A tereprally-világbajnokság utolsó előtti versenyének harmadik napján Seth Quintero volt a leggyorsabb az autósok között. A címvédő Nasser Al-Attyiah második helyen ért célba, az összetettben vezető Yazeed Al Rajhi harmadik lett. A motorosoknál ismét a hondások uralták a versenyt, Brabec, Howes, Schareina sorrendben foglalták el a nap végi dobogót.
A Circuito San Juan Villicumban felállított bivak körül, összesen 478 kilométer várt a mezőnyre, ebből 137 kilométer országúti szakasz és 341 kilométer speciál. A mért szakasz változatos terepen zajlott, 73 százaléka kavicsos, 1 százaléka aszfalt, 5 százaléka homok, 3 százaléka köves szakasz és 18 százaléka zúzalék volt.
Lucas Moraes és Yazeed Al Rajhi mögött rajtolt Nasser Al-Attyiah, és a Prodrive versenyzője már az első ellenőrzőponton az élre állt. 127 kilométernél Quintero és Halpern is megelőzte a brazil toyotást, Al Rajhi viszont kitartóan üldözte a címvédőt.
100 kilométerrel a vége előtt megváltozott a sorrend, a két Toyota állt az élre, Quintero átugrotta a végső győzelemért küzdő riválisokat, sőt Al Rajhi is megelőzte a Hunter pilótáját.
Seth Quintero később sem lassított és megszerezte pályafutása második Ultimate szakaszgyőzelmét, az elsőt még az Abu Dhabi Desert Challenge-en érte el. A Toyota Gazoo Racing gyári pilótája 1′09″-es előnnyel Nasser Al Attiyah (Nasser Racing by Prodrive) és 2′07″-es különbséggel Yazeed Al Rajhi (Overdrive Racing) előtt ért a hurokszakasz végére. A másik gyári TGR pilóta, Lucas Moraes 6′16″ hátránnyal ért célba, miután tegnapi győzelmét követően ő jelölte ki az utat a többi autósnak.
Összetettben Yazeed Al Rajhi továbbra is az élen áll, 2′21″ hátránnyal követi őt Nasser Al Attiyah. A kétszeres világbajnok és a Desafio Ruta 40 címvédője ma 58 másodpercet faragott a hátrányából. Lucas Moraes továbbra is a harmadik helyen áll, de már 9′03″ különbséggel. Seth Quintero több mint fél órával lemaradva a negyedik.
A motoros mezőnyben a Hondák ma is taroltak, Ricky Brabec (Monster Energy Honda) megszerezte második szakaszgyőzelmét. Az amerikai 3′27″-cel verte csapattársát, Skyler Howes-t, és 3′38″-cel Tosha Schareinát. Adrien Van Beveren 5′52″ hátránnyal a negyedik helyen végzett.
Az összesített versenyt Brabec vezeti, 1′34″ előnnyel Tosha Schareina és 3′38″ előnnyel Adrien Van Beveren előtt, így továbbra is a Honda uralja a versenyt, Daniel Sanders a GASGAS-szal 4’23”-re van Brabec mögött. A szerdai siker volt Brabec nyolcadik győzelme a W2RC-ben, amivel utolérte Toby Priceot és Daniel Sanders-t.
Christian Loriaux, a Hyundai Motorsport programmenedzsere bevallotta, nem számítottak arra, hogy a Szardínia Rally utolsó szakaszán Ott Tanak letudja dolgozni hátrányát Sébastien Ogier mögött.
Chriastian Loriaux, a Hyundai Motorsport programmenedzsere vett részt a Szardínia Rally utáni sajtótájékoztatón, ahol beismerte, hogy inkább Ott Tanak második helyét látták elérhetőnek, sem mint a győzelmet.
Végül azonban Sébastien Ogier defektje miatt Ott Tanak ledolgozta hátrányát és 2 tizedmásodperc előnnyel nyerni tudott.
