Adrien Fourmaux az M-Sport bázisára utazott, hogy segítsen a szerelőknek újjáépíteni a Monte-Carlo Rallyn összetört Ford Puma Rally1-et.
Adrien Fourmaux a negyedik helyen állt a Monte-Carlo Rallyn, amikor a verseny harmadik gyorsaságiján hatalmasat esett. A csapat úgy döntött, hogy teljesen új karosszériát épít a Svéd Rallyra, Fourmaux pedig Angliába utazott, hogy személyesen is segítsen a szerelőknek. A sebességváltó és a motor pedig átkerült a Monte-Carlóban balesetet szenvedett 5-ös alvázszámú autóból.
„Fontos volt számomra, hogy támogassam és segítsem a srácokat, és megmutassam, hogy nem csak a rallykon vagyok ott, hanem csapatként dolgozunk” – mondta Fourmaux az autosport.com-nak.
„Nagyon sokat dolgoztak azon, hogy négy autót építsenek a karácsonyi időszakban, így számomra és számukra is csalódás volt az autó megsemmisülése, ezért segíteni akartam. Dolgozom a hibrid egység és a hűtőrendszer újjáépítésén, valamint a felfüggesztésen is. Dolgoztam a motortérben is, szóval ez is érdekes számomra. Kicsit többet tudok az autóról, így jobban megértem” – mondta a 27 éves francia versenyző.
foto: M-Sport
„Szívesen töltöm a srácokkal az időt. Az biztos, hogy ez nem egy szép pillanat a karrieremben, de legalább jó velük lenni és megérteni az autót” – folytatta a pozitívumokkal Fourmaux.
„Volt egy tartalék alvázunk, amit a srácok amúgy is építettek, így éppen az idővel való gazdálkodás miatt építettünk egy új autót és használtuk fel a meglévő karosszériaelemeket” – magyarázta Tim Jackson, a Puma vezető fejlesztőmérnöke.
foto: M-Sport
„Volt néhány nagy baleset a tesztek során, és az összes gyártónál elég jól teljesített a karosszéria, így nem volt meglepetés. Jó tudni, hogy ez továbbra is így van” – tette hozzá Jackson annak kapcsán, hogy a hatalmas esés után gyakorlatilag karcolás nélkül szállt ki a Pumából pilóta és navigátor.
A Svéd Rallyn az M-Sport Adrien Fourmaux mellett Craig Breennel, Gus Greensmith-szel és a Pumával első alkalommal versenyző Loernzo Bertellivel indul.
A Hyundai Motorsport bár elveszíti a WRC2-es programért felelős csapatvezetőt, és eddig nem is nevezett WRC2-es versenyzőket, de továbbra is tervezi a sorozatban való indulást.
A Hyundai Motorsport 2018-ban a Sarrazin Motorsporttal, majd 2019-től a Markko Martin és Ott Tanakirányította RedGrey csapatával vett részt a WRC2-es bajnokságban.
Idén azonban sem a Montén, sem pedig Svédországban nem indított versenyzőt a vb második kategóriájában, Julien Moncet csapatigazgató helyettes azonban megerősítette, hogy fognak versenyzőket indítani az idei évben is a WRC2-ben.
A WRC2-es programra leginkább Teemu Suninennek van esélye. Az azonban még kérdés, hogy lesz-e második versenyző is a WRC2-ben, amire tavaly év végén a spanyol Pepe Lópezt jelölték meg a nem hivatalos hírek.
A tavalyi szezonban Jari Huttunen a koreai csapattal tudott nyerni a Szardínia Rallyn, a belga Ypres Rallyn, a Finn Rallyn pedig a harmadik helyen zárt. Teemu Suninen a Spanyol Rallyn indult a Hyundai WRC2-es csapatával és zárt a második helyen.
Jari Huttunen, aki tavaly a WRC2 harmadik helyén zárt Andreas Mikkelsen és Mads Ostberg mögött, idén már az M-Sport csapatával indul a bajnokságban.
Pierre-Louis Loubet idén az M-Sporttal hét WRC futamon indulhat, a francia versenyző pedig igyekezett elfeledni a tavalyi rossz évet és a Ford Puma Rally1-gyel kész megmutatni mire képes.
Pierre-Louis Loubet tavaly csupán egyetlen versenyt tudott pontszerzőként befejezni a Hyundai i20 Coupe WRC-vel, és komoly veszélybe került WRC karrierje is, ám idén az M-Sportnál feledtetheti a pocsék szezont.
