back to top
2025. november 07. 04:48
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 37

    Al-Attiyah szakaszt nyert, Loeb már dobogón Portugáliában

    0

    Szombaton végre kijött a lépés Nasser Al-Attiyah-nak, Sébastien Loeb már a harmadik, a motorosoknál újra Daniel Sanders vezet.

    A tereprali-világbajnokság portugáliai futamának mezőnye az utolsó előtti napon visszatért Spanyolországból Portugáliába. A Badajozból induló és Lisszabonban véget érő 274 km-es szakaszon pedig végre kijött a lépés Nasser Al-Attiyah-nak.

    A terepralizás élő legendája a csütörtöki eltévedés és a pénteki technikai problémája után a leggyorsabb volt, és a prológ után végre hagyományos szakaszt is nyert. Ezzel először szerzett öt pontot, ami kulcsfontosságú lehet a világbajnoki címvédés felé vezető úton, a rivális Hank Lategan ugyanis várhatóan rengeteg ponttal gazdagodik vasárnap.

    Nasser Al-Attiyah
    Fotó: Kin Marcin / Red Bull Content Pool

    A második helyen a pénteki szakaszt megnyerő Sébastien Loeb ért be 2:07 másodperces hátránnyal, aki ezzel fellépett a dobogó harmadik fokára. A harmadik az említett Lategan lett, aki 23 másodpercet adott a negyedik időt autózó Lucas Moraesnek, azonban a versenyben még így is Moraes vezet az utolsó nap előtt, de az előnye mindössze 34 másodperce csökkent Lategan előtt.

    A pénteken még harmadik helyen álló Carlos Sainz eltévedt (hét másik versenyzőhöz hasonlóan), és jókora büntetéssel az 53. helyre esett vissza. A verseny utolsó napján Lisszabon körül viszonylag rövid, mindössze 103 km-es szakaszt teljesít a mezőny.

    Az állás az SS4 után, autók
    1. Lucas Moraes, Armand Monleón (brazil, spanyol), Toyota GR DKR Hilux Evo, 11:11:40
    2. Henk Lategan, Brett Cummings (dél-afrikaiak), Toyota GR DKR Hilux Evo, +0:34
    3. Sébastien Loeb, Édouard Boulanger (franciák), Dacia Sandrider, +10:42
    4. Cristian Baumgart, Luis Felipe Eckel (brazilok), Toyota Hilux Overdrive Evo, +16:33
    5. Cristina Gutierrez, Pablo Moreno (spanyolok), Dacia Sandrider, +23:17
    6. Goncalo Gurreiro, Bruno Jacamy (portugál, argentin), Taurus T3 Max Evo, +23:53
    7. Francisco Barreto, Paulo Fiuza (portugálok), Toyota Hilux Overdrive Evo, +24:33
    8. Nasser Al-Attiyah, Fabian Lurquin (katari, belga), Dacia Sandrider, +24:56 (3:20)
    9. Michal Goczal, Diego Ortega (lengyel, spanyol), Toyota Hilux IMT Evo, +27:59
    10. Charles Munster, Max Delfino (luxemburgi, francia), Taurus T3 Max Evo, +39:49

    Az útvonal
    SS0: Grándola, 5 km. Al-Attiyah, 5:02.9
    SS1: Grándola, 302 km. Lategan, 2:25:13 / 1. LATEGAN, 2. Al-Attiyah, 3. Moraes
    SS2: Grándola–Badajoz 429 km. Ferreira, 3:02:51 / 1. FERREIRA, 2. Variawa, 3. Moraes
    SS3: Badajoz 308 km. Loeb, 3:06:08 / 1. MORAES, 2. Lategan, 3. Sainz
    SS4: Badajoz–Lisszabon, 274 km. Al-Attiyah, 2:22:36 / MORAES, Lategan, Loeb
    SS5: Lisszabon, 103 km

    Daniel Sanders
    Fotó: Kin Marcin / Red Bull Content Pool

    A motorosok versenyében a pénteken a második helyre visszaeső Daniel Sanders visszavette a vezetést Tosha Schareinától, ráadásul az 1 perc 42 másodperces hátrányából 3 perc 12 másodperces előnyt varázsolt. Sanders ezzel közel került a világbajnoki cím megszerzéséhez, hiszen ehhez neki elég a dobogón végeznie – ezzel együtt nem valószínű, hogy kiengedné a kezéből a futamgyőzelmet. A harmadik helyen álló Luciano Benavides is növelte az előnyét Ricky Brabec előtt, a pénteki sovány 10 másodpercet már 51 másodperce tornázta fel. A KTM tehát a győzelemért és a harmadik helyért vívott csatában is lépéselőnybe került a Hondával szemben.

    Az állás az SS4 után, motorok
    1. Daniel Sanders (ausztrál), KTM 450 Rally, 11:39:36
    2. Tosha Schareina (spanyol), Honda CFR 450 Rally, +3:12
    3. Luciano Benavides (argentin), KTM 450 Rally, +12:51
    4. Ricky Brabec (amerikai), Honda CFR 450 Rally, +13:42
    5. Edgar Canet (spanyol), KTM 450 Rally, +21:57
    6. Skyler Howes (amerikai), Honda CFR 450 Rally, +23:13
    7. Lorenzo Santolino, (spanyol), Sherco 450 SEF Rally, +25:35
    8. Bruno Santos (portugál), Husqvarna FR 450 Rally, +26:49
    9. Michael Docherty (dél-afrikai), KTM 450 Rally, +29:53
    10. José Ignacio Cornejo (chilei), Hero 450 Rally, + 49:17

    Az útvonal
    SS0: Grándola, 5 km. Sanders, 4:47.0
    SS1: Grándola, 302 km. Sanders, 2:38:53 / 1. SANDERS, 2. Van Beveren, 3. Schareina
    SS2: Grándola–Badajoz, 429 km. Sanders, 3:11:55 / 1. SANDERS, 2. Schareina, 3. Brabec
    SS3: Badajoz, 308 km. Schareina, 3:13:51 / 1. SCHAREINA2, Sanders, 3. Benavides
    SS4: Badajoz–Lisszabon, 274 km. Sanders, 2:26:52 / SANDERS, Schareina, Benavides
    SS5: Lisszabon 103 km

    Lombardo győzött az Elba Rallyn, Meklerék kategória-másodikak

    0

    Az olaszok kibérelték a dobogót a Historic-Eb olaszországi futamán, Meklerék a kategóriájuk második helyén zártak az Elba Rallyn.

    Ugyan előzetesen három magyar páros is nevezett a Historic Európa-bajnokság olaszországi versenyére, a végére azonban már csak egyetlen maradt. Ifj. Érdi Tibor és Kerék István el sem tudott utazni az Elba Rallyra, a Ford Sierra motorhibája miatt a címvédő páros visszamondta a nevezést. Az Alfa Romeo 1750 GTAm-mel induló Magos Péter és Rónay László versenye pedig az első gyorsasági szakasz után ért véget.

    Mekler
    Fotó: FIA EHRC

    Így egyedüli magyar párosként Mekler László és felesége, Meklerné Mikó Edit maradt versenyben, ők pedig be is értek a célba az Alfa Romeo Alfetta GTV6-tal, méghozzá az abszolút 18. helyen. A 4-es korcsoportban az ötödik helyen zártak, a J1C kategóriában (1982 és 1985 gyártott kétkerékhajtású autó, 2000 cm³-nél nagyobb motorral) pedig másodikak lettek a Porsche 911 SC RS-sel induló Enrico Brazzoli és Martina Musiari mögött.

    A versenyt a Porsche 911 Carrera RS 3.0-val versenyző Angelo Lombardo nyerte meg, kerek 23 másodperccel megelőzve a Subaru Legacy 4WD Turbóval induló Massimo Pedrettit. Az abszolút harmadik helyet a szintén Porsche 911 Carrera RS 3.0-t hajtó Matteo Musti szerezte meg, lemaradása 53.1 másodperc volt a győztes mögött. Az olaszok tehát kibérelték a dobogót a hazai versenyükön. Az Elba Rally részletes eredményei IDE KATTINTVA olvashatóak.

    Lombardo
    Fotó: FIA EHRC

    Az összetettben vezető Macej Lubiak a 4. gyorsasági után kiállt az Elba Rallyn, a negyedik helyezést elérő Will Graham így átvette a vezetést az Európa-bajnokságban. A harmadik helyen álló Jari-Matti Latvala nem indult az olaszországi versenyen. A Historic-Eb programjából még két futam van hátra, október 16–18-án az Asztúria Rally következik, majd a sorozat a portugáliai Fafe Rallyval zárul november 4–8-án.

    Verstappen leiskolázta a mezőnyt a Zöld Pokolban, megnyerte a 4 órás versenyt a GT3-as Ferrarival

    0

    Max Verstappen az F1-es hétvégék közötti szünetben is szerzett egy győzelmet, miután a vezetést a rajtnál átvéve, két óra alatt egyperces előnyt autózott ki GT3-as Ferrarijával az NLS nordschleifei hosszútávú versenyén, amivel váltótársa, Chris Lulham könnyedén tudott gazdálkodni a leintésig.

    Az Emil Frey Racing Ferrari 296 GT3-asát Verstappen három másodperces hátránnyal a 3. helyre kvalifikálta a 24 kilométeres pályán, majd a 12 órakor startoló versenyen is ő kezdett – a két versenyző a táv felénél, két óra elteltével tervezett cserélni.

    A start az F1-es címvédő számára kevésbé ismerős módon, repülőrajttal indult, de a külső íven így is meg tudta támadni a pole-ból induló Aston Martint, s már elsőként fordult be az 1-es kanyarba, miközben két legközelebbi üldözője között egy ütközés is történt.

    Verstappen innentől érinthetetlen volt, fokozatosan húzott el a többiektől, s két óra eltetével már több mint egyperces előnye volt a második helyezett Ford Mustanggal szemben. Ekkor a bokszba hajtott (előtte is volt már egy kiállása, ahol kereket cseréltek az autóján), kiszállt, és átadta a volánt csapattársának, a brit Chris Lulhamnak, innentől a célig ugyanis már az ő feladata volt eljuttatni a Ferrarit.

    Lulham előnye kissé csökkent az ekkor elsőszámú üldözővé váló Jann Mardenborough-val szemben, ráadásul egy baleset miatti lassú zóna is rosszul jött ki számára, hiszen míg neki vissza kellett vennie a tempójából, Mardenborough már zöld jelzés mellett érte el a szakaszt, a kettőjük közötti különbség pedig ennek nyomán 24 másodpercre zsugorodott.

    Az éllovas még így is kényelmes előnnyel gazdálkodhatott, s végül 20 másodperc feletti előnnyel behozta a Ferrarit az első helyen, ezzel ő és Verstappen megnyerték az NLS szezonbeli kilencedik versenyét. A hollandnak ez volt az első GT3-as versenye a pályán, a győzelemhez pedig elengedhetetlen volt az a tetemes előny, amivel átadta az autót társnak. Az első hellyel megszerezték a legértékesebb trófeát, amit az NLS-ben Barbarossa-díjnak neveznek.

    Ez volt a nürburgring hosszútávú bajnokság szezonjának 9. állomása, még egy van hátra a szezonból október 11-én. Nem tudni, hogy azon Verstappen szintén tervez-e elindulni, mindenesetre az is egy F1 nélküli hétvége lesz a Szingapúri és az USA Nagydíj között. A holland elsőszámú terve viszont, hogy rajthoz álljon jövőre a nürburgringi 24 órás versenyen, amit majd a május 16-17-i hétvégén rendeznek.

    A verseny az alábbi videóban teljes egészében visszanézhető:

     

    Leclerc is hiányolja azt, ami miatt Monacóban gyerekként beleszeretett az F1-be

    0

    Charles Leclerc reagált az F1 vezérigazgatója, Stefano Domenicali által az utóbbi hetekben belebegtetett, a következő években várható nagyszabású szabályváltozások tervére. Van, amit szívesen fogadna a monacói, más újítást viszont a sport szellemiségével teljesen ellentétesnek tart.

    Domenicali az utóbbi időben több interjúban is utalt arra, hogy nagyszabású, „őrült” szabályváltozások meghonosításán dolgozik, a sport vezetőségének álláspontja szerint ugyanis a megváltozott médiafogyasztási kultúra mellett ezekre mindenképpen szükség van ahhoz, hogy az F1 meg tudja ragadni az új és a fiatal nézők figyelmét. Nem titkolt szándék a sprintversenyek számának növelése, a vasárnapi versenyek távjának csökkentése, valamint a fordított rajtrács valamilyen módon történő meghonosítása. Domenicali szerint a rajongók közül is már csak a kisebbségben lévő keményvonalasok ellenzik, hogy az F1 ilyen irányba induljon, de a mezőny tagjai közül is egyre többeket sikerül meggyőzni erről.

    Nyilatkozata alapján Leclerc nem tartozik ezen versenyzők körébe, ugyanis a sprintekkel és a fordított rajtráccsal kapcsolatos ötlettel szemben is erős ellenérzései vannak.

    „Személyes véleményem szerint a sprintversenyek jelenlegi száma megfelelő, én nem tennék be többet. Ami a fordított rajtrácsot illeti… hát nem tudom, legalább ne egy normál hétvégén legyen. Egy sprintes hétvégén esetleg felmerülhet a sprintverseny kapcsán, de én tényleg nem érzem, hogy ezt bele kellene illesztenünk a Forma–1 vérkeringésébe. Úgy gondolom, hogy a Forma–1-nek olyannak kellene maradnia, amilyen most, és nincs szükségünk arra, hogy új dolgokat találjunk fel” – fogalmazott Leclerc, akit az Autosport idéz.

    A sport középtávú tervei között szerepel azonban egy változtatás, amivel a múltban révedne vissza, ez pedig népszerűbb ötletnek tűnik a nyilvánosságban. Bár 2026-tól még egy másik szabályrendszer kezdődik az elektromos hajtás még intenzívebb használatával, ezt követően azonban az F1 szándéka, hogy visszatérjen a nagyobb hengerszámú motorokhoz – ami a dolgok jelenlegi állása szerint 2031-re történhet meg.

    Leclerc ennek hírét már szívesebben hallja, bár egy hat szezonnal későbbi lehetőségről van szó, amikor ő már 33 éves lesz, és ki tudja, hol tart majd éppen autóversenyzői karrierjében.

    „Mindenképp örülnék, ha visszatérnénk a V8-as vagy a V10-es motorokhoz, különösen a hangjuk miatt. Azt hiányolom a legjobban a sportból, hiszen amiatt szerettem bele. Emlékszem, hogy annak idején milyen libabőröztető érzés volt, ahogyan az F1-es autók Monacóban köröztek. Ma már szerintem nincs meg ez az érzés, amiért elég nagy kár” – bánkódott a Ferrari pilótája.

    Hogy mit élhetett át Leclerc fiatalon, annak szemléltetésére álljon itt egy 2003-as nézői videó Michael Schumacher időmérős köréről (ezt az autót Leclerc egyébként maga is kipróbálta már):

    Ott Tänak a Hyundai idei és tavalyi autóját is tesztelte Belgiumban

    0

    A Hyundai mérlegeli, melyik autóját vegye elő a következő két aszfaltos versenyre, a döntésben fontos szerepe lesz Ott Tänak tesztjének.

    Egyre nagyobb a valószínűsége annak, hogy a Hyundai újra előveszi az aszfalton versenyképesebb tavalyi autóját a WRC-szezon következő két versenyére. Korábban Adrien Fourmaux nyilatkozott arról, hogy a tavalyi Hyundaijal szeretne versenyezni a Közép-Európa Rallyn és Japánban. Amikor a tavalyi autóval versenyzett a csapat aszfalton, akkor Fourmaux harmadik lett a Monte-Carlo Rallyn, amikor pedig bevetették az idei gépet, akkor egyáltalán nem voltak versenyképesek.

    „Lehetséges, hogy vissza kellene térnünk a 2024-es autóhoz – mondta Fourmaux a DirtFishnek. – Sosem tudhatjuk, de biztosnak kell lennünk abban, hogy az idei autó gyorsabb a tavalyinál aszfalton, hogy azt használjuk.”

    A Hyundai megkezdte az alapos utánjárást, Ott Tänak belgiumi tesztjén ugyanis a tavalyi és az idei autóval is ment, így azonos feltételek mellett lehet összehasonlítani minden adatot, amit a mérnökök kinyernek a két kocsiból. Az igyekezet nem véletlen, még egy olyan leszereplés, mint amilyen a Kanári-szigetek Rallyn történt, nem fér bele a csapatnak.

    Akkor a Toyota szerezte meg az első négy helyet, a Hyunai három versenyzője az ötödik, hatodik és hetedik helyen végzett, és még a közülük leggyorsabb Fourmaux is több mint két és fél órás hátránnyal ért célba a győztes Kall Rovanperä mögött.

    Thierry Neuville a hétvégén a Kelet-Belga Rallyn versenyez, míg Fourmaux a jövő hét végén az ERC-szezonzáró Horvát Rallyn indul. A csapatversenyből a szezon hátralévő részére kivett Tänak nem vesz részt versenyen, ő csak tesztelt az október az október 16–19-ei Közép-Európa Rally előtt.

    Hogyan repüljünk be F1-es autóval majdnem a bokszutcába? – Mutatjuk! (videó)

    0

    33 éve ezen a napon rendezték az 1992-es Portugál Nagydíjat, amelyen amellett, hogy a világbajnoki címet már a Hungaroringen bebiztosító Nigel Mansell megdöntötte Ayrton Senna rekordját, a brit pilót csapattársa, Riccardo Patrese ijesztő balesetet úszott meg. 

    A bukás felvételét, körülményeit, illetve a verseny összefoglalóját annak 31. évfordulójára készült cikkünkben, alább lehet megnézni.

    Mansell megdöntötte Senna rekordját, csapattársa súlyos sérülést úszott meg az ijesztő balesetben

    Niclas Grönholm egyre inkább a ralizásra helyezi a hangsúlyt

    0

    A ralikrosszban világbajnoki ezüstérmes Niclas Grönholm inkább a raliban kamatoztatná az idén megszerzett tapasztalatait.

    Niclas Grönholm a második helyen végzett a ralikrossz-világbajnokság múlt héten véget érő szezonjában a nyolcadik világbajnoki címét megszerző Johan Kristoffersson mögött. Jövőre a világbajnokságot felváltja az Európa-bajnokság és a világkupasorozat, de könnyen lehet, hogy Grönholmot ezekben a sorozatokban nem látjuk.

    A finn versenyző az idén a Finn ralibajnokságban is versenyez, amire minden lehetősége megvolt, hiszen a WRX-versenynaptár mindössze máricus végén állt össze, a szezon pedig csak május utolsó napján kezdődött. Grönholm a legutóbbi két finnországi raliversenyen műszaki hiba miatt kénytelen volt kiállni, de így is az ötödik helyen állt a hétvégi szezonzáró előtt, amelyen Esapekka Lappi bajnoki címet nyer, ha legalább négy ponttal többet szerez Tuukka Kauppinennél.

    Niclas Grönholm a jövőjével kapcsolatban is nyilatkozott a Seinajoki Rally előtt, ezek alapján jövőre valószínűleg raliautóban látjuk a legtöbbet, és határozatlan időre búcsút int a teljesen átalakuló ralikrossznak.

    „Természetesen minden lehetőséget nyitva hagyok a jövő évre nézve, de jelenleg úgy tűnik, hogy a raliban maradok, és továbbra is az idén megszerzett tapasztalataimat kamatoztatom. Egy kicsit butaság lenne elpazarolni a raliba fektetett jelenlegi befektetésemet” – mondta Grönholm.

    Adrien Fourmaux is indul az ERC-szezonzáró Horvát Rallyn

    0

    A Hyundai megpróbál alaposan felkészülni az aszfaltos visszatérésre, Thierry Neuville mellett Adrien Fourmaux is tesztversenyen indul.

    A Hyundai rendkívül gyenge teljesítményt nyújtott a WRC-szezon legutóbbi aszfaltos versenyén: a Kanári-szigetek Rallyn az első négy helyet a Toyota versenyzői szerezték meg, az ötödik helyezett Adrien Fourmaux hátránya ráadásul több mint két és fél óra volt a győztes Kalle Rovanperä mögött. A dél-koreai gyártó azon a futamon vetette be először a továbbfejlesztett i20 N Rally1-et, amely képtelen volt felvenni a versenyt a Toyotával.

    Azóta azonban már eltelt közel öt hónap, és a Hyundai jobban megismerte az új autót. A csapat megpróbál alaposan felkészülni az aszfaltos visszatérésre, és mindenképpen jobb teljesítményre törekszik, mint a Kanári-szigeteken – ami egyébként nem nehéz feladat… Mindenesetre két páros is tesztversenyen vesz részt az október 16–19-ei Közép-Európa Rally előtt, Thierry Neuville és Martijn Wydaeghe ezen a hétvégén indul a Kelet-Belga Rallyn, Adrien Fourmaux és Alexandre Coria pedig a jövő heti Horvát Rallyn szerepel.

    WRC2 sztárokkal teli mezőny a Horvát Rallyn, öt magyar, köztük három abszolút bajnok is indul

    Fourmaux az idén már bizonyította gyorsaságát aszfalton, amikor a szezonnyitó Monte-Carlo Rallyn harmadik lett, bár akkor még 2024-es specifikációjú i20 N Rally1-et vezette. A Kanári-szigeteken a csapat gyenge szerepelése mellett azzal vigasztalódhatott, hogy a Hyundai versenyzői közül ő volt a leggyorsabb, megelőve két világbajnok csapattársát.

    „Újra indulunk a Horvát Rallyn! Jó lesz visszatérni arra a helyre, ahol megszereztük az első Power Stage-győzelmünket” – írta Fourmaux a közösségi médiában. Az ERC-szezonzáró Horvát Rallyn még három versenyzőnek van esélye megszerezni az Európa-bajnoki címet, Miko Marczyk, Andrea Mabellini és Jon Armstrong küzd a végső győzelemért október 3–5-én.

    Alonso szívesen lenne a világ legunalmasabb versenyzője, ha cserébe megkapná ezt

    0

    A kétszeres világbajnok Fernando Alonso a különleges tulajdonságai mellett arról is beszélt, miben emelkedett a többiek fölé a pályán.

    A 44 éves spanyolt az aktuális eredményeitől függetlenül sokan sokáig a Forma–1-es mezőny legjobbjának tartották, aki a rossz csapatválasztások miatt nem tudott akkora sikereket elérni, mint Sebastian Vettel, Lewis Hamilton vagy Max Verstappen. Az AS arról kérdezte őt, mi az három olyan tulajdonsága, ami megkülönbözteti őt a többi versenyzőtől.

    „Először, is az alkalmazkodási képességem a pálya feltételeihez. Amikor esni kezd, vagy száradni kezd a pálya, megérzem, milyen lesz a tapadás a következő kanyarban, ez mindig erősségem volt” – nyilatkozta Alonso.

    „Nincs nagy gyengeségem sem. Vannak versenyzők, akik többet küszködnek a féktávokon, mások a gyors kanyarokban, vagy ahol sok oldalerő éri őket. Sok csapattársam volt az F1-ben, és mindegyiküknél volt olyan terület, amiben többet szenvedtek. Például Abu-Dzabiba utazva tudhattam, hogy erősebb leszek a csapattársamnál az 5-ös kanyarban, mert az ilyen típusú kanyarok bejáratánál küszködnek. Nincs sok kanyar, amivel évről évre meggyűlik a bajom. Lehet, hogy az egyik évben nagyon rosszul veszem a zandvoorti 1-es kanyart, de talán csak a beállítások miatt, vagy mert épp nincs jó hétvégém. De az ritka, hogy egy bizonyos nehézség a következő évben is megmaradjon.”

    „A harmadik tényező pedig, azt hiszem, a mentalitásom. Nem adom fel, mindig igyekszem felkészült lenni bármilyen eshetőségre. Van, amikor elérhető a dobogó, máskor pedig csak a 14. hely. De ha csak 14. tudok lenni, az is jobb, mint ha 16. lennék.”

    Alonso 22-szer indult az élről és 32-szer nyert futamot, nem véletlenül utóbbikon mutatott be többször emlékezetes dörzsölt megmozdulásokat.

    „Azért van több futamgyőzelmem, mint pole pozícióm, mert szinte sohasem volt az enyém a leggyorsabb autó, ami a legfontosabb kellék a pole pozíciókhoz. Olyankor alig van benzin a tankban, frissek a gumik, a leggyorsabb autó általában megszerzi a pole-t. Csak nagyon ritkán volt az enyém a leggyorsabb autó. Vasárnaponként más tényezők is szerephez jutnak: a jó rajt, a gumik kímélése, a megfelelő időben védekezés vagy támadás, a jó bokszkiállás. Én ezeken a területeken tűntem ki a legjobban” – mondta.

    „Szívesebben választanám azt, hogy ne tűnjek ki semmiben sem, csak legyen gyors autóm és én legyek a legunalmasabb versenyző a világon. De vasárnaponként új dolgokat kellett kitalálnom – tette hozzá. – Nem tekintek magamra szombati vagy vasárnapi specialistaként, csak jobban szeretek versenyzni, mint időmérőn részt venni. Aki a bajnoki címért küzd, szombaton nagyobb a baleseti kockázatokkal néz szembe, feltarthat másokat, hibázhat, a pontokat viszont vasárnaponként osztják, ezért mindig arra koncentráltam, hogy ekkor nyújtsak jó teljesítményt.”

    Alonso a tervei szerint jövőre versenyzik utoljára az F1-ben, de azt mondta, ha gyengék lesznek az eredményei, lehet, hogy bevállal még egy szezont, hogy ne rossz szájízzel búcsúzzon.

    Loeb szakaszt nyert, új éllovasok a portugáliai vb-futamon

    0

    Sébastien Loeb nyert az autósok között pénteken, a vezetést Lucas Moraes vette át. A motorosoknál Tosha Schareina megelőzte Daniel Sanderst.

    A csütörtöki leghosszabb szakaszhoz mérten valamivel könnyebb feladat várt a tereprali-világbajnokság mezőnyére, a nevében portugáliai verseny Spanyolországban zajló napján mindössze 308 km-en kellett keresztülvágni. Az autósok közül ez Sébastien Loebnek sikerült a leggyorsabban, 33 másodperccel megelőzve Henk Lategant és 1:17-tel Lucas Moraest. Loeb ezzel a nap győztese lett, a tizedik helyről a negyedikre lépett előre, a vezetést Moraes vette át, míg Lategan a második helye lépett előre. A harmadik helyet Carlos Sainz foglalja el a 3. szakasz után.

    Sebastien Loeb
    Fotó: Kin Marcin / Red Bull Content Pool

    A verseny harmadik napján Moraes már a harmadik éllovas, továbbra is kaotikus tehát a helyzet Portugáliában. Az első ellenőrzőponton még Nasser Al-Attiyah volt a leggyorsabb, de a folytatásban műszaki hiba hátráltatta, így a tizedik helyen szerénykedik. A legrosszabbul az előző nap után még vezető Joao Ferreira és a második helyet elfoglaló Saood Variawa járt, az előbbi a 30., míg az utóbbi a 39. pozícióba zuhant vissza.

    A 4. szakasz szombaton visszaviszi a mezőnyt Portugáliába, a 274 km-es versenytáv után Lisszabonban lesz a cél.

    Az állás az SS3 után, autók
    1. Lucas Moraes, Armand Monleón (brazil, spanyol), Toyota GR DKR Hilux Evo, 8:46:15
    2. Henk Lategan, Brett Cummings (dél-afrikaiak), Toyota GR DKR Hilux Evo, +0:57
    3. Carlos Sainz, Lucas Cruz (spanyolok), Ford Raptor T1+, +5:36
    4. Sébastien Loeb, Édouard Boulanger (franciák), Dacia Sandrider, +11:24
    5. Cristian Baumgart, Luis Felipe Eckel (brazilok), Toyota Hilux Overdrive Evo, +13:52
    6. Francisco Barreto, Paulo Fiuza (portugálok), Toyota Hilux Overdrive Evo, +18:46
    7. Goncalo Gurreiro, Bruno Jacamy (portugál, argentin), Taurus T3 Max Evo, +20:44
    8. Cristina Gutierrez, Pablo Moreno (spanyolok), Dacia Sandrider, +21:09
    9. Michal Goczal, Diego Ortega (lengyel, spanyol), Toyota Hilux IMT Evo, +23:16
    10. Nasser Al-Attiyah, Fabian Lurquin (katari, belga), Dacia Sandrider, +27:45 (3:20)

    Az útvonal
    SS0: Grándola, 5 km. Al-Attiyah, 5:02.9
    SS1: Grándola, 302 km. Lategan, 2:25:13 / 1. LATEGAN, 2. Al-Attiyah, 3. Moraes
    SS2: Grándola–Badajoz 429 km. Ferreira, 3:02:51 / 1. FERREIRA, 2. Variawa, 3. Moraes
    SS3: Badajoz 308 km. Loeb, 3:06:08 / 1. MORAES, 2. Lategan, 3. Sainz
    SS4: Badajoz–Lisszabon, 274 km
    SS5: Lisszabon, 103 km

    Schareina
    Fotó: W2RC

    A motorosok versenyében a pénteken hazai pályán versenyző Tosha Schareina 3:18-cal gyorsabb volt Daniel Sandersnél, és át is vette tőle a vezetést, a 3. szakasz után mindössze 1:42 másodperc van közöttük, ami azért nem nevezhető tetemes előnynek. Pénteken Lucian Benavides futott be harmadiknak, ezzel összetettben is feljött ugyanebbe a pozícióba, 10 másodperccel megelőzve a negyedik helyre visszacsúszó Ricky Brabecet. A győzelemét és a dobogóért is elképesztően kiélezett a csata.

    Az állás az SS3 után, motorok
    1. Tosha Schareina (spanyol), Honda CFR 450 Rally, 9:11:02
    2. Daniel Sanders (ausztrál), KTM 450 Rally, +1:42
    3. Luciano Benavides (argentin), KTM 450 Rally, +9:22
    4. Ricky Brabec (amerikai), Honda CFR 450 Rally, +9:32
    5. Edgar Canet (spanyol), KTM 450 Rally, +15:32
    6. Skyler Howes (amerikai), Honda CFR 450 Rally, +18:40
    7. Lorenzo Santolino, (spanyol), Sherco 450 SEF Rally, +20:34
    8. Bruno Santos (portugál), Husqvarna FR 450 Rally, +21:29
    9. Michael Docherty (dél-afrikai), KTM 450 Rally +23:14
    10. Bradley Cox (dél-afrikai), Sherco 450 SEF Rally, +35:10

    Az útvonal
    SS0: Grándola, 5 km. Sanders, 4:47.0
    SS1: Grándola, 302 km. Sanders, 2:38:53 / 1. SANDERS, 2. Van Beveren, 3. Schareina
    SS2: Grándola–Badajoz, 429 km. Sanders, 3:11:55 / 1. SANDERS, 2. Schareina, 3. Brabec
    SS3: Badajoz, 308 km. Schareina, 3:13:51 / 1. SCHAREINA2, Sanders, 3. Benavides
    SS4: Badajoz–Lisszabon, 274 km
    SS5: Lisszabon, 103 km