back to top
2024. november 28. 07:44
Kezdőlap Blog Oldal 59

Ricciardo dicstelenül búcsúzott az F1-től, amiről csakis a Red Bull tehet

0

Daniel Ricciardo eléggé kurtán-furcsán búcsúzott el a Forma–1-től – már amennyiben tényleg nem látjuk többet az F1-ben, de alighanem nem fogjuk –, és nem azért, mert utolsó futamán még csak pontot sem szerzett.

Minden bizonnyal a tegnapi Szingapúri Nagydíj volt Daniel Ricciardo utolsó versenye a Red Bull bármelyik F1-es csapatában, és az is nagyon valószínűnek tűnik, hogy a Forma–1-ben is. A 35 esztendős ausztrál utóbbi esetben 257 futammal a háta mögött távozna a sportágból, amelyben 8 futamot nyert, valamint 32 dobogós helyezést, 3 pole pozíciót és 17 leggyorsabb kört ért el. Világbajnok nem lett, így teljesen elégedett aligha lesz az F1-es karrierjével, azonban ez így is nagyon szép eredménysor, egy igen tartalmas és emlékezetes pályafutás mérlege. Éppen ezért lehet hiányérzetünk amiatt, ahogyan a mindig mosolygós, mindenkivel kedves, a teljes paddock által kedvelt és elismert ausztrálnak búcsúznia kellett.

Itt a vége? Ricciardo alig akart kiszállni az autóból, majd könnyes szemmel révedt a múltba

A Red Bull ugyanis ahelyett, hogy legalább a Szingapúri Nagydíj előtt közölte volna, hogy ez lesz Ricciardo utolsó versenye, és a szezon hátralevő részére Liam Lawson – akinek állítólag az szerepel a szerződésében, hogy az idén legalább 5 futamot kell teljesítenie a Red Bull valamelyik csapatában ahhoz, hogy jövőre ne váljon szabadon igazolhatóvá – kapja meg az RB egyik ülését, végig azt kommunikálta, hogy a szingapúri és az austini verseny közötti egy hónapos szünetben ülnek le majd átbeszélni a pilótahelyzetet.

Christian Horner – aki hangsúlyozta, hogy a nagy kirakósnak Ricciardo csak egy darabja – szavaiból ugyanakkor már a hétvége korábbi részében is le lehetett szűrni, hogy alighanem az ausztrálnak mennie kell, mert a Red Bull meg akarja tudni, hogy a jövőben számíthat-e Lawsonra. „Danielnek nem volt rossz éve, de kiemelkedő sem. A kérdés, hogy mennyire jó Liam, olykor pedig nehéz döntéseket kell meghozni azért, hogy választ kapjunk ezekre a kérdésekre” – nyilatkozta a Sky Sports-nak a Red Bull csapatfőnöke, aki a futam után sem volt hajlandó Ricciardo jövőjéről bármit is mondani.

Mindeközben az RB sajtóközleményében Laurent Mekies csapatfőnöktől viszont az alábbi idézet jelent meg: „Mivel lehet, hogy ez volt Daniel utolsó versenye, meg akartuk neki adni a lehetőséget, hogy kiélvezze, és a leggyorsabb körrel búcsúzzon”. Más kérdés, hogy ezzel felbosszantották a McLarent, amely úgy véli, a Red Bullnak nem volt más célja, mint elvenni Lando Norristól az extra pontot, de ez most más lapra tartozik.

Daniel Ricciardo, RB, Szingapúri Nagydíj
Ricciardo pályafutása valószínűleg utolsó F1-es rajtja előtt / Fotó: Rudy Carezzevoli/Getty Images/Red Bull Content Pool

Mekies szavainál is sokatmondóbb volt ugyanakkor az, ahogy Ricciardo viselkedett: már az autójából is alig akart kiszállni, majd az F1 TV kamerája előtt szó szerint a sírást visszafojtva nyilatkozott. „Fel kell készülnöm rá, hogy lehet, hogy ennyi volt – mondta már a Sky-nak. – Mondjuk, hogy megbékéltem vele, előbb-utóbb úgyis mindannyian keresztülmegyünk ezen.”

