back to top
2025. augusztus 15. 18:05
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1282

    Merencsics bajnok autóval indul idén

    0

    A Rábaringen után Orfűn folytatja a Mitropa Kupa felkészülést a Merencsics Árpád – Kondella-Fülep Edina páros, akik az idei évtől egy Peugeot 208 Rally4-et hajtanak.

    A rábaringi tesztnapon 50 kilométert tudtak autózni, ahol megismerkedtek az új autóval, amivel egyébként Szauer Gergő a tavalyi évben bajnoki címet szerzett.

    „Nagyon boldog vagyok, hogy egy ilyen hosszú szünet után újra autóba ülhettem. A cél az volt, hogy az első verseny előtt visszarázódjunk a ritmusba, és hogy jól érezzük magunkat. Egy féle gumit használtunk és csak a nyomást állítgattuk. Edina nagyon jól fel volt készülve, nekem kellett megszokni az új kocsit. A beállításokba még nem mentünk bele, mindennek el fog jönni az ideje” – kezdte a beszélgetést Merencsics Árpád.

    Az autót sikerült belakniuk, a gumikat elfogyasztották és már nagyon várják az orfűi szezonnyitó versenyt. 

    „Nagyon várom az Orfű Rally-t, ahogy a Mitropa Kupát is. Tudjuk azt, hogy az autónk tudja, hiszen Gergő bizonyította ezt korábban. Természetesen a határainkon belül szeretnénk vele menni, nem akarunk nagyobb kockázatot vállalni vele. Az orfűi pályákat ismerjük, korábban sokat mentünk itt. Ami mindenképpen jó, hogy nagyon erős kategória gyűlt össze, több Rally4-es Peugeot is lesz a mezőnyben és itt lesz a tavalyi Peugeot Kupa bajnok is. Fogjuk nézegetni az időket, majd meglátjuk hová leszünk jók. A gumival nem vagyunk még teljesen képben, hiszen változatos időjárásra lehet számítani” – tette hozzá Árpád.

    A csapat együttműködő partnereinek köszöni a segítséget!

    Fotó és szöveg: Sári Péter

    Vaskó Levente: „Rengeteg tapasztalatot szereztem ebben a mezőnyben”

    Vasárnap vette kezdetét az idei Magyarország Nyílt Nemzeti Motocross Bajnokság. A piliscsévi szezonnyitón ott volt a Korda Racing versenyzője, az MX Open kategóriában induló Vaskó Levente. A motoros elmondta, elérte a kitűzött célját, ugyanis a rajthelyéhez képest mindkét futamon képes volt előre jönni, és az ilyen viadalok fognak jobb versenyzőt faragni belőle – áll a Korda Racing hivatalos közleményében.

    A hazai endurocross bajnoki szezon után március 13-án, vasárnap elrajtolt a 2022-es Magyarország Nyílt Nemzeti Motocross Bajnokság is. A mezőnyben természetesen ott volt a Korda Racing versenyzője, Vaskó Levente is, aki idén ismét az MX Open kategóriában áll majd rajthoz az öt versenyből álló bajnoki sorozatban.

    A fiatalember a rendkívül népes mezőnyben egy igencsak nehéz pályán előbb a 20. helyen zárt az időmérőn, majd mindkét futamon sikerült ezen még javítania: az elsőn egy közepes rajtot követően végül a 18. pozícióban látta meg a kockás zászlót, míg a másodikban egy bukást követően is képes volt a 17. helyig előretörni a piliscsévi szezonnyitón.

    „A pálya nagyon jól elő volt készítve a versenyre, és nem titkolom, amikor megláttam, hogy hányan indulunk és milyen erősségű a mezőny, volt egy kis izgalom bennem. A szabadedzést és az időmérőt egyben tartották meg, és sikerült a huszadik rajthelyet megszereznem, amivel elégedett voltam.

    Fotó: Korda Racing

    Az első futamban egy közepes rajt után a tizennyolcadik helyen intettek le, azaz képes voltam előrébb kerülni. A második futamban sajnos buktam a rajtot követően, és mintegy harminc másodperces hátrányból kellett a mezőny után erednem. Mindent kimotoroztam magamból, így sikerült a tizenhetedik helyig visszaküzdenem magam.

    A pálya a második futamra már elég nehéz volt számomra, de az ilyen és hasonló pályákon lehet a legtöbbet tanulni. Nagyon gyors mezőnyben volt szerencsém motorozni a hétvége folyamán, és úgy gondolom, rengeteg tapasztalatot szereztem a hétvégén” – fogalmazott Levente.

    Fotó: Korda Racing

    A Korda Racing csapattulajdonosa elégedett volt versenyzője teljesítményével, és főleg a második futamon mutatott határozott motorozásra lehet építeni az év további részében. 

    „Úgy látszik, ha Levente képes lesz a második futamon látott teljesítményre az év hátralévő bajnoki futamain, akkor akár a legjobbakat is megközelítheti.

    Természetesen az a legfontosabb, hogy az itt szerzett tapasztalatokat már a legközelebbi viadalon hasznosítani tudja, és az ő szorgalmával biztos vagyok abban, hogy remek jövő áll előtte” – jelentette ki Korda Erik csapattulajdonos. 

    Herczig: Nem tudom visszaadni szavakban, hogy mennyire nehéz volt

    0

    Extrém nehéz körülmények között remekül helytállt Herczig Norbert és Igor Bacigál a Fafe Rallyn, az utolsó gyorsasági előtt azonban egy navigációs hiba miatt nem ért célba a ŠKODA Rally Team MRF Tyres Hungaria párosa.

    Élete legnehezebb versenyeként jellemezte Herczig Norbert a Rally Serras de Fafe e Felgueiras szombati versenynapjának végén az ERC első fordulóját. Kilenc gyorsasági után a hetedik helyen állt a magyar duó, megelőzve mindkét csapattársát.

    Köd, sár, hatalmas kövek a nyomban amit kerülgetni kellett, akkora eső, hogy nem bírta az ablaktörlő, hogy csak a legnehezebbeket soroljam. Nem tudom visszaadni szavakban, hogy mennyire nehéz volt ez a nap.

    Folyamatosan tanultuk az abroncsokat, és már az első napon éreztem, hogy ugyan van még bőven tanulnivalónk, de az MRF valóban remek gumikat fejlesztett ezekre a körülményekre is. Az is nagy tanulság volt, hogy ilyen körülmények között az első rajtpozíciók a legjobbak, minél hátrébb indultunk, annál rosszabb volt a pálya.

    Boldogok voltunk, hogy a nehézségek ellenére helytálltunk, és összességében az eredménnyel is elégedett voltam, hiszen a csapatunkban mi álltunk a legjobban” – foglalta össze a szombatot Herczig Norbert.

    A vasárnapi nap már inkább az abroncsok teszteléséről szólt, hiszen a nyolcadik helyezett páros nem jelentett veszélyt, és a hatodik duótól is messze voltak Norbiék. Az ebben a szezonban újra pontokat érő utolsó szakaszra tartogatták a puskaport (és az abroncsokat), ám ennek a szakasznak a rajtjáig nem jutottak el.

    Herczig
    Fotó: Mark Wilford / @World / FIA ERC

    Vasárnap tovább tanultuk a gumikat, állítgattuk az autót, de azért figyeltük a többieket is. Láttuk, hogy nincs értelme rohanni, inkább a fejlesztésre koncentráltunk. A power stage-re vártunk, a stratégiánkkal ott is bajnoki pontokra számítottunk.

    Sajnos nem volt szerencsénk, ahogy az ilyenkor lenni szokott, miután túléltünk egy extra nehéz napot, mondhatni egy banánhéjon csúsztunk el. A közúti szakaszon egy navigációs jel hibás értelmezése miatt 7-8 kilométert autóztunk rossz útvonalon, ami sajnos a versenyünk végét jelentette. Nagyon csalódottak vagyunk, de próbáljuk a pozitívumokat megőrizni a következő versenyekre” – fejezte be Norbi az összefoglalót.

    A hiba fájó, de megtörtént. Tragédia azért nincs, hiszen egy verseny eredménye nem számít majd bele a bajnokságba, az viszont kétségtelen, hogy a hátralevő hét futamon maximumot kell teljesíteni.

    Az alapok azonban jók, látszik, hogy extrém körülmények közt is versenyképes a csapat és a ŠKODA Fabia Rally2 evo, az MRF abroncsok pedig folyamatosan fejlődnek, így a kilátások jók. Javítani hamar lehet, március végén már az Azori-szigeteken folytatódik az Európa-bajnokság.

    Solans jó pozícióban megy a szponzorokhoz 

    0

    A spanyol Nil Solans szeretett volna olyan eredményt elérni a Fafe Rallyn, mellyel könnyebben tud további anyagi forrást találni, miután csak az ERC szezonnyitóra volt meg a költségvetése. A volkswagenes versenyző szinte végig vezetve nyerte a versenyt, így remélhetőleg anyagi problémái is megoldódnak. 

    Nil Solans eredménykényszerben állt rajthoz a Fafe Rallyn, hiszen tudta, hogy csak jó eredmény esetén tud további anyagi forrást szerezni. A spanyol versenyző a nyomás alatt azonban nagyszerűen teljesített különösen a nagyon rossz időjárás mellett zajló szombati szakaszokon, amik után 1:44,4 perc előnye volt George Linnamae előtt, amiből vasárnap még 55,7 másodpercet meg tudott őrizni, így első Eb-futamát nyerte. 

    “Nagyon nehéz volt a versenyünk, mert tesztelés nélkül indultunk és utoljára három éve vezettem ezt az autót – mondta Nil Solans az ERC hivatalos oldalának. – A versenyt még a 2019-es Spanyol Rallyn használt beállításokkal kezdtük, így nagy kockázatot vállaltunk, de szerencsére nagyszerűen működött az autó a nehéz körülmények között.” 

    Solans a kvalifikáció után az első rajthelyet választotta az első napra, ami szerinte kulcsfontosságú volt a győzelem megszerzésében. 

    “Egy rallyn mindig új dolgokat tanul az ember. Tavaly elemeztem olyan versenyzők eredményeit, akik elsőként indultak, és az alapján választottam az első rajthelyet. Néha nagyon nehéz volt az úton maradni, mert sok volt a víz és nem volt nyom. Azonban, ha keményen próbálod nyomni a gázpedált, akkor időt tudsz a mögötted jövőkkel szemben nyerni.” 

    Nil Solans a versenyt követően 4 pont előnnyel vezeti a bajnokságot Armindo Araújo és 10 ponttal Georg Linnamae előtt.

    „Leadtuk a nevezésünket az Azori-szigetekre is, ahol ugyancsak jó eredményben tudnék bízni, mert nagyon jó az autó és a csapat is. Jelenleg azonban még nincs meg a kellő anyagi háttér, és már nagyon közel van a verseny. Sajnos, nem vagyok gazdag, ezért szponzort kell találnom, különben maradok otthon.” 

    Az ERC következő versenyét két hét múlva rendezik az Azori-szigeteken. 

    Két magyar győzelem a CEE első futamán

    0

    Két győzelmet és összesen négy dobogós helyezést szereztek a magyar versenyzők a Közép-Európai Rotax Max Challenge (CEE) első bajnoki fordulóján az olaszországi Jesolóban. Krepcsik Áron a JuniorMaxot, Kovács Zsombor pedig a SeniorMaxot nyerte meg, míg Fally Marko a MicroMaxban lett második, Vida Benedek pedig a DD2-ben harmadik. 

    Jócskán kibővült és megerősödött a CEE mezőnye, az egy héttel ezelőtti Bónusz Kupához képest. Majdnem az összes géposztályban teltház volt, és összesen 156 nevezője volt az első bajnoki fordulónak. 

    MicroMax

    A legkisebbek versenyében ketten képviselték a magyar színeket. Fally Marko második, míg Rózsa Dominik a 27. helyet szerezte meg. 

    MiniMax

    Az eggyel nagyobb, MiniMax mezőnyben inkább a tapasztalatszerzés és fejlődés volt a célja a magyaroknak. Itt Zsebő Marcell végzett a 13. helyet, míg Fally Marcell, Nógrádi Nimród és Kalapács Márk osztoztak a 23–25. helyen. 

    Fotó: Hajóka Sportfotó // Krepcsik Áron
    JuniorMax

    Nyolc magyar versenyző indult a juniorok között. Krepcsik Áron az elődöntőt, a döntőt és a szuperdöntő is megnyerve magabiztosan végezett a kategória élén. Tótis Balázs a hatodik, Lipovics Patrik pedig a 17. helyet szerezte meg. 

    SeniorMax

    Hasonlóan dominálta a felnőttek (Senior) mezőnyét Kovács Zsombor, aki az elődöntőt, a döntőt és a szuperdöntőt is megnyerte. Dominkó Arnold a hatodik, Juráncsik Balázs a hetedik helyen végzett. 

    DD2/DD2 Masters

    Három versenyző képviselte hazánkat DD2-ben. Az idén váltott erre a kategóriára Vida Benedek, aki újra régi jó formáját hozta és kiegyensúlyozott teljesítménnyel, nagyon szoros versenyben állhatott fel a hétvége dobogójára. Szabó Bende mindössze egy ponttal szerzett kevesebbet Vida Beninél, amely ezúttal az ötödik helyre volt elegendő. Gyutai Péter a DD2 Mastersben szerezte meg a negyedik helyet. 

    A CEE második fordulóját, Kecskeméten rendezik, április 15–17-e között, amely előtt egy héttel szintén ezen a pályán veszi kezdetét a magyar bajnokság is. 

    Fotó: Hajóka Sportfotó // Vida Benedek
    Közép-Európai Rotax Max Challenge (CEE-RMC) első futamának magyar eredményei

    MicroMax:
    Fally Marko #69, 2. hely
    Rózsa Dominik #24, 27. hely

    MiniMax:
    Zsebő Marcell #178, 13. hely
    Fally Marcell #139, 23. hely
    Nógrádi Nimród #177, 24. hely
    Kalapács Márk #118, 25. hely

    JuniorMax:
    Krepcsik Áron #230, 1. hely
    Tótis Balázs #205, 6. hely
    Lipovics Patrik #219, 17. hely
    Krausz Dániel #206, 20. hely
    Deák Dominik #240, 21. hely
    Varga Martin Ernesto #212, 23. hely
    Dezső István #225, 30. hely
    Körmöczi Ákos #244, 33. hely

    SeniorMax:
    Kovács Zsombor #371, 1. hely
    Dominkó Arnold #319, 6. hely
    Juráncsik Balázs #376, 7. hely
    Szigl Alexander #325, 18. hely
    Szabó Ádám #342, 20. hely
    Zsidró Levente #355, 22. hely
    Urbán Zoltán #375, 25. hely
    Szabó Zalán #394, 33. hely

    DD2:
    Vida Benedek #446, 3. hely
    Szabó Bende #496, 5. hely

    DD2 Masters:
    Gyutai Péter #585, 4. hely

    Forrás: Fülöp Attila – MGSZ

    Teljes eredménylista itt található.

    Fourmaux: Néha önmagad ellen kell versenyezned

    0

    Adrien Fourmaux számára nem indult jól a szezon, hiszen a Monte-Carlo Rallyn baleset, Svédországban pedig műszaki hiba miatt esett ki. 

    Az M-Sport versenyzője, Adrien Fourmaux idén már teljes szezont mehet a Rally Világbajnokságon, azonban a szezon a vártnál is rosszabbul indult, miután a Monte-Carlo Rallyn egy hatalmas baleset, a Svéd Rallyn pedig műszaki hiba miatt esett ki. 

    “A Monte után boldog lehettem a Svéd Rallyn nyújtott teljesítménnyel – mondta Adrien Fourmaux a Dirtfishnek. – Nem volt könnyű elkezdeni a svéd versenyt, mert tudtam, hogy nem szabad hibáznom. A tempómat nem gondolom, hogy rossz lett volna, még úgy sem, hogy nem a határon vezettem. Úgy gondolom, hogy mindig van valami olyan dolog, amit még meg kell tanulnunk, és a Monte pont ilyen volt. A balesetet követően arra koncentráltam, hogy hiba nélkül folytassam a szezont. Egy kiesés után nyomás helyeződik az emberre, de nem most fordult először elő ilyen velem, így próbálok előre tekinteni. A legnagyobb tanulság az volt, hogy néha nem a riválisok ellen, hanem saját magad ellen kell küzdened. Csak a saját dolgodra, a vezetésre szabad koncentrálnod. Nem az eredményeket kell figyelned, hanem hogy jó munkát végezz. Mindig a jelenre kell koncentrálnod és nem a jövőre. A Montét mindig kedveltem, ezért talán túl sokat vártam magamtól. Jól szerettem volna teljesíteni, ami sikerült is, de túl sokat kockáztattam a verseny azon szakaszában. Van a versenynek olyan időszaka, amikor jobb eredmény reményében kockáztatni kell, de nem a verseny harmadik szakaszán. Nem egy szakaszt kell jól teljesíteni ahhoz, hogy nyerjél, hanem a teljes versenyt kell figyelni. Rájöttem, hogy amikor feszült vagyok, akkor lassabban vezetek, mint amikor nyugodtan versenyzek.” 

    A Svéd Rallyból kiesése ellenére is sokat tanult az M-Sport francia versenyzője. 

    “Érdekes volt olyan nagy sebességgel vezetni havon. Meg kellett találni a kompromisszumot a sebesség és a hófalak használata között. Úgy gondolom, hogy sokat tanultam a versenyből.” 

    Rovanperä tanult a hibából 

    0

    Kalle Rovanperä hasonló helyzetben volt egy évvel ezelőtt a Horvát Rally előtt, hiszen akkor is vezette a világbajnokságot, azonban az aszfaltos verseny elején hibázott már. Tom Fowler, a Toyota Gazoo Racing műszaki igazgatója azonban úgy gondolja, tanult tavalyi hibájából fiatal honfitársa. 

    Kalle Rovanpera tavaly a Monte-Carlo Rally és a finn Arctic Rally után hasonló helyzetben találta magát, mint idén, amikor a Monte és Svédország után vezeti a WRC pontversenyét. 2021-ben azonban már hat kilométer után balesetet szenvedett a Horvát Rallyn. Idén reméli a finn versenyző, hogy jobb eredményt tud elérni. 

    “Már nagyon várom a horvát versenyt, de egyúttal remélem is, hogy az eredmény egy kicsit másabb lesz, mint tavaly – mondta Kalle Rovanperä a WRC hivatalos oldalának. –  Mivel tavaly már gyorsan a verseny elején kiestem, így nincs semmi tapasztalatom róla.

    Idén előbb meg kell nézni majd, hogy mennyire tudok jól teljesíteni a versenyen. A Svéd Rally után nőtt az önbizalmam, sok pontot szereztünk a győzelemmel és elégedetten fejeztem be a versenyt.” 

    A Toyota Gazoo Racing műszaki igazgatója, Tom Fowler szerint tanult Kalle Rovanpera a tavalyi balesetből Horvátországban. 

    “Kalle nagyon intelligens versenyző – mondta Fowler. – Minden bizonnyal tanult a tavalyi balesetből. Ugyanakkor azt sem szabad elfelejteni, hogy a nehéz szakaszon ő indult elsőként. Mögötte rajtolva Sébastien Ogier is majdnem balesetet szenvedett abban a kanyarban.” 

    A Horvát Rallyt április 21-24. között rendezik, a szervezők pedig 350 ezer nézőt várnak, akik számára a verseny mellett egyéb programokat is kínálnak. 

    M-Sport: Minden felületen versenyképes lehet a Puma 

    0

    Az M-Sport csapatvezetője, Richard Millener szerint a Ford Puma Rally1 alvázának fejlesztését követően minden felületen versenyképes lesz. 

    Az M-Sport az idén debütált hibrid Ford Puma Rally1 kifejlesztésénél különösen nagy figyelmet fordított az alváz kialakítására, mely Richard Millener szerint minden felületen versenyképessé teszi az autót. 

    “Sok dolgon dolgoztunk ezzel az autóval – mondta az M-Sport csapatfőnöke. – Az egyik legnagyobb dolog az alváz, melynek megalkotása során sokat dolgoztunk, hogy a legjobb legyen és a legjobb legyen a geometriája. Sikerült növelnünk az autó sebességét és reakciókészségét, amire a pilóták korábban sokat panaszkodtak, mert a Fiesta lassabban reagált. Örülünk a murvás és az aszfaltos teljesítményünknek, ezért úgy gondolom, hogy idén minden felületen versenyképesek leszünk.” 

    A WRC szezon legközelebb a Horvát Rallyval folytatódik, majd a Portugál Rallytól elkezdődik a murvás versenyek sorozata. 

    “Minden versenynek megvannak a maga kihívásai. A Szardínia Rally típusú versenyek zökkenőmentesek, ezeken a forró, durva talaj lehet kihívás. Portugáliában megint más kihívást jelentenek a gyors és helyenként nagyon sima utak, melyek esőben különösen csúsznak.” 

    Az M-Sport a Monte-Carlo Rallyn Sébastien Loeb révén nyerni tudott, míg Craig Breen a harmadik, Gus Greensmith pedig az ötödik lett. A havas Svéd Rallyn azonban Gus Greensmith érte el a legjobb eredményt, ugyancsak egy ötödik helyezéssel. 

    Két verseny után Sébastien Loeb még mindig harmadik Gus Greensmith-t megelőzve, míg Craig Breen a hetedik helyen áll. 

    A gyártók bajnokságában az M-Sport a második helyen áll a Toyota mögött és a Hyundai előtt. 

    Sesks: Az ERC Open választása egy logikus lépés volt 

    0

    Martins Sesks magabiztos győzelmet aratott az ERC Open kategóriájában a Fafe Rallyn, mely a Rally Európa-bajnokság nyitó versenye volt. A lett versenyző elmagyarázta, hogy miért választotta ezt a kategóriát, amelyet csak a versenyeken értékelnek, bajnoki címet nem lehet szerezni. 

    Martins Sesks tavaly a Junior WRC-ben a harmadik helyet szerezte meg, majd az idei évet már a Rally Európa-bajnokságon tervezi egy Rally2-es autónál 30 lóerővel gyengébb, Rally2-es Kittel szerelt Skoda Fabiával, mellyel a Fafe Rallyn magabiztosan nyert az ERC Open kategóriában és szerezte meg a verseny abszolút hetedik helyét. 

    “Már a Junior WRC 2020-as második helye után gondolkoztunk, hogy mit tegyünk – mondta Martins Sesks az ERC honlapjának. – Akkor még nem volt megfelelő kategória Rally2-et Kittet használó, vagy Rally3-as autó számára. Az idei évre volt ajánlatunk Rally2-es autóval is, amivel az Eb-n és Vb-n is indulhattunk volna, de anyagi keretünk nem volt elég hozzá. Az ERC Open kategória a leglogikusabb döntésnek tűnt, mert a Rally2-es Kittet használó autó gyorsabb egy Rally3-as autónál és közel áll a Rally2-es autóhoz, miközben jóval olcsóbb annál. Egy Rally2-es Kittet használó autó esetében két versenyen is indulhatunk abból a pénzből, amivel egy versenyen tudnánk részt venni Rally2-es autóval.” 

    A lett versenyző indul az Azori-szigetek Rallyn is a Skoda Fabiával, de az utána lévő programról még nem döntöttek. 

    “A Fafe Rallyn megtapasztaltuk, hogy gyors ez az autó és kevésbé tűnt fel a lóerőhiány is. A verseny előtt nem tudtuk, hogy mire képes ez a Skoda, ezért arra törekedtünk, hogy ezt kitapasztaljuk. Ha már Lettországból eljöttünk egy ilyen messzi versenyre, akkor butaság lenne nem indulni az Azori-szigeteken is, ezért a Proracing Rally Teammel az ERC szezon első két versenyére állapodtunk meg, a folytatásról pedig később döntünk.” 

    Az ERC Open kategória indulói nem szerezhetnek ERC pontokat és bajnoki címet, csupán a versenyeken értékelik őket.

    Két Herczig az Azori-szigeteken 

    0

    A Rally Európa-bajnokság idei második versenyén, az Azori-szigeteken Herczig Norbert és fia, Herczig Patrik is rajthoz áll, ugyanakkor Csomós Miklósék nem indulnak. 

    A március 25-27. közötti Azori-szigetek Rally a Rally Európa-bajnokság és a Portugál Rally Bajnokság második futama, valamint az Azori-szigeteki Bajnokság szezonnyitója lesz, ennek megfelelően sok jó versenyző adta le nevezését a murvás futamra. 

    Az 1-es rajtszámot Armindo Araújo kapta, aki a Fafe Rallyn második helyen zárt a győzelmet megszerző Nil Solans mögött. A spanyol versenyző bár korábban elmondta, hogy leadta nevezését a második ERC futamra is, de a költségvetése nincs meg a versenyre, a nevezési listán pedig nem is szerepel. 

    A Fafe Rallyn sokáig második helyen álló, majd harmadik helyen célba érő Georg Linnamae ugyancsak nem nevezett a versenyre. 

    A 46 nevező páros között két magyar párost találunk, Herczig Norbert és Igor Bacigált az MRF Team versenyzőiként a 12-es rajtszámmal indulnak, míg Herczig Norbert fia, Patrik, valamint navigátora, Bán Viktor első idei ERC futamára készül a 35-ös rajtszámot viselő Renault Clio Rally5-tel, mellyel az ERC4-ben és a Toksport WRT által kiírt Clio Kupában is érdekeltek lesznek. 

    Csomós Miklós és Nagy Attila a Fafe Rallyn megszerzett 10. helyezés után nem indul az Azori-szigeteken.

    Az Azori-szigeteken 23 Rally2-es autó áll rajthoz, az ERC3-ban ketten, míg az ERC4-ben 11-en küzdenek meg. Az ERC Open kategóriában ugyancsak ketten indulnak, mivel a Fafe Rallyn a kategóriát magabiztosan nyerő Martins Sesks nem nevezett a kategóriába.