back to top
2025. december 28. 23:59
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1105

    Még az ellenfél csapata is korrektebbül bánt Mick Schumacherrel, mint a sajátja

    0

    Jost Capito, a Williams távozó csapatfőnöke elárulta, nem akartak kiszúrni Mick Schumacherrel és a csapat ülésére pályázó többi pilótával, ezért jelentették be feltételes módon Logan Sargeant érkezését. Sebastian Vettel úgy véli, a Haas nem volt ideális környezet honfitársának.

    Mick Schumachernek nem jutott állandó versenyzői ülés a 2023-as szezonra, ezért jobb híján a Mercedes teszt- és tartalékpilótája lett. Hogy előbbi miért történhetett meg, annak több oka is van: nyilvánvaló, hogy a szezon elején látott autótörések és csapattársáénál lassabb tempó nem tett jót az esélyeinek, de a hírek és a nyilatkozatok alapján a Haas is menedzselhette volna ennél sokkal jobban a karrierjét.

    Apja nyomdokaiba lépett Mick Schumacher, itt folytatja Forma-1-es pályafutását

    Mondhatni, még az ellenfél is korrektebbül járt el a német pilótával. Amikor már nagyon kifelé állt a szekere rúdja, a Williamsszel kezdett el tárgyalni, hogy megkaphassa Nicholas Latifi helyét. Végül azonban Logan Sargeant lett a befutó, és az akkori csapatfőnök, Jost Capito furcsa módon ezt már Austinban bejelentette. Ekkor ugyanis még nem volt biztos, hogy az amerikai versenyzőnek meglesz a szükséges pontszáma a szuperlicencén, erre még az abu-dzabi hétvégéig várni kellett. Az azóta távozó szakember azonban elmondta, miért választották ezt a megoldást.

    „Más pilótákkal is beszéltünk – nyilatkozta még az idény végén, ám szavai csak most láttak napvilágot. – Szerintem ha tudjuk, mit fogunk tenni, nem fair, hogy Micknek, Antonio [Giovinazzinak] vagy bárki másnak, aki hajt az ülésért, hagyjuk, hogy várjon és várjon. Ha az ember tudja, mit fog csinálni, szerintem úgy korrekt, ha elmondja nekik, mit tervez, és ha ezt megteszi, akkor nyilvánosan is elmondhatja. Csapatként mi nyíltak, egyenesek és őszinték vagyunk. Ha már meghoztuk ezt a döntést, miért ne kommunikálnánk?”

    Ezzel szemben a Haas tényleg csak az utolsó pillanatban közölte Schumacherrel a hírt, amit azért már régóta lehetett sejteni. Könnyen lehet, hogy ezzel a húzással nagyon kibabráltak vele, mivel Capito korábbi kijelentése alapján arra lehet következtetni, hogy a Williamsnél lett volna esélye, amennyiben korábban szabaddá válik.

    A Haas teszetosza viselkedése miatt nem maradt helye Schumachernek az F1-ben?

    Ez persze csak a jéghegy csúcsa, mondhatni. Az alapján, ami nyilvánosságra került, szinte biztos, hogy idén nagy volt a feszültség Schumacher és a Haas, azon belül is Günther Steiner csapatfőnök között. Mindez semmiképpen sem lehetett pozitív hatással a teljesítményére, és ezt honfitársa és jó barátja, Sebastian Vettel is így gondolja.

    „Michael Schumacher a példaképem, ezért már évek óta ismerem Micket – jelentette ki a Servus TV-nek. – Természetesen nagy kár számára, hogy jövőre nem folytatódik a Forma-1-es pályafutása. Lehet, hogy neki kicsit több időre van szüksége, hogy megtanuljon néhány dolgot, és egy jó környezet is kell. Nem hiszem, hogy ebből a legjobb jutott neki, szóval azt kívánom, hogy a jövőben térjen vissza, és ezen a téren jobb helyet találjon.”

    Ha már nem lesz a mezőny tagja, nyilvánvalónak tűnik, hogy a teszt- és tartalékpilótai szerep a Mercedesnél a szóba jöhető egyik legjobb pozíció. Itt ugyanis testközelből láthatja, hogyan működik egy sikeres istálló, és nem utolsósorban a visszatérésre is kínálkozhat esély. „Most rajta múlik, hogy nagyon keményen dolgozzon, és aztán megerősödve jöjjön vissza – folytatta Vettel. – Természetesen bízom benne, hogy ez sikerülni fog neki, mert kétségtelenül megvan benne a potenciál.”

