back to top
2024. november 23. 22:25
Kezdőlap Blog Oldal 160

Az elöl haladónak is nyílik a hátsó szárnya, de így is hátrányban lesz – megjöttek a 2026-os F1-es szabályok

0

Az FIA nyilvánosságra hozta a 2026-os szabályváltozások átfogó paramétereit, melyek egyik legfontosabb újítása, hogy az üldöző autók immár nem a hátsó szárny lenyitásával, hanem extra elektromos hajtással kapnak teljesítményelőnyt.

Hosszú ideje csak a motorszabályok voltak tisztázottak a küszöbön lévő új korszakra, az FIA azonban ígéretének eleget téve most, júniusban előállt az aerodinamikára és az autók dimenzióira vonatkozó részletekkel.

Évek óta téma már az autók tömegének és méretének csökkentése, ami felé most tesz is egy lépést a sport: a tengelytáv 3600 mm-ről 3400 mm-re csökken, az autók szélessége pedig 2000 mm-ről 1900 mm-re.

Nikolasz Tombazisz, az FIA együléses szakágainak vezetője volt egyike azoknak, akik dolgoztak azon, hogy a kor kihívásainak és a nézők igényeinek leginkább megfelelő új koncepciót alkossanak meg.

„Az FIA 120 éve úttörő a motorsportban. Emiatt folyamatosan lépést kell tartanunk a változásokkal, és javítanunk kell a biztonságot, a technológiával a társadalmi trendeket kell követnünk, a versenyeket pedig izgalmassá kell tennünk. Mindezen dolgok szükségessé teszik az időszakos szabályváltozásokat” – fogalmazott.

Tombazisz elismeri, a legutóbbi, 2022-es szabályváltozásokkal néhány területen mellényúltak a nézői élményt illetően, ezeket igyekeznek most kijavítani. A cél az, hogy tovább ösztönözzék a csatákat, az autók közelebbről tudják követni egymást.

Eltűnik a DRS, ahogy eddig ismertük

2011-es bevezetése óta sokan megváltásként, de talán ugyanennyien átokként is tekintettek az előzést segítő rendszerre, amit a versenyek során akkor aktiválhatnak a pilóták, ha a mérési pontokon egy másodpercen belülre kerülnek az üldözötthöz képest – a lenyíló hátsó szárnyelem csökkenti a légellenállást, így előnyben részesíti a hátul haladót, aki az olykor látványos sebességkülönbségnek köszönhetően könnyebben próbálkozhat előzéssel.

Ez a rendszer eltűnik, pontosabban átalakul. 2026-tól minden autónak elmozdul majd a hátsó szárnyeleme az egyenesekben, ám ez független az egymáshoz képest elfoglalt pozíciójuktól, és gombot sem kell nyomniuk hozzá: a folyamat automatikusan megtörténik az egyenesekben, ezzel hatékonyabbá téve az autókat: a kisebb légellenállás jobb csúcssebességet és hatékonyabb energiafelhasználást jelent mindenki számára. Az aktív hátsó szárnyhoz pedig aktív első szárny is társul, a két elem egymást lekövetve fog önállóan mozogni, ezzel jobb balaszot adva az autóknak.

Lesz azonban egy rendszer, ami a DRS helyébe lép, és hasonló módon működik majd: az egy másodpercen belülre került üldözők extra energiafelhasználásra lesznek jogosultak, amit a következő kör során saját döntésük szerint beosztva használhatnak fel.

Ezen felül a sport a légáramlatok irányításával további lépéseket tesz azért, hogy kevesebb „piszkos levegő” érkezzen a hátul haladó autókra, megkönnyítve a követést.

A költségkorlátozások jegyében a csapatok 2025-ig nem kezdhetnek el érdemben dolgozni a 2026-os autón, annak szélcsatornában és CFD-ben való tesztelése csak jövőre kezdődhet meg.

