back to top
2025. november 12. 18:43
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1309

    Latvala: Nem volt még olyan versenyző, mint Rovanpera

    0

    Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke elárulta senki sem számított arra, hogy Portugáliában is nyerni tud Kalle Rovanpera, de Elfyn Evanst és Takamoto Katsutát is dicsérte. 

    Elfyn Evans és Kalle Rovanpera gyakorlatilag a Portugál Rally elejétől kezdve harcolt egymással a győzelemért, miközben Takamoto Katsuta elérhetővé tette a Toyota hármas győzelmét is. Végül Rovanpera szerezte meg a győzelmet Evans előtt, annak ellenére, hogy a finn versenyzőnek takarítania kellett a nyitó napon. Katsutát pedig a Power Stage szakaszon előzte meg Dani Sordo, a japán gyártó azonban így is kettős sikert aratott a szezon első murvás versenyén. 

    Jari-Matti Latvala érthetően büszkén értékelte csapata teljesítményét a verseny végén. 

    “Őszintén mondom, hogy nagyon büszke vagyok a csapatra – mondta a Toyota csapatfőnöke. – Nagyszerű eredmény a kettős győzelem, de közel jártunk a hármas sikerhez is. Taka nagyon jól vezetett az egész versenyen, de Dani Sordo magasabb fokozatba tudott kapcsolni a záró szakaszon. Kalle igazán nagyszerű teljesítményt nyújtott, hiszen annak ellenére nyert, hogy pénteken takarította a pályákat. Éppen ezért senki sem számított a győzelmére. Elfyn ugyancsak kimagaslón teljesített, mert a hibákat elkerülve tudott vezetni az egész hétvégén. Biztosan jót tesz ez az önbizalmának, és ezáltal Szardínián is tud a győzelemért harcolni. Az autók ugyancsak jól működtek, nem volt velük semmi probléma.” 

    Takamoto Katsuta miután elveszítette a harmadik helyet Sordoval szemben, összeomlott, de ez Latvala szerint érthető. 

    “Nehéz egy dobogós eredményt a verseny végén elveszíteni. Taka tavaly is nagyszerűen szerepelt az év első felében, hiszen Kenyában második lett, de aztán a folytatásban nagyon nehéz helyzetbe került, és folyamatosan próbált újra felállni. Most ismét volt esélye a dobogóra, de Dani egy picivel gyorsabb tudott lenni. Biztos vagyok benne, hogy Taka tanulni fog ebből és legközelebb még erősebb lesz.” 

    Egy portugál újságírói kérdésre Jari-Matti Latvala kiemelte Kalle Rovanpera elképesztő teljesítményét.

    „Azt hiszem, nyugodtan mondhatom, hogy jelenleg senki sincs azon a szinten, mint Kalle. Tudjuk, hogy a rallysport történelmében már voltak nagyszerű versenyzők, mint Sébastien Loeb vagy Sébastien Ogier, akik ugyancsak tudtak úgy versenyt nyerni, hogy takarítaniuk kellett. Azonban Kalléhoz hasonló korban még soha senki sem tudott hasonló teljesítményt nyújtani.”

    A 21 éves Kalle Rovanpera négy versenyen három győzelmet aratott és a bajnokságban 46 pont előnnyel vezet Thierry Neuville előtt, míg Takamoto Katsuta a harmadik, Elfyn Evans ötödik, Sébastien Ogier kilencedik, Esapekka Lappi pedig 11.

    A gyártók bajnokságában a Toyota 59 ponttal előzi meg a Hyundai csapatát, és 81 ponttal az M-Sportot.

    Sordo: Nagyon kemény csata volt

    0

    Dani Sordo a Portugál Rallyval kezdte idei WRC szezonját, és a versenyen egy óriási csatát követően tudta megszerezni a dobogó legalsó fokát Takamoto Katsutát az utolsó szakaszon előzve.

    Miután a Rally Világbajnoki szezon első három versenyén Oliver Solberg vezethette a Hyundai Motorsport harmadik számú Rally1-es autóját, a Portugál Rallyn bemutatkozhatott a hibrid i20-szal Dani Sordo is.

    A spanyol versenyző óriási csatát vívott a karrierje egyik legjobb formáját nyújtó Takamoto Katsutával, akit végül a Power Stage-en megelőzve zárt a harmadik helyen.

    “Nagyon nehéz hétvége volt – mondta Dani Sordo a versenyt követő sajtótájékoztatón. – Az előttünk végző Kalle Rovanpera és Elfyn Evans teljesen más szintet képviselve vezetett. Nagyon csúszkált a autónk és nagyon keményen kellett küzdeni ez ellen. Takamoto Katsuta az utolsó szakasz előtt 2 másodperccel volt előttünk, és pedig igyekeztem mindent megtenni a Power Stage-en, hogy megelőzzem. Végül sikerült, de nagyon kemény csata volt.”

    Dani Sordo kiemelte, hogy az új autóhoz való hozzászokás terén fontos lesz a vezetési stílus megváltoztatása is.

    “Nagyon jó érzés az autóban ülni, azonban a hibrid autót másképp kell vezetni, mint a korábbi WRC-ket, ezért hozzá kell szokni még. Furcsa, mert az autó ereje nem állandó, és a fékezési pontok is nagyon szokatlanok.”

    Szardínián is a spanyol versenyző indulhat a Rally1-es autóval, majd még két versenyen szeretne rajthoz állni.

    “Szardínián is én indulhatok, később pedig a görög Akropolisz Rallyn, valamint a hazai Spanyol Rallyn szeretnék még indulni.”

    Dani Sordo mostani harmadik helyével a bajnokság 10. helyét foglalja el, azonban, mivel Sébastien Loeb és Sébastien Ogier nem indul Szardínián, így ott a nyolcadik helyről indulhat az első napon.

    Rovanpera kellemes meglepetést okozott magának 

    0

    Kalle Rovanpera úgy aratott fantasztikus győzelmet a Portugál Rallyn, hogy az első napon takarítania kellett. Az eredmény pedig a sorozatban harmadszor nyerő finn toyotást is meglepte. 

    Kalle Rovanperának teljesen új dologgal, a takarítással kellett megküzdenie a Portugál Rally első napján, ami ellenére két szakaszt is nyert pénteken, a versenyben pedig a második helyen állt a nap végén. 

    A folytatásban nagy csatát vívott csapattársával, Elfyn Evans-szel, azonban végül meglepetésre megszerezte a győzelmet és így karrierje ötödik WRC futamát nyerte, sorozatban pedig a harmadik futamon nem talált legyőzőre. 

    “Összességében nem számítottam arra, hogy ez a verseny ilyen jó lesz számunkra – mondta Kalle Rovanpera a versenyt követő sajtótájékoztatón.  – Meglepetés ez az eredmény számunkra. Nagyon fontos volt, hogy pénteken jó munkát tudtunk végezni és csatában tudtunk maradni a győzelemért.” 

    A finn versenyző azonban a győzelemben kevésbé hitt, csupán nyomás alatt szerette volna tartani Elfyn Evans-t. 

    “A győzelemben nem nagyon reménykedtem. Szerettem volna nyomás alatt tartani Elfynt és megnézni, hogy mi történik. Nem éreztem úgy, hogy növelni tudjuk a sebességünket. A végén sikerült azonban jó időket menni, de Elfyn folyamatosan tudott válaszolni. Nem volt könnyű megszerezni a győzelmet.” 

    Rovanpera sorozatban elért három győzelme után 46 pont előnnyel vezet a bajnokságban, azonban a cél ennek ellenére sem változik. 

    “Továbbra is szeretnénk jó munkát végezni, jól megbirkózni a körülményekkel. Szerintem Szardínián még nehezebb dolgunk lesz az első napon, mert lazább a talaj és többet kell takarítani. Az eredmény tekintetében sok függ majd a verseny körülményein.” 

    Kalle Rovanpera gyakorlatilag érinthetetlennek bizonyult az idei Svéd Rallyn és Horvát Rallyn is, és az olykor nehéz körülményekkel is meg tudott küzdeni. 

    Portugáliában nagyon kimagaslott a mezőnyből Elfyn Evans és a finn toyotás, hiszen szinte csak ők nem követtek el nagyobb hibát, így amíg kettejük között csupán 15,2 másodperc döntött, a harmadik helyen célba érő Dani Sordo már 2:17,3 perccel maradt le. 

    Molnár Martin így is döntőbe jutott 

    0

    Számára eddig ismeretlen pályán mérkőzhetett meg Molnár Martin a Champions of the Future Euro Series harmadik futamán, a svédországi Kristianstadban. Tesztlehetőség nem volt, hiszen a verseny előtti hetekben az iskolai vizsgáira kellett koncentrálnia. Ennek ellenére gyorsan belerázódott és egy műszaki hiba valamint a szerencsétlenül alakult rajpozíciója ellenére is beverekedte magát az OKJ kategória döntőjébe. 

    Nem volt könnyű helyzetben Molnár Martin, hiszen egy elég nehéz pályáról van szó. A mezőny nagy része az előző héten tesztelt rajta, Martin az iskolai vizsgái miatt ezt nem tudta megtenni. Ráadásul az Energy Corse csapata sem tesztelt az elmúlt két évben Kristianstadban, így nekik sem voltak beállítási adataik. 

    Martin ennek ellenére a csütörtöki edzéseken gyorsan megtanulta a pályát. Az időmérőn a legerősebb csoportba került, ahol 10. lett, összesítettben pedig a 74 fős OKJ mezőnyben a 28. helyet szerezte meg. 

    Pénteken az első két előfutam még arról szólt, hogy éles versenykörülmények között is kitapasztalja a pálya adottságait. Ezeken a 12. és a 10. helyet szerzete meg. 

    Fotó: Molnár Martin

    Szombat reggel leszakadt az eső, így vizes pályán kellett megmérkőznie a mezőnynek. Biztató előjel volt, hogy a warm upon Martin futotta a csoportjában a második leggyorsabb időt. Amint azonban felkerültek a versenyre kapott – egy rosszabb szériából származó – esőgumik, rohamosan csökkent a tempója. 

    Ezt a csapat a beállításokkal próbálta ellensúlyozni, ami olyan jól sikerült, hogy a szombati első futamban 9. lett. A másodikban a 6. helyen futott be, de büntetést kapott, amivel a 9. helyre sorolták vissza. 

    Az utolsó előfutama lehetett volna a legjobb, itt már éppen a 6. helyre kapaszkodott fel, amikor gyújtáshiba miatt elkezdett visszaesni és végül a 18. helyen ért célba. 

    Fotó: Molnár Martin

    Ennek köszönhetően az öt előfutam után a 30. helyen állt, ami az elődöntőnek is tekinthető szuperfutamban a 15. rajthelyet jelentette. Itt is szépen jött előre Martin, de két büntetést is kapott, így végül 19. lett. 

    A meglehetősen hullámzón alakuló hétvégén minden hátráltató tényező ellenére sikerült beverekednie magát a döntőbe. Itt a 32. helyről rajtolva végzett a 30. helyen. 

    „Nehéz hétvégénk volt, még sohasem jártam ezen a pályán, így csütörtökön kellett megtanulnom – mondta Martin. – Az egykörös tempóm már ekkor megvolt, de az első két előfutam kellett ahhoz, hogy versenykörülmények között is kiismerjem a pályát. A gyújtáshiba nyilván nem jött jól, de annak örülök, hogy így is bejutottam a döntőbe. A hátsó sorokból rajtolva nem sok mindent tehetsz, a darálóban minden mindegy alapon megy mindenki. Szerettem volna ennél jobb eredményt elérni, de a pályát sikerült megtanulni, a beállítások és a tempó is megvan, úgyhogy szerintem jól felkészültünk az Eb-futamra.”

    Fotó: Molnár Martin

    A gokart-Európa-bajnokság OKJ kategóriájának harmadik futamát két hét múlva rendezik szintén Kristianstadban. Addig teszttilalom van a pályán, úgyhogy a versenyzők a következő napokat pihenésre és fizikális felkészülésre használhatják. 

    Molnár Martin, OKJ-eredmények

    Résztvevők: 74
    Időmérő csoport: 10.
    Időmérő: 28.
    C-D előfutam: 12.
    B-D előfutam: 10.
    A-D előfutam: 9.
    D-F előfutam: 9.
    D-E előfutam: 18.
    Előfutamok összesen: 30.
    2-es Szuper előfutam: 19.
    Összesített eredmény a döntő előtt: 32.
    Döntő: 30.

    Pajari vezet, de László Zoltán is nagyon jól áll 

    0

    A junior világbajnoki cím védője, Sami Pajari egyaránt nyerni tudott a WERC3-ban, valamint a Junior WRC mezőnyében a Portugál Rallyn. A finn nagy előnnyel győzött, de ennek ellenére nem érezte könnyűnek a versenyt. 

    Sami Pajari a Portugál Rally péntek déli szervizpark helyetti gumicsere zónáig még a harmadik helyen állta WRC3-ban, míg a Junior WRC mezőnyében a negyedik helyen egy defektet követően. Az első napot ennek ellenére már az első helyen zárta, miután legfőbb riválisai mind bajba kerültek a leromlott péntek délutáni pályákon. 

    A finn versenyző első helyét kívülről nézve könnyedén tartotta meg a WRC3-ban és a Junior WRC mezőnyben is. 

    A 20 éves finn azonban nem érezte könnyűnek a győzelem megszerzését. 

    “Nagyon kemény verseny volt – mondta. – Még most az utolsó szakaszon is sikerült megütni az autót. Egy nagyon nehéz versenyen sikerült nyerni és a bajnokságokban most egész jól állunk. Nagyon elégedett vagyok az eredménnyel.” 

    Pajari a WRC3-ban és a Junior WRC mezőnyében is Lauri Joona előtt tudott nyerni 5:40,2 perc előnnyel. 

    Amíg a WRC3-ban Pajari 19 pontra növelte előnyét Joona előtt, addig a JWRC pontversenyét továbbra is Jon Armstrong vezeti, előnye pedig csak 1 pont Joona és 11 pont Pajari előtt. 

    A Horvát Rally WRC3-as mezőnyében nyerő László Zoltán a pontverseny hatodik helyén áll, és bár Pajari 37, Joona pedig 18 ponttal előzi meg az élen állva, addig a harmadik helyen álló Enrico Brazzoli csupán 8 ponttal előzi meg a magyar fordost, akinek továbbra is komoly esélye van az év végi dobogó megszerzésére. 

    A defektek is belefértek Ingramnak 

    0

    Chris Ingram megszerezte első WRC2-es dobogós eredményét, valamint első futamgyőzelmét a WRC2 junior bajnokságban a Portugál Rallyn, annak ellenére is, hogy több defektet is szerzett a versenyen. 

    A 2019-es Rally Európa-bajnok, Chris Ingram idei szezonját egy negyedik helyezéssel kezdte a Monte-Carlo Rallyn, a WRC2 junior bajnokságban miután váltóproblémák hátráltatták. 

    Ezt követően a Svéd Rallyt kihagyta, majd Horvátországban harmadik lett gumi problémái ellenére is. 

    A szezon harmadik versenyén, Portugáliában ugyancsak voltak hátráltató tényezők a brit versenyzőnél, hiszen pénteken és szombaton is defektet szedett össze, de ennek ellenére is megszerezte első győzelmét a sorozatban, valamint a WRC2-ben is az első dobogós eredményét, a harmadik helyen zárva Yohan Rossel és Kajetan Kajetanowicz mögött. 

    A 30 évnél fiatalabb versenyzők bajnokságában Miko Marczyk a horvát ötödik hely után lett második, azonban a lengyel versenyzőt is defekt hátráltatta, így végül 1 perc 14,7 másodperccel maradt el Ingramtól. 

    Nagyszerűen indult azonban a WRC2 Junior bajnokság a paraguayi Fabrizio Zaldivarnak, aki első futamán azonnal a harmadik helyet szerezte meg, annak ellenére, hogy a Portugál Rally 13. szakaszán kiállni kényszerült és csak vasárnap tudott visszatérni. 

    A bajnokságban Chris Ingram győzelmével átvette a vezetést és 7 ponttal előzi meg a most hatodik helyen záró cseh Erik Caist, valamint 16 ponttal a most a bajnokságba nem nevező orosz Nikolay Gryazint. 

    Suninen sokkoló balesete után Rossel a WRC2 élén 

    0

    Teemu Suninen kényelmes előnyből indulhatott a Portugál Rally Power Stage szakaszán a WRC2 élén állva, azonban sokkoló hibát követett el, amivel Yohan Rosselnek ajándékozta a győzelmet. 

    Teemu Suninen a Portugál Rally pénteki utolsó előtti szakaszán vette át a vezetést Andreas Mikkelsentől a WRC2-ben, amikor a norvég versenyző motorhiba miatt kiállni kényszerült. 

    A Hyundai WRC2-es csapatában idei első versenyén induló finn versenyző a verseny utolsó előtti szakaszáig 57,4 másodpercre növelte előnyét Yohan Rossel előtt. 

    Suninen azonban a kényelmes előny ellenére is hibázott a Power Stage-n, kicsúszott és kiállni kényszerült a versenyből, így Rosselnek ajándékozva a győzelmet. 

    “Ez Teemu szégyene, sajnálom, ami vele történt – mondta Yohan Rossel a WRC hivatalos oldalának a verseny végén. – Őszintén szólva már a második hely is jó lett volna nekünk, de így nyerni tudtunk. Azt hiszem, Szardíniára sokat kell dolgozni az autón és nekem is javulnom kell, de a csapat motivált és ez a győzelem nagyszerű a bajnokság szempontjából.” 

    A WRC2-ben végül Kajetan Kajetanowicz zárt a második és Chris Ingram a harmadik helyen. 

    A bajnokságban Rossel idei második sikerével átvette a vezetést az ugyancsak két győzelemmel álló Andreas Mikkelsentől és előny 10 pont a bajnoki címvédő előtt. 

    A bajnokság harmadik helyén pedig Kajto áll 23 pont hátránnyal. 

    Sordo: Katsuta megérdemelte volna a dobogót – meg is van neki

    0

    Takamoto Katsuta nagyszerű teljesítményt nyújtott a Portugál Rallyn és közel állt ahhoz, hogy pályafutása során másodszor végezzen dobogón. Szombaton és vasárnap is késhegyre menő csatát vívott Dani Sordóval, az utolsó előtti gyorsaságin még övé volt a harmadik hely, de a Power Stage-en elveszített. 

    „Takamoto is megérdemelné a harmadik helyet és én is” – nyilatkozta Dani Sordo a Portugál Rally utolsó gyorsaságijának a céljában, amikor még csak azt tudtuk, hogy ő futotta az addigi leggyorsabb idő. Katsuta ekkor még a pályán volt. 2,2 másodperc előnnyel kezdte az utolsó szakaszt, ami nagyon úgy tűnt, hogy elegendő lesz és a Toyota hármas győzelmet ünnepelhet.

    Nagyszerűen ment addig a japán versenyző. Bár Rovanperához és Evanshez képest is két perc hátrányban volt, de stabilan tartotta a harmadik helyét. Péntek délelőtt egy megforgás ellenére is a negyedik helyen zárta az első napot, majd másnap még kiválóbb teljesítményt nyújtva megelőzte Dani Sordót, aki először indult a hibrid Hyundaijal. 

    Kettejük csatája a szombat esti szuperspeciál előtt eldőlni látszott, amikor Katsuta az esőben 14,6 másodpercre növelte előnyét Sordo előtt. 

    A spanyol versenyző azonban az esti, felszáradó portói szakaszon ezt a különbséget megfelezte, így életben tartotta sajátmaga és a Hyundai számára a dobogót. 

    Vasárnap délelőtt a csepegő esőben Sordo sokkal merészebben vezetett, mint japán riválisa, és a Power Stage-en igazán odatéve magát végül 2,1 másodperccel megelőzte Katsutát. 

    Sordo elsőként gratulált vetélytársának, aki a rá jellemző tisztelettel és alázattal fogadta a gratulációt és a vereséget is. Később azonban az élő közvetítésben bevágott képen látszott, hogy sír a Toyota GR Yaris Rally1 ülésében, ami teljesen érthető és abszolút emberig megnyilvánulás volt.

    A kezdeti bánata ellenére azonban így is volt oka az örömre, hiszen a negyedik helyezésével is annyi pontot gyűjtött, amivel a világbajnokság harmadik helyére lépett elő Kalle Rovanperä és Thierry Neuville mögé. 

    Nem ez lett volna a japán versenyző első dobogós helyezése, azt már tavaly a Safari Rallyn, emlékezetes módon megszerezte, amikor Ogier mögött a második helyen végzett. Azonban a világbajnokságon még soha sem állt ilyen előkelő helyen.

     

    Rovanpera rácáfol Latvala jóslatára? 

    0

    Jari-Matti Latvala tavaly egy újságírói kérdésre azt válaszolta, versenyzője, Kalle Rovanpera 2023-ban szerezheti meg első világbajnoki címét. Minderre azonban rácáfolni látszik a 21 éves versenyző. 

    Kalle Rovanpera esetében már régóta tudni lehet, hogy egy szuper tehetség, és valamikor biztosan világbajnoki címet fog szerezni. 

    A 2019-es WRC2-es világbajnokról tavaly a Dirtfish jelentetett meg egy írást, amiben Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke 2023-at jelölte meg, amikor Harri Rovanpera fia első vb címét szerezheti. 

    Latvala akkor azt nyilatkozta, idén még sok olyan verseny vár Kalle Rovanperára, melyen elsősorban tanulnia kell és emiatt idén még nem kell számolni vele a vb címet illetően. 

    Rovanpera azonban már tavaly is megmutatta az Akropolisz Rallyn, hogy gyorsan tud tanulni és még gyorsabban tud vezetni olyan versenyen is, amely még ismeretlen számára, és végül Észtország után második futamát nyerte Görögországban. 

    Gyorsan hozzá is lehet tenni, hogy a WRC mezőny nagyrészének még ugyancsak nem volt tapasztalata az Istenek Versenyén. 

    Az idei évben azonban nehéz leutánozni Kalle Rovanpera teljesítményét. 

    A Monte-Carlo Rally első napján még időt vesztett, miután vezetési stílusát hozzákellett igazítani a vadonatúj Rally1-es autóhoz. A fiatal finn versenyző azonban a második naptól már egyre gyorsabb lett, és végül szakaszt is nyerve a negyedik helyen zárta a versenyt Sébastien Loeb és Sébastien Ogier, valamint Craig Breen mögött. 

    A Svéd Rallyn azonban egyik többszörös világbajnok sem állt rajthoz, így az első napon az első szakaszon még Breen mögött a második helyről rajtolhatott Rovanpera, majd a második szakasztól az ír versenyző kiesését követően takarítania kellett a havas pályákat.

    A hóban, melyben gyakorlatilag felnőtt és nyolcévesen első vezetői tapasztalatait szerezte nagyon otthon érezte magát, az első napon még a második helyen zárt, majd a második nap első szakaszától az élre állt és soha többé nem értek a nyomába riválisai, így megszerezve harmadik vb futamgyőzelmét. 

    Horvátországban Rovanpera azzal a tudattal állhatott rajthoz a vb élén állva, hogy tavaly ugyanebben a helyzetben már az első szakaszon hibázott és balesetet szenvedett. Idén azonban a változatos időjárás mellett is már az első napot is 1:23 perc előnnyel zárta, így a második napon már egy defekt is belefért az első hely megtartásához.

    A harmadik napon azonban az utolsó előtti szakaszon leszakadó esőben már Ott Tanak megelőzte, a finn toyotás azonban nem hagyta magát és elképesztő tempót produkálva a Power Stage szakaszon visszavette az első helyet, megszerezve karrierje második és sorozatban második sikerét. 

    A szezon első murvás futamán, Portugáliában ismét takarítania kellett, azonban már az első napon szakaszokat tudott nyerni és második helyen zárta a napot, majd a verseny tavalyi győztesével, Elfyn Evans-szel ki-ki csatát vívott. Az esőben azonban sikerült a maga javára billentenie Rovanperának a versenyt és az utolsó napon ugyancsak fantasztikus vezetést bemutatva meg is tartotta vezető helyét. 

    A 21 éves versenyző így idén már havon, aszfalton és murván is tudott nyerni, és sorozatban megszerzett három győzelmével már négy futam után 46 pont előnnyel vezet Thierry Neuville előtt. 

    Kalle Rovanpera az idei szezon első felében elképesztő teljesítményt nyújtott, átlagban 11,5 ponttal bizonyult jobbnak, mint a belga riválisa. Ezt a teljesítményt egyelőre egy másik versenyző sem tudja leutánozni, így a fiatal versenyző akár rá is cáfolhat főnöke, Jari-Matti Latvala tavalyi szavaira, és… 

    Marklund nyert Nyirádon – Kárai volt a legjobb magyar

    0

    Az EURO RX1-ben Anton Marklund nyert a magyar Eb futamon, míg az EURO RX3-ban Kobe Pauwels lett az első. Kárai Tamás nyolcadik helyével a legjobb magyar volt az EURO RX1-ben, az EURO RX3-ban Szíjj Zsolt hatodik lett.

    Hatalmas csatákat hozott a vasárnap délután Nyirádon a rallycross Eb elődöntőiben és döntőiben. Hazai szempontból az Eb élményt egyedül az csorbította, hogy egyik döntőbe sem jutott magyar versenyző.

    Az EURO RX1-ben három elődöntőt rendeztek. Az elsőben Anton Marklundé volt a pole, a harmadik helyen pedig Kiss László várta a rajtjelet. Marklund használt gumikon indult az elődöntőben, de simán eljött elsőként. Kiss gyönyörűen indult, de utána bekerült a darálóba. Előbb O’Donovannal ütközött, majd Svardallal, így visszaesett negyediknek. O’Donovan a harmadik körben defektet kapott, de amikor a már sérült autóval Kiss utolérte nekiment és kiütötte a magyar Peugeot jobb hátsó kerekét. Sőt, amikor Mandie August akarta kikerülni, a Seatot is megtorpedózta. Marklund simán nyert Sivert Svardal előtt.

    A második elődöntőben Enzo Ide szerezte meg az első rajthelyet, Mózer Márk volt a harmadik, Kárai Tamás pedig ezen a hétvégén sokadjára került a legkedvezőtlenebb rajthelyre. Mózer beragadt Kárait pedig ezúttal Fucik tolta le a pályáról. Ide vezetett Dubourg előtt, a harmadik helyen pedig Mózer követte őket. Kárai korai jokerrel próbálkozott, Fucikkal együtt, de a fordulatot Dubourg hozta. Szó szerint, ugyanis beakasztotta a Peugeot elejét a korlátba, megforgott és kitört jobb első kerékkel meg is állt a pálya szélén. Sajnos Mózer Márk sem fejezte be a versenyt, második volt, amikor a negyedik körben hibázott és kifordult bal elsővel leparkolt. Ide nyert, Kárai pedig hiába üldözte Fucikot, nem tudta megelőzni a csehet, és harmadik lett.

    Janis Baumanis állt be a harmadik elődöntő első rajthelyére. Jól indult, de koccant egy picit Michalakkal és ez elég volt, hogy Linnemann a harmadik helyről az élre álljon. Óriási csatába kezdtek, Baumanis szorosan követte a Fiestát, majd a negyedik körben jokerre ment. Linnemann az ötödik kör első kanyarjában picit hibázott, és ez elég volt ahhoz, hogy amikor jokerre ment és visszatért onnan Baumanis centikkel előtte volt már. Baumanis nyert, de legjobb másodikként Linnemann is döntőbe jutott, és ekkor derült ki, hogy az első futamból Svardal ideje is elég a döntőhöz.

    2022 első Supercars döntőjében Marklund tisztán indult és élre állt. Mögötte Baumanis rázárt Svardalra és megint Linnemann jött ki jól a lökdösődésből. Ide maradt második, Linnemann jokerezett, Svardal kiállt és Baumanis is lelassult. Meglepetésre a negyedik körben Marklund ment jokerre az első helyről, ám az ötödik körben Ide csak mögé érkezett a saját jokeréről. Ezzel Marklund hibátlan teljesítménnyel, végig nagyon higgadtan és magabiztosan versenyezve nyerte az év első Eb futamát. Linnemann lett a harmadik, Baumanis majd 50 másodperces hátránnyal negyedik.

    Marklund 20 ponttal vezeti a bajnokságot, a 16 pontos Enzo Ide és a 13 pontos Linnemann előtt. A legjobb magyar Kárai Tamás lett, a nyolcadik helyért 8 pontot kapott. Mózer Márk 12. lett amiért 4 pont járt.

    ERX Nyirád
    foto: @WORLD

    Az EURO RX3 első elődöntőjében Cerny jött el elsőnek. Szíjj Zsolt jól rajtolt, de óvatos volt elvette a gázt és megpróbálta meglepni a lengyelt, de az figyelt, így Szíjj harmadikként fordult. Répási és Senegacnik a negyedik és az ötödik helyen az első körben jokerezett, Szíjj a másodikban követte őket és megtartotta a harmadik helyét. Fura mód a harmadik körben Cerny is jokerre ment és Litwinowicz követte őt. Szíjj ettől kezdve védekezett Senegacnik előtt, nagyszerűen csinálta és a győztes Cerny, a második Litwinowicz mögött bejött harmadiknak.

    A másik ágon nem volt magyar versenyző. Pauwels rajtolt a poleból, mellette Susta és Ribeiro, ebben a sorrendben fordultak az első kanyarban. A második körben Susta Skodájáról leesett a jobb első kerék, így véget ért a versenye. Pauwels remek idővel nyert és a harmadik Svardal ideje is jobb volt mint a másik ágon Szíjj Zsolté, így a magyar versenyző 9 tized másodperccel lemaradt a döntőről.

    A döntőben Cerny, Pauwels és Litwinowicz indult az első három helyről. Cerny nagyot rajtolt, mögötte szinte mindenki koccant mindenkivel de végül az első kör közepén a rajtsorrend állt vissza. Ribeiro és Egebo-Svardal korán jokerezett, Pauwels viszont közben keményen támadta Cernyt. Svardal a harmadik körben kiállt, Litwinowicz pedig már 3 másodperc hátrányban volt. Pauwels a negyedik körben jokerezett, Litwinowicz elveszítette a harmadik helyet, amit Ribeiro szerzett meg. A belga hatalmasat ment az utolsó körben és amikor Cerny a jokere végére ért már csak pár méterről nézhette az Audi hátulját, a versenyt Pauwels nyerte. A fiatal Pauwels az első körös koccanás után remek teljesítményt nyújtott, megérdemelten állhatott a dobogó tetejére és szerzett 20 pontot a szezonnyitón. A legjobb magyar Szíjj Zsolt lett, a hatodik helyen végzett és 10 pontot kapott érte.

    ERX Nyirád
    foto: @WORLD