back to top
2024. november 25. 00:17
Kezdőlap Blog Oldal 135

Katasztrofálisan zárult Verstappen és Norris újabb csatája, Russell ölébe hullott az ausztriai győzelem

0

George Russell nyerte az Osztrák Nagydíjat Oscar Piastri és Carlos Sainz előtt, miután Max Verstappen és Lando Norris ütköztek az élen. A balesetért a címvédőt találták hibásnak.

Max Verstappen indulhatott az élről az Osztrák Nagydíjon, miután a sprintkvalifikáció és -futam után az időmérőn is legyőzte a mezőnyt. Mellőle Lando Norris várhatta a piros lámpák kialvását, míg a második sorból George Russell és Carlos Sainz rajtolhattak. Ami a hátsó régiót illeti, Csou Kuan-jü a bokszból kezdte meg a 71 körös viadalt. A gumiválasztás nem volt túl változatos, a keményeken nyitó kínai pilótán kívül mindenki a közepesek mellett tette le a voksát az első etapra.

Verstappen brutális erődemonstrációt tartott a történelmi Q1-et hozó osztrák időmérőn

Verstappen jól jött el, mögötte viszont több csata is kialakult: Norris végül megtartotta második helyét Russell-lel szemben, a másik Mercedest vezető Lewis Hamilton viszont sikerrel járt Sainz ellen, és megelőzte őt a 3-as kanyarban. A rajt legnagyobb vesztese Charles Leclerc volt, akinek az Oscar Piastrival történt ütközés miatt megsérült  az első szárnya, és ki kellett állnia, hogy kicseréljék azt. Az ausztrál versenyzőt nem sokkal később Pérez szorította a kavicságyra.

A címvédő hamar DRS-távolságon kívülre került, és a McLaren versenyzője is ellépett a Mercedesektől, akik viszont csatázni kezdtek: a 3. körben Hamilton elment Russell mellett, de csak ideiglenesen, ugyanis az ifjabbik brit pilóta az állítható hátsó szárny segítségével visszavette a dobogós pozíciót. Mögöttük Sainz, Pérez és Piastri is 1 másodpercen belül voltak az előttük autózóhoz képest.

A 6. körben aztán már nem Hamilton volt Russell első számú üldözője, ugyanis Sainz visszaelőzte majdani utódját. Igaz, a hétszeres világbajnok elengedte a Ferrarit, miután vizsgálat alatt állt. A következő körben sikertelenül próbálkozott, ellentétben Piastrival, aki nem túl szokványos, ám annál látványosabb módon a 6-os kanyar külső ívén ment el Pérez mellett, és jött fel a hatodik helyre.

A tervezett kiállások sora a 10. körben kezdődött, amikor Kevin Magnussen a 250. versenyét teljesítő Daniel Ricciardo és Logan Sargeant álltak ki kemény abroncsokért. A következő körben Nico Hülkenberg és Fernando Alonso tették meg ugyanezt. Előbbi közvetlenül csapattársa elé tért vissza, és a dán versenyző a már üzemmeleg gumikon el is vette tőle a pozíciót a 4-es kanyarban. A 36 éves pilóta azonban nem hagyta annyiban, és a következő körben ismét maga mögé utasította az egyszeres dobogóst.

Hogy Leclerc futama mennyire rémálomszerűen alakult, azt jól szemlélteti, hogy a többiek kerékcseréje után a két Williams között, a tizenkilencedik helyen autózott, és nem tudta megelőzni Alexander Albont. A 17. körben aztán ismét meglátogatta a bokszutcát, és újból közepes abroncsokat kapott. Nem sokkal később legalább Logan Sargeant mellett el tudott menni.

A 20. körben Fernando Alonso újabb tőle szokatlan hibát követett el, ugyanis a 3-as kanyarban nemes egyszerűséggel felöklelte Csout. Szerencséjükre csak a kerekeik ütköztek össze, így a Sauber versenyzője vissza tudott térni a pályára. A kétszeres F1-es világbajnokot később 10 másodperccel szankcionálták.

Egy körrel később Hamilton és Pérez, újabb egy kör múlva pedig Russell és Sainz álltak ki friss kemény keverékekért, illetve a 26 esztendős versenyző esetében közepesekért. A kvartettet csak Piastri előzte meg, illetve Pérezt még a Haasok is átugrották. Hamilton és Pérez azonban nem csináltak mindent tökéletesen, ugyanis előbbi a bejáratnál ráment a pályát a bokszutcától elválasztó fehér vonalra, utóbbi túlságosan gyorsan haladt. Ennek következtében mindketten 5 másodperces büntetésben részesültek.

A 23. körben aztán a versenyt vezető duó is teljesítette első kiállását, így Piastri vette át a vezetést. Két körrel később az ausztrál pilótát is kihívták, így ismét reális sorrend alakult ki az élmezőnyben. Verstappent, pontosabban a Red Bullt viszont elkezdték vizsgálni, mondván, ráengedték a még a saját cseréje előtt álló Norrisra. A címvédő ráadásul a váltásokra kezdett el panaszkodni, ennek ellenére növelte előnyét.

A futam féltávjához közeledve az élmezőnyben nem változott a sorrend, leszámítva azt, hogy Pérez átment a Haasokon. Hátrébb az Alpine-ok harcoltak, és Esteban Ocon megelőzte Pierre Gaslyt, igaz, csupán a tizenkettedik helyért. Az idősebbik francia pilóta ezután kijelentette a rádióban, hogy csapattársának meg kell előznie az előttük haladó Alonsót.

Leclerc-nek eközben azt jósolták, hogy még a problémák ellenére is meglehet a pontszerzés. A 34. kör végén ismét kiállt új gumikért, ezúttal megint közepeseket kapott. Nem sokkal később az Alpine-ok megelőzték Alonsót, aki aztán ki is ment a bokszba, letöltve ezzel büntetését. Gasly kis híján Ocont is visszaelőzte, ám utóbbi leterelte őt a pályáról a 4-es kanyarban. A 40. körben aztán folytatódott a két francia versenyző párharca, és ezúttal Gasly jött ki győztesen a kanyarokon át tartó küzdelemből, hogy aztán három körrel később másodszorra is kiálljon. Honfitársa egy körrel később követte őt, miután letört egy nagyobb darab a bal hátsó felfüggesztés környékéről.

Az élmezőnyből ismét Russell nyitotta meg a második kerékcserék sorát, akinek muszáj volt keményeket kapnia, mivel eddig kizárólag közepes gumikat használt. Egy körrel később Sainz is meglátogatta a bokszutcát sárga oldalfalú abroncsokért, aminek következtében Hamilton és Piastri immáron a harmadik, illetve a negyedik helyet foglalták el. Ebben a pozícióban történt közöttük a helycsere, melynek során az ausztrál versenyző maga mögé utasította a hétszeres világbajnokot.

Leclerc eközben folyamatosan zárkózott, és az 50. körben már a tizenegyedik pozícióban autózott, az Alpine-ok előtt, ugyanakkor eddigre már Verstappen és Norris is lekörözte őt. Ráadásul Gaslyt ugyanakkor nem zavarta, hogy egy Ferrari van előtte, és elment a monacói versenyző mellett.

