back to top
2024. november 24. 21:37
Kezdőlap Blog Oldal 1094

Hosszabb lesz a Fafe Rally idén

0

A Fafe Rally szervezői közzétették az idei verseny részleteit, melyből kiderül, hogy egy hónap múlva 17 szakasz vár a versenyzőkre és a versenytáv is hosszabb lesz a tavalyinál.

A murvás Fafe Rally tavaly szerepelt először a rally Eb naptárában a hatodik futamként, összesen 16 szakasszal és 197,04 km versenytávval.

2022-ben maradt a portugál verseny a kontinensbajnokságban és a szervezők most tették közzé a rendezvény pár részletét.

Idén nyolc különböző pályán összesen 17 szakasz vár a versenyzőkre, és a versenytáv is nő 1,55 km-rel. A Fafe Rally idei újdonsága a szuperspeciál szakasz lesz.

A nevezési időszak február 24-ig fog tartani, tavaly 55 páros nevezett, köztük Herczig Norbert és Ferencz Ramón (Skoda Fabia Rally2 evo).

A március 11–13. között rendezendő verseny az ERC idei első futama lesz.


2021-ben a norvég Andreas Mikkelsen és brit Elliott Edmondson szerezte meg a győzelmet a Toksport WRT Skoda Fabia Rally2 evo autójával, a második helyen az orosz Alexey Lukyanuk és Alexey Arnautov 2:01,8 perc hátránnyal zárt a Saintéloc Junior Team Citroën C3 Rally2-es autójával, míg a harmadik a helyi Armindo Araújo és Luis Ramalho lett 2:38,9 perc hátránnyal ugyancsak Skodával.

Mikkelsen a Monte után elárulta, nem indul az idei Eb szezonban

Tavaly a Portugál Rally Bajnokság hatodik futama is volt egyben a Fafe Rally, és Araújo győzelmével a nemzeti bajnokság elő helyezettje is lett Bruno Magalhaes és Carlos Magalhaes Hyundai i20 N Rally2-ese előtt.

Herczigék a verseny hatodik helyén zártak.

Az ERC összes futama élőben kísérthető figyelemmel az idei évtől a WRC+ platformon.

A kontinensbajnokság részletes kiírására még nem került sor.

Változtat a bajnoki felálláson a Rosberg-féle Extreme E csapat

0

Bár tavaly kis különbséggel, de megnyerték a címet, a Rosberg Xtreme Racing lecseréli az egyik versenyzőjét a címvédéshez.

Johan Kristoffersson teljesítményével meg voltak elégedve a csapatnál, de Molly Taylor gyengébb köre a Jurassic X-Prix döntőjében majdnem a bajnoki címbe került nekik.

Ugyanannak a menetnek a hőse volt az ausztrál utódja, Mikaela Ahlin-Kottulinsky, aki előbb egy látványos mentés után vissza tudott jönni az eredeti helyére, majd a később elsőként ment el a bajnokaspiráns Rosberg autó mellett.

A svéd hölgy jó teljesítménye egyben azt is jelentette, hogy JBXE (Jenson Button csapata, amit a Lotus Engineering lát el technikai segítséggel) megszerezte a bajnoki harmadik helyet. Így ezzel meg is győzte Rosberg alakulatát.

Tapasztalata jól jöhet minden csapatnak, hiszen a Continental nagykövete, így a sorozatban használt gumikat ő tesztelte először. A tavalyi szezon előtt éppen ezért az Odyssey 21 tesztversenyzője is volt, tehát mindenkinél korábban ismerkedhetett a technikával, többek között a goodwoodi Festival of Speed-en.

„Nagyon megtisztel a lehetőség, hogy csatlakozhatok az RXR-hez, és támogathatom őket a bajnoki cím megvédésében. Az, hogy az első szezon győztes csapatánál mehetek majd, nagy lehetőség, már várom, hogy kezdődjön a szezon! Kiváncsi vagyok, milyen lesz dolgozni Nicóval és Johannal, meg persze tanulni tőlük. Két világbajnokról van szó, akiket tisztelek, és meghajolok az eredményeik előtt.”

Ahlin-Kottunlinsky elsősorban túraautós karrierjéről ismert. Első nőként nyert TCR bajnokságban futamot (STCC), majd tavaly bajnoki második lett, a csapattárs Robert Dahlgren mögött. Előtte azonban rallycross-szal kezdte karrierjét, így nem ismeretlen számára a változatos terep.

Kristofferssont talán kevésbé kell bemutatni, rallycross világbajnoki címei magukért beszélnek, de azt talán kevesebben tudják, hogy mielőtt a WTCR-ben is kipróbálta volna magát, megnyerte a fönt említett sorozatot (STCC) is.

„Boldog vagyok, hogy folytathatom a munkát az RXR-rel. Szenzációs évünk volt tavaly, biztos vagyok benne, hogy erre építve idén még jobbak lehetünk. Kipihentnek érzem magam, tele energiával, és újra szeretnék nyerni.”

„Az, hogy Mikaela lesz mellettem, extra motivációt ad. Nagyon tehetséges versenyző, és honfitársam is. Sok közös tapasztalatunk van, úgyhogy biztos könnyen kijövünk majd egymással.”

A csapat alapítója, Nico Rosberg tökéletes párosításnak nevezte a két pilótát.

Az eddig bejelentett pilóták:
Csapat Női pilóta Férfi pilóta
🇬🇧 McLaren 🇳🇿 Emma Gilmour 🇺🇸 Tanner Foust
🇺🇸 Andretti United 🇬🇧 Catie Munnings 🇸🇪 Timmy Hansen
🇬🇧 Veloce 🇪🇸 Christine GZ 🇿🇦 Lance Woolridge
🇬🇧 X44 🇪🇸 Cristina Gutiérrez 🇫🇷 Sébastien Loeb
🇩🇪 Abt Cupra 🇪🇸 🇩🇪 Jutta Kleinschmidt 🇶🇦 Nasser Al Attiyah
🇩🇪 Rosberg 🇸🇪 Mikaela Ahlin-Kottulinsky
🇸🇪 Johan Kristoffersson

Eldőlt a Svéd Rally sorsa

0

A Svéd Rally szinte az utolsó utáni pillanatig kérdéses volt, azonban a szervezők végül megkapták a szükséges engedélyeket a rendezvény megtartásához.

A Svéd Rally idén Varmland régióból Umea városába költözik, ahol több esély van az igazi havas körülményekre. A térségváltozás miatt azonban új településekkel, hatóságokkal kellett megegyezniük a szervezőknek, akik bár decemberben úgy nyilatkoztak, hogy minden engedélyt megkaptak, valójában az utolsó pecsétek csak ezen a héten kerültek a helyükre.

„Nagyszerű, hogy megszervezhetjük ezt a népünnepélyt Umeában – mondta Hans Lindberg, az önkormányzati tanács elnöke a svéd SVT oldalának. – Idővel ez csak egy kis mozzanattá válik, de mindannyiunknak egy hatalmas utazást jelent.”

A verseny szakaszaival érintett számi településekkel sikerült a legkésőbb megegyezni, de végül minden jól alakult.

„Megkaptuk a szükséges engedélyeket a versenyre – mondta Per Lundström, a megyei önkormányzat jogásza. – Óriási kihívás volt, hogy ezeket beszerezzük. Ez egy sokkal nagyobb verseny, mint amit valaha is tartottunk a környéken.”

A Svéd Rallyt február 24–27. között rendezik a rally vb-szezon idei második, egyetlen havas futamaként.

A verseny első napján a toyotás Kalle Rovanperä fog elsőként rajtolni, majd a fordos Craig Breen, a Hyundai belga versenyzője, Thierry Neuville, az ugyancsak fordos Gus Greensmith, a toyotás Takamoto Katsuta és Elfyn Evans, a 2019-es világbajnok Ott Tänak, a fordos Adrien Fourmaux, majd az idei első versenyén induló toyotás Esapekka Lappi következik.

Svédországban 11 Rally1-es autó áll rajthoz, a WRC2-ben 39 páros indul.

Solbergék győzelemre vezették Norvégiát – Videó

0

Elérkezett a 2022-es Race of Champions, annak is a Nations Cup, vagyis Nemzetek tornája nevű eseménye. Szombaton tehát még nem az egyéni verseny zajlott, hanem a nemzetek mérkőztek meg egymással, egyenes kieséses rendszerben. Mindezt Svédországban, Pite Havsbadban, nem is olyan messze a sarkkörtől, havas, párhuzamos pályán.

Rögtön a második összecsapás némi meglepetést hozott. Németország és az eROC csapat mérte össze erejét Sebastian Vettel és Lucas Blakeley képviseletében, és utóbbi legyőzte a négyszeres F1-es bajnokot, bár mindössze 8 századdal bizonyult gyorsabbnak az elektromos RX autókkal.

Helio Castroneves (Latin-Amerika) és Jimmie Johnson (USA) egy-egy, hátsókerekes, könnyű, Porsche 718 Cayman GT4 Clubsporttal csaptak össze. Utóbbi bizonyult gyorsabbnak. Majd Colton Herta és Benito Guerra is kipróbálták az Porscékat. Ezt a kört pedig Latin-Amerika. Korábban azonban az USA csapat több győzelmet szerzett, így ők tovább is jutottak a negyeddöntőkbe, míg Latin-Amerika számára a verseny véget ért.

A Polaris PRO XP-vel már jobban elbánt Vettel, és az eROC versenyzőjének fél másodpercet adott.
Ugyanezzel az autóval Mick Schumacher több, mint 3,5 másodperccel kapott ki a másik eRoc versenyzőtől. Ennek ellenére több győzelmüknek köszönhetően a németek jutottak tovább a negyeddöntőkbe.

A Bajnokok Tornája Nemzetek Tornájának negyeddőntöiben először Finnország és Nagy-Britannia mérkőzött meg egymással
Először David Coulthard és a Valtteri Bottas helyére érkező Emma Kimiläinen mérkőztek meg egymással, RX2e-kkel. DC több, mint 4 másodpercet adott a finn versenyzőnőnek.

A Jamie Chadwick-Mika Häkkinen duó Polarisokkal versenyeztek, és a W Series bajnoknője majdnem 3 másodpercet adott a kétszeres Forma-1-es világbajnoknak.

Németország és USA képviseletében előbb a rallycross autókkal (RX Supercar Lites) Vettel és Johnsson mérték össze képességeiket. Vettel több, mint 2 másodperccel kikapott az amerikaitól.

Herta és Schumacher következtek, szintén rallycross autókkal. Mick 9 tizeddel győzte le ellenfelét.

Kimiläinen és Chadwick a W Series után most a ROC-on is egymás ellen indultak. Porschékkal mérkőztek meg, de Chadwick hóba rakta az autót, így a finn könnyedén nyerte a kört.

Izgalmas összecsapásnak ígérkezett az egykori csapattársak megmérettetése. Mika Häkkinen (Finnország) David Coultharddal (Nagy-Britannia) szemben indult. A Porschékat vezetve a másodperccel a finn nyert. Így 2-2 lett az állás a britek és a finnek között, de jobb összidővel a finn csapat jutott tovább az elődöntőbe.

Németország és USA újabb összecsapása következett Schumacher és Johnsson által, Polarisszal. A német három tizeddel előzte meg ellenfelét.

Vettel és Herta párosa készült pontot tenni a német-amerikai csata végére, RX2e-vel. Herta 2 tizedet adott Vettelnek. Ezzel Németország-USA 2:2 lett az eredmény, de a jobb összidőnek köszönhetően az amerikaiak jutottak tovább, így Schumacher és Vettel számára a véget ért a szombati program.

A nyegyeddöntö B és C csoportja következett a nordic és francia, valamint a svéd és norvég csapattal
Kristoffersson és Loeb kezdtek, rallycross autóval. Előbbi több, mint 1 másodperccel győzte le a franciát, aki egy kicsit lassabban indult a rajtnál, mint ellenfele.

Tom Kristensen és Didier Auriol párosa következett Polarysszal, és előbbi sima győzelmet hozott az északi csapatnak.

Mattias Ekström és Petter Solberg RX2e-vel mérkőztek meg. Ekström mindössze egy tizeddeel tutott gyorsabb lenni Solbergnél.

Timmy Hansen és Oliver Solberg Polaris volánja mögött szálltak harcba egymással. Hansen jobban rajtolt, de végül 5 tizeddel Solberg diadalmaskodott.

Kristoffersson és Auriol RX2e-vel álltak rajthoz, csatájuk pedig előbbi több, mint 4,5 másodperces győzelmét hozta.

Loeb és Kristensen Porschékba pattantak, hogy döntsenek, végül Loeb 1,6 másodperccel győzte le a norvégot. Ez azonban kevés volt a továbbjutáshoz. A francia duó kiesett, míg a nordic, vagyis északi csapat továbbjutott az elődöntőbe.

Ismét rallycross autók következtek, Ekström és Oliver Solberg összecsapása előbbi győzelmét hozta.

Hansen és Petter Solberg Porschékkal következtek, Hansen ledarálta egy helyen orral a hókupacot, amivel időt veszített, majd a cél előtt pár centivel fordult keresztbe és állt meg. A kört így Solberg nyerte, és Norvégia jutott tovább.

Az elődöntőbe tehát Finnország, USA, Nordic Team és Norvégia jutott be
Kimiläinen Johnsson mérte össze tudását, rallycross autóban ülve. A versenyzőnő 5,5 másodperccel kikapott.

Häkkinen Herta ellen indult Polarisszal. Miután Herta kicsit hibázott és időt veszített, a finn végül 6 tized előnnyel győzni tudott.

Ezek után Häkkinen Johnsson ellen indult, RX2e-vel. A finn azonban hófalba tette az autót, így elbukta a kört.

Kimiläinen és Herta összecsapása utóbbi sima győzelmét hozta, így Finnország búcsúzott és az amerikai páros jutott tovább a döntőbe.

Kristofferson és Petter Solberg Polarisba pattant, hogy legyőzzék egymást. Ez végül Solbergnek sikerült.

Kristensen és Oliver Solberg csatájából is Solberg győzelem született.

Kristofferson és Oliver Solberg sem volt túl magabiztos a közöt körükben, végül utóbbi nyert több, mint egy másodperccel.

Petter Solberg és Kristensen sem könnyen birkózott meg egymással, mindketten hibáztak, végül Kristensen nyert, de az északi csapatnak ez nem volt elég a továbbjutáshoz.


Norvégia és USA jutott a döntőbe
Johnsson és Petter Solberg nyitotta a döntőt, valamint 1-1 Polaris. Solberg körbeért, azonban Johnsson autóját viszont utolérte a technika ördöge, így előbbi nyert.

Oliver Solberg és Herta RX2e-s összecsapása is egészen könnyed Solberg győzelmet hozott, így a norvég csapatnak már csak egy összecsapást kellett megnyerni a végső győzelemhez.

Oliver Solberg (utasa Vettel volt – lehet, hogy el akart lesni pár ralis fogást holnapra?) és Johnson Porschékkal mérkőztek meg egymás ellen, ami Johnson győzelmét hozta, így a norvégok még nem lélegezhettek fel.

Petter Solberg és Colton Herta párosa volt tehát az igazán döntő, és az, hogy bánnak a rallycross autóval. Jól rajtoltak, azonban Herta sok időt veszített azzal, hogy a hófalat megcsípte. Így sima Solberg győzelem született, ezzel pedig Norvégia nyerte a ROC Nations Cupot!

A 2022-es Nemzetek Kupáján a Solberg apa-fiú páros győzedelmeskedett.

Folytatás vasárnap délben, az egyéni Race of Championsszel, vagyis a Bajnokok Tornájával.

Loeb taxisofőr lett

0

Sébastien Loeb igazán elfoglalt volt januárban, és bár rally vb-futamon nem indul februárban, 10 hétből nyolc során versenyautóban fog ülni, ráadásul taxisofőrként is tevékenykedik.

Sébastien Loeb a Dakaron kezdte a 2022-es évet, ahol két hét versenyzés után a második helyen zárt. Épphogy véget ért a szaúdi verseny, máris el kellett kezdenie a felkészülést a Monte-Carlo Rallyra, melyet végül meg is nyert.

A folytatás sem lesz unalmas a kilencszeres rally világbajnoknak, hiszen március közepéig 10 hétből nyolcszor versenyautóba ül.

„Nagyon elfoglalt vagyok, de nem bánom – mondta Sébastien Loeb a Dirtfish oldalának. – A Dakart és a Montét is nagyon élveztem, mindkettőn részt akartam venni, bár tudtam, hogy milyen közel vannak egymáshoz. Csupán egy napot voltam otthon. A Dakar után szombaton értem haza, majd vasárnap már a Monte előtti tesztre mentem. Kevés szabadidőm volt, nem nagyon láttam a lányomat.

Loeb a Monte után hat nappal már saját csapata színeit képviselte a Trophée Andros sorozatban elektromos autóval, mellyel az ötödik helyen zárt a Clemont-Ferrandtól délre lévő Super Besse síterep haván és jegén.

A francia versenyző azonban ezt követően sem fog pihenni.

„Ezen a hétvégén lesz a Bajnokok Tornája. A Trophée Andros csak szombaton volt, a ROC azonban már csütörtökön kezdődik és csak hétfőn térek haza.”

A Bajnokok Tornáját követően pedig az Extreme E idei első versenyén van jelenése Loebnek, a szaúdi Neomban. Egy szabad hétvége után pedig már az Abu Dhabi Desert Challenge következik, mely a tereprally vb (WRRC) hat napon át tartó második futama. A Montét az M-Sport csapatával nyolcadszor megnyerő Loeb pedig csak ezután tud pihenni.

„Nem igazán fogok pihenni. Amikor otthon vagyok, elfoglaltabb vagyok, mint bármikor. Tudtad, hogy van egy másik munkám? Elviszem a lányomat és a barátnőm lányát az iskolába, majd utána elmegyek értük és elmegyünk edzőterembe, táncórára, mindenhova. Őszintén szólva manapság a rally csak hobbi számomra. Igazából taxisofőrként dolgozok.”

Hyundai: Újabb vezető távozik

0

A Hyundai nem a legjobb napjait éli mostanában, hiszen Andrea Adamo távozása, Thierry Neuville tesztbalesete és a Monte problémái után elköszön a csapattól az ügyfélprogramért felelős Andrew Johns is.

A Hyundai Motorsport csapatfőnöke, Andrea Adamo 2021 végén döntött úgy, hogy távozik a koreai gyártótól, és feladatait azóta Julien Moncet csapatigazgató-helyettes látja el.

A koreai gyártó felkészülését a 2022-es vb-szezonra komolyan befolyásolta Thierry Neuville tesztbalesete a Rally1-es autóval, mely során gyakorlatilag megsemmisült az autó egy patakba esve. Szerencsére versenyzői sérülés nem történt.

Ezt követően jött a Monte-Carlo Rally, amelyet csak Thierry Neuville tudott befejezni egy szakaszt nyerve a hatodik helyen. Ott Tänak egy baleset utáni sérülés, Oliver Solberg pedig az autóba áramló üzemanyaggőz miatt állt ki.

A rossz napok azonban nem értek véget továbbra sem a Hyundai számára, március közepén távozik Andrew Johns is, aki a WRC2-es versenyzésért, valamint az i20 N Rally2 és i20 R5 autók programjaiért a felelős.

„A Hyundai Motorsport Customer Racing menedzsere, Andrew Johns személyes okok miatt közös megegyezéssel távozik a csapattól – tudatta a koreai gyártó a Dirtfish oldalával – Johns 2022. március 13-ig látja el feladatait annak érdekében, hogy az i20 N Rally2-vel, az i20 R5-tel, valamint a TCR autóink kínálatával el tudja látni ügyfeleinket.

Johns segíteni fog helyettese megtalálásában a Hyundai számára nagyon fontos szerepkörben, miközben folytatjuk a szélesebb vállalati struktúra újraértékelését. A Customer Racing részlegen belül mások munkája változatlan marad.”

Johns 2019 óta töltötte be posztját, szerepét ugyancsak Julien Moncet fogja átvenni.

A WRC idei második versenyét, a havas Svéd Rallyt három hét múlva rendezik.

Jeges fürdőt vettek a versenyzők a Bajnokok Tornáján

0

A hivatalos edzés csak néhány körös lett egy hóvihar miatt, de a Bajnokok Tornájának versenyzői nem unatkoztak a verseny előtti napon. Előbb egy nagyon jó hangulatú sajtótáékoztatón vettek rész, utána pedig egy léken át ereszkedtek a jeges vízbe, szerencsére nem versenyautóval.

Csütörtökön már a svédországi Pite Havstad városban voltak a 2022-es Bajnokok Tornájának résztvevői. A ROC 18 hivatalos pilótája mellé tartalék versenyzőket is meghívtak a szervezők. Az ERX-ből Andreas Bakkerud és Anton Marklund, a W-Seriesből Emma Kimilainen, valamint kétszeres DTM bajnok Timo Scheider érkezett a helyszínre. A tartalék versenyzőket azért kérték fel a szervezők, hogy ha a világjárvány miatt valaki kiesne, a hétvégi program ne kerüljön veszélybe.

Mégsem a COVID, hanem az élet szólt közbe, Valtteri Bottasnak egyéb elfoglaltságai miatt le kellett mondania a részvételt. A finn helyére a honfitárs Emma Kimilainen ugrott be, aki először Mika Hakkinennel versenyez Finnország csapatában a Nemzetek Kupáján. “Megtiszteltetés, hogy itt lehetek, nagyon szépen köszönöm a meghívást. Mika a gyerekkori hősöm. Épp most beszélgettem a gyerekeivel, majd eszembe jutott, hogy annyi idősen mint ők, én mindig az F1-et néztem vasárnaponként a tévében.” – nyilatkozta Kimilainen.

A program szerint pénteken az edzés következett volna, de egy hóvihar közbeszólt. A versenyzők a sajtótájékoztatóra vonultak, aztán jeges fürdőt vettek. A videó alapján a hangulattal nincs probléma, mindenki remekül érzi magát.


A Botteni öböl jegén kijelölt pályát Jonah Kristoffersson mutatja be. A négyszeres rallycross világbajnok a ROC négy versenyautója közül a Porsche Cayman GT4 Clubsporttal ment körbe.

A Bajonok Tornája szombaton a Nemzetek Kupájával kezdődik, 12 és 15 óra között zajlik a verseny. Vasárnap az egyéni küzdelmekben derül ki, hogy Didier Auriol négy győzelmével továbbra is rekorder marad e ROC-on.

Ross Branch új csapattal folytatja a WRRC-ben

0

Ross Branch a 2022-es Dakart követően a Yamaha csapatától a Hero MotoSports-hoz igazolt, és ezzel folytatja a tereprally vb (WRRC) szereplést, valamint elindul a 2023-as Dakaron.

Ross Branch két éven át a Yamaha Rally Teamet erősítette, azonban a WR450 Rally nyergén kevés sikert tudott aratni.

A botswanai versenyző 2021-ben ugyan megnyerte a Kazahsztán Rallyt, azonban a Yamahával két Dakaron is műszaki hiba miatt nem tudott igazán jól szerepelni.

Ezzel szemben a Hero MotoSports Rally Team csapata hat év alatt ért el arra a szintre, mellyel a 2021-es világkupán dupla dobogós eredményt ért el, majd idén januárban megszerezte első szakaszgyőzelmét Joaquim Rodrigues-zel a Dakaron.

Ross Branch egy rendkívül tehetséges és sokak által kedvelt versenyző, aki első Dakarján, 2019-ben a legjobb újonc lett, 2020-ban pedig privát versenyzőként szakaszgyőzelmet tudott szerezni. 2021-ben már a Yamaha versenyzőjeként megnyerte a Kazahsztán Rallyt, majd a FIM Tereprally Kupában a 10. helyen zárta a szezont.

„Izgatott vagyok, és rendkívül megtisztelő, hogy csatlakozhatok a Hero csapatához, mely megérdemelten kerül a címlapokra – mondta Ross Branch. – Az utóbbi években nyomon követtem a Hero Motorsport fejlődését, és sokszor meglepődtem, hogy ez a fiatal csapat milyen gyorsan érte el a tereprally élmezőnyét.

Úgy érzem, jókor csatlakozok a csapathoz és remélem, mindent meg tudok tenni, hogy nagyszerű eredményeket érjek el. Alig várom, hogy a sportág legjobb és nagyon ígéretes versenyzői mellett motorozzak, akik egyben a barátaim is. Köszönöm a Hero MotoCorp-nak a bizalmat és nagy megtiszteltetésnek tartom, hogy a világ legnagyobb motorkerékpár – és robogógyártóját képviselhetem a világ legnehezebb versenyein!”

A 35 éves motoros első versenye az Abu Dhabi Desert Challenge lesz a Hero csapatával márciusban , mely a Dakart követő második futam lesz a WRRC-ben. A futamon Branch mellett Joaquim Rodrigues és Franco Caimi lesz a Hero három indulója.

„Izgatottan várjuk a szezon folytatást azt követően, hogy a Dakaron megszereztük első szakaszgyőzelmünket – mondta Wolfgang Fischer, a Hero MotoSports Team csapatmenedzsere. – Körülbelül hat év alatt komoly szintre emelkedtünk, épp itt az ideje, hogy egy olyan tehetséget köszöntsünk a csapatban, mint Ross Branch. Ross és Franco pár éve már csapattársak voltak, és örülök, hogy ismét azok lesznek.

Hálával és büszkén emlékszem arra, amikor tavaly Ross megállt Sebastian Buhler balesetekor, hogy segítsen neki Abu Dhabiban. Bízom benne, hogy Ross nagy tapasztalata és bajtársiassága nagy lökést fog adni csapatunknak ebben a szezonban és később is. A csapat jelenleg a márciusi Abu Dhabi Desert Challenge versenyre készül. Joaquim Rodrigues és a tavalyi sérüléséből felépült Franco Caimivel méltón képviselheti Ross a csapatot, miközben Sebastian és Santosh még a tavalyi sérülésből épül fel.”

Latvala: Katsuta túl nagy nyomást tesz magára

0

Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing csapatmenedzsere úgy gondolja, hogy a japán gyártó junior csapatában induló Takamoto Katsuta túl nagy nyomást helyez magára, ami miatt félő, hogy hibákat követhet el a folytatásban.

Takamoto Katsuta számára kalanddal teli volt a Monte-Carlo Rally, melyen a legnagyobb hibáját szombaton követte el, amikor árokba csúszott és tíz percet vesztett.

Az ominózus szakaszon hibázott Ott Tänak, és a WRC3 tavalyi világbajnoka, Yohan Rossel is.

A toyotás japán versenyzőt azonban nagyon lesújtotta a hiba, annak ellenére, hogy nem az egyedüli bajba kerülő volt a szakaszon.

„Kisebb depresszióba esett a szombati napon a hiba miatt – mondta Jari-Matti Latvala versenyzőjéről a Dirtfishnek. – Nagyon szigorú volt magával szemben. Tulajdonképpen a teljesítménye rendben volt, hasonlóan Elfyn Evanséhoz, egy kis hibáért nagy árat fizetett.

Mondtam Takamotónak, hogy nem történt nagy baj, mert sikerült folytatnia a szakaszt és az autó sem sérült meg. Persze a dologgal időt vesztett, de mondtam neki, hogy felejtse el a történteket és koncentráljon a folytatásra, mert nagyon szigorú magával szemben. Ezzel a hibával akár egy negatív spirálba is kerülhet, ha nagyon emészti magát miatta.”

Tavaly nagyon jól kezdte a szezont Takamoto Katsuta, hiszen a Montén, az Arctic Rallyn, valamint Horvátországban is hatodik lett, majd Portugáliában és Szardínián már negyedik, Kenyában pedig megszerezte első dobogós eredményét a második helyen zárva.

Azonban az Észt Rallyn hibázott, egy ugrató után túl keményen ért földet a Toyotával, ami következtében navigátora, Daniel Barritt háta megsérült. Ez pedig negatív spirálba kergette, Észtországban és Belgiumban is kiesett, az Akropolisz Rallyn nem tudott indulni, majd Finnországban és Spanyolországban is hibázott. A szezont pedig végül egy hetedik helyezéssel zárta Monzában.

„Tartok tőle, hogy ezt követően még nagyobb nyomást helyez magára, és szeretném ha ezt sikerülne elkerülnie, mert ez csak a teljesítmény romláshoz vezethet – folytatta a Toyota csapatmenedzsere. – A legfontosabb, hogy igyekezzünk megtalálni a pozitív dolgokat, és próbáljunk pozitívak lenni. Taka egy kicsit olyan, mint én. Elkezd a hibákon gondolkozni, és ha túlgondolja, akkor az nem jó.”

Latvala valóban hasonló problémákkal küszködött pályafutása több szakaszában. Előfordult vele, hogy egy vezetői hiba után „beadta lemondását” –, amelyet a csapata természetesen nem fogadott el. Így Katsuta a legjobb csapatvezetőhöz került. Amikor Ogier első Toyota tesztjén felhívta Latvalát, hogy sajnálja, de összetörte a kocsit, a finn egykori versenyző csak nevetett: „Én is csináltam már ilyet.”

Az autósportban nagyon fontos dolog a mentális kiegyensúlyozottság. Reméljük, Latvalának sikerült Takát átlendíteni és láthatunk még a japán versenyzőtől komoly megvillanást.

Al-Attiyah az Extreme E-ben folytatja

0

Nasser Al-Attiyah az Extreme E-ben induló Abt XE csapat versenyzője lesz 2022-ben, ahol Jutta Kleinschmidt lesz a csapattársa. A Dakar címvédője Mattias Ekström helyére érkezik.

Tavaly decemberben az Abt XE csapata megerősítette, hogy folytatja az idei szezonban az Extreme E sorozatot, azonban versenyzői felállása kérdéses volt, mivel Mattias Ekström távozását fontolgatta.

A svéd versenyző tavaly az Extreme E mellett rally vb és rallycross vb futamokon is indult, továbbá megszerezte a Pure ETCR első bajnoki címét, év közben pedig csatlakozott az Audi Dakar csapatához, ahol Carlos Sainz és Stéphane Peterhansel csapattársa lett.

Ekström az elfoglaltsága és az Abt autójával való elégedetlensége miatt a csapatból való kiszállást fontolgatta.

A motorsport.com oldal értesülései szerint az Abt a 2022-es Dakar befejezéséig adott haladékot Ekströmnek a jövője eldöntésére, a svéd versenyző pedig a visszalépést választotta.

Helyére pedig a Dakar négyszeres győztese, Nasser Al-Attiyah érkezik az Abt XR csapatában. Az idei Dakart megnyerő katari versenyző így a 2001-es Dakar győztesének, Jutta Kleinschmidtnek a csapattársa lesz.

Ekström és Kleinschmidt tavaly nagyon jól kezdte az Extreme E szezonját, azonban az autó sérülései miatt később a kilenc csapatból az ötödik helyet tudtál megszerezni.

„Természetesen kicsit szomorúak vagyunk, hogy távozott Mattias Ekström – mondta Hans-Jurgen Abt. – Remek munkát végzett a csapatunkban az első szezonban a pályán és azon kívül is, valamint húsz éve a családunk tagja is – ami nem fog változni, de természetesen tiszteletben tartjuk döntését. Juttával és Nasserrel most egy élmezőnybe tartozó csapatunk van. Célunk idén a futamgyőzelmek megszerzése és a bajnoki cím lesz.”

Nasser Al-Attiyah az Extreme E szereplés mellett a tereprally vb-n (WRRC) is indul a Toyotával, továbbá a Közel-Kelet Rally Bajnokságban (MERC) is folytatja szereplését.

Az Extreme E két hét múlva Szaúd-Arábiában kezdődik, a WRRC a Dakar után egy hónap múlva folytatódik az Abu Dhabi Desert Challenge futammal, míg a MERC Ománi szezonnyitója után egy hét múlva rendezik a második versenyt Katarban.