A Portugál Rallyn hatalmas csatára lehetett számítani Oliver Solberg, Gus Greensmith és Yohan Rossel között, és bár a nagy csata létre is jött, végül óriási meglepetéssel zárult a verseny.
A Portugál Rallyn Yohan Rossel kezdett az élen a WRC2-es értékelésben a csütörtöki szuperspeciálon, azonban a pénteki első szakaszon már Oliver Solberg vette át a vezetést.
A folytatásban bár döntően Solberg állt a kategória élén, Gus Greensmith és Yohan Rossel is közel tudott hozzá maradni, a nap végén pedig a svéd skodás versenyző csupán 7.3 másodperccel vezetett Rossel előtt és 13.3 másodperccel Greensmith előtt.
Már pénteken kiemelkedtek a mezőnyből hárman, hiszen a negyedik helyen álló Jan Solans már 1:05.9 perc hátrányban volt ekkor, ugyanakkor Josh McErleant csak 3.8 másodperccel előzte meg.
A szombat aztán nagy drámát tartogatott, a nap második szakaszán Oliver Solberg kiesett, míg Rossel az utolsó délelőtti szakaszon defektet szedett össze, majd a felügyelőktől is egy perc büntetést kapott. Azonban Gus Greensmith sem sokáig örülhetett, hiszen a kategória éléről az első délutáni szakaszon kiesett.
Így az első napon még a negyedik helyért zajló csata szombat délutánra már a győzelemért zajlott Jan Solans és Josh McErlean között.
A spanyol és ír versenyző harca pedig csak a vasárnapi utolsó szakaszon dőlt el, ami után Solans 3.2 másodperc előnnyel tudott nyerni McErlean előtt, míg a harmadik helyen Lauri Joona 1:47.4 perc hátránnyal ért célba.
A három versenyző pedig egyaránt először tudott dobogón zárni a WRC2-es értékelésben, ráadásul Solans lett az első versenyző, aki győzelmet tudott elérni a Rally2-es Toyotával nemzetközi bajnokságban.
A bajnokságot öt futam után Yohan Rossel 10 pont előnnyel vezetiOliver Solberg és 13 ponttal az előtt a Nikolay Gryazin előtt, aki Portugáliában úgy lett a leggyorsabb versenyző a Rally2-es autók mezőnyében, hogy nem nevezett erre a versenyre a WRC2-es bajnokságba.
Ott Tanak idei első dobogós eredményét szerezte a WRC-ben, miután a második helyet szerezte meg Portugáliában, azonban az észt versenyző így sem volt teljesen elégedett.
A Portugál Rallyt ugyan Sébastien Ogier nyerte, és sikerével történelmet írt, azonban a verseny vasárnapi értékelében és a Power Stage-en is elmaradt Ott Tanaktól, így a 2019-es világbajnok 1 ponttal többet szerzett a nyolcszoros világbajnoknál és 2-vel szerzett több pontot a harmadik helyezett Thierry Neuville-nél. Tanak azonban így sem volt maradéktalanul elégedett.
“A második hely egyáltalán nem rossz, de ennél jobb is lehetett volna, ha nincs a szombati defekt – mondta Ott Tanak a Portugál rally végén. – Pénteken még voltak problémáink, de később egyre gyorsabb tudtam lenni, aminek köszönhetően megnyertem a vasárnapi értékelést és második helyen zártam a Power Stage-et. Meglátjuk, hogy miként alakulnak a többi versenyek, mert most akárcsak Horvátországban ismét szorosan alakult a pontszerzés. Szinte mindenki azonos pontszámot kapott, ami miatt már kezdem óvodában érezni magam, ahol mindenkit egyformán kell jutalmazni.”
Tanak a Portugál rally után a bajnokság harmadik helyére lépett, hátránya azonban 31 pont Thierry Neuville mögött.
Az Adrian Newey ügyeit intéző Eddie Jordan saját podcastjában érdekes részletet árult el a tervezőzseniről.
