back to top
2024. november 29. 04:59
Kezdőlap Blog Oldal 1047

Kockázatmentes Salgó

0

Az abszolút hatodik helyen végzett a Rally1 Bajnokság nyitó futamán, a Salgó Rally-n Osváth Péter, akinek ez alkalommal – Papp Tamás távollétében – Répás Zoltán diktálta az itinert a nógrádi viadalon.

„Az idei célunk, hogy minden versenyen, ahol rajthoz állunk jót tudjunk autózni. Ez nagyjából teljesült is. A Cered – Zagyvaróna egy olyan pálya, amit 100%-ig ki lehet élvezni.” Mondja a Skodás pilóta, akinek kifejezetten tetszett a szezonnyitó.

„Jó verseny volt, nem volt csúszás, flottul ment minden. Voltak apró pluszok a rendezvényben, töltött káposzta a gépátvétel előtt, szendvics nap közben, de ennek mindig így kellene mennie. Mindenesetre jó volt látni a fejlődést ezen a téren.”

Ahogy azt már a tavalyi évben megszokhattuk a dobogóért és a top 5-be kerülésért ismét késhegyre menő csata zajlott. Ezt a küzdelmet szemlélte a középmezőny elejéről a balatonfüredi pilóta.

„Nem vállaltunk extra kockázatot. Pont, amikor Hadik Bandi elesett, egy kicsit jobban rákapcsoltam, hogy megnézzük mégis mire lennénk képesek, aztán a szűk részen meg is állítottak. Ott egy kicsit jobban használtam a kocsit, de akkor sem történt semmi különleges. Olyanok voltunk, mint mikor a mentő siet valahova. Megy, nem történik semmi, csak gyorsabban odaér A-ból, B-be.”

A verseny végére azért jutott egy kis izgalom egy technikai hiba miatt:

„Az utolsó gyorson a féknyereghez bekapott egy kő és tönkre ment a fékünk. Ez okozott egy kis nehézséget, de ilyen a rali, ezt meg kell tudni oldani. Elment a pedál, mert elfolyt a fékolaj. A bal elején nem volt annyi fék, mint kellett volna, de az eredményünkre nem volt hatással. Nyilván az utolsó Cereden jobb lett volna az időnk, de nem volt olyan rettenetesen komoly befolyásolótényező. Mindent egyebévé jól éreztük magunkat és élveztük a Salgó Rally-t.”

Készítette: Vörös Gergő

Spanyol uralom az Eb-n 

0

Spanyol versenyzőkről szól a Rally Európa-bajnokság az első két verseny után, hiszen a versenygyőztesek, a szakaszgyőztesek és a verseny élén állók statisztikáját is ők vezetik. 

A portugál Fafe Rallyt Nil Solans, míg az Azori-szigetek Rallyt Efrén Llarena nyerte, ami igazán nagy öröm lehet a spanyol szurkolók számára, és reményt adhat számukra, hogy Dani Sordo visszavonulása után is lehet majd spanyol versenyzőnek szurkolni a rallysport élmezőnyében. 

Az Eb szakaszgyőztesei között is élen áll Efrén Llarena 5 részsikerrel, míg Solans csak 1-gyel marad el mögötte, ugyanannyival, mint a portugál Ricardo Moura. A negyedik helyen az észt Georg Linnamae és az olasz-román Simone Tempestini három-három szakaszgyőzelemmel áll, majd a spanyol Javier Pardo, az észt Ken Torn, és az osztrák Simon Wagner 2-2 szakaszt nyerve következik, de a listára a cseh Erik Cais, a portugál Ruben Rodrigues és az olasz Alberto Battistolli is fel tudott már iratkozni. 

A versenyben vezetők között a spanyol Nil Solans áll az élen 14 szakaszon át való vezetéssel, kettővel többel, mint amivel Ricardo Moura rendelkezik. Rajtuk kívül csupán Erik Cais és Efrén Llarena tudott egy-egy szakasz erejéig versenyt vezetni, a spanyol versenyzőnek pedig az az egy győzelmet is eredményezett a Rally Európa-Bajnokság Azori-szigeteki versenyén. 

A pontversenyt azonban a portugál Armindo Araújo vezeti 3 pont előnnyel Efrén Llarena, és 13 pont előnnyel Nil Solans előtt. 

Rovanpera a WRC szezon leggyorsabbja 

0

Kalle Rovanpera rendelkezik két WRC futam után a legtöbb szakaszgyőzelemmel Sébastien Loeb és Sébastien Ogier előtt. 

A Monte-Carlo Rally és a Svéd Rally 34 szakasza alatt összesen kilencen tudtak legjobb részidőt beállítani, közülük Kalle Rovanpera nyerte a legtöbbet, összesen kilencet. A finn toyotás a Montén három, míg Svédországban hat szakaszt tudott nyerni. 

Rovanpera mögött Sébastien Loeb hat, míg Sébastien Ogier 5 szakaszgyőzelemmel áll, érdekeség, hogy mindkét francia legenda csupán a Montén állt rajthoz. 

A szakaszgyőzelmek negyedik helyét a walesi Elfyn Evans és észt Ott Tanak foglalja el, négy-négy részsikerrel, tehát ketten sem érik el Rovanpera szakaszgyőzelmeinek számát. 

A további szakaszgyőztesek közül a belga Thierry Neuville hármat, míg a brit Gus Greensmith, a finn Esapekka Lappi és az ír Craig Breen is 1-1 részsikerrel büszkélkedhet. 

A verseny élén állók statisztikáját is Kalle Rovanpera vezeti, aki 11 szakaszon át vezetett egy WRC futamot, a fiatal toyotás mögött csapattársa, Sébastien Ogier 10-zel következik, míg a fordos Sébastien Loeb 8-cal a harmadik. 

A negyedik helyet a toyotás Elfyn Evans foglalja el három szakaszon át vezetve, míg a Hyundai-os Ott Tanak és Thierry Neuville csupán egy szakasz erejéig tudott élen állni, ahogy a toyotás Esapekka Lappi is. 

Rovanpera gyorsasági tehát az idei két versenyt követően kimagasló, a statisztikán Horvátországban lehet legközelebb változtatni. 

Vogel Adriék győztek Csehországban

0

Külföldön is megkezdte a szezont a Vogel Adrienn, Maricsek Miklós páros. A Roger Racing Team versenyzője és navigátora a 40. KOWAX Valašská Rally ValMezen a női kategóriában első, a kétkerékmeghajtásúak között pedig 24. indulóból a 12. helyen ért célba. 

 

Gyorsan változó körülmények, extrém csúszós gyorsasági szakaszok, igazi cseh rali fogadta Vogel Adriennt és Maricsek Miklóst Valašskában. A magyar párosnak két nap alatt mindenféle időjárással volt dolga, de sem a havazás, sem a sártól síkos pályák nem fogtak ki rajtuk. 

 

“Életemben nem találkoztam még ilyen sáros, csúszós szakaszokkal, mint amilyeneken itt kellett mennünk. Durva kihívásokkal küzdöttünk meg, Miki nagyon sokat segített, folyamatosan lökdösött át a határaimon. Szombaton végig esőben mentünk, sokat is álltunk balesetek miatt, vasárnap aztán napsütésben kezdtünk, később volt hó és eső is, de tudtunk folyamatosan alkalmazkodni. A Roger Racing Team és az Orsák Rallysport most is fantasztikus autót adott alánk” – nyilatkozta Adrienn a verseny után. 

A tapasztalt versenyző, Maricsek Miklós navigátorként szintén teljesen új kihívásokkal találta szemben magát. “Új volt, hogy idegen pályákat kellett elmondanom, szükség volt a tempós beszédre, mert Adri iszonyú gyorsan ment. Büszke vagyok rá, hogy egy ilyen kemény versenyen vehettem részt Csehországban, ahol ennyire megbecsülik a ralit. Ezek a pályák szárazon is megpróbáltatást jelentenek, hát még így, esőben. Most már biztosan ki merem jelenteni, hogy navigálni nagyobb feladat egy sofőrnek, mint vezetni” – mondta a céldobogónál Maricsek Miklós. 

 

Vogel Adrienn és Maricsek Miklós legközelebb az április végi Dunakanyar Rally-n áll rajthoz. 

Latvala Spanyolországban fog versenyezni 

0

Jari-Matti Latvala annak ellenére, hogy második éve látja el a Toyota Gazoo Racing csapatmenedzseri teendőit, nem hagyott fel az aktív versenyzéssel és legközelebb Spanyolországban fog indulni egy Celicával. 

Jari-Matti Latvala 2021 óta látja el a Toyota Gazoo Racing csapat csapatmenezseri teendőit, azonban ennek ellenére is marad ideje néha versenyen indulni. Tavaly négy finn rallyn indult Juho Hanninen navigálásával egy Toyota Celica GT-4-gyel, majd idén az Artic Rallyn bár motorhiba miatt ki kellett állnia, a TGS Rallin már nyerni tudott. 

Latvala legközelebb májusban ismét versenyen indul, mégpedig Spanyolországban. 

“Májusban szeretnék indulni a spanyol Hoznayo Rally festival rendezvényen – árulta el Latvala a Rallit.fi oldalnak. – Ez egy Rally Legend stílusú verseny, és megígértem a szervezőknek, hogy ott leszek. Sajnos a finn Historic Rally Trophy versenyein nem sok esély van idén az indulásomra, mert töröltek a sorozatból versenyt, és időm sem sok van. Kenya előtt egy héttel azonban lesz az Ostrobothnia Rally, melyen elképzelhető, hogy indulunk Finnországban Juho Hanninennel.” 

A Toyota csapatmenedzserének édesapja, Jari Latvala korábban szintén egy Toyotával versenyzett a Historic Rally Európa-bajnokságon, de 2020-től kezdve csak finn historic versenyen áll rajthoz. 

A 65 éves finn versenyző kétszer indult a pécsi Mecsek Rallyn is, azonban sem 2018-ban, sem pedig egy évvel később nem tudott célba érni a magyar versenyen. 

Fourmaux dobogóért harcolna Horvátországban 

0

Adrien Fourmaux idei szezonja nagyon nehezen alakult, és két verseny után még pont nélkül áll a WRC-ben. Az M-Sport francia versenyzője azonban Horvátországban javítani szeretne. 

Adrien Fourmaux egy hatalmas eséssel kezdte az idei WRC szezont a Monte-Carlo Rallyn, majd februárban a Svéd Rallyn műszaki hiba miatt kényszerült kiállni a Rally1-es Ford Pumával, így még pont nélkül áll a francia M-Sport versenyző. 

Az évkezdet tehát nehéz volt, de Fourmaux készen áll, hogy egy zökkenőmentes versenyen dobogóért harcoljon Horvátországban, a WRC szezon idei harmadik versenyén. 

“Magabiztosan várom Horvátországot – mondta Adrien Fourmaux. – Meg kell találnunk a jó ritmust és a jó tempót, valamint szereznünk kell néhány pontot, amire nagy szükségünk van. Tavaly az ötödik helyen zártunk, ezért idén erős versenyt szeretnék bemutatni, és ha nem lesz problémánk, akkor akár a dobogóért is harcolhatunk.” 

A francia versenyző eddigi 28 WRC futama közül a tavalyi horvát versenyen érte el legjobb eredményét, amit sikerült Kenyában megismételnie. 

Sébastien Loeb a Montén már megmutatta, hogy a Rally1-es Ford Puma milyen teljesítményre képes. 

“A Montén nagy eredmény lehetőségét vesztettük el. Most szeretném bemutatni én is az autó teljesítményét. Mindannyian tudjuk, hogy az autó erős, ezért csak ki kell ezt használnunk. Készen állunk a harcra, és nagyon fontos lenne megszereznünk első dobogós eredményünket. Ha ez mégsem sikerülne, akkor sem fog összedőlni a világ, de mindenképp szeretnék erős teljesítményt bemutatni.” 

Gryazin nyert a havazás által nehezített szlovén szezonnyitón 

0

Nikolay Gryazin végig vezetve nyerte a Szlovén Rally Bajnokság szezonnyitóját, melyen három szakaszt is törölni kellett az extrém időjárás miatt. 

Pénteken és szombaton rendezték a Vipavska Rallyt, mely eredetileg tíz aszfaltos szakaszon át tartott volna, azonban szombaton havazás miatt három szakaszt is törölni kellett, így a 96,05 km-es versenytáv 34,8 km-rel rövidült. 

A Horvát Rallyra készülő Nikolay Gryazin és Konstantin Aleksandrov kettős rajt-cél győzelmet aratott a rendezvényen Skoda Fabia Rally2 evóval és végül 33,9 másodperccel előzte meg a cseh fordos Erik Cais-Petr Tesinsky kettőst.

A verseny harmadik helyét az észt Robert Virves és Aleks Lesk szerezte meg Rally3-as Forddal, akik az utolsó megtartott szakaszon még szakaszgyőzelmet is el tudtak érni. 

A legjobb szlovén versenyzők Rok Turk és Blanka Kacin lettek Rally2-es Hyundaijal, akik 33,4 másodperccel zártak az előttük végző észt kettős mögött, míg Gryazinéktól 2:04,9 perccel maradtak el. 

A szlovén értékelés második helyét Turk mögött a Marko Grossi-Tara Berlot páros szerezte meg R5-ös Hyundaijal 1:37,4 perc hátránnyal, míg a harmadik a Darko Peljhan-Matej Car kettős lett Volkswagen Polo RN4-gyel további 30.4 másodperc hátránnyal. 

Az amerikai Sean Johnston-Alexander Kihurani páros, akik a WRC2-es szezonra készülnek, a negyedik szakaszon baleset miatt kiestek a versenyből. 

A hét futamos szlovén szezon május végén a Velenje Rallyval folytatódik, mely a szeptemberi Nova Gorica Rallyhoz hasonlóan Mitropa Kupa verseny is lesz. 

A horvát havazás miatt csúszott Neuville tesztje 

0

Komoly lehűlés, és havazás nehezítette Thierry Neuville verseny előtti tesztjét Horvátországban egy héttel ezelőtt. 

A Hyundai csapata a múlt hétvégén tesztelt Horvátországban a Rally Világbajnokság harmadik versenye előtt, és a kezdés még sima volt, a folytatást azonban havazás nehezítette. 

“Pénteken volt az első tesztnapunk Horvátországban Ott Tanakkal, akkor még nem volt semmi probléma – mondta Julien Moncet a Hyundai csapatfőnök-helyettese a WRC hivatalos oldalának. – Aztán a hétvégén komolyan változtak az időjárási viszonyok, és nehezebbé tették a dolgunkat. Hó lepte be azt a környéket, ahol teszteltünk, és el kellett halasztanunk a szombati tesztet, amikor Thierry Neuville tesztelt volna. A helyi hatóságok és a verseny szervezői szerencsére lehetővé tették, hogy hétfőn is tesztelhessünk, így végül Thierry is elvégezhette a felkészülést. Vasárnapra javult az időjárás, és Oliver Solberg akkor már tudott tesztelni.” 

A Horvát Rallyt Thierry Neuville a második, Oliver Solberg a 10., míg Ott Tanak a 11. helyen állva várhatja. 

Az április 21-24. között rendezendő versenyen Neuville a második, Solberg a nyolcadik, míg Tanak a kilencedik helyen rajtolhat az első napon. 

A Hyundai csapata a világbajnokság harmadik helyén áll két versenyt követően, a Toyota 36, az M-Sport pedig 12 ponttal előzi meg a koreai gyártót. 

A Horvát Rallyn 20 szakasz vár a verseny mezőnyére, a versenytáv 291,84 km lesz.

Tempestini eddigi legjobb eredményét érte el 

0

Simone Tempestini miután a Fafe Rallyn kiesett, az Azori-szigetek Rallyn már a negyedik helyet szerezte meg, amivel a legjobb Európa-bajnoki eredményét érte el. 

Simone Tempestini számára a 23. Európa-bajnoki verseny volt az Azori-szigetek Rally, és a hatszoros román bajnok a 2017-es Róma Rallyn elért ötödik helyet tudta felül múlni a negyedik helyen zárva. 

“Örülünk az Azori-szigeteken elért helyezésnek, amit már szerettünk volna elérni a Fafe Rallyn is – mondta Tempestini az ERC hivatalos oldalának. – Jól sikerült a verseny első napja, ami lehetővé tette, hogy a top három versenyzőhöz közelebb autózzak. A második napon is elégedettek voltunk a tempónkkal, most már sok új dolgot tudunk erről a versenyről, ezért jövőre már a verseny elejétől gyorsak tudunk lenni.” 

Az olasz-román állampolgárságú versenyző a Fafe Rallyn bekövetkezett baleset után egy új Skoda Fabia Rally2 evóval indult az Azori-szigeteken. 

“A Fafe Rallyn a balesetünk elég furcsa volt, mert tudtam, hogy nagyon csúszni fog az a kanyar, azonban még a vártnál is sokkal jobban csúszott. Teljes mértékben irányítottuk a versenyünket azon a futamon, csupán azt az egy kanyart nem. Az Azori-szigeteken a kezdetektől fogva magabiztosan versenyeztünk, kockázat nélkül.” 

Simone Tempestini 2013-ban debütált a Rally Európa-bajnokságon Subaruval. 

Az ERC második versenyén elért negyedik helynek köszönhetően a bajnokság hetedik helyén áll a fiatal versenyző az osztrák Simon Wagnerrel azonos pontszámot gyűjtve. 

Komoly díjat nyert Erik Cais 

0

Csehországban a 2021-es esztendő legtehetségesebb versenyzőjének választották Eric Caist, aki tavaly WRC2 dobogóra állhatott és csaknem Eb futamot nyert. 

A 22 éves Erik Cais tavaly igen jó évet zárt a rally pályákon, hiszen csupán az utolsó szakaszon bekövetkezett baleset fosztotta meg hazai Európa-bajnoki futamának, a Barum Rallynak a győzelmétől. 

Később, Spanyolországban azonban sikerült a WRC2 dobogójának harmadik helyére állnia Caisnak, Eric Camillitól 56,1, Teemu Suninentől pedig csak 35,9 másodpercre elmaradva, valamint Mads Ostberget 55,7 másodperccel megelőzve. 

A sikeres évet követően a fiatal cseh versenyző hazájában a szurkolók és az újságírók szavazatai alapján megkapta az Arany kormánykerék díjat, amit a legtehetségesebb cseh versenyzők vehetnek át. 

Cais rally karrierje előtt sikeres mountainbike versenyző volt, azonban sérülései miatt 2018-ban rallysportra váltott. A fent már említett sikerek mellett a fiatal pilóta 2019-ben második lett az ERC3 bajnokságban, a jelenleg is használt Ford Fiesta Rally2-es autóra pedig 2020-ban váltott. 

Cais idén elsősorban a WRC2-ben áll rajthoz, de a Barum Rallyt ennek ellenére nem hagyja ki idén sem. 

Az idei Monte-Carlo Rallyn a WRC2 junior kategóriát nyerte, a WRC2 Open kategóriában pedig a második helyen ért célba. 

Azért, hogy murvás vezetését is tudja fejleszteni rajthoz állt a Spanyol Murva Kupa Rally Tierras Altas de Lorca versenyen, ahol ötödik lett, valamint a Rally Európa-bajnokság szezonnyitó versenyén, a Fafe Rallyn is, ahol végül nem sikerült célba érnie. 

Cais legközelebb a Horvát Rallyn fog indulni.