„Annak is tudatában kell lennem, hogy miért tértem vissza [a Red Bull kötelékébe 2023-ban] a McLarennél töltött időszak után. Mindig is azt mondtam, hogy nem akarok csak azért visszajönni, hogy a mezőnyben legyek, helyette meg akarom próbálni visszaküzdeni magam az élre és vissza akarok térni a Red Bullhoz. Nyilván ez nem valósult meg, így pedig nekem is fel kell tennem a kérdést: »Mi mást érhetek még el, és miért tudok még küzdeni?« Mindent beleadtam, a meseszerű befejezés viszont nem jött össze, de vissza kell tekintenem arra is, hogy milyen volt az elmúlt 13 év, amire büszke vagyok.”

A Red Bullt habzó szájjal kritizálni persze felesleges és nem is lehet, hiszen elvégre megadták a lehetőséget Ricciardónak a visszatérésre akkor, amikor a gyatra mclarenes évei után mindenki más lemondott róla. És az is tény, hogy tavaly nyári visszatérése óta egy-két villanáson kívül mást nem láttunk az ausztráltól, aki a Red Bull megítélése szerint még ahhoz sem nyújtott elegendőt, hogy leváltsa a továbbra is küszködő, Max Verstappentől a legtöbbször jócskán elmaradó Sergio Pérezt.

Daniel Ricciardo, RB, Szingapúri Nagydíj
Ricciardo pont nélkül, ám leggyorsabb körrel köszönhetett el / Fotó: Rudy Carezzevoli/Getty Images/Red Bull Content Pool

Azt viszont fel lehet róni a Ricciardót az F1-be segítő bikásoknak, hogy nem feltétlenül így kellett volna búcsút venniük a Toro Rossóban két idényt lehúzó, az anyacsapatban 2014-től 2018-ig versenyző, 8 futamgyőzelméből 7-et az energiaitalos istálló színeiben elérő pilótájuktól. Ehhez persze előbbre kellett volna hozniuk az egyhónapos őszi szünetre időzített döntést, ám látva, hogy a konkrét tények kimondása nélkül is mindenki Ricciardót búcsúztatta – sorfalat állva tapsolták meg többen, amikor visszatért az RB vendéglátó épületébe; tévések, fotósok, riporterek sorban köszönték meg neki akár személyesen, akár élő adásban az itt töltött éveket –, illetve a BBC Radio 5 Live műsorában maga az érintett is úgy nyilatkozott, hogy bár a döntést még vele sem közölték, „nyilván jó elképzelésem van” arról, hogy mi lesz az, szinte biztosak lehetünk abban, hogy Ricciardo többet nem versenyez a Red Bull kötelékében.

Az energiaital-gyártó F1-es múltjának egyik meghatározó alakjaként így aztán megérdemelt volna annyit, hogy rendesen elbúcsúztassák, mert bár a lényegen az sem változtatott volna, így kissé olyan, mintha a hátsó ajtón surranna ki. Keserédes búcsú ez, miközben egy szép pályafutás szép lezárása is lehetett volna.

Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo, Red Bull, 2014, Kanadai Nagydíj
Az első győzelem a Red Bull színeiben a 2014-es Kanadai Nagydíjon / Fotó: Getty Images / Red Bull Content Pool

Alighanem az F1-ben sem látjuk többet

Noha Ricciardo ázsiója minden bizonnyal magasabb, mint a mclarenes búcsúja után, az elmúlt másfél évben azért nem szökött az egekbe, így jó eséllyel akkor sem találna magának ülést az F1-ben a 2025-ös vagy 2026-os szezonra, ha akarna (előbbire amúgy is már csak egy hely kiadó). Ám Szingapúrban elmondta, hogy amennyiben mennie kell a Red Bulltól, nem is szeretne a sportágban maradni csak azért, hogy továbbra is a középmezőnyben körözgessen.

„Én is voltam fiatal versenyző, és egy ponton azt is figyelembe kell vennem, hogy nem akarom mástól elvenni a helyet, miközben persze önzőnek is kell lenned. De ha nem harcolhatok az élmezőnyben a Red Bull-lal, akkor fel kell tennem magamnak a kérdést, hogy miért maradok a mezőnyben. Ez is olyasmi, amivel megbékéltem” – idézte őt a Motorsport Week, majd arról is beszélt, hogy bár szerinte megmutatta, hogy még mindig megvan a tempója, ezt nehezebb volt hétvégéről hétvégére következetesen hoznia, aminek szerinte a korához is lehet köze.