Nemrég kiderült, hogy Eddie Jordan, az egykori Jordan-csapat tulajdonosa Adrian Newey menedzsereként is tevékenykedik, és részt vett a mérnökzseni és a Red Bull különválásának tárgyalásában. Az ír üzletember eközben David Coultharddal közös podcastja, a Formula for Success révén a nyilvánosságban is jelen van, és rendszerint hangzatos megszólalásokkal kerül az újságokba. Most éppen az elmúlt hétvégén a Monaco Historic Grand Prix-n részt vevő védencéről árult el valamit, amit szerinte a 65 esztendős szakember nem akart nyilvánosságra hozni.
Mint arról beszámoltunk, Newey egy saját tulajdonában levő Lotus 49B-vel (ugyanolyan autó, mint amivel Graham Hill 1968-ban világbajnok lett, de nem ugyanaz) indult el a történelmi versenyen, és mint az most kiderült, nem bízta a véletlenre a felkészülést, és nem csak úgy odament szórakozni egy kicsit.
„Beavatlak egy titokba, és biztos vagyok benne, hogy meg fog ölni, amiért elmondom ezt – mondta Jordan a podcastban Coulthardnak. – Vett egy szimulátort otthonra ehhez az autóhoz, hogy tudjon menni a monacói pályán az autójával, és biztosítsa, hogy minden tökéletes, mivel itt nyilván nem lehet tesztelni.”
„Ez megmutatja, milyen komolyan veszi. Bárki, aki úgy gondolja, hogy az emberek ide felkészületlenül érkeznek, hölgyeim és uraim, ő Adrian Newey. Pontosan megnézi előre, hogy mi fog történni az autóban a pályán, mielőtt megérkezik oda.”
Ez persze jobban belegondolva egyáltalán nem meglepő egy olyan embertől, aki a szimulációk világában éli mindennapjait, ugyanakkor tényleg sokat elárul a 65 éves mérnök perfekcionizmusáról, hiszen egy ilyen rendezvényen simán megtehette volna, hogy csak úgy odamegy, és elkezd vezetni.
Ami a szimulátort illeti, nyilván nem az F1-es csapatok által is használt szupermodern berendezésről van szó, hiszen olyat nem lehet venni, és építeni és évekbe telik, hanem egy gamerek által is használt profi otthoni szimulátort szerezhetett be Newey.
Elfyn Evans hiába próbált jó teljesítményt nyújtani a Portugál Rallyn, sok probléma után csupán hat pontot tudott szerezni és 24 pontos hátrányba került a bajnokságban.
Elfyn Evans ugyan a Portugál Rally első napjának első felén folyamatosan lassabb volt legfőbb riválisánál, Thierry Neuville-nél, azonban hátránya nem volt ledolgozhatatlan egészen a péntek délutáni második szakaszig, ahol defektet szedett össze. Ettől a szakasztól pedig navigátora, Scott Martin a délután hátralévő pályáin mobiltelefonról tudta csak olvasni az itinert, mivel a jegyzetfüzetét az első délutáni szakasz stopállomásán felejtette.
A defekt után már csak a pályák teljesítésére törekedett Evans egészen vasárnapig, amikor próbált a napi értékelésben minél előrébb végezni. Az utolsó előtti szakaszon azonban túlmelegedett Toyotája motorja és többször megállva tudott csak célba érni, amivel elvesztette esélyét a napi pontokra. A Power Stage előtt sikerült a problémát megoldania a walesi versenyzőnek, azonban a legjobb öt versenyző közé már nem tudott bekerülni a záró szakaszon, így csak a szombati helyezésért járó hat pontot tudta megszerezni.
Evans szerint most jelentősnek tűnik 24 pontos hátránya Neuville mögött, azonban még bármit hozhatnak a következő versenyek.
“A hétvégén egyedül a hat pont megszerzése jelent örömöt – mondta Elfyn Evans a Motorsport.com oldalnak. – Ugyanakkor legszívesebben elfelejteném ezt a versenyt és már a következőre koncentrálnék. Még csak a szezon elején járunk és bár a 24 pontos hátrány most soknak tűnik, de a következő versenyeken még bármi előfordulhat, még hosszú a szezon.”
A WRC-szezon a Szardínia Rallyval folytatódik, mely a bajnokság egyik legdurvább talaján zajló futama.
A Forma–1 hőskorában nemhogy a csapattárs pályán történő félreállítása, hanem az autójának átadására utasítás is teljesen elfogadott volt. Ez történt az 1956-ban ezen a napon rendezett Monacói Nagydíjon is, ahol egy olyan versenyző volt kénytelen engedelmeskedni, aki később önként mondott le a világbajnoki cím megszerzésének esélyéről.
Az 1956-os Monacói Nagydíjon aratta első, Anglián kívüli F1-es világbajnoki győzelmét a minden idők legjobb nem vb-győztes pilótájának tartott Stirling Moss, ám a 68 évvel ezelőtt ezen a napon, május 13-án rendezett verseny nem csak emiatt marad emlékezetes. Hanem a későbbi ötszörös, ekkor háromszoros világbajnok Juan Manuel Fangio küszködése és a Ferrari csapatutasítása miatt is, amely akkoriban ugyan teljesen szokványos volt, azért a briteknek így sem esett jól.
A monacói az 1956-os F1-es idény második futama volt, összességében pedig a 3. olyan Grand Prix a Hercegségben, amely beleszámított a világbajnoki pontversenybe. A 100 körös, a szűk pálya miatt 16 résztvevőben limitált futamra a címvédő, a Mercedes kiszállásával Lancia-Ferrarira váltó Fangio szerezte meg a pole pozíciót, míg a második helyre a Maseratinál vezető Moss, a harmadikra a szintén ferraris Eugenio Castellotti ért oda.
A rajt – balról jobbra az első sorban: Castellotti, Moss és Fangio
Mivel a BRM pilótái, Tony Brooks és Mike Hawthorn már a rajt előtt motorhibával szembesültek, végül csak 14 autó vágott neki a versenynek. A vezetést Moss ragadta magához, és az első kör végén már 5 másodperccel vezetett Fangio előtt. Az argentin zseni pedig miközben igyekezett csökkenteni a távolságot, megpördült a célegyenes utáni Sainte Devote kanyarban, amivel nehéz helyzetbe hozta a mögötte érkezőket. Csapattársa, Luigi Musso, valalmint a Vanwallnál vezető Harry Schell egyaránt csak úgy tudta elkerülni a frontális ütközést, hogy közben balesetet szenvedett, így mindketten kiestek, míg Fangio számos helyet bukva folytatta a küzdelmet.
A 10. körben továbbra is Moss állt az élen a szintén Ferrarit vezető Peter Collins előtt, míg Fangio az 5. helyen haladt, de Castellotti és a maseratis Jean Behra megelőzésével hamarosan visszakapaszkodott a képzeletbeli dobogóra. A 30. körhöz közeledve a címvédő aztán egyre közelebb lopta magát Collinshoz, akit a Ferrari végül csapatutasítással állított félre. Fangio ezután elkezdte csökkenteni a távolságot Mosshoz képest, ám rá nem jellemző módon ismét kihagyott a figyelme és lekoccolta az egyik falat, ami kárt tett az autója orrában és a hátsó felfüggesztésben.
Ez lehetővé tette Collinsnak, hogy visszazárkózzon rá, ám ahelyett, hogy megelőzte volna az ezután már csak jóval lassabb tempóra képes csapattársát, az utasítást betartva mögötte maradt. A 40. körre ez aztán eléggé nevetséges jeleneteket okozott, hiszen mindenki számára egyértelmű volt, hogy Collins jóval gyorsabb, de ahelyett, hogy üldözőbe vette volna Mosst, Fangio mögött poroszkált.
Archív felvételek az 1956-os Monacói Nagydíjról:
A látszólag zavart argentin zseni végül kiállt a bokszba és átadta az autóját a korábban kuplunghiba miatt kieső Castellottinak, majd féltávig a pálya széléről, a bokszból nézte a versenyt. Ekkor azonban a Ferrari látszólag mindenfajta indok nélkül kihívta a második helyen haladó Collinst, és utasította az autója átadására. Fangio így néhány kör kihagyása után, a harmadik helyen folytatta, de Behrán hamar áthámozta magát, és az időközben 50 másodperces előnyre szert tevő Moss után eredt.
A 75. körre Fangiónak sikerült 43 másodpercre faragnia a lemaradást, de az igazi nagy esélye Moss utolérésére a 87. körben jött el, amikor a brit pilóta lekörözés közben nekiment a szintén Maseratit vezető Cesare Perdisának, amitől megsérült az autója eleje és részben felnyílt a motorháztető.
Fangio ezután körönként két másodpercet hozott Mosson, akinek viszont 6 másodpercnyi előnye megmaradt a célig, így megnyerte a versenyt és bezsebelte az első helyért járó 8 pontot. Moss egyben először győzött Anglián kívül, lévén F1-es vb-futamon korábban egyszer, 1955-ben nyert Silverstone-ban.
Mivel Fangio és Collins osztozott az autón, a második helyért járó 6 pontot felosztva, 3-3 arányban kapták meg, míg az argentin kapott egy pontot a leggyorsabb körért, így összesen 4 ponttal gazdagodott. A harmadik helyen végző Behra 4 pontot vihetett haza, míg a Fangio korábbi autójával 4. Castellotti csak az alapból ezért az eredményért járó 3 pont felét, azaz 1,5 pontot kapott. Érdekesség, hogy mivel a második helyért már járt neki pont, Fangio ezért a helyezésért nem kapott pontot. Az ötödik, egyben utolsó pontszerző helyen a Gordinivel 7 körös hátrányban célba érő Hermano da Silva Ramos végzett.
Korabeli híradás a versenyről:
Miközben a verseny után a nemzetközi sajtó Moss győzelme mellett Fangio nagy felzárkózásától volt hangos, a brit Times arról írt Collins kapcsán: „Kegyetlen csapás volt ez egy fiatalembernek, aki mindent megtett, amit elvárhattak tőle.”
Ki tudja, talán, ha nincs a pilótacserével járó időveszteség, Collins elkaphatta volna Mosst? Vagy ő nem tudott volna olyan tempót autózni, hogy Moss hibája esetén legyen esélye? Egyáltalán hibázott-e volna Moss akkor, ha nem Fangio üldözi? Ezekre a kérdésekre természetesen már sosem kapunk választ, azt viszont a szezonzáró Olasz Nagydíjon megtudhattuk, hogy Collins akkor is képes átadni az autóját Fangiónak, ha senki sem kéri erre.
A 25 esztendős brit ráadásul Monzában úgy tette ezt meg, hogy neki is volt még esélye a végső győzelemre, de az végül Fangióé lett.
Thierry Neuville úgy érzi, a lehetetlen sikerült elérnie a Portugál Rallyn, ahol a harmadik helyen zárt és előnyét 24 pontra növelte a bajnokságban.
Thierry Neuville már a Portugál Rally első napján is jól szerepelt, amikor mindenki kissé óvatosabban próbált vezetni, mivel nem volt napközbeni szervizelésre lehetőség. A belga versenyző ekkor ugyan a hatodik helyen zárt, azonban hátránya csupán 18.1 másodperc volt az éllovas Kalle Rovanpera mögött. Szombaton aztán Kalle Rovanpera és Takamoto Katsuta kiesésével és Dani Sordo megelőzésével már a harmadik helyre lépett, a záró nap értékelésében pedig a második helyen, a Power Stage-en pedig az első helyen tudott zárni, így megtartotta harmadik helyét és 18 ponttal többet tudott gyűjteni, mint a verseny utolsó előtti szakaszán műszaki hibával célba érő és emiatt sok időt vesztő Elfyn Evans.
Neuville így 24 pontra növelte előnyét a bajnokságban a walesi toyotás előtt, ami az idei szoros pontszerzések miatt igen soknak tűnik, ugyanakkor még a szezon is hosszú.
“Senki sem számított arra, hogy dobogón tudunk zárni Portugáliában, arra pedig pláne nem, hogy jelentős előnyre teszünk szert a bajnokságban – mondta Thierry Neuville a verseny végén a Motorsport.com oldalnak. – Pénteken fontos volt, hogy erős teljesítményt tudtunk nyújtani, majd szombaton következetesen tudtuk folytatni a versenyt. Ma helyenként próbáltam gyors lenni a pontok miatt, ez pedig eredményre vezetett.”
“Most nagynak tűnik az előnyünk a bajnokságban, azonban Evans esete megmutatta, hogy mennyire könnyű bajba kerülni és fontos pontokat veszíteni. Nagyon fontos lesz a bajnokság során a következetes vezetés.”
Az elmúlt hétvégén rendezték a 14. Monaco Historic Grand Prix-t, amelyen nemcsak híres autók, hanem híres emberek is pályára léptek. Az Ayrton Sennára emlékező bemutatón ott volt például Eddie Irvine, az 1990-es Magyar Nagydíjat megnyerő Thierry Boutsen és Senna unokaöccse, Bruno, míg a versenyprogramban szerepelt Adrian Newey, a Red Bull sztártervezője, illetve Zak Brown, a McLaren Racing ügyvezető igazgatója is.
Kettejük közül utóbbinak van komoly versenyzői múltja, hiszen az amerikai üzletember 22 győzelmet számláló gokartos karrier után Európába érkezve a brit Formula Ford 1600-ban és Formula Vauxhall Lotusban, majd az Opel-Lotus Benelux Series-ben is versenyzett, később pedig a brit F3-ban és az Indy Lights-ban is megfordult, hogy aztán a GT-versenyzés felé vegye az irányt, és néhány év kihagyással egészen 2013-ig rendszeresen kormány mögé üljön.
Brown ugyanakkor manapság is szakít időt arra, hogy egykori legendás autókat vezessen, és rendszeresen feltűnik olyan rendezvényeken, ahol ezt megteheti. A Monaco Historic GP-n az első világbajnok Williamsszel indult. „Kaliforniában nőttem fel, és a tévében néztem a Monacói Nagydíjat. Akkoriban mindez millió mérföldre levőnek tűnt, és csak egy álom volt. Előreugorva a jelenbe, hatalmas kiváltság, hogy ismét ezen az ikonikus pályán vezethetek, ezúttal Alan Jones 1980-as világbajnok Williams FW07B-jében” – írta az X-en közzétett fedélzeti kamerás felvétel mellé a McLaren ügyvezetője.
I grew up in California watching the #MonacoGP on TV. It seemed a million miles away back then and was just a dream. Fast-forward to today, it's an immense privilege to drive this iconic circuit again, this time in Alan Jones' 1980 championship-winning Williams FW07B.… pic.twitter.com/CBodyUpNaF
De nem az amerikai volt az egyetlen, aki a jelenlegi F1 szereplői közül autóba ült, hiszen mint arról korábban beszámoltunk, Adrian Newey is ott volt a mezőnyben, méghozzá az általa 2019-ben megvásárolt Lotus 49B-vel. Ez az az F1 másik tervezőlegendája, Colin Chapman által megálmodott típus, amellyel Graham Hill 1968-ban világbajnok lett, és többek között Monacóban is nyert.
Newey az 1966 és 1972 közötti F1-es autókat felvonultató D-kategóriában 11 nevezőből a 4. helyen végzett (közel egy perces hátrányban a győztes mögött), és útban a kockás zászló felé az alábbi pazar előzést mutatta be a monacói hajtűben.
Sébastien Ogier hatodik sikerét aratta a Portugál Rallyn, amivel a murvás verseny legsikeresebb versenyzője lett megdöntve Markku Alén 37 éve fennálló rekordját.
Sébastien Ogier karrierje során 60. WRC futamgyőzelme alkalmával megdöntötte Markku Alén 1987 óta fennálló rekordját és a verseny történetének egyedüli hatszoros győztese lett.
Ez a rekord pedig a nyolcszoros világbajnok számára is sokat jelent.
“Valóban nagyon különleges ez a siker – mondta a Portugál Rally után Sébastien Ogier a Motorsport.com oldalnak. – Mostanában úgy tűnik, hogy minden verseny után sikerül valami szép dolgot elérnem, és ezeket a pillanatokat élvezni kell, mert sohasem lehet tudni, hogy meddig tart még karrierem, bár egyelőre még nagyon élvezem a versenyzést. Nagyon sokat jelent Markku Alén rekordjának megdöntése, mert évekig hasonlítottak össze vele, és nagyon örülök, hogy sikerült ezt a rekordot végre megdönteni.”
Ogier szerint ahhoz, hogy sikerüljön megnyernie az idei Portugál Rallyt, közel tökéletes vezetésre volt szükség.
“Szerintem közel volt a vezetésünk a tökéleteshez, enélkül nem sikerült volna nyerni. Sikerült megtalálni a jó egyensúlyt a gyors, majd az óvatos vezetés között és ez a következetesség kellett a sikerhez. Azt hiszem, ezen a téren mi teljesítettünk a legjobban.”
A nyolcszoros világbajnok azonban elégedett lehet az idei bajnokságban nyújtott teljesítményével is.
“Három rallyn két győzelmet és egy második helyet sikerült elérni, azt hiszem, ez nem rossz. Ami egyedül beárnyékolja a jó teljesítményünket az a pontrendszer, ami nem tükrözi eléggé azt, amit elértünk. De erről nem is szeretnék többet mondani, mert mindenki számára egyértelmű, hogy ez a rendszer nem jó.”
A WRC ötödik versenye után már négy versenygyőztest avattak idén, Thierry Neuville, Kalle Rovanpera és Esapekka Lappi egy-egy, míg Ogier két versenyt tudott megnyerni.
A bajnokságot Neuville 24 pont előnnyel vezeti Elfyn Evans, és 31 ponttal Ott Tanak előtt, míg a korábbi győztesek közül Ogier az ötödik 40, Rovanpera a hetedik 74, míg Lappi a nyolcadik 87 pont hátránnyal.
Jari-Matti Latvala szerint Ogier minden tapasztalatát felhasználva tudta megszerezni a győzelmet.
„Seb fantasztikusan vezetett, minden tudását felhasználva sikerült Ott tanakot maga mögött tartania – mondta a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke. – Nagyon jól tudta, hogy mikor lehet gyors és mikor kell óvatosabban vezetnie, ráadásul az autót is kímélni tudta.”
Ogier Szardínián és Lengyelországban is rajthoz áll.
Mick Schumacher a múlt héten tesztelt a Mercedes két évvel ezelőtti autójával, de feladata a brackley-iek csodatinijének segítése volt. Ugyanakkor így sem kizárt, hogy másik csapatnál lesz lehetősége visszatérni a Forma–1-be.
Miként az várható volt, Mick Schumacher legutóbbi, silverstone-i Mercedes-tesztje nem a német pilóta esetleges visszatérését készítette elő, hanem csupán segítségül szolgált a brackley-iek 17 esztendős tehetségének, Andrea Kimi Antonellinek. A jelenleg a Forma–2-ben versenyző olasz a 2022-es autóval körözött az angliai pályán, ahol Schumacher is autóba pattant.
A Mercedes tartalékja referenciaként szolgált az új generációs F1-es autót Imolában már vezető, a hírek szerint nagyon meggyőző teljesítményt nyújtó Antonellinek, akit többször szóba hoztak már egy esetleges idei bemutatkozással, míg az szinte biztosra vehető, hogy legkésőbb 2025-ben már ott lesz a rajtrácson. Hogy a Williams vagy a Mercedes színeiben, az sok mindentől függ, de az biztos, hogy utóbbi tudja megadni neki a lehetőséget a tesztelésre, így Antonelli az idén átfogó programot teljesít a 2022-es autóval (minimum két éves technikával lehet csak korlátlanul körözni).
A silverstone-i teszt kapcsán az F1-insider.com számolt be arról, hogy eleve nem Schumacher és Antonelli összemérése volt a célja a Mercedesnek, ehelyett sok üzemanyaggal, különböző beállítás-variácókat próbáltattak ki a csapat tartalékjával, aki kezdeti technikai problémák után végül 10 etap alatt több mint egy versenytávot, 350 km-t teljesített. Miután Schumacher segített megfelelően beállítani az autót, Antonelli már ment kevés üzemanyagos köröket is, az idejeit pedig természetesen nem hozták nyilvánosságra.
A szaklap azt is megírta, hogy Schumacher eleve úgy vett részt a teszten, hogy tudta, annak semmilyen hatása nem lesz a mercedeses jövőjére, Toto Wolff csapatfőnök ugyanis már korábban közölte, hogy nem számolnak vele. A Mercedesnek ugyanis más tervei vannak, és elsősorban Max Verstappent akarják elcsábítani a Red Bulltól, míg hosszú távon Antonellivel képzelik el a jövőt.
Az F1-insider szerint emelett az is hátrány Schumachernek, hogy őt nem az osztrák üzletember menedzseli, míg Antonellit, George Russellt és Esteban Ocont igen. Utóbbi két pilótát ennélfogva szintén szeretné minél jobb helyzetbe hozni Wolff, és Oconnak adott esetben akár a Williamsnél helyet találni (nyilván csak akkor, ha Antonelli végül a Mercedesszel mutatkozik be).
Oconnak és csapattársának, Pierre Gaslynak egyaránt lejár a szerződése az Alpine-nal 2024 végén, és a szaklap szerint egyikük sem szándékozik a francia istállónál maradni. Oconnak így a Williams lehet az egyik esélye, míg Gasly a hírek szerint az Audinál szimatol arra az esetre, ha a németek első számú kiszemeltjének számító Carlos Sainz szerződtetése nem jön össze.
Az Alpine F1-es csapatánál felmerülő üresedés pedig megnyithatja az utat Mick Schumacher előtt az F1-es visszatéréshez. A 2021-ben és 22-ben a Haasnál két idényt lehúzó 25 esztendős pilóta jelenleg az Alpine WEC-csapatában versenyez, és bár az autója nem teszi lehetővé a kiemelkedő eredményeket, a hírek szerint Bruno Famin, az Alpine Motorsport alelnöke, egyben az F1-es istálló csapatfőnöke nagyon elégedett a teljesítményével.
Emellett állítólag Luca de Meo, a Renault Group vezérigazgatója is kedveli Schumachert, és jó marketinglehetőséget lát az F1-es szerepeltetésében. A német piac nagyon fontos a Renault-nak (régen is az volt, ezért jött különösen jól, hogy Michael Schumacher 1995-ben Renault-motorral lett világbajnok), a franciáktól pedig soha nem állt távol, hogy elsősorban marketing platformként tekintsenek a Forma–1-re – emlékezhetünk, a csapnivaló motor miatt fejlesztéseket követelő Christian Hornert és Adrian Newey-t sokkolta, amikor 2014-ben a Renault akkori vezérigazgatója, Carlos Ghosn közölte velük: „Engem nem érdekel a Forma-1, csak azért veszek részt benne, mert a marketingeseim azt mondják, hogy részt kell vennem.”
Persze nem állítjuk, hogy az Alpine ne akarna sikeres lenni, de ilyen előzmények után nem lenne elképzelhetetlen, ha a marketing most is fontos szempontot játszanak, különösen úgy, hogy az istálló megítélése jelenleg nem túl rózsás. Miután tavaly kirúgták Otmar Szafnauer csapatfőnököt, majd egy sor vezető beosztású szakember távozott, az idei szezont csapnivalóan kezdték, és bár azóta látható a fejlődés, az élmezőnyig vezető út – ha egyáltalán valaha oda érnek – nagyon hosszú lesz.
Egy ilyen időszakban pedig általában nem a pilótakérdés a legfontosabb, mivel egy ennyire gyenge autóval toppilóta sem tudna a győzelmekért vagy dobogós helyezésekért küzdeni. Ellenben egy keményen dolgozó, marketing szempontból előnyös, közkedvelt, a mérnökökkel jó kapcsolatot kialakítani képes versenyző ugyanúgy előrelendítheti az istállót. Persze Mick Schumacher autótörős múltja felvet kérdéseket, illetve azt sem szabad elfelejteni, hogy az Alpine-nak van saját akadémiája, amelynek tagjai közül a jelenlegi tartalék, tavalyig az F2-ben versenyző Jack Doohan, illetve a második F2-es szezonját taposó Victor Martins (ő ráadásul francia) is tűkön ülve várja, hogy megkapja a lehetőséget.
Idén is megrendezésre kerül a Bakonya Rally mini sprint verseny, mely jó lehetőséget nyújt a Mecsek Rally előtti tesztelésre is.
A Diósgyőr Rallyt követő héten, június 1-2. között kerül megrendezésre a Bakonya Rally mini sprint verseny, mely során kiváló lehetőség nyílik a június 13-15. közötti Mecsek Rally előtti tesztelésre is.
A Bakonya Rally a Kővágótöttös-Bakonya szakaszon lesz megrendezve, a verseny során mindkét irányba háromszor lesz lehetőség teljesíteni a 6.4 km-es útszakaszt.
A Bakonya Rally története igen hosszú időre nyúlik vissza, és korábban többek között Grzegorz Grzyb, Maricsek Miklós, Ranga Péter, tavaly pedig Matics Mihály tudta megnyerni.