A Salgó Rally, amivel kezdődik a Rally1-es bajnokság 2022-ben, idén egy napos lesz és kilenc szakaszból fog állni.
A Salgó Rally lett volna tavaly is a szezonnyitó verseny, azonban ez a járvány miatt változott és a rendezvényt júniusra kellett halasztani.
Idén a jelen tervek szerint azonban valóban meg lehet tervezni a nagy hagyománnyal rendelkező versenyt a Rally1-es szezon első futamaként.
A Salgó Rally érdemi része március 26-án kerül sorra, amikor három pályát háromszor kell teljesíteni a mezőnynek, ez pedig 104,1 km versenytávot fog jelenteni.
A versenyen egy 7,4, egy 10,5 és egy 16,8 km-es szakasz vár a versenyzőkre.
A versenyzők március 10. 24 óráig tudnak nevezni az idei rendezvényre.
A Salgó Rally legeredményesebb versenyzői Ferjáncz Attila, Ranga László és ifjabb Tóth János, akik egyaránt három alkalommal tudtak nyerni.
A jelenleg aktív versenyzők közül Csomós Miklós, Herczig Norbert, Matics Mihály büszkélkedhet egy-egy győzelemmel. Címvédőként Csomós Miklós indulhatna a versenyen.
A legtöbb dobogós eredmény tekintetében Ferjáncz Attila és Ranga László hét-hét dobogós eredménnyel a legsikeresebb.
A versenyen való indulás tekintetében azonban Keszler Mátyás tartja a rekordot 20 részvétellel.
A tavalyi versenyen Csomós Miklós és Nagy Attila Skoda Fabia R5-tel szerezte meg a győzelmet, a fordos Hadik András és Kertész Krisztián, valamint a cseh skodás Jan Kopecky és Jan Hlousek előtt.
Mindössze harmadik versenyét teljesítette Krózser Menya a WSK sorozat OK kategóriájában, de nyugodtan állíthatjuk róla, hogy hétről hétre fejlődik. A Super Master Series második futamán, Lonatóban már az elődöntőben és döntőben is pontot szerzett, így összesen 10 ponttal gazdagodott a hétvége alatt, ami az eddigi legjobb OK eredménye. Azonban a tapasztalatok ennél is fontosabbak voltak az MHH Kart Team versenyzője számára.
Maradt a WSK mezőny Lonatóban, ahol két héttel korábban a Super Master Series első futamát rendezték, most pedig a másodikat. Előnyös volt ez Menya számára, aki tulajdonképpen két hete debütált a svéd Ward Racingnél és sokmindent akkor tudott kipróbálni először éles versenykörülmények között.
Fotó: MHH Kart Team
Ezeket a tapasztalatokat tudta most felhasználni. A szabadedzéseken ezúttal is nagyon gyors volt, hamar kitesztelték a megfelelő beállításokat, így nagy várakozással tekintettek az időmérőre. Itt nagyon nehéz jól helyezkedni. Menyának sem sikerült tökéletesen és a csoportjában a 12. időt futva a 60 fős OK mezőny 23. helyét szerezte meg.
Az előfutamok során az első rajtjában külső ívre szorult, ahol veszített pár pozíciót. A másodikban kilökték és az utolsó helyről kapaszkodott fel. A harmadikban a lehűlt levegő miatt nem működött a beállítsa. A három előfutamban a 10., 13. és 9. helyet szerezte meg.
Az A elődöntőben a 10. helyről rajtolt, négy pozíciót javított és a hatodik helyen ért célba, ami a legjobb eredménye volt WSK-futamon, OK kategóriában. Ezért nyolc pont járt.
Fotó: MHH Kart Team
A döntőben is megismételhette volna Menya ezt a bravúrt, ám kétszer is kilökték, így szinte a mezőny végéről kapaszkodott fel a 15. helyre, amivel két bajnoki pontot mentett.
A hétvége során összesen 10 pontot szerzett, a bajnokságban pedig két futam után 13 ponttal a 20. helyen áll.
„Nagyon sokat léptünk előre a héten – mondta Menya. – Két hete például még csak nagyon óvatosan merte feltenni a csapat a két új gumit a gokart egyik oldalára. Ezzel most már semmi problémánk nem volt.
Fotó: MHH Kart Team
A tempónk, a beállítás és a gokart is nagyon jó volt. Az időmérőn a leggyorsabb körömben most is feltartottak. Nehéz egy ilyen mezőnyben jól helyezkedni, de előbb-utóbb ez is meglesz.
A harmadik előfutamban lement a nap, lehűlt az aszfalt és egyáltalán nem volt tapadásom. Ezen javítanunk kell a következő versenyre.
Az elődöntő jól sikerült és szerintem a döntőben is jól mentem, de kétszer is kilöktek. Másodszorra a mezőny végére estem vissza, innen kapaszkodtam fel a 15. helyre, ami ahhoz képest, hogy kilöktek, nem rossz eredmény.
Fotó: MHH Kart Team
Nagyon jó a csapat, nagyon jól tudunk együtt dolgozni, hétről hétre érzem, hogy egyre jobban beletanulok az OK kategóriába. Minden adott ahhoz, hogy a következő versenyen még jobb eredményt érjek el.“
A WSK Super Master Series március 4–6-a között folytatódik La Concában.
Krózser Menyhért, MHH Kart Team, OK (Senior)
Résztvevők: 60
Időmérő csoport: 12.
Időmérő összesített: 23.
CD előfutam: 10. AC előfutam: 13. BC előfutam: 9. Előfutamok összesítve: 19. B elődöntő: 6.
Döntő: 15.
WSK Super Master Series bajnokság helyezése: 20., 13 ponttal
Az Orfű Rallyval kezdődik 2022-ben is a hazai rally szezon, mely Rally2, Rally3 és Historic bajnoki, valamint a Rally1-es versenyzők számára nagyszerű tesztlehetőség lesz a Salgó Rally előtt.
Március 18-19. között rendezik az Orfű Rallyt, mely a Rally2, Rally3 és Historic versenyzők számára egyben szezonnyitó bajnoki verseny, a Rally1-es versenyzőknek pedig kiváló tesztelési lehetőség lesz a Salgó Rally előtt.
A versenyen hat szakasz vár a Rally2 és Historic mezőnyre, valamint a tesztelőkre is, a versenytáv pedig 76,26 km lesz. A Rally3 mezőnyének négy szakaszt kell teljesíteni, mely 50,84 km versenytávot jelent. Ugyanekkora táv vár a Regularity versenyzőkre is.
Az orfűi versenyre február 18-án indul a nevezés, és erre március 9-ig lesz lehetőség. A szervezők 150 párosban maximalizálták a versenyre elfogadható nevezések számát.
Az Orfű Rallyt ilyen néven tavaly rendezték meg először, akkor a következő eredmények születtek a különböző kategóriákban
Rally2 1. Ifj. Fogarasi Attila / Toloczkó Péter Honda Civic Type-R 43:03,4 2. Zsebe Gábor / ifj. Mohácsi László Skoda Felicia +25,9 3. Péter Pál / Varga Kristóf Honda Civic Type-R +49,5 (0:10)
Historic 1. Wirtmann Ferenc / Kerekes József Ford Escort RS2000 MkII 37:52,5 2. Fehérvári Csaba / Aczél András Mitsubishi Galant VR-4 +31,8 3. Kalapács Zsolt / Kalapács Kornél Opel Kadett GT/E +1:44,7
Rally3 1. Dénes Szabolcs / Pazaurek János Lada 2101 29:22,3 2. Pallaghy Botond / Szalay Sándor Peugeot 205 GTI +2,2 3. Hajdú Zoltán / Horváth Attila Lada 21013 +9,5
Teszt 1. Turán Frigyes / Bagaméri László VW Polo GTI R5 37:41,2 2. Grzegorz Grzyb / Adrian Sadowski (POL) Skoda Fabia Rally2 evo +10,7 3. Hadik András / Kertész Krisztián Ford Fiesta Rally2 +35,9
A Vladimir Vasiljev-Oleg Uperenko páros nyerte Mini Cooper Countrymannal a Baja Russia Northern Forest-et. A verseny az FIA Cross-Country Bajas világkupa első fordulója volt. Győzelmével Vasiljev rekorder lett a versenyen, negyedszer végzett a dobogó tetején.
Vasiljev az utolsó napot egy büntetés miatt 49 másodperces hátránnyal kezdte, de a rutinos pilóta támadott, és 7 perc 24 másodperces előnnyel megnyerte a versenyt a Toyota Hilux-szal versenyző honfitárs Sergei Uspenskij előtt. A második nap végén vezető lengyel Tomasz Bialkowski csak harmadikként ért célba, de a verseny utáni technikai ellenőrzésen nem ment át Polarisuk, így kizárták őket. A bronzérmet így az Anastasia Nifontova és Jekaterina Zhadanova páros szerezte meg.
A negyedik helyen záró Sergej Remennik és Yaroslav Fedorov nemcsak a futam legeredményesebb debütánsa lett, hanem a T4 SSV értékelést is megnyerte.
A Baja Russia másik nemzetközi sztárja Yazeed Al-Rajhi nem állt rajthoz a verseny utolsó napján. Szombaton tönkrement a Toyota Hilux első felfüggesztésében az alsó lengőkar, és ezzel annyi időt veszítettek, hogy vasárnap már nem álltak rajthoz.
foto: @bajarussia
„Nagyon nehéz volt reggel vezetni – csúszós, havas volt a pálya, és annyira fehér volt minden, hogy alig láttam. Nem könnyű elsőként menni, mert ha elsőként rajtolsz, minden fehér, és ha közben havazik is, akkor nem látsz messzire. A sivatagban is csúszós homok van, de itt hó, ami a háttérbe olvad. Közeledsz a kanyar felé, és nem érzed a távolságot. Nem tudok rosszat mondani a versenyről” – mondta nevetve Vasiljev. „Természetesen én vagyok a verseny szervezője, így ez egy nagyszerű verseny! Tetszik, minden évben belekezdek, és élvezem. Ma jó volt az autó. Nem voltak ugratók, így minden a helyén van és minden sértetlen.”
foto: @bajarussia
„A célban vagyunk, ezzel a célunkat elértük! Klassz volt. Élveztem a hosszú etapokat, és úgy gondolom, hogy folytatni fogjuk. Ez volt életem első terepversenye. Yaroslav és én most teljesítettük a leghosszabb gyorsaságikat, előtte talán Finnországban az Ouninpohja, ami körülbelül 30 kilométer, volt a leghosszabb gyorsaságink. Yaroslav versenyzett Korzikán is, ahol a gyorsasági szakaszok 50 kilométeresek. De ilyen 120 kilométeres élményünk eddig még nem volt, most már van. Nagyon érdekes abból a szempontból, hogy hogyan készülj fel, oszd be az erődet egy ilyen távolságra. Tapasztalt versenyzők azt mondják, hogy a Baja Russia Northern Foresten az előny a klasszikus raliversenyzők oldalán van, és egyetértek velük. Csak a szokásos itinert hiányoltam, mert néhol az ugratótól a következő kanyarig lehetett nyomni. De ahogy a tapasztaltabb versenyzők mondták, a tereprali alapelve: „ha nem látod, ne nyomd”. Nos, megpróbáltam nem padlógázzal menni, ha nem láttam” – foglalta össze első terepralijának tapasztalatait Remennik.
Az M-Sport eladta az első hibrid Rally1-es rallyautóját Jourdan Serderidisnek, aki két WRC futamon is készül indulni ebben az évben, de nem bárkocsival, hanem a sajátjával
A 2017-es WRC Trophy győztese, Jourdan Serderidis lett az első privátkézbe került Rally1-es versenyautó büszke tulajdonosa, aki a Ford Pumával Kenyában és hazai versenyén, az Akropolisz Rallyn készül indulni.
„2013-ban az első R5-ös autót is én vettem meg, ami szintén egy Ford volt – mondta Jourdan Serderidis a Dirtfishnek. – Remélem, a jövőben többen is fognak Rally1-es autót venni. Az, hogy megvásárolható privát versenyzők számára is a hibrid autó, nagyszerű kezdeményezés az FIA részéről.
Ez a sport és egy ilyen autó nem olcsó, de hosszútávon megtérül az ára, fantasztikus érzés egy ilyen autót vezetni és nagy adrenalin löketet is ad. Két vagy három vb-futamot tervezek vele. Az M-Sport révén szerzett korábbi tapasztalatok nagyszerűek voltak, ezért nem is volt kérdés, hogy milyen Rally1-es autót veszek.
A vásárlást már a Monte-Carlo Rally előtt eldöntöttem, így az ott mutatott teljesítmény nem is volt rám hatással. Kenyában megismerem az autót és igyekszek felkészülni az Akropolisz Rallyra, ahol bízom benne, hogy jobb teljesítményt tudok nyújtani, mint tavaly. Szerintem egy top 15-ös helyezés reális lenne számomra.”
Serderidis azonban nem csak a vb-n, hanem a belga Rallye de Hannut és Rallye des Ardennes versenyen is indul.
„A belga bajnokságban az R5-ös autóké a főszerep, ezért ezen a két versenyen ilyen autóval tervezek indulni. Alig várom már, hogy ott lehessek.”
Richard Millener, az M-Sport csapatfőnöke szerint az első Rally1-es autó eladása mutatja, hogy nagy kereslet van az új autókra.
„Nagyon örülünk Jourdan döntésének – mondta Millener. – Évek óta nagyon jó ügyfelünk, már nagyon várjuk, hogy idén is dolgozhassunk vele. A világ minden tájáról kaptunk megkereséseket a Rally1-es autóval kapcsolatban. Úgy gondolom, hogy az emberek tisztában vannak vele, hogy az autó elérhető számukra is és tudnak versenyezni a Rally1-es autókkal.”
Öt bajnoki pontot szerzett Molnár Martin a WSK Super Master Series második futamán az olaszországi Lonatóban. Martin az OKJ kategória egyik legmozgalmasabb fordulóján pénteken és szombaton is tempóhiánnyal küzdött. Vasárnapra javult a helyzet, az elődöntőben hat helyet javítva kilencediknek futott be. A döntőben is úgy tűnt, jó a tempója, ám egy ütközés során elgörbült a bal első futóműve, így fel kellett adnia a versenyt.
Kilencven fősre gyarapodott az OK Junior (OKJ) mezőny a WSK Super Master Series második fordulójára a lonatói South Garda Karting versenypályán, de nem is ez okozta a nehézséget, hanem a szokásosnál is parázsabb csaták, amelynek eredményeképpen nagyon sok volt az ütközés és a kiesés. A „B-C” elődöntőben például nem kevesebb, mint húsz versenyző búcsúzott idő előtt a futamtól.
Molnár Martinszámára ezúttal nem kezdődött jól a hétvége, hiszen már az időmérő előtt is tempóhiánnyal küzdött. Az időmérő futamában 17., összesítettben pedig 37. lett. Az első előfutamban a 15. helyről rajtolt és a 7. helyen ért célba, de beesett az orrkúpja, ezért végül a 12. helyen értékelték. A második előfutamában belekerült egy rajtbalesetbe, és kiesett a versenyből.
Fotó: Molnár Martin
Az összesítésben akkorára nőtt a hátránya, hogy muszáj volt kockáztatni, és a harmadik előfutamra feltettek két új gumit, amiket eredetileg az elődöntőre és a döntőre tartalékoltak. Martin szárnyalt és 12 pozíciót javítva harmadik lett.
A negyedik előfutamon végül a sorozatos balesetek miatt hátraesett a 27. helyig, majd onnan folyamatosan küzdötte vissza magát. A balesetek miatt először lelassították a mezőny úgynevezett Slow zóna alkalmazásával, de ennek ellenére újabb baleset történt, így piros zászlóval megszakították a versenyt. A kaotikus a futamon Martin a 12. helyen végzett.
Vasárnapra sikerült a gokartot kicsit versenyképesebbé tenni, így Martin tempója is sokkal jobb lett. A reggeli bemelegítésen a 3. lett, majd az elődöntőben a 15. helyről rajtolva kilencediknek futott be, amiért öt bajnoki pont járt.
Fotó: Molnár Martin
A döntőben a 21. helyről rajtolt, több pozíciót javított, de már az első körben ismét balesetek voltak előtte, ami elzárta az útját, így visszaesett, majd a felzárkózás közben az egyik előzés alkalmával önhibáján kívül ütközött, és az első futómű olyan mértékben sérült, hogy kiesett a döntőből. A négyfutamos bajnokság második fordulója után Martin 12 ponttal a 20. helyen áll.
„Nehéz hétvége volt – mondta Molnár Martin. – Sokáig küzdöttünk a tempóhiánnyal. Miután a második előfutamon beletoltak egy rajtbalesetbe, és ezért kiestem a futamból úgy döntöttünk, hogy a harmadik futamra felrakunk két új gumit, amivel harmadik lettem. Ha nincs négykörös Slow zóna, akkor esélyem lett volna akár a győzelemre is.”
„Vasárnapra sokat javult a gokartom, a warm upon harmadik lettem, majd az elődöntőben a 15. helyről rajtolva a kilencedik helyen értem célba. A döntőben a 21. helyről indultam, már a rajtnál javítottam négy-öt pozíciót, amiből párat el is veszítettem, amikor a hármas kanyarban egy balesetet kerültem. A versenyemet végül az pecsételte meg, hogy miközben előztem, rámhúzták a kormányt, amitől elgörbült a futóművem.
Fotó: Molnár Martin
A kormány jobbra állt, a kerék meg balra, úgyhogy sikerült egy jó kis széttartást csinálni, amivel nem tudtam folytatni a versenyt. Annak örülök, hogy amikor megvolt a gokartom tempója, akkor jó eredményeket tudtam elérni, de ennél sokkal többet szeretnék.„
A WSK Super Master Series harmadik futamát március 3–6-a között rendezik La Concában.
Molnár Martin, OKJ eredmények
Résztvevők: 90
Időmérő csoport: 17.
Időmérő: 37.
B-D előfutam: 15->12.
A-B előfutam: 33. (kiesett)
B-E előfutam: 15->3.
B-C előfutam: 15->12.
Előfutamok összesen: 29.
A elődöntő: 15->9.
Összesített eredmény a döntő előtt: 21.
Döntő: 33. (kiesett)
WSK Super Master Series bajnoki helyezése 2 futam után: 20.
WSK Super Master Series bajnoki pontok 2 futam után: 12
Ott Tänak, a Hyundai Motorsport versenyzője és a 2019-es világbajnok alkalmasnak érzi a Hyundai i20 Rally1-et, hogy a vb címért harcoljon.
Ott Tänak a WRC szezonnyitó Monte-Carlo Rallyn kiállni kényszerült, miután a szombati versenynapon megsérült autója. Ennek ellenére az észt pilóta érzi autójában a megfelelő erőt.
„Biztos vagyok benne, hogy ha nincs probléma, akkor elég gyors lesz az autó – mondta a 2019-es világbajnok a WRC hivatalos oldalának. – A Montén szinte folyamatosan problémákkal küzdöttünk és csak ritkán érezhettük az autó igazi potenciálját. Ha sikerül a problémákat megoldani, akkor láthatjuk reálisan, hogy hol tartunk. A nehezebb körülmények között azt gondolom, hogy versenyképesek voltunk.”
Tänak a tavalyi szezon havas versenyét, a finn Arctic Rallyt megnyerte, később azonban sorra jöttek a problémás versenyen számára, majd a Monza Rallyt már ki is hagyta.
Az észt versenyző 2019-ben a Toyota Gazoo Racing versenyzőjeként megnyerte a rally világbajnokságot, majd a következő szezontól a Hyundaihoz igazolt ahol eddig mindössze két versenyt tudott nyerni, ötször zárt a második helyen, egyszer pedig harmadik lett.
A Montén a Hyundai versenyzői közül csupán Thierry Neuville ért célba a hatodik helyen, míg Oliver Solberg Ott Tänakhoz hasonlóan kiállni kényszerült.
A koreai gyártó két hét múlva a Svéd Rallyn javíthat a rossz szezon kezdésen.
Elfyn Evans, a Toyota Gazoo Racing walesi pilótája szerint a versenyek megnyerése és a folyamatos pontszerzés lehet a kulcsa a vb címének.
Elfyn Evans az elmúlt két szezonban a második helyet szerezte meg a rally világbajnokságon Sébastien Ogier mögött, így idén, a nyolcszoros világbajnok távollétében az első számú esélyesé lépett elő.
A szezonja azonban a Monte-Carlo Rallyn nem a tervei szerint kezdődött, miután a sisteroni gyorsaságin lecsúszott az útról. Nincs veszve minden, de a következő futamokon nagyon össze kell kapnia magát.
„A legfontosabb, hogy ha bajnok szeretnék lenni, akkor versenyeket kell nyernem – mondta Elfyn Evans a WRC hivatalos oldalának. – Tavaly nem sikerült elég versenyt nyerni. Emellett azonban, nagyon fontos a folyamatos pontszerzés is. Azzal, hogy Sébastien Loeb és Sébastien Ogier a Monte első két helyén zárt, jóval kisebb a hátrányom a nem jól sikerült szezonnyitó után.”
Evans a Montén szerzett négy pontjával 13 pontos hátrányban van a bajnokság harmadik helyén álló Kalle Rovanperä mögött.
A walesi versenyző a Svéd Rallyn legutóbb nyerni tudott, de szerinte az idei verseny más lesz.
„Új helyszínre költözött a verseny, új szakaszok lesznek, teljesen más lesz a rally. A svéd verseny azonban csodálatos, ha megfelelőek a körülmények, és biztos vagyok benne, hogy azok lesznek. Már nagyon várom, de hogy mit tudok elérni, csak akkor fogom látni, ha már ott leszek.”
Elfyn Evans a Svéd Rallyn hatodikként fog rajtolni az első napon.
Gus Greensmith öt év után ismét egy rally vb-n kívüli versenyen indul, amikor jövő héten egy norvég bajnokin Ford Fiesta Rally2-vel áll rajthoz.
Gus Greensmith két év után ismét Ford Fiesta Rally2-es autóba ül, hogy a jövő héten rajthoz álljon a norvég Numedallsrallyn, ami segít neki és navigátorának, Jonas Andersonnak a Svéd Rallyra való felkészülésben, írta meg a Dirtfish.
Az M-Sport brit-norvég párosajövő héten a Ford Puma Rally1-gyel fog tesztelni, majd a hétvégén indul a norvég versenyen, ahol hét szakaszt kell teljesíteni.
Greensmith a 2017-es finn AutoGlim Rallyn indult utoljára vb-n kívüli versenyen, Rally2-es autóban pedig a 2019-es Spanyol Rallyn állt rajthoz utoljára.
Az angol pilótának jól jön a havas tesztverseny, hiszen eddig csak három havas rallyn indult, kétszer Svédországban, és tavaly a finn Arctic Rallyn.
Greensmith összesen három versenyen indult korábban Rally2-es, és 22 versenyen R5-ös Forddal. A 2018-as Mexikó Rallyn és az Argentin Rallyn második, a Finn Rallyn, valamint a Wales Rally harmadik helyen zárt a WRC2-ben.
2019-ben a WRC2 Pro kategóriában a Montén, és Törökországban is nyerni tudott, míg Argentínában második, Svédországban, Chilében és Walesben pedig harmadik helyen zárt, év végén pedig a harmadik helyet szerezte meg Kalle Rovanpera és Mads Ostberg mögött.
Norvégiában Ole Christian Veiby, Marius Aasen, Eyvind Brynildsen és Frank Tore Larsen lesznek Greensmith fő riválisai.
A McLaren nagyszabású bemutató keretein belül leplezte le össze idei autóját, köztük a saját festésű Odyssey 21-et, az Extreme E egyenautóját.
Azt már korábban is lehetett tudni, hogy Tanner Foust és Emma Gilmour vezeti majd az autót, sőt, már korábban be is járatták. De közel sem azzal a festéssel, amivel majd menni fognak, csak egy ideiglenes művészi alkotás díszítette a járművet.
Kiderült továbbá, hogy a második szezon egyetlen érkező csapata az 58-as rajtszámot használja majd. A számot Bruce McLaren első autója ihlette, egy 1929-es Austin 7.
A brit csapat volt az első, amelyik karbonsemleges lett, már 2011-ben. Azóta is minden évben megtartották a Carbon Trust Standard díját, valamint 2013-ban az FIA környezetvédelmi elismerését is elnyerték.
„Hihetetlenül fel vagyunk dobva, hogy Extreme E csapatot indítunk, alig egy héttel az első verseny előtt. Emma és Tanner ül majd az 58-as autó volánjánál. Fantasztikus egy ilyen újító szellemű és érdekes sorozathoz csatlakozni, ami segít majd, hogy még fenntarthatóbbak legyünk. A McLarennél már mindenki várja, hogy Emma és Tanner teljesítsék az első X-Prix-t…” – hangsúlyozta Zak Brown, a McLaren vezérigazgatója.
„Az, hogy minden csapatunkat egyszerre indítjuk útjára, nagyon boldog pillanat a McLarennek. Nagyon sok háttérmunka vezetett idáig, már csak az van hátra, hogy kiguruljunk a pályára.”