„Örülök, hogy egykor képes voltam [következetesen] hozni ezt a szintet, ami nagyon szórakoztató volt. Ha ennyi volt az F1, akkor biztosra akarok menni, hogy jó emlékekkel távozom a sportágból, és nem jutok el oda, hogy csak darálok és minden héten kiesem a Q1-ben. Az nyilvánvalóan nem szórakoztató” – mondta a búcsúzkodás közben is mosolygó közönségkedvenc, aki még úgy is rengeteg embernek fog hiányozni, hogy már nem tündökölt egykori fényében.

Daniel Ricciardo, RB, Szingapúri Nagydíj
Fotó: Rudy Carezzevoli/Getty Images/Red Bull Content Pool

Ott Tanak elmondta, hogyan készül Chilére

0

A Hyundai versenyzője egy hosszabb interjúban beszélt a Chile Rallyról, a bajnoki esélyekről és a felkészülésről. A versenyt jól ismeri, eddigi két chilei futamának végén a dobogó tetején ünnepelt.

„Az utak nagyon szépek, többnyire elég simák. Vannak viszont olyan szakaszok is amelyeket durvább aszfalt borít, így nehéz a gumiknak, és figyelni kell a gumikezelésre, de összességében nem jelent nagy kihívást az autóknak. Ugyanakkor eléggé megterhelő a versenyzők számára a gyors és lassabb részek keveréke, majdnem olyan, mint Finnország és Wales keresztezése. Ez egy olyan rali, ahol a megbízhatóság nem lehet nagy probléma, és a defektek kockázata sem nagy, így minden a teljesítményről szól” – magyarázta Tanak, majd azt is elárulta, hogy mi a legnehezebb a dél-amerikai futamban.

„Ez nem olyan rali, mint Görögország, ahol meg kell küzdened a kemény tereppel, ami annyira megterhelővé teszi, vagy a hőséggel. De a trükkös rész mégis az időjárás lehet.
2019-ben sok köd és a nehéz időjárási körülmények nehezítették a versenyt, így az időjárás mindig komoly tényező lehet.”

Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

Tavaly Tanak másodszor diadalmaskodott a versenyen, de szerinte ez egy cseppet sem számít.

„Ami a múltban történt, az a múlt. A tapasztalat mindig jó, de nehéz bármit is előre vetíteni egy másik autóval és csapattal. Mindent a nulláról kell kezdenünk” – mondta az észt pilóta és azt is hozzátette, hogy mivel a futam a gyorsaságról szól, természetesen az autónak is nagyon gyorsnak kell lenni, de emellett arra is szükség van, hogy a versenyzőpáros magabiztosnak érezze magát a kocsiban.

A bajnokság véghajrájában a bajnoki cím kérdése is előkerült, Ott Tanak pedig a szokásos realizmusával válaszolt, arra, hogy mennyi esélye van a címre.

„Eléggé alacsony. Thierrynek sok vesztenivalója van, de nekünk csak a saját maximumunkat kell nyújtanunk, és meglátjuk, mi történik az utolsó három fordulóban. Mindenképpen a győzelmet célozzuk meg.”

Tanak azt is elárulta, hogy a hosszú utazásra úgy készül, hogy már korábban megpróbál átállni a chilei időzónára, belső felvételeket néz, de egy-két filmet is beiktat a programba, és a pihenésre is nagy hangsúlyt fektet.

Fotó: Hyundai Motorsport

Esapekka Lappi jóvátenné a tavalyi chilei kiesést

0

A tavalyi Chile Rally a nyitó szakaszon ért véget Esapekka Lappinak, de a Hyundai pilótája az idén sokkal jobban szerepelne a dél-amerikai versenyen.

Csütörtökön kezdődik a Chile Rally, a WRC 11. futama, amelyről nem őriz túlságosan jó emlékeket a Hyundai pilótája, Esapekka Lappi, aki az első szakaszon kiesett. A részmunkaidős finn versenyző kihagyta az Akropolisz Rallyt, de Chilében újult erővel vág neki a küzdelemnek.

„Az Akropolisz Rally előtt Finnországban teszteltünk, így nemrég volt némi fontos ülésidőnk az autóban. Úgy érzem, hogy felkészültem Chilére – mondta Lappi a WRC-nek. – A felület Chilében eléggé egyedi, sok a laza murva, de keményebb is lehet, amikor az útszakaszt elkezdik tisztítani. A jó beállítások és a tökéletes itinerek kulcsfontosságúak a gyors időkhöz ezen a versenyen. Nagy stabilitásra és tapadásra van szükségünk az autótól, és a hegygerincek, kanyarok és padkák miatt nehéz lehet látni, merre megy az út.”

Lappi elismerte, hogy a megfelelő beállítások megtalálása csak a fél siker ezen a héten, mivel a Csendes-óceán partja és az Andok közé szorított erdei utakon nagyon eltérő lehet az időjárás.

„Nagyon eltérő időjárási viszonyokat láttunk itt 2019-ben és 2023-ban, így az évszak miatt a szokásosnál is jobban számítunk az időjáráscsapatra. Izgatottan várom, hogy újra autóba ülhessek, és remélem, hogy sok pontot hozhatok haza a csapatnak.”

Molnár Martin átvette a vezetést az újoncok pontversenyében a brit F4-ben

0

Remekül alakult Molnár Martin idei utolsó előtti versenyhétvégéje a brit Forma–4-ben. A Virtuosi Racing magyar pilótája összetett dobogón zárta a harmadik futamot Silverstone-ban, a legfontosabb pedig az, hogy átvette a vezetést az újoncok pontversenyében.

Már a pénteki szabadedzéseken látszott, hogy Molnár Martin tempója megvan ahhoz, hogy jó eredményeket érjen el a brit Forma–4 idei utolsó előtti, a silverstone-i pálya National nyomvonalán rendezett versenyhétvégéjén: a Virtuosi Racing magyarja a második szabadedzésen a pontversenyt toronymagasan vezető Deagen Fairclough mögött a 2. helyen végzett, majd szombatra is átmentette a jó formát, és az 5. időt érte el az időmérő edzésen úgy, hogy a 2. pozíciótól is mindössze két és fél századmásodperc választotta el.

Molnár Martin második hellyel kezdett Silverstone-ban, és közelített fő bajnoki riválisára

A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által működtetett Hungarian Motorsport Academy versenyzője az első futamon a 9. rajtkockából indulva a 9. helyen végzett, az újoncok értékelésében pedig a 2. lett, amivel 10,5 pontra csökkentette lemaradását az újoncok pontversenyében vezető Yuanpu Cui mögött.

„A mai nap pozitívuma egyértelműen a jó rajtom, illetve az, hogy megvan a tempónk és sikerült pontokat hoznom az újoncok bajnoki címéért zajló csatában a fő riválisomon. Vasárnap nagy valószínűséggel esni fog, igyekszünk kihozni a lehetőségeinkből a maximumot” – tekintett előre Martin a szombati nap után.

Az előrejelzések pedig helyesnek bizonyultak, vasárnapra megérkezett az eső Silverstone-ba, ami miatt a második futamot félbe kellett szakítani, majd a későbbi pótlás sem jött össze, a nap végére ugyanis ismét rendkívül rosszra fordultak az időjárási körülmények, így ennek a futamnak az eredményei nem számítanak bele a bajnoki pontversenybe.

Molnár Martin, Silverstone, Virtuosi Racing
Fotó: Jakob Ebrey Photography

„A második futam kaotikusan alakult, már a rajt előtt is egyre jobban rákezdett az eső, és mire felálltunk a rajtrácsra, már állt a víz a pályán. Két felvezető kör után elengedték a mezőnyt, ketten pedig lefulladtak előttem, amivel rögtön javítottam két pozíciót, viszont az egyik lefulladó pilótát telibe találták, úgyhogy azonnal piros zászlóval félbeszakították a versenyt. A törmelékek eltakarítása után még megpróbálkoztak az újraindítással, de már a biztonsági autó mögött körözve is látszott, hogy a pálya alkalmatlan a versenyzésre, és két kanyar múlva ismét érkezett a piros” – összegezte a Virtuosi Racing pilótája a második futam történéseit.

A hétvége harmadik, egyben utolsó versenyére kicsit javult az idő, így ez a futam viszonylag zavartalanul lezajlott. Mivel a második versenyen a rajtbalesetben érintett Rowan Campbell-Pilling nem állt rajthoz, Martin az 5. helyett a 4. rajtkockából vághatott neki a 20 perces távnak, és végül a 3. helyen intették le, amivel megszerezte idei negyedik összetett dobogós helyezését.

Molnár Martin, Silverstone, Virtuosi Racing
Fotó: Jakob Ebrey Photography

És ami a legfontosabb: az újoncok pontversenyében átvette a vezetést, így a szezonzárót 2,5 pontos előnyben várhatja a második helyen álló Yuanpu Cui előtt.

„A harmadik futamon a biztonsági autó mögül rajtoltunk, az elején pedig volt egy kis szerencsém, mert Alex Ninovic kipördült előttem. De ezután sem lazíthattam, mert folyamatosan nyomás alatt tartottak hátulról, így egyetlen apró hiba sem fért bele. Összességében jó hétvégét zártunk, örülök, hogy visszavettem a vezetést az újoncbajnokságban, de még nincs vége a szezonnak. A jövő héten szimulátoros edzés, majd szerdán már teszt vár rám az utolsó hétvégének otthont adó Brands Hatch-ben, úgyhogy mostantól minden energiámmal a következő feladatokra összpontosítok” – értékelt a 16 esztendős versenyző.

A brit Forma–4 idei utolsó hétvégéjét október 5-én és 6-án rendezik.

51 éve kézzel írt papírlapok fölött tanakodva döntöttek egy F1-es futam győzteséről

0

51 éve a mai napon, szeptember 23-án rendezték az 1973-as Kanadai Nagydíjat. A Jackie Stewart utolsó vb-címét hozó szezon utolsó előtti futamán pedig sportágtörténeti jelentőségű dolog történt, ekkor alkalmaztak ugyanis először biztonsági autót a Forma–1-ben. Az évtizedek óta teljesen megszokott eljárás pedig annyira új volt, hogy totális káoszba fullasztotta a versenyt, amelyen a későbbi 6. helyezettet intették le elsőnek, a csapatoknak pedig utólag, az elektronikus időmérés előtti korszakra jellemzően még kézzel írt körtáblázataikat hasonlítgatva kellett eldönteniük, hogy ki is nyert valójában.

A verseny hátteréről alábbi cikkünkben foglalkoztunk bővebben:

Óriási káoszt hozott az F1 első biztonsági autója, senki nem tudta, ki nyert

Sébastien Ogier szerint nincs még vége a világbajnokságnak

0

A Toyota pilótája, Sébastien Ogier nem látja olyan negatívan a helyzetet, mint a csapatfőnök Jari-Matti Latvala tette Görögországban.

Az elkeseredettség beszélt Jari-Matti Latvalából, a Toyota csapatfőnökéből az Akropolisz Rally után, amikor a hármas Hyundai-dobogó után arról beszélt, hiába van hátra még három verseny, eldőlt a világbajnoki cím.

„Reálisnak kell lenni, a jelenlegi pontrendszer alapján a hátrányunk minden bajnokságban túl nagy lett, a Hyundai pedig nem fog nagyot hibázni, így vége a vb címért vívott csatáknak” – fogalmazott Latvala, aki aztán később az első sokk után finomított az álláspontján.

„Tovább harcolunk a világbajnoki címért – mondta utólag Latvala. – Nem fogjuk elveszíteni ezt a szellemiséget, versenyről versenyre haladunk, és meglátjuk, hogy milyen eredményeink lesznek.”

A pontversenyben harmadik helyen álló Sébastien Ogier azonban még egyáltalán nem adta fel a küzdelmet.

„Realista vagyok, és elismerem, hogy a helyzet nem néz ki jól. Azonban nem vagyok olyan negatív, mint Jari-Matti – mondta Ogier az AutoHebdo-nak adott interjújában. – Ez még mindig rali, és senki sem immunis az olyan szerencsétlenségekre, mint amilyeneket mi Finnországban és Görögországban tapasztaltunk.”

Mint ismeretes, a részmunkaidőben vezető Ogier a Toyota kérésére úgy döntött, hogy a szezon összes hátralévő versenyén elindul. A nyolcszoros világbajnok nem szórakozásból teszi ezt, annak ellenére, hogy a pályafutása kilencedik bajnoki címének esélyei komoly csapást szenvedtek Görögországban.

„Az lesz a célom, hogy a végéig maximális nyomást gyakoroljak a Hyundaira – jelentette ki Ogier. – Meg kell próbálnunk harminc pont alá csökkenteni a lemaradást a pilóták bajnokságában, ami egy tökéletes futamnak felel meg. Még három forduló van hátra… és rengeteg pont, amit még ki kell osztani. Nem adom fel, és mindent beleadunk. Görögországban is ezt tettük, és nem jött össze. Remélhetőleg Chilében pozitívabban alakulnak majd a dolgok.”

Belső nézetből Sébastien Loeb elképesztő chilei szakaszgyőzelme

0

A kilencszeres világbajnok Sébastien Loeb a 2019-es Chile Rallyn 0.7 másodperccel nyerte meg a 12. gyorsot, most belső nézetből láthatjuk, hogyan.

Kezdjük meg a hangolódást a hét végén esedékes Chile Rallyra! A WRC közzétette Sébastien Loeb elképesztő szakaszgyőzelmének videóját 2019-ből – méghozzá belső nézetből. A 12. gyorson, az idei futamon is szereplő 16. 59 kilométer hosszú Pelun 2-es szakaszon Loeb valami eszméletlenül nagyot ment, de így is mindössze 0.7 másodperc választotta el a második Elfyn Evanstől.

Loeb a szakasz után összetettben a harmadik helyen állt, és végül is maradt is ebben a pozícióban Sébastien Ogier és Ott Tänak mögött, az utóbbi nemcsak az első Chile Rallyt nyerte meg, hanem abban az évben a világbajnoki címet is. Az észt klasszisnak mindmáig ez az egyetlen világbajnoki címe, de nem tett le arról, hogy még ebben a szezonban megküzdjön a másodikért, hiába áll jobban nála a csapattársa, Thierry Neuville.

Íme a kilencszeres világbajnok Loeb száguldása a Pelun 2-es szakaszon:

Verstappen tovább bojkottált és belengette a visszavonulását

0

Max Verstappen a szombati után a Szingapúri Nagydíj vasárnapi napján is folytatta az FIA elleni bojkottját, azaz ismét a paddockban tartotta meg a maga sajtótájékoztatóját, amin elmondta, fárasztónak találja a hétvégi káromkodásügyhöz hasonló szöszöléseket az F1-ben, az ilyen dolgok pedig csak közelebb terelik őt ahhoz, hogy otthagyja a sportágat.

Miután a csütörtöki sajtótájékoztatón elhangzott káromkodása miatt pénteken büntetést kapott az FIA-tól, Verstappen szombatra stílust váltott: az időmérő utáni hivatalos sajtóeseményen az FIA elleni protestálás részeként csak tőmondatokban válaszolt, majd a paddockban adott részletes interjút a médiának. Akcióját aztán vasárnap is folytatta: miután másodikként ért célba a Szingapúri Nagydíjon, a sajtószobában nem volt túl közreműködő, de jelezte, hogy kint továbbra is áll a kérdések elébe.

A paddockban aztán az egyik kérdésre reagálva kifejtette, az FIA káromkodás ellen indított keresztes háborúja csak közelebb sodorta ahhoz, hogy még viszonylag fiatalon visszavonuljon az F1-ből.

Verstappen hisztiző kisgyerekként vagy érett világbajnokként viselkedett? – vélemény

„Ó, hát persze. Ezeknek a dolgoknak mindenképpen hatásuk van a jövőmre is. Nem adhatjuk önmagunkat és ilyen butaságokkal kell foglalkoznunk. Azt hiszem, én már eljutottam a karrierem azon szakaszába, amikor nincs szükségem rá, hogy folyamatosan ilyenekkel törődjek. Nagyon fárasztó” – idézi a hamarosan 27. életévét betöltő hollandot a Racingnews365.com.

„Persze sikeresnek lenni és versenyeket nyerni jó érzés, de miután egy versenyző mindent elért, versenyeket és bajnokságot nyert, szeretné jól is érezni magát. Természetesen mindenki a határokat feszegeti ebben a sportban, még a mezőny végén is. De ha közben ilyen buta dolgokkal is foglalkoznunk kell, az engem csak közelebb visz ahhoz, hogy ne folytassam ebben a sportban” – jelentette ki a háromszoros világbajnok, akiről köztudott, hogy egyébként sem akar 40 évesen is F1-es pilóta lenni, és még viszonylag fiatalon, kipróbálna más szakágakat.

Alonsót és Verstappent is elveszítheti az F1, ha ez így megy tovább, márpedig így fog

Kárai Tamás hibátlan hétvégét teljesített Nyirádon

0

A rallycross ob ötödik versenyhétvégéjén Kárai Tamás minden futamát megnyerve lett első a Supercar kategóriában. 

A júliusi vb futamon még kettős teherrel versenyzett Kárai Tamás, a rendezés mellett a versenyzéssel is fogallkoznia kellett. A hazai bajnokin viszont már csak ujjgyakorlat a rendezés a Nyirád Racing center csapatának, így Kárai csak a futamokra koncentrálhatott és ez meg is látszott a teljesítményén. A három kvalifikáció után az elődöntőben is megállíthatatlan volt, majd a döntőt is megnyerte, és a dobogó tetején fejezte be a vasárnapot.

Benyó Máté
foto: Korda Racing

Benyó Máté a portugáliai Eb-siker után a hazai bajnokságra koncentrál, itta zonban nem Kárai a nagy ellenfél, hanem ANtal István aki hatpontos előnnyel érkezett Nyirádra. Benyó a kvalifikációkon a második helyeket gyűjtötte be, ezzel máris faragott két pontot a hátrányból. AZ eldöntőjében ő is nyert, a döntőben pedig szintén második lett, így összesen 18 pontot szerzett. Antal viszont szenvedett a kvalifikációkon, utána az elődöntőben második lett Kárai mögött, de a döntőben csak ötödik helyen ért célba, Mózer Attila és Koncseg Zoltán is megelőzte. Antal ezzel 11 pontot szerzett, és a bajnokságban egy ponttal Benyó mögé szorult. A döntés így a Slovakiaringre marad, ahol egy hónap múlva rendezik a szezonzárót.

Kovács Sámuel
foto: Korda Racnig

A Super-1600-ban rég látott mezőny csapott össze, de ez sajnos nem a magyar részvevők megnövekedett érdeklődésének volt köszönhető, hanem annak, hogy a nyirádi futam a magyar mellett az osztrák, a cseh és a szlovák bajnokságnak is otthont adott, emellett a CEZ értékelésbe is beleszámított. A 11 Super-1600-as autó csatáját a litván Rytis Gurklis nyerte, a legjobb magyar Kaczor Levente lett, ő a harmadik helyen ért célba, míg Kovács Sámuel hatodik lett.

STC+2000-ben a magyarok domináltak. A váltóproblémákkal küzdő Vámosi Tibor nyert, Halk és G. Nagy Zoltán előtt.

STC-2000-ben is ritka eseményt láthatott a közönség, Roman Castoralt legyőzték, ráadásul egy magyar pilótától, Trepák Andortól kapott ki.

STC-1600-ban is magyar siker született, Siebel Balázs lett az első, Artner Róbert pedig a dobogó harmadik fokára állhatott fel.

A CrossCar mezőnyben ezen a hétvégén Csuti Kristóf volt a leggyorsabb, a Magyar Kupában Szabó Bulcsó nyert, a hibrid Suzukik közt pedig Held Zoltán győzött. Az MX-5 mezőnyben Gáspár Csaba begyűjtötte ide negyedik sikerét is, az Astra Kupában pedig Kisharsányi futott hibátlan hétvégét és mivel ez volt az ötödik győzelme, a bajnoki címet is megszerezte. A Junior kategóriában Farkas Tamás győzte le Kaldenekker Norbertet, de a Kaldenekkernek a második hely is elég volt a bajnoki címhez.

Lezárult egy 257 futamos F1-es pályafutás? – úgy tűnik, elbúcsúzott a 8-szoros futamgyőztes

0

Daniel Ricciardo a Szingapúri Nagydíj leintése után maga is elismerte, van rá esély, hogy ez volt karrierje utolsó F1-es versenye.

A versenyhétvége előtt szivárgott ki a hír több hiteles forrásból, hogy a Red Bull és az RB vezetői a futam után összeülnek, hogy átbeszéljék Ricciardo sorsát. Az ausztrál – aki a faenzai csapathoz való tavalyi visszatérése óta többször maradt alul csapattársával, Cunoda Jukival szemben, mint nem – kedvezőtlen döntés esetén azonnali hatállyal elveszítheti helyét a mezőnyben, a Red Bull vezetőiben ugyanis fokozódik a szándék arra, hogy Liam Lawsonnak adjanak versenyzési lehetőséget.

Ricciardo bár a pontszerzéstől távol volt Szingapúrban, mégis pozitív kicsengéssel zárta a futamot: egy extra bokszkiállásnak köszönhetően megfutotta a leggyorsabb kört, ezzel elvette az azért járó egy pontot Max Verstappen bajnoki ellenfelétől, Lando Norristól, majd a rajongók a nap legjobb versenyzőjének járó díjat is megszavazták neki – ami elmondása szerint most az egyszer tényleg büszkévé teszi.

„A végén nem igazán voltunk pozícióban semmihez, ezért rámentünk a leggyorsabb körre. Talán majd épp ez segíti ki Maxet Abu-Dzabiban, szóval ha végül egy ponttal nyer, talán számíthatok valami karácsonyi ajándékra” – mondta Ricciardo az F1 hivatalos oldalának, emellett azonban minden mikrofon előtt a lehetséges búcsú miatti érzéseiről kérdezték.

„Visszatekintve egyúttal hálás is vagyok, hogy nemcsak eljutottam a sportba, de hosszú ideig benne is maradtam. Ha ennyi volt, nem akarom szomorúnak beállítani az egészet. Élvezetes volt. De van rá esély, hogy Austinban már nem láttok” – mondta a Viaplaynek Ricciardo, ezzel immár maga is elismerve, hogy a főnökeinek döntésére vár.

A Sky Sportsnak arról beszélt, hogy mivel az újbóli Red Bull-os szerződés nem jött össze számára, ő sem biztos már benne, hogy mindenképpen a mezőnyben akarna maradni.

„Emlékeznem kell arra, hogy miért tértem vissza a mclarenes évek után. Mindig is mondtam, hogy nem azért folytatom, mert pusztán a rajtrácson akarok lenni, hanem vissza akarom küzdeni magam az élmezőnybe, a Red Bullhoz. Ez végül nem valósult meg, így magamnak is fel kellett tennem a kérdést, hogy mit érhetek el, van-e még mit hajszolni. Mindent megtettem, még ha a happy end nem is valósult meg.”

A legérzelmesebb nyilatkozatot azonban az F1 riporterének tette, miután Lawrence Barretto észrevételezte, hogy Ricciardo a verseny után, a bokszutcába való visszatéréskor szokatlanul hosszú ideig az autójában ült még, mielőtt kiszállt belőle volna.

Ricciardo erre a felvetésre csak némi gondolkodás után, hosszú megszakításokkal fogalmazta meg válaszát, miközben szeme egyre könnyesebbé vált.

„Sok érzelem dolgozott bennem. Tudatában vagyok, hogy akár ez lehet a vége, de egyúttal egyszerűen csak kimerült voltam a verseny után. Rengeteg érzés gyűlt össze bennem. A pilótafülke pedig számomra… nagyon hozzászoktam az évek során. Csak ki akartam élvezni a pillanatot.”

A 35 éves Daniel Ricciardo 2011-es debütálása óta 257 nagydíjon állt rajthoz F1-es karrierje során a HRT-vel, a korábban Toro Rossóként, most RB-ként ismert faenzai csapattal, a Red Bull-lal, a Renault-val és a McLarennel.