Idén is megrendezésre kerül a Bakonya Rally mini sprint verseny, mely jó lehetőséget nyújt a Mecsek Rally előtti tesztelésre is.
A Diósgyőr Rallyt követő héten, június 1-2. között kerül megrendezésre a Bakonya Rally mini sprint verseny, mely során kiváló lehetőség nyílik a június 13-15. közötti Mecsek Rally előtti tesztelésre is.
A Bakonya Rally a Kővágótöttös-Bakonya szakaszon lesz megrendezve, a verseny során mindkét irányba háromszor lesz lehetőség teljesíteni a 6.4 km-es útszakaszt.
A Bakonya Rally története igen hosszú időre nyúlik vissza, és korábban többek között Grzegorz Grzyb, Maricsek Miklós, Ranga Péter, tavaly pedig Matics Mihály tudta megnyerni.
Három top 10-es eredménnyel és az újoncok értékelésében két dobogós helyezéssel fejezte be élete második versenyhétvégéjét Molnár Martin a brit Forma–4-ben. A Virtuosi Racing magyar pilótája emellett ismét csapata legjobbjának bizonyult.
A Donington Parkban rendezett szezonnyitó után Brands Hatch-ben folytatódott a brit Forma–4-es bajnokság idei szezonja, a mezőnyben egyedüli magyarként Molnár Martinnal. A 15 esztendős versenyző ezúttal az összes versenyt befejezte – az időjárás most nem szólt közbe, így mindhárom futamot meg tudták tartani –, sőt, kétszer az újoncok értékelésének dobogójára is felállhatott, és mindháromszor a top 10-ben végzett. Ezzel az időmérőn és az összes versenyen ő bizonyult a Virtuosi Racing legjobbjának.
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által működtetett Hungarian Motorsport Academy versenyzője az időmérő edzésen a 13. időt autózta, és ha egy kicsit szerencsésebb, és 12 ezredmásodperccel jobb kört ér el, a 12. idővel megszerezte volna a fordított rajtrácsos második futam pole pozícióját.
Az első versenyt a 11. helyről kezdte, mivel itt az időmérőn elért második leggyorsabb körök alapján alakul ki a rajtrács, és végül a 9., azaz pontszerző pozícióban, a harmadik legjobb újoncként fejezte be.
Ezután vasárnap még két verseny várt az ezen a hétvégén a ZalaZone Automotive Proving Ground/Hungary támogatását is élvező sportolóra. Az elsőn ismét sikerült javítania, és újabb top 10-es eredményt ért el, majd a másodikon újfent előre lépett, és végül másodszor is felállhatott az újoncok dobogójának harmadik fokára.
„A vasárnapi első futamon jobban rajtoltam, mint a szombatin, de egy versenyző ismét lefulladt előttem. Ezután a második kanyarban kicsit nekem koccantak, a mögöttem levőnek pedig fékeznie kellett, így őt eltalálták hátulról, ami miatt beküldték a biztonsági autót. Akárcsak az első versenyen, most is elég sok időt töltöttünk mögötte, de az újraindítás ezúttal jobban sikerült.”
„A folytatásban végig nagyon közel haladtam az előttem levőhöz, de mint kiderült, ezen a pályán nagyon nehéz előzni, és a turbulens levegő is nagyban ront a hátul haladó tapadásán, így az egyetlen, amit tehettem, hogy hiba nélkül végigmegyek, és behozom az autót a 10. helyen” – értékelt Martin.
A hétvége zárófutamán a magyar versenyző minden addiginál jobb rajtot vett, végül pedig újfent a 10. helyen ért be, ismét a harmadik legjobb újoncként.
„Már Doningtonban is benne volt az újoncdobogó, és érződött, hogy ott a helyünk, most pedig kétszer is összejött. Az egész hétvégén a harmadik futamon rajtoltam a legjobban, nem pörögtek ki a kerekeim, nagyon jól kaptam el az indulást. Később sajnos eléggé elfékeztem az egyik gumit, ezután pedig több alkalommal is blokkolt az a kerekem, így többnyire a védekezésre figyeltem. Az eredmények szempontjából jó hétvégét zártunk.”
