szabályai

0

Új formátumban versenyeznek majd a rallycross vb (WRX) és Eb (ERX) futamain. A szabályváltozással izgalmasabb versenyeket szeretne a promóter, de a mostani módosítások csak egy folyamat kezdetét jelentik.

A World RX-ben minden versenyhétvége egy új SuperPole elnevezésű időmérővel kezdődik, közvetlenül a szabadedzés után. Az itt elért eredmények alapján alakul ki az első futam rajtrácsa. Ez váltja majd a hagyományos sorsolást.

Az egynapos események három futamból állnak, a dupla versenynapok esetében naponta két futam lesz. A kvalifikációs futamokon a célba érés pozíciója ettől kezdve fontosabb, mint korábban, mivel ezek dönti el a következő futam rajtpozícióját. Az előfutamok végén a helyezés továbbra is az összesített időeredmény alapján alakul ki.

WRX Szabó
Szabó Krisztián, foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

Ezt követően minden pilóta részt vesz a Progression versenyen, amelyen a kvalifikációk végén legjobb helyezést elért versenyző választja ki először a rajtrácson a pozícióját, majd a második legjobb és így tovább. A Progression szakasz legjobb tíz versenyzője jut be az elődöntőbe, ahonnan az első öt helyezett (az elődöntők első és másodika, valamint a legmagasabban rangsorolt ​​harmadik versenyző) jut a döntőbe.

Változik a rajtrács is. Minden versenyen legfeljebb öt autó indulhat, egy sorban rajtolva és öt körös lesz egy-egy futam. Bajnoki pontokat csak a hétvége végén osztanak ki, a következő elosztásban az első helytől a 15.-ig: 20-16-13-12-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1. A változtatások minden bajnokságra vonatkoznak, kivéve a SuperPole-t, amely csak a WRX-re vonatkozik – a sorsolás az RX2e, az Euro RX1 és az Euro RX3 esetében megmarad.

Mindig is ismertük a rallycrossban rejlő hatalmas lehetőségeket – ez vonzott minket elsősorban a WRX-hez. Ebben a digitális korban a rövid, kiélezett versenyek látványos akciókkal biztosan mindenkinek vonzóak, de azt is láttuk, hogy ez még nem az a termék, amilyennek szeretnénk látni” – mondta Arne Dirks, a Rallycross Promoter GmbH ügyvezető igazgatója.

WRX
Nürburgring 2021, foto: @World / Red Bull Content Pool

„Konzultáltunk a csapatokkal, hogy összeszedjük a javaslataikat, és örömmel vettük tudomásul, hogy ugyanígy gondolkodnak. Hamar világossá vált, hogy elég sok közös ötletünk van a szakág továbbfejlesztésére. Megállapodtunk számos kulcsfontosságú változtatásban, hogy fejlesszük a versenyek formátumát. A cél, hogy még izgalmasabbá tegyük a World RX-et a meglévő rajongók számára, és könnyebben érthetőbbé tegyük az új közönség számára. Ezt a folyamatot a következő években is folytatni fogjuk” – árulta el az igazgató.

„Különösen várjuk az új SuperPole rendszert, amely egy igazán kockázatos elemet vezet be a hétvége nyitó szakaszába, és a legjobb versenyzőket jutalmazza.  Mivel mostantól minden versenyen egy sorból rajtolnak az autók, az akciók kezdettől fogva benne lesznek a futamokban. Alig várjuk, hogy lássuk a közös erőfeszítéseinek gyümölcsét, amikor elkezdődik az új szezon” – mondta Arne Dirks.

A nemzetközi rallycross szezon Magyarországon kezdődik majd. Az ERX visszatér Nyirádra, május 21-22-én Euro RX1 és Euro RX3 futamokat rendezünk. A világbajnokságra július első hétvégéjéig kell várnunk, Höljesben lesz az első forduló. Egy résztvevő szereplése már biztos: Johann Kristoffersson újra Volkswagennel indul majd.

ERX Kárai
Kárai Tamás, foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

Világbajnokok az élen az első nap után

0

Két világbajnok versenyző, Sébastien Ogier és Sébastien Loeb a Monte-Carlo Rally élén az első nap két szakasza után.

Sébastien Ogier hibátlan maradt a Monte első napja után, miután az első szakasz után megnyerte a második szakaszt is Sébastien Loeb előtt 1,3, Elfyn Evans előtt pedig 1,9 másodperc előnnyel.

Kalle Rovanpera a második szakasz céljában az autó egyensúlyára panaszkodott, Ott Tanak motorhibával rajtolt, majd a szakasz közben a hidraulika is elromlott a Hyundaiban.