„Az utolsó szakasz rajtja előtt nem gondoltuk volna, hogy meg tudjuk nyerni a Szardínia Rallyt – mondta Christian Loriaux. – A délelőtti első két pályán Ott Tanak és Thierry Neuville is jó időket értek el, és Ott sok időt ledolgozott hátrányából Sébastien Ogier mögött, ezáltal egy kis nyomást tudott gyakorolni rá. Az utolsó szakasz előtt meglévő 6.2 másodperces hátrányt már lehetetlennek tűnt behozni az utolsó 7.1 km-en. Két kilométerre a céltól elkezdtünk beszélgetni a csapattal és mondtuk egymásnak, hogy vége, második helyen zár Ott. Amikor láttam Sébastien idejét, nehezen tudtam elhinni, hogy meg lett a győzelem. Kicsit szürreális volt, de fantasztikus! Ez elég kegyetlen fordulat volt Seb számára. De összességében ez még mindig egy verseny, ahol van győztes és vesztes. Amikor két pilóta két tizeden belül ér célba 300 km után, nem mondhatod, hogy az egyik jobb, mint a másik, mert olyan kicsi a különbség. Mindkét versenyző nagyon jól vezetett a hétvégén.”
Ott Tanak az idei évre tért vissza a Hyundai csapatához, és az első négy verseny még nagyon nehezen indult számára, Portugáliától azonban érződött, hogy magasabb fokozatra tudott váltani.
„Nagyszerű hétvége volt ez a Hyundai számára, Ott számára pedig fantasztikus a győzelem. Az elmúlt két verseny jót tett neki. Három rallyval ezelőtt még komoly hátrányban volt a bajnokságban. Én személy szerint azt hittem, hogy tovább tart, amíg visszatér a győzelemre esélyesek közé, de két murvás verseny után visszatért.”
Az egyéni világbajnokságot Thierry Neuville egyaránt 18 pont előnnyel vezeti Ott Tanak és Elfyn Evans előtt.
A legnagyobb francia sportnapilap megtudta, nem az Alpine csapatfőnökén múlt, hogy Esteban Oconnak büntetésből nem kell kihagynia futamot, ő ugyanis kispadra ültette volna a csapattársával ütköző versenyzőt.
Mióta a Monacói Nagydíj alatt frusztráltságában komoly következményeket helyezett kilátásba, nem hallhattunk Bruno Famintól, az Alpine csapatfőnökétől semmit, így azt sem tudhattuk meg, komolyan terítékre került-e a Pierre Gasly-val ütköző Esteban Ocon egyversenyes eltiltása. A francia L’Équipe információi szerint azonban igen, és Famin meg is lépte volna, hogy a Kanadai Nagydíjra az így csak az első szabadedzésen vezető tartalékot, Jack Doohant nevezi Ocon helyett, a jogi következmények miatt azonban végül meghátrált.
A sportnapilap hozzáteszi, hogy egy ilyen döntést természetesen az Alpine ügyvédeinek jóváhagyásával lehetett volna meghozni, ami már csak azért is fontos, hogy a franciák elkerüljék azt a csúfságot, ami Oscar Piastri esetében megtörtént velük. Mint ismert, az addig az Alpine juniorjaként ausztrál versenyző 2022-ben úgy csúszott ki a kezeik közül, hogy előtte súlyos eurómilliókat invesztáltak bele, majd aláírt a McLarenhez, mivel a szerződésében nem szerepelt semmi, ami ezt megakadályozhatta volna.
Az Alpine ezután felbérelte Caroline McGrory ügyvédet, hogy ilyen kiskapuk ne maradjanak nyitva, s könnyen lehet, hogy most az átszervezett ügyvédi csapat óvta meg az istállót egy újabb botránytól. A L’Équipe ugyanis megtudta, hogy az ügyvédek tanácsolták a vezetőségnek, hogy ne padoztassa Ocont, mert ebben az esetben a pilóta végrehajtással jelenhet meg a montreali paddockban, mondván megfosztották őt a munkához való jogától.
Kérdés, hogy ilyen előzmények után Ocon és az Alpine miként tud majd normálisan együtt dolgozni az év hátralevő részében, és a két pilóta újabb ütközését milyen eszközökkel lesz képes meggátolni a csapat.
Elsőre talán meglepetésnek lehetne gondolni, hogy Sébastien Ogier-t indítja a Toyota a Lengyel Rallyn Kalle Rovanpera helyett, azonban jobban belegondolva már sokkal érthetőbb a döntés.
Megjelent a Lengyel Rally nevezési listája, melyen mindössze 44 páros szerepel, közülük 9-en indulnak Rally1-es, és 23-an Rally2-es autóval.
A Rally1-es mezőnyben azonban Martins Sesks hibrid rendszer nélküli Ford Pumával áll rajthoz és első top kategóriás versenyére készül a WRC-ben.