Verstappen körülbelül a 40. kör óta panaszkodott a gumijaira, és az 51. körben érkezett számára a megváltás, amikor a két McLarennel egyetemben kiállt. A Red Bull viszont ezúttal nem hozta a szokásos formáját, és 6,5 másodperc alatt cserélték le a holland versenyző abroncsait, amelyek ráadásul használt közepesek voltak, ellentétben Norriséival. Ha pedig ez nem lenne elég, a kivezető körben el is fékezte magát a 4-es kanyarban, így a következő kör végére már DRS-távolságon belül találta magát a címvédő mögött.

Sőt, az 55. körben meg is akarta támadni, de végül nem bújt be mellé a 3-as kanyarban. A brit pilóta szerint ugyanakkor ellenfele szabálytalan volt, ugyanis akkor mozdult be, amikor látta, hogy ő is elszánta magát. Verstappen mindeközben meggyőződéssel állította, hogy valami nincs rendben az autóval, ugyanis nincs elég tapadása. Azonban Norris sem volt biztonságban, ugyanis fekete-fehér zászlót kapott pályaelhagyásokért, ami egy utolsó figyelmeztetésnek felel meg.

Az 59. körben aztán megtörtént az előzés, de Norris szélesre sodródott a 3-as kanyarban, így vissza kellett adnia a pozíciót, ami a 4-es előtt meg is történt. Igaz, a McLaren versenyzője szerint vetélytársa sem volt teljesen szabályos, és ugyanazt ismételte el a rádióban, amit pár perccel korábban mondott.

A 61. kör végén aztán jött az újabb fordulat, ugyanis Norrist elkezdték vizsgálni pályaelhagyás miatt. Egy körrel később a 24 éves pilóta ismét bevetődött a 3-as kanyarban, és ezúttal Verstappen ment szélesre. Előbbi azt állította, hogy a holland pilótának vissza kell adnia a pozíciót, míg utóbbi szerint a McLaren kiszorította őt.

A 64. körben Norris megkapta a büntetését, de ez akkor már nem számított: a két versenyző ugyanis kétszer is összeért, és mindezt olyan szerencsétlen módon tették meg, hogy mindketten defektet kaptak. A címvédő valamivel előbb ért be a bokszba, míg a brit versenyzőnek fel kellett adnia a futamot.

A pályára került törmelék miatt virtuális biztonsági autót rendeltek el, a vezetést pedig Russell vette át. Piastri még előtte megelőzte Sainzot, és 3 másodperces hátrányban vehette üldözőbe a brit pilótát pályafutása első győzelméért. Verstappen még így is az ötödik helyre tért vissza Hamilton mögé, de a sportfelügyelők 10 másodperces büntetést osztottak ki neki az ütközés miatt.

Innentől kezdve már nem változott az élmezőny sorrendje, így Russell pályafutása során másodszor tudott győzni, míg a dobogóra Piastri és Sainz állhattak fel mellé. Hamilton negyedik lett, míg Verstappen a büntetéssel együtt is megőrizte ötödik pozícióját a szezonbeli legjobb eredményét elérő Hülkenberg előtt. Mögöttük Pérez, Magnussen, Ricciardo és Gasly lett az első tíz sorrendje.

Rovanpera utolsó pillanatban beugorva nyert a Lengyel Rallyn, Sesks ötödik

0

Kalle Rovanpera mesébe illő győzelmet aratott legelső lengyel versenyén csapattársa, Elfyn Evans előtt, így a Toyota kettős sikert aratott. Adrien Fourmaux ismét dobogón zárt. 

A kétszeres világbajnok Kalle Rovanpera elképesztő teljesítménnyel bizonyította, hogy egy született tehetség hozzá illő pályákon még előzetes tesztelés nélkül is képes győzelmet aratni. A finn versenyző ugyanis az utolsó pillanatban beugorva a kedden balesetet szenvedő Sébastien Ogier helyére nemcsak a szombatig tartó versenyt volt képes megnyerni, de vasárnap is második leggyorsabbként győzelmet aratott legelső Lengyel Rallyján. 

Elképesztő teljesítményt nyújtott Rovanpera és újra fogalmazta a rallysport fogalmát, hiszen előzetes tesztelés nélkül, a pályabejárást másfél nap alatt letudva, videókat nézve tudott győzni egy olyan versenyen, ahol korábban még sosem versenyzett, ráadásul WRC-futamon. Elfyn Evans második helyével a Toyota kettős sikert tudott aratni a világbajnokság hetedik versenyén, melyen pénteken háromszor, szombaton pedig egy alkalommal a rossz helyen álló nézők miatt meg kellett állítani a versenyt. Két szakasz néhány autó célba érése után törlésre is került emiatt. 

A harmadik helyet Adrien Fourmaux szerezte meg, aki Svédország és Kenya után tudott ismét dobogóra állni. 

A vb éllovas Thierry Neuville tempója ezúttal nem volt elegendő dobogós helyezéshez, de a Power Stage-et megnyerte és az abszolút negyedik helyet is megszerezte a hibrid rendszer nélküli Rally1-es autót vezető Martins Sesks előtt. 

A lett versenyző első ízben versenyezhetett a WRC-csúcskategóriájában, ahol azonnal letette névjegyét és a következő, lett verseny első számú esélyesévé lépett elő. 

Rovanpera jetskizés helyett megnyerte a Lengyel Rally első felét

Andreas Mikkelsen két napig a győzelemért is harcban volt, azonban a záró napot defekttel kezdte, és a megsérült autóval később csak a célba érésre koncentrált, hogy a szombati pontokat megkapja. 

Ott Tanak versenye bár nem indult szerencsésen, hiszen a csütörtöki szuperspeciál győzelem után a pénteki első szakaszon elé ugrott egy szarvas 190 km/h-ás tempónál és a Hyundai elejének sérülése miatt kiállni kényszerült, vasárnap mindent egy lapra téve a leggyorsabb volt, így mégis viszonylag sok, 11 pontot tudott szerezni, ami csupán 3-mal kevesebb, mint amit Neuville szerzett. 

A WRC2-ben Sami Pajari szerezte meg a győzelmet Oliver Solberg előtt, így sorozatban második győzelmét aratta a 22 éves finn versenyző, aki hazai versenyén debütálhat Rally1-es Toyotával. 

A világbajnokságot hét futam után Thierry Neuville 15 ponttal vezeti a lengyel Power Stage-en defektet összeszedő Elfyn Evans, és 21 ponttal Ott Tanak előtt. 

A gyártók bajnokságában 10 pontra csökkent a Hyundai előnye a Toyota előtt. 

A világbajnokság következő versenyét három hét múlva Lettországban rendezik, ahol Martins Sesks is már teljes értékű Rally1-es autóval indulhat. 

A verseny nem hivatalos végeredménye

Rovanpera közel a futamgyőzelemhez, a Power Stage dönt a vasárnapi győztesről a Lengyel Rallyn

0

Kalle Rovanpera is megszerezte első szakaszgyőzelmét a Lengyel Rallyn, így továbbra sem dölt el, hogy a záró napon ki lesz a leggyorsabb, ugyanakkor a kétszeres világbajnok magabiztosan vezeti a verseny összetett értékelését. 

Ott Tanak két részsikere után az utolsó előtti szakaszon Kalle Rovanpera válaszolni tudott az észt versenyzőnek, így a vasárnapi értékelést csupán 2.7 másodperccel vezeti a 2019-es világbajnok Rovanpera, Fourmaux, Evans, Neuville, Sesks és Katsuta előtt. 

Az összetett értékelésben ugyanakkor a kétszeres világbajnokság Kalle Rovanpera 20 másodperc fölé növelte előnyét csapattársa, Elfyn Evans előtt, míg Adrien Fourmaux a harmadik további 20 másodperccel lemaradva. 

Thierry Neuville örzi a negyedik helyet az ismét ötödik helyen álló és hibrid rendszer nélküli Fordot vezető Martins Sesks előtt, aki megtudta előzni a reggeli defekt után már csak a verseny befejezésére koncentráló Andreas Mikkelsent, akinek, ha sikerült célba érnie a sérült autóval, akkor megszerzi a szombat este járó 15 pontot. 

A WRC2-ben Sami Pajari 26 másodperccel előzi meg Oliver Solberget.  

Rovanpera jetskizés helyett megnyerte a Lengyel Rally első felét

Lengyel Rally, állás SS18 után 
1 #69 Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid 2:27:36.6
2 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid +20.6
3 #16 Andrien Fourmaux – Alexandre Coria (FRA) Ford Puma Rally1 Hybrid +40.6
4 #11 Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 Hybrid +1:14.2
5 #22 Martins Sesks – Renaud Francis (LAT) Ford Puma Rally1 +1:35.7
6 #9 Andreas Mikkelsen – Torstein Eriksen (NOR) Hyundai i20 N Rally1 Hybrid +1:59.9
7 #13 Grégoire Munster – Louis Louka (LUX – BEL) Ford Puma Rally1 Hybrid +2:13.2
8 #18 Takamoto Katsuta – Aaron Johnston (JPN – IRL) Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid +2:23.7
9 #21 Sami Pajari – Enni Malkkönen (FIN) Toyota GR Yaris Rally2 (WRC2) +7:18.3
10 #20 Oliver Solberg – Elliott Edmondson (SWE – GBR) Skoda Fabia RS Rally2 (WRC2) +7:44.3 

Lengyel Rally, gyorsasági szakaszok időterve
Június 27., csütörtök
19:05 SS1 Mikołajki Arena 1 2.50 km Tanak 1:42.,5 / 1, TANAK, 2. Neuville, 3. Evans

Június 28., péntek
08:45 SS2 Stańczyki 1 29.40 km Mikkelsen 14:54.7 / 1. MIKKELSEN, 2. Sesks, 3. Rovanpera
10:20 SS3 Wieliczki 1 12.90 km Neuville 5:56.0 / 1. MIKKELSEN, 2. Sesks, 3. Evans
11:10 SS4 Olecko 1 13.20 km Mikkelsen 7:27.5 / 1. MIKKELSEN, 2. Sesks, 3. Evans
14:05 SS5 Stańczyki 2 29.40 km Rovanpera 14:32.5 / 1. ROVANPERA, 2. Mikkelsen, 3. Sesks
15:40 SS6 Wieliczki 2 12.90 km Neuville 5:49.3 / 1. MIKKELSEN, 2. Evans, 3. Rovanpera
16:30 SS7 Olecko 2 13.20 km Fourmaux 7:16.7 / 1. MIKKELSEN, 2. Evans, 3. Rovanpera
19:00 SS8 Mikołajki Arena 2 2.50 km Katsuta 1:43.4 / 1. MIKKELSEN, 2. Rovanpera, 3. Evans

Június 29., szombat
08:30 SS9 Świętajno 1 18.50 km Rovanpera 9:21.9 / 1. MIKKELSEN, 2. Rovanpera, 3. Evans
09:45 SS10 Gołdap 1 19.90 km Rovanpera 9:33.9 / 1. ROVANPERA, 2. Evans, 3. Mikkelsen
10:35 SS11 Czarne 1 22.40 km Mikkelsen 10:53.8 / 1. ROVANPERA, 2. Evans, 3. Mikkelsen
13:25 SS12 Mikołajki Arena 3 2.50 km Rovanpera 1:40.8 / 1. ROVANPERA, 2. Evans, 3. Mikkelsen
16:00 SS13 Świętajno 2 18.50 km Rovanpera 9:17.5 / 1. ROVANPERA, 2. Mikkelsen, 3. Evans
17:15 SS14 Gołdap 2 19.90 km Rovanpera 9:25.2 / 1. ROVANPERA, 2. Mikkelsen, 3. Evans
18:05 SS15 Czarne 2 22.40 km Rovanpera 10:43.0 / 1. ROVANPERA, 2. Mikkelsen, 3. Evans

Június 30., vasárnap
09:00 SS16 Gmina Mrągowo 1 20.80 km Tanak 10:43.5 / 1. ROVANPERA, 2. Evans, 3. Fourmaux
10:05 SS17 Mikołajki 1 10.73 km Tanak 5:37.0 / 1. ROVANPERA, 2. Evans, 3. Fourmaux
12:20 SS18 Gmina Mrągowo 2 20.80 km Rovanpera 10:28.8 / 1. ROVANPERA, 2. Evans, 3. Fourmaux
14:15 SS19 Mikołajki 2 (Power Stage) 10.73 km

Teljes élő közvetítés (fizetős): Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Bajnokság állása
Élő eredmények

Verstappen megúszta ennél is súlyosabb mondatát, most közel 8 millió forintot ér egy szó az F1-ben

0

Cunoda Júkit 20 ezer euró azonnali befizetésére kötelezték, és ugyanekkora összegű felfüggesztett pénzbírságra ítélték a sportfelügyelők, miután „retardáltnak” nevezte ellenfeleit. Mindez megmutatja, hogy négy év alatt mennyivel érzékenyebbé vált a Forma–1.

Több vizsgálat is zajlott a Forma–1-es Osztrák Nagydíj szombati időmérője után. Ezek nagy része sportszakmai jellegű volt: a sportfelügyelők elutasították a McLaren óvását, és nem adták vissza Oscar Piastri utolsó gyorskörét, Max Verstappent nem büntették túlzott lassúsága miatt, ellentétben a Mercedesszel, amelyet 5 ezer eurós pénzbírsággal sújtottak Lewis Hamilton veszélyes kiengedéséért.

A negyedik esetnek viszont nincs közvetlen köze a versenyzéshez, Cunoda Júkit ugyanis nem megfelelő nyelvezet miatt vizsgálták. Az F1-ben a negyedik évét tapodó japán pilóta rendkívül szabadszájú az autóban, és bár ezen a téren sokat fejlődött, szombaton ismét leszállt nála a lila köd. Viselkedését az váltotta ki, hogy a Q1-ben a forgalom miatt túl sokat kellett várnia, hogy elhagyhassa a bokszutcát.

„Ezek a srácok kib*szott retardáltak” – hangzott a kijelentés a rádión keresztül. A sportfelügyelők pedig azon nyomban vizsgálatot indítottak ellene, mondván sértő szót használt a fogyatékkal élőkkel szemben, amivel helytelenül viselkedett, és megsértette az FIA Nemzetközi Sportkódexében található 12.2.1-es cikkely k) pontját. Cunoda nem is úszta meg a szankciót.

Verstappen brutális erődemonstrációt tartott a történelmi Q1-et hozó osztrák időmérőn

„A meghallgatás során a pilóta nagyon megbánó magatartást tanúsított, és elmagyarázta, hogy mivel az angol nem az anyanyelve, az edzés végéig nem volt tisztában azzal, hogy az általa használt szavak mit jelentenek az angol nyelvben – olvasható az ítéletben. – Elmondta, hogy elborzadt, amikor ezt megtudta. Azt állította, hogy másképpen értette ezeket a szavakat, de elismerte, hogy ez nem tekinthető mentségnek arra, amit tett. A sportfelügyelők értékelik a pilóta őszinteségét, de megerősítik azt a tényt, hogy az általa használt szavak sértőek és teljes mértékben helytelenek. Az, hogy ilyen szavakat használt egy olyan platformon, amely hozzáférhető a nyilvánosság számára, a Nemzetközi Sportkódex 20. cikkelyében meghatározott helytelen viselkedésnek minősült. A körülményeket figyelembe véve a sportfelügyelők úgy ítélik meg, hogy súlyos pénzbüntetésre van szükség, de figyelembe veszik a pilóta őszinte megbánását és a nyilvános bocsánatkérésre tett felajánlását is, és ezen okokból úgy döntenek, hogy a kiszabott pénzbüntetés egy részét felfüggesztik.”

Európai, illetve magyar szemmel nézve elsőre furcsának tűnhet, hogy Cunoda nem tudta, mi a szó pontos jelentése, hiszen meglehetősen nemzetközi kifejezésről van szó, de a japán nyelv nyilvánvalóan teljesen más, mint az európaiak. Mindenesetre a 24 éves versenyzőt 20 ezer euró, azaz közel 8 millió forint befizetésére kötelezték, és még egyszer ugyanennyit kell átutalnia, ha az év végéig újabb hasonló vétséget követ el. Ami az ígért nyilvános bocsánatkérést illeti, az megérkezett.

„Elnézést szeretnék kérni azért, amit ma a rádióban mondtam – írta a közösségi médiában még szombat este. – Nyilván nem szándékosan használtam, és teljesen félreértettem a pontos jelentését. Most már jobban értem, hogy mit jelent a szó, és mélységesen bocsánatot szeretnék kérni azért, amit mondtam. Az ilyen típusú nyelvezetnek nincs helye, és nem toleráljuk, szóval sajnálom.”

Az utóbbi időszakban nem először fordul elő, hogy a sportfelügyelők nem hagyják következmények nélkül a nem megfelelőnek tartott nyelvezetet. Toto Wolff és Frédéric Vasseur, a Mercedes, illetve a Ferrari csapatfőnöke tavaly egyaránt figyelmeztetésben részesült, amikor kifejtették a véleményüket a Las Vegas-i Nagydíj hétvégéjén kialakult botrány kapcsán. Azonban mindkettőjük esetben csak hétköznapi értelemben vett káromkodásról volt szó, és semmilyen társadalmi csoportot nem sértettek.

Ebből a szempontból sokkal jobb párhuzam a szűk négy évvel ezelőtt történt eset, amikor Verstappen ugyancsak „retardáltnak” és vélhetően a Down-szindróma téves eredetére utalva „mongolnak” nevezte Lance Strollt, miután a kanadai versenyző nekiment a 2020-as Portugál Nagydíj második szabadedzésén. A holland pilóta tehát még Cunoda mostani megszólalásánál is súlyosabb vétséget követett el, hiszen egy egész nemzetet megsértett, mégis megúszta a büntetést. Mostanra viszont mintegy 8, vagy ha úgy tetszik, 16 millió forinttal lett érzékenyebb az F1, nyilvánvalóan nem függetlenül a világban zajló folyamatoktól. Hogy ez jó-e vagy sem, azt már olvasóinkra bízzuk.

Tanak növelte előnyét a Lengyel Rally utolsó napján

0

Ott Tanak nyerte a második vasárnapi szakaszt is a Lengyel Rallyn, így növelte előnyét az összetettben vezető Kalle Rovanpera előtt a záró napon. Thierry Neuville már a legjobban álló Hyundai-versenyző. 

Ott Tanak takarítás közben is nagyon gyors tempóra volt képes a vasárnapi első két szakaszon, így vezeti a Lengyel Rally záró napjának értékelését az összetettben vezető Kalle Rovanpera előtt 3.3 másodperc előnnyel, míg a szupervasárnap értékelésében Adrien Fourmaux a harmadik Elfyn Evans és Thierry Neuville előtt. 

Összetettben, aminek az eredménye nem számít a pontrendszer miatt Kalle Rovanpera 18.1 másodpercre növelte előnyét Elfyn Evans előtt, míg Fourmaux kissé csökkentette hátrányát, de így is 20 másodperccel követi a walesi toyotást. 

A negyedik helyre Thierry Neuville lépett, aki megtudta előzni a mai első szakaszon defekt miatt autóját alaposan megrongáló Andreas Mikkelsent, így már a belga versenyző áll a legjobban a Hyundai párosai között. 

Jelen állás szerint Neuville bajnoki előnye 10 pontra csökkenne Evans előtt, míg a harmadik helyen Tanak 20 pont hátránnyal állna, ezen azonban a hátralévő két szakasz és a Power Stage is még változtathat.  

A Toyota öt pontra csökkentené hátrányát a Hyundai mögött a gyártók bajnokságában, ha most érne véget a verseny. 

A WRC2-ben Sami Pajari előnye továbbra is fél perc környékén mozog, azonban a vasárnapi első két szakaszon Robert Virves megtudta előzni az autó vezethetőségével küzdő Oliver Solberget.  

Lengyel Rally, állás SS17 után 
1 #69 Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid 2:17:07.8
2 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid +18.1
3 #16 Andrien Fourmaux – Alexandre Coria (FRA) Ford Puma Rally1 Hybrid +38.8
4 #11 Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 Hybrid +1:08.4
5 #9 Andreas Mikkelsen – Torstein Eriksen (NOR) Hyundai i20 N Rally1 Hybrid +1:21.6
6 #22 Martins Sesks – Renaud Francis (LAT) Ford Puma Rally1 +1:23.4
7 #13 Grégoire Munster – Louis Louka (LUX – BEL) Ford Puma Rally1 Hybrid +1:56.6
8 #18 Takamoto Katsuta – Aaron Johnston (JPN – IRL) Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid +2:10.0
9 #21 Sami Pajari – Enni Malkkönen (FIN) Toyota GR Yaris Rally2 (WRC2) +6:38.7
10 #32 Robert Virves – Aleks Lesk (EST) Skoda Fabia RS Rally2 (WRC2) +7:03.1
11 #20 Oliver Solberg – Elliott Edmondson (SWE – GBR) Skoda Fabia RS Rally2 (WRC2) +7:08.3 

Lengyel Rally, gyorsasági szakaszok időterve
Június 27., csütörtök
19:05 SS1 Mikołajki Arena 1 2.50 km Tanak 1:42.,5 / 1, TANAK, 2. Neuville, 3. Evans

Június 28., péntek
08:45 SS2 Stańczyki 1 29.40 km Mikkelsen 14:54.7 / 1. MIKKELSEN, 2. Sesks, 3. Rovanpera
10:20 SS3 Wieliczki 1 12.90 km Neuville 5:56.0 / 1. MIKKELSEN, 2. Sesks, 3. Evans
11:10 SS4 Olecko 1 13.20 km Mikkelsen 7:27.5 / 1. MIKKELSEN, 2. Sesks, 3. Evans
14:05 SS5 Stańczyki 2 29.40 km Rovanpera 14:32.5 / 1. ROVANPERA, 2. Mikkelsen, 3. Sesks
15:40 SS6 Wieliczki 2 12.90 km Neuville 5:49.3 / 1. MIKKELSEN, 2. Evans, 3. Rovanpera
16:30 SS7 Olecko 2 13.20 km Fourmaux 7:16.7 / 1. MIKKELSEN, 2. Evans, 3. Rovanpera
19:00 SS8 Mikołajki Arena 2 2.50 km Katsuta 1:43.4 / 1. MIKKELSEN, 2. Rovanpera, 3. Evans

Június 29., szombat
08:30 SS9 Świętajno 1 18.50 km Rovanpera 9:21.9 / 1. MIKKELSEN, 2. Rovanpera, 3. Evans
09:45 SS10 Gołdap 1 19.90 km Rovanpera 9:33.9 / 1. ROVANPERA, 2. Evans, 3. Mikkelsen
10:35 SS11 Czarne 1 22.40 km Mikkelsen 10:53.8 / 1. ROVANPERA, 2. Evans, 3. Mikkelsen
13:25 SS12 Mikołajki Arena 3 2.50 km Rovanpera 1:40.8 / 1. ROVANPERA, 2. Evans, 3. Mikkelsen
16:00 SS13 Świętajno 2 18.50 km Rovanpera 9:17.5 / 1. ROVANPERA, 2. Mikkelsen, 3. Evans
17:15 SS14 Gołdap 2 19.90 km Rovanpera 9:25.2 / 1. ROVANPERA, 2. Mikkelsen, 3. Evans
18:05 SS15 Czarne 2 22.40 km Rovanpera 10:43.0 / 1. ROVANPERA, 2. Mikkelsen, 3. Evans

Június 30., vasárnap
09:00 SS16 Gmina Mrągowo 1 20.80 km Tanak 10:43.5 / 1. ROVANPERA, 2. Evans, 3. Fourmaux
10:05 SS17 Mikołajki 1 10.73 km Tanak 5:37.0 / 1. ROVANPERA, 2. Evans, 3. Fourmaux
12:20 SS18 Gmina Mrągowo 2 20.80 km
14:15 SS19 Mikołajki 2 (Power Stage) 10.73 km

Teljes élő közvetítés (fizetős): Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Bajnokság állása
Élő eredmények

Hatalmas drámával kezdődött a Lengyel Rally utolsó napja

0

Két Toyota állt a Lengyel Rally élére, miután Andreas Mikkelsen defektet szedett össze az első vasárnapi szakaszon. A versenyt Kalle Rovanpera vezeti Elfyn Evans és Adrien Fourmaux előtt. 

Azt követően, hogy Kalle Rovanpera nyerte a Lengyel Rally első, szombat estig tartó részét, 

vasárnap Ott Tanak nyerte az első szakaszt Kalle Rovanpera és Elfyn Evans előtt. 

Rovanpera jetskizés helyett megnyerte a Lengyel Rally első felét

A záró nap első pályáján Grégoire Munster és Andreas Mikkelsen is defektet szedett össze, míg az első rajtolók között Thierry Neuville nem tudott elég gyors lenni, de így is ötödik idővel ért célba Tanak, Rovanpera, Evans, Adrien Fourmaux mögött, valamint Martins Sesks és Grégoire Munster előtt. 

Összetettben Rovanpera előnye 17.4 másodpercre nőtt Evans előtt, míg a harmadik helyre Fourmaux lépett 40.2 másodperc hátránnyal. Andreas Mikkelsen a defekt után is a negyedik helyen áll.

Martins Sesks összetettben a hatodik helyre csúszott, miután ma már csak a pályákat igyekszik teljesíteni. 

Lengyel Rally, állás SS16 után 
1 #69 Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid 2:11:28.7
2 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid +17.4
3 #16 Andrien Fourmaux – Alexandre Coria (FRA) Ford Puma Rally1 Hybrid +40.2
4 #9 Andreas Mikkelsen – Torstein Eriksen (NOR) Hyundai i20 N Rally1 Hybrid +1:02.9
5 #11 Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 Hybrid +1:09.6
6 #22 Martins Sesks – Renaud Francis (LAT) Ford Puma Rally1 +1:15.1
7 #13 Grégoire Munster – Louis Louka (LUX – BEL) Ford Puma Rally1 Hybrid +1:48.0
8 #18 Takamoto Katsuta – Aaron Johnston (JPN – IRL) Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid +2:06.6

Lengyel Rally, gyorsasági szakaszok időterve
Június 27., csütörtök
19:05 SS1 Mikołajki Arena 1 2.50 km Tanak 1:42.,5 / 1, TANAK, 2. Neuville, 3. Evans

Június 28., péntek
08:45 SS2 Stańczyki 1 29.40 km Mikkelsen 14:54.7 / 1. MIKKELSEN, 2. Sesks, 3. Rovanpera
10:20 SS3 Wieliczki 1 12.90 km Neuville 5:56.0 / 1. MIKKELSEN, 2. Sesks, 3. Evans
11:10 SS4 Olecko 1 13.20 km Mikkelsen 7:27.5 / 1. MIKKELSEN, 2. Sesks, 3. Evans
14:05 SS5 Stańczyki 2 29.40 km Rovanpera 14:32.5 / 1. ROVANPERA, 2. Mikkelsen, 3. Sesks
15:40 SS6 Wieliczki 2 12.90 km Neuville 5:49.3 / 1. MIKKELSEN, 2. Evans, 3. Rovanpera
16:30 SS7 Olecko 2 13.20 km Fourmaux 7:16.7 / 1. MIKKELSEN, 2. Evans, 3. Rovanpera
19:00 SS8 Mikołajki Arena 2 2.50 km Katsuta 1:43.4 / 1. MIKKELSEN, 2. Rovanpera, 3. Evans

Június 29., szombat
08:30 SS9 Świętajno 1 18.50 km Rovanpera 9:21.9 / 1. MIKKELSEN, 2. Rovanpera, 3. Evans
09:45 SS10 Gołdap 1 19.90 km Rovanpera 9:33.9 / 1. ROVANPERA, 2. Evans, 3. Mikkelsen
10:35 SS11 Czarne 1 22.40 km Mikkelsen 10:53.8 / 1. ROVANPERA, 2. Evans, 3. Mikkelsen
13:25 SS12 Mikołajki Arena 3 2.50 km Rovanpera 1:40.8 / 1. ROVANPERA, 2. Evans, 3. Mikkelsen
16:00 SS13 Świętajno 2 18.50 km Rovanpera 9:17.5 / 1. ROVANPERA, 2. Mikkelsen, 3. Evans
17:15 SS14 Gołdap 2 19.90 km Rovanpera 9:25.2 / 1. ROVANPERA, 2. Mikkelsen, 3. Evans
18:05 SS15 Czarne 2 22.40 km Rovanpera 10:43.0 / 1. ROVANPERA, 2. Mikkelsen, 3. Evans

Június 30., vasárnap
09:00 SS16 Gmina Mrągowo 1 20.80 km Tanak 10:43.5 / 1. ROVANPERA, 2. Evans, 3. Fourmaux
10:05 SS17 Mikołajki 1 10.73 km
12:20 SS18 Gmina Mrągowo 2 20.80 km
14:15 SS19 Mikołajki 2 (Power Stage) 10.73 km

Teljes élő közvetítés (fizetős): Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Bajnokság állása
Élő eredmények

Verstappen visszahozná az ultragyors nyomvonalat, ahol Prost és Lauda is nyert futamot

0

Max Verstappen arra kérte a Red Bullt, hogy hozzák vissza a régi Österreichring nyomvonalát az Osztrák Nagydíj helyszínére. Az ultragyors pályarésznek köszönhetően az aszfaltcsík akkoriban a versenynaptár egyik leggyorsabbjának számított.

Az Osztrák Nagydíj jelenlegi helyszíne, a Red Bull Ring 2014 óta fogadja megszakítás nélkül a Forma–1 mezőnyét, sőt, a koronavírus-járvány időszakában egy évben két futamot is rendeztek rajta. A helyszín korábban A1-Ring néven 1997 és 2003 között rendezett versenyt, ezek közül talán az utolsó előtti a legemlékezetesebb, amikor Rubens Barrichello közvetlenül a célba érés előtt engedte el Michael Schumachert a győzelemért, óriási botrányt előidézve ezzel.

Schumachert is összezavarta, de Barrichello is felelős a Ferrari és az F1 egyik legnagyobb botrányáért

Ekkor a pálya nyomvonala megegyezett a mostanival, de a helyszín első időszakában már nem annyira. 1970 és 1987 között ugyanis szintén ez a helyszín adott otthont az ausztriai viadalnak, ám azóta biztonsági okokból jó néhány részt kivettek belőle, elsősorban az igazán gyors kanyarokat. Max Verstappen viszont szeretné, ha a pályát fenntartó Red Bull valamennyire visszahozná ezeket a szakaszokat.

„Azt kértem, hogy próbálják meg visszaállítani azt, ami annak idején volt – nyilatkozta a címvédő. – Egy kicsit gyorsabb első szektor elég menő lenne, de nem hiszem, hogy ez jelenleg lehetséges lenne. Azonban láttam néhány nagyon király fedélzeti kamerás felvételt a régi időkből. Persze szerintem most is szép a pálya, de úgy vélem, általánosságban még jobb lenne, ha az első szektor végig csak gyors kanyarokból állna, mert akkor gyakorlatilag csupán egyetlen lassú tempójú kanyar lenne a pályán. Ugyanakkor ez egy klassz vonalvezetés.”

A holland pilóta egyébként mára már a pálya teljes történetének a legeredményesebb versenyzőjévé vált, hiszen négy Osztrák és egy Stájer Nagydíjat nyerve már öt futamgyőzelemnél jár a Red Bull Ringen, és könnyen lehet, hogy ebből hamarosan hat lesz. Nem meglepő tehát, hogy azért a jelenlegi állapotában is kifejezetten kedveli a helyszínt.

„Azt szeretem a legjobban, hogy a szurkolók valóban sokat láthatnak a pályából, bármelyik lelátón is ülnek – fogalmazott. – Szerintem ez egészen különleges hangulatot teremt, mert az ember kicsit úgy érzi, mintha egy arénában lenne. A versenyzés és a futamnézés szempontjából mindenképpen ez az egyik legjobb pálya a naptárban.”

Ami az 1987-es és az 1997-es futamok közötti átalakításokat illeti, a legnagyobb változás az első szektort érintette, hiszen ott azon a szakaszon az egész pályát beljebb hozták. A többi módosítással együtt a vonalvezetés több mint másfél kilométerrel rövidebb lett. Ugyanakkor a már nem használt pontok a mai napig felismerhetőek, és tavaly mi is ellátogattunk oda, ahol egykor többek között Alain Prost és Niki Lauda is futamot nyert, az utolsó időmérőn pedig Nelson Piquet 256,621 km/h-s átlagsebességgel szerezte meg a pole pozíciót, ami akkoriban minden idők második leggyorsabb körének számított.

Lauda és Prost is nyert rajta, a mai napig megvan a régi Österreichring nyomvonala (galéria)

Latvala: Sesks nagyon nagyot ment eddig a Lengyel Rallyn, felírtuk a nevét!

0

Jari-Matti Latvala szombat este a Thierry Neuville-t maga mögött tartó Martins Sesks-t dicsérte, a lett versenyző neve felkerült a Toyota kívánságlistájára. 

Martins Sesks karrierje során először versenyez Rally1-es autóval, ennek ellenére a Lengyel Rally első két napja után képes volt maga mögött tartani a vb éllovas Thierry Neuville-t, amivel a Toyotának is segített. 

Jari-Matti Latvala nem is felejtette el dicsérni a 24 éves lett versenyzőt. 

“Megdöbbentünk, amikor a szombati záró szakasz után kiderült, hogy 1 tizeddel képes volt Martins Sesks megelőzni Thierry Neuville-t – mondta Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke szombat este a Rallit.fi oldalnak. – Ezzel a teljesítménnyel két ponttal segített nekünk.” 

Sesks ráadásul hibrid rendszer nélküli Ford Pumával versenyez Lengyelországban, ami még inkább megmutatja, hogy mennyire jól vezet a fiatal versenyző. 

Rovanpera jetskizés helyett megnyerte a Lengyel Rally első felét

“Azt hittem, hogy hibrid rendszer nélkül jóval lassabbak a Rally1-es autók, de az is igaz, hogy egy lengyelhez hasonló versenyen kevésbé számít a plusz erő. Szardínián, ahol jóval technikásabbak a pályák sokkal többet számítana a kigyorsításoknál. Sesks nagyon nagyot ment a verseny első részében, fantasztikus teljesítményt nyújtott.” 

Latvala elárulta, a lett versenyző neve felkerült arra a listára a Toyotánál, melyen a jövőbeni lehetséges versenyzők vannak. 

“Felírtuk a nevét, de azt hiszem, az M-Sport már többet tett a szerződtetése ügyében.” 

Idősebb Verstappen ártott a Red Bullnak, ezért akarták bojkottálni őt

0

Az Osztrák Nagydíj váratlan fordulatot tartogatott a Red Bull egy ideje nyilvános kötélhúzástól mentes belviszályában, Jos Verstappen ugyanis egy meglehetősen jelentéktelen ügy miatt feltépte a begyógyulni látszó sebeket. Hogy miért állt a nyilvánosság elé sérelmével, illetve pontosan mi játszódott le a háttérben, azt az Autosport témába vágó cikkének szemlézésével vizsgáljuk meg.

Az utóbbi időszakban úgy tűnt, hogy legalábbis fegyverszünet van érvényben Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke és Jos Verstappen között, mert bári utóbbi a Monacói Nagydíj után azért kritizálta egy kicsit a Red Bullt, a bahreini kirohanása óta ez volt az egyetlen ilyen alkalom. Ebben az időszakban az is látszott, hogy Horner és Max Verstappen kapcsolata normalizálódott, noha nyíltan soha nem volt ellenséges, miközben Jos Verstappen a bahreini futam óta a legtöbb versenyen nem is volt jelen. Ám Ausztriába elment, és felkavarta az állóvizet azzal, hogy nyilvánosan kritizálta Horner, amiért szerinte a Red Bull csapatfőnöke nem akarta, hogy részt vegyen az Osztrák Nagydíj előtt esedékes F1-es bemutatón.

Hogy Jos Verstappen miért csinált ebből ekkora ügyet, arra egyelőre nincs biztos magyarázat, de elképzelhető, hogy a sértettségen túl más is vezérelte. A csütörtöki sajtónapon ugyanis történt egy igencsak lényeges dolog: Max Verstappen a Red Bull belviszályának felszínre kerülése és apja bahreini kirohanása óta először válaszolt igennel arra a kérdésre, hogy jövőre is a Red Bull pilótája lesz-e, de most is úgy kellett kihúzni belőle ezt a választ, és többször megpróbálta elkerülni a határozott feleletet.

„Gyerekesen viselkedik, végeztem vele” – Max Verstappen maradása mégsem olyan biztos?

Az Autosport cikkében Ben Hunt azt írta, hogy amikor Max Verstappen a sajtó képviselőivel beszélt a Red Bull vendéglátóegységében, az apja még nem tartózkodott a pályán, mert csak másfél órával később ért oda. Nyilván legkésőbb ekkor szembesült azzal, hogy fia mit mondott, és aligha repesett az örömtől. Ám ekkor még nem tudta azt, hogy a Red Bull miként tervez minél kisebb publicitást adni a részvételének a vasárnap esedékes bemutatón. Lehet, hogy amennyiben Max Verstappenből nem húzzák ki a maradását megerősítő igent, Jos másképp kezelte volna a bemutatós balhét? Nem tudhatjuk, de nem kizárt, hogy igen.

Vacsora közben tudta meg

Hunt Jos Verstappen indítékait nem taglalta, de az Autosport hasábjain részletes információkat osztott meg arról, hogy mi zajlott a színfalak mögött. A Red Bull Racingnél azt mondták neki, hogy először június 15-én, azaz két héttel ezelőtt szereztek tudomást Jos részvételéről a Legendák Parádéján, amikor a Red Bull belső levelezésében az energiaital-gyártó osztrák központja felhívta erre a figyelmüket. Jos neve ott szerepelt a többi, bemutatón résztvevő expilóta között, Sebastian Vettel 2012-es Red Bull RB8-asa mellett.

Max Verstappen, Red Bull RB8
Ezt, a bemutatókra gyakran bevetett autót vezette volna Jos (a képen Max egy 2018-as zandvoorti rendezvényen) / Fotó: Marcel van Hoorn / Red Bull Content Pool

Fontos megjegyezni, hogy ezt a bemutatót nem az F1-es csapat, hanem a Red Bull Fuschl am See-ben levő központja szervezi, azon belül ugyanaz a divízió, amely a Red Bull Ring tulajdonosa. Miután a Red Bull Racing tudomást szerzett Jos Verstappen részvételéről, azt a Red Bull korábbi autókat karbantartó és működtető részlege is megerősítette, amely az RB8-as és az RB1-es Ausztriába szállítására kapott kérést (előbbit így most az F1-ben a Minardival 2005-ben versenyző Patrick Friesacher, utóbbit pedig az eredeti tervekkel megegyezően David Coulthard fogja vezetni.) Ezután Christian Horner kapcsolatba lépett Oliver Mintzlaffal, a Red Bull vállalati projektjeinek és befektetéseinek vezérigazgatójával, akinek az Autosport információi szerint szintén nem volt tudomása Jos részvételéről.

Ben Hunt, a cikk szerzője ugyanakkor fontosnak tartja kiemelni, hogy a Red Bull igazgatótanácsának és Hornernek a részvételével zajló megbeszélésen végül megegyeztek abban, hogy Jos Verstappen autóba ülhet a bemutatón, ezután viszont a versenycsapattól – és nem személyesen Hornertől – az a kérés érkezett, hogy a Red Bull közösségi felületein és belső médiaszolgáltatásain se jelenjenek meg képek és videók arról, ahogy Jos Verstappen az RB8-ast vezeti.

Magyarán: Jos bemutatózhat, de a Red Bull nem tesz közzé erről semmit, így legfeljebb azokhoz juthat el a részvételének ténye, akik a lelátókon ülnek, vagy akikhez a FOM (mivel arra a Red Bullnak nincs ráhatása, hogy a televíziós kamerák kit mutatnak és kit nem) eljuttatja. Az ok: bahreini kirohanásával Max Verstappen apja ártott a Red Bull reputációjának.

Alex Wurz, McLaren M8C, Jos Verstappen, McLaren M8F Campagnie, Red Bull Ring, Legends Parade
Jos Verstappen (3-assal) tavaly részt vett a Red Bull Ringen tartott Legendák Parádéján / Fotó: Gergely Makai Photography

Ben Hunt információi szerint Jos Verstappen csütörtök este, vacsora közben értesült legalább két forrásból arról, hogy az ő részvételét a Red Bull nem fogja reklámozni, de azt nem tudni, hogy azt mondták-e neki, hogy egyáltalán nem lesz róla médiamegjelenés, vagy azt, hogy csak a Red Bull saját csatornáiról tiltják ki.

Ezután döntött úgy, hogy a De Telegraafnak és a holland Formula 1 magazinnak panaszolja el a sérelmét. „Az elmúlt néhány napban számos helyről hallottam, hogy Christian Horner mindent megtett, amit csak tudott, hogy ne vezethessek, vagy ha igen, ne készülhessenek erről felvételek. Úgy vagyok vele, hogy »Mondd az arcomba!«. Nem kell ennek így lennie, és nagyon csalódáskeltőnek találom” – mondta előbbinek.

„Teljességgel végeztem vele (Hornerrel – a szerk.). Olyan ez, mint egy óvoda. Vezethettem volna [Vettel autóját], de inkább lemondtam. Annyira gyerekesnek találom ezt Hornertől. Azt hiszem, ez elárul valamit róla” – nyilatkozta a Formula 1-nek.

Hogy hosszabb távon lesz-e következménye Jos Verstappen nyilvános kirohanásának, azt most még nehéz megmondani, de nem jó hír a Red Bullnak, hogy Max Verstappen nyíltan az apja mellé állt, mondván megérti őt. Az azonban csak ezután fog kiderülni, hogy ez az epizód egy újabb botránycunami kezdetét jelenti-e, vagy elszigetelt eset lesz, és a történtek után ismét visszatér a látszólagos béke a Red Bull Racinghez.

Rovanpera jetskizés helyett megnyerte a Lengyel Rally első felét

0

Az utolsó pillanatban a balesetet szenvedő Sébastien Ogier helyett beugró Kalle Rovanpera nyerte a Lengyel Rally első felét Andreas Mikkelsen és Elfyn Evans előtt. 

Elképesztő történetek íródnak a Lengyel Rallyn idén, hiszen Kalle Rovanpera úgy nyerte a verseny első felét, hogy kedden délután még jetskizni készült Finnországban, majd este már Mikolajkiban találta magát, az aznap reggel balesetet szenvedő Sébastien Ogier helyett. 

Rovanpera Finnországból, Halttunen Észtországból érkezett a Lengyel Rallyra kedd este

Azonban amíg Ogier korábban kétszer is nyerni tudott Lengyelországban, addig Rovanpera idén indult először a versenyen, ráadásul nulla felkészüléssel, a hivatalos pályabejárásról késve, a pályákat külön engedéllyel felírva, és éjjelente a pályákon készült belső felvételeket nézve. 

Sébastien Ogier kijöhetett a lengyel kórházból

Rovanpera tempóján a pénteki három pályán látszott is, hogy semmilyen felkészülés nélkül kellett a Toyotába ülnie, azonban szombaton délután már domináns teljesítményt nyújtva megnyerte a verseny első felét Andreas Mikkelsent 9.4, a szombat délután defektet összeszedő Elfyn Evanst 16.1 másodperccel megelőzve. A három versenyző között sokáig kiélezett csata zajlott, azonban szombat délután Rovanpera eltudott lépni üldözőitől. 

Adrien Fourmaux a negyedik helyen, míg Martins Sesks az ötödik helyen áll szombat este. 

És itt elérkeztünk a verseny második történetéhez is, amiben a lett versenyző játssza a főszerepet. Sesks ugyanis Lengyelországban vezethet először Rally1-es autót, amiben ráadásul hibrid rendszer sincs, azonban ennek az elemnek a súlyát a szabályok szerint pótolni kell az egyenlő erőviszonyok miatt. A tavaly még az ERC-mezőnyben ezt a versenyt nyerő 24 éves versenyzőn azonban alig látszik, hogy először versenyez a WRC-csúcskategóriájában, hiszen már az első pénteki szakaszt is második idővel fejezte be, majd néhány hibát ugyan vétve, de komolyat nem, áll szombaton az ötödik helyen, mégpedig a vb éllovas Thierry Neuville-t 1 tizeddel megelőzve. 

Sesks a WRC következő, lett versenyén már teljes értékű Rally1-es autóval indulhat, és az eddigiek alapján igen jó eséllyel a győzelemért fog harcolni azokon a pályákon, melyeket úgy ismer, mint a saját tenyerét. 

A szupervasárnapot Grégoire Munster a hetedik, míg az Evanshöz hasonlóan szombat délután defektet összeszedő Takamoto Katsuta a nyolcadik helyen zárta a Lengyel Rally első felét. 

Tanak 190 km/h-val gázolt szarvast, Mikkelsen vezet Sesks előtt a Lengyel Rallyn

Ott Tanak azt követően, hogy péntek reggel 190 km/h-val gázolt szarvast, szombaton csak a délelőtti pályákon vezetett, viszont vasárnap visszatér az utolsó nap pontjaiért harcolni. 

A WRC2-ben Sami Pajari közel áll sorozatban második sikeréhez, miután 26.3 másodperccel előzi meg Oliver Solberget és további 3.1 másodperccel Robert Virvest. 

Szerencsére rossz helyen álló nézők miatt péntek után ma már nem kellett gyorsaságit törölni, csupán a nap első szakasza állt pár percig. 

Lengyel Rally, állás SS15 után 
1 #69 Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid 2:00:44.0
2 #9 Andreas Mikkelsen – Torstein Eriksen (NOR) Hyundai i20 N Rally1 Hybrid +9.4
3 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid +16.1
4 #16 Andrien Fourmaux – Alexandre Coria (FRA) Ford Puma Rally1 Hybrid +37.0
5 #22 Martins Sesks – Renaud Francis (LAT) Ford Puma Rally1 +58.2
6 #11 Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 Hybrid +58.3
7 #13 Grégoire Munster – Louis Louka (LUX – BEL) Ford Puma Rally1 Hybrid +1:24.5
8 #18 Takamoto Katsuta – Aaron Johnston (JPN – IRL) Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid +1:41.9
9 #21 Sami Pajari – Enni Malkkönen (FIN) Toyota GR Yaris Rally2 (WRC2) +5:46.5
10 #20 Oliver Solberg – Elliott Edmondson (SWE – GBR) Skoda Fabia RS Rally2 (WRC2) +6:12.8 

Lengyel Rally, gyorsasági szakaszok időterve
Június 27., csütörtök
19:05 SS1 Mikołajki Arena 1 2.50 km Tanak 1:42.,5 / 1, TANAK, 2. Neuville, 3. Evans

Június 28., péntek
08:45 SS2 Stańczyki 1 29.40 km Mikkelsen 14:54.7 / 1. MIKKELSEN, 2. Sesks, 3. Rovanpera
10:20 SS3 Wieliczki 1 12.90 km Neuville 5:56.0 / 1. MIKKELSEN, 2. Sesks, 3. Evans
11:10 SS4 Olecko 1 13.20 km Mikkelsen 7:27.5 / 1. MIKKELSEN, 2. Sesks, 3. Evans
14:05 SS5 Stańczyki 2 29.40 km Rovanpera 14:32.5 / 1. ROVANPERA, 2. Mikkelsen, 3. Sesks
15:40 SS6 Wieliczki 2 12.90 km Neuville 5:49.3 / 1. MIKKELSEN, 2. Evans, 3. Rovanpera
16:30 SS7 Olecko 2 13.20 km Fourmaux 7:16.7 / 1. MIKKELSEN, 2. Evans, 3. Rovanpera
19:00 SS8 Mikołajki Arena 2 2.50 km Katsuta 1:43.4 / 1. MIKKELSEN, 2. Rovanpera, 3. Evans

Június 29., szombat
08:30 SS9 Świętajno 1 18.50 km Rovanpera 9:21.9 / 1. MIKKELSEN, 2. Rovanpera, 3. Evans
09:45 SS10 Gołdap 1 19.90 km Rovanpera 9:33.9 / 1. ROVANPERA, 2. Evans, 3. Mikkelsen
10:35 SS11 Czarne 1 22.40 km Mikkelsen 10:53.8 / 1. ROVANPERA, 2. Evans, 3. Mikkelsen
13:25 SS12 Mikołajki Arena 3 2.50 km Rovanpera 1:40.8 / 1. ROVANPERA, 2. Evans, 3. Mikkelsen
16:00 SS13 Świętajno 2 18.50 km Rovanpera 9:17.5 / 1. ROVANPERA, 2. Mikkelsen, 3. Evans
17:15 SS14 Gołdap 2 19.90 km Rovanpera 9:25.2 / 1. ROVANPERA, 2. Mikkelsen, 3. Evans
18:05 SS15 Czarne 2 22.40 km Rovanpera 10:43.0 / 1. ROVANPERA, 2. Mikkelsen, 3. Evans

Június 30., vasárnap
09:00 SS16 Gmina Mrągowo 1 20.80 km
10:05 SS17 Mikołajki 1 10.73 km
12:20 SS18 Gmina Mrągowo 2 20.80 km
14:15 SS19 Mikołajki 2 (Power Stage) 10.73 km

Teljes élő közvetítés (fizetős): Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Bajnokság állása
Élő eredmények