back to top
2024. november 28. 15:00
Kezdőlap Blog Oldal 208

Pajari: A Rally2-es Toyota már most sokat fejlődött

0

Sami Pajari a harmadik helyen végzett a Rally2-es autók mezőnyében a Horvát Rallyn, köszönhetően annak, hogy a Toyota sokat fejlesztett a Rally2-es autón a Monte után. 

Sami Pajari legjobb toyotás versenyzőként még csak az ötödik helyen kezdte a Montén az idei szezonját, ekkor azonban még nem regisztrált a WRC2-es értékelésbe, így a bajnoki szereplést csak Svédországban nyitotta meg, ahol Oliver Solberg mögött a második lett. 

A Montén még sokat panaszkodott szinte minden Rally2-es Toyotával induló versenyző arra, hogy mennyire nem jól vezethető az autó aszfalton. 

A Horvát Rallyn azonban már a harmadik helyet szerezte meg a 21 éves finn versenyző a Rally2-es autók között, ahol ismét csak nem regisztrált a WRC2-be. 

Pajari szerint ez az eredmény a Toyota fejlesztéseinek volt köszönhető. 

“Minden autóról elmondható, hogy az első verseny után finomításra van szüksége – mondta a finn versenyző a Dirtfishnek. – Svédországban látszott, hogy laza talajon jobban működik az autó és meg is lett a második hely. A Horvát Rallyn pedig bebizonyosodott, hogy a Toyota jó munkát végzett az autó aszfalton teljesítményét illetően is. Sokkal jobb volt az én és az autó tempója is, mint a Montén. Most nagyon elégedett vagyok az eredménnyel, mert Horvátországban nagyon versenyképes volt az első öt helyen végző páros és mi is itt tudtunk zárni. Összességében kellemes meglepetés volt az autó, mert szakaszokat tudtunk nyerni és a harmadik hely is több volt, mint amire számítottam.” 

Pajari szerint főként az autó tapadása javult kanyarokban és féktávokon koszos körülmények között. 

“Azt hiszem, korábban olyan helyeken volt problémánk, ahol alacsony volt a tapadás. Mivel Horvátországban csak ilyen pályák voltak, muszáj volt jó teljesítményt nyújtani ilyen körülmények között is. Az autó nagyon jól viselkedett.” 

Kilenc Rally1-es autó indul a Portugál Rallyn, hatalmas csata várható a WRC2-ben

Az autóval azonban továbbra sem sikerült abszolút versenyt nyerni FIA versenyen, ahol erre a legnagyobb esély a V-Híd Rally Hungary ERC-futamon mutatkozott, azonban végül Mikko Heikkila és Martins Sesks sem ért célba Veszprémben. 

“Eddig csak nagyon keveset vezettem murván az autót, de az első benyomások kellemesek voltak, ezért bízom benne, hogy Portugáliában versenyképesek tudunk lenni. Sok jó versenyző is ezen a rallyn kezdi a szezonját, ezért a verseny nagyon-nagyon kemény lesz, de bízom benne, hogy legalább a dobogós helyezést sikerül elérni.” 

Döbbenetes mennyiségű pénzt bukott el az F1-es világbajnok azzal, hogy visszavonult

0

Nem mindenki lenne képes lemondani 100 millió euróról, mondván, már addig is eleget keresett ahhoz, hogy az unokái jövőjét is sínre tegye. De 2016 F1-es világbajnoka megtette.

Nemrég Nico Rosberg volt a Business of Sport podcast vendége. A 2016-os Forma–1-es világbajnok beszélt többek között arról, hogy Lewis Hamiltonnal vívott belharca odáig fajult, hogy a Mercedes bevezette, nekik kell kifizetniük az egymással történt ütközésekből keletkező kárt. A német pilóta elmondása szerint egyszer emiatt 360 ezer eurót utalt a csapatnak…

A vb-címe után váratlanul visszavonuló pilóta azonban ennél jóval többet bukott azzal, hogy nem töltötte ki szerződését, 2016-ban ugyanis 2018 végéig szóló kontraktust írt alá a brackley-iekkel, de mivel a 2016-os Abu-dzabi Nagydíj után szögre akasztotta a sisakot, az ezért járó összeget, bónuszokat, szponzorpénzeket stb. természetesen már nem kapta meg.