Némileg meglepetés lehet, hogy a Toyota Sébastien Ogier-t nevezte a 2017 után a WRC-be visszatérő versenyre, hiszen a nyolcszoros világbajnok nem annyira kedveli a gyors pályákon zajló versenyeket, ezáltal Kalle Rovanpera indítása kevésbé okozott volna meglepetést.
Azonban Ogier két győzelemmel a lengyel WRC-futamok legeredményesebb versenyzője, ráadásul hihetetlen jó formában is van, hiszen Horvátországban és Portugáliában is nyerni tudott, míg Szardínián a már sokat emlegetett defekt miatt veszítette el az első helyet. Ezáltal akár Lengyelországban is képes lehet a győzelemért harcolni.
A Hyundai Andreas Mikkelsent indítja a lengyel versenyen a harmadik autóval, aki ugyancsak tudott már egyszer nyerni ezen a futamon. Korábbi győztesként még Thierry Neuville áll rajthoz a június végi futamon.
Szardíniánál jóval kevesebb, mindössze 23 Rally2-es autó indul Lengyelországban, azonban a WRC2-es győzelemért így is nagy csatát vívhat Oliver Solberg, Sami Pajari, Nikolay Gryazin, Gus Greensmith, Pierre-Louis Loubet, Teemu Suninen, Miko Marczyk.
A Lengyel Rallyk történetében az idén 94 éves Sobieslaw Zasada a legeredményesebb négy győzelemmel.
Az idei szezon végén az Alpine F1-es csapatát elhagyó Esteban Ocon nem vesz részt teljesen a kanadai nagydíjhétvégén.
A csapattársával történt monacói ütközése után napokon át találgatta az F1-es sajtó, hogy Esteban Oconnak büntetésből ki kell-e hagynia a Kanadai Nagydíjat. A héten aztán előbb Ocon jelentkezett hosszas védőbeszéddel, amiben cáfolta, hogy ne versenyezne Montrealban, majd miután bejelentették, hogy 2024 végén amúgy is szakít az Alpine-nal, már szinte biztos volt, hogy nem lesz kispadra ültetés.
Ám mint az a francia istálló idei 9. futam előtti közleményéből kiderült, egy kicsit azért partvonalon kívülre helyezik a renitens pilótát, az első szabadedzésen ugyanis a 2025-ös előléptetésre pályázó tartalékversenyző, Jack Doohan ül majd Ocon A524-esében. „Úgy döntöttünk, hogy Kanadában felhasználjuk az első kötelező alkalmat, amikor fiatal versenyzőt kell az autóba ültetnünk az első szabadedzésre. Jack nagyszerű szimulátoros munkájával, amelyet az elmúlt versenyhétvégék során végzett, tudjuk, hogy számíthatunk az értékes visszajelzéseire Montrealban” – olvasható az Alpine közleményében.
Az idén az Alpine 2022-es autójával privát tesztprogramot teljesítő Doohannek tavaly már volt két szereplése első szabadedzésen (Mexikóban és Abu-Dzabiban), majd részt vett a szezonzáró után rendezett fiatal pilóták tesztjén. „Nagyon izgatott vagyok, hogy pályára léphetek, most először fogok vezetni a Circuit Gilles-Villeneuve-ön, amit már nagyon várok. Hálás vagyok a csapatnak a lehetőségért és azért, hogy már a szezon ilyen korai szakaszában megismerkedhetek a 2024-es autóval. Ez segíteni fogja a szimulátorban végzett munkámat, különösen az európai versenyek alatt. Azon leszek, hogy a legjobbamat nyújtsam a csapatnak és mindkét versenyző számára a legtöbbet hozzam ki az edzésből, megvizsgálva különböző új alkatrészeket és megértve az újraaszfaltozott pálya felületét.”
Az idei Szardínia Rally rendhagyó módon csupáén 48 óra leforgása alatt lett megrendezve, az újítás pedig elnyerte Richard Millener, az M-Sport csapatfőnökének tetszését.
A szervezők egy új versenyformátumot mutattak be az idei Szardínia Rallyn, ami a 2025-ös WRC-szezon során több versenyen is megfigyelhető lesz. Ez az újítás, hogy a pénteki első és a vasárnapi utolsó szakasz között mindössze 48 óra telt el. A versenytáv is változott a rövidebb formátummal, a szabályok által előírt 300 km körüli versenytáv helyett csupán 260 km-t kellett a versenyzőknek időmérés mellett megtenni.
