back to top
2024. november 23. 18:25
Kezdőlap Blog Oldal 1105

Bonato lesz Loeb jégkéme

0

A négyszeres francia rally bajnok, Yoann Bonato lesz Sébastien Loeb jégkéme a hétvégi Monte-Carlo Rallyn, melyen mindig kiemelt jelentőséggel bírnak a versenyzők ezen segítői.

Kevés olyan verseny akad a rallysportban, melyen annyira kiemelt szerepe lenne egy jégkémnek, mint a Montén. Itt ugyanis akár egy szakaszon belül száraz, vizes aszfalt, jég és hó is előfordulhat.

Yoann Bonato idén abban a megtisztelő feladatban részesül, hogy Sébastien Loeb jégkémje lehet, így rajta is múlik a kilencszeres rally világbajnok sikere.

„Nagy megtiszteltetés, hogy a legenda Sébastien Loeb jégkémje lehetek a Montén – írta Facebook oldalán Yoann Bonato. – Sokkal feszültebb vagyok, mint az első versenyem előtt.”

Sébastien Loeb első versenye lesz az M-Sporttal az idei Monte-Carlo Rally, melyen bemutatkoznak az új Rally1-es autók, ráadásul a fordos csapat esetében egy új típus is, a Puma, melynek korábbi verziójából eddig csak S1600-os autó készült.

Fotó: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool – Yoann Bonato, Monte-Carlo Rally 2019

Sébastien Loeb a Monte második legsikeresebb versenyző, hét győzelemmel. Emellett a kilencszeres rally világbajnok 14 rajthoz állása során 9 dobogós eredményt is szerzett. Utolsó győzelmét 2013-ban szerezte még a Citroën versenyzőjeként a DS3 WRC-vel.

Yoann Bonato pilótaként komoly tapasztalatot szerezett már, hiszen karrierje 2001-ben kezdődött, és a francia bajnokságban négyszer (2017, 2018, 2020, 2021) zárt az első helyen.

A francia versenyző eddig hétszer vett részt a Monte-Carlo Rallyn, legjobb eredményét pedig 2019-ben érte el, amikor a Citroën C3 R5-tel az abszolút nyolcadik helyen zárt.

Bonato 2020-ban visszatért az ERC mezőnyébe is, ahol az első évben a Fafe Rallyn és a Kanári-szigeteken is második helyen zárt, míg év végén a 13. lett. Tavaly a Lengyel Rallyn, a Fafe Rallyn és a Rally Hungary-n elért nyolcadik helynek is köszönhetően év végén a nyolcadik helyet szerezte meg.

Az idei Monte-Carlo Rallyn csütörtökön délelőtt rendezik a shakedown szakaszt, majd este már két gyorsasági vár a mezőnyre. Pénteken hat, szombaton öt, vasárnap pedig négy szakaszt kell teljesíteni, a versenytáv 296,03 km lesz.

Monte-Carlo Rally 2022 – Minden, amit tudnod kell

0

Monte-Carlo Rally 2022: időterv, nevezési lista, eredmények, közvetítések, minden egy helyen.

Infó

A Monte-Carlo Rally a világ legrégebbi rallyversenye, 1911-ben rendezték meg először. Eleinte önálló futam volt, majd az Európa-bajnokság része lett. 1973-ban indult a világbajnokság, amelynek a nyitófutama volt. 2009 és ’11 között az IRC sorozat része volt, 2012-ben tért vissza a rally világbajnokságra. 

Monte-Carlo Rally 2022 időterv

2022. január 20., csütörtök
09:31 Shakedown Sainte-Agnès–Peille 2,29 km
1. szakasz
20:18 GY1 Lucéram–Lantosque, 15,20 km
21:31 GY2 La Bollène-Vésubie–Moulinet, 23,25 km
23:31 Flexi szerviz A, Monaco, 50 perc