 

Millener: Fourmaux egy éves hátrányban van a WRC-élmezőnyhöz képest

0

Richard Millener, az M-Sport csapatvezetője pozitívan értékelte a fordos csapat Szardínia Rallyn mutatott versenyét, melyen Grégoire Munster az ötödik lett, míg Adrien Fourmaux műszaki hiba után tudott pontokat szerezni. 

“Adrien Fourmaux pénteki és szombati tempója nagyon pozitív volt – mondta Richard Millener, az M-Sport csapatfőnöke. – Vasárnap azonban nagyon pontot szeretett volna szerezni és már korán hibázott. Később azonban a Power Stage-en javítani tudott.” 

Az M-Sport Szardínián is folytatta pontszerző sorozatát. 

“Ismét két autóval sikerült célba érni, és már csak egy versenyre vagyunk attól, hogy 300. alkalommal szerezzünk pontot sorozatban. Jó lenne, ha ezt sikerülne elérni a Lengyel Rallyn.” 

Millener csak egy negatív dolgot talált a megújított Szardínia Rallyn

“Adrien tempója kicsit elmaradt ezúttal az élmezőny gyorsaságától, azt hiszem, hogy nagyjából egy éves hátrányban van e téren Sébastien Ogier-tól, Ott Tanaktól és Thierry Neuville-től. Ennek ellenére nem panaszkodhatunk gyorsaságára. Sajnálatos, hogy műszaki hibával kellett szembesülnie és ki kell deríteni, hogy mi okozta ezt. A meghibásodott alkatrész teljesen új volt az autóban. Szeretnénk minden versenyen olyan megbízható autót adni a versenyzőknek, mint amilyeneket a Szardínia előtt tudtunk adni, de azt sem szabad elfelejteni, hogy Szardínia a szezon egyik legdurvább versenyen.” 

A Rally Világbajnokság június végén Lengyelországban folytatódik. 

Autója megölt egy nézőt, emiatt változtatott vezetési stílusán a későbbi F1-es futamgyőztes

0

64 évvel ezelőtt szenvedett balesetet Dan Gurney a Holland Nagydíjon, aminek következtében egy tiltott helyen álló szurkoló életét vesztette. Akkor még nem lehetett sejteni, hogy ez csak a kezdete a tragédiák sorának.

Napra pontosan 64 éve rendezték az 1960-as Holland Nagydíjat, amely egy halálos balesetet hozott. Dan Gurney egy fékhiba következtében nem tudta bevenni a célegyenes utáni kanyart, és autója pedig az egyébként tiltott helyen tartózkodó nézők közé vágódott. A bukásban egy fiatal szurkoló meghalt, és többen is megsérültek, az amerikai versenyző könnyebben.

Bár nem ő hibázott, a baleset mégis arra késztette Gurney-t, hogy változtasson a vezetési stílusán, és ne vegyen annyira kemény féktávokat. Később már így nyert négy futamot az 1971-ig tartó pályafutása során. Ami viszont a tragédiát illeti, ezzel kezdődött a sportág történetének egyik legsötétebb hónapja, hiszen a 13 nappal későbbi Belga Nagydíjon két pilóta is életét vesztette.

Az esetről korábbi cikkünkben írtunk bővebben:

Egy tiltott helyen lévő szurkoló halálával kezdődött az F1 egyik legsötétebb hónapja

Rovanpera Zandvoortban kezdi karrierjét a Porsche Kupában

0

Hétvégén rendezik a Porsche Carrera Cup Benelux idei második versenyét Zandvoortban, ahol Kalle Rovanpera számára elkezdődik a pályaversenyzői karrier. 

Kalle Rovanpera februárban jelentette be, hogy rajthoz áll a Porsche Carrera Cup Benelux idei hat futamából négyen, ezen a hétvégén pedig első versenyén fog részt venni a holland Zandvoortban. 

A márkakupában a Marc Goosens által vezetettRed Ant Racing 911 GT3 Cup autójával fog versenyezni a 23 éves kétszeres rally világbajnok finn versenyző. 

Rovanpera korábban már az év elején tesztelt a Porschét a belga Zolderben, majd két napig a legendás holland versenyhelyszínen gyakorolhatott. 

“Két napig teszteltem a Porschét Zandvoortban – írta közösségi oldalán Kalle Rovanpera. – Nagy kihívás volt és sok új dolgot kellett megtanulnom. A gyorsaságom elég jó volt a bajnokságban induló többi versenyzőhöz képest. Nem lesz könnyű, de nagyon várom a hétvégét.” 

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

K a l l e R o v a n p e r ä (@kallerovanpera) által megosztott bejegyzés

Sami Pajari is a WRC-csúcskategóriájában debütálhat

0

A Szardínián második WRC2-es versenyét nyerő Sami Pajari vezetheti a Toyota Gazoo Racing negyedik Rally1-es autóját a Lett Rallyn. 

Martins Sesks után Sami Pajari lesz a második versenyző, aki idén Rally1-es autóval debütálhat. Amíg a lett versenyző már Lengyelországban vezethet egy hibrid rendszer nélküli Ford Pumát mielőtt Lettországban teljes értékű Rally1-es autóval indulna, addig Sami Pajari Lettországban indulhat először a WRC csúcskategóriájában Toyota GR Yaris Rally1-gyel. 

Pajari kapcsán már azóta felmerült ez a lehetőség, hogy az idei évre Rally2-es Toyotára cserélte korábbi Skodáját. 

A 22 éves finn versenyző Lettországban Elfyn Evans, Takamoto Katsuta és Kalle Rovanpera mellett vezetheti majd a negyedik hibrid Yarist, a verseny előtt természetesen egy nagyobb tesztet is elvégezhet Pajari. 

“Csodálatos érzés, hogy egy ilyen lehetőséget kaptunk a Toyota Gazoo Racingtől – mondta Sami Pajari. – Ez a lehetőség az, amiért sok éve dolgozok, de nem olyan egyszerű lehetőséget kapni egy Rally1-es autóval. Óriási kihívás lesz egy ilyen autóval indulni, nagyon sok új dolgot kell megtanulnom, ráadásul a kategóriában hatalmas a tempó. Igyekszem nem az eredményre koncentrálni majd és nyomás nélkül vezetni, hogy a lehető legtöbb tapasztalatot tudjam megszerezni. Lettországban gyors pályák vannak, ilyen pályák pedig Finnországból már ismerősek. Ez a verseny azonban szinte mindenkinek új lesz. Egy esetleges jó teljesítménnyel további lehetőségek is elérhetőek lesznek, azonban egyelőre csak egy versenyre koncentrálok.” 

Jari-Matti Latvala elsősorban Sami Pajari fejlődését dicsérte. 

“Idén láthattuk, hogy Sami milyen jól vezeti a Rally2-es Toyotát – mondta a Toyota Gazoo Racing csapatvezetője. – Szeretnénk megnézni tehetségét egy Rally1-es autóban is. Sami sokat fejlődött és egyre jobb eredményeket ér el, amit jól mutat, hogy nyerni tudott Szardínián. Azonban nemcsak gyorsasága nagyon jó, de mérnökeinek is nagyon jó visszajelzéseket tud adni a Rally2-es autóval kapcsolatban. Ennek köszönhetően egyre jobb Rally2-es autókat tudunk adni ügyfeleinknek. A Lett Rally hasonló a Finn Rallyhoz, és Sami nagyon szereti a balti országok murvás szakaszait, ezáltal otthonosabban fogja érezni magát egy új autóban is. A gyors pályákon képes lesz felfedezni a Rally1-es autó tulajdonságait és viselkedését. Bízunk benne, hogy Sami és navigátora, Enni Malkönen komoly tapasztalatokkal tud gazdagodni.” 

A Lett Rallyt július 18-21. között rendezik meg. 

„Melyik bolygón élünk?” – az F1-es világbajnok eltiltotta volna a monacói baleset egyik résztvevőjét

0

Jacques Villeneuve határozottan kijelentette, Kevin Magnussen a felelős a Monacói Nagydíj rajtja után történt balesetért. A kanadai expilóta nem érti, hogy a Haas versenyzője miért nem kért elnézést, ahogyan azt sem, hogy miért nem tiltották el, de a vonatkozó szabályt is rossznak tartja.

Óriási balesettel indult a Monacói Nagydíj. Ahogyan a mezőny a Beau Rivage felé tartott, Kevin Magnussen megpróbált bebújni Sergio Pérez mellé, és mivel egyikük sem engedett, hatalmas karambol lett a vége, amelynek Nico Hülkenberg is áldozatául esett. Szerencsére mindhárom pilóta sértetlenül megúszta, és bár a pálya mellett tartózkodók közül akadt, akit kórházba vittek, de neki sem lett komoly baja.

Hatodik érzéke is segített a monacói balesetben megsérült fotósnak

Az első lassítások után azt lehetett gondolni, hogy a dán pilóta felelős az incidensért, és ezt a véleményt a Red Bull versenyzője is osztotta, ám az egyszeres F1-es dobogós ellenfelére mutogatott. A sportfelügyelők még csak nem is vizsgálták az esetet, pedig Jacques Villeneuve szeriont egyértelműen kellett volna, ahogyan az is világos, hogy ki volt a felelős.

Egymásra mutogatnak az érintettek a látványos monacói baleset után, kiderült, hogy lesz-e eltiltás

„Ha az ember a másik mellett akar menni, akkor mellette kell lennie, nem pedig az első szárnynak a hátsó kerekek közelében – nyilatkozta a Best Online Poker Sitesnak. – Miről szól ez az egész? Nem az történt, hogy Magnussen kiszállt az autóból, és azt mondta, hogy »hoppá, bocsánat, teljesen elszúrtam«. Ehelyett azt sugallta, hogy fordítva kellett volna történnie. Tessék? Melyik bolygón élünk? Összezavar Magnussen teljes értetlensége. Az F1-ben vagyunk, nem a Forma–4-ben, ahol egy tizenöt éves gyerek talán még nem is érti ezt a dolgot.”

Az esetnek külön pikantériát adott, hogy Magnussen csupán 2 büntetőpontra van az egyfutamos eltiltástól, amit egészen biztosan begyűjtött volna, ha szankcionálják. Amióta érvényben van ez a rendszer, nem először fordult elő, hogy elnézőek voltak az eltiltáshoz közel álló pilótával szemben, a 2023-as Ausztrál Nagydíj után Pierre Gaslyval is ez történt. Villeneuve azonban nem helyesli ezt az eljárást.

Ijesztő nézői videón a hatalmas monacói rajtbaleset, az egyik fotós megsérült (videó)

„Az, hogy még csak meg sem büntették, azt mutatja, hogy a rendszer nem semleges – fogalmazott az 1997-es világbajnok. – Ha megbüntetik, akkor eltiltották volna egy futamra. Úgy döntöttek, hogy nem így tesznek. [Akkor] miért van érvényben ez a szabály? Hatalmas volt [a baleset], nevetséges, és a tizenhetedik, illetve tizennyolcadik [pozícióban haladtak], vagy valami ilyesmi. Még csak nem is az első helyért ment. Ne már! Az első kör, és még ezt sem tudja megítélni. Ez őrület.”

Az 53 éves exversenyző – aki ezen a Kanadai Nagydíj hétvégéjén a Sky Sports szakértője lesz – hozzátette, Magnussen nem kért bocsánatot, csak kifogásokat keresett, pedig erre nincs mentség. Villeneuve ugyanakkor nemcsak a Haas pilótájának cselekedetében látja a hibát, hanem úgy véli, a szabályzat vonatkozó pontját is rosszul fogalmazták meg.

„Az is gond, ahogyan meg van írva a szabály – jelentette ki. – Rosszul van megírva. Azt mondja, hogy az elöl haladónak helyet kell hagynia, miközben azt kellene mondania, hogy az elöl haladónak nem szabad leszorítania a másikat. Ez nem ugyanaz a dolog. Az, hogy helyet kell hagyni, azt jelenti, hogy az ember úgy vezet, hogy belenéz a tükörbe, és tulajdonképpen azt mondja, hogy »kérlek, gyere be ide, helyet kell hagynom neked«. Nem ilyennek kellene lennie. Ha viszont az lenne a szabály, hogy nem lehet leterelni a pályáról a másikat, az azt jelentené, hogy nem szabad leszorítani a másikat, miután az ember tükörbe néz. Ez egy vékony határvonal. Úgy van megírva a szabály, hogy az elöl haladó srác kezébe teszi a felelősséget, ami őrültség, teljes őrültség.”

Ilyen, ha az erkély alatt csapódik be 200-al egy Forma–1-es autó (videó)

Ogier meglepő kijelentést tett a Pirellivel kapcsolatban a Szardínia Rally defektjei után

0

Sébastien Ogier a Szardínia Rally szombati napján, majd a vasárnapi Power Stage-en is defektet szedett össze, a gumisérülés azonban a nyolcszoros világbajnok szerint nem a Pirelli hibája volt. 

Sébastien Ogier a Szardínia Rally szombati első szakaszát és a vasárnapi Power Stage-et is defekttel fejezte be, ez utóbbi pedig a győzelmébe került. 

A nyolcszoros világbajnok korábban többször is kritizálta a Pirellit a defektek miatt, most azonban nem így tett. 

“Nagy nyomás alatt versenyeztünk Szardínián és nehéz volt elfogadni, hogy kétszer is defektet szedtünk össze – mondta Sébastien Ogier a Dirtfishnek. – Ezek a defektek azonban most nem a Pirelli hibái. A defekteket a gyenge keréktárcsa okozta, ami a durva utakon meghajlott, egy kis lyukat képzett a kerék belsejében, így a gumi lassan leeresztett.” 

Elképesztő fordulat Szardínián! Tanak első idei győzelmét szerezte!

Ogier a korábbi kritikák után ezúttal inkább dicsérte a Pirelli által elvégzett fejlesztéseket. 

“Az olasz verseny után a csapatnak meg kell vizsgálnia a keréktárcsákat, mert ez ennek a hibája volt, és a Pirelli igazából jó fejlesztéseket végzett a gumikkal az utóbbi időkben. A defektek most a mi hibánk volt, ezért ezt a problémát muszáj megoldanunk.” 

Ez már tényleg a modern világ – komoly mérföldkőhöz ért a mesterséges intelligencia az F1-ben

0

A Forma–1 bejelentette, hogy a mesterséges intelligencia tervezte az idei Kanadai Nagydíj győztesének trófeáját. A sportág más módokon is igyekszik fejlődni, ezáltal jobbá tenni a közvetítéseket.

A Forma–1 és az Amazon Web Services-zel (AWS). Ezt a nézőközönség is hétvégéről hétvégére tapasztalhatja, hiszen a közvetítések során különböző grafikák jelennek meg az autók teljesítményével kapcsolatban. Igaz, ezek között volt olyan, amelynek a valóságtartalmát sokan megkérdőjelezték: korábban a futamokon rendszeresen megjelent, hogy az adott versenyzők mennyire használták el a gumijaikat, de ezt azóta már nem mutatják.

A sportág és a vállalat együttműködése most egy új szintre emelkedett, ugyanis szerdán bejelentették, hogy az idei Kanadai Nagydíj győztesének járó trófeát a generatív mesterséges intelligencia tervezte. A helyszín nem véletlen, hiszen ennek a futamnak pont az AWS a névadó szponzora, így adta magát, hogy Montrealban mutatkozzon be a különleges megoldás.

Az AWS számos hagyományos, elegáns kupát vizsgált meg, majd a mesterséges intelligencia 10 másodperc alatt alkotott belőlük újat. A trófea a jelenlegi F1-es autók aerodinamikai terét ábrázolja, miután a cég a 2022-es, akkoriban új generációs kocsik formatervezésében is komoly szerepet játszott. Emellett olyan kanadai jelképek lesznek még láthatóak, mint a juharlevél vagy a Szent Lőrinc-folyó. A végső változatot csak a futam napján hozzák nyilvánosságra, de annyit elárultak, hogy egy brit ezüstműves készítette el.

Az F1 ráadásul a szurkolókat is bevonja az új projektbe, hiszen ők is megtervezhetik saját trófeájukat a mesterséges intelligencia segítségével. Ezt ezen a linken lehet megtenni, és aki igazán kreatívnak érzi magát, annak megéri próbálkoznia, hiszen a győztes VIP-belépőt nyer egy 2025-ös futamra. A határidő október 31-e, a nyertes személyét pedig a december 2-tól 6-ig tartó AWS re:Invent elnevezésű eseményen jelentik be.

A Forma–1 más területen is szeretne újdonságokat bevezetni az AWS-szel együttműködve. A jövőben kifejlesztik a Statbotot, amely a közvetítőstábokat fogja az eddiginél gyorsabban információval ellátni. Az eszköz ugyanis gyorsan meg fogja válaszolni az olyan jellegű kérdéseket, mint hogy ki nyert utoljára F1-es futamot újoncként (Lewis Hamilton, a 2007-es Kanadai Nagydíjon). Továbbá egy olyan rendszert is létre akarnak hozni, amely gyorsan azonosítja és kezeli a pályán kívül felmerülő problémákat, hogy minél inkább zökkenőmentesen haladjon a program.

„Az AWS több mint hat éve felbecsülhetetlen értékű partnerünk: forradalmasították az adatok felhasználását, hogy javítsák a sportág működését – nyilatkozta Emiliy Prazer, a Forma–1 kereskedelmi igazgatója. – A világaink továbbra is összeolvadnak, miközben a sorsfordító technológiákat, például a generatív mesterséges intelligenciát keressük, hogy a pályán belüli és az azon kívüli élményt is jobbá tegyük a rajongók számára. Az AWS innováció iránti elkötelezettsége lehetővé teszi számunkra, hogy segítsük a sportág fejlődését, és izgatottan várjuk, hogy lássuk az első generatív MI által inspirált trófeát ezen a hétvégén Kanadában, és hogy a rajongóknak lehetőséget adjunk, hogy saját trófeájuk megtervezésével mutassák ki az F1 iránti szeretetüket.”

„A Forma–1-es autók másodpercenként több mint egymillió adatot generálnak, és ez csak a kezdet – ezek már Neil Ralph-nak, az AWS vezető sportszakértőjének szavai. – Az F1 további adatokat gyűjt a pilótákról, a pályákról, az időjárásról és magának az F1-nek a csodálatos történelméről. Partnerségünk középpontjában az áll, hogy ezekből az adatokból értékes információt tudjunk kinyerni. Az AWS generatív mesterséges intelligenciájának adottságaival az F1 magasabb szintre emeli a történetmesélést, mivel a történelmi adatok könnyedén elemezhetőek a valós idejű eseményekkel együtt, hogy a dinamikusabb és időszerűbb kommentárral bevonzzák a rajongókat. Együtt újradefiniáljuk, hogy miként nézik a sportágat, versenyeznek és menedzselik azt.”

Csomós Mixiék nem tudnak elindulni a svédországi ERC futamon

0

A csapat a közösségi oldalán jelentette be, hogy hiába készültek el az új autóval és adták le a nevezésüket az ERC harmadik versenyére, mégsem tudnak elutazni Svédországba.

A biztosítási költésgek emelkedése olyan mértékűvé vált amit már nem bírt el a csapat költségvetése, biztosítás nélkül pedig nem vállalják a versenyt.

A Kanári-szigeteken elszenvedett baleset után a páros új autót vásárolt, és már az új Skoda Fabia RS Rally2-vel tervezték az indulást a svédországi versenyen. A dekor is elkészült, a nyomtatott Rallycafé Magazinban leleplezett matricázás az új autóra is felkerült, de a garázsból már nem indult el Svédország irányába az autó.

A páros átgondolja a lehetőségeit, és ígéretük szerint hamarosan jelentkeznek a további mentrenddel.

foto: Csomós Miklós – Nagy Attila

 

 

Nasser Al-Attyiah elkezdett felzárkózni, de nem kockáztat

0

A tereprally-világbajnokság utolsó előtti versenyének harmadik napján Seth Quintero volt a leggyorsabb az autósok között. A címvédő Nasser Al-Attyiah második helyen ért célba, az összetettben vezető Yazeed Al Rajhi harmadik lett. A motorosoknál ismét a hondások uralták a versenyt, Brabec, Howes, Schareina sorrendben foglalták el a nap végi dobogót.

A Circuito San Juan Villicumban felállított bivak körül, összesen 478 kilométer várt a mezőnyre, ebből 137 kilométer országúti szakasz és 341 kilométer speciál. A mért szakasz változatos terepen zajlott, 73 százaléka kavicsos, 1 százaléka aszfalt, 5 százaléka homok, 3 százaléka köves szakasz és 18 százaléka zúzalék volt.

Lucas Moraes és Yazeed Al Rajhi mögött rajtolt Nasser Al-Attyiah, és a Prodrive versenyzője már az első ellenőrzőponton az élre állt. 127 kilométernél Quintero és Halpern is megelőzte a brazil toyotást, Al Rajhi viszont kitartóan üldözte a címvédőt.

100 kilométerrel a vége előtt megváltozott a sorrend, a két Toyota állt az élre, Quintero átugrotta a végső győzelemért küzdő riválisokat, sőt Al Rajhi is megelőzte a Hunter pilótáját.

Nasser Al-Attyiah
foto: Kin Marcin / Red Bull Content Pool

Seth Quintero később sem lassított és megszerezte pályafutása második Ultimate szakaszgyőzelmét, az elsőt még az Abu Dhabi Desert Challenge-en érte el. A Toyota Gazoo Racing gyári pilótája 1′09″-es előnnyel Nasser Al Attiyah (Nasser Racing by Prodrive) és 2′07″-es különbséggel Yazeed Al Rajhi (Overdrive Racing) előtt ért a hurokszakasz végére. A másik gyári TGR pilóta, Lucas Moraes 6′16″ hátránnyal ért célba, miután tegnapi győzelmét követően ő jelölte ki az utat a többi autósnak.

Összetettben Yazeed Al Rajhi továbbra is az élen áll, 2′21″ hátránnyal követi őt Nasser Al Attiyah. A kétszeres világbajnok és a Desafio Ruta 40 címvédője ma 58 másodpercet faragott a hátrányából. Lucas Moraes továbbra is a harmadik helyen áll, de már 9′03″ különbséggel. Seth Quintero több mint fél órával lemaradva a negyedik.

Seth Quintero
foto: Kin Marcin / Red Bull Content Pool

A motoros mezőnyben a Hondák ma is taroltak, Ricky Brabec (Monster Energy Honda)  megszerezte második szakaszgyőzelmét. Az amerikai 3′27″-cel verte csapattársát, Skyler Howes-t, és 3′38″-cel Tosha Schareinát. Adrien Van Beveren 5′52″ hátránnyal a negyedik helyen végzett.

Az összesített versenyt Brabec vezeti, 1′34″ előnnyel Tosha Schareina és 3′38″ előnnyel Adrien Van Beveren előtt, így továbbra is a Honda uralja a versenyt, Daniel Sanders a GASGAS-szal 4’23”-re van Brabec mögött. A szerdai siker volt Brabec nyolcadik győzelme a W2RC-ben, amivel utolérte Toby Priceot és Daniel Sanders-t.

Sam Sunderland
foto: Kin Marcin / Red Bull Content Pool