    Jöhet az újabb belviszály a Mercedesnél, a Hamilton-Rosberg háború ehhez képest semmi volt

    0

    Az egykori F1-es csapatmenedzser, jelenleg újságíróként tevékenykedő Peter Windsor szerint Lewis Hamilton és George Russell között még a hétszeres világbajnok Nico Rosberggel vívott párharcánál is sokkal nagyobb konfliktus lesz. A veterán szakember úgy véli, amíg a 37 éves versenyző ott van a csapatnál, a Mercedesnek érdemesebb lenne egy klasszikus második számú pilótát alkalmaznia.

    Az idei szezon előtt egyértelműen a Mercedes házon belüli csatája volt messze a legjobban várt párharc: mire megy minden idők legeredményesebb pilótája, Lewis Hamilton, a feltörekvő George Russell ellen? Nos, a két fél viszonylag szoros küzdelmet vívott, ám általában nem az első helyekért, így egyáltalán nem vált annyira feszültté a viszony kettejük között, mint amilyenre sokan számítottak.

    Azonban természetesen ez nem jelenti azt, hogy a jövőben nem alakulhat ki rendkívül éles rivalizálás kettejük között. Mindez a 2014 és 2016 közötti korszakot hozná vissza a csillagos istállónál, amikor Nico Rosberg volt Hamilton csapattársa, és a háromból két alkalommal az utolsó futamig harcoltak a világbajnoki címért, ami nem ritkán ütközésekig fajult. Ám Peter Windsor szerint a két brit versenyző csatájából még ennél is nagyobb konfliktus alakulhat ki.

    „Szerintem tízszer rosszabb lesz a Rosberg-Hamilton [párharcnál] – jelentette ki Twitch-streamjében a korábban a Williams csapatmenedzsereként dolgozó, jelenleg újságíróként tevékenykedő veterán szakember. – Szerintem ami [a 2016-os] barcelonai első körben történt Lewis és Nico között, az csak a kezdet lesz George és Lewis között. Egy másik szintre [fognak eljutni].”

    Windsor arra a Spanyol Nagydíjra utalt, amikor nem sokkal a rajt után a két Mercedes összeütközött, majd mindketten kiestek, és ezt szokás tekinteni a párharc csúcspontjának. Ez akkor bőven belefért, hiszen a brackley-i istálló fényévekkel mindenki előtt járt, így simán meglett nekik az egyéni és a konstruktőri világbajnoki cím. Jövőre viszont már az is meglepetés lenne, ha az idény elején ők rendelkeznének a legjobb autóval, ráadásul velük ellentétben a Red Bullnál és esetleg a Ferrarinál sem fognak pontokat rabolni egymástól a versenyzők.

    A Mercedes tehát nem engedhet meg magának egy újabb csapaton belüli háborúskodást, még egy, a Hamilton-Rosberg párharcéhoz hasonlót sem, nemhogy olyasmit, amit Windsor vizionál. A 70 esztendős szakember ugyanakkor meg van győződve arról, hogy adott esetben lesznek ütközések, elsősorban az ifjabbik brit pilótának köszönhetően.

    „George kemény [pilóta], és biztosan elég sokszor neki fog hajtani Lewisnak, amennyiben győzelemre, bajnoki címre képes autóban ülnek – folytatta – Lewis szerintem továbbra is Lewis marad: talán Niki [Lauda] óta ő a legjobb versenyző, akit valaha láttam abban, hogy nem keveredik bele más balesetébe, de George minden futamon ott lesz [a közelében].”

    Embed from Getty Images Az biztos, hogy Russell potenciálisan sokkal nagyobb problémát jelenthet Hamiltonnak, mint előző csapattársa, Valtteri Bottas, aki például aligha orozta volna el előle a Mercedes szezonbeli egyetlen győzelmét Brazíliában. Windsor úgy véli, a csapatdinamika szempontjából továbbra is az idén már az Alfa Romeónál versenyző finn pilóta lenne a legjobb megoldás a hétszeres világbajnok mellé. „Ez nagyon bosszantó lesz Lewis számára – utalt Russellre. – Éppen ezért hajtogatom folyton, hogy ha az embernek ott van Lewis, akkor valójában jobb, ha Valtteri [a csapattársa].”

    Schumacher és Vettel újra együtt versenyez

    0

    Mick Schumacher is ott lesz a Bajnokok Tornáján január 28-29-én Svédországban, ahol az egyéni verseny mellett Sebastian Vettelel együtt próbálják elhódítani a Nemzetek Kupáját.

    Mick Schumacher 2019-ben már indult a Bajnokok Tornáján Mexikóban, 2022-ben pedig a Balti-tenger jegén is ott volt a mezőnyben. Idén nem alkotott maradandót, az első versenyén Jamie Chadwick búcsúztatta, és a nemzetek kupájában is csak a negyeddöntőig jutottak, ahol az USA-tól kaptak ki.

    Vettel ROC veteránnak számít, 2015-ben a bajnokok bajnoka lett, 2007-től 2012-ig sorozatban hatszor nyerte meg Michael Schumacherrel együtt a Nemzetek Kupáját, 2017-ben pedig úgy szerezte meg a németeknek a kupát, hogy csapattársa Pascal Wehrlein ütközött a versenyen.

    Mick Scumacher a 2019-es mexikóvárosi Foro Sol-i debütálásakor majdnem megismételte édeaspja sikereit, de Vettellel együtt alulmaradtak a döntőben a Team Nordic versenyzői, Tom Kristensen és Johan Kristoffersson ellen.

    A 2023-as Bajnokok Tornája eddig nagyon erős mezőnnyel érkezik. A rallysokat Thierry Neuville valamint Petter és Oliver Solberg képviseli, az F1-es pilótákat pedig Vettel és Schumacher mellett Mika Häkkinen, Valtteri Bottas, David Coulthard, és az Aston Martinhoz igazoló F2-es bajnok Felipe Drugovich próbálja sikerre vezetni. Az indulók közt lesz még „Mr. LeMans” azaz Tom Kristensen, a rallycross világbajnok Johan Kristoffersson, a mostanában az Indycarban versenyző Felix Rosenquist, és a W-series bajnok Jamie Chadwick is.

    Ekkor vezethet több mint négy év után ismét F1-es Red Bullt Daniel Ricciardo

    0

    A Red Bull bejelentette, hogy bemutatót fog tartani a február elején esedékes bathursti 12 órás verseny hétvégéjén. Mindez alighanem Daniel Ricciardóval a volán mögött fog megtörténni.

    Február 3-a és 5-e között rendezik a bathursti 12 órás viadalt a Mount Panorama versenypályán. A futamot érdemes lesz figyelni, hiszen immáron hivatalos, hogy a MotoGP legendája, Valentino Rossi is részt fog venni rajta. Ha pedig ez nem lenne elég, egy világbajnok autó is ott lesz az aszfaltcsíkon, persze nem a verseny alatt.

    Kiderült, mikor és hol fog először versenyezni jövőre Valentino Rossi

    A Red Bull RB7-esről, vagyis a 2011-es egyéni és konstruktőri pontversenyt megnyerő versenygépről van szó, ugyanis a bikások bejelentették, hogy bemutatót tartanak az Intercontinental GT Challenge szezonnyitójának hétvégéjén. A kocsi ráadásul közvetlen közelről is megtekinthető lesz a nagyközönség számára a paddockban, ahogyan az azt vezető pilóta is.

    „A Red Bull Racing a jelenlegi világbajnok. Már az is kiváltság, hogy ott lesznek az eseményen, de az egészen más, hogy a Red Bull Racing Forma-1-es autója a Mount Panoramán fog körözni – nyilatkozta a rendezvény igazgatója, Shane Rudzis. – Ez olyan látványosság lesz, amilyet még soha nem láttunk a tizenkét órás versenyen, és teljesen új szintre emeli az eseményt. Az ausztrál F1-rajongók számára ez lesz a legjobb lehetőség 2023-ban, hogy testközelből lássanak egy F1-es gépet, és egy ritka alkalom, hogy a Mount Panoramán lássanak egy F1-es kocsit körözni.”

    Hogy ki ül a volán mögött, az egyelőre nem hivatalos, de Daniel Ricciardo több szempontból is kézenfekvő választás lenne. A 33 éves versenyző nemrég tért vissza teszt- és tartalékpilótaként egykori csapatához, és a bejelentésnél hangsúlyozták, hogy több ilyen jellegű eseményen is részt fog venni. Másfelől pedig ausztrál, így nagy érdeklődésre lehetne számítani honfitársaitól.

    Ha valóban Ricciardo lesz a „sztárvendég”, akkor több mint négy év után ezen az eseményen ülhet először F1-es Red Bullba, már ha addig nem vetik be máshol. A nyolcszoros futamgyőztes egészen pontosan 2018. november 25-én, az Abu-dzabi Nagydíjon vezette utoljára az energiaitalosok autóját, hiszen a következő idényt már a Renault-nál kezdte meg, így a szezon végi teszteken már nem vetették be.

    A Red Bull korábban is szervezett promóciós rendezvényeket Ausztráliába, lévén meglehetősen nagy piacról van szó. Maga Ricciardo kétszer száguldozott szülővárosában, Perthben, a második alkalommal pont az RB7-est hajtotta 2015-ben. Két évvel korábban pedig Mark Webber, a csapat másik egykori ausztrál pilótája körözhetett a sydney-i Motorsport Parkban ugyanezzel a kocsival.

    Embed from Getty Images Ami a Mount Panoramát illeti, a pálya nem először lát Forma-1-es versenyautót. Olyannyira, hogy a nem hivatalos körrekordot Jenson Button futotta meg 2011-ben a McLaren MP4-23-assal, azaz Lewis Hamilton első bajnoki autójával. Érdekesség, hogy a háromszoros Supercars-bajnok Craig Lowndes mindössze 1 másodperccel maradt el tőle a Vodafone által szervezett rendezvényen.

    Nem igaz a pletyka Mikkelsenről

    0

    Gus Greensmith és az M-Sport szakítása óta reppent fel a pletyka, miszerint Andreas Mikkelsen néhány versenyen a Ford Puma Rally1-gyel versenyez 2023-ban. A hírt a versenyző cáfolja.

    A norvég utoljára a Hyundai Motorsportnál vezetett a WRC-t, de amióta 2019 végén elhagyta a csapatot, nem talált helyet az élvonalában.

    Andreas Mikkelsen az elmúlt két szezonban a Toksport Skoda Fabia Rally2 Evo-jával versenyzett. 2021-ben a WRC2 és az ERC bajnoka lett, ebben a szezonban viszont nem tudta megőrizni WRC2-es koronáját mert kétszer is cserbenhagyta a Skoda motorhibával, az Acropolis Rallyn pedig ő hibázott nagyot a szuperspeciálon.

    Az elmúlt hetekben a WRC visszatérésről szóló pletykák keringtek, és ezek felerősödtek, amikor az M-Sport bejelentette, hogy elválnak útjaik Gus Greensmith-szel. A jól értesültek szerint szerint Mikkelsen egy Ford Puma Rally1-et vezet az M-Sporttal.

    WRC2
    Fotó: Toksport WRT

    Andreas Mikkelsen cáfolta ezeket a híreket, helyette elárulta, hogy valószínűleg egy újabb WRC2-szezon jöhet szóba a következő évben.

    Jelenleg nincs semmi fix 2023-ra” – mondta Mikkelsen a wrc.com-nak. „Úgy gondolom, hogy egy Rally1-es szerződés nem lehetséges. Remélem, hogy újra a WRC2-ben mehetek ebben az évben is, vagy legalább néhány rallyn indulhatok. De még nem vagyok biztos abban, hogy melyik csapattal versenyzek majd.”

    Mikkelsen remekül ismeri az új SKoda Fabia RS Rally2-t, komoly szerepet vállalt a fejlesztéseben és az autó első sikere is az ő nevéhez fűződik.

    Az M-Sport Ford eddig két teljes szezonon induló versenyzőt mutatott be 2023-ra. Ott Tänak visszatér a brit csapathoz és Pierre-Louis Loubet is egész évben versenyez a Pumával.

    Mikkelsen
    Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

    Herczig Norbert és Ferencz Ramón a WRC2-ben indul 2023-ban!

    0

    Négy magyar bajnoki cím és öt Európa-bajnoki szezon után Herczig Norbert és navigátora Ferencz Ramón 2023-ban a rally-világbajnokság WRC2 kategóriájában indul.

    2018-ban kezdte közös ERC pályafutását Herczig Norbert és Ferencz Ramón. A páros minden szezonjában a legjobb tízben zárta az évet, három alkalommal dobogós helyen értek célba. 2021-ben egy világbajnoki futamon, a Portugál Rallyn is elindultak, akkor még az ERC felkészülés részeként.

    2023-ban egy kategóriával feljebb lép a Herczig-Ferencz kettős, a Rally2-es autóval elérhető legmagasabb szintű bajnokságban, a WRC2-ben indulnak.

    „El sem tudom mondani mennyire izgatottak vagyunk, mióta meghoztuk a döntést. Nem volt könnyű, mert számtalan szempontot kellett mérlegelnünk, de végül arra jutottunk, hogy a világbajnokságon folytatjuk. Ugyanazzal a megközelítéssel indulunk, mint ez ERC szereplés kapcsán, legalább hároméves programmal tervezünk. 2023-ban nem lesz eredménykényszerünk, az első évben a pályákat és a közeget akarjuk megismerni. Az biztos, hogy Skoda Fabiával versenyzünk majd, és jelen pillanatban 5-6 futam szerepel a naptárunkban” – mondta Herczig Norbert.

    Herczig
    @World / Red Bull Content Pool

    „Nagyon várom már!” – kezdte Ferencz Ramón. „Előrelépést, egy újabb hosszú távú célt és egy új kihívást jelent nekem a WRC2-es szereplés. Az Eb is régi vágyam volt, és a világbajnokság is ott szerepelt az álmok között. Úgy gondolom, hogy az ERC kellőképpen felkészített minket, de azt is pontosan látom, hogy ez egy nagyságrenddel nehezebb feladat lesz, ezért is tervezünk többéves programot.”

    A tavalyi portugáliai versenyen már belekóstolt a csapat a világbajnokság hangulatába, így pontosan tudják mire vállalkoznak.

    „Mindenképpen nagyobb kihívás lesz, mint az ERC. Már csak a versenyek hossza és gyorsaságik száma miatt is. A vb-n már egy egész hetet ölel fel a program, és a pályabejárás első pillanatától a céldobogóig koncentrálnunk kell, beosztani az erőnket és az erőforrásokat. Portugáliában tavaly elsősorban teszteltünk, de mellette sok tapasztalatot is szereztünk, így van egy kezdeti képünk arról, hogy mit kell másképp csinálnunk, mint az ERC-ben. A versenytársak ismerősek, szinte mindegyikükkel versenyeztünk már együtt, így pontosan tudjuk, hogy mennyire magas színvonalú a mezőny.” – folytatta Herczig Norbert.

    Herczig Norbert és Ferencz Ramón a Barum Rallyn az ötödik helyen ért célba
    Fotó: @World / Red Bull Content Pool

    A páros a Horvát Rallyn kezdi meg a szezont áprilisban, majd a Portugál Rally, a Szardínia Rally, az Acropolis Rally és a Közép-Európa Rally az az öt verseny, amelyen biztosan elindulnak. A csapat gőzerővel dolgozik azon, hogy megteremtse a hátteret ahhoz, hogy további egy vagy két futamon részt tudjanak venni.

    „Folyamatosan keressük a partnereket, hogy legalább egy hatodik versenyt be tudjunk illesztenii a naptárunkba. Ugyanakkor fontos az is, hogy megfelelő tesztprogrammal készüljünk a hétvégékre. Nagyon örülök, hogy a 2023-as ynaptárban ott van a horvátországi és az új közép-európai forduló, mert így a magyar szurkolók előtt is tudunk versenyezni” – mondta Herczig Norbert.

    Ferencz Ramón azt is érzékeltette, hogy mennyivel nagyobb feladat a világbajnokságon versenyezni, a navigátornak is jóval több dolga lesz ezeken a rallykon.

    Ugyan csak egy nappal hosszabb a verseny, a gyorsaságik össztávja pedig harmadával több, ám a navigátoroknak kétszer annyi munkát jelent. A mérleg másik oldalán cserébe egy jó WRC2 szereplés nekünk is, a csapatnak is és a támogatóinknak is óriási érték és elismerést jelent.”

    2018-ban bizonyos tekintetben úttörőként kezdte az ERC programját Herczig Norbert és Ferencz Ramón, és ma már több magyar páros is ott van a sorozatban, aminek újra lesz fordulója 2023-ban. A világbajnoki szerepléssel hasonló reményei is vannak Herczig Norbertnek.

    „Régi álma a magyar ralisportnak egy vb futam vagy legalább néhány hazai gyorsasági szakasz megrendezése. Picit reménykedünk abban, hogy az Eb-hez hasonlóan most is segíthetünk a cél elérésében. Azt mindenképp megígérhetem, hogy nyitott szemmel járunk majd a világbajnoki futamokon, és azokat az ötleteket, jó gyakorlatokat, amelyek segíthetnek a magyar ralinak, elhozzuk és megosztjuk a döntéshozókkal.”

    „A döntés megszületett, de ahogy mondtam, még a munka még nem fejeződött be. Keressük a hátteret a további versenyekhez és a tesztekhez, és az autót illetően is csak az a biztos, hogy Skoda Fabiával indulunk. A legvalószínűbb, hogy a Skoda Fabia Rally2 evo-val kezdjük a szezont, és ha a látjuk, hogy az új Skoda Fabia RS Rally2 mennyire gyors, mennyire biztos az alkatrészellátása, és a támogatói hátterünk is lehetővé teszi, akkor akár év közben is elképzelhető, hogy az új modellre váltunk” – árulta el Herczig Norbert.

    Barum Rally Fotó: @World / Red Bull Content Pool

    A WRC2-es szerepléssel lezárul egy korszak a páros és a csapat életében, és ilyenkor illik mérleget vonni. Az ERC-től számtalan emlékezetes pillanatot, rengeteg tapasztalatot és élményt kapott Herczig Norbert és Ferencz Ramón.

    „Nagyon köszönöm mindenkinek, akik végig kísértek minket ezen az öt éven. A szurkolóknak, a csapattagoknak, a támogatóknak, a sorozat szervezőinek, és a hazai rally azon szereplőinek, akik mindvégig hittek bennünk és támogattak minket. A világbajnokságon is mindent megteszünk azért, hogy méltóképp képviseljük Magyarországot, a magyar autósportot és azokat, akiknek szívügye a rally” – fejezte be Ferencz Ramón.

    A 2023-as rally-világbajnokság 13 futamból áll. Az európai versenyek mellett Mexikóban, Kenyában, Chilében és Japánban rendeznek versenyt. A WRC2 kategóriában a nevezők maximum hét fordulóban indulhatnak, ebből a legjobb hat eredményt veszik figyelembe a szezon végén.

    Herczig
    @World / Red Bull Content Pool

    Hamilton kritikája a többi pilótának: Vettel legalább kiállt másokért, míg ők csak magukért

    0

    Lewis Hamilton úgy érzi, Sebastian Vettel távozásával nemcsak egy remek ember, hanem egy olyan személy is távozott a Forma-1-ből, aki azon kevesek közé tartozott, akik saját magukon kívül másokért is kiálltak.

    A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a minap szabályba foglalta, hogy a jövőben a versenyzők csak előzetes írásos engedéllyel nyilvánulhatnak meg politikai, vallási, és egyéb személyes kérdésekben. Az ellentmondásos és igencsak sok mindent magában foglaló szabályozásra egyelőre nem érkeztek reakciók a pilóták részéről, de szinte borítékolható, hogy a számos, neki fontos téma mellett rendszeresen kiálló Lewis Hamiltonnak nem fog tetszeni a pilóták véleménynyilvánítási szabadságának korlátozása.

    A FIFA útjára lépett az FIA: megtiltotta a pilótáknak, hogy engedély nélkül politizáljanak

    Könnyen lehet azonban, hogy Hamilton egyedül marad ebben a kérdésben, korábban ugyanis Sebastian Vettel volt az, aki szintén rendszeresen állást foglalt különböző ügyekben, és Hamilton mellett például kiállt az LMBTQ+ közösség mellett. A négyszeres világbajnok azonban jövőre már nem lesz ott a mezőnyben, amit Hamilton azért is fájlal, mert egy baráton kívül egy szövetségest is veszít.

    „Nagyon hálás vagyok és megtisztelve érzem magam, hogy olyan a kapcsolatom vele, amilyen. Egy ember, aki állja a szavát, becsületes, és általánosságban véve nagyon-nagyon kedves, és tele van alázattal, miközben együttérző is, hiszen azon kevés pilóták egyike, akik kiállnak valamiért. Más versenyzők miért álltak ki úgy igazán saját magukon kívül? Az ilyen tulajdonság az, amit nagyon értékelni kell az emberekben. Hiányozni fog nekünk” – nyilatkozta Hamilton a Channel 4-nak Vettelről.

    A hétszeres világbajnok szerint a német azonban nem örökre távozik, és vagy pilótaként, vagy valamilyen más formában vissza fog még térni a paddockba. Hasonlóan gondolja Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke, egyben Vettel korábbi főnöke is, aki szerint a négyszeres világbajnok jó munkát végezne a Red Bull juniorprogramjának élén, ahová korábban már a jelenleg azt irányító Helmut Marko is vizionálta őt.

    Sebastian Vettel, Aston Martin, Magyar Nagydíj
    Vettel nem örökre búcsúzott?  Fotó: Aston Martin

    „Remekül bánik az emberekkel, megérti az értékeiket és a hozzájárulásukat a sikerhez, és egyfajta versenyzői tanácsadóvá is vált az utóbbi néhány évben. Tényleg minden attól függ, hogy mihez szeretne kezdeni. Ő egyike azoknak a fickóknak, akik idegesítően jók bármiben, amibe belefognak, úgyhogy biztos vagyok benne, hogy amennyiben ezt az utat választja, ebben is nagyon jó lenne” – nyilatkozta Horner a RacingNews365.com-nak.

    Rangáék is ott lesznek a Szilveszter Rally – Laci vezeti a Skodát

    0

    Legendás dekorral ellátott Skoda Fabia R5-tel indult a Santa Domenica Rally Shown Ranga Péter és Czakó Janek. A Szeilveszter Rallyn is ott lesz a csapat, de ezúttal ifj. Ranga László vezeti majd az autót a navigátor Rohrer Ádám lesz.

    A Santa Domenica Rally Show előtti hétvégén került hozzánk a Fabia. Épphogy arra volt időnk, hogy revízióztuk az autót és átnéztük a föbb részeit. Szerencsére a szervizcsapatunk tagjai jól ismerik a Fabiát, így a Peugeot után zökkenőmentesen átálltunk az új technikára” – mondta Ranga Péter a csapat új szerzeményéről.

    A horvátországi versenyen harmadik helyen ért célba a Ranga csapat, Péter vezetett, Czakó Janek navigált.

    „Az volt a cél, hogy három év után újra visszarázódjunk. A saját setupunkkal mentünk, és tökéletesen működött. Mi egy full homológ autóval indultunk, az ellenfelek közül pedig kevesen, de ez teljesen rendben volt így, mert ott kötetlenek a szabályok. Emiatt lettünk harmadikak, de persze Bútor Robi WRC-je is sokkal gyorsabb. Nagyon élveztük, hamar visszajöttek az érzések, tökéletes volt az autó, a csapatban is szuper volt a hangulat.”

    Ranga Rally Team
    foto: Ranga Rally Team

    Jó testvérekhez illően megosztják a versenyautót a Ranga fivérek, így a Szilveszter Rallyn Laci vezet majd, Rohrer Ádám navigál, Péter pedig a csapatot irányítja.

    „Laci is ki akarta próbálni a Skodát. Múlt héten a gumikat is beszereztük, van egy régi aszfaltos setupunk is, így valójában készen állunk a versenyre. Ha kell, akkor a gyorsaságik között finomítunk a beállításokon, de a lényeg az lesz, hogy jól érezzük magunkat. A dekor marad ugyanaz, mint amivel Horvátországban versenyeztünk.”

    Ranga Rally Team
    foto: Ranga Rally Team

    A 2023-as tervekről is szó esett a beszélgetés során. Sajnos teljes szezonban most sem láthatjuk Rangáékat, de néhány versenyen az ORB-ben is rajthoz állnak.

    „A Pécs környéki sprinteken és Rally3-as futamokon biztosan ott leszünk, emellett a Mecsek Rallyn, a Veszprém Rallyn, az év végi Santa Domenica Rally Shown, a Mikulás és a Szilveszter Rallyn ott akarunk lenni” – mondta Ranga Péter, és azt is hozzátette, hogy a Skoda Fabiát a tervek szerint néhány versenyre akár bérbe is adják majd.

    Ranga Rally Team
    foto: Ranga Rally Team

     

     

    Tilos növelni a teljesítményén, mégis jóval erősebb lehet a Ferrari 2023-as motorja

    0

    Úgy tűnik, Maranellóban tényleg „bomba” készül, amiből a Ferrari leginkább a versenyeken profitálhat a 2023-as szezonban.

    Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke nemrég elárulta, hogy Mattia Binotto, a Ferrari távozó csapatfőnöke ”bombaként” jellemezte neki a maranellóiak jövő évi erőforrását, azaz a 2023-as motor jelentős előrelépést hozhat a teljesítményben. Ez első hallásra furcsának tűnhet, hiszen az idei év során befagyasztották a motorfejlesztést, azaz semmilyen, a teljesítményt növelő változtatás nem engedélyezett.

    Mindez azonban a megbízhatóságot növelő fejlesztésekre nem vonatkozik, a Ferrari pedig ezt használhatja ki, a spanyol Soymotor.com értesülései szerint ugyanis jövőre 30 lóerővel erősebb erőforrás áll majd a Scuderia rendelkezésére pusztán attól, hogy megoldják az idei szezonban őket sújtó megbízhatósági problémákat.

    A Ferrari csapatfőnöke még hátrahagy egy “bombát”, mielőtt távozik Maranellóból

    A szaklap szerint a jövő évi autón számos egyéb változtatás is lesz, például igyekeznek csökkenteni a légellenálláson, de a legfontosabb területnek a motor megbízhatóságának növelését tartják. A 30 plusz lóerő lehívása várhatóa egy körön ugyanakkor nem jelent majd előnyt, az időmérőkön ugyanis eddig is rendelkezésre állt a maximális teljesítmény, az év eleji problémák után a versenyeken azonban az ideálisnál alacsonyabb üzemmódban tudták csak használni Charles Leclerc és Carlos Sainz motorját, így inkább itt várható javulás.

    Mixiék a Citroennel, Schubert a WRC-vel, Puskádi az új Fabiával megy a Szilveszter Rallyra

    0

    24. alkalommal rendezik meg december 27-29. között a Szilveszter Rallyt a Hungaroringen. A verseny össztávja 56 kilométer lesz, és jó hír az autóversenyek szerelmeseinek, hogy ezúttal még több kategória küzdelmeit láthatják.

    Az idei Szilveszter Rally a debütálások viadala is lesz. A juniorok is rajthoz állhatnak, ám természetesen sok profi is ott lesz a december 28-i rajtnál. Például Csomós Miklós, aki  nyerni érkezik a Hungaroringre, noha a megszokott Skoda helyett ezúttal a TRT Citroen C3 R5-ös versenyautójával indulnak.

    „Egy különleges verseny az életünkben: bár a többség bulifutamként tekint rá, mi mindig a legjobb formánkat szeretnénk nyújtani, itt sem lesz ez másként. Nyerni megyünk a Hungaroringre, nem is lehet más célunk! Nem titok, nem terveztük az indulást, ám olyan ajánlatot kaptunk, amit nem lehetett visszautasítani. Most próbálhatjuk ki először a TRT Citroen C3 R5-ös versenyautóját. A nézőknek ez nem lesz újdonság, hiszen ezzel a kocsival lett magyar bajnok Mads Östberg 2022-ben, mi azonban még csak pár métert mehettünk eddig vele” – mondta Mixi, akinek megszokott navigátora, Nagy Attila diktálja majd az itinert.

    Fotó: Szilveszter Rallye Kommunikáció

    Mixi azt is elmondta, hogy jó lenne csak a közönségnek autózni, biztosan nagyon élveznék, de szeretnék megnézni mit tud a Citroen. Bár a Szilveszter Rallye nem a legjobb teszt, arra biztosan alkalmas lesz, hogy megítéljék Attilával, milyen a C3-mal menni, amivel egyelőre ezt az egy versenyt tervezik biztosra.

    Természetesen a Skoda is tervez egy debütálást, ráadásul nem is akármilyet. Itt mutatkozik be Magyarországon a Skoda Fabia RS Rally2. A pilóta az ötödik Szilveszter Rallyjára készülő Puskádi János, aki úgy véli, a több éves kemény munkájuk elismerése ez a lehetőség.

    „Óriási durranás, hogy megkaptuk ezt a lehetőséget. Nem tagadom, kipróbáljuk az autót, de vigyázunk majd rá, mert január 2-án már a Jaenner Rallyn lesz komoly bevetése, majd következik a Monte-Carlo Rally. Nem titok, jövőre bérbe adjuk ezt az autót. A felnin kívül minden más ezen az autón, éppen ezért sokkal nehezebb a dolgunk a teljes szerviz és az alkatrészellátás terén” – árulta el Puskádi János.

    Fotó: Szilveszter Rallye Kommunikáció

    És ha az időjárás is úgy akarja, akkor idén ismét rajthoz áll egy WRC  is. A sokadik Szilveszter Rallye-jára készülő Schubert István a ZEG Rally Shown már látott Fiesta WRC-vel indul. Nem titkolja, ő maximum buliversenyeken áll az autóval rajthoz – mint mondja, ennél nincs feljebb a rallye-ban –, és már zajlanak a tárgyalások, hogy bérbe adják a Fiestát. Ugyanakkor már most van több meghívásuk különböző külföldi versenyekre, így az biztos, 2023-ban nem áll majd a garázsban az autó.

    „Kifejezetten örömautózásra készülök a Hungaroringen, ahol természetesen a teszten is aszfaltra gurulunk. Nagyon vigyázok majd az autóra, nem fogom a határait feszegetni. Egy biztos, ha nagyon zordra és havasra fordul az idő, akkor inkább kihagyom a versenyt, mert semmilyen körülmények között nem szeretném a Fiestát összetörni” – árulta el Schubert István.

    foto: ZEG Rally Show/MK Racing Photography