A fordos Craig Breen öt éve indult utoljára a Montén, így egyelőre szoknia kell a pályákat és a változó körülményeket.

Oliver Solberg sokszor nem hallotta navigátorát, emiatt is forgott meg a szakaszon az i20 N Rally1-gyel.

A verseny élén Sébastien Ogier 6.7 másodperc előnnyel áll Sébastien Loeb előtt, tehát két világbajnok áll az élen, míg Elfyn Evans 11,2 másodperc hátránnyal a harmadik.

Adrien Fourmaux két helyet javítva a második szakaszon a negyedik helyről várhatja a holnapi folytatást, Gus Greensmith-t megelőzve.

Thierry Neuville a leggyorsabb Hyundai versenyző csütörtök este, aki a hetedik Craig Breen és a nyolcadik Ott Tanak előtt áll.

Takamoto Katsuta a kilencedik, majd Oliver Solberg és Kalle Rovanpera zárja a Rally1-es autókat vezetők sorát.

Pénteken hat szakasz vár a mezőnyre.

Állás az SS2 után
1. (SS1 1.) Sébastien Ogier/Benjamin Veillas (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 25:48,4
2. (2.) Sébastien Loeb/Isabelle Galmiche (FRA) Ford Puma Rally1 +6,7
3. (3.) Elfyn Evans/Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +11,2
4. (6.) Adrien Fourmaux/Alexandre Coria (FRA) Ford Puma Rally1 +17,9
5. (4.) Gus Greensmith/Jonas Andersson (GBR/SWE) Ford Puma Rally1 +21,9
6. (7.) Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +28,5
7. (5.) Craig Breen/Paaul Nagle (IRL) Ford Puma Rally1 +29,2
8. (9.) Ott Tanak/Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +41,1
9. (10.) Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (JPN/IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +48,2
10. (8.) Oliver Solberg/Elliott Edmondson (SWE/GBR) Hyundai i20 N Rally1 +58,8
11. (11.) Kalle Rovanpera/Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +1:08,8

További eredmények

Ogier az élen Loeb előtt a Monte első szakasza után

0

Sébastien Ogier nyerte a Monte-Carlo Rally első szakaszát, így a nyolcszoros világbajnoké az első részsiker a vadonatúj hibrid autók korszakában. A nyolcszoros világbajnokot a kilencszeres világbajnok, Sébastien Loeb, valamint Elfyn Evans követte.

Egy 15,2 km-es szakasszal kezdetét vette a WRC szezon első futama, a Monte-Carlo Rally, mely egyben az új hibrid autók korszakának is a legelső szakasza volt.

Az első szakaszgyőzelem Sébastien Ogier nevéhez fűződik, aki 5,4 másodperccel előzte meg a kilencszeres rally világbajnok Sébastien Loeböt, valamint 9,3 másodperccel Elfyn Evanst.

Tehát gyakorlatilag megismétlődött a shakedown szakaszon kialakult első három versenyző sorrendje.

A negyedik időt Gus Greensmith futotta 12,3 másodperc hátránnyal, míg Craig Breen lett az ötödik további 9 tizedmásodperc hátránnyal.

A legjobb hatba az első szakaszon a két Toyota mellett négy Ford Pumát vezető versenyző fért, miután a hatodik időt Adrien Fourmaux autózta 5 tizeddel elmaradva Breen mögött.

A legjobb Hyundai versenyző Thierry Neuville lett, aki 15,9 másodperccel volt lassabb Ogier-nál, így a hetedik idővel kezdte a versenyt.

A Rally1-es autót vezetők között Takamoto Katsuta műszaki hibával, míg Kalle Rovanpera egy forgás után ért célba.

Az este során még egy szakaszt kell a versenyzőknek teljesíteni.

Állás az SS1 után
1. Sébastien Ogier/Benjamin Veillas (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 10:34,0
2. Sébastien Loeb/Isabelle Galmiche (FRA) Ford Puma Rally1 +5,4
3. Elfyn Evans/Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +9,3
4. Gus Greensmith/Jonas Andersson (GBR/SWE) Ford Puma Rally1 +12,3
5. Craig Breen/Paul Nagle (IRL) Ford Puma Rally1 +13,2
6. Adrien Fourmaux/Alexandre Coria (FRA) Ford Puma Rally1 +13,7
7. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +15,9
8. Oliver Solberg/Elliott Edmondson (SWE/GBR) Hyundai i20 N Rally1+22,3
9. Ott Tanak/Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +22,4
10. Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (JPN/IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +24,8
11. Kalle Rovanpera/Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +26,0

További eredmények

Kristoffersson visszatér a Volkswagenhez 2022-ben

0

Míg tavaly az Audihoz „kényszerült”, Johan Kristoffersson 2022-ben visszatér régi sikercsapatához, és újra Volkswagennel versenyez.