2022. január 21., péntek
2. szakasz
07:01 Szerviz B, Monaco, 20 perc
09:14 GY3 Roure–Beuil 1, 18,33 km
10:17 GY4 Guillaumes–Péone–Valberg 1, 13,49 km
11:35 GY5 Val-de-Chalvagne–Entrevaux 1, 17,11 km
14:16 GY6 Roure–Beuil 2, 18,33 km
15:19 GY7 Guillaumes–Péone–Valberg 2, 13,49 km
16:37 GY8 Val-de-Chalvagne–Entrevaux 2, 17,11 km
18:52 Flexi szerviz C, Monaco, 50 perc

2022. január 22., szombat
3. szakasz
05:49 Szerviz D, Monaco, 20 perc
08:17 GY9 Le Fugeret–Thorame-Haute 16,80 km
10:08 GY10 Saint-Jeannet–Malijai 1, 17,04 km
11:16 GY11 Saint-Geniez–Thoard 1, 20,79 km
14:08 GY12 Saint-Jeannet–Malijai 2, 17,04 km
15:16 GY13 Saint-Geniez–Thoard 2, 20,79 km
19:11 Flexi szerviz E, Monaco, 50 perc

2022. január 22., szombat
4. szakasz
06:37 Szerviz F, Monaco, 20 perc
08:45 GY14 La Penne–Collongues 1, 19,37 km
10:08 GY15 Briançonnet–Entrevaux 1, 14,26 km
10:53 GY16 La Penne–Collongues 2, 19,37 km
12:18 GY17 Briançonnet–Entrevaux 2 (Power Stage), 14,26 km

A Monte-Carlo Rally elmúlt 10 évének győztesei
2012. Bryan Bouffier–Xavier Pansieri, Peugeot 207 S2000
2013. Sébastien Loeb–Daniel Elena, Citroën DS3 WRC
2014. Sébastien Ogier–Julien Ingrassia, Volkswagen Polo R WRC
2015. Sébastien Ogier–Julien Ingrassia, Volkswagen Polo R WRC
2016. Sébastien Ogier–Julien Ingrassia, Volkswagen Polo R WRC
2017. Sébastien Ogier–Julien Ingrassia, Ford Fiesta WRC
2018. Sébastien Ogier–Julien Ingrassia, Ford Fiesta WRC
2019. Sébastien Ogier–Julien Ingrassia, Citroën C3 WRC
2020. Thierry Neuville–Nicolas Gilsoul, Hyundai i20 WRC
2021. Sébastien Ogier–Julien Ingrassia, Toyota Yaris WRC

Nevezési lista
ewrc.com

Eredmények
ewrc.com

Közvetítés
WRC+ (élő, előfizetéses)
Redbull.tv (ingyenes összefoglaló)

A Prodrive fél, hogy az Audi megöli a Dakart

0

David Richards, a Prodrive elnöke szerint az Audi annyira gyors a Toyotához és a Prodrive-hoz képest, hogy 2023-ban megölheti a Dakart, ha az FIA nem tesz valamit.

Az Audi az idei Dakaron debütált hibrid autóival és a 12 szakaszból négyet megnyert, ebből hármat a második héten. Ez pedig azt mutatja, hogy méltó ellenfele lehetett volna a Toyotának és a Prodrive-nak. Ez csupán Stéphane Peterhansel első szakaszon történt balesete, Carlos Sainz és Mattias Ekström navigációs hibája miatt nem volt lehetséges.

A jelentős időveszteség ellenére Ekström a kilencedik, míg Sainz a 12. helyen zárta az idei versenyt.

Az Audi tempója felkeltette David Richards, a Prodrive elnökének figyelmét is, annak ellenére, hogy a csapat Sébastien Loebbel a második helyen zárt a toyotás Nasser Al Attiyah mögött.

Fotó: Red Bull Contentpool – Sébastien Loeb, Prodrive, Dakar Rally 2022

„Azt hiszem, az FIA-nak valamit tennie kell, hogy az esélyek egyenlőek legyenek a folytatásban – mondta Richards a motorsport.com oldalnak. – Idén a Toyota és mi küzdöttünk a győzelemért, de egyértelműen sokkal gyorsabb nálunk az Audi.