„Pozitívum, hogy mind a rajtokban, mind a gumimelegítésben, mind a versenyszituációk kezelésében fejlődtünk. Elsőre sem volt baj velük, de a tapasztalattal minden egyre zökkenőmentesebbé válik, a következő futamokon pedig még jobb lesz.”
Martin a hétvégi eredményeinek köszönhetően az összetett 17. helyére kapaszkodott fel, az újoncok értékelésében pedig a negyedik helyen áll. A brit Forma–4 mezőnye legközelebb május 25-én és 26-án, Snettertonban versenyez.
Kris Meeke magabiztosan nyerte a Portugál Rally Bajnokság negyedik futamát is, melyet a Portugál Rally első napján rendeztek.
Kris Meeke négy versenyt követően is veretlen a Portugál Rally Bajnokságban, miután a Portugál Rally első napján rendezett versenyt az élen tudta zárni.
Az északír versenyző a portugál bajnoki kilenc szakaszából hetet zárt az élen és péntek este 1:24 perc előnnyel szerezte meg a győzelemért járó pontokat, ráadásul ezúttal az idei versenyeken mindig második helyen záró Armindo Araújo a pénteki utolsó szakaszon vesztette el második helyét José Pedro Fontes-szel szemben, így ezúttal a harmadik helyen zárt.
Meeke azonban hiába veretlen négy versenyt követően is a portugál nemzeti bajnokságban, bajnoki címet nem fog tudni szerezni év végén.
A 44 éves versenyző természetesen szeretett volna a WRC2-ben is jól szerepelni, azonban ott a szombati utolsó előtti szakaszon balesetet szenvedett és kiesett.
Sébastien Ogier nyerte az idei Portugál Rallyt, így a verseny legsikeresebb versenyzője lett hat győzelemmel. A bajnokságban Elfyn Evans drámája után Thierry Neuville jelentősen tudta növelni előnyét.
A pénteki szoros versenyt komoly drámák követték szombaton
azonban a drámák vasárnap sem kerülték el a versenyzőket.
Az utolsó nap értékelésében Sébastien Ogier kezdett a legjobban, aki megnyerte a nap legelső szakaszát, azonban Ott Tanak a következő három gyorsaságin gyorsabb tudott lenni a nyolcszoros világbajnoknál, így végül a 2019-es világbajnok nyerte az utolsó nap értékelését csapattársa, Thierry Neuville és Ogier előtt.
Elfyn Evans a pénteki problémák után szombaton csak a pályák teljesítésére törekedett, hogy aztán megpróbálja megnyerni a vasárnapi értékelést, valamint a Power Stage-et. A walesi toyotás autójának motorja azonban a verseny utolsó előtti szakaszán túlmelegedett és csak többször megállva tudott célba érni. A műszaki hibát részben sikerült megoldania a Power Stage előtt, azonban ott végül nem tudott pontot szerezni, aa szombati pontokat viszont megkapta.
Thierry Neuville azonban összességében jóval több pontot tudott szerezni Evansnél, így előnyét a bajnokságban 24 pontra növelte a walesi versenyző előtt, ráadásul a belga versenyző a dobogó harmadik fokát is megszerezte.
A versenyt végül 7.9 másodperc előnnyel Sébastien Ogier nyerte, karrierje során hatodszor, így a Portugál Rally legeredményesebb versenyzője lett. Ott Tanak a második helyének köszönhetően idén először állhatott dobogóra, a megszerzett pontokkal pedig a vb harmadik helyére lépett 31 pont hátránnyal.
A gyártók bajnokságában a Hyundai 4 pont előnnyel átvette a vezetést a Toyotától.
A Rally2-es autók mezőnyében ugyan Nikolay Gryazin volt a eggyorsabb, azonban a WRC2-es értékelésben Nil Solans szerezte meg szoros csatában a győzelmet Josh McErlean előtt, így önmaga és a Rally2-es Toyota első győzelmét is szerezte.
A világbajnokság május-június fordulójának hétvégéjén a Szardínia Rallyval folytatódik.
A 30 éve elhunyt Ayrton Sennáról emlékeztek meg a történelmi Monacói Nagydíj szervezői, és a brazil legenda korábbi versenyautói közül négy, illetve egy gokart bemutatózott az F1-es pályán.
Ezen a hétvégén zajlik Monacóban a Monaco Historic Grand Prix, és miként az lenni szokott, számtalan korábbi legendás F1-es, Grand Prix- és sportautó teszi tiszteletét rajta, hogy ugyanazon a pályán versenyezzen, amelyen nemsokára a Forma–1-es nagydíjat is rendezik. A szervezők azonban az idei kiírásra készültek egy kis extrával, Ayrton Senna halálának 30. évfordulója miatt ugyanis a háromszoros világbajnok korábbi autói is bemutatóznak.
Így az érdeklődők megcsodálhatják azt a Van Diemen RF82-est, amellyel Senna 1982-ben a brit és az európai Formula Ford 2000-es bajnoki címet is megnyerte; valamint az 1983-as makaói győzelmekor és brit F3-as bajnoki címekor vezetett Ralt RT3-ast; az 1990-es világbajnok McLaren MP4/5B-t; első F1-es autóját, az 1984-es Toleman TG184-est; és azt az 1985-ös Lotus 97T-t, amellyel Senna első két F1-es győzelmét aratta, illetve hét rajtelsőséget is szerzett.
Videón a bemutató:
Senna egykori autóit ráadásul nem akárkik vezették, hiszen három korábbi Forma–1-es pilóta is a bemutatózók között volt. A HRT-vel, a Lotusszal és a Williamsszel 46 futamon rajthoz álló Bruno Senna (aki egyben Ayrton unokaöccse) az 1990-es McLarenbe pattant be, míg a Lotust az 1990-es Magyar Nagydíj győztese, Thierry Boutsen, a Ralt Toyotát pedig egy bizonyos Eddie Irvine vezette (egykori jaguaros overáljában).
A Ferrarival 1999-ben kis híján vb-címig jutó ír jelenléte azért is érdekes, mert élete első F1-es futamán, az 1993-as Japán Nagydíjon úgy felbosszantotta Sennát, hogy a McLaren versenyzője a verseny után, kissé ittas állapotban szó szerint rátámadt.
Irvine akkor azt mondta, egyáltalán nem tiszteli a brazilt, és már korábban sem tisztelte. Ennek némileg ellentmond, hogy az utánpótlás kategóriákban az ír fenegyerek még gyakorlatilag Senna sisakfestésével megegyező dizájnnal ment. A mostani bemutatón sem Senna egyik korábbi bukóját húzta fel, hanem a sajátját, de így is úgy festett, mint ahogyan egykor a brazil.
Bruno Senna és az 1990-es McLaren fedélzeti kamerából:
Az F1-es pilóták mellett még a történelem második női Dakar-kategóriagyőztese, a spanyol Cristina Gutierrez vezethetett versenyautót (a Van Diement), míg a 19 esztendős, jelenleg az FIA F2-es bajnokágában versenyző brazil Gabriel Bortoleto Senna 1977-es, dél-amerikai bajnokságban első helyet szerző gokartját hajthatta meg, ami F1-es pályán – ráadásul pont Monacóban – nem mindennapi lehetőség.
Driving Senna's kart… through the streets of Monaco! 🧡
Hatalmas dráma játszódott le a Portugál Rally utolsó előtti szakaszán, ahol Elfyn Evans műszaki hibával ért célba, míg Grégoire Munster kiesett. A verseny első helyén azonban továbbra is Sébastien Ogier áll, míg a vasárnapi értékelést már Ott Tanak vezeti.
Nem várt drámát tartogatott a Portugál Rally utolsó előtti szakasza, ahol Ott Tanak volt a leggyorsabb, és a Szuper Vasárnap értékelésében átvette a vezetést Sébastien Ogier-tól.
A nyolcszoros világbajnok azonban a versenyt továbbra is viszonylag magabiztosan vezeti 2019 világbajnoka előtt.
Elfyn Evans komoly időt vesztett, miután a Toyota motorja túlmelegedett, és bár a vasárnapi értékelésben már nem valószínű, hogy pontot tud szerezni, azonban, ha sikerül folytatnia a versenyt, akkor a szombati pontokat még megkaphatja.
Grégoire Munster azonban az utolsó előtti szakaszon végleg kiesett.
A vasárnapi értékelést tehát Tanak vezeti Ogier előtt, majd Thierry Neuville, Adrien Fourmaux, Takamoto Katsuta, Kalle Rovanpera és Dani Sordo következik.
Az összetett versenyt Ogier továbbra is 10.1 másodperc előnnyel vezeti Tanak előtt, míg a harmadik helyen Thierry Neuville áll.
A belga versenyző komolyan növelheti előnyét a bajnoki pontversenyben Elfyn Evans problémája után, ha sikerül célba érnie a Power Stage-en.
Portugál Rally, állás 21 gyorsasági szakasz után 1 #17 Sébastien Ogier – Vincent Landais (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 3:35:06.3 2 #8 Ott Tanak – Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +10.1 3 #11 Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +1:12.1 4 #16 Adrien Fourmaux – Alexandre Coria (FRA) Ford Puma Rally1 +1:44.0 5 #6 Dani Sordo – Cándido Carrera (ESP) Hyundai i20 N Rally1 +2:44.2 6 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +5:00.5 7 #25 Nikolay Gryazin – Konstantin Aleksandrov (RUS) Citroen C3 Rally2 +11:19.8 8 #28 Jan Solans – Rodrigo Sanjuan (ESP) Toyota GR Yaris Rally2 (WRC2) +11:25.1 9 #38 Josh McErlean – James Fulton (IRL) Skoda Fabia RS Rally2 (WRC2) +11:31.5 10 #29 Lauri Joona – Janni Hussi (FIN) Skoda Fabia RS Rally2 (WRC2) +13:07.4
Időterv, magyar idő szerint Május 9., csütörtök 20:05 SS1 SSS Figueira da Foz 2.94 km Neuville 2:24.2 / 1. NEUVILLE, 2. Ogier, 3. Tanak
Szezonja második hétvégéjét teljesíti Molnár Martin a brit Forma-4-ben, és Brands Hatch-ben már az első futam után trófeát vehetett át.
A Virtuosi Racing pilótájára szombaton egy időmérő és a három közül az első futam várt, s elmondása szerint már a kvalifikáción is hajszálra volt egy olyan eredménytől, amely alaposan átalakíthatta volna hétvégi céljait.
„Az időmérőn nagyon közel voltunk, szóval ha 12 ezredet javulok, azzal egy hellyel előrébb kerültem volna, ami a fordított rajtrács pole-pozícióját jelentené. Így sem volt rossz, a 13. lettem” – mondta el Martin a napja végén.
Az első futamon a 11. pozícióból startolhatott, mivel itt az időmérőn elért második leggyorsabb köreik alapján állították fel a pilótákat a rajtrácsra. Két helyezést javulva a 9. helyen ért célba a 20 körös versenyen, ami az eddigi legjobb eredménye a sorozatban, de ennél is fontosabb, hogy az újoncok értékelésében ezzel a nap harmadik legjobb pilótája lett a brit Rowan Campbell-Pilling és a kínai Csuj Juanpu mögött, vagyis jelenése volt a kategória díjátadóján.
Martin egyúttal két csapattársát is legyőzte, Maxwell Dodds és Fu Juhao a 17. és a 18. helyen értek célba.
A két vasárnapi futam magyar idő szerint 12:00-kor és 16:45-kor kezdődik.
Fernando Alonso nagyrészt ugyanolyan, mint 17 évvel ezelőtt, ám egy dologban rengeteget változott Pedro de la Rosa szerint.
Fernando Alonso és honfitársa, az 1999 és 2012 között 104 F1-es futamon induló, tesztpilótaként többek között a McLarennél és a Ferrarinál is megforduló Pedro de la Rosa kapcsolata 17 évre tekint vissza, hiszen 2007-ben, a wokingiaknál dolgoztak először együtt. Alonso ekkorra már kétszeres világbajnok volt, 25 évesen ugyanakkor még mindig nagyon fiatalnak számított. De la Rosa szerint ezért aztán van egy fontos dolog, amiben barátja nagyot fejlődött 2007 óta, minden másban viszont szerinte ugyanolyan.
„Az emberek azt kérdezik tőlem, hogy mi a különbség a 2024-es és a 2007-es Alonso – a pilóta, akit a McLarennél ismertem meg – között. És semmi. Abszolút nincs semmi különbség” – nyilatkozta a most az Aston Martin márkanagyköveteként dolgozó expilóta a RacingNews365.comnak.
„Az egyetlen dolog, amit mégis hozzátennék, az az, hogy nagyszerű vezetővé vált abban az értelemben, hogy tudja, miként fejezze ki nagyon jól az érzéseit, amit 2007-ben még nem tudott. Főként azért, mert az angolja nem volt valami jó. Most minden üzenet, amit közvetít, minden alkalommal, amikor a mérnökökkel beszél a belső rendszeren, mindig példával vezet, mindig a helyes üzenetet küldi a részlegeknek.”
„Amikor egy versenyhétvége során a zárt láncú rendszeren beszélünk, nem csak az a 20 mérnök hallja őt, aki ott ül a szobában a pályán, hanem 100 másik is a gyárban. Megtanulta, miként motiválja ezeket az embereket, akik éppen olyan fontosak a győzelemhez, mint azok, akik a pályán vannak. Az angoljának fejlődése lenyűgözött. Nincs jó akcentusa, ahogyan nekem sincs, borzasztó az akcentusunk, de mindig a megfelelő szavakat mondja, és nagyon gyorsan jár az agya.”
De la Rosa emellett arról is beszélt, mi az, amitől Alonso 42 évesen is olyan elképesztően magas szinten teljesít, ahogyan azt versenyhétvégéről versenyhétvégére látjuk.
„Tulajdonképpen a szenvedélye. A győzelem iránti vágya, hogy soha ne adja fel, hogy mindig tanuljon, ami ebben a korban, mindazzal, amit elért, mesterkurzussal ér fel. Én azt imádom Fernandóban, hogy mennyire keményen dolgozik a versenyhétvégéken és azokon kívül, mennyire hajtja magát és hogyan él a versenyzésnek” – ecsetelte az 53 éves versenyző, majd példát is mondott arra, hogy Alonsónak tényleg minden erről szól.
„Olykor elmegyünk együtt gokartozni, néha részt veszünk a dubaji 24 órás gokartversenyen, tudja, csak hogy szórakozzunk, de neki ez nem szórakozás. Ahogy felkészül, vezeti a csapatot, ott van a stratégiai megbeszéléseken. Ez egy 24 órás verseny, így olykor mondom neki, hogy »Ember, szórakozni jöttünk.« Erre azt feleli, »Igen, de attól még jól fel kell készülnünk.« Ezeket a dolgokat csodálom benne.”
Sébastien Ogier nyerte a Szuper Vasárnap első, ködös gyorsaságiját a Portugál Rallyn, így összetettben is növelte előnyét.
Egy közel 20 km-es szakasszal kezdődött a Portugál Rally záró napja, melyen Sébastien Ogier érte el a legjobb eredményt, Thierry Neuville, Ott Tanak, Adrien Fourmaux, Elfyn Evans, Takamoto Katsuta és Kalle Rovanpera előtt.
Grégoire Munster folytatta kaotikus vezetését és a pálya új, szűk részén saját bevallása szerint is sokat hibázott.
A WRC2-ben Jan Solans mögött Josh McErlean 3 másodpercre csökkentette hátrányát, míg Yohan Rossel korai érkezés miatt még szombat este 2 perc büntetést kapott, így a bajnoki értékelés harmadik helyére Lauri Joona lépett közel másfél perc hátránnyal.
A verseny összetettjének az idei szabályok szerint csak a WRC2-ben van jelentősége, azonban Ogier közelebb került a ködös szakasz után karrierje hatodik sikeréhez, miután előnyét 18.1 másodpercre növelte Ott Tanak előtt.
Portugál Rally, állás 19 gyorsasági szakasz után 1 #17 Sébastien Ogier – Vincent Landais (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 3:15:14.3 2 #8 Ott Tanak – Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +18.1 3 #11 Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +1:14.7 4 #16 Adrien Fourmaux – Alexandre Coria (FRA) Ford Puma Rally1 +1:41.3 5 #6 Dani Sordo – Cándido Carrera (ESP) Hyundai i20 N Rally1 +2:06.3 6 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +3:32.3 7 #25 Nikolay Gryazin – Konstantin Aleksandrov (RUS) Citroen C3 Rally2 +10:15.4 8 #28 Jan Solans – Rodrigo Sanjuan (ESP) Toyota GR Yaris Rally2 (WRC2) +10:24.9 9 #38 Josh McErlean – James Fulton (IRL) Skoda Fabia RS Rally2 (WRC2) +10:27.9 10 #29 Lauri Joona – Janni Hussi (FIN) Skoda Fabia RS Rally2 (WRC2) +11:48.7
Időterv, magyar idő szerint Május 9., csütörtök 20:05 SS1 SSS Figueira da Foz 2.94 km Neuville 2:24.2 / 1. NEUVILLE, 2. Ogier, 3. Tanak
22 évvel ezelőtt a mai napon, május 12-én rendezték a 2002-es Osztrák Nagydíjat, amely a modern F1 történetének egyik legnagyobb botrányát hozó versenyként vonult be a történelembe, hiszen a Ferrari itt állította félre Rubens Barrichellót az első helyről azért, hogy Michael Schumacher megnyerhesse a futamot.
Noha a Mercedes is vett el győzelmet Valtteri Bottastól 2018-ban, a 2002-es eset jóval nagyobb port kavart, aminek persze több oka van. Egyrészt a Ferrari már a szezon elején, a 6. futamon csapatutasítást alkalmazott, míg a Mercedes ezt az idény hajrájában tette meg, másrészt Rubens Barrichello a lehető leglátványosabb módon, az utolsó kör utolsó kanyarja után, a célvonal előtti métereken állt félre, noha már hosszú körök óta kérlelték erre a rádióban. És persze alighanem az is közrejátszott, hogy az addigra már két hatalmas botrányban (94 Adelaide, 97 Jerez) érintett Schumacher profitált az abszolút legális, ám utólag nézve teljesen szükségtelen döntésből.
Az eset hátterére és arra, hogy miként lepődött meg Schumacher az autóból kiszállva a nézők reakcióján, az alábbi cikkünkben írtunk bővebben:
Miként azt a fentebbi cikkben is említettük, Schumacher a szezon későbbi részében igyekezett visszaadni a kölcsönt Barrichellónak, és több alkalommal is bekísérte a célba a második helyen a brazilt. Így tett két futammal az Osztrák Nagydíj után, a Nürbugringen is, ahol a Ferrari először került Spielberg után olyan helyzetbe, hogy Barrichello–Schumacher 1-2-ben haladtak az élen.
Noha a Nürburgringen, a Hungaroringen és Monzában is Barrichellót segítve lett második, a legtöbben a 2002-es indianapolisi futamot tekintik a „kölcsön visszaadásának”, hiszen az élen álló Schumacher itt húzódott félre az utolsó kanyarban a mögötte érkező csapattársa elől, aki végül 0,011 másodperccel a német előtt szelte át a célvonalat.
Ugyanakkor Schumacher alighanem nem szándékozott elengedni Barrichellót, csupán az lehetett a terve, hogy egymás mellett futnak be, és őt is meglephette, hogy a brazil kicsit előbbre került. Utólag igyekezett azzal a viccel elütni az egész helyzetet, hogy holtversenyt akart kreálni, ami már a 2002-es időmérés mellett is gyakorlatilag lehetetlen volt, így a legjobb feltételezés az, hogy csak bevárta Barrichellót az egymás melletti befutóért.
Különösképpen azok tükrében valószínű mindez, hogy Schumacher korábban már legalább egyszer visszaadta a kölcsönt, hiszen miként azt Mark Hughes elmondta a 2002-es Osztrák Nagydíjról megosztott cikkünkben, a német klasszis a Hungaroringen látványosan visszavett, amikor a bokszkiállások során egy gyors kivezető körrel megelőzhette volna Barrichellót, és inkább maradt a második helyen. Indianapolisra a brazil versenyző tehát már „kapott” egy győzelmet, amivel ekkorra egál volt az állás.
A 2002-es USA Nagydíjról írt korábbi cikkünkből többek között az is kiderül, milyen dilemmával szembesült a Ferrari az Osztrák Nagydíj közben, és ezek után miért nem volt előtte más út, minthogy félreparancsolja Barrichellót Schumacher elől: