back to top
2025. augusztus 15. 19:41
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1281

    Goller Ákost és Tóth Szabolcsot motiválja a népes mezőny…

    0

    Izgatottan várja az orfűi nyitó futamot Goller Ákos és Tóth Szabi, akik a 2022-es szezont egy Citroen C2R2-vel fogják teljesíteni Rally2-ben.

    Bennetek van már a bugi a hétvégi futam miatt?

    – Már december óta mocorgunk, hogy újra versenyautóban ülhessünk. Az egészségem igaz nem százas, kicsit náthás vagyok, de ezt a szilveszteri futamhoz hasonlóan – ahol a lábammal volt egy kis gond – félretesszük, és belecsapunk a lecsóba. Szóval valóban nagyon várjuk, hogy megmérettessük magunkat az idei első R2-es versenyen.  

     

    Orfűn indultál először 2021-ben?

    – Igen, és a környék szimpatikus, viszont hiába ismertük meg a pályákat az elmúlt évben, idén nem tudjuk hasznosítani, mert csak részben fedik egymást a szakaszok, egyedül a szervizpark, ami változatlan. Az egyes gyors Árpádtető – Remeterét volt, most pedig Abaliget – Árpádtető, amit ugye ismerek, de az is fordítva van. A második szakasz pedig a tavalyi, de most ellenkező irányból támadunk. Úgyhogy egy szuper itinerre lesz szükségünk, amit a pályabejárás során fogunk abszolválni. 

     

    Azzal nem lesz probléma, simán megoldjátok a navigátoroddal… Szabival.

    – Én is így gondolom, attól függetlenül, hogy Orfűn még nem együtt mentünk, csak a Szilveszter Ralin. Szabi egy tapasztalt navigátor, és nemigen van olyan futam, ahol ő valamilyen autóban már nem diktálta a tempót. Illetve bennem is nő a magabiztosság, ahogy egyre több versenykilométert tudunk majd magunk mögött. Az első komplett évünk lesz, ezért fel vagyunk készülve, hogy sok ismeretlen szakasszal és helyzettel találkozunk majd, de ez hálistennek múlt évben sem okozott problémát. Mindig alkalmazkodunk az adott körülményekhez. 

     

    14 páros lesz a riválisotok, milyen célt tűztetek ki ennek tekintetében?

    – Az eddigiekhez képest picit jobban odafigyelve tervezzük a kezdést, de semmiféleképpen nem ész nélkül. Tehát fokozatosan szeretnénk felépíteni a versenyt. Én azt mondom, hogy így az első futamon nem kell megváltani a világot, egy húzós tempóval kell autózni, de a biztonságot szem előtt tartani, aztán meglátjuk hová leszünk elegek. Abban bízunk, ahogy jön a tapasztalat és az összeszokás Szabival és az autóval, úgy egyre nagyobb álmokat szövögetünk helyezés tekintetében is. Minket kifejezett motivál a magas létszám a kategóriában, szerintem jó ilyen népes mezőnyben autózni, igazi kihívás számunkra. A megérzésem jót sugall, reméljük megcsípjük az elejét, de tudjuk mindenki más is a dobogós helyezésért megy. 

     

    Reklámpartnereink segítségét köszönjük!

     

    Szöveg: Tiba Anita
    Fotó: Peremicki István

    A Horváth Rallye Ase versenyzői dobogós helyekért érkeznek Orfűre

    0

    A Rally3-as győzelemért megy a szezonnyitó Orfű Rally-ra a Horváth Rallye Ase, ahol összesen hét párossal vesznek részt.

    A Rally3-ban öt páros, a Historic Bajnokságban egy, míg a teszt mezőnyben szintén egy párosuk található meg a nevezési listán.