Tehát meg kell találnunk a megfelelő egyensúlyt, hogy továbbra is egyenlőek legyenek az esélyek. Ez pedig az FIA feladata. Ha ezt nem sikerül megoldani, akkor az Audi megöli a sportot. Az FIA-nak azonban időre van szüksége, hogy elemezze a hibrid technológia nyújtotta adatokat és tegyen az egyenlő esélyek érdekében.”

Richards hozzátette, a Toyota és a Prodrive között egyenlőek az esélyek.

„Beszéltem Sebbel és Nasserrel is, és mindketten úgy gondolják, hogy a Prodrive és a Toyota között megfelelő az egyensúly. Azonban az Audi más szinten van, annak ellenére, hogy 200 kilóval nehezebbek az autói. Ha nem lett volna megbízhatósági problémájuk, úgy egy óra előnnyel is nyerhettek volna. Az FIA-nak tehát lépéseket kell tennie az egyenlő esélyekért, és miután ők is ezt szeretnék, így bízom bennük.”

Fotó: Red Bull Contentpool – Nasser Al-Attiyah, Toyota, Dakar Rally 2022

Nasser Al Attiyah idén első ízben tudott nyerni, mióta a Dakar Rally Szaúd-Arábiában zajlik. A katari toyotás a rajttól a célig vezetett és a második héten nagyobb előnye birtokában már óvatosabb versenyzést is megengedhetett magának.

A Toyota csapatmenedzsere, Glyn Hall egyetért Prodrive-os kollégájával, miszerint az Audi sokkal gyorsabb.

„Az Audi kiváló munkát végzett – mondta Hall. – Részleteiben kell megvizsgálnunk a teljesítményüket, mert 200 kilóval nehezebb autókkal is sok szakaszt nyertek. Szóval nagy munka áll előttünk. Az idei versenyt azonban mi nyertük, így minden rendben van.”

Nem vette el Breen önbizalmát a tesztbaleset

0

Egy héttel a Monte-Carlo Rally előtt szenvedett balesetet Craig Breen a vadonatúj Ford Puma Rally1 tesztelése közben. Bár a baleset a lehető legrosszabbkor történt, az ír versenyzőnek mégsem vette el az önbizalmát az incidens.

Craig Breen szerdán szenvedett balesetet, amikor a Ford Puma Rally1-gyel tesztelt a hétvégi Monte-Carlo Rally előtt. A baleset következtében az autó egy 15 méteres szakadékba esett és fejtetőn állt meg, de szerencsére versenyzői sérülés nem történt.

Félő volt, hogy a baleset meggátolja Gus Greensmith csütörtöki tesztjét, de az M-Sport csapata presztízskérdést csinálta az esetből és egész éjjelen át tartó szerelés után meg tudták javítani az autót. A fiatal angol versenyző így mégis tudott tesztelni.

Fotó: M-Sport – Ford Puma Rally1, Monte-Carlo Rally 2022

Az M-Sport utolsó tesztnapja vasárnap volt, amikor a Dakar Rally második helyét megszerző Sébastien Loeb ült a Ford Puma Rally1-be.

Craig Breen a baleset után a dirtfish.com oldalnak elmondta, nem ingott meg az önbizalma és magabiztosan várja a csütörtökön kezdődő szezonnyitó WRC-futamot.

„Továbbra is meg van a kellő önbizalmam – mondta az ír fordos. – Most is azt tudom mondani, amit Paulnak (Nagel) mondtam a teszt reggelén: minden csodálatos, és nagyon magabiztosnak érzem magam. Aztán megtörtént a baleset.

Fotó: M-Sport – Craig Breen, Ford Puma Rally1, Monte-Carlo Rally 2022

Bármennyire is borzasztó volt a baleset, tudva, hogy milyen erőfeszítéseket tett a csapat a felkészítésnél, mégis csak egy szerencsétlen dolog volt. Nem azért történt, mert túl gyorsan mentem a kanyarba. Szerencsétlen események sorozata kellett, hogy lecsússzunk az útról. Az önbizalmam azonban továbbra is az egekben van.

Az M-Sport és a Ford Performance nagyon intenzíven dolgozott a színfalak mögött, ami miatt nagyon bizakodó vagyok. Alig várom már a Monte-Carlo Rallyt.”

Fotó: M-Sport – Ford Puma Rally1, Monte-Carlo Rally 2022

A WRC Rally1-es autóit szombaton, Ausztriában mutatták be, és talán a legszebb a Ford Puma lett, mely a festésében is utal a hibrid technológiára.

Az M-Sport összesen négy Ford Puma Rally1-et állít rajtvonalhoz a Montén, amelyeket Sébastien Loeb, Craig Breen, Adrien Fourmaux és Gus Greensmith vezetnek majd. A szezonnyitón Greensmith azonban csak az egyéni bajnokságban gyűjthet pontokat, eredménye nem fog beleszámítani a gyártók bajnokságába.

Ingram álma válik valóra

0

A 2019-es Európa-bajnok, Chris Ingram álma válik valóra azzal, hogy a hétvégén a Monte-Carlo Rallyn indulhat.

Chris Ingram lesz egyike annak a hat versenyzőnek, akik korábbi ERC versenyzőként indulnak a WRC szezonnyitó Montén.

A brit versenyző a Toksport WRT csapatával a Rally Hungaryn szerezte korábban az Európa-bajnoki címét, és most ennek a csapatnak a Škoda Fabia Rally2-es autójával indul a hercegség versenyén.

Fotó: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool – Chris Ingram–Ross Whittock

„Az álmom az volt, hogy a legrangosabb és legnagyobb kihívást jelentő Montén induljak egyszer – mondta Chris Ingram az fiaerc.com oldalnak. – Ez most valóra válik, és nagyszerű lesz a WRC2 junior címért harcolni.”

Ingram most is nélkülözhetetlen társa, Ross Whittock navigálásával indul a Montén.

A WRC2 junior kategóriát az ERC1 junior kategória mintájára hozták létre, 2022 lesz a debütáló szezon a kategóriában, melyben összesen öten indulnak, a bolíviai Marco Bulacia Wilkinson és az orosz Nikolay Gryazin, Ingramhoz hasonlóan Skodával, a cseh Erik Cais Forddal, valamint a luxemburgi Grégoire Munster Hyundaijal.

Ingram 2013 óta 13 WRC futamon állt rajthoz, legjobb eredményét a 2018-as Török Rallyn érte el, ahol az abszolút nyolcadik helyen zárt.

Fotó: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool – Chris Ingram–Ross Whittock

A brit versenyző 2020-ban szeretett volna a WRC3-ban indulni, azonban a kitört világjárvány keresztül húzta ezt a tervet, és abban az évben csupán a Kanári-szigetek Rallyn tudott indulni, majd 2021-ben már hat WRC3-as futamon indulva a kategória negyedik helyén zárt év végén.

Chris Ingram eredményei WRC futamokon

2013. Wales Rally Renault Twingo RS R2, abszolút 33., 6-os kategória 1.
2014. Wales Rally Peugeot 208 R2, abszolút 39., RC4 kategória 1.
2015. Wales Rally Citroën DS3 R3T Max, kiesett
2016. Német Rally Opel Adam R2, kiesett
2016. Wales Rally Vauxhall Adam R2, abszolút 48., RC4 kategória 3.
2017. Wales Rally Opel Adam R2, abszolút 36., RC4 kategória 1.
2018. Török Rally Škoda Fabia R5, abszolút 9., WRC2 kategória 3., RC2 kategória 4.
2018. Wales Rally Škoda Fabia R5, abszolút 34., WRC2 kategória 12., RC2 kategória 17.
2021. Horvát Rally Škoda Fabia Rally2 evo, abszolút 16., WRC3 kategória 5., RC2 kategória 8.
2021. Portugál Rally Škoda Fabia Rally2 evo, abszolút 15., WRC3 kategória 5., RC2 kategória 9.
2021. Szardínia Rally Škoda Fabia Rally2 evo, kiesett
2021. Akropolisz Rally Škoda Fabia Rally2 evo, abszolút 12., WRC3 kategória 2., RC2 kategória 9.
2021. Spanyol Rally Škoda Fabia Rally2 evo, abszolút 18., WRC3 kategória 4., RC2 kategória 9.
2021. Monza Rally Škoda Fabia Rally2 evo, abszolút 24., WRC3 kategória 8., RC2 kategória 15.

Nem lesz Észak-Ír Rally vb-futam 2022-ben

0

A jelenleg ismert WRC-naptár augusztusi versenyének helyszíne még nem tisztázott, de a színfalak mögött mindenki tudta, hogy az Észak-Ír Rally kerülne megrendezésre augusztus 18–21. között. A verseny szervezői azonban most kénytelen voltak lemondani az idei futamot.

Augusztusban két verseny kerül megrendezésre a rally vb-n, a Finn Rally, valamint egy jelenleg még ismeretlen helyszínnel szereplő futam.

Ez utóbbit sokan kész tényként kezelték, hogy Észak-Írország lesz. A szervezők részéről azonban most Bobby Willis elárulta, idén biztosan nem lesz rendezvény.

Fotó: @World / Red Bull Content Pool – Andreas Mikkelsen, Wales Rally 2018

„A hangsúly most már azon van, hogy 2023-ban tudjunk létrehozni egy WRC-futamot az Egyesült Királyságban – mondta Willis a Dirtfishnek. – Nagyon sok versenyző van az Egyesült Királyságból és Írországból a vb-n, akik megérdemelnék, hogy hazai versenyen induljanak, nem is beszélve a szervezőkről, sportbírókról és szurkolókról. Amikor olyan versenyzőink vannak, mint Elfyn Evans és Craig Breen, valamint fiatal tehetségek sora áll rajthoz a vb-n az Egyesült Királyságból, akkor meg kell adnunk nekik a lehetőséget, hogy hazai versenyen is induljanak. Szeretnénk létrehozni és biztosítani egy brit verseny jövőjét a vb-n.”

Brit vb-futam 1973-tól, a világbajnokság kezdetétől, egészen 2019-ig volt, azonban a Wales Rally 2019-ben elvesztette helyi támogatottságát, ami után Észak-Írország lehetne a következő helyszín egy Egyesült Királyságban lebonyolítható versenyre.

2020-ban szerepelt az Észak-Ír Rally a WRC naptárban, ám már a szezon elején törlésre került és az Ypres Rally került a helyére.

Fotó: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool – Craig Breen, Wales Rally 2019

Miután 2022-ben ugyancsak nem lesz brit vb-futam, így most ismét lehetőség nyílik az Ypres Rally vagy a Monza Rally számára, hogy beugorjon a világbajnokságra.

Az Ypres Rallyval kapcsolatban a WRC futam megrendezése után az a hír jelent meg, hogy idén és 2023-ban az ERC-ben kap helyet, mielőtt 2024-ben ismét vb-futamot rendezhetne, azonban az idei ERC-naptárban nem jelent meg, bár a szezonzáró verseny helyszíne egyelőre ott sem ismert hivatalosan.

Rally Cafe: Jó hírünk van!

0

Tisztelt olvasók, kedves barátaim!

Ezúttal jó hírrel jelentkezünk. Mint ahogyan azt sokan tudjátok, tavaly szeptemberben véget ért egy történet. 12 év után akkor adtuk ki utoljára nyomtatott újságunkat, a Rally Cafe Autósport Magazint. 

Azóta kerestük a lehetőséget, hogy a Rally Cafe által képviselt értéket és szellemiséget tovább vigyük. Ehhez a weboldalunk volt a legkézenfekvőbb megoldás, amely most a Truck Race Promotion csapatához csatlakozott és a pályaversenyzésre szakosodott Racingline.hu valamint a nem rég indult amerikai autósportos 500miles.hu testvéroldalakén működik tovább.

Ezzel a Rally Cafe olyan szakmai háttérhez jutott, amelyről, bátran állíthatom, hogy korábban álmodni sem mertünk. 

Nagy örömömre szolgál, hogy a Rallycafe.hu gyakorlatilag alapító tagja, Hund Gábor továbbra is erősíti a csapatot és hogy Tóth Róbert személyében egy nagyon rutinos újságíró csatlakozott hozzánk. 

Szintén örömmel jelenthetem be, hogy a Rally Cafe Autósport Magazin alapítótagja, és 12 éven keresztüli főszerkesztője, Mihályi Csaba is három hónap levél gereblyézés – állítólag angolul így hívják – után visszatér és a megújult weboldal főszerkesztője lesz. 

Az új felállás egyeben azt is jelenti, hogy nekem több időm lesz a versenyzéssel foglalkozni és gyakrabban láthattok a rallypályákon. Bár ez nem tudom, hogy mindenki számára jó hír-e. 

Örülök és nagyon büszke vagyok arra, hogy a Rally Cafe egy új, magasabb szintre lép és hogy továbbra is hírekkel szolgálhatunk szeretett sportágunk résztvevőinek és szurkolóinak. 

Maricsek Miklós
A Rally Café alapítója és társtulajdonosa

Hivatalosan is bemutatták a Rally1-es autókat

0

Szombat este a Ausztriában a Hangar7-ben tartotta a WRC a 2022-es szezon hivatalos megnyitóját. Az esemény különlegességét az adta, hogy élőben itt mutatták meg először a WRC történelmének új korszakát jelentő Rally1-es autók végleges változatait.

Az M-Sport a főszponzor jellegzetes dizájnját hordozó Ford Puma Rally 1-et leplezte le. A hírek szerint Gus Greensmith nem ezzel a dekorral versenyez majd.

Rally 1 2022
Fotó: Predrag Vuckovic / Red Bull Content Pool
Rally 1 2022
Fotó: Joerg Mitter / Red Bull Content Pool

A Fordnál Craig Breen, Gus Greensmith, Adrien Fourmaux és Sebastien Loeb vezeti majd a Pumát. Loeb hiányzott a képről, de igazoltan, pénteken még Dakaron versenyzett.

A Toyota az elmúlt években megszokott dizájnt kapta. A legérdekesebb részlet, hogy a Fordhoz hasonlóan náluk is a hátsó ablak alá került a hibrid rendszer hűtőnyílása. A Puma megoldásával ellentétben itt kevésbé simul bele a nyílás a karosszériába, kicsit utólagosnak tűnk az autó oldalára helyezett doboz. Érdekes a visszapillantó is, a kilógó konzolra helyezett pici függőleges tükör szárnyként is funkcionál.

Rally 1 2022
Fotó: Joerg Mitter / Red Bull Content Pool
Rally 1 2022
Fotó: Joerg Mitter / Red Bull Content Pool

A Toyota Sebastien Ogier, Esapekka Lappi, Elfyn Evans és Kalle Rovanprea tudásában bízva próbálja majd megvédeni bajnoki címét. Takamoto Katsuta teljes szezont megy a gyár junior programjával.

A Hyundai már a hét elején közzétette az i20 N Rally1 fotóit, így ők nem okoztak nagy meglepetést. A dekor nem változott, az oldalsó levegőbeömlő pedig az ablak végére került.

Rally 1 2022
Fotó: Joerg Mitter / Red Bull Content Pool
Rally 1 2022
Fotó: Joerg Mitter / Red Bull Content Pool

A Hyundainál Thierry Neuville és Ott Tänak mellett Dani Sordo és Oliver Solberg osztozik a harmadik autón.

A WRC új korszaka január 20-án kezdődik a Monte-Carlo Rallyval.

Nasser Al-Attiyah nyerte a Dakart

0

Nasser Al-Attiyah és Matthieu Baumel nyerte a 44. Dakar Rallyt. A Toyota Gazoo Racing versenyzője negyedik Dakar győzelmét szerezte. 

