Kris Meeke gyári pilótaként 2019-ben versenyzett utoljára a WRC-ben, azonban tavaly és idén is elindult a Portugál Rallyn Rally2-es Hyundaijal. Az északír versenyző elárulta, szívesen kipróbálná jelenlegi gyorsaságát Rally1-es autóval is.
Kris Meeke szerződését a Toyota 2019 végén nem hosszabbította meg, így véget ért gyári pilótaként WRC-karrierje. Az északír versenyző később a Skoda tesztpilótájaként dolgozott, tavaly pedig ő vette át a tragikus balesetben elhunyt Craig Breen programját a Hyundai Portugal csapatában a Portugál Rally Bajnokságban. Meeke tavaly és idén is rajthoz állt a Portugál Rally WRC-futamon is a Rally2-es Hyundaijal, amivel mindkét évben kiesett, azonban idén a portugál nemzeti értékelést így is nyerni tudta.
A 44 éves versenyző elárulta, szívesen megnézné mostani tempóját Rally1-es autóval is, amivel részmunkaidős programot is vállalna.
“Úgy gondolom, hogy még mindig jól vezetek és ezt a tudást havonta versenyautóval is megtudom mutatni, ezért szerencsésnek érzem magam – mondta Kris Meeke. – Továbbra is élvezem a versenyzést. Szeretném, ha egy nap lehetőségem adódna Rally1-es autót vezetni, és ha jó lenne a tempóm, szívesen vállalnék néhány versenyből álló részmunkaidős programot. Ha ez nem adódna meg, akkor is úgy gondolom, sikeres volt a karrierem, de továbbra is rendkívül motivált vagyok és folyamatosan bizonyítani szeretnék még.”
Lewis Hamilton nem először tesz olyan, a saját teljesítményét jobb színben feltüntető megjegyzést, amiről utólag kiderül, hogy nem pont úgy van.
7-1. Ennyire vezet 8 futam után George Russell az időmérők terén Lewis Hamiltonnal szemben, és bár még 16 verseny hátravan az idei szezonból, a Mercedes fiatalabbik britje jó úton jár, hogy megtegye, ami a hétszeres világbajnok mindenkori csapattársai közül eddig csak Nico Rosbergnek sikerült 2014-ben, azaz legyőzze Hamiltont az időmérős összevetésben. A brackley-iek jövőre már a Ferrarit erősítő veteránja ráadásul már most lemondott róla, hogy sikerül fordítania.
Hamilton az idén eddig egyszer, Miamiban előzte meg csapattársát az időmérőn, és a mindkettejük által befejezett futamokon is csak ott tudott előtte végezni. A versenyt a 2021-es Szaúd-arábiai Nagydíj óta nem nyerő 39 esztendős veterán eddigi legrosszabb idényét futja a száguldó cirkuszban, amelyben az első 8 futam egyikén sem ért el top 5-ös eredményt – noha a kínai sprinten 2. lett. És bár kétségtelen, hogy az idei Mercedes sem győztes autó, Russell eddig többet volt képes kihozni belőle.
Mivel Hamilton februárban, már a szezon kezdete előtt bejelentette, hogy 2025-től a Ferrari versenyzője lesz, joggal vetődhet fel, hogy a Mercedes, ha nem is hátráltatja szándékosan, hiszen annak semmi értelme nem lenne, de legalábbis nem fordít akkora hangsúlyt arra, hogy a garázsnak azon az oldalán minden tökéletes legyen. Ezt gondolhattuk az alapján is, amit a monacói hétvégét remek formában kezdő (mindhárom szabadedzésen Russell előtt, a legjobb 3-ban zárt), az időmérőn viszont csak a 7. helyet megszerző Hamilton nyilatkozott azok után, hogy csapattársa 8 századdal és két hellyel megelőzte.
A hétszeres világbajnok odáig ment, hogy felvetette, a Mercedes letekeri a motorját, majd az új fejlesztés hiányáról beszélt. „Nem tudom, hogy letekerésről van szó vagy valami, de az én autóm teljesítménye valamilyen oknál fogva csökken” – idézi őt a The-Race.com.
„Számítottam rá, hogy nehéz lesz legyőzni George-ot az időmérőn, mert az ő autóján van a továbbfejlesztett elem, de nagyszerű látni, hogy fejlesztéseket hozunk. Amint eljutunk az időmérőhöz…. Nem értem. Már automatikusan tudom, hogy az időmérőn veszíteni fogok két tizedet, ami egyértelműen frusztráló, és olyasmi, amire nem igazán van válaszom. Nem vezetek máshogy, a köreim nagyszerűek voltak, egyszerűen csak nem voltam elég gyors” – folytatta a Sky Sports-nak, majd hozzátette: „Nem számítok arra, hogy George előtt leszek az időmérőkön az idén.” Amikor pedig megkérdezték tőle, hogy miért gondolja így, annyit felelt, hogy „meglátjuk.”
Hamilton szerint tehát az ő autója 2 tizeddel lassabb az időmérőkön (azaz a saját teljesítményével Monacóban is megverte volna Russellt), amit már előre tud. A továbbfejlesztett elemmel a hétszeres világbajnok pedig az új első szárnyra utalt, amiből a Mercedesnek egy állt a rendelkezésére a Hercegségben, az pedig Russell autójára került. De még mielőtt Hamilton szavaiból arra következtetnénk, hogy a Mercedes most már azt a versenyzőjét priorizálja, amelyik jövőre is a csapat tagja lesz, nézzük meg, mit mondott erről Russell a verseny után a Channel 4-nak.
„Egyetlen első szárny készült el erre a hétvégére, [a verseny előtti] kedden pedig megegyeztünk, hogy pénzfeldobással döntjük el, hogy ki kapja – mondta a futamot is az 5. helyen záró Russell, majd elárulta, hogy végül nem került sor a pénzfeldobásra. – Lewis azt mondta, hogy kipróbálta a szimulátorban a szárnyat, és örömmel átadja nekem a lehetőséget, hogy használjam ezen a hétvégén, mert nem jár kockázat nélkül. Amennyiben ugyanis hibázunk az időmérőn és megrongáljuk a szárnyat, akkor nyilván nem fogjuk tudni ismét használni, és a bokszutcából kell rajtolni. Én örömmel vállaltam ezt a kockázatot, és úgy gondoltam, késői születésnapi ajándék, hogy [Hamilton] azt mondta, használhatom.”
Magyarán az történt, hogy Hamilton a szimulátoros teszt után úgy vélte, nem éri meg az a kockázat, hogy amennyiben megrongálja a szárnyat az időmérőn, az autó specifikációjának megváltoztatása (a régi szárnyat kellett volna visszatenni a versenyre) miatt a szabályok értelmében bokszutcai rajtra kényszerül. Ezért inkább magától átadta a lehetőséget Russellnek ahelyett, hogy pénzfeldobással döntötték volna el, hogy ki kapja az új elemet.
Semmiféle kivételezésről nincs tehát szó, a frusztrált Hamilton szavaiból azonban mégis ez jött át, amit Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke megért, egyúttal hangsúlyozta, hogy „próbáljuk maximalizálni Hamilton eredményeit az utolsó velünk töltött szezonjában.”
„Olykor minden pilóta kissé szkeptikus, de úgy vélem, csapatként a csapattársak közötti legfeszültebb versengés során is megmutattuk, hogy mindig a helyes egyensúlyra törekszünk, és transzparensek, valamint igazságosak vagyunk – utalt a Rosberg–Hamilton évekre az osztrák üzletember. – A 2016-os Abu-dzabi Nagydíjtól eltekintve egyszer sem volt olyan, hogy próbáltuk menedzselni a versenyt. Azóta nem csináltunk ilyet.”
„De megértem, hogy versenyzőként a legjobbat akarod kihozni magadból és a csapatból, és olykor, ha nem neked kedvezően alakulnak a dolgok, megkérdőjelezheted a helyzetet. De csapatként 100%-ban az a küldetésünk, hogy mindkét versenyzőnek a lehető legjobb autót, stratégiát és támogatást adjuk – jelentette ki Wolff, aki még nem nevezné trendnek Hamilton időmérős vereségeit. – Nem hiszem, hogy van egy specifikus magyarázat a statisztikára, de ettől ez még egy statisztika. Nyolc verseny ment le, 16 van hátra, úgyhogy nem látom trendnek ezt.”
Nem ez az első, hogy Hamilton mást mond, mint ami a valóság
Az viszont már trend, hogy mióta a Mercedesnek nem megy a szekere, Lewis Hamilton időről-időre olyan kijelentéseket tesz, amelyek nem, vagy csak részben felelnek meg a valóságnak. A veterán pilóta a Russell-lel közös éveiben eddig főleg a beállításokkal kapcsolatban mondott olyasmit, amit aztán csapattársa cáfolt, vagy legalábbis kontextusba helyezett. Hamiltonnak már az idén is voltak olyan kijelentései, melyek szerint olykor azért szerepel gyengébben, mert a gyenge autója miatt kénytelen agresszívan kísérletezgetni a beállításokkal, de korábbi csapattársa, Nico Rosberg szerint ez csak kifogás.
Hogy korábban milyen esetekben cáfolta meg Hamiltont Russell, arról alábbi cikkünkben írtunk.
Petter Solberg után újabb világbajnok versenyző erősítette meg, hogy rajthoz áll a svéd Skandináv Rallyn, a többszörös rallycross világbajnok, Johan Kristoffersson. A svéd versenyző Solberghez hasonlóan szintén Volkswagennel indul az ERC idei harmadik versenyén.
Igen erős mezőny jöhet össze az idei svéd Skandináv Rallyn is, amit a korábbi Svéd Rally pályáin rendeznek meg július 13-15. között.
“A szponzorunk, a BAUHAUS keresett meg, hogy lenne-e kedvem rajthoz állni a Skandináv Rallyn, amire nem tudtam nemet mondani – mondta a hatszoros WRX-bajnok Kristoffersson az ERC hivatalos oldalának. – Öt éve nem indultam murvás versenyen, ezért nincsenek nagy elvárások. Sajnos egy normális felkészülésre sincs idő, úgyhogy lesz-ahogy lesz. Nagyon jól esik, hogy még így is az esélyesek közé sorolnak.”
A korábbi F1-es pilóta szerint nemhogy topcsapatban, de semmilyen csapatban nem lesz hely a Monacóban saját csapattársával ütköző Esteban Oconnak, ha továbbra is így versenyez. A Sky Sports riportere eközben úgy tudja, az Alpine komolyan fontolgatja, hogy kiülteti pilótáját egy versenyre.
Továbbra sem tudni, hogy az Alpine milyen büntetést ad a csapattársával a Monacói Nagydíjon összeütköző Esteban Oconnak, vagy milyen intézkedéseket vezet be annak érdekében, hogy ilyesmi a folytatásban ne történhessen meg, de az biztos, hogy a 27 esztendős francia versenyző saját jövőjét is tönkreteheti az efféle viselkedéssel.
Erre hívta fel a figyelmet szokásos futam utáni jegyzetében Martin Brundle, a Sky Sports szakkommentátora. „Ocon jó és gyors autóversenyző, de a múltja egyértelműen megmutatja, hogy leszáll nála a vörös köd, ha versenyzésről van szó, különösen, ha a csapattársa ellen. Korábban keményen kritizálta őt Sergio Pérez és Fernando Alonso a csapaton belüli agressziója és összeérések miatt, és most Gasly is ezt teszi. Ez nagyon sokba fog kerülni Estebannak, mivel egyetlen topcsapat sem tolerálna ilyen mentalitást, de talán egyetlen csapat sem” – mondta a 158 F1-es nagydíjon induló expilóta, utalva Ocon Pérez és Alonso elleni csörtéire és ütközéseire.
„Amikor egy F1-es csapatnak vezet, egy versenyző több száz, keményen dolgozó embert és több száz millió fontnyi befektetést és szponzorációt képvisel. Egyszerűen nem támadhatod ész nélkül a csapattársadat” – mutatott rá Brundle arra is, hogy Ocon nemcsak saját jövőjét sodorja veszélybe az ilyen manőverekkel, hanem a csapaton belül sem éppen szerez magának rajongókat.
Maga a megmozdulás egyébként nem lett volna teljesen védhetetlen, amennyiben nem csapattárs ellen, feltehetően az Alpine instrukcióival szembemenve történik, Ocon ugyanis tisztán bement Gasly mellé a Portier-kanyarban, viszont a kijáraton nem hagyott helyet a honfitársának. „Ha megnézzük, jócskán mellette volt a belső íven, és megelőzte őt a kanyarcsúcspontig. A probléma az volt, hogy kicsit szélesre futott a kijáraton, és nem hagyott elég helyet. Illetve gondot jelent az is, ha a verseny előtt megmondták nekik, hogy egymással ne csatázzanak. Ebben rejlik a probléma gyökere, és ezért olyan mérges [Bruno] Famin [csapatfőnök]” – ecsetelte a 2009-es világbajnok Jenson Button a Sky Sports adásában.
Hogy mi lesz Ocon sorsa, az a jövő heti Kanadai Nagydíjig kiderül, mindenesetre Craig Slater, a Sky Sports riportere azt mondta, az Alpine „komolyan fontolgatja”, hogy egy futamra kispadra ülteti a renitens pilótáját.
Német Gábor és Németh Gergely pont a Német Motorsport hazai versenyén, a Diősgyőr Rallyn aratta első ORB-győzelmét, ezzel pedig meg is érkeztek a bajnokság élmezőnyébe. De hogyan tudtak nyerni Miskolcon?
Azt a célt tűzte ki maga elé a Német Motorsport az idei szezont megelőzően, hogy az előző két idény negyedik helyezései után az év során sikerüljön felnőni a magyar bajnoki élmezőny szintjére, és képesek legyenek felvenni a rutinos versenytársak tempóját.
Német Gábor és Németh Gergely is tudta, hogy ez mennyire nehéz feladat, hiszen az élmezőnyben található versenyzők nagy tapasztalattal rendelkező, igazán gyors pilóták – de a páros a Diósgyőr Ralin teljesítette a megfogalmazott vágyat.
„Az év elején az volt a megbeszélt célunk, hogy közelebb kerüljünk az élmezőnyhöz, akár a futamgyőzelemért vívott harcba is becsatlakozzunk, vagy egy-egy szakaszgyőzelmet próbáljunk meg szerezni. Nagyon örülünk, hogy ez most a második futamon megvalósult” – kezdte az értékelést Német Gábor.
„Az RS Skodával először mentünk aszfalton, de nagyon jól éreztük magunkat benne. A tesztet főleg vízen tudtuk megtenni, ami nagyon hasznos volt, egyedül annyi kérdés maradt bennünk, hogy a száraz beálltások hogyan működnek majd élesben. Szerencsére a száradó körülmények között is nagyon kezes volt az autó, csak apró módosításokat kellett eszközölni a verseny során.”
A páros jól kezdett, és az első kör után az abszolút második helyről várhatta a folytatást – a nyirkos, nedves körülmények között a gumiválasztás is sokat számított, de ők nem hibáztak, így Turán Frigyesék mögött fordulhattak a második körre. Itt jött el a verseny egyik kulcsmomentuma: a mályinkai gyorsasági, amit közel tíz másodperces előnnyel nyertek meg – ezzel pályafutásuk első ORB-szakaszgyőzelmét aratták és át is vették a vezetést.
„Az volt a terv, hogy megpróbálunk Mályinkán (amennyire lehet) sietni, mert a másik két pályán tudtuk, hogy nem lehet nagy különbséget kialakítani, igyekeztünk, hogy meccsben maradjunk, ne szakadjunk le Friciéktől. Ebből egy elég jó szakasz sült ki, nagyon jó lett az idő, bár volt egy kisebb kalandunk” – mondta Németh Gergely.
Ezek után vasárnap már ők rajtoltak elsőként, mint a futamot vezető kettős, majd az első két szakaszt meg is nyerték, amivel tizenegy másodperc fölé növelték az előnyüket – ám Bükkszentkereszten defektet kaptak, ami újra kiélezte a küzdelmet.
„Próbáltunk fegyelmezetten, de gyorsan autózni és Friciékre figyelve tartani az előnyünket. Jól kezdtünk, de sajnos Bükkszenten megütöttük a jobb első felnit, amitől defektet kaptunk. Szerencsére nem úszott el a verseny, mert lejöttünk defektes kerékkel is elég nagy tempóban, de azért jó pár másodpercet elveszítettünk, így izgalmas lett az utolsó kör” – tekintett vissza Gergő.
Ahol jött a második kulcspillanat: ezúttal is Mályinka, csak a másik irányban.
„Minimális előnnyel várhattuk az utolsó három szakaszt, és egy másfajta gumikeverék mellett döntöttünk, amihez a futóművet is átállítottuk, de már Borsodbóta elején magunkra ijesztettünk, és azonnal mondtam is, hogy ez a kombináció így nem fog működni. Három másodperc környékére csökkent az előnyünk, majd Mályinkán muszáj volt ismét némi kockázatot vállalnunk az eredmény érdekében és ennek köszönhetően sikerült megnyernünk a szakaszt, amivel megnyugtatóbb előnyt építettünk ki a power stage előtt. Ott már nem akartunk rizikózni, egy lendületes, de biztonsági autózással zártuk a versenyt, végül sikerült megnyerni az utolsó szakaszt, aminek hihetetlenül örültünk” – fogalmazott Gábor.
Minden összejött
Első szakaszgyőzelem, első élen töltött gyorsasági, első futamgyőzelem, első megnyert power stage – amit lehetett, azt kihozták a futamból ezen a hétvégén, és feliratkoztak az élmezőnybe.
„Szinte túl szép, hogy igaz legyen, igazi álomszerű hétvégét élhettünk át. Nagyon hálásak vagyunk a szurkolóknak, a barátoknak, a családunknak a támogatásért, a buzdításért, amit folyamatosan megkaptunk tőlük. Nagyon jól esett! Óriási dolog a futamgyőzelem, mindig is ez volt az álmunk, amire még egy lapáttal rátesz az, hogy számomra hazai környezetben értük ezt el” – mondott köszönetet Gábor.
A Német Motorsport számára a bajnokság június közepén a Mecsek Ralival folytatódik majd – ahova Gábor és Gergő a pontverseny második helyezettjeként utazhat el.
Andrea Kimi Antonelliről nem véletlenül beszélt elismerően a Mercedes technikai igazgatója, a hírek szerint a 17 esztendős olasz ugyanis nagyon meggyőző teljesítményt nyújtott legutóbbi F1-es tesztjén, Silverstone-ban.
Minden abba az irányba mutat, hogy mivel a Mercedes nem tudja átcsábítani magához Max Verstappent, jövőre Andrea Kimi Antonelli lesz George Russell csapattársa. A jelenleg a Forma–2-es Prema-csapatnál versenyző olasz már három F1-es teszten is túl van, ebből kettőt a jelenlegi szabályrendszer szerinti 2022-es autóval, míg az elsőt még a 2021-es Mercedesszel teljesített.
Noha a tesztekről köridőket vagy bármilyen egyéb adatot nem közölt a csapat, már Imola után arról lehetett hallani, hogy a 17 esztendős pilóta lenyűgözte a Mercedes mérnökeit, azóta pedig James Allison technikai igazgató is nagyon elismerően beszélt róla. Az Emilia-romagnai Nagydíjon nyilatkozó szakember már nemcsak az imolai, hanem egy silverstone-i teszt alapján is beszélt, nem sokkal azelőtt ugyanis Antonelli a legendás pályán körözött Mick Schumacher, a Mercedes tartalékja, illetve George Russell társaságában, a Corriere dello Sport pedig arról számolt be, hogy nemcsak a németnél, hanem a Mercedes állandó versenyzőjénél is jobb volt a versenytempója, míg az időmérő-szimulációk során hozta Russell szintjét.
Persze fontos megjegyezni, hogy azt nem tudjuk, melyik versenyző pontosan mennyi üzemanyaggal, milyen motorbeállítással, milyen gumival, és milyen körülmények között vezetett, de az biztos, hogy Antonelli teljesítménye a Mercedesen belül nagy hatást váltott ki, és a csapat mérnökei nagyon szeretnének az olasszal dolgozni már jövőre.
A RacingNews365.com eközben úgy tudja, hogy a Mercedes nem akarja már az idén kipróbálni Antonellit a Forma–1-ben, azaz a juniorjuk nem fogja leváltani a Williamsnél a küszködő Logan Sargeantet, hogy a grove-i istállónál gyűjtsön tapasztalatot 2025-re.
Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke a múlt hétvégén rajthoz állt a Fuji 24 órás versenyen, ahol egy hidrogén hajtású Toyotát vezetett.
Hétvégén rendezték a Fuji 24 órás versenyt, mely a japán Super Taikyu sorozat része. A versenyen a Toyota is rajthoz állt egy Toyota GR Corolla H2 hidrogén hajtású autóval, melyet többek között a japán autógyártó elnöke, Akio Toyoda és a WRC-csapat főnöke, Jari-Matti Latvala is vezetett.
A japán gyártó csapatában végül 93 kört tett meg Latvala, míg csapattársaival 332 kört teljesítettek, amivel az ST-Q kategória utolsó helyén zártak, azonban hat másik kategóriában induló versenyzőt sikerült megelőzniük.
A verseny abszolút győztese 773 kört, míg az ST-Q kategória győztese 715 kört tudott megtenni 24 óra alatt.
Latvala már harmadszor indult ezen a versenyen, tavaly csapattársaival 358 kört tudtak megtenni.
18 évvel ezelőtt a mai napon rendezték a 2006-os Monacói Nagydíjat, amelyet a később második világbajnoki címét begyűjtő Fernando Alonso nyert meg Juan Pablo Montoya és David Coulthard előtt. A kolumbiai versenyző ekkor állt utoljára dobogón a Forma–1-ben, a skót veterán pedig a Red Bull gyári csapatként elért első dobogós helyezését szerezte, ám alighanem a legtöbb drukkernek nem ez, hanem – Michael Schumacher előző napi parkolása mellett – Kimi Räikkönen yachtos mutatványa maradt meg az emlékezetében. Hogy mit és miért csinált pontosan a Jégember, arról alábbi cikkünkben írtunk bővebben.
Dani Sordo, a Hyundai Motorsport harmadik Rally1-es autójával a Szardínia Rally első napján szeretné kihasználni jó rajthelyét, amivel megalapozhatná a jó folytatást is.
Dani Sordo Portugáliában kezdte idei WRC-szezonját, ahol csak az utolsó nap ködös pályáin maradt el riválisai tempójától, azonban így is 11 értékes pontot tudott gyűjteni.
A spanyol versenyző szeretne Szardínián is jól szerepelni, amihez muszáj lesz gyorsan megtalálni a jó tempót, ha ez sikerül, akkor akár karrierje harmadik olasz győzelmét is megszerezhetné.
“Szardínia részben hasonlít Portugáliához, csak kicsit csúszósabb – mondta Dani Sordo. – Portugáliában elégedett voltam a teljesítménnyel, Szardínián azonban gyorsan ki kell használnom a jó rajthelyet, hogy szombaton is jó helyen vezethessek. Szardínián nagyon fontos a jó rajthely, mivel az elsőként indulóknak sokat kell takarítaniuk. Emellett fontos a pontos vezetés is, mert a pályák helyenként nagyon szűkek. A hétvégén a dobogó elérése lesz a cél, de szeretném, ha a győzelemért is harcolhatnánk.”
Dani Sordo karrierje során három WRC-futamot tudott megnyerni, amiből kettőt Olaszországban ért el.
Lévén házak között rendezik, a Monacói Nagydíj első körében történt hatalmas balesetet jó néhány néző az erkélyről nézte végig, majd többen meg is osztották a felvételeket a közösségi médiában.
A részben a piros zászlós megszakítás miatt a szokottnál is egysíkúbb Monacói Nagydíj első néhány méterén valószínűleg még senki nem bóbiskolt el, hiszen Carlos Sainz defektje, illetve Sergio Pérez és Kevin Magnussen összeakadása (aztán magukkal rántották Nico Hülkenberget is) borzolta a kedélyeket. Különösen a mexikói pilóta Red Bulljának korláthoz csapódása volt látványos, egyben veszélyes, amit a televíziós közvetítés kamerái mellett számos néző is megörökített.
Hogy a korlát mellett állók mekkora veszélynek voltak kitéve a repülő törmelék miatt, arról ezek a felvételek tanúskodnak, az pedig, hogy a teraszokról milyen volt a kilátás, alább osztottunk meg videókat.
A Red Bull becslése szerint Pérez autójában 2-3 millió dolláros kár keletkezett, ami Christian Horner csapatfőnök elmondása szerint hatással lesz a fejlesztési tervükre. Az esetet egyébként nem vizsgálták, így az egyversenyes eltiltástól mindössze 2 büntetőpontra levő Kevin Magnussen megúszta, hogy ki kelljen hagynia a Kanadai Nagydíjat.