back to top
2025. augusztus 04. 02:28
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1308

    Toyota: Ez nagyon fájt – Videó

    0

    A Toyota technikai igazgatója, Tom Fowler bevallotta, nagyon fájdalmas pillanat volt a csapat számára, amikor Sébastien Ogier a Monte utolsó előtti szakaszán defektet Kapott, amivel elvesztette a győzelem lehetőségét.

    Sébastien Ogier 24,8 másodperccel előzte meg Sébastien Loeböt a Monte-Carlo Rally második vasárnapi szakaszát követően, azonban a harmadik szakaszon defektet kapott a WRC toyotás címvédője, és 9,5 másodperc hátránnyal a második helyre esett vissza.

    A nyolcszoros világbajnok a záró szakaszon pedig annyira szerette volna ledolgozni hátrányát, hogy korábban rajtolt a kelleténél, amit 10 másodperc büntetést is kapott, így végül 10,5 másodperc előnnyel nyert a fordos, kilencszeres rally világbajnok Sébastien Loeb.

    A Toyota technikai igazgatója, Tom Fowler a Dirtfishnek beszélt a verseny végén történt drámákról.

    „Nagyon közel voltunk a győzelemhez, ezért nagyon fájó pillanat volt Sébastien Ogier defektje – mondta Fowler. – Azt hiszem, abban a pillanatban még nem hevertük ki Elfyn Evans előző napi elvesztését.

    Elfyn nagyon jól vezetett, de az a kanyar kifogott rajta, miközben olyan gyors próbált lenni, hogy át tudja venni a vezetést. Ha ez sikerült volna, akkor Elfyn vezetett volna, Ogier pedig második helyen állt volna. Ez egészen más képet mutatott volna vasárnap délután.

    A verseny összképe viszont pozitív volt, de vasárnap délután mégsem voltunk boldogak. Amikor egy verseny után pozitív benyomásokkal mész vissza a központba, a következő versenyig azt hiheted, hogy te vagy a legjobb, aztán a következő versenyen elvernek. Most némi fájdalommal tértünk vissza, amit fel fogunk használni a Svédországra való felkészülésnél.”

    A Toyota ezen a héten egy-egy napot tesztelt mindhárom versenyzőjével, Elfyn Evansszel, Kalle Rovanperäval és Esapekka Lappival is a finn hóban.

    „Az első tesztek megmutatták, hogy miként teljesít a motor és a karosszéria a hóban. Sikerült előre lépni a legutóbbi tesztelés óta, és tudjuk, hogy merre kell haladnunk.”

    A Toyotánál nem fordult elő műszaki hiba a Montén, amit Fowler nagyon pozitívnak gondol.

    „Igazán biztató, hogy mind a négy autónk műszaki hiba nélkül ment a szezonnyitón. Rendben, a shakedown szakaszon volt némi probléma Takamoto Katsuta autójával, de ez volt az utolsó megépített autónk és néhány alkatrésszel nagyon kellett sietnünk.

    A Monte után Kalle Rovanpera vezeti a bajnokságot a főállású versenyzők között, míg a gyártók bajnokságában 3 pont a hátrányunk, ami semmi, ahhoz képest, hogy a világbajnoknak 400 pont körül kell gyűjtenie.”

    Breen: Ez hatalmas csapás volt

    0

    Craig Breen nagy csapásként élte meg, hogy az Észak-Ír Rallyt nem sikerült idén sem betenni a rally világbajnokság naptárba. Az ír versenyző szerint ez a futam csak jót tenne a bajnokságnak.

    Utoljára 2019-ben rendeztek Brit Rallyt a WRC-ben, és az akkori Wales Rally után úgy tűnt, hogy idén augusztusban sikerülhet ismét az Egyesült Királyságba vinni a WRC mezőnyt, azonban az Észak-Ír Rally szervezője kénytelen volt lemondani az idei WRC futamrendezésről.

    Ír versenyzőként érthetően csalódottan vette tudomásul Bobby Willis, a verseny promóterének döntését Craig Breen.