33 perc előnyt kellett beosztania Nasser Al-Attiyahnak és navigátorának az utolsó 164 kilométeres speciálszakaszra. A feladatot sikerrel oldották meg, a szakaszgyőztes Hank Lategan mögött 7 perc 53 másodperccel értek célba, az összettben második Sébastien Loeb pedig negyedik lett, bő két perccel Lategan mögött. Nasser Al-Attiyah és Matthieu Baumel így 27 perc 46 másodperces különbséggel nyerte a versenyt a Bahrain Raid Xtreme csapattal versenyző Sébastien Loeb és Fabian Lurquin előtt. A harmadik helyen Yazeed Al Rajhi és Michael Orr ért célba Toyotával.

Dakar Al-Attiyah
Nasser Al-Attiyah, foto: DPPI / Red Bull Content Pool

A katari versenyző első Dakar sikerét még Volkswagennel érte el 2011-ben. Négy évvel később Minivel nyert, majd 2019-ben Toyotával is első lett a Dakaron. Tavaly és 2020-ban második lett, majd a a 44. versenyen duplázott a márkával.

A motoros győztes Sunderlandhez hasonlóan Al-Attiyah sem nyert sok szakaszt. Az első és a negyedik szakaszon diadalmaskodott, viszont végig vezetett az összetettben, és a nyolcadik szakaszon elért 13. helye volt a legrosszabb napi eredménye.

Dakar 2022
Nasser Al-Attiyah, Fotó: Flavien Duhamel / Red Bull Content Pool

Sam Sunderland nyerte a motorosok kategóriájában a Dakart

0

Sam Sunderland nyerte a 44. Dakar Rallyt a motorosok közt. A 32 éves brit pályafutása második Dakar győzelmét szerezte, sikere a GasGas márka első Dakar győzelme.

Mindössze egyetlen szakaszgyőzelem elég volt ahhoz, hogy a GasGas brit versenyzője, megnyerje a 2022-es Dakart. Sundeland a nyolcadik speciálon nyert, háromszor volt második, ám a hetedik nap kivételével mindig ott volt a legjobbak között. A kiegyensúlyozott teljesítmény elég volt ahhoz, hogy 2017 után újra ő legyen a Dakar győztese.

Dakar Sunderland
Fotó: A.S.O./F.Gooden/DPPI

Hét olyan nap volt a 12 versenynapból, amikor az összetett élén állt Sunderland. A 12. versenynapon Jeddah-ban a célban 3 perc 27 másodperc lett a különbség közte és a második Pablo Quintanilla között, ami az idei motoros mezőnyben komoly előnynek számít. Az már más kérdés, hogy belegondolni is rémisztő, hogy többb mint 4000 kilométernyi versenytáv után ekkora volt a különbség. Matthias Walkner lett a harmadik, 6 perc 47 másodperc hátránnyal. A Dakaron a márkák sorrendje ezzel GasGas, Honda, KTM lett, a negyedik helyen pedig egy Yamaha versenyző, Adrien Van Beveren végzett.

Az utolsó napra is maradt izgalom. A hondás Padlo Quintanilla a csapattárs Brabeccel végigviharzott a pályán. Quintanilla nyert, Brabec 5 másodperccel ögötte ért célba. Sundeland az előnyét osztotta be, okosan versenyezve – ahogy az egész Dakaron is tette – kilencedikként ért célba, de csak 3 perc 25 másodpecre volt Quintanillától, így győztesként ünnepelhetett.

„Nagyon boldog vagyok! Köszönöm a csapatnak és mindenkinek aki segített. Öszíntén szólva az utolsó szakasz nagyon nehéz és stresszes volt. Nehéz volt a navígáció, sok trükkös irányváltással. Néhányszor meg is zavarodtam, hogy melyik a helyes irány, majdnem felrobbant a fejem. Fantasztikus érzés, ahogy jöttem a cél felé egyre jobb lett. Az utolsó tíz percben nem voltam benne biztos, hogy nyertem e, de itt mondták, hogy igen, és ezzel valóra vált az álmom” – mondta a célban Sunderland. – „Rengeteget dolgozott mindenki ebben az évben. A barátaim, a családom, a csapatom. De ez mind kifizetődött ezzel, hogy megnyertem a versenyt.”

Dakar 2022
Sam Sunderland, Fotó: Flavien Duhamel / Red Bull Content Pool