„További két évre érvényes szerződésem volt, és ha csak simán vezettem volna még néhány évig, könnyedén kereshettem volna 100 millió [eurót] – mondta a podcastban, majd hozzátette, egyáltalán nem foglalkoztatta mindez. – Nagyon szerencsés vagyok, hogy annyi pénzt kerestem a sporttal, hogy ez az összeg már nem játszott szerepet a döntésem megfontolásakor. Tisztában voltam vele, hogy mindent beteljesíthetek azzal is, amit addig megkerestem, beleértve a gyerekeim és unokáim jövőjét.”

Michael Schumacher olyat mutatott Rosbergnek, ami visszavonulásba kergette honfitársát

A tavaly nagy sikert aratott gyorsaságival indul idén is a Kanári-szigetek Rally

0

Akárcsak a tavalyinak, az idei ERC-szezonnak is az egyik fénypontját jelentheti a Kanári-szigetek Rally első szakasza, mely során egy kosárlabda csarnokban is vezetni fog a mezőny. 

Amilyen rövid, olyan érdekes lehet a Kanári-szigetek Rally 1.8 km-es nyitó gyorsaságija, melyen a CB Gran Canaria kosárlabda csapat csarnokán is át kell hajtaniuk a versenyzőknek. 

A különleges szuperspeciál igen nagy sikert aratott tavaly, és jó esély van rá, hogy ez a siker idén is megismétlődik május 2-án, magyar idő szerint este 21:35-kor. 

A szimulátorból jutott el a JWRC élére Romet Jürgenson

0

Két futam után az az észt Romet Jürgenson vezeti a JWRC pontversenyét, aki tavaly egyike volt a FIA Rally Star program nyerteseinek. 

Romet Jürgenson karrierjét még motocross versenyeken kezdte, majd nagyjából 14 évesen nagybátyján keresztül megismerte a rallysportot is és azonnal megszerette. Az észt versenyző később hazájának motorsport szövetsége által amatőr versenyzők számára indított sorozatban kezdett el rallyzni. 

Onnan azonban nem tudott továbblépni, miután nem sikerült előteremtenie hozzá az anyagi hátteret. Már csaknem feladta reményét, hogy valaha is magasabb színvonalú bajnokságban indulhat, amikor meglátta az FIA akkori rally igazgatójának, Yves Mattonnak twitter üzenetét, benne a felhívást a FIA Rally Star programra, melyre azonnal jelentkezett. 

A programban eleinte szimulátoron keresztül lehetett részt venni, majd onnan eljutott a döntőbe, ahol már cross gokartokkal mérhették össze tudásukat a versenyzők egymás ellen. A 2022 januári döntőben 88 versenyzőből Jürgenson került ki győztesen, így 2023-ban hat ERT futamra kapott lehetőséget Ford Fiesta Rally3-mal, melynek költségeit az FIA biztosította. A szereplés itt is olyan jól sikerült a fiatal észt versenyzőnek, hogy a FIA Rally Star programból egyenesen a Junior WRC-be léphetett idén. 

A 24 éves versenyző pedig már két verseny után megmutatta tehetségét a világbajnokságon is, hiszen Svédországban még második helyen zárt a svéd Mille Johansson mögött, majd Horvátországban domináns győzelmet aratott a Rally3-as Forddal. 

“Igen jól indult eddig a JWRC-szezon, különösen, ha figyelembe vesszük, hogy honnan jutottam el a sorozatba – mondta Jürgenson az észt ERR rádiónak. – Igazán büszke lehet az a versenyző, aki már az első JWRC-szezonjának elején képes jó eredményeket elérni. Ugyanakkor reálisan értékelem az eddigi eredményeket. A JWRC-mezőny szintje nem olyan kiegyensúlyozott, mint a WRC2-é, ugyanakkor közel 20 versenyző indul egy rallyn közel azonos autókkal. A versenyek során eddig nagy csaták alakultak ki a sok autónak köszönhetően. Ugyanakkor az első igazán profi kategória a WRC2.” 