„Szerintem az M-Sporthoz igazolás volt a legjobb döntés – mondta Loubet a Dirtfishnek. – Tavaly, a tárgyaalások során még nem tudtuk, hogy mennyire lesz jó az autó, de karrierem óta folyamatosan beszéltünk az M-Sport csapatával. 2017-ben már voltam a versenyzőjük, és a jó kapcsolat azt követően is megmaradt, így csodálatos, hogy idén is velük lehetek. Amit a csapat a Montén mutatott az csodálatos volt, így tényleg örülök. Midén mindent megkapok, hogy jó munkát végezzek, és remélem képes leszek rá.”
Loubet-t nem érdekli, hogy a kívül állók mit gondolnak róla a tavalyi szezon után.
„Ha az eredményeket nézzük tavalyról, akkor valóban rosszak voltak. Ugyanakkor nem foglalkozom azzal, hogy mit mondanak az emberek, mert csak én tudom, hogy mi is volt valójában. Érzem, hogy idén képes lehetek javítani. Amikor a WRC2-ben a legjobb autót vezettem, képes voltam nyerni. 2019-ben, Finnországban például nagyon közel voltam Kaalle Rovanperához, ami nagy szó volt francia versenyzőként. Ha megismerem majd a Pumát, és minden jól alakul, akkor képes leszek jó eredményeket elérni.”
A WRC2 2019-es bajnoka idén mindent újrakezd.
„Idén mindent újra kezdek, mert az elmúlt két évben nem a legjobb döntéseket hoztuk meg. Éppen ezért örülök most, mert úgy érzem, végre minden rendben van. Jobban szerettem volna tíz versenyen indulni, de a hét is nagyszerű, és képes leszek ezekre is jól felkészülni. Egyelőre nem a teljes szezonra készülök, hanem a versenyekre külön.”
Walter Röhrlről az első emlékem, amikor a BS-ben versenyautó kiállítást rendeztek és a lelátón több tévén lehetett rally videót nézni. Órákig ültünk előtte, hogy lássuk Walter Röhrl lábát, hogy táncol a pedálokon. Ez jutott eszembe erről a filmről, amit a Porsche még tavaly forgatott a legendával.
Már önmagában az is perverz dolog volt, hogy a Porsche közel negyven évvel ezelőtt a Dakarra épített versenyautót, az pedig ennek már csak a kicsavarása volt, hogy ezt a gépet a Porsche múzeumból kihozták és meg sem álltak vele az Alpok jeges pályájáig. De végülis tök mindegy, mit mondunk róla: Walter Röhrl jégen vezet. Ahogy a cikk végén mondja: „Ez függőséget okoz.“
Az 1984-ben a Párizs-Dakar Rallyra gyártott autó olyan szélsőséges hőség és sivatagi terepviszonyok elviselésére készült, amilyet korábban egyetlen Porsche sem tapasztalt.
A 953-as a 911 G modell héjszerkezetét és egy 3,2 literes hathengeres 180 fokos V-motort használt, amelynek sűrítési arányát csökkentették, hogy alkalmas legyen a rossz minőségű üzemanyaghoz is.
Az igazi változásokat a karosszéria alatt találjuk, a középpontban egy új összkerékhajtási rendszer állt, amely 31:69 arányban osztotta el az erőt az első és a hátsó tengely között, és egy kézzel zárható középső differenciálművel rendelkezett.
Fotó: Porsche
Hogy megbirkózzon a Föld legnehezebb és legmostohább terepviszonyaival a 14 000 kilométeres maratonon, a Porsche 270 milliméterre növelte a rugóutat és elöl kettős lengéscsillapítóval ellátott kettős keresztlengőkaros felfüggesztést, hátul pedig kiegészítő tekercsrugókkal megerősített tengelyt épített be.
A karosszériát hegesztett acél bukókerettel erősítették meg, míg az ajtók, a tető, az első sárvédők és a szélvédő kivételével az összes üveg polikarbonát műanyagból készült a súlycsökkentés érdekében.
A Párizs-Dakaron naponta megtett hihetetlen távolságok leküzdésére a Porsche mérnökei egy 120 literes üzemanyagtartályt is felszereltek az első csomagtartóba, valamint egy további 150 literes tartályt a vezetőülés mögé.
A rally francia veteránjai, René Metge és navigátora, Dominique Lemoyne, a 911-est azonnal győzelemre vitték, és a Párizs–Dakar történetének első sportkocsis győzelmét érték el.
Fotó: Porsche
Csapattársaik, Jacky Ickx és Claude Brasseur egy kábeltűz miatt a 139. helyre estek vissza, de még nekik is sikerült visszaküzdeniük magukat a hatodik helyre.
Majdnem 40 évvel később, a Porsche nyolcvanas évekbeli rallyversenyzésének másik legendája Walter Röhrl ült az autó volánja mögé az osztrák Alpokban.
„Természetesen az ember bizonyos tisztelettel közelít az autóhoz – mondja Röhrl. – Tudod, hogy mit értek el vele. Egy autórajongó számára az a legnagyobb dolog, amikor egy ilyen kocsit vezet.”
A 953-as a Rothmans védjegyének számító fényezésben, a fehér Fuchs keréktárcsák és a hatalmas, terepgumik mellett a 953-as a rally 911-es kvintesszenciája. Bárhová nézel, mindenhol olyan részletek vannak, amelyek a cél abszolút tisztaságát hangsúlyozzák: az alváz alatti védelemtől és a hatalmas terepjáró sárvédőtől kezdve az aerodinamikus motorsport visszapillantó tükrökig és a magas hátsó lámpákig.
A téma belül is folytatódik, hiszen Röhrl egy spártai pilótafülkébe ült be, amely könnyű, kagyló ülésekkel és több rally segédműszerrel van felszerelve.
Fotó: Porsche
A rögtönzött jégpálya egyetlen körén belül Röhrl lábai ugyanolyan könnyedséggel és pontossággal táncolnak a pedálokon, mint fél évszázaddal ezelőtt, amikor a fiatal német uralta a rally világbajnokságot. Az üres völgyben visszhangzik a bokszermotor összetéveszthetetlen hangja, egy olyan névjegy, amelyet Röhrl a motorsport rajongók számára a „csúcspontnak”, de a profi versenyzők számára is elixírnek nevez.
„Serkenti az embert – magyarázza. – A Porsche remek utcai autókat és csodálatos pályaautókat épít, de a világ legbrutálisabb terepviszonyaihoz is gyártottak ilyet. Ez az autó a sivatagra készült, de még mindig elképesztő, hogy mennyire lehet vele a jégen vezetni. Függőséget okoz!”
Újabb két versenyzőt jelentettek be az Extreme E második szezonjára, a Chip Ganassi Racing az eredménytelenség ellenére megtartja Sara Price és Kyle Leduc szolgálatait is.
A tavalyi bajnokság nyolcadik – utolsó előtti – helyén végző csapat a pozitívumokra építene. Hiszen a sok balszerencse ellenére egy Super Sectort megszereztek, és egy győzelemhez is közel kerültek.
„Az első szezonban a sebességünk látszott, de az eredmények nem jöttek. – összegezte Price. – Idén visszavágunk. Rendesen felkészültünk, és rengeteget tanultunk. Most ideje kívülre is megmutatni, mennyit.
Kiváló csapat áll mögöttünk, Kyle és én pedig készen állunk, és szeretnénk ezt az egész világnak megmutatni.”
Leduc ezzel szemben motivációként az új helyszíneket és az általuk felvetett problémákat emelte ki a téli munka mellett:
„Rendkívül fel vagyok spanolva, hogy a 2022-es Extreme E szezonban is ott lehetek a Chip Ganassi Racinggel.
A 2021-es tanulságokat levontuk, részletekig mélyedtünk az adatokban, megtaláltuk az erős- és gyengepontokat is, valamint rendkívüli precizitással megoldottuk a hibákat. Innentől Sara és én tesszük majd hozzá, ami a versenyképességhez kell, hogy az elvárt szintet hozzuk, mert mi tudjuk, hogy képesek vagyunk a sikerre.
Már alig várom, hogy újra felkerekedjünk a világ körül, új helyekkel, emberekkel ismerkedjünk meg. És, hogy többet tanuljunk arról, emberként hogyan tudjuk megoldani a világ problémáit.”
Dmitry Feofanov, az ERC2 kategória tavalyi második helyezettje idén kipróbálja az M-Sport Rally3-as autóját, melyen akár az ERC3-ban is indulhat.
Az ERC3 kategória az idei Eb szezontól csak a Rally3-as Forddal indulók számára érhetőe el, és itt készül indulni Dmitry Feofanov is, aki tavaly az ERC2 kategóriában zárt a második helyen.
„A 2022-es és főként az Eb-re vonatkozó terveim még nem biztosak, de március előtt minden kérdés el fog dőlni. – mondta az orosz versenyző az ERC hivatalos oldalának. – Idén kipróbálom a Rally3-as Fordot, mellyel most volt egy tesztem Lappföldön. Az autó jó és könnyen kezelhető, és tervben van vele az ERC-n való indulás is, ha az Eb-n indulok ebben az esztendőben.”
Feofanov ezen a hétvégén elindul a lett Sarma Rallyn a Rally3-as autóval és Normunds Kokins navigátorral.
A 40 éves orosz versenyző 2019-ben indult első Eb futamán és eddig használt Mitsubishi Lancer Evo X-es autóját tavaly cserélte Rally2-es Kittel szerelt Suzuki Swift R4-re. Feofanov tavaly teljes szezont ment az ERC2-ben és a lett Liepaja Rallyn az első, a Lengyel Rallyn, a Rally Hungary-n a második, az Azori-szigeteken, a Fafe Rallyn, és a Kanári-szigeteken a kategória harmadik helyén zárt.
Az ERC2 tavalyi bajnoka a sapynol Javier Pardo Siota, harmadik helyezettje pedig a lengyel Dariusz Polonski volt.
Komoly küldetésre vállalkozott a gymkhana videóiról ismert amerikai sztár, Ken Block, aki a Tuthill Porsche csapatával a Kelet-Afrikai Szafari Rallyn állt rajthoz, egy igazi időutazásra.
A nyitóképen még a dán Vicki Lund, Monster Girl pózol a Tuthill Porsche mellett, amiből akár azt a következtetést is levonhatnák, hogy Ken Blockegy újabb bohóckodásra adta a fejét – persze az ő bohóckodásait mindig szívesen nézzük –, de nem!
A gymkhana sztár igazi rally rajongó és bármikor szíves ül rallyautóba. Ezúttal a Kelet-Afrikai Szafari Rallyra nevezett be, amelyet idén tizedik alkalommal rendeznek meg, kizárólag historic autók számára. A verseny a régi, klasszikus Szafari Rally mintáját követi, iszonyat hosszú távval és lezáratlan utakkal.
„Egy vicces tény a versenyről: a teljes amerikai rallybajnokság (kilenc futam) összesen 1640 versenykilométert tesz ki. A Kelet-Afrikai Szafari Rally teljes versenykilométere (nyolc nap alatt) 1823 kilométer. Ez az egyetlen verseny több mint 100 kilométerrel hosszabb, mint a teljes amerikai bajnokság!!! Csodálatos!“ – írta Ken Block a közösségi média oldalain.
A verseny közben is sokat posztolt, legutóbb egy csokorba szedte, mi mindent kell Afrikában verseny közben kikerülni:
(1/2) This rally is unlike any other. It’s an “open road” rally, so we are avoiding everything from zebras/giraffes/dogs, to pedestrians, to motorcycles, to even oncoming traffic. On top of dealing with the rough and unsympathetic roads of Kenya themselves! pic.twitter.com/XVemOBWrUY
„Ez a rally nem hasonlít semmi máshoz. Lezáratlan utakon versenyzünk, tehát mindent kerülnünk kell: zebrákat, zsiráfokat, kutyákat, a gyalogosokat, a motorkerékpárokat, sőt még a szembejövő forgalmat is.
Ráadásul magával Kenya durva és unszimpatikus útjaival is meg kell küzdenünk! Az elmúlt két nap, amikor a Kelet-Afrikai Szafari Rallyn versenyeztünk, felejthetetlen volt. Köszönjük a Tuthill Porsche-nak, hogy megépítette ezt a hihetetlen rally gépet.“
Block egyébként nem is teljesít rosszul a versenyen, hiszen nyert szakaszt és három nap után az ötödik helyen áll.
A versenyt egyébként a kenyai Baldev Chager vezeti, a svéd Patrik Sandell előtt. Blockhoz hasonlóan mindketten Porschéval indulnak. Két Datsun követi őket, a korábbi rally vb-futamgyőztes Ian Duncan és Piers Daykin.
Block egyébként megelőzi a Magyarországon is jól ismert Kris Rosenbergert is.
Igazi hardcore rally fanoknak íme a Kelet-Afrikai Szafari Rally első napjáról egy jó kis videó:
A Katar Rally győzelmét végül Nasser Al-Attiyah nagy előnnyel szerezte meg, miután Mads Østberg és Abdulaziz Al-Kuwari is kiesett, míg Kris Meeke autójának felfüggesztése megsérült.
A Katar Rally utolsó három szakasza komoly drámákat tartogatott, ami után Nasser Al Attiyah 4 és fél percnél is nagyobb előnnyel tudott nyerni, így továbbra is veretlen a MERC bajnokságban.
Mads Østberg a második helyen állva az utolsó előtti szakasz előtt volt kénytelen kiállni, miután Skodájában az 10. szakaszon megsérült a hűtő.
It’s game over in Rally Qatar 🇶🇦 A leaking water pipe means we have to stop! Very disappointing end to a fantastic fight in this race!! @QMMF_officialpic.twitter.com/yQbQOFTbHe
A norvég versenyző csapattársa, Kris Meeke a tegnapi borulás után ma Skodájának felfüggesztése sérült komolyan a szombati második kör első szakaszán, ami miatt 3 és fél percet vesztett.
Ugyancsak kiállni kényszerült a Skodás Abdulaziz Al-Kuwari, akinek autójában a váltó omlott el a szervizelés után, ahol nem cseréltek váltót.
A második helyet így Abdullah Al-Rawahi szerezte meg 4:38,4 perc hátránnyal, míg Meeke további másfél perc hátránnyal lett harmadik.
A MERC mezőnyben mindössze kilencen tudtak célba érni.
A Katar Rally nem hivatalos végeredménye, MERC mezőny 1. #1 Nasser Al-Attiyah / Mathieu Baumel (QAT / FRA) VW Polo GTI R5 1:44:44,5 2. #5 Abdullah Al-Rawahi / Ata Al-Hmoud (OMA / JOR) Skoda Fabia Rally2 evo +4:38,4 (1:00) 3. #2 Kris Meeke / Chris Patterson (GBR / IRL) Skoda Fabia Rally2 evo +6:07,0 4. #7 Mshari Al-Thefiri / Nasser Al-Kuwari (KUW / QAT) Mitsubishi Lancer Evo X +23:34,8 5. #15 Zakarya Al-Amri / Mohammed Al-Amri (OMA) Subaru Impreza +35:31,3 (2:20) 6. #12 Issa Abu Jamous / Emad Juma’a (JOR) Mitsubishi Lancer Evo IX +44:05,7 7. #11 Ihab Al-Shorafa / Yousef Juma (JOR) Mitsubishi Lancer Evo IX +45:08,8 8. #14 Mohammed Al-Attiyah / Savvas Laos (QAT / CYP) Mitsubishi Lancer Evo X +48:03,8 (0:10) 9. #16 Edith Weiss / Serena Mattivi (GER / ITA) Mitsubishi Lancer Evo X +49:48,4 (2:00) #3 Mads Østberg / Ilka Minor (NOR / AUT) Skoda Fabia Rally2 evo kiesett #4 Abdulaziz Al-Kuwari / Dale Moscatt (QAT / AUS) Skoda Fabia Rally2 evo kiesett #9 Khalid Mohammad Al-Suwaidi / Hugo Magalhaes (QAT / POR) Skoda Fabia Rally2 evo kiesett #6 Nasser Khalifa Al-Attiyah / Ziad Chehab (QAT / LBN) Ford Fiesta R5 kiesett #10 Hamed Al-Wahaibi / Tony Sircombe (OMA / NZL) Skoda Fabia Rally2 evo kiesett
Chris Ingram és Ross Whittock, emlékezetes módon, a 2019-es Rally Hungary-n szerezték meg az Európa-bajnoki címét, és azóta is közösen dolgoztak a pályafutásuk építésén, most azonban külön utakra lépnek.
Chris Ingram és Ross Whittock közel öt éve versenyeztek együtt, 2017 óta 29 versenyen indultak, az első évben az ERC3 és az ERC U27 junior, 2019-ben az ERC bajnoki címet nyerték meg.
„A 2017-es szezon második felében választottam Rosst navigátoromnak, és segítségével nyertem meg az ERC junior bajnoki címét az Opel csapatában – írta közleményében Chris Ingram. – Azóta sok dolgot elértünk az Eb-n és vb-n a Toksport csapatában, de eljött az ideje a válásnak. Sok szerencsét kívánok Rossnak és köszönöm az ő és családja támogatását.”
„A szakítás a karrierem egy sikeres fejezetének végét jelenti, a döntés azonban mindkettőnknek segít majd a sportban – írta Ross Whittock. – Szeretnék köszönetet mondani Chrisnek a partnerségért és közös sikerekért, minden jót kívánok neki a jövőben. Számomra új fejezet kezdődik, melyet izgatottan várok.”
Ingram egyelőre új navigátorát nem jelentette be, legközelebb március 18-19. között az Egyesült Királyságban fog versenyezni.
A brit páros a Montén a WRC2 junior mezőny negyedik helyét szerezte meg a cseh Erik Cais, az orosz Nikolay Gryazin és a luxemburgi Grégoire Munster mögött. A WRC2 mezőnyében a hetedik helyen zártak. Svédországban nem terveztek indulni.
Nasser Al-Attiyah vette át a vezetést a Katar Rally második napjának első köre után, miután jobb rajthelyének is köszönhetően jóval gyorsabb tudott lenni, mint Mads Østberg. Kris Meeke a tegnapi borulás után már harmadik.
A Katar Rally első napja utánMads Østberg 12,2 másodperc előnnyel vezetett Nasser Al-Attiyah előtt, így a norvég versenyzőnek kell szombaton takarítania a murvás, sivatagi pályákat.
A 2021-es magyar bajnokság harmadik és a WRC2 második helyezettje még képes volt megnyerni a szombati első szakaszt, így előnyét 16,9 másodpercre növelve, azonban a folytatásban nagyon sok időt vesztett, míg Nasser Al-Attiyah mindkét szakaszt nyerte.
Ennek megfelelően a katari versenyző át is vette Østbergtől a vezetést az első szombati kör után 9,6 másodperc előnnyel.
Kris Meeke tegnap az élen állva borult fel és vesztett másfél percet, amivel vissza esett az ötödik helyre, azonban a szombati három szakasz után jó rajthelyét kihasználva a harmadik helyig lépett előre 1:34,8 perc hátránnyal és 13,9 másodperccel megelőzve Abdulaziz Al-Kuwarit.
Khalid Mohammad Al-Suwaidi a negyedik helyen állva várhatta a verseny második napját, azonban a nyolcadik szakaszon megsérült a felfüggesztése és kiállni kényszerült.
A folytatásban újra teljesíti a mezőny a mai szakaszokat.
A Katar Rally állása 9 szakasz után, MERC mezőny 1. #1 Nasser Al-Attiyah / Mathieu Baumel (QAT / FRA) VW Polo GTI R5 1:15:23,5 2. #3 Mads Østberg / Ilka Minor (NOR / AUT) Skoda Fabia Rally2 evo +9,6 3. #2 Kris Meeke / Chris Patterson (GBR / IRL) Skoda Fabia Rally2 evo +1:34,8 4. #4 Abdulaziz Al-Kuwari / Dale Moscatt (QAT / AUS) Skoda Fabia Rally2 evo +1:48,7 5. #5 Abdullah Al-Rawahi / Ata Al-Hmoud (OMA / JOR) Skoda Fabia Rally2 evo +2:56,0 6. #7 Mshari Al-Thefiri / Nasser Al-Kuwari (KUW / QAT) Mitsubishi Lancer Evo X +15:02,1 7. #15 Zakarya Al-Amri / Mohammed Al-Amri (OMA) Subaru Impreza +24:56,6 (1:20) 8. #11 Ihab Al-Shorafa / Yousef Juma (JOR) Mitsubishi Lancer Evo IX +29:24,3 9. #12 Issa Abu Jamous / Emad Juma’a (JOR) Mitsubishi Lancer Evo IX +33:18,3 10. #14 Mohammed Al-Attiyah / Savvas Laos (QAT / CYP) Mitsubishi Lancer Evo X +35:06,6 11. #16 Edith Weiss / Serena Mattivi (GER / ITA) Mitsubishi Lancer Evo X +36:33,7 (2:00) #9 Khalid Mohammad Al-Suwaidi / Hugo Magalhaes (QAT / POR) Skoda Fabia Rally2 evo kiesett #6 Nasser Khalifa Al-Attiyah / Ziad Chehab (QAT / LBN) Ford Fiesta R5 kiesett #10 Hamed Al-Wahaibi / Tony Sircombe (OMA / NZL) Skoda Fabia Rally2 evo kiesett