    Horváth
    Fotó: Sári Péter / Rallyhearthu

    „A teszt mezőny előfutója a Kiss István – Kovács Gábor duó a csapat EP3-as Hondájával vesz részt a versenyen. Pisti az MNASZ egyik tehetségkutatóján lett felfedezve, nagyon nagy tehetségnek tartották, már sokszor befejezte a pályafutását, de pár évente kedvet kap, hogy újra elinduljon. Legutóbb 2017-ben indult el egy versenyen” – kezdte a beszélgetést Németh 16V Péter, majd hozzátette. „A teszt mezőny mellett a Historicban is egy párosunk indul a Novák Tamás – Varga Vivien duó. Istvánhoz hasonlóan Tamás is régi motoros, hasonlóan hozzá évi egy – két versenyen indul el egy Skoda Favorittal.

    Horváth
    Fotó: Sári Péter / Rallyhearthu

    A csapat a Rally3-ba adja a nagy mezőnyt, a Ladától a BMW-n át a Suzukiig próbálják lefedni a teljes mezőnyt.

    „A Zákányi János – Vidécz Zsolt párost senkinek nem kell bemutatni, nagyon nagy tehetség áll a fiúk mögött. Új autóval vágnak neki a 2022-es szezonnak és nagyon szeretnénk, ha megnyernék a futamot, hiszen minden adott a jó eredményhez. A Baracsi Zsolt – Sóvágó Ádám duó megkeresett minket, hogy nálunk szeretnének menni és mi természetesen mindenkinek szívesen segítünk. Most indulnak először Rally3-ban a nagyon erős P13-ban mennek majd egy Bmw-vel. A Kovács Roland – Hering László páros a Zákányihoz hasonlóan nagyon rég óta nálunk megy, és azt gondolom, őket sem kell senkinek bemutatni, hiszen nagy közönség kedvencek. Két Suzukis párosunk is van a Buris István – Poczang Valér és az Orsós Tibor – Orsós Tibor párosok személyében” – tette hozzá Péter.

    Horváth
    Fotó: Sári Péter / Rallyhearthu

    A 2022-es Orfű Rally-n a versenyzőknek hat gyorsasági szakaszt kell teljesíteni 50 kilométer össztávval.

    Köszönjük Partnereinknek!

    Fotó és szöveg: Sári Péter / rallyhearthu

    Csomós Mixi köszöni a szurkolást

    0

    Rengetegen szurkoltak a Csomós Mixi, Nagy Attila párosnak idei első rally Európa-bajnoki futamukon, a Fafe Rallyn. Mixiék a saját Facebook csatornájukon közzétett videóban köszönték meg mindenkinek a támogatást. 

    Érdemes végignézni a videót, mert az utolsó pillanatokban olyan dolog történik, ami nagyon ritka, Csomós Mixi elmosolyodik!

    A magyar páros szereplése mindenkit meglepett, az első napon még a verseny feladását is fontolgatták, de szerencsére nem így tettek, másnap a száraz körülmények között gyorsasági szakaszt is tudtak nyerni és végül a 10. helyre tornázták fel magukat, amivel a Rallycafe.hu cikke szerint történelmet írtak.

    A jövő hétvégi Azori-szigetek Rallyt kihagyják, legközelebb a Kanári-szigetek Rallyn találkozhatunk velük.

    A szezonnyitó rally Európa-bajnoki futam másik magyar érdekeltségű párosa Herczig Norbert és Igor Bacigal, sajnos az utolsó gyorsasági előtt kiestek, amiről a sofőr úgy nyilatkozott, hogy „Nem tudom visszaadni szavakban, mennyire nehéz volt.”

    Az abszolút hetedik helyről estek ki, ami Tempestini hibája után akár a hatodik is lehetett volna, amivel az első idei magyar Eb-pontokat szerezhették volna.

    Jó hír viszont, hogy Herczig jövő héten ott lesz az Azori-szigetek Rally, az Európa-bajnokság második futamán, így hamar szépíthet.

    Sőt, nem csak egy, hanem két Herczignek is szurkolhatunk, hiszen Herczig Patrik, Bán Viktor navigálásával egy Renault Clio Rally5-tel vág neki az Eb-n a Toksport által üzemeltetett Clio Trophynak.

    Az Azori-szigetek Rally nevezési listája itt található.

    Wirtmann: Mintha a vb-re készülnénk

    0

    Régi-új navigátorral áll rajthoz Wirtmann Ferenc az idei Historic Országos Rallybajnokság szezonnyitóján, az Orfű Rallyn. A Ford Escort Mk II-esben ezúttal Nyirfás Julianna olvassa az itinert. Wirtmann állandó társát, Kerekes Jotit ugyanis kölcsön adta egykori navigátorának, Schneer Lászlónak, aki a csapat Gruppe 2-es Zsigulijával debütál a historic bajnokságban. 

    Ritkán fordul elő a Wirtmann műhelyben, hogy nem az Mk II-es Escort áll a középpontban. Az autó most is megkapta a téli felkészítést, ami egy féktárcsa és olajcseréből állt az Orfű Rally hetében.

    Addig elő sem került a tavalyi szezonzáró futam óta. Ugyanis mindenki a csapat Gruppe 2-es Zsiguliján dolgozott, ami 11 éve készült el, de tulajdonképpen most futotta az első tesztköreit. 

    „Most sincs még kész teljesen – nevet Wirtmann. – 11 éve nagyon szépen összeraktuk, de az állás nem tett jót neki, úgyhogy szinte nincs olyan tömítés, amit ez elmúlt hetekben ne kellett volna kicserélni rajta. 

    Fotó: Wirtmann Ferenc

    Az Orfű Rally lesz az első éles bevetése Schneer Lacival a volán mögött, aki 2011-ig navigált nekem és most úgy gondolta, kipróbálja magát a volán mögött is. Mindenki a Zsigulin dolgozott, még egy villamos munka van rajta, remélem bírni fogja a versenyt. 

    A szezonnyitóra kölcsön adtam Lacinak (Kerekes) Jotit, de csak erre az egy versenyre. Joti helyére pedig (Nyirfás) Julcsi ugrik be. Vele is versenyeztem már többször, hihetetlen precíz, nagyon jó navigátor. Most is úgy készül, mintha a vb-re mennénk. 

    Fotó: Wirtmann Ferenc

    Az Escort is készen van. A héten elővettük, új féktárcsát, olajcserét kapott, beállítottuk a futóművét és ezzel meg is volt a téli nagy szerviz. Egy kört mentem vele, hát nagyon harap, észnél kell lenni. Fél éve versenyeztem vele utoljára, szerintem Orfűn az első körben kicsit óvatosabban kezdek, aztán majd meglátjuk.“  

    Az ERC2 bajnok Pardo bizonyította tehetségét 

    0

    A spanyol Javier Pardo a tavalyi ERC2 bajnoki cím után az idei Rally Európa-bajnoki szezonra Rally2-es autóra váltott, amivel már a Fafe Rallyn bizonyítani tudta tehetségét. 

    Javier Pardo tavaly az ERC2 bajnoki címét hat futamon szerzett hat győzelemmel szerezte meg, majd az idei évre már Skoda Fabia Rally2 evóra váltott, amivel a debütáló versenyen, a Fafe Rallyn két szakaszt nyert és a negyedik helyen ért célba. 

    “Az első nap nagyon nehéz volt az időjárási körülmények miatt – mondta a 25 éves spanyol skodás pilóta az ERC hivatalos oldalának. – Sikerült ennek ellenére nyugodtan vezetni és nem hibázni. A második napon már lehetett gyorsítani, így ezt mi is megtettük. Folyamatosan próbáltunk sietni, és a gyors tempót a szakaszok is lehetővé tették. Nagyon jól éreztem magam az autóban és a szakaszokon, így is sikerült két szakaszt nyerni. Nagyon elégedettek vagyunk az eredménnyel.” 

    Pardo az ERC-Michelin Talent Factory sorozat tagja, ahogy Erik Cais és Simone Tempestini is, azonban célba érni csak a spanyol versenyző tudott, cseh és román-olasz társa egyaránt a Power Stage-n esett ki. 

    Az ERC-Michelin Factory sorozatban a 28 év alatti Rally2-es versenyzőket értékelik, akik Michelin gumikat használnak. 

    A spanyol Javier Pardo a negyedik helyének köszönhetően az Azori-szigetek Rallyn a 3-as rajtszámot viselheti 

    Az FIA kész változtatni a hibrid szabályokon 

    0

    Az FIA kész változtatni a hibrid rendszer szabályain, miután a Hyundai és a Toyota is erre kérte, azt követően, hogy a Svéd Rallyn több versenyző is a rendszer meghibásodása miatt estek ki. 

    A Toyota Gazoo Racing és a Hyundai Motorsport is a hibrid szabályok megváltoztatását kérte az FIA-tól, miután a Svéd Rallyn Ott Tänak és Elfyn Evans is emiatt esett ki. 

    Andrew Wheatley, az FIA rally igazgatója a Motorsport.com oldalnak megerősítette, hogy a szombati Motorsport Világtanács (WMSC) ülésen a hibrid rendszer szabályainak esetleges változtatása is napirendre kerül. 

    Az FIA jelenlegi szabályozása szerint a hibrid autókkal versenyzők kénytelenek kiállni, ha autójukban felvillannak a figyelmeztető lámpák, vagy ha a hibrid rendszert jelző lámpák közül valamelyik nem világít. Akkor is félre kell állni, ha az autó egyébkén mozgás- és versenyképes továbbra is. 

    Ilyen problémánál biztonsági okokból nem lehet az autóhoz nyúlni, amíg az FIA vagy a hibrid rendszert gyártó Compact Dynamics arra engedélyt nem ad. 

    “A Monte-Carlo Rallyn is nehéz kihívás várt a hibrid rendszerre, de a Svéd Rally még nehezebb volt – mondta Andrew Wheatley. – Egyértelműen probléma, ami Ott Tänak  esetében történt, hiszen nem tudtuk pontosan, hogy mi a baj.

    Általában egy probléma esetén a mérnökök azonnal megtudják mondani, hogy mivel van baj, de ez esetben nem így történt. Megértjük, hogy a csapatok szeretnék, ha változna a szabályozás, ezért a WMSC ülésen fogunk erről beszélni.

    Remélhetőleg sikerül megoldanunk ezt a problémát. Igyekszünk mindig a hibrid rendszerrel kapcsolatos minden problémát felvetni és azokra megoldást találni, de nem lehet mindig mindenre gondolni.

    A Svéd Rally után beszéltünk a csapatokkal, hogy Ott Tänak miért kaphatott figyelmeztetést a hibrid rendszerről. Ugyanakkor azt is ki kell vizsgálni, hogy mi volt a probléma, és miként lehet azt megoldani, továbbá a sportszabályzat módosítását is megvitatjuk, hogy ne kelljen minden esetben kiállni a rendszer problémája esetén, hogyha az autó egyébként működőképes.” 

    Vilarino: Hihetetlen volt ott versenyezni, ahol McRae-t néztem

    0

    Luis Vilarino a Fafe Rally idején a Portugál Rallyn is használt Lameirinha szakaszon is versenyezhetett, ahol egykoron Colin McRae-t látta. 

    A Lameirinha egy legendás szakasz a Portugál Rallyról, és most a Fafe Rally programjába is bekerült híres ugratójával együtt. 

    A spanyol skodás Luis Vilarino elárulta, sok emlék eszébe jutott diákkorából, amikor ezen a szakaszon kedvencét Colin McRae-t nézte. 

    “25 évvel ezelőtt mér mérnökhallgató voltam, amikor barátaimmal elmentünk a Portugál Rallyra, első WRC futamomra – mondta Luis Vilarino az ERC hivatalos honlapjának. – Emlékszem, ahogy a hegyekből a pálya szélére futottam a Lameirinha szakaszon, hogy Colin McRae-t láthassam. Azóta is megmaradt emlékezetemben a skót versenyző, és minden Fafe Rallyn, vagy Portugál Rallyn eszembe jut. Hihetetlen volt azokon a szakaszokon versenyezni, ahol egykor Colin tette. A híres ugratón pedig mindent megtettem, hogy szépre sikerüljön, ahogy Colin McRae is csinálta.” 

    A 48 éves spanyol versenyző a Fafe Rally 11. helyét szerezte meg  

    “Vasárnap reggel magunkra ijesztettünk, mert eltörtük a jobb hátsó felfüggesztést, ami miatt nagyon nehéz volt később vezetni. Tudtam, hogy fontos lesz célba érni, és szerezni néhány pontot. Ez még csak a harmadik murvás versenyem volt, és ezúttal is sokat tanultam.” 

    Vilarino és navigátora, Javier Martinez a jövő heti Azori-szigetek Rallyn is rajthoz áll. 

    Gerencsér Titi meglódul egy kicsit

    0

    Bármennyire is hihetetlen de az Orfű Rally lesz Gerencsér Titi debütáló versenye az Országos Historic Rallybajnokságban. A magyar rallysport 71 éves élő legendája lányával, Gerencsér Bernadettel és azzal a Ford Sierra RS Cosworth 4×4-gyel áll rajthoz, amellyel 2016 óta láthatjuk őket előfutni. 

    „Ha már megvan az autó és szeretem a pécsi pályákat, akkor miért ne mennék?“ – nevet Titi bá a kérdésemen, hogy miért vág bele a Historic versenyzésbe. 

    „Az autó elméletileg historic. Itt áll mellette az Escort is, de az még túl fiatal, nem mehet a Historicban, úgyhogy marad a Sierra. Bernivel ezzel futottunk elő egy párszor, de most úgy voltam vele, hogy ha az előfutás és a versenyzés is ugyanannyiba kerül, akkor miért lóduljunk meg egy kicsit.“

    Titi bá olyan sokat ment már a Sierrával, hogy még én is elbizonytalanodtam, hogy ez vajon az az autó, amivel régen is versenyzett-e, de aztán persze gyorsan leesett, hogy nem lehet, mert hogy régen Escorttal ment. 

    „Tudod, Ford mániás vagyok – nevet. – Már régebben is nézegettem a Sierrát, nagyon tetszett és hat éve sikerült vennem egy egész jó állapotban lévőt. Azért A-s, mert direktszűrős, vastag kipufogós és a szűkítője is 34 mm-es, egyébként minden széria rajta. De ebből is simán ki lehet hozni háromszáz lovat.“

    Fotó: Sári Péter / #rallyhearthu

    Itt egy kicsit belemerültünk a műszaki részletekbe, hogy a Sierrában nincs sper, csak középen és hátul viszkó, amiben 48 lamella van, egyik külső, a másik belső bordázású, de nem is ez a lényeg, hanem, hogy hogyan lehet közlekedni ezzel a nem kis méretű vassal. 

    „Lóbálni kell, vagy ahogyan Kőváry Barna szokta mondani, löttyinteni kell a kocsit, ha pedig megindult, akkor meg győzd összeszedni“ – nevet megint Titi bá, de ebből arra következtethetünk, hogy azért fog keresztbe menni a Sierrával. 

    „Nézd, van 370 darab serlegem, nem azért megyek, hogy nyerjek még egyet, hanem azért, hogy jól érezzük magunkat.“

    Fotó: Sári Péter / #rallyhearthu

    Na, pont ezt akartuk hallani, mert ha Titi bá jól érzi magát, akkor bizony a szurkolók is. A kérdés az, hogy lánya, Berni hajtani fogja vagy visszafogni. 

    „Van amikor hajt, van amikor visszafog. Amikor kerekre tágul a szemem, akkor mindig kérdezi, hogy apu, miért kell ezt, de jól csinálja (a navigálást).“

    Az Orfű Rally érdekessége lesz, hogy két egykori ellenfél egyszerre debütál a Historicban. Schneer László egy korábbi cikkünkben, már említette Gerencsér Titit, hogy a hetvenes években együtt szlalomoztak.

    „Ez így volt – erősíti meg Titi bá. – Ő akkor széria Zsigulival ment, lobogott is rendesen.“

    Nem tartozik szorosan a cikkhez, de persze előkerült egy régi sztori is. 

    „1976-ban mentem az első versenyemen a Trabanttal, akkor még Kati (Titi bá felesége) navigált. Topor Kálmánnal és Baranyai Attilával teljesen egálban végeztünk. Úgy döntötték el, hogy ki nyerte a versenyt, hogy este kilenckor egy kalapból húztuk ki a neveket. Mi másodikok lettünk.“

    Fotó: Sári Péter / #rallyhearthu

    Na és most, milyen eredményre pályázik? 

    „Nem tudom, régen mentem már mezőnyben. A Sierrával szerintem lehet nyerni, de sok jó sofőr van, meglátjuk. Az biztos, hogy mi nagyon fogjuk élvezni.“

    Szerintem akkor mi is. Hajrá Titi bá!

    Bútor Robi indul a Horvát Rally vb-n

    0

    Ma a közösségi oldalán jelentette be Bútor Róbi a szenzációs hírt, hogy Tagai Róbert navigálásával rajthoz áll a Horvát Rally vb-futamon. Sajnos nem a Citroën C3 WRC-vel, hanem egy Peugeot 208 Rally4-gyel indul, de így is biztosan sokan fognak nekik szurkolni, akár a helyszínen élőben, akár itthon. 

    „Kedves Szurkolók, Követőink! – áll a Bútor Rally Team közleményében – Nagy örömmel és egyben izgalommal osztjuk meg veletek a nagy hírt, hogy a Bútor Róbert-Tagai Róbert páros benevezett és rajthoz áll a Croatia Rally vb-futamon (2022. április 21-24.), egy TRT által biztosított Peugeot Rally4-es versenyautóval.

    A csapatot a Peugeot Magyarországi Importőre támogatja és kíséri el a futamra, ahol a fő célunk a 300 km gyorsasági szakasz megtétele és a nem mindennapi feladat teljesítése, ami mindannyiunk számára óriási kihívás lesz.

    Egy álmatlan éjszaka szüleménye volt ez az ötlet, de ismét egy óriási visszaigazolás, hogy az ember az akaratával és kitartásával elérheti a céljait, mert ugyan úgy, mint a C3 WRC, ez a projekt is napok alatt állt össze és rövidesen már a teszten készülhetünk életünk egyik legnagyobb kihívására.

    Természetesen tudom magam hová tenni, ezért nem gondolom, hogy a sok fiatal tehetség között a kategória élmezőnyében fogunk autózni, de egyben bízom a rutinunkban és a higgadtságunkban, ami ezen a versenyen nagyot sokat érhet.

    A két tréningből való pálya feldolgozás szintén óriási feladat, de az ország egyik legjobb navigátora a társam, így ettől sem tartok. Az autó egy teljesen új építésű, legfrissebb specifikációjú Peugeot Rally4, mely a TRT műhelyében készül.

    A szervizhátteret is a Tagai Tamás nevével fémjelzett TRT biztosítja, ami garancia arra, hogy vb-s tapasztalatukkal és elszántságukkal egy üzembiztos és kiváló autót kapjuk, erre a kemény hétvégére.

    Reméljük, hogy minél többen ki tudtok jönni szurkolni, még annak ellenére is, hogy ez a futam, nem az általunk nyújtott látványról fog szólni, de ezért majd a WRC-s világsztárok kárpótolnak Titeket!”

    Találkozunk Zágrábban
    Bútor Robi

    Itt van Loeb versenyautójának közúti változata

    0

    A Prodrive bemutatta az új Hunter Hypercart. A 600 lóerős, négykerék-meghajtású terepjáró a Bahrain Raid Xtreme versenyautójának alapjára épült, amellyel a kilencszeres világbajnok, Sebastien Loeb versenyzett a Dakaron. 

    Bár az autó még gyorsabb és erősebb, mint a versenyautó, egyúttal kifinomultabb is. Ian Callum, aki az eredeti versenyautó külsejét tervezte, visszatért a projekthez, hogy olyan új belső teret alkosson, amely jobban megfelel a mindennapi használatnak.

    „Számos hiperautó van a piacon, de mindegyiknek jó utakra vagy akár versenypályákra van szüksége ahhoz, hogy megmutassák teljesítményüket. Megállapítottuk, hogy a világ bizonyos részein, különösen a Közel-Keleten, hatalmas területek várnak még felfedezésre, amelyekhez nem vezetnek aszfaltos utak. Ezért miért ne hozzunk létre egy olyan járművet, amely lehetőséget nyújt ezeknek a régióknak a felfedezésére, olyan teljesítménnyel, amely jóval meghaladja a korábbi terepjárók által kínált szintet” – mondta Dave Richards.

    Prodrive Hunter
    foto: Prodrive

    A Hunter megtartotta a Dakar versenyautó motorját, hajtásláncát és felfüggesztését, de a vezethetőség javítása érdekében a szekvenciális sebességváltót egy hatfokozatú egység váltotta fel, amely ezredmásodpercek alatt biztosítja a sebességváltást.
    Mivel a hiperautónak nem kell megfelelnie a szigorú versenyszabályoknak, a teljesítmény több mint 50%-kal nőtt. A 3,5 literes ikerturbós V6-ost a Prodrivenál úgy hangolták, hogy több mint 600 lóerőt és 700 Nm nyomatékot produkál, miközben könnyebben vezethető.
    A Prodrive becslése szerint ez 0-100 km/h sebességre kevesebb, mint négy másodperc alatti gyorsulásra elég, a végsebessége pedig közel 300 km/h lesz.

    Prodrive Hunter
    foto: Prodrive

    „Szándékos döntöttünk úgy, hogy a Hunter Hypercart a lehető legközelebb tartjuk az eredetihez. Az a cél, hogy lehetőséget adjon a tulajdonosoknak, hogy megtapasztalják, milyen Loeb Dakar autójával a sivatagon át vezetni, de a közúti autók minden kényelmével. Emellett alkalmas arra, hogy otthonról, a városon keresztül bármely úticélhoz eljusson.” – mondta Richards.

    Az autó megtartotta a versenyautó vázát és bukócsöveit. A dupla lengőkaros felfüggesztés kettős lengéscsillapítói 400 mm-es elmozdulásra képesek – ez a 50 milliméterrel több, mint a versenyautóé. Az összes karosszériaelem karbonból készült, amely a Prodrive Composites által gyártott újrahasznosított anyagokat tartalmazza.

    Prodrive Hunter
    foto: Prodrive

    „Az első kísérleti jármű jelenleg a Közel-Keletet járja, ahol az ügyfeleknek lehetőséget kínálnak arra, hogy vezessék a Huntert, és személyes igényeiket is elmondják a sorozatgyártású járművekre, amelyeket még ebben az évben szállítanak le” – árulta el Dave Richards.

    Az autó ára is hypercarhoz méltó, a helyi adók nélkül 1.25 millió font.

    Prodrive Hunter
    foto: Prodrive