2022 is számtalan balesetet tartogatott az autósportban, szerencsére döntő többségük során személyi sérülés nem történt. A sorozat harmadik részében a tavaszi balesetek következnek.
A WRC szezon idei legjobb pillanatai: Rovanpera-Tanak csata Horvátországban
A 2022-es WRC szezonban volt néhány emlékezetes csata, közülük talán Kalle Rovanpera és Ott Tanak horvát csatája emelkedik ki leginkább.
Kalle Rovanpera azt követően, hogy 2021-ben már az első szakaszon kiesett Horvátországban, idén egyik legjobb teljesítményét nyújtotta déli szomszédunkban.
A finn toyotás, ahogy egy évvel korábban is, idén is a vb élén állva indulhatott Horvátországban. Nagyszerű teljesítménye után pedig már az első nap végén 1:23.3 perccel vezette a versenyt Ott Tanak előtt.
A második nap harmadik szakaszán azonban Rovanpera is defektet szedett össze, ahogy az első napon sokan riválisai közül, és előnye azonnal 18.2 másodpercre csökkent a Hyundai észt versenyzője előtt, a nap végén pedig 19.9 másodperc volt a különbség.
Az első két nap esős időjárása után a vasárnap száraz körülmények között kezdődött, azonban biztosra lehetett venni, hogy az eső vasárnap is megérkezik.
Gumikat már a nap első szakasza előtt ki kellett választani a négy szakaszra, és amíg Kalle Rovanpera a kemény, addig Ott Tanak a lágy gumik mellett döntött. A választás a száraz szakaszokon a finn versenyzőnek kedveztek, azonban a megérkezett esőben Tanak gumijai kezdtek élni.
Az utolsó előtti szakaszon a 2019-es világbajnok 28.4 másodperces hátrányból 1.4 másodperces előnyt épített ki.
Az utolsó, Power Stage szakaszra pedig rövid ideig tartó, de hatalmas felhőszakadás érkezett, mely folyamatosan haladt át a 14.09 km-es szakaszon.
Az extrém körülmények között pedig Kalle Rovanpera elképesztő vezetést mutatott be és végül 5.7 másodperccel bizonyult gyorsabbnak Tanaknál, így 4.3 másodperc előnnyel végül megnyerte a versenyt.
A PS-en uralkodó időjárást jól mutatja, hogy Rovanpera és Tanak mögött a harmadik időt Elfyn Evans 21.9 másodperc hátránnyal érte el, az ötödik időt pedig a Rally2-es Skodával induló Emil Lindholm autózta 25.8 másodperc hátránnyal.
Rovanpera így három verseny után már két győzelemmel és 29 pontos előnnyel rendelkezett a bajnokságban, Thierry Neuville előtt.

Félrevezető a Mercedes idei autója, senki nem vette észre, hogy mit tettek vele
Toto Wolff érdekes dolgokat árult el a Mercedes idei és jövő évi Forma-1-es modelljéről.
Vagy verhetetlen lesz, vagy nagyon befürödnek vele. Nagyjából ez a két vélemény volt többségben akkor, amikor a Mercedes az idei szezon előtt előállt az extra keskeny oldalszekrényekkel a W13-as modellen. Végül egyik sem jött be, mert bár az autó a szezon első felében nem teljesített jól, utána fokozatosan egyre jobb lett, és Brazíliában végül futamot is nyert.
„Szánalmas” probléma hátráltatja a Mercedest, jövőre viszont radikális változás jön
Mindez a zsinórban nyolc konstruktőri vb-címer nyerő istálló fáradhatatlan munkájának volt köszönhető, amely során nemcsak egyre jobban megértették a teljesen új konstrukciót, hanem folyamatos fejlesztéssel orvosolták egy sor hiányosságát. Sokan azonban arra számítottak, hogy a Williamshez hasonlóan a Mercedes is szakítani fog az extra keskeny oldalszekrény kialakítással. Ám nemhogy szakított vele, hanem a jelek szerint jövőre is megtartja, Toto Wolff csapatfőnök elmondása szerint a problémát ugyanis nem ez jelentette.
„Mikor bementem a szélcsatornába, azt mondtam, hogy »Ez a kocsi pontosan úgy néz ki, mint az idei«. A mérnökök viszont azt válaszolták, hogy »De a borítás alatt nagyon más.« – nyilatkozta Wolff a jövő évi modellről, majd elárulta, hogy az idei szezonban alapvetően változtatták meg a W13-ast, csak ezt kívülről senki sem látta. – A légáramlásról, a súlyelosztásról és az áramlási térképről van szó. Az autónk alapvetően változott meg a szezon közepén. Változtattunk a koncepciónkon, de a karosszérián ebből semmi sem látszott. A keskeny oldaldoboz koncepciója olyan, mint egy figyelemelterelés. Tele volt meglepetésekkel, amikor legutóbb a szélcsatornában láttam, de azt mondták, hogy ez már nem ugyanaz.”
És ki tudja, talán az idő előrehaladtával kiderül, hogy a Mercedesnek van igaza, és tényleg a keskeny oldalszekrények válnak az általánossá a Red Bull erősen alávágott, vagy a Ferrari széles, tetején kádszerű bemélyedést felvonultató megoldásával szemben.

Vagy esetleg jön valami teljesen más, ami Adrian Newey, a Red Bull sztártervezője szerint nem elképzelhetetlen. „Az elején a Ferrari és a mi személyünkben két csapat volt azonos szinten, az idény vége felé pedig a Mercedes egyre erősebb lett. Őszintén szólva, nagyobb különbségekre számítottam. Ez azt jelenti, hogy egyikünknek sincs teljesen igaza, és lennie kell egy jobb megoldásnak. Az ember játszadozhat a szárnyakkal, vagy azzal, hogy nem különíti el az oldalszekrényeket, de minden egy nagy csomagként működik. A Ferrari oldalszekrénye nem illene a mi padlólemezünkhöz és fordítva. Mindig van kapcsolat ezek között az elemek között.”
„A Mercedes [keskeny oldalszekrénye] igazi meglepetés volt. Mi elsiklottunk ezen kiskapu fölött. A hatékonyságát nehéz kívülről megítélni, de a Mercedes a szezon során egyre jobb és jobb lett. De hogy őszinte legyek, nincs időnk részleteiben megvizsgálni a koncepciójukat, mert a költségplafon alatt többé nem engedhetjük meg ezt a luxust magunknak. Ezért követi az ember azt az utat, amiből szerinte a legtöbbet profitálhat. A Mercedes esetében mindenki csak akkor fogja elővenni a másoló ceruzáját, ha a koncepciójuk tartósan sikeressé válik.”
„Mi a saját koncepciónkat fogjuk továbbfejleszteni, mert azt ismerjük a legjobban. De azt nem jelenteném ki, hogy a mi megoldásunk a legjobb. Nagyon is lehetséges, hogy valaki hamarosan előáll egy jobb ötlettel.”

Newey egyúttal elismerte, hogy elhamarkodottan húzta rá a vizes lepedőt az új szabályokra. „Amikor két évvel ezelőtt először elolvastam a szabályokat, igazán frusztrált lettem. Elképesztően korlátozónak tűntek. Be kell ismernem, változtatnom kellett az álláspontomon, miközben ezeken az autókon dolgoztam. A kasztni és az első szárny nagyon szűk tartományban működik, ugyanakkor vannak meglepően nagy szabadságot engedő területek, beleértve az oldaldobozokat és az autó alját. A különböző oldalszekrény formákat ráadásul könnyű megkülönböztetni a szurkolóknak, ami szintén jó dolog.”
A 2022-es rally szezon legnagyobb balesetei 2. rész
2022 is számtalan balesetet tartogatott az autósportban, szerencsére döntő többségük során személyi sérülés nem történt. A sorozat második részében a Monte-Carlo Rally és a Svéd Rally közötti balesetekre tekintünk vissza.
A Red Bull csapatfőnöke elárulta, ő lesz-e Binotto utódja a Ferrarinál
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke először nyilatkozott Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnökének távozásáról.
A múlt hét elején bekövetkezett az, amit már jó ideje rebesgettek: felmondott Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke. A svájci olasz utódjáról rengeteg találgatás kapott szárnyra, és több sajtóorgánum is állította, hogy John Elkann, a Ferrari elnöke korábban Christian Hornert, a Red Bull csapatfőnökét is megkereste, hogy hatalmas fizetés fejében a Scuderiához csábítsa, ám Horner nemet mondott neki.
A 49 esztendős szakember 2005 óta a Red Bull csapatfőnöke, amellyel ezidáig 6 egyéni és 5 konstruktőri világbajnoki címet nyert, és az elmúlt két év sikerei alapján nem is nagyon van miért továbbállnia. Persze, egy új kihívás mindig vonzó lehet, a Ferrarit a csúcsra juttatni pedig pláne, Horner szavai alapján azonban kizárhatjuk, hogy ezt ő fogja megtenni.
„Nagyon is elkötelezett vagyok a Red Bull mellett. A kezdetek óta itt vagyok, és nyilvánvalóan nagyon szorosan kötődök a csapathoz” – nyilatkozta a Sky Sportsnak.
Ami Binotto távozását illet, Horner „nem igazán” lepődött meg rajta, de hangsúlyozta, hogy „ez nyilvánvalóan a Ferrari döntése.” Utóbbi mondatával elárulta azt is, hogy szerinte hiába Binotto mondott le, elkerülhetetlen volt a távozása, és előbb-utóbb a Ferrari egyébként is leváltotta volna.
„Azt hiszem, a következő lesz a hatodik csapatfőnök [a Ferrarinál], akivel szembekerülők a Red Bull-lal – mondta Horner, majd együttérzéséről biztosította Binottót. – Nyilvánvalóan nagyon nehéz ez neki. Az idén remek autójuk volt, és nagyon versenyképesnek bizonyultak.”

Rajtuk volt a célkereszt
Noha a szezon második felében mindenkit faképnél hagytak, a Red Bullnak egyáltalán nem volt könnyű éve. Ennek oka főként a pályán kívüli politikai csatározásokban keresendő, illetve a 2021-es költségplafon túllépéséért kapott büntetést és az akörül kialakult botrányt is megszenvedték.
„A pályán kívül határozottan célpontok voltunk az idén. Versenycsapat vagyunk, nem politikai szervezet. Csak arra koncentrálunk, hogy versenyezzünk és kemény versenyzők vagyunk, feszegetjük a határokat, amit egy versenycsapatnak tennie kell, ha nyerni akar. Mindig ez volt a megközelítésünk, és mindig be is vált. Így szeretünk versenyezni. Olykor kemény volt ez az év, de sajnos ilyen a Forma-1” – nyilatkozta ezzel kapcsolatban Horner az Autosportnak.
A Red Bull az év elején jókora hátrányt szedett össze a Ferrarival szemben bahreini és ausztráliai kieséseinek köszönhetően, de nagyon hamar a maga javára fordította az állást.
„A csapatunk remek munkát végzett azzal, hogy ennyire versenyképes autóval állt elő, és talpra állt a bahreini kettős kiesés után, amikor a Ferrari kettős győzelmet ünnepelt. Soha nem tévesztettük szem elől a célt, és mire Imolába értünk, és megnyertük a sprintet és a versenyen először arattunk kettős győzelmet, ami lehetővé tette, hogy nyomás alá helyezzük a Ferrarit. Nem hagytuk lélegzethez jutni őket.”
„Folytattuk az autó hatékony fejlesztését, miközben sikerült lefaragnunk a súlyából. Max pedig szenzáció formában volt az idén. Az ember visszagondol néhány idei versenyre, és annyira szoros volt az állás a Ferrarival. Miami, Szaúd-Arábia és Bahrein is ilyen volt. Elképesztő szezonon vagyunk túl” – összegzett a Red Bull csapatfőnöke.
A WRC szezon idei legjobb pillanatai: Evans mélyponton
Az idei WRC szezon kezdete előtt az volt a legnagyobb kérdés, hogy ki győzheti le Elfyn Evanst, mert a walesi pilótát az első számú esélyesként tartották számon.
Elfyn Evans 2020-ban igazolt a Toyotához és rögtön az első évben, valamint tavaly is csak Sébastien Ogier tudta legyőzni. Mivel a nyolcszoros világbajnok idén csak részmunkaidőben versenyzett a WRC-ben, szinte mindenki előre látta, ahogy Evans megszerzi első vb címét 2022-ben.
Ez azonban nem történt meg, és messze elmaradt a várakozásoktól a walesi pilóta.
A Monte-Carlo Rallyn tíz szakaszig Evans tudott leginkább lépést tartani az élen csatázó Sébastien Loebbel és Sébastien Ogier-val, a 11. Szakaszon azonban lecsúszott az útról és a Toyota GR Yaris Rally1-gyel éppen úgy állt meg egy szakadék szélén, hogy félig az alatta lévő szakasz fölé lógott. A walesi versenyző csatája itt ért véget a két világbajnokkal.
Ezt követően a Svéd Rallyn ugyancsak jól állt Evans 14 szakaszig, azonban a szombati napzáró szakaszon a célba érve kicsúszott. Mivel a pályát még időveszteség nélkül teljesítette a nap végén a második helyen állt. A balszerencséje azonban már a vasárnapi első szakaszon folytatódott, ahol kicsúszott és ekkor már sok időt vesztve a 35. helyig zuhant vissza, majd az autó sérülései miatt a nap második szakaszán kiállni kényszerült.
Két verseny után mindössze a Monte Power Stage szakaszán megszerzett négy pont szerepelt Evans neve mellett a bajnokságban.
A kezdeti sokkból pedig később bár néhány versenyen fel tudott állni, négy alkalommal a második helyen zárt, azonban versenyt nem sikerült nyernie, ami hatalmas csalódás volt szurkolóinak és önmagának is. Mindezek után a bajnokság negyedik helyén zárta az évet, és csupán több Power Stage pontjainak köszönhetően nem előzte őt meg Takamoto Katsuta is.
Így lehet kétszázféleképpen végigmenni az egyik legunalmasabb F1-es pályán (videó)
A 2023-as szezonra kikerült a Forma-1-es versenynaptárból, de ettől még a továbbiakban is a nemzetközi motorsportélet kedvelt teszthelyszíne lesz a franciaországi Paul Ricard versenypálya, amelyen közel 200 különböző módon végig lehet menni, és egy YouTuber ezt most meg is tette.
Jövőre már nem látogat el a Forma-1 mezőnye a versenynaptárba 2018-ban visszakerült Paul Ricard-ra, amit alighanem a pilóták és a nézők közül sem sajnálnak sokan, lévén az igencsak steril (Bernie Ecclestone anno kifejezetten tesztpályának vásárolta meg és alakította át) aszfaltcsík nem sok kihívást tartogatott a világ legjobbjai számára.
Tesztpályának viszont továbbra is kiváló terep a Marseille-től 39 km-re fekvő helyszín, ugyanis saját öntözőrendszere van, aminek köszönhetően esős körülményeket is reprodukálni lehet rajta. Három fő konfigurációban szokták használni: az 5,8 km-es körön zajlik a nemzetközi versenyek nagy része, míg a 3,8 km hosszú aszfaltcsíkon motorversenyeket, az 1,8 km-s változaton pedig tanfolyamokat tartanak.
Ennél azonban jóval több a variációs lehetőség, szám szerint 167 (ebből 64 locsolható fel teljes egészében). Ha valaki szeretné az összeset megnézni, ITT meg is teheti.
Eddig nem nagyon tudtunk olyan emberről, aki akár a valóságban, akár a virtuális térben mind a 167 vonalvezetést kipróbálta, most azonban akadt egy YouTuber, aki rászánta magát erre az igencsak időigényes mutatványra, menet közben pedig kiderült, hogy nem is 167, hanem 197 különböző módon lehetne variálni az aszfaltcsíkot.
Mivel mind a 197 kört egymás után vágni nincs sok értelme, hiszen a nagy részük körről körre ugyanaz lenne (ellenben a videó több órán át tartana), az alábbi, egy órás összevágást csodálhatjuk meg arról, hogy a pályán végighaladva az egyes szakaszokat hányféleképpen lehet teljesíteni. Unalmas iskolai órákhoz, extra hosszú ebédszünetekhez, benzinkútnál sorbanálláshoz, vagy elalvás előtti agyzsibbasztáshoz is kifejezetten alkalmas:
Rovanpera lett 2022 rally versenyzője, a Toyota az év rallyautója
Vasárnap este tartották az Autosport Díjátadó Gálát, melyen Kalle Rovanpera lett az idei év versenyzője és a Toyota Yaris Rally1 az év rallyautója.
Vasárnap este tartották Londonban az Autosport Díjátadó Gálát, melyen az Autosport.com oldal olvasói által megszavazott nyertesek vehették át a díjakat.
A nagyszabású ünnepségen Kalle Rovanpera, minden idők legfiatalabb rally világbajnoka lett az idei év rallyversenyzője, a rallyautók között pedig a Toyota Yaris Rally1 nyert.
A versenyzők között Rovanpera Ott Tanakot, Thierry Neuville-t és Sébastien Loeböt előzte meg, díját Robert Reid adta át a finn versenyzőnek, aki 2001-ben navigátorként nyert vb címet, jelenleg pedig az FIA sportért felelős alelnöke.
Kalle Rovanpera az idei WRC szezon során az első hét versenyből ötöt nyert meg, majd Új-Zélandon az idei hatodik sikerével bebiztosította első vb címét, amivel 20 év után nyert vb-t ismét finn versenyző, és lett a legfiatalabb világbajnok.
A győztes rally versenyzők
1982 Michéle Mouton
1983 Stig Blomqvist
1984 Ari Vatanen
1985 Timo Salonen
1986 Juha Kankkunen
1987 Juha Kankkunen
1988 Markku Alén
1989 Miki Biasion
1990 Carlos Sainz sen
1991 Carlos Sainz sen
1992 Didier Auriol
1993 Juha Kankkunen
1994 Colin McRae
1995 Colin McRae
1996 Tommi Makinen
1997 Tommi Makinen / Colin McRae
1998 Tommi Makinen
1999 Tommi Makinen
2000 Richard Burns
2001 Richard Burns
2002 Marcus Grönholm
2003 Petter Solberg
2004 Sébastien Loeb
2005 Sébastien Loeb
2006 Sébastien Loeb
2007 Marcus Grönholm
2008 Sébastien Loeb
2009 Mikko Hirvonen
2010 Sébastien Loeb
2011 Sébastien Loeb
2012 Sébastien Loeb
2013 Sébastien Ogier
2014 Sébastien Ogier
2015 Sébastien Ogier
2016 Sébastien Ogier
2017 Sébastien Ogier
2018 Sébastien Ogier
2019 Ott Tanak
2020 Elfyn Evans
2021 Sébastien Ogier
2022 Kalle Rovanpera

A 13 versenyből hét futamot nyerő Toyota Yaris Rally1 nyerte az év rallyautója címet, megelőzve a Ford Puma Rally1-et és a Hyundai i20 N Rally1-et, valamint a Dakart megnyerő Toyota GR DKR Hiluxot.
A díjat Keiichi Kondo vette át ugyancsak Robert Reidtől.
A győztes rally versenyzők
1982 Audi Quattro A1
1983 Audi Quattro A2
1984 Peugeot 205 T16
1985 MG Metro 6R4
1986 Peugeot 205 T16
1987 Lancia Delta HF Integrale
1988 Lancia Delta HF Integrale
1989 Lancia Delta HF Integrale
1990 Toyota Celica GT-Four
1991 Lancia Delta HF Integrale
1992 Subaru Legacy RS
1993 Ford Escort RS Cosworth
1994 Subaru Impreza 555
1995 Subaru Impreza 555
1996 Subaru Impreza 555
1997 Subaru Impreza WRC97
1998 Mitsubishi Lancer Evo V
1999 Toyota Corolla WRC
2000 Ford Focus RS WRC
2001 Ford Focus RS WRC
2002 Peugeot 206 WRC
2003 Citroen Xsara WRC
2004 Citroen Xsara WRC
2005 Citroen Xsara WRC
2006 Ford Focus RS WRC
2007 Ford Focus RS WRC
2008 Citroen C4 WRC
2009 Citroen C4 WRC
2010 Citroen C4 WRC
2011 Mini John Cooper Works WRC
2012 Citroen DS3 WRC
2013 Peugeot 208 T16 Pikes Peak
2014 Volkswagen Polo R WRC
2015 Volkswagen Polo R WRC
2016 Volkswagen Polo R WRC
2017 Ford Fiesta WRC
2018 Ford Fiesta WRC
2019 Toyota Yaris WRC
2020 Toyota Yaris WRC
2021 Toyota Yaris WRC
2022 Toyota GR Yaris Rally1
Hiába volt nála jobb papíron a csapattársa, Hamilton lett az év legjobb brit pilótája
Max Verstappen, Lewis Hamilton, George Russell, Sebastian Vettel és a Red Bull idei Forma-1-es autója is díjat kapott az Autosport rangos gáláján.
Vasárnap megtartotta szokásos éves díjátadó rendezvényét a brit Autosport magazin. A nagyszabású, londoni Grosvernor House-ban lezajlott eseményen számos, Forma-1-el is kapcsolatos kategóriában hirdettek győztest: többek között kiosztották az év nemzetközi autóversenyzőjének, legjobb újoncának, vagy legjobb versenyautójának járó díjat is.
Az Autosport olvasóinak szavazatai alapján az év legjobb nemzetközi autóversenyzője a zsinórban második világbajnoki címét nyerő Max Verstappen lett, ami nem csoda, lévén a holland pilóta 22-ből 15 futamot megnyerve, óriási fölénnyel végzett az élen az idén.
„Köszönöm minden szurkolónak, aki zsinórban másodszor is engem választott meg a zsinórban második világbajnoki címem mellé – utalt arra a díjat videoüzenetben megköszönő holland pilóta, hogy ebben a kategóriában tavaly is ő nyert. – A nehéz idénykezdet után igazi csapatmunka volt megfordítani az állást. A csapat kemény munkája, beleértve néhány embert, aki ott ül Önök között ma este, hatalmas köszönetet érdemel. Legyen szép estéjük, és találkozunk a pályán 2023-ban!”
Verstappen üzenete:
Max sent us a video message to express his thanks to you 👏#AutosportAwards #Autosport #F1 pic.twitter.com/QURatQVohl
— Autosport (@autosport) December 4, 2022
Az 1982 óta átadott, minden nemzetközi szinten versenyző profi pilóta számára elérhető elismerést korábban olyanok kapták meg, mint Ayrton Senna, Michael Schumacher, Mika Häkkinen, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, Nigel Mansell vagy Jenson Button.
Hamilton is nyert
Noha Verstappent a legjobb versenyző kategóriájában nem tudta legyőzni, a legjobb brit pilótának járó elismerést bezsebelte Lewis Hamilton, saját csapattársát, illetve Lando Norrist, valamint az IMSA idei bajnokát, Tom Blomqvistot előzve meg. A díj már csak azért is szolgálhat némi vigaszul a hétszeres világbajnoknak, mert George Russell – aki Hamiltonnnal ellenétben személyesen is jelen volt a díjátadón – megelőzte őt a pontversenyben, és rutinos csapattársával ellentétben pole pozíciót és győzelmet is szerzett az idén.
Nem igaz, hogy Hamilton azért kapott ki Russelltől, amit eddig gondoltunk?
„Jó estét mindenkinek! Sajnálom, hogy nem lehetek ott személyesen, de hatalmas köszönettel tartozom az Autosport olvasóinak. Még ma is emlékszem, amikor az első alkalommal részt vettem a díjátadón, sok-sok évvel ezelőtt. Az idén is akadtak elképesztően tehetséges pilóták, el sem tudom hinni, hogy mennyi csodálatos brit versenyzőt termelünk ki. Ezért megtiszteltetés megnyerni ezt a díjat, nagyon köszönöm!” – hangzott Hamilton videoüzenete.
Hamilton üzenete:
Unable to attend, Lewis sent in his thanks via video 👇#AutosportAwards #Autosport pic.twitter.com/nLzy7VJsvC
— Autosport (@autosport) December 4, 2022
Russellnek sem kellett azonban szomorkodnia, hiszen az övé lett a 2022-es év pillanatáért járó trófea. Az elismerést pályafutása első győzelméért kapta, amelyet a Brazil Nagydíjon szerzett, miután a sprinten a pályán előzte meg Max Verstappent, majd a futamon végig vezetve nyert Hamilton előtt. A 24 esztendős pilóta ezzel a tettével olyan momentumokat előzött meg a szavazásban, mint Max Verstappen rekordot jelentő mexikói győzelme, Ross Chastain elképesztő utolsó körös előzése a NASCAR Martinsville-ben rendezett futamán, vagy Nyck de Vries pontszerzése a debütáló futamán, Monzában.
A díjátadón átadták az év legjobb versenyautójáért járó elismerést is, amelyet a Red Bull RB18-as nyert meg, megelőzve a Ferrari F1-es torpedóját, valamint a Mercedes Formula E-bajnok gépét és a DTM-ben nyerő BMW M4 GT3-ast. Ez már a hatodik alkalom, hogy az energiaitalosok autója győz ebben a kategóriában.
Megválasztották emellett az év újoncát is, aki az Alfa Romeóval az F1-ben debütáló Csou Kuan-jü lett a Toyota hosszú távú vb-n bajnoki címet ünneplő pilótája, Ryo Hirakawa, illetve az IndyCarban dobogós helyet szerző Christian Lundgaard és az F2-ben futamgyőztes, jövőre a Williamsnél az F1-ben is bemutatkozó Logan Sargeant előtt.
A számos díjazott között elismerést vehetett át a visszavonult négyszeres világbajnok Sebastian Vettel is, aki a Gregor Grant-díjat kapta meg a motorsportban elért eredményeiért.
A 2022-es rally szezon legnagyobb balesetei 1. rész
2022 is számtalan balesetet tartogatott az autósportban, szerencsére döntő többségük során személyi sérülés nem történt. Tekintsünk vissza a szezon legnagyobb eséseire!