“Már Svédországban kiderült, hogy a tempóm alapján a legjobb háromban tudok csatázni, ezért a Horvát Rallyn az volt a célom, hogy minden szakaszon a legjobb három időt érjem el. A következő verseny a Szardínia Rally lesz, ami teljesen új lesz, hiszen Horvátországban már tavaly is indultam.” 

A FIA Rally Star győzteseinek két évig a nemzetközi szövetség állja a versenyköltségeit a JWRC-ben, azonban, ha már idén megnyerné Jürgensson a bajnokságot, felléphetne a WRC2-be, ahol ugyancsak négy versenyt díjmentesen teljesíthetne. 

“A JWRC-ből indulás jó alapot biztosít egy komoly karrier elindításához, innen a legjobb versenyző feljebb is tud lépni, ahhoz azonban, hogy a legjobb légy, szerencsére is szükséged van.” 

Két futam után az észt versenyző 22 ponttal vezeti a JWRC-bajnokságot a Horvát Rallyt kihagyó Johansson előtt, míg a harmadik helyen az ausztrál Gill Taylor áll 30 pont hátránnyal, aki ugyancsak a FIA Rally Star programból jutott tovább. 

Teljesen új kameraállás jön az F1-es közvetítésekbe – elképesztően látványos lesz

0

A június 21-től 23-ig esedékes Spanyol Nagydíjtól új kameraállás lesz látható a Forma–1-es közvetítésekben.

Az F1-es bizottság ezen a héten, csütörtökön tartott genfi ülésén megállapodás született arról, hogy a júniusi Spanyol Nagydíjtól új fedélzeti kamerát rendszeresítenek az autókon. Az új kameraállás az üldöző autóról nyújt majd különleges nézőpontot, azaz hátrafelé néz. Az új kamerát a hátsó ütközési zónára helyezik majd el, azaz nagyjából a hátul érkező pilóta szemmagasságának szintjében lesz.

Ez várhatóan sokkal látványosabb képeket ad majd, mint a jelenlegi hátrafelé néző kameraállás, amely a bukókeret tetején levő T-kamerában van elhelyezve, így a képbe belelátszik a motorborítás, a hátsó szárny és a hátsó kerekek. Az új kameraállásba ezzel szemben az autó egyik része sem lóg majd bele.

„Az eddigi hátrafelé néző kameránk jó, de az autó közepén helyezkedik el. Úgyhogy az ember nem kap olyan képet, mint mondjuk a Porsche-szuperkupában, ahol a hátsó lámpán levő kamera nagyon-nagyon közeli képet ad az üldöző autóról” – idézi az Autosport Dean Locke-ot, az F1 média és közvetítési igazgatóját.

Az F1 az Aston Martinnal és az FIA-val közösen dolgozta ki az új kamerát tavaly, a legnagyobb nehézséget pedig az elhelyezése jelentette. „Csodálatos képet adott, nagyon tetszett nekünk, de nagyon messze helyezkedik el a processzortól. Ha egy ilyen kábelen ez négy métert jelent, akkor rengeteg a zavaró jel és ilyesmi, úgyhogy meg kellett oldanunk a problémákat.”

Végül a csapatok és az FIA jóváhagyására volt szükség, hiszen biztonsági szempontból kritikus területre kell elhelyezni a kamerát. Ez mostanra történt meg, így Barcelonától a nézők is élvezhetik majd a lélegzetelállító képeket.

Kris Meeke látványos borulással indított a Portugál Rally Bajnokság harmadik futamán

0

Hétvégén rendezik a Portugál Rally Bajnokság harmadik futamát, melynek tesztjén Kris Meeke látványos borulást mutatott be. 

Pénteken a shakedown-nal, majd két gyorsaságival kezdetét vette a Portugál Rally Bajnokság harmadik futama. 

Kris Meeke bár uralta az első két versenyt, a harmadikon látványos borulást mutatott be a shakedwon szakaszon. Az északír versenyző Rