back to top
2025. augusztus 15. 21:00
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1280

    Orfű Rally3: Zákányi rajt-cél győzelemmel kezdte a szezont

    0

    Zákányi János és Vidécz Zsolt a rajttól a célig vezetve nyerte a Rally3-as szezon első idei versenyét, az Orfű Rallyt a Takács-Takács és a Fábián-Ihász kettősök között. 

    Zákányi János és Vidécz Zsolt a Rally3-as mezőny számára kiírt négy szakaszból hármat megnyerve 23,1 másodperc előnnyel nyerte az Orfű Rallyt. 

    A második helyen nagy csatában Takács Istvánék zártak, mindössze 1,8 másodperccel megelőzve a Fábián Lóránt-Ihász László kettőst, míg a negyedik helyen Téczely Tamás és Bányai Barna 14,4 másodperc további hátránnyal végzett. 

    Geng Bence és Geng Ferenc a korábbi Opel Corsát lecserélve komoly csatát megnyerve szerezte meg az ötödik helyet a Hondával, míg mögöttük Magyar Péter és Pap Dániel 0,8 másodperc, Szabó Zsolt és Lengyel László 1,1 másodperc, Gráber Tamás és Sándor Csaba 2,7, Békési Richárd és Tóth Gergely 6,1, Pallaghy Botond és Szalay Sándor 11,3 másodperc hátránnyal zárt. 

    A Rally3 bajnokság következő versenyét Egerben rendezik április 30-május 1. között. 

     

    Rally3 nem hivatalos végeredménye 
    1 #403 Zákányi János / Vidécz Zsolt Lada 2105 27:34,0
    2 #407 Takács István / Takács István BMW E36 +23,1
    3 #402 Fábián Lóránt / Ihász László Renault Megane +24,9
    4 #428 Téczely Tamás / Bányai Barna Honda Civic +39,3
    5 #408 Geng Bence / Geng Ferenc Honda Civic +1:07,5
    6 #439 Magyar Péter / Pap Dániel Lada 21011 +1:08,3
    7 #438 Szabó Zsolt / Lengyel László Suzuki Swift +1:08,6
    8 #412 Gráber Tamás / Sándor Csaba Honda Civic Type-R +1:10,2
    9 #406 Békési Richárd / Tóth Gergely BMW 320 +1:13,6
    10 #405 Pallaghy Botond / Szalay Sándor Peugeot 106 +1:18,8 

    További eredmények

    Orfű Historic Rally: Csata Wirtmann mögött 

    0

    Az Orfű Rally historic mezőnyében továbbra is hibátlanul vezet Wirtmann Ferenc és Nyirfás Yulianna a Kalapács-Kalapács és a Kóka-Kóka kettős előtt. 

    Wirtmann Ferenc és Nyirfás Yulianna négyből négy szakaszt nyerve 1:35 percre növelte előnyét az Orfű Rally historic mezőnyében Kalapács Zsolt és Kalapács Kornél előtt, akik azonban csupán 13,8 másodperccel előzik meg Kóka Tamásékat. 

    A negyedik helyen áll Gerencsér Tibor és lánya, Bernadett csupán 3,5 másodperccel megelőzve Mang Hubát és Béres “Unicum” Attilát. Így a negyedik helyért még komoly csata várható az utolsó két szakaszon. 

     

    Historic mezőny állása négy szakasz után 
    1 #301 Wirtmann Ferenc / Nyirfás Yulianna Ford Escort (D3) 27:40,4
    2 #304 Kalapács Zsolt / Kalapács Kornél Opel Kadett (D3) +1:35,0
    3 #321 Kóka Tamás / Kóka Tamás BMW 316 (E3) +1:48,8
    4 #302 Gerencsér Tibor / Gerencsér Bernadett Ford Sierra (E8) +2:32,3
    5 #312 Novák Tamás / Varga Vivien Skoda Favorit (E1) +2:35,8
    6 #316 Mang Huba / Béres “Unicum” Attila Skoda Favorit (E1) +2:40,1
    7 #303 Csukovics István / Kari Lada 21013 (D2) +2:48,4
    8 #306 Rácz Tibor / Hetesi Viktor Lada 21011 (D2) +2:54,3
    9 #310 Müller Roland / ifj. Müller Roland Lada 2101 (D2) +2:58,3
    10 #315 Tóth-Gili Tamás / Patkó Gábor Toyota Corolla (E2) +3:55,0

    További eredmények

    Orfű Rally2: Komoly bajban Geiger Máté az élen 

    0

    Három szakaszgyőzelem után a negyediken komoly műszaki hiba jelentkezett Geiger Máté és Paukovics Lilla Ladájában, ennek ellenére még vezetik az Orfű Rally Rally2-es mezőnyét. 

    Sorozatban három szakaszt nyert és 10 másodperces büntetés ellenére 16,7 másodpercre növelte előnyét Geiger Máté és Paukovics Lilla az Orfű Rally Rally2-es mezőnyében, azonban a negyedik szakaszon váltó és féltengely probléma jelentkezett a Lada 2101-nél, ezért 10,5 másodpercet vesztettek előnyükből, de továbbra is 6,2 másodperccel vezetnek Spindler Jenő és Csizmadia Csaba előtt. 

    A harmadik helyen a bajnoki címvédő ifj. Fogarasi Attila és Toloczkó Péter további 6,7 másodperc hátránnyal áll, míg Zsebe Gábort és Mohácsi Lászlót 4,5 másodperccel előzik meg. 

    Komolyabb, 26,3 másodperces további hátránnyal az ötödik helyen Goller Ákos és Tóthz Szabolcs várhatja az utolsó két szakaszt. 

     

    Rally2 állása négy szakasz után
    1 #211 Geiger Máté / Paukovics Lilla Lada 2101 26:48,8 (0:10)
    2 #219 Spindler Jenő / Csizmadia Csaba Peugeot 208 R2 +6,2
    3 #201 ifj. Fogarasi Attila / Toloczkó Péter Honda Civic Type-R +12,9
    4 #203 Zsebe Gábor / Mohácsi László Skoda Felicia +17,4
    5 #222 Goller Ákos / Tóth Szabolcs Citroen C2 R2 Max +43,7
    6 #223 Géringer Zoltán / Tímár Tamás Honda Civic +44,3
    7 #208 Baksai László / Erdei Zoltán Lada VFTS +45,4
    8 #213 Neukirchner András / Gálik Kata Honda Civic Type-R +50,5
    9 #218 Strider Zoltán / Apkó András Peugeot 208 R2 +54,3
    10 #234 Hinger Dávid / Gyabronka Miklós Lada 2107 +58,3

    További eredmények

    Orfű Teszt Rally: Turán hibátlan az első körben 

    0

    Turán Frigyes és Farnadi Ágnes az Orfű Rally első körének mindkét szakaszán a leggyorsabb volt, így magabiztosan vezet Tóth Tibor és Szabó József, valamint Osváth Péter és Papp Tamás előtt. 

    A bajnoki pontokért küzdő Rally2-es, Rally3-as és Historic mezőnyök után a jövő heti Salgó Rallyra tesztelő mezőny következett az Orfű Rallyn.

    Turán Frigyes Abaligeten 25,9, míg Kővágótőttősön 14,2 másodperc előnnyel nyerte az Orfű Rally szakaszait, így 40,1 másodperc előnnyel vezet a tesztelő Rally1-es versenyzők mezőnyében a Tóth Tibor-Szabó József kettős előtt. 

    A harmadik helyen Osváth Péter és Papp Tamás további 1,7 másodperc hátránnyal áll. 

    A tesztelő mezőnyben nagyszerűen teljesítő Ranga Péter és Czakó Janek csupán 8,4 másodperc hátránnyal áll a Rally4-es Peugeot-val a negyedik helyen, legjobb kétkerék-meghajtású autósként. 

    A tesztelő mezőny még négy szakaszt teljesít a versenyen. 

     

    Teszt mezőny állása két szakasz után 
    1 #T2 Turán Frigyes / Farnadi Ágnes VW Polo GTI R5 11:55,8 
    2 #T3 Tóth Tibor / Szabó József Skoda Fabia Rally2 evo +40,1 
    3 #T1 Osváth Péter / Papp Tamás Skoda Fabia R5 +41,7 
    4 #T8 Ranga Péter / Czakó Janek Peugeot 208 Rally4 +50,1
    5 #T5 Német Gábor / Velezdi Eszter Skoda Fabia Rally2 evo +1:03,1 
    6 #T7 Hangodi Bendegúz / Bunkoczi László Peugeot 208 Rally4 +1:14,6
    7 #T14 Berta László / Császár László Ford Fiesta Rally3 +1:30,5
    8 #T15 Lajtai Zsolt / Matulik Máté Ford Escort Cosworth +1:30,7
    9 #T6 Vida Szabolcs / Hanyik Gergely Skoda Fabia R5 +1:39,1 
    10 #T16 Ráti Gergő / Gerebitz Márk Ford Escort MkII +1:50,6
    11 #T11 Hibján József / Szollár Csaba Ford Fiesta Rally4 +1:55,4
    12 #T10 Merencsics Árpád / Kondella-Fülep Edina Peugeot 208 Rally4 +1:58,9
    13 #T19 Gyuriczky Zsolt / Böröczi Levente Citroen C2 S1600 +2:05,4
    14 #T21 Nemes Csaba / Nemes Richárd Lada 2105 +2:14,0
    15 #T22 Keszler Mátyás / Pál István Audi S2 +4:22,7
    16 #T20 Kiss Zsolt / Bartók Erik BMW E30 +7:40,4

    További eredmények

    Orfű Rally3: Zákányiék vezetnek féltávnál

    0

    Zákányi János és Vidécz Zsolt mindkét szakaszt megnyerte az Orfű Rally Rally3-as mezőnyének első körében, így vezetnek Fábián Lóránt és Ihász László előtt. 

    A Rally2 és Historic mezőnyök után a Rally3-as versenyzők is teljesítették az Orfű Rally első két szakaszát.

    Zákányi János és Vidécz Zsolt 15,3 másodperc előnnyel vezetik az Orfű Rally Rally3-as értékelését az első két szakasz után, miután Abaligeten és Hetvehelyen is a leggyorsabbak tudtak lenni a Ladával. 

    Az első szakasz után még Kaveczki Jenő és Nagy Péter állt a második helyen, azonban a második szakazon eltőrt a Volkswagen féltengelye, így csaknem négy percet vesztettek a 10 és fél kilométeres pályán.  

    A második helyre Fábián Lóránt és Ihász László lépett a második szakaszt követően, akik 15,3 másodperces hátránnyal követik Zákányiékat, míg Téczely Tamást és Bányai Barnát 1,7, Takács Istvánékat 2,3, Guzi Jánost és Somlai Gábort 6,5 másodperccel előzik meg. 

    A Rally3 mezőnye még egyszer teljesíti a szakaszokat. 

     

    Rally3 állása két szakasz után 
    1 #403 Zákányi János / Vidécz Zsolt Lada 2105 13:45,3
    2 #402 Fábián Lóránt / Ihász László Renault Megane +15,3
    3 #428 Téczely Tamás / Bányai Barna Honda Civic +17,0
    4 #407 Takács István / Takács István BMW E36 +17,6
    5 #411 Guzi János / Somlai Gábor Honda Civic +21,8
    6 #424 Bajusz Krisztián / Illés Peti Lada 2105 +30,2
    7 #405 Pallaghy Botond / Szalay Sándor Peugeot 106 +32,1
    8 #439 Magyar Péter / Pap Dániel Lada 21011 +37,6
    9 #412 Gráber Tamás / Sándor Csaba Honda Civic Type-R +41,6
    10 #406 Békési Richárd / Tóth Gergely BMW 320 +50,2

    További eredmények

    Orfű Historic Rally: Wirtmann dupla

    0

    Wirtmann Ferenc Nyirfás Yuliannával az oldalán hozta a szokásos formáját, vagyis az Orfű Rally első körének mindkét szakaszán a leggyorsabb volt. 

    A Rally2 mezőnyét a pályákon a historic mezőny követte, ahol nem történt meglepetés az elsőkét szakaszon.


    Wirtmann Ferenc és Nyirfás Yulianna az Orfű Rally első szakaszát 31,7, míg a másodikat 18,9 másodperc előnnyel nyerte a Forddal Kalapács Zsolt és Kalapács Kornél Opelje előtt, így 50,6 másodperc előnyre tett szert az első kör után.
     

    A második helyért már szorosabb a küzdelem, hiszen Kalapácsékat 13,2 másodperccel követik a BMW-vel Kóka Tamásék, és 17,6 másodperccel Gerencsér Tibor és lánya, Bernadett a Forddal. 

    A historic mezőnyére még négy szakasz vár. 

    Historic mezőny állása két szakasz után
    1 #301 Wirtmann Ferenc / Nyirfás Yulianna Ford Escort 13:50,4

    2 #304 Kalapács Zsolt / Kalapács Kornél Opel Kadett +50,6
    3 #321 Kóka Tamás / Kóka Tamás BMW 316 +1:03,8
    4 #302 Gerencsér Titi / Gerencsér Bernadett Ford Sierra +1:08,2
    5 #311 Studer Gábor / Zsebe Dávid Lada 2105 +1:19,3
    6 #312 Novák Tamás / Varga Vivien Skoda Favorit +1:22,7
    7 #306 Rácz Tibor / Hetesi Viktor Lada 21011 +1:27,5
    8 #316 Mang Huba / Béres “Unicum” Attila Skoda Favorit +1:28,0
    9 #310 Müller Roland / ifj. Müller Roland Lada 2101 +1:34,5
    10 #303 Csukovics István / Kari Lada 21013 +1:39,7 

    További eredmények

    Orfű Rally2: Geiger Máté két szakaszgyőzelemmel nyitott

    0

    Geiger Máté és Paukovics Lilla az Orfű Rally elsőkörének mindkét szakaszát megnyerve vezeti a Rally2 mezőnyét Spindler Jenő és Csizmadia Csaba, valamint Zsebe Gábor és Mohácsi László előtt. 

    Az Orfű Rallyval megkezdődött a hazai rally szezon, és a Rally2 mezőnye már teljesítette is az első két szakaszt a szezonnyitón. 

    Mindkét szakaszon Geiger Máté és Paukovics Lilla voltak a leggyorsabbak és 9,9 másodperc előnnyel vezetik a mezőnyt annak ellenére, hogy az első szakaszról elkéstek, és kaptak 10 másodperc büntetést. 

    A ladás párost Spindler Jenő és Csizmadia Csaba követik a második helyen, miután a második, hetvehelyi szakaszon a 2,4 másodperccel megelőzték a Zsebe Gábor-Mohácsi László-Skoda Felicia triót. 

    A bajnoki címvédő ifjabb Fogarasi Attila és Toloczkó Péter a negyedik helyen teljesítette az első kört4,1 másodperccel követve Zsebééket és 11,6 másodperccel megelőzve a ladás Baksai Lászlót és Erdei Zoltánt. 

    A Rally2-es mezőny ma még négy szakaszt teljesít.

    Rally2 állás 2 szakasz után 
    1 #211 Geiger Máté / Paukovics Lilla Lada 2101 13:25,5
    2 #219 Spindler Jenő / Csizmadia Csaba Peugeot 208 R2 +9,9
    3 #203 Zsebe Gábor / Mohácsi László Skoda Felicia +12,3
    4 #201 ifj. Fogarasi Attila / Toloczkó Péter Honda Civic Type-R +16,4
    5 #208 Baksai László / Erdei Zoltán Lada VFTS +27,9
    6 #204 Péter Pál / Varga Kristóf Honda Civic Type-R +28,7
    7 #223 Géringer Zoltán / Tímár Tamás Honda Civic +28,7
    8 #213 Neukirchner András / Gálik Kata Honda Civic Type-R +29,2
    9 #222 Goller Ákos / Tóth Szabolcs Citroen C2 R2 Max +33,8
    10 #218 Strider Zoltán / Apkó András Peugeot 208 R2 +36,5

    További eredmények

    WRC3-ból lép feljebb Fabrizio Zaldivar

    0

    Némi meglepetésre egy fiatal paraguayi versenyző, Fabrizio Zaldivar került a Hyundai Motorsport WRC2-es csapatába. A 21 éves versenyző a WRC3 mezőnyéből lép idén feljebb. 

    A finn Teemu Suninen és a paraguayi Fabrizio Zaldivar került a Hyundai Motorsport idei WRC2-es csapatába, azonban a két versenyző közül csak a Suninent ismerhetjük jobban, ezért most a 21 éves Zaldivart is bemutatjuk. 

    A paraguayi versenyző 2019-ben a Junior WRC-ben állt rajthoz az argentin Fernando Mussano navigálásával egy Ford Fiesta R2T19-es autóval. A legjobb eredményeit a Wales Rallyn és Spanyol Rallyn érte el, ahol egyaránt a JWRC ötödik helyét érte el, év végén pedig a junior bajnokság nyolcadik helyét szerezte meg. 

    2020-ban maradt a JWRC-ben és a Szardínia Rallyn, majd a Monza Rallyn is a második helyen zárt. Olaszországban még Fernando Mussano, míg Olaszországban a spanyol Rogelio Penate olvasta a Ford Fiesta Rally4-ben az itinert. A szezon végén pedig Tom Kristensson, Martins Sesks és Sami Pajari mögött a negyedik helyen zárt. 

    A tavalyi évben már a WRC3-ban folytatta a paraguayi versenyző a karrierjét, ahol a spanyol Carlos Del Barrio, Dani Sordo korábbi navigátora diktálta az itinert a Skoda Fabia Rally2 evóban. Hét versenyen indulva a WRC3 nyolcadik helyét sikerült megszerezni a párosnak, akik a legjobb eredményt a Szardínia Rallyn értéke el, ahol a WRC2 negyedik helyén zártak. 

    A fiatal Fabrizio Zaldivar a WRC-n kívül főként paraguayi és CODASUR (Dél-Amerikai Rally Bajnokság) futamokon állt rajthoz. Hazai bajnoki futamain egy győzelmet és két dobogós eredményt ért el, míg a CODASUR értékelésben egy nyolcadik helyezés a legjobb eredménye. 

    Az idei WRC2-es szezonban minden bizonnyal Teemu Suninen lesz a gyorsabb versenyző, de a finn pilóta mellett és a Hyundai segítségével sokat tanulhat Zaldivar. 

    Két Tanak tippjével nyert Kasari az ERC3-ban 

    0

    Kaspar Kasari első kategória győzelmét szerezte a Fafe Rally ERC3-as mezőnyében, miután a portugál verseny utolsó szakaszán megtudta előzni Dmitry Feofanovot. Az észt versenyzőnek Ott Tanak és édesapja is adott tanácsot. 

    A 24 éves Kaspar Kasari harmadik ERC futamán indult a Fafe Rally alkalmával, ahol a pénteki szuperspeciál szakaszt megnyerte, a második szakasztól kezdve azonban a második helyre csúszott és csak a verseny utolsó gyorsaságiján tudott ismét az élre állni megelőzve a lett licenccel induló orosz Dmitry Feofanovot. 

    Kasari autóját az OT Racing készíti fel, melyet Ott Tanak és édesapja, Ivar Tanak vezet. 

    “Rengeteg tanácsot kaptam Ott-tól és édesapjától a Fafe Rallyn – mondta az ERC hivatalos honlapjának Kaspar Kasari. – A csapatfőnököm Ivar Tanak, Ott édesapja, így ketten látnak el engem és navigátoromat, Rainis Raidmát tanácsokkal, hasznos tippekkel. Az egész csapat szuper munkát végez.” 

    A Fafe Rally utolsó szakaszát jégpályává változtatta a korábban leesett nagymennyiségű eső, ami komoly feladat elé állította a versenyzőket, és Kasari ezen a szakaszon tudott 37,3 másodperccel gyorsabb lenni Feofanovnál, így az észt versenyző 31,5 másodperc előnnyel szerezte meg az ERC3 győzelmét. 

    “Olyan volt a szakasz, mint egy jégpálya. Csak arra törekedtünk előtte, hogy célba érjünk és ezáltal tapasztalatokkal gazdagodjunk. Az utolsó szakasz előtt azonban közel voltam Dmitryhez, ezért próbáltam gyors lenni. A többi pálya sem volt könnyű a versenyen, de az utolsó szakasz extrém módon csúszott. Szerettünk volna jó eredményt elérni, mivel a következő két versenyen nem indulunk, várhatóan csak a Lengyel Rallytól fogjuk folytatni a szezont.” 

    Orfű: egy új éra kezdete

    0

    Az idei évben új időszámítás kezdődik Osváth Péter pályafutásában az Orfű Rallyval. 2021-ben az éves értékelés abszolút ötödik helye után új kihívásra volt szüksége a balatonfüredi pilótának, aki továbbra is a Skoda Fabia Rally2 EVO-val és Papp Tamással versenyez majd.

    „Azt gondolom, hogy tavaly kihoztuk a lehetőségeinkből a maximumot. – tette közzé közösségi oldalán Osváth Péter. – A fiatalok fokozatosan átveszik az irányítást én pedig úgy vagyok vele, ha már van egy ilyen csúcs technikánk, akkor élvezni akarom a versenyzést. Ezért idén csak olyan futamokon állok rajthoz a magyar bajnokságban, amiket szeretek és külföldre is ellátogatunk majd a csapattal.”

    „Mivel a Salgó is szerepel a programunkban, az orfűi futam tökéletes lehetőséget, hogy egy kicsit visszarázódjunk. Az autót az utolsón csavarig átnéztük a télen, amit kellett kicseréltünk rajta. Bakonyát és Árpádtetőt nagyon szeretem, az aszfaltos pályákat tekintve mind a kettő a top5-ben van nálam, ráadásul Tomi miatt már félig hazai pályának minősül nekünk.”

    Az Orfű Rallyn a klasszikus mecseki pályák mellett az 1-es rajtszám is apró pluszt jelent az Osváth – Papp kettős számára.

    „Ugyan a rajtpozíciónk a tavalyi teljesítményünknek szól, de büszkén viseljük az 1-est, igyekszünk megfelelni neki. A cél az, hogy felszabadultan, fokozatosan gyorsulva végig csináljuk a versenyt, a célban pedig elégedetten szálljunk ki a Skodából.”