back to top
2025. december 27. 10:33
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1125

    Ogier és Evans támogatni fogják Katsutát 

    0

    Takamoto Katsuta jövőre már a Toyota Gazoo Racing fő csapatában versenyezhet, további fejlődését pedig igyekszik Sébastien Ogier és Elfyn Evans is segíteni. 

    Takamoto Katsuta idén karrierje legjobb szezonját zárta az ötödik helyen végezve a bajnokságban, és Elfyn Evans csupán a több Power Stage pontjának köszönhetően tudta megelőzni japán csapattársát. 

    A nagyszerű szezont követően Katsuta jövőre már a Toyota fő csapatában állhat rajthoz, ahol igyekszik majd segíteni Sébastien Ogier és Elfyn Evans is a további fejlődését. 

    “A fő csapatba kerülés egy nagyon fontos lépés volt Taka karrierjében, és szeretnénk támogatni a jövőben – mondta Sébastien Ogier a WRC hivatalos oldalának. – A legjobb dolog, amit hozhat, hogy nem változtat a versenyek megközelítésén, a jövőben is úgy kell egy versenyre gondolnia, mint korábban. Próbálok majd vele beszélni a versenyek előtt, próbálom megnyugtatni, hogy képes lesz elérni a kitűzött célokat. Nem véletlenül került a főcsapatba, megbízik benne a vezetés és tudja, hogy képes jól teljesíteni.” 

    “Amikor először ültem WRC-be, fogalmam sem volt, hogy miként kell azt vezetni, nem volt tapasztalatom – mondta Elfyn Evans. – Taka most sokkal jobb helyzetben van, mert úgy kerül a fő csapatba, hogy már ismeri az autót. Mindenkitől a legjobb formát várják el egy gyári csapatban, nem kell ennél többet akarni. Biztos vagyok benne, hogy Taka képes lesz 2023-ban is a legjobb formáját nyújtani, ehhez csak továbbra is koncentrálnia kell. Igyekszem ebben majd segíteni neki. Ha ezt sikerül elérnie, akkor biztosan az eredmények is jól fognak alakulni.” 

    Fotó: Toyota Gazoo Racing

    Ezért kellett távoznia Binottónak az F1 elnök-vezérigazgatója szerint

    0

    Stefano Domenicali, a Forma-1 elnök-vezérigazgatója is megszólalt Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnökének felmondása kapcsán. A korábban a Scuderiát is irányító sportvezető együttérez honfitársával és volt kollégájával.

    A Ferrari a hét elején elfogadta Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnökének felmondását, amelynek értelmében az 53 esztendős szakember december 31-el távozik a Scuderia éléről. A svájci olasz négy évet töltött a patinás istálló élén, és bár a négyből az idei volt a legeredményesebb, a szezont mégis hibák sorozata jellemezte, és hiába kezdtek ütőképes autóval, az utolsó 11 futamból egyet sem tudtak megnyerni, és miközben a Red Bull faképnél hagyta őket, a Mercedes felzárkózott rájuk.

    „Ha második vagy a Ferrarival, az nem elég. Nem akarok belemenni a csapat dinamikájába, és minden jót kívánok neki (Binottónak) a jövőre. Ugyanebben a helyzetben voltam sok évvel ezelőtt, úgyhogy azt kívánom neki, hogy maradjon fókuszált és higgyen magában” – nyilatkozta a Ferrarit csapatfőnökként 2008 és 2014 között irányító Domenicali a Sky Sports News-nak.

    Stefano Domenicali, Scuderia Ferrari, Ausztrál Nagydíj, 2014
    Domenicali a Ferrari csapatfőnökeként, nem sokkal menesztése előtt Fotó: FOTO STUDIO COLOMBO X FERRARI

    Az 57 esztendős olasz emellett bízik benne, hogy a Ferrari megtalálja a megfelelő utódot Binottónak, és jövőre az ideinél is versenyképesebb lesz, mert ez a Forma-1 érdeke.

    „Másfelől pedig természetesen remélem, hogy a Ferrari megtalálja a megfelelő megoldást a pályán, mert nagy feltámadást produkáltak onnan, ahol két évvel ezelőtt voltak. Versenyképes Ferrarira van szükségünk, és egy jó, erős csapatra, erős versenyzőkkel, hogy harcoljanak a többiekkel. Ebben reménykedem” – mondta a sportvezető, aki reméli, hogy jövőre a Red Bull, a Ferrari és a Mercedes is harcban lesz a vb-címekért.

    „Nos, ez az álom. Sőt, több, mint álom, mert szerintem be fog következni. Biztos vagyok benne, hogy több csapat fog az első helyért és más helyezésekért harcolni” – tekintett előre.

    Häkkinen szerint nem Leclerc fúrta ki Binottót

    Binotto távozása kapcsán olyan pletykák is szárnyra kaptak, amelyek szerint Charles Leclerc és a csapatfőnök konfliktusa is szerepet játszott utóbbi távozásában, és a monacói pilóta is azt szerette volna, ha más irányítja a csapatot. A kétszeres világbajnok Mika Häkkinen azonban nem hisz ebben.

    „Nincs tudomásom erről, de amikor versenyeztem, sosem az volt a fontos, hogy kedvelek-e valakit, hanem az, hogy az illető mennyire jó, mennyire elkötelezett, mennyire okos és intelligens. Ez számít, nem az, hogy kedvelik-e, mert ennek nincs hatása a sikerességre. Csapatként kell dolgoznotok, tisztelni kell az emberek tehetségét, tudását és az elköteleződésüket a sportág iránt. Ezért kétlem, hogy ez igaz lenne” – nyilatkozta szintén a Sky-nak.

    Mattia Binotto, Charles Leclerc, Ferrari
    Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

    Az F1-től 2001-ben visszavonult finn emellett azt is kétli, hogy egyszemélyben Binotto lenne felelős azért, hogy nem úgy alakult az idei év, ahogy indult.

    „Ez nagyon szomorú, mert szerintem ő nagyszerű személyiség és remek fickó. A Forma-1 nagyon komplikált sport, három-négy elképesztően tehetséges ember kell egy csapat irányításához és sikerre vezetéséhez. Nem egy férfi vagy nő viszi a hátán a csapatot. Ehhez több egyénre van szükség, különböző karakterekre különböző tehetségekkel, hogy mindannyian hozzáadjanak, és hozzájáruljanak a sikerhez.”

    Loubet Toyotával folytatja? 

    0

    A Toyota 2023-ban bérbe kívánja adni az egyik Rally1-es autóját, a pletykák szerint pedig akár Pierre-Louis Loubet is bérelhet egy Yarist. 

    Pierre-Louis Loubet idén hét versenyen indult az M-Sport csapatával, a Szardínia Rallyn és a görög Acropolis Rallyn pedig a negyedik helyen zárt a Ford Pumával. Görögországban megszerezte első szakaszgyőzelmeit és először vezetett WRC futamon is. 

    A Toyota Gazoo Racing jövőre azokon a versenyeken, ahol Sébastien Ogier nem indul megpróbálja bérbe adni a negyedik autót, a pletykák szerint az egyik érdeklődő pedig Loubet lehet.  

    Ezt azonban cáfolta a francia pilóta. 

    “Jelenleg elérhetetlennek tűnik számomra egy Toyota Yaris Rally1, továbbra is az M-Sporttal tervezzük a következő szezont – mondta Loubet a francia AutoHebdo magazinnak. – Bízom benne, hogy hamarosan bejelenthetjük a 2023-as programot.” 

    Loubet idén Vincent Landais-val versenyzett, aki a Japán Rallytól azonban Ogier-val folytatja karrierjét. 

    “Vincent úgy döntött, hogy Ogier navigátora szeretne lenni, én pedig ezt elfogadtam. A csapattárs változások is a sporthoz tartoznak. Amikor bejelentjük az új programunkat, az új navigátoromra is fény derül.” 

    Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

    „Verstappen le sem szarja, amit mi, vagy bárki más gondol”

    0

    David Coulthard szerint Max Verstappen már most is minden idők egyik legjobbja, míg Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke úgy véli, hogy senki nincs a holland pilóta szintjén a jelenlegi mezőnyben.

    Zsinórban két világbajnoki cím, 35 győzelem, 77 dobogós helyezés, 20 pole pozíció. Ez az eredménysor bármely, éppen visszavonuló Forma-1-es pilótának a becsületére válna, és biztosítaná, hogy az illetőnek ott legyen a helye minden idők legjobbjai között. Max Verstappen azonban aligha „csak” ennyi sikerrel fogja szögre akasztani a sisakját, hiszen még csak 25 éves, és 2028 végéig szerződés köti a Red Bullhoz.

    Az energiaitalos csapattal 2005 és 2008 között versenyző, a McLarennél korábban 13 verseny nyerő David Coulthard szerint persze semmilyen garancia nincs arra, hogy a hollandnak elég jó autója lesz ahhoz, hogy tovább halmozza a győzelmeket és a vb-címeket, de ahhoz, hogy ott legyen a helye minden idők legjobbjai között, nincs is erre szüksége.

    „Talán a Verstappen-éra két bajnoki cím után véget ér. Nem azért, mert ne lenne brilliáns pilóta, de talán nem lesz bajnoki címre alkalmas autója az elkövetkező idényekben – nyilatkozta a skót expilóta a holland Formule1.nl-nek. – Ezt előre senki sem tudja. Lewis [Hamilton] is lehetne kilencszeres világbajnok hétszeres helyett, miközben gyakran így is jó autója volt, míg például olyasvalakinek, mint [Fernando] Alonso, nem. Alonsónak kettőnél több címe kellene legyen, de a választásai és a versenyzés istenei abba a helyzetbe hozták, amelyben az Aston Martinnál fog versenyezni jövőre, és kicsi rá az esélye, hogy bajnok lesz.”

    Átszámolva közel 70 millió forintos ajándékot kapott Verstappen

    „Miként Lewisnak nincs szükség kilenc bajnoki címre ahhoz, hogy a sportág egyik legnagyobbjának tartsam, Max is már azok közé tartozik. Egy kiba..ott idiótának kell lenni ahhoz, hogy valaki azt mondja, csak azért érte el mindezt, mert jó autóban ült. Egyetlen csapattársa sem volt képes felnőni hozzá. Max egy vadállat a pályán, egy nyerőgép, aki le sem szarja, hogy mi vagy bárki más mit mond. Hihetetlen” – ecsetelte Coulthard.

    Verstappen egyelőre jó úton halad afelé is, hogy a Red Bull legeredményesebb pilótája legyen, de ehhez még nyernie kell két világbajnoki címet, hiszen Sebastian Vettel 2010 és 2013 között zsinórban négyet nyert. Ezzel azonban csak az eredmények terén állna hasonlóan a némethez, Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint ugyanis ők ketten teljesen más karakterek.

    „Ugyanolyan éhesek a sikerre, de ettől eltekintve két teljesen különböző emberről beszélünk. Max természet adta tehetség, egy ösztönös pilóta. Sebastian ezzel szemben rengeteget agyal a vezetésen. Szerintem Maxot kevésbé érdeklik a részletek, mint Sebastiant” – nyilatkozta Horner a Formule1.nl-nek, majd hozzátette: „Számomra Max az a pilóta, aki mindenki fölött áll a Forma-1-ben.”

    Bútor nagy csatában győzte le Klauszt a Mikulás Rallyn 

    0

    Bútor Róbert nyerte az idei Mikulás Rallyt, miután nagy csatában legyőzte Klausz Kristófot, a harmadik helyet magabiztosan szerezte meg László Martin. 

    A Mikulás Rally első két szakaszát még Klausz Kristóf és Papp Tamás nyerte, a harmadik, 20.4 km-es szakaszon azonban Bútor Róbert és Tagai Róbert 4 tizedmásodperc előnnyel átvette a vezetést. 

    Klauszék a délutáni első szakaszon még tudtak válaszolni Bútornak, azonban a második szakaszt délután már a citroenes versenyző nyerte, majd megismételte szakaszgyőzelmét a záró szakaszon is, így végül 8.6 másodperc előnnyel megelőzte skodás riválisát. 

    Fotó: Sári Péter

    A versenyen mindvégig a harmadik helyen autózott László Martin és Berendi Dávid, akik bár egy percet kaptak Bútortól, de a negyedik helyen célba érő Cseh Vilmos-Kovács Zoltán kettőst 38.2 másodperccel előzte meg. 

    Az ötödik helyen a délelőtti szakaszok után még Hevesi István és Bottyán János állt az Evo VI-tal, azonban délután Tóth Tibor és Szabó József megelőzte a Skodával. 

    Mikulás Rally, nem hivatalos végeredmény
    1 #1 Bútor Róbert / Tagai Róbert Citroen C3 WRC 45:56.0
    2 #2 Klausz Kristóf / Papp Tamás Skoda Fabia Rally2 evo +8.6
    3 #4 László Martin / Berendi Dávid Skoda Fabia Rally2 evo +1:05.0
    4 #9 Cseh Vilmos / Kovács Zoltán Skoda Fabia R5 +1:43.2
    5 #5 Tóth Tibor / Szabó József Skoda Fabia Rally2 evo +2:56.9
    6 #10 Hevesi István / Bottyán János Mitsubishi Lancer Evo VI +3:43.5
    7 #8 László Zoltán / Balázs Zsolt Skoda Fabia Rally2 evo +5:33.4
    8 #12 Maricsek Miklós / Paizs Róbert Mitsubishi Lancer Evo IX +7:34.1
    9 #28 Jánosa Ákos / Nagy Attila Peugeot 208 Rally4 +8:32.0
    10 #14 Marozsi Zsolt / Boros Máté Hyundai i20 R5 +8:32.1

    További eredmények

    IDŐTERV 
    08:33 SS1 Nagylőtér 1 (13.8 km) Klausz 7:17.8 / 1. KLAUSZ, 2. Bútor, 3 László M
    09:11 SS2 Gyártelep 1 (4 km) Klausz 3:00.0 / 1. KLAUSZ, 2. Bútor, 3 László M
    09:49 SS3 Kislőtér 1 (20.4 km) Bútor 12:55.5 / 1. BÚTOR, 2. Klausz, 3. László M
    11:55 SS4 Nagylőtér 2 (13.8 km) Klausz 7:09.7 / 1. KLAUSZ, 2. Bútor, 3. László M
    12:33 SS5 Gyártelep 2 (4 km) Bútor 2:49.2 / 1. BÚTOR, 2. Klausz, 3. László M
    13:11 SS6 Kislőtér 2 (20.4 km Bútor 12:36.6 / 1. BÚTOR, 2. Klausz, 3. László M

    Fotó: Sári Péter

    Meghalt a Ferrari és a McLaren korábbi Forma-1-es pilótája

    0

    Hosszan tartó súlyos betegség után, 73 éves korában elhunyt Patrick Tambay. A korábbi Forma-1-es pilóta 1977 és 1986 között versenyzett a királykategóriában, ez idő alatt két éven át a McLarennél, másfél szezon erejéig pedig a Ferrarinál is vezetett. Legjobb eredményét 1983-ban, a maranellóiak színeiben érte el, amikor negyedik lett az összetettben. Összesen tízszer állhatott dobogóra az F1-ben, ebből két győzelmet szerzett, mindkettőt Ferrarival.

    73 éves korában elhunyt Patrick Tambay, erősítette meg a hosszú ideje Parkinson-kórban és cukorbetegségben szenvedő korábbi F1-es pilóta családja a hírt a francia AFP hírügynökségnek. A francia autóversenyző személyében nem az F1 egyik legsikeresebb, de azok szerint, akik ismerték, mindenképpen az egyik legkedvesebb és legkarizmatikusabb alakja távozott.

    Tambay 1949. június 25-én született Párizsban, majd 1977-ben, a Surtees-istálló színeiben mutatkozhatott be a Forma-1-ben, de első versenyhétvégéjén nem tudta kvalifikálni magát a futamra. Ezután átigazolt a Theodore Racinghez, amellyel már nyolc versenyből hétszer összejött neki az indulás.

    Embed from Getty Images

    1978-ban, a McLaren pilótájaként 

    A teljesítmény ugyanakkor nem maradt észrevétlen, és 1978-ra leigazolta őt a McLaren. A legjobb eredménye egy 4. helyezés volt abban a szezonban, és ez is maradt egészen addig, amíg az 1982-es idényben a Ferrari nem kérte fel a Belga Nagydíj időmérő edzésén halálos balesetet szenvedett Gilles Villeneuve megüresedett helyére.

    Miután már a második futamán, Brands Hatch-ben dobogóra állhatott a vörös színekben, az első győzelem is csak egy további hetet váratott magára Hockenheimben. Ezt egy második hely követte Monzában, a Ferrari hazai futamán. Az újabb győzelemre azonban egészen az 1983-as San Marinó-i Nagydíjig kellett várni, és mint azóta tudjuk, ez volt a francia pilóta utolsó sikere is a sportágban. Abban az évben negyedik lett a pontversenyben Nelson Piquet, Alain Prost, és csapattársa, René Arnoux mögött, de akárcsak 1982-ben, 1983-ban is konstruktőri világbajnoki címhez segítette a Ferrarit.

    Embed from Getty Images

    A legendás 27-es rajtszámmal az 1983-as Olasz Nagydíjon

    Ezt két szezon követte a Renault-nál, ahol további három dobogós helyezést tudott felmutatni, miután 1986-ra a Team Haashoz igazolt. Utolsó pontszerző eredményét az Osztrák Nagydíjon, egy ötödik helyezés formájában érte el. F1-es karrierjét 114 rajttal, 2 győzelemmel, 11 dobogós helyezéssel és 5 pole pozícióval zárta le.

    Az F1 mellett a Le Mans-i 24 óráson is versenyzett, első három próbálkozása (1976-ban és 77-ben a Renault-val, 1981-ben a Rondeau-val) kieséssel végződött, de 1989-ben a Jaguarral végre célba ért, ráadásul az összetett negyedik helyén. Emellett kétszeres Can-Am-bajnoknak mondhatja magát. A pályaversenyzés után terepralira váltott, és kétszer végzett a top 3-ban a Párizs-Dakaron.

    Hosszú és sikeres karriert futott be televíziós kommentátorként, miközben a dél-franciaországi Le Cannet városának alpolgármestereként is dolgozott.

    Embed from Getty Images

    Az 1986-os Brit Nagydíjon a Team Haas Lolájával

    A Ferrari csapatfőnöke még hátrahagy egy „bombát”, mielőtt távozik Maranellóból

    0

    A Haas csapatfőnökének szavai alapján a Ferrari jövő évi motorja jobb lesz az ideinél.

    Miután felmondott, Mattia Binotto december 31-ével hivatalosan is elhagyja majd a Ferrarit, de nem megy el örökség nélkül, hiszen a vörösök 2023-as autója és erőforrása még teljes egészében az ő irányítása alatt készült. Hogy mennyire lesz versenyképes, az persze majd csak márciusban derül ki, de Günther Steiner, a szintén Ferrari-motorokat használó, a Scuderiával szoros együttműködésben dolgozó Haas csapatfőnöke már elhintett egy kis információt.

    „Csütörtökön találkoztam Mattia Binottóval, és azt mondta, hogy a jövő évi motor „bomba’ lesz. Emilia Romagnában rengetegen támogatják a Ferrarit, és ha versenyképesek lesznek, az számunkra is pozitív lesz, mert az azt jelenti, hogy gyors a motorunk” – idézi a Formulapassion.it a Haas csapatfőnökének a faenzai Masini színházban, a 29. Bandini-trófea díjátadóján elhangzott szavait.

    Mindez azért is adhat okot bizakodásra, mert a Ferrarinak már az idei motorja is rendkívül versenyképesnek bizonyult, azaz, ha jövőre még ezen is tudnak javítani, azzal akár az élre is kerülhetnek ezen a téren. Természetesen a teljesítményt érintő fejlesztések tilosak, de a megbízhatósággal kapcsolatos újítások nem, és ha ezeknek köszönhetően nem kell majd az ideihez hasonló módon visszafogniuk az erőforrást, a teljesítmény is nőni fog.

    Audi, Red Bull, vagy Mercedes? – bármelyiknél kiköthet a Ferrari távozó csapatfőnöke

    Steinernek azért volt jelenése Olaszországban, mert az idén Kevin Magnussen kapta a Lorenzo Bandiniről, a Ferrari tragikus sorsú egykori pilótájáról elnevezett díjat.

    „Két nehéz évünk volt a járvány miatt, de jó helyzetbe hoztuk magunkat – összegezte a Haas idényét Steiner. – A nemrég véget ért szezon jól ment, de lehetett volna jobb is. Felfoghatjuk ezt a fejlődés évének. Az idén Kevin pole pozíciót szerzett nekünk, 2023-ban pedig még tovább akarunk fejlődni, és tenni egy újabb ugrást a ponttáblázaton, mindig a pontokért, egy napon pedig a dobogóért harcolni. Nagy célokat kell kitűznünk magunk elé, hogy növekedjünk.”

    „A brazíliai pole pozíció nagyon érzelemdús volt. A következő célom, hogy visszatérjek a dobogóra, ami legutóbb 2014-ben sikerült” – tette hozzá a pontversenyben a 13. helyen záró (a Haas 10 csapatból a 8. lett) dán pilóta.

    A Haas több, összesen öt csapattagját is díjazták az eseményen. Díjat vehetett át Giuseppe Piacquadio emberi erőforrás menedzser, Maurizio Bocchi teljesítményfejlesztésért felelős menedzser, Andrea De Zordo főtervező, Matteo Piraccini vezető kasztnimérnök és Simone Resta technikai igazgató.

    Steiner és Magnussen Faenzában:

    Bútor-Klausz csata a Mikulás Rallyn 

    0

    Bútor Róbert és Klausz Kristóf vívott nagy csatát a Mikulás Rally első körében és a Citroen C3 WRC-s versenyző csupán a harmadik szakaszon tudta megelőzni skodás riválisát. 

    Klausz Kristóf és Papp Tamás nyerte a Mikulás Rally első két szakaszát, és a skodás páros 5.1 másodperc előnyre tett szert a veszprémi verseny leghosszabb szakasza előtt Bútor Róbert és Tagai Róbert előtt. 

    A 20.4 km-es Kislőtéren azonban Bútorék a Citroen C3 WRC-vel 5.5 másodperccel gyorsabbak tudtak lenni Klauszéknál, így féltávnál 4 tizedmásodperc előnnyel vezetnek. 

    Fotó: Sári Péter

    A verseny mindhárom szakaszán a harmadik időt érte el László Martin és Berendi Dávid, akik összetettben is a harmadik helyen állnak fél perc hátránnyal. 

    Hevesi István és Bottyán János hosszú idő után tért vissza a versenyzők közé, és az első három szakasz után Cseh Vilmos és Kovács Zoltán mögött az ötödik helyen állnak az Evo VI-os Mitsubishivel. 

    A mezőny elejében autózhatott volna Ollé Sándor is, aki ezúttal Paukovics Lillával indult, azonban már az első szakaszon balesetet szenvedett. 

    Délután ismét teljesíti a mezőny a mai szakaszokat. 

    Fotó: Sári Péter

    Mikulás Rally, állás 3 szakasz után 
    1 #1 Bútor Róbert / Tagai Róbert Citroen C3 WRC 23:18.4
    2 #2 Klausz Kristóf / Papp Tamás Skoda Fabia Rally2 evo +0.4
    3 #4 László Martin / Berendi Dávid Skoda Fabia Rally2 evo +30.4
    4 #9 Cseh Vilmos / Kovács Zoltán Skoda Fabia R5 +54.2
    5 #10 Hevesi István / Bottyán János Mitsubishi Lancer Evo VI +1:36.6
    6 #5 Tóth Tibor / Szabó József Skoda Fabia Rally2 evo +1:42.4
    7 #6 Osváth Péter / Heibling Lili Mitsubishi Lancer Evo IX +2:24.1
    8 #14 Marozsi Zsolt / Boros Máté Hyundai i20 R5 +2:50.9

    További eredmények

    IDŐTERV 
    08:33 SS1 Nagylőtér 1 (13.8 km) Klausz 7:17.8 / 1. KLAUSZ, 2. Bútor, 3 László M
    09:11 SS2 Gyártelep 1 (4 km) Klausz 3:00.0 / 1. KLAUSZ, 2. Bútor, 3 László M
    09:49 SS3 Kislőtér 1 (20.4 km) Bútor 12:55.5 / 1. BÚTOR, 2. Klausz, 3. László M
    11:55 SS4 Nagylőtér 2 (13.8 km)
    12:33 SS5 Gyártelep 2 (4 km)
    13:11 SS6 Kislőtér 2 (20.4 km

    Verstappen nem pihen, hatalmasat csatázott a Mercedes pilótájával a dobogóért (videó)

    0

    Max Verstappen is ott volt a Team Redline színeiben a virtuális sebringi 500 mérföldes futamon. A holland pilóta a 4. helyen ért célba, miután a Mercedes esport-csapatának pilótája a hajrában megelőzte őt.

    Ahelyett, hogy valahol süttetné a hasát és élvezné a jól megérdemelt pihenést, Max Verstappen – mondhatni szokás szerint – a holtszezonban is versenyez, és szombaton a Le Mans Virtual Series sebringi 500 mérföldes fordulóján állt rajthoz a Team Redline színeiben. A kétszeres világbajnok mellett egy másik, immár csak ex-Forma-1-es pilóta is ott volt a mezőnyben Romain Grosjean személyében.

    Verstappen az LMP és GTE kategória autóival összesen 40 fős mezőnyben a 134 körös futam utolsó harmadában vezetett, és hatalmas csatába bonyolódott a 63-as rajtszámú Mercedes AMG Petronas Esports pilótájával, James Baldwinnal. A szintén 25 esztendős, a valóságban GT-versenyző brit az utolsó tíz körre zárkózott fel a harmadik helyen haladó hollandra, és végül sikerült is megelőznie a lekörözöttekkel bajlódó Verstappent, aki így végül a negyedik helyen ért célba.

    Verstappen és Baldwin csatája:

    A Team Redline-nak tehát csalódással ért véget a verseny, hiszen a második helyről rajtoltak, Verstappen pedig a harmadik pozícióban vette át az autót, ám nem tudta ledolgozni 20 másodperces hátrányát az élen állókkal szemben, és helyette még veszített is egy helyet.

    Ami Grosjeant illeti, ő már egykörös hátrányban „ült bele” a 18-as számú R8G Esports autójába, és végül 15-ként futott be. A versenyen a Williams (5. helyezés), az Alpine (13. helyezés) és a Red Bull (5. helyezés a GTE-ben) egyaránt elindította saját csapatát.

    A 2022-es Le Mans Virtual-sorozatot január 14-én és 15-én a virtuális Le Mans-i 24 órás zárja, amelyen dupla pontokat osztanak. Verstappennel és Grosjeannal alighanem ott is találkozhatunk majd, de a korábbi években például Lando Norris, a McLaren versenyzője is részt vett az eseményen.

    A teljes sebringi versenyen alább nézhető vissza:

    Solberg még nem tett le a Rally1-es autó vezetésének lehetőségéről 

    0

    Petter Solberg ugyan WRC2-es programról beszélt legutóbbi interjúja során, azonban Oliver számára még él a Rally1-es autó lehetősége is. 

    Azt követően, hogy a Hyundai az Új-Zéland Rally után közölte, hogy nem hosszabbítja meg Oliver Solberg szerződését, Petter Solberg és fia tárgyalásba kezdett az M-Sporttal. A tárgyalásokban pedig a Monster is részt vesz, mely régóta partnere a Solberg családnak. 

    “Lassan mennek a tárgyalások – mondta Oliver Solberg az Autosport.com oldalnak. – Még mindig van remény arra, hogy Rally1-es autóval versenyezzek, de jelenleg kissé nehéznek tűnik ez a projekt. Dolgozunk Rally2-es programon is, ami kapcsán a saját Volkswagenem és egy csapat is szóba jöhet.” 

    A fiatal versenyző reagált azon pletykára, mely szerint a Monster támogatásával létrejön egy új csapat, ahol Ott Tanak lenne a csapattársa. 

    “A Monsterrel valóban tárgyaltunk az M-Sporttal, de Ott Tanak nem volt jelen a tárgyalásokon. Jelenleg még bármi lehet ebből a projektből is.” 

    Az M-Sportnál egyértelműen csak akkor lenne hely Solbergnek, ha fizetni tudna a versenyzési lehetőségért. 

    Amennyiben nem sikerül egy Rally1-es autóba ülnie Oliver Solbergnek, akkor még mindig ott a Rally2-es és WRC2-es program lehetősége. 

    “Nem zavarna, ha Rally2-es autóba kellene ülnöm. Még mindig nagyon fiatal vagyok, ezért ez nem zavarna. Inkább csinálok egy komoly programot Rally2-es autóval, mint egy fél programot a Rally1-es autóval.”