A csapat autóit a Kristoffersson Motorsport fogja felkészíteni, szám szerint hármat. Idén két, összesen 500kW-os – vagyis 680 lóerős – motor hajtja majd az autókat az új RX1e szabályrendszer szerint.

Kristoffersson számára nem lesz ismeretlen a technika, tavaly az Extreme E bajnoki címével – melyet a rallycrosshoz hasonlóan pontegyenlőséggel nyert meg – már megismerkedett hasonló meghajtással.

„Nagyon inspiráló, hogy a rallycross elektromos érájának már kezdetétől részese lehetek.”emelte ki a svéd világbajnok.

„Legutóbb 2014-ben vágtuk ekkora fába a fejszénket, amikor megépítettük az autónkat a világbajnokságra. A nagy különbség, hogy akkor még tapasztalatlan voltam rallycrossban, ez ma már nincs így.”

Johan Kristoffersson, Volkswagen, WRX, rallycafe.hu
Részlet Kristoffersson új autójáról – Fotó: Rallycross Promoter GmbH/Red Bull Content Pool

„Persze, még mindig sok dolgot nem tudunk, mert annyira új minden. Az elmúlt években mindannyian követtük a jól bevált módszereket, így kis előrelépéseket tudtunk tenni. Most sokkal nagyon lehetőség van az új autókban.”

„Az elektromosság a motorsport és az autóipar jövője is. Az, hogy segíthetek ennek a fejlesztésében, lenyűgöző számomra. Kemény szezonra számítok, és már alig várom!”

És valóban, nem lesz egyszerű dolga: bár ő volt a leggyorsabb az Extreme E mezőnyben, a riválisok is ott voltak. Timmy Hansen futamot is nyert, Kevin viszont a bajnoki 3. helyre repítette csapatát, testvére előtt. És ne feledkezzünk meg, Kristoffersson tavalyi csapatfőnökéről, Mattias Ekströmről sem…

Ogier: Senki sem áll készen

0

Sébastien Ogier szerint egy csapat vagy versenyző sem mondhatja el, hogy tökéletesen felkészült az új szezonra az új autókkal, mondta a nyolcszoros világbajnok a Monte-Carlo Rally előtti sajtótájékoztatón.

„A Monte nyíltabb idén, mint bármikor a múltban – mondta Sébastien Ogier a WRC szezonnyitó előtti sajtótájékoztatón. – Mindenki keresi a válaszokat, de az elsők csak ezen a hétvégén érkeznek.

A teszteken elsősorban a csapat felkészülésére koncentráltunk, nem pedig az egyénire. Egy csapat pedig sosem érzi úgy, hogy felkészült, amikor új korszak kezdődik. Mindig szeretnének többet tesztelni.

Jelenleg nem tudjuk, hogy hol tartunk a teljesítményt illetően. Ami biztos, hogy az autó más, mint korábban, és az is biztos, hogy kicsit lassabb, még úgy is, hogy a hibrid rendszertől kapunk egy kis plusz erőt.”

Fotó: Toyota Gazoo Racing WRT – Sébastien Ogier, Toyota Yaris Rally1, Monte-Carlo Rally 2022

A nyolcszoros világbajnok szerint az év elején még lassabbak lehetnek a Rally1-es autók, de ez gyorsan változni fog.

„A szezon elején még biztosan lassabbak leszünk, mint tavaly, de ez gyorsan változni fog. Ez most egy új kihívás a csapatnak és a versenyzőknek is. Valahogy az új autóhoz kell igazítani a vezetési stílusunkat. Ezen a hétvégén senki sem mondhatja, hogy készen áll. Talán, aki a leggyorsabban alkalmazkodik az új dolgokhoz, az lehet sikeres.”

Ogier számára azonban eddig mindig jól alakult az új autóhoz való hozzászokás.

„Eddig, amikor új autók jelentek meg, képes voltam gyorsan versenyeket nyerni, így nem aggódom, főleg úgy, hogy nincs rajtam nyomás a bajnoki cím miatt. Ez azonban a Monte, ahol a magam és a csapat szempontjából is jól szeretnék szerepelni.

Decemberben három, januárban pedig egy napot tudtam tesztelni, ami ráadásul félbeszakadt, mert elromlott az autó. Sok baleset történt már a teszteken is, de bízom benne, hogy a versenyen nem így lesz.”

Fotó: Toyota Gazoo Racing WRT – Kalle Rovanperä, Toyota Yaris Rally1, Monte-Carlo Rally 2022

A francia toyotás hamarosan elárulja idei rally programját is.

„Hamarosan el tudom mondani a rally programomat. Február elején több infót tudok meg a pályaversenyzéssel kapcsolatban és akkor többet tudok már mondani az idei rally versenyekkel kapcsolatban is.”

Ogier volt a leggyorsabb Loeb előtt a shakedownon

0

Sébastien Ogier ott folytatta a Monte-Carlo Rally shakedown szakaszán, ahol 2021 végén befejezte a Monza Rallyn: az élen. Az új Rally1-es autók első komolyabb bevetésén a nyolcszoros világbajnokot a kilencszeres világbajnok Sébastien Loeb, valamint Elfyn Evans követte.

Csütörtök délelőtt a Monte shakedown szakaszán először mutatkoztak be a vadonatúj hibrid Rally1-es autók, és az élen Sébastien Ogier zárt a Toyotával 5 tizeddel jobb eredménnyel, mint amit Sébastien Loeb a Ford Pumával, valamint 1 másodperccel, mint amit csapattársa Elfyn Evans ért el.

Fotó: Red Bull Content Pool – Sébastien Ogier–Benjamin Veillas, Toyota Yaris Rally1, Monte-Carlo Rally 2022

A shakedown szakasz első teljesítésénél még Loeb volt a leggyorsabb, ami jól mutathatja az új M-Sport autó erejét, valamint a kilencszeres világbajnok felkészültségét.

A további két futás után sikerült Ogier-nak átvenni a vezetést, jelezve, hogy a Monte-Carlo Rallyn a győzelemért szeretne harcolni.

Fotó: Red Bull Content Pool –Sébastien Loeb–Isabelle Galmiche, Ford Puma Rally1, Monte-Carlo Rally 2022

A két, összesen 17 vb címet birtokló versenyző mögött Elfyn Evans érte el a harmadik időt, ami ugyancsak jelzés értékű lehet, hogy a walesi pilóta kész átvenni a Toyotán belüli vezető helyet Ogier-től.

A negyedik helyen zárt a leggyorsabb Hyundai versenyző, Thierry Neuville, aki nyolc tizeddel maradt el Evans idejétől, és ugyancsak nyolc tizeddel előzte meg a fordos Adrien Fourmaux-t.

Fotó: Red Bull Content Pool – Elfyn Evans–Scott Martin Toyota Yaris Rally1, Monte-Carlo Rally 2022

Gus Greensmith 1 tizeddel maradt el francia csapattársától, bár az angol versenyző csupán két futást tudott megtenni, ahogy Takamoto Katsuta és Kalle Rovanpera is.

A 2019-es világbajnok, Ott Tänak ugyan háromszor tudott végig menni a pályán, de az első alkalommal műszaki hiba miatt elkésett a rajttól, míg Katsuta csak a második futás alkalmával tudott először elrajtolni.

Fotó: Red Bull Content Pool – Thierry Neuville–Martijn Wydaeghe, Hyundai i20 N Rally1, Monte-Carlo Rally 2022

Műszaki hiba hátráltatta Gus Greensmith-t és Craig Breent is, akiknek a Pumájában a szervokormány romlott el.

Csütörtök este két szakasszal megkezdődik a 2022-es Rally Világbajnokság nyitó versenye.

A Monte-Carlo Rally shakedownjának eredménye

1. Sébastien Ogier/Benjamin Veillas (FRA)

Toyota GR Yaris Rally1

1:50,4

2. Sébastien Loeb/Isabelle Galmiche (FRA)

Ford Puma Rally1

+0,5

3. Elfyn Evans/Scott Martin (GBR)

Toyota GR Yaris Rally1

+1,0

4. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (BEL)

Hyundai i20 N Rally1

+1,8

5. Adrien Fourmaux/Alexandre Coria (FRA)

Ford Puma Rally1

+2,6

6. Gus Greensmith/Jonas Andersson (GBR/SWE)

Ford Puma Rally1

+2,7

7. Craig Breen/Paaul Nagle (IRL)

Ford Puma Rally1

+3,0

8. Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (JPN/IRL)

Toyota GR Yaris Rally1

+3,8

9. Kalle Rovanpera/Jonne Halttunen (FIN)

Toyota GR Yaris Rally1

+3,9

10. Ott Tanak/Martin Jarveoja (EST)

Hyundai i20 N Rally1

+3,9

11. Oliver Solberg/Elliott Edmondson (SWE/GBR)

Hyundai i20 N Rally1

+4,1