    „Az igazat megvallva nagy csapás volt, hogy nem lesz Észak-Ír Rally” – mondta az M-Sport versenyzője a Dirtfishnek. „Nagyon sajnálom Bobby Willist és mindenkit, aki az Észak-Ír Rallyn dolgozik és a szívüket teszik a verseny létrehozásába már évek óta. Ok, még nem adták fel a 2023-as tervet, de akkor is csalódás. A verseny megérdemelné, hogy WRC futam legyen, és a bajnokság szempontjából is örvendetes lenne. Tudom, hogy elfogult vagyok, de a bajnokság jobbá válna egy ilyen versennyel. A kezdetekkor kijelentettem, hogy támogatni fogom Bobby Willist. Azt hiszem, rajtam kívül Elfyn Evans is szeretné, hogy létrejöjjön ez a verseny. Mindketten tudjuk, hogy milyen azokon a szakaszokon versenyezni. Ráadásul augusztusban jó esély lenne egy száraz versenyre is. Szerintem elképesztő verseny lenne, de még várnunk kell.”

    Breen sajnálja azt is, hogy a Wales Rally estében megszűnt a walesi kormány támogatása, és emiatt kikerült a WRC naptárból.

    „Nagyon furcsa, hogy 2019 óta nem járhattam a walesi erdőkben. Jobban belegondolva nagyon régen volt már. Furcsa, hogy egy ilyen népszerű verseny megszűnik. Szomorú vagyok, hogy nem tudunk visszamenni.”

    Robert Reid, Richard Burns korábbi navigátora számára is csalódás, hogy nincs a WRC-ben brit verseny.

    „Csalódás, hogy az Észak-Ír Rally idén sem lesz megtartva” – mondta az FIA nemrég megválasztott alelnöke. „A WRC promóter egyértelműen támogatna egy versenyt az Egyesült Királyságban, ezért meg kell vizsgálnia az államnak, hogy miként tudna előhozni egy megfelelő verseny jelöltet. Úgy gondolom, az Egyesült Királyság egyike azon országoknak, mely a motorsport hazája, ezért jó lenne látni ott ismét egy WRC futamot.”

    A belfasti Circuit of Ireland versenyt 2016-ban rendezték meg utoljára ERC futamként, és Craig Breen egy Citroen DS3 R5-tel tudott nyerni (képen). A versenyt 2020-ban és 2021-ben törölték, idén április 15-16-án terveznek megtartani.

    A Dakar Rallyn második robbantás is lehetett

    0

    A Dakar Rally rajtja előtt december 30-án feltételezett robbantás történt Philippe Boutron kamionjában, ami során a francia versenyző is megsérült. Az esetet követő napon azonban egy másik tűzeset is történt, mely szintén lehetett robbantás következménye.

    Már beszámoltunk róla, hogy a Dakar Rally előtt Philippe Boutron kamionjában robbanás történt december 30-án, amiben a francia versenyző is súlyosan megsérült.

    A Reuters azonban most arról ír, hogy a Boutron-eset után szintén volt egy gyanús tűzeset, mely az X-Raid Team (Mini) Camelia Liparoti által vezetett segítő kamionban történt.

    A francia hatóságok vizsgálatot kívánnak indítani a Liparoti-tűz esetében jelentette a francia RMC Rádió.

    A rádió beszámolója szerint az olasz-francia versenyző a kamionjában egy nagy bummot hallott, majd a jármú kigyulladt. Az esetnél nem történt személyi sérülés.

    A francia terrorizmusellenes ügyészség a Boutron esettel kapcsolatban vizsgálatot indított, Jean-Yves Le Drian francia külügyminiszter pedig egy interjú során elmondta, voltak olyan nyomok, melyek robbantásra engedtek következtetni. Szaúd-Arábia külügyminisztériuma azonban január 8-án közölte, hogy az eset vizsgálata nem tárt fel olyan dolgot, amely megerősíti a robbantást.

    Az RMC rádió szerint a Liparoti-tűz érdekli a francia DGSI titkosszolgálatot is. A rádió honlapján egy videót is közzé tettek, amely Liparoti kamionjáról készült és a járműtől 50 méterre találták meg a benzintartályát rajta egy lyukkal. A rádió szerint Liparoti egy robbanást hallott, majd kiugrott a járműből. Sérülés ennél az esetnél nem történt.

    A francia terrorellenes ügyészség az ügyről nem kívánt nyilatkozni, de nem reagált a megkeresésre a francia külügyminisztérium és a szaúdi kormány sem.

    A Dakar Rallyt szervező ASO szóvivője azonban válaszolt a Reuters-nek.

    „Az X-Raid Team csapata azonnal értesített bennünket, arról, hogy mi történt Camelia Liparoti segítő kamionjával. A csapat azt mondta, hogy nagy valószínűséggel elektromos hiba történt a kamionban, ezért elfogadtuk ezt az indokot. Amennyiben ma egy másik tézis lépne fel, és az vizsgálatot igényel, akkor hajlandóak lennénk vizsgálatot indítani.”

    A Dakar Rally 1978-ban indult útjára, 2009-ben biztonsági okokból azonban Dél-Amerikába költözött, majd 2020-ban került Szaúd-Arábiába.

    Komoly dokumentumfilmet forgatott Solberg a Montéról – Videó

    0

    A rally világbajnokság történetének talán legkomolyabb, már-már egy kisebb dokumentumfilmnek is beillő vlogjával jelentkezett Oliver Solberg a Monte-Carlo Rallyról, amelyből több kulisszák mögötti képet is láthatunk. 

    Oliver Solberg teljes Monte-Carlo Rallyját végig kísérhetjük a vlogja segítségével. Az első bejelentkezésben a Hyundai szervizparkját mutatja be. Megtudhatjuk többek között, hogy a csapat által felhúzott épületben akár 40 londoni emeletes busz is elférne. 

    Érdekes látni, ahogy kiáll a Hyundai i20 N Rally1-gyel a szervizparkból. Furcsa a puszta elektromos hajtás visító hangja, de aztán etapon és a shakedown rajtjában már jobban szól. Amikor pedig újra visszaér a szervizparkba, szintén érdekes hallani, hogy a motorhang hiányában az autó összes egyéb zaja hogy felhangosodik. 

    Az éles versenyen láthatjuk az éjszakai gyorsasági belsőfelvételét, azt is, ahogyan Solberg a navigátorának panaszkodik az átbeszélő hibájáról: „Nem hallak, nem tudok az itinerre koncentrálni, mert nem hallak.“

    Fotó: Romain Thuillier/Hyundai Motorsport GmbH

    Azonban ez még a kisebb gond volt a Hyundai i20 N Rally1-gyel, másnap füst szivárgott az utastérbe: „Nem látok a füsttől az autóban. A gyorsasági előtt rendesen sírtam, nem tudtam levegőt venni és elvesztettem teljesen a koncentrációmat, szédültem – nyilatkozza a szakasz végén, majd amikor már az ember azt gondolnál, hogy a háta közepére kívánja az egész versenyt, akkor mosolyogva hozzáteszi: – Ez ilyen.“

    A vlogban láthatjuk belsőkamerás felvételen a beesésüket, és ahogy a 25 néző visszahúzza a pályára a Hyundait. Láthatunk képeket a napközben kerékcsere zónáról, de az esti komplett szervizt is felgyorsítva. De még a baleset után Mad Max dizájnúvá vált autót is megmutatják. 

    Fotó: Romain Thuillier/Hyundai Motorsport GmbH

    Az egész videó őszinte, közvetlen hangulatú és különösen tanulságos, hogy Olivernek szinte végig fülig ér a szája. 

    Nagyon jó kis összeállítás a Monte-Carlo Rallyról és csak remélni tudjuk, hogy a többi világbajnoki futamról is láthatunk hasonló kulisszatitkokat. Már amikor Solberg indul a Hyundai harmadik Rally1-es autójával, amelyet egyébként a videóban is feltűnő Dani Sordóval oszt meg idén. 

    Krózser Menya: Felvételiről a WSK-ba

    0

    Idén futja teljes első szezonját az OK (Senior) kategóriában a 14 éves Krózser Menya, aki új csapatban, a Ward Racingben debütál. Az olasz WSK sorozat első futamát a gimnáziumi felvételi miatt hagyta ki, de a héten már a WSK Super Master Series első állomásán, Lonatóban versenyez. 

    Tavaly nőtte ki Krózser Menya az OKJ (OK Junior) kategóriát és döntött úgy a pályafutását egyengető MHH Kart Team, hogy nem várják meg az év végét, hanem azonnal kategóriát váltanak. 

    Menya egy WSK és egy Rotax Max versenyen indult tavaly a Senior kategóriában, két különböző csapattal, idén pedig egy harmadik alakulattal a Ward Racinggel kezdte a szezont. 

    Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menya, WSK Super Master Series, Lonato

    „Az utolsó három futamomat három különböző csapattal teljesítettem, ami nagyon tanulságos volt – mesélte Menya. – Nagyon jó szakemberekkel dolgozhattam együtt és sokat tanultam tőlük.“

    Az OKJ és az OK kategória között már nem változik a váz, de a motor és a gumi igen. 

    „A váz ugyanaz, a motor viszont jelentősen erősebb, 40–43 lóerős (szemben az OKJ motorral, ami 30–33 lóerő) és nagy különbséget jelent a jobban tapadó gumi is. A motor miatt az egyenesben, a gumik miatt pedig a kanyarban gyorsabb az OK kart, főleg, amikor a power szelep ráhúz. Fizikálisan is sokkal erősebbnek kell lenned. A kanyarokban rendesen vállból és felkarból kell tolni a kormányt. Nagy a terhelés, Sarnoban mértek 3-4 G-s oldalterhelést is.“

    Menya az OK kategóriában a három legjelentősebb sorozaton, a WSK-ban, az FIA Európa-bajnokságon és az Eb előtti felvezető versenyként szervezett Champions of the Future versenyeken indul. 

    Menya a HUMDA felmérésén készült videója:

    „Már az első OK versenyemen nagyon jól éreztem a kartot, de ettől függetlenül sok apróságot kell megtanulni ahhoz, hogy gyors legyél. A Ward Racing nagyon erős, szerintem minden esélyem meglesz velük a győzelemre.“

    A WSK első futamát, a Champions Cupot azonban Menya kihagyta, mert ekkor írta a gimnáziumi felvételit. 

    „Jobb lett volna versenyezni, de a felvételi is fontos volt – mosolyog. – Egy sportgimnáziumba jelentkeztem, ahova ha felvesznek, akkor a tanulás mellett több időm lesz a fizikai és mentális felkészülésre is. Nem akarom elkiabálni, de szerintem jó lett a felvételim. Érdemes volt ezt az egy versenyt beáldozni. 

    Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menya, WSK Super Master Series, Lonato

    A Champions Cupon egyébként is kevesebben indultak, de most a Super Master Seriesen többen leszünk OK-ban. Egy erős mezőnyben pedig mindig nagyobb kihívás versenyezni.“

    Az idei tervei pedig elég egyértelműek: „Szeretnék minél jobb eredményt elérni, minél több tapasztalatot szerezni, amit a gokart után egy magasabb kategóriában is tudok hasznosítani.“

    SuperEnduro GP: Motoros gladiátor-show az Arénában, február 5-én

    0

    Egyedülálló sportélmény várja a motorozás és a látványos versenyek szerelmeseit a Papp László Budapest Sportarénában, ahol 2022. február 5-én újra megrendezik a SuperEnduro GP-t! A koncertek és kiállítások mellett a motoros gladiátorok küzdelme páratlan élményt ígér, a szervezők meglepetésekkel és értékes nyereményekkel is várják a közönséget. Jegyek már kaphatók az EnduroGP.hu weboldalon és az Eventim hálózatában.

    A hazai enduro-motorozás legsikeresebb tagjai is készülnek már a versenyre, az Enduro Team Hungary színeiben az Európa-kupa és világkupa-futamgyőztes Zsigovits Norbert a profik között, a junior kategóriában indul, Szőke Márk az Európa-kupában dobogóra tör, valamint csatlakozik hozzájuk az aktuális magyar enduro-bajnok, Liszka Roland és a 21 éves Tádics Dániel is.

    SuperEnduro GP
    Fotó: Szabó Attila/EnduroGP.hu

    A SuperEnduro GP Prestige kategória sztárjai, például Cody Webb, Colton Haaker, Jonny Walker, a tavalyi világbajnok Billy Bolt, a hatszoros világbajnok Taddy Błażusiak vagy Manuel Lettenbichler, a korábbi junior világbajnok szintén eljön a Papp László Budapest Sportarénába, ahol a közönség az izgalmas futamok mellett igazi showműsort is láthat különböző látványelemekkel fűszerezve; táncosok, pirotechnikai felszerelések, zsonglőrök, motoros bemutatók, egyéb műsorszámok kerülnek a programba.

    A budapesti forduló helyszínét a sportág legeredményesebb hazai versenyzője, Németh Kornél tervezi, a pálya 36 óra nonstop építés során 60 kamionnyi föld, valamint 2-3 kamionnyi kő és fa felhasználásával alakul ki, az Aréna egész éves programjában páratlan látványt teremtve.

    SuperEnduro GP
    Fotó: Szabó Attila/EnduroGP.hu

    A hangulatra sem lesz panasz, hiszen az Early Bird jegyek azonnal elfogytak a rendezvényre, amely során az első két évben gyakorlatilag teltház előtt zajlottak az események, alkalmanként a nap folyamán közel 10 ezer ember látogatott ki a rendezvényre, ami 2019-ben a legjobb új belépő esemény volt a szezon során és legutóbb a FIM elnöke, Jorge Viegas is megtisztelte a jelenlétével.

    A Bronz kategóriás jegyek már 8.490 Ft-tól, a Silver kategória helyei 11.990 Ft-ért, a Gold kategória székei 17.490 Ft-ért kaphatók, de mindhárom esetben igénybe vehetők csoportos kedvezmények. Limitált darabszámban elérhetők Paddock-jegyek és VIP SkyBar csomagok is az év leglátványosabbnak ígérkező zárttéri sporteseményére.

    Horvát Rally: Gazdag programkínálat várja a 350 ezer nézőt

    0

    A Horvát Rally idén második ízben került a WRC naptárába, az április második felében megrendezendő versenyre 2022-ben 350 ezen nézőt – köztük sok magyart is – várnak a szervezők.

    Április 21–24. között a rally világbajnokság idei harmadik versenyeként kerül sor a Horvát Rallyra, mely a tavalyi évet követően került ismét a vb. naptárba.

    Az öt horvát megyében (Zágráb, Karlovac, Krapina-Zagorje, Primorje-Gorski Kotar, Varazdin) zajló vb-futamon tavaly hivatalosan nem lehettek nézők a járvány miatt, a szervezők jegyeket sem árusítottak, ennek ellenére szurkolók ezrei, köztük sok magyar is, foglalták el helyüket a pályák szélén.

    A rajt és célceremóniára idén Zágrábban kerül sor, és a szervezők szerint akár 350 ezer szurkoló előtt zajló rendezvényen sok programot is lebonyolítanak a szervizparkban.

    „Horvátország nagyszerű sportszervezőnek bizonyult tavaly, amire érdemes számítani” – mondta Davorin Stetner a Horvát Autó – és Gokart Szövetség részéről a sportske.jutarnji.hr oldalnak. – Az, hogy Horvátország be került a vb-naptárába, eljött az országba a világbajnokság és komoly szintű versenyt sikerült rendezni óriási siker hazánknak.

    Maga a verseny egy horvát termék, mert a szervezők szinte minden tagja horvát, amire nagyon büszkék vagyunk. A verseny fellendíti a horvát autósportot és hozzájárul az ország népszerűsítéséhez is a világban. Biztos vagyok benne, hogy tavalyhoz hasonlóan idén is vendégül látjuk majd a világ legjelentősebb embereit is.”

    „Köszönetet mondunk a Horvát Köztársaság kormányának, Zágráb városának, a megyéknek, a szponzoroknak és minden szponzorunknak, akik nélkül nem lehetne megrendezni ezt a versenyt – mondta Daniel Saskin, a Horvát Rally vb-futam szervezőbizottságának elnöke. – Óriási izgalommal és büszkeséggel hozzuk el Horvátországba ismét az egyik legjelentősebb sportrendezvényt.

    A világ legjobb rally versenyzői mellett a szurkolók láthatják, hogy milyen lesz a vb jövője. Az FIA által kialakított új műszaki előírások, a hibrid technológia, a fenntartható üzemanyagok használata, az új biztonsági megoldások rendkívül vonzóvá teszik a versenyzőknek a vezetést és az új megoldásokkal csökken a károsanyag-kibocsátás is.

    Külön öröm, hogy hazánk képei ismét bejárják majd a világot, mi pedig gondoskodunk arról, hogy a kilátogatók számára izgalmas legyen a hétvége minden korosztálynak.”

    A szervezők hamarosan elkezdik árusítani „Early bird” nevű jegycsomagokat, melyek a szurkolói zónákba engednek belépést, valamint gazdag catering kínálatot és egész napos szórakozási lehetőséget biztosítanak a tulajdonosaiknak.

    Az M-Sport a győzelmét ünnepelte

    0

    Az M-Sport számára hosszú idő telt el az utolsó WRC futamgyőzelem óta, most, a Monte-Carlo Rally után azonban volt ok az ünneplésre, és ezt meg is tette a fordos csapat.

    2018. Wales Rally, ekkor szerezte utolsó WRC futamgyőzelmét az M-Sport Sébastien Ogier révén. A 2019-es szezontól pedig elmaradt riválisairól Malcolm Wilson csapata, mind az autó, mind pedig a versenyzők kvalitása terén.

    2019-ben Elfyn Evans révén a Mexikó és a Korzika Rallyn egy harmadik hely, Teemu Suninennel a Szardínia Rallyn egy második pozíció jött össze az M-Sport számára.

    2020-ban Elfyn Evans a Toyotához igazolt, Teemu Suninen harmadik helyen zárta a Mexikó Rallyt, de több dobogós eredménye nem volt a fordos csapatnak.

    2021-ben pedig a teljes szezont Malcolm Wilson csapata a 2022-re való felkészülésnek és a Ford Puma Rally1 megépítésének szentelte, így egyetlen dobogós eredményt sem tudtak elkönyvelni a 12 verseny során.

    A felkészülés azonban jól sikerült a 2022-es évre, egy nagyon erős Ford Pumát sikerült összerakni, sikerült leszerződtetni a Montéra Sébastien Loeböt, és sikerült teljes szezonra szerződést kötni Craig Breennel is.

    Az eredmény pedig nem is maradt el a Montén, hiszen Sébastien Loeb nyerni tudott, Craig Breen pedig a harmadik helyen zárt. Adrien Fourmaux bár rommá törte az egyik Pumát, de Gus Greensmith számára sikerült megszerezni az első szakaszgyőzelmet, valamint az ötödik helyet is.

    Mindez jogosan ünneplésre adott okot az M-Sportnak, amit szerdán rendeztek meg, amikor Sébastien Loeb autója visszatért az csapat bázisára.

    „EGY CSAPAT. – kezdődik az M-Sport által kiadott közlemény. – Tegnap az egész csapat összegyűlt, hogy megünnepeljük győzelmünket a Monte után, miközben Sébastien Loeb autója visszatért a központba. Ez az eredmény egyszerűen nem jöhetett volna létre csodálatos csapattagjaink nélkül, akik az elmúlt 18 hónapban nagyon keményen dolgoztak ezért a pillanatért. Köszönjük, ti igazi hősök vagytok.”

    Az M-Sport a Monte-Carlo Rallyn elért eredményeknek köszönhetően 3 pont előnnyel vezeti a gyártók bajnokságát a Toyota Gazoo Racing előtt.

    Te tudod, mi zajlik a vb-n a rajt előtt? – Video

    0

    Érdekes nézői videót tettek közzé a Monte-Carlo Rally egyik szakasza előtti készülődésről. Ezen látszik, hogy Loeb milyen akkurátusan öltözik, Katsuta hogyan árnyékol és hogy Evans miért rohangál. 

    A rally világbajnokságot élőben látni mindig nagy élmény, de nem csak a gyorsaságin vagy a szervizparkban, hanem még etapon is. A rajt előtti procedúra pedig kifejezetten olyan dolog, ami sosem kerül be az élő közvetítésbe, pedig érdekes. 

    Szerencsére azonban mindig akad pár szurkolók, aki rögzíti nekünk. 

    Ebben a filmben előbb Takamoto Katsuta készülődése látható, a bemelegítő tornával, csukló forgatással. Majd a navigátor ajtajára készített ragasztószalaggal próbálja az alacsonya sütő napsugarakat kizárni a kocsiból. Érdekes, hogy nem csak az első szélvédőt ragasztja le, hanem a bal oldali ajtót ablakát is. 

    (Ha nem indul el, itt is meg tudod nézni.)

    A rajt előtti bemelegítésnek minden versenyző számára külön rituáléja van. Jari-Matti Latvala, a Toyota jelenlegi csapatvezetője, versenyzőként emlékezetes módon végig ütögette magát. Elfyn Evans inkább a bemelegítő futásra esküszik, ahogyan a videóban láthatjuk is, fel-alá fut. 

    A bemelegítésre leginkább a sofőröknek van szükségük, amíg ők tornáznak, addig a navigátor a gumik levegő nyomását állítja. Ebből le tud engedni, de ha kell, növelni is tudja egy kis patron segítségével. 

    Érdekes megfigyelni Sébastien Loeböt, aki a gyorsasági szakaszok céljában kicsit szórakozott professzor módjára keresgélte a maszkját, és persze soha sem találta. 

    A rajt előtt azonban nagyon akkurátusan készülődik. A látszólag tiszta szélvédő minden négyzetcentiméterét áttörli, majd előkészíti a szemüvegét, a bukósisakját igazgatja. De egy pillanatra még az is látszik, hogy az autóban a kesztyűjét is tökéletesen beállítja. 

    Ezek a rituálék az átszellemülés része, látszik, hogy egyetlen versenyző sem beszél már ilyenkor senkivel, még a navigátorával sincs meg a kommunikáció, mégis mindenki tudja a dolgát. 

    Amint a készülődéssel megvannak, már csak a gyorsasági szakasz rajtjához kell felérniük, ami előtt fontos a gumi melegítés és persze az időzítés, hogy innen, az „előkészületi zónából“ pont akkor induljanak el, hogy a rajt előtt már ne kelljen várakozni, mert azzal a versenygumik is hűlnek. 

    Suninen aszfalton tesztelte a Hyundai autóját

    0

    Teemu Suninen a Monza Rally óta nem indult rally versenyen, azonban tesztelést annál többet végzett a Hyundai Rally2-es autójával. A finn versenyző legutóbb finn aszfalton tesztelt, és az első versenyére sem sokáig kell már várnia.

    Teemu Suninen a tavalyi Ypres Rally után szakított az M-Sport csapatával, majd a Finn Rally a Movisport R5-ös Volkswagenjével indult, a szezont pedig a Hyundaijal fejezte be, Spanyolországban a Rally2-es autót, majd Monzában Ott Tanakot helyettesítve WRC-vel állt rajthoz.

    Suninennek még várni kell ugyan idei első versenyére, de a Rally2-es Hyundait decemberben Franciaországban, múlt csütörtökön pedig Finnországban tesztelte.

    A Hyundai egyelőre nem jelentette be WRC2-es csapatát a 2022-es szezonra, és Suninen is kihagyta a Montét, valamint ki fogja hagyni Svédországot is.

    A Rallyit.fi oldal azonban úgy tudja a koreai gyártó Portugáliában, májusban már elindítja WRC2-es csapatát is, azonban Teemu Suninen aszfaltos tesztjei arra engednek következtetni, hogy első versenye akár Horvátországban is lehet.

    Tavaly Teemu Suninen a WRC mellett a WRC2 kategóriában is indult, és év végén az 5. helyet szerezte meg.

    A finn versenyző 2017-től szerepelt az M-Sport csapatában, ahol Rally2-es és WRC autóval is versenyzett. A 2018-as Portugál Rallyn a harmadik, a 2019-es Szardínia Rallyn a második, a 2020-as Mexikó Rallyn a harmadik helyen zárt a Ford Fiesta WRC-vel. A Hyundai csapatával a Spanyol Rallyn a WRC2 második, majd a Monza Rallyn a WRC hatodik helyén ért célba.

    Suninen tavaly Mikko Markkula navigálásával versenyzett, és valószínűleg idén is vele folytatja.

    A Horvát Rallyt április 21-24. között, míg a Portugál Rallyt május 19-22. között rendezik.