Richard Millener tetszését elnyerte az új versenyformátum.
“Természetesen nem szeretném, ha minden verseny rövid lenne, de az idei Szardínia Rallyn kiderült, hogy nem muszáj 300 km-t versenyezni, azért, mert a szabályok ezt írják elő – mondta az M-Sport csapatfőnöke. – Szerintem ez egy fantasztikus verseny volt a rövid távval is. Beszéltem más csapatokkal, szervezőkkel és más résztvevőkkel is. Szerintem ez a verseny jó példa arra, hogy az újítás jó dolgot is eredményezhet. Szerintem, senki sem gondolja azt, hogy ez a verseny rossz lett volna.”
Millener azonban egy dolgot javítana.
“Azt gondolom, hogy a szombati versenynap túl hosszú volt. Ez pedig azért alakult így, mert a pályák két gyorsasági szakaszonként ismétlődtek. E nélkül pár órával még lehetett volna rövidebb a nap. Elképzelhető, hogy ez azért alakult így, mert nem volt elég sportbíró a versenyen, ezen azonban azt hiszem, hogy együttes erővel tudunk segíteni a jövőben.”
Kedden Sergio Pérez szerződéshosszabbításával a Red Bull is véglegesítette 2025-ös versenyzői felállását, de a mezőny második felében még sorjáznak a szabad helyek. Hol köt ki Carlos Sainz, Esteban Ocon, Valtteri Bottas és Cunoda Júki?
RED BULL
Max Verstappen Sergio Pérez
Verstappen helye 2028-ig, Pérezé pedig 2026-ig biztos – bár a mexikói esetében egyes források valójában 1+1 éves szerződésről beszélnek. És ha akarjuk, Verstappen esetében is lehet még bizonytalanságot lobogtatni, hiszen a Mercedes nem csinál belőle titkot, hogy megkörnyékezte a címvédőt, s ha ő maga és a záradékok is úgy akarják, akár már 2025-re, de inkább 2026-ra megszerezné. A holland mindenesetre eddig nem mutatta jelét, hogy motiválná egy ilyesféle váltás.
A 2025-ös felállását a csapatok közül legkorábban, már a szezonkezdet előtt véglegesítette a Ferrari: Leclerc-rel több évvel hosszabbítottak, Hamilton átcsábításával pedig az egyetemes sportvilág egyik legnagyobb horderejű átigazolását ütötték nyélbe.
MCLAREN
Lando Norris Oscar Piastri
A McLaren ki akart maradni a helyosztókból: Piastrit legalább 2026-ig, Norrist pedig talán ennél is tovább (a hosszabbítás előtt 2025 végéig volt biztos a helye, de az új deal ennél is tovább szól, ám, hogy meddig, azt nem árulták el) hozzájuk köti új szerződése.
MERCEDES
George Russell Andrea Kimi Antonelli
Russell helye biztos, és egyre inkább annak tűnik új csapattársáé is. Néhány hónapja még a Mercedes ülése körül volt a legnagyobb a forgolódás, ám ahogy a fő jelöltek sorra hosszabbítottak aktuális csapatukkal, lassan minden a most még csak 17 éves Andrea Kimi Antonelli mély vízbe dobása felé mutat. Hacsak egy váratlan fordulattal nem jön össze a Verstappen-terv, vagy tér vissza alternatív megoldásként a Mercedes akadémiáján nevelkedett Ocon.
ASTON MARTIN
Fernando Alonso Lance Stroll
Alonso egy ideig fontosabb mozgatórugónak tűnt a pilótapiacon annál, mint hogy végül pusztán az Aston Martinnal hosszabbítson. Lance Stroll helye a csapat tulajdonosának fiaként betonbiztos, így az ő maradását külön nem is szokta bejelenteni a csapat. Persze egyszer alighanem elkerülhetetlenül el fog jönni a nap, amikor más valaki ül majd az autójába, ám lehetetlen látni, hogy ez jövőre vagy tíz év múlva következik be.
RB
Cunoda Juki / Daniel Ricciardo / Liam Lawson
Új identitás, nagyobb szabadság, de mégis a régi dilemma: a Red Bull kiscsapatának most is több pilótát kellene foglalkoztatnia, mint ahány helye van, és hármuk mindegyikétől nehéz lenne megválni: Cunoda a teljesítménye, Ricciardo a tapasztalata miatt érhet aranyat, Lawsont pedig idáig csak arra adott bizonyítékot, hogy megérdemli a teljes szezonos állást, egy második évre viszont már rizikós lenne parkoltatni. A döntés később várható.
HAAS
Oliver Bearman Kevin Magnussen / Esteban Ocon / Carlos Sainz / Csou Kuan-jü
Szinte biztosra veszi már az F1-es paddock, hogy Bearman az idei ferraris beugrása után jövőre egy tényleges tanulóévet is kap az olaszok partnercsapatától. Szabad hely bizonyosan lesz, hiszen Hülkenberg távozik, ám Magnussen helye sem biztos, főleg úgy, hogy a mezőny második felének első felébe tartozó csapatként a Haas vonzóbb célállomásnak tűnik, mint az elmúlt pár évben. Az állást kereső pilóták közül többeket is szóba hoztak már az amerikai istállóval, s a pillanatnyi hírek alapján úgy fest, Oconnak lehetnek a legjobb esélyei.
WILLIAMS
Alexander Albon Valtteri Bottas / Carlos Sainz / Esteban Ocon
Sokak szerint jobb sorsra is érdemes lett volna, de Albon végül több évre elkötelezte magát a Williamsszel (lehet, hogy tud valamit a 2026-os Mercedes-motorról). Sargeant jövője még nem ismert, de erősen valószínűtlen, hogy másfél szezonnyi teljes Albon-dominancia tudatában újabb esélyt adjon neki a csapat – különösen így, hogy több futamgyőztes kérőjük is akad. A csapattal szóba hozták már Carlos Sainzot, de Valtteri Bottas is egyeztetett már James Vowles csapatfőnökkel, és minden bizonnyal az Alpine-tól távozó Ocon listáján is szerepelnek a grove-iak.
ALPINE
Pierre Gasly / Jack Doohan / Csou Kuan-jü
A csapatnál uralkodó jövés-menés (főleg menés) forgatagában talán még nem is a jövő évi pilótafelállás letisztázása a prioritás, dacára annak, hogy Ocon év végi távozását a Monacóban történtek után fontosnak tartották bejelenteni. Gasly szerződése is lejár, és aligha túlzás, hogy pár hónap alatt az Alpine vált a legkevésbé vonzó célállomássá a versenyzők számára. Gasly ezzel együtt valószínűleg marad, csapattársának pedig talán a legnagyobb esélyes Jack Doohan, de Csou és Mick Schumacher neve is felmerült. Utóbbi az Alpine WEC-csapatában kivívta Bruno Famin elismerését, és az F1-es istálló főnöke nem is tagadta, hogy a német is ott van a jelöltjeik között.
A Saubert 2026-tól átvevő Audi lesz a közeljövő egyik legnagyobb újdonsága, de a csapat jelenlegi helyzete alapján sokan nem várnak gyors sikereket a német márkától. A 211 rajt után, 36 évesen is dobogó nélkül álló Hülkenbergnek nincs veszítenivalója, le is szerződött eddigi legkomolyabb F1-es projektjéhez, az Audi másik kiszemeltje, a Ferrarit elhagyó Sainz viszont nem annyira szeretné több évre elkötelezni magát a bizonytalan jövő mellett. A hírek szerint Cunodával is el tudná képzelni a jövőt az Audi, és a jelenlegi Sauber-pilóták is képben lehetnek, de talán nem véletlen, hogy intenzíven nézelődnek másfelé.
Az ERC idei harmadik versenyén 23-an indulnak a top kategóriában, Rally2-es autóval, köztük a WRC-ben és WRX-ben is világbajnoki címet szerző Petter Solberg, valamint a WRX legsikeresebb versenyzője, Johan Kristoffersson, mindketten R5-ös Volkswagennel indulnak. Ugyancsak rajthoz áll a gyors murvás pályákon Oliver Solberg is Skodával, valamint az ERC állandó élmezőnye, Mathieu Franceschi, Hayden Paddon, Efrén Llarena, Simone Tempestini, Mads Ostberg, Martins Sesks és Mikko Heikkila.
Kevin Magnussen és Sergio Pérez monacói balesetének körülményeiről beszélt a szalagkorlát túloldalán állva könnyebb sérülést szerző fotós, aki szerint a dán pilóta motivációi teljesen érthetőek voltak.
Miután a Monacói Nagydíj első körében, a Beau Rivage-ban Pérez és a mellé elhamarkodottan bebújó Magnussen autója összeért, a következmény pedig Nico Hülkenberg versenyének is véget vető nagy baleset lett, hírek érkeztek arról, hogy egy a korlát és a védőháló túloldalán álló fotóst a pályakórházba vittek.
Az érintett az olasz Andrea Bruno Diodato, aki csak kisebb zúzódást szenvedett a Red Bullról levált egyik törmelék által, így ellátás után gyorsan ki is engedték, amit követően saját elmondása szerint gyorsan vissza is tért a pálya mellé, hogy tovább végezze feladatát – az elmúlt hétvégén pedig már Mugellóban, a MotoGP-n folytatta a munkát. A fotós most a Sky Italiának nyilatkozva mesélte el, hogyan élte meg a balesetet.
„A munkám megtanított arra, hogy olykor kihalljam, ha történni fog valami, még mielőtt láthatnám. Miután egy Sauber elhaladt, az autók egybefüggő zúgása egy pillanatra mintha megszakadt volna, és ekkor már éreztem, hogy lesz valami. És jött is az ütközés” – fogalmazott.
A felügyelők nem vonták felelősségre Magnussent a baleset okozásáért – ebben talán közrejátszott, hogy büntetőpontjai révén közel áll az eltiltáshoz –, és Diodato sem kíván pálcát törni a Haas dán pilótája felett.
„Ha a versenyzők helyébe képzelem magam, bizonyos mértékben meg is értem Magnussent. Ezen a versenyen nagyon nehéz előzni, és alighanem ott látott meg egy apró reményt arra, hogy ez sikerülhet. Nem áll szándékomban elítélni őt emiatt.”
Bár egy utcai pályán a médiamunkások jóval közelebb állnak a pályához, így nagyobb veszélynek vannak kitéve, a fotós elmondása szerint sehol nem érzi magát nagyobb biztonságban, mint Monacóban.
Elsőre nagyobbnak tűnhetett a baj:
„Hogy egy ilyen becsapódás nem járt komoly következményekkel, az csak azt igazolja, hogy a védőkorlátok jól végzik a dolgukat. Ez a pálya sokkal nagyobb biztonságérzetet ad, mint sok másik. Lehet, hogy a pályán zajló történések nem túl látványosak Monacóban, de a biztonság szintje nagyon magas. Egyébként pedig tisztában vagyunk azzal, hogy milyen veszélyekkel jár a munkánk” – mondta az olasz, akinek érzése szerint a 2022-es Brit Nagydíj rajtjánál Csou Kuan-jü fejtetőre fordult autójának kicsúszása sokkal nagyobb veszélyt hordozott a gumifalon túl állók számára.
„Szükség van arra, hogy a fejünk és minden érzékszervünk a csúcson pörögjön. Ha bízunk az érzékeinkben, az sokat számíthat” – mondta.
Adrien Fourmaux a Szardínia Rallyn csupán három pontot tudott szerezni egy műszaki hiba miatt, így a pontmennyiséggel kevésbé, de a tempóval elégedett lehet a francia M-Sport pilóta.
Adrien Fourmaux jól kezdett a Szardínia Rallyn, két szakasz után a harmadik helyet foglalta el, azonban a harmadik pályán defektet szedett össze, majd a negyediken elektronikus probléma miatt már ki kellett állnia.
Szombaton visszatért az M-Sport versenyzője a mezőnybe és vasárnap összesen három pontot tudott gyűjteni.
„Szerintem egészen elégedettek lehetünk azzal a tempóval, amit ezen a hétvégén mutattunk, különösen pénteken és szombaton – mondta Adrien Fourmaux. – Szomorú, ami pénteken történt az elektronikus hibával, de dolgozunk ezen a dolgok kijavításán a jövőben. Vasárnap jó volt, hogy szereztünk néhány plusz pontot a Power Stage-en, azonban a napi értékelésben 1-nél több pontot szerettünk volna gyűjteni. Összességében elégedett vagyok az autóval, és most már a következő murvás rallykra kell koncentrálnunk.”
Fourmaux hat verseny után a bajnokság ötödik helyét foglalja el.