A 10. Rally di Roma Capitale szombati és vasárnapi szakaszai között is található több mint 29 km-es gyorsasági, amit ráadásul kétszer is teljesítenie kell a versenyzőknek.
75 páros, köztük 23 Rally2-es autó versenyzői néznek szembe az olasz szakaszok nyújtotta nehézségekkel ezen a hétvégén a Rally EB-n. A csapatok péntek este Róma belvárosából indulnak, ahol az ünnepélyes rajtceremóniát az Angyalvárban tartják, majd a hagyományos római felvonulás következik. Ezután a világhírű Colosseum körüli vadonatúj, 1,70 km-es szuperspeciál szakasszal kezdetét veszi a 13 gyorsaságiból álló futam.
A igazán tétre menő rali szombat reggel indul a Fiuggi központból. A csapatok két azonos kört teljesítenek majd ebéd előtt és után, a kettő között fél órás szervizzel.
Egy 5,5 km-es rövid gyorsaságin tudnak bemelegíteni a pilóták, mielőtt a gyors kanyarokkal és éles visszafordítókkal teletűzdelt Santopadre-Fontana Liri 29,08 km-es szakaszához érnének, amely még mindig elmarad a rally leghosszabbjától. A délelőtti és a délutáni programot egyaránt a 11,85 km-es Guarcino-Alitpiani táv zárja.
Vasárnap érkezik a leghosszabb szakasz
A beosztás ezen a napon is hasonló, egy rövid 6,45 km-es gyorsaságit teljesít elsőként a mezőny, amelyet zárásként is viszontláthatunk majd, az idei évtől az EB futamaira is bevezetett Power Stage-ként. Ezt követi 32,5 km-es távjával a rally leghosszabb szakasza a Cave-Subiaco, majd pedig a 7,34 km-es Affile-Bellegra zárja a délelőttöt, amit ezúttal is egy fél órás szerviz követ.
A szombati naphoz hasonlóan vasárnap is minden szakasz kétszer szerepel a programban, azonban a Power Stage-nek és az ünnepségnek is otthont adó Fiuggi zárja majd a versenyt.
Eldőlhet a bajnoki cím sorsa
A spanyol Efrén Llarena nem véletlenül várja magabiztosan az olasz fordulót, hiszen egy jó szerepléssel már itt bajnok lehet. Jelenlegi legnagyobb riválisa Nil Solans nem tud részt venni a versenyen, akit így a mindössze hat pontos hátrányban lévő Simone Tempestini és Sergiu Itu alkotta kettős is könnyedén megelőzhet a tabellán. Llarenának egy 4. hely is elegendő lenne az idei kiírás megnyeréséhez, ha mellé be tudná zsebelni a Power Stage győzelemért kapható maximális 5 pontot, egy összetett második helyezéssel pedig a bónusz pontokra sem lenne szüksége ehhez.
A futamon Llarena legnagyobb kihívója a kétszeres bajnok és a rally kétszeres korábbi győztese, Giandomenico Basso lehet. A hazaiak nagy kedvence, Basso tavaly egy Škoda Fabia Rally2 evo-val szerezte meg a győzelmet, azonban az idei évben egy Hyundai i20 N Rally2 volánja mögött láthatjuk majd őt.
Négy magyar párosnak szoríthatunk
Herczig Norbert és Ferencz Ramón a tavalyi évben elképesztő hajrát produkálva az utolsó gyorsaságin megszerezték a harmadik helyet (épp Llarenát verték meg), azonban az idei versenyen Ramón nem tud részt venni. Herczignek az olasz fordulóban az a Czakó Janek navigál majd, akit Ranga Péterrel, illetve Viszló Csabával is láthattunk már EB futamon, így biztosan nem lesz ismeretlen számára a bajnokság.
A Csomós Mixi-Nagy Attila kettős első alkalommal vág neki az olasz hétvégének, így számukra a szakaszok teljesen újak lesznek, azonban ez remek alkalom lehet tapasztalatszerzésre.
„A legfontosabb feladatunk, hogy minden gyorsasági szakaszt teljesítsünk és hogy minél nagyobb tapasztalatunk legyen, ha jövőre visszatérünk. Várom a két hosszú pályát. Minél hosszabb egy gyorsasági, annál jobban tudok koncentrálni, emiatt talán ezeken a szakaszokon lehetünk a legközelebb az ellenfeleinkhez.” – mondta a futamról Mixi.
Az ERC4 és ERC4 junior értékeléseiben érdekelt László Martin és Berendi Dávid kettőse izgatottan várja az újabb fordulót.
„Rómát imádjuk! Tavaly is nagyon jól szerepeltünk ezen a versenyen, egészen addig ameddig nem kaptunk defektet, ami miatt sajnos lecsúsztunk a dobogóról. Addig viszont tudtunk gyorsot nyerni és harcolni a dobogóért, ami idén is célunk.” – mondta Martin.
A HUMDA Driver Academy programban kapott támogatásnak is köszönhetően, egy teszt is segítette a Clio Trophyban versenyző Herczig Patrik és Varga Kristóf duó felkészülését az olasz futamra.
„Most is fokozatosan építkezünk. A legfőbb célunk ebben az évben a versenyek befejezése, és ahogy eddig is, most is gyorsaságiról gyorsaságira szeretnénk gyorsulni. Tudjuk, hogy rengeteg a tanulnivalónk, az eddigi eredményekből látszik, hogy jó úton járunk, így most is ezt a stratégiát követjük majd.„ – mondta Herczig Patrik a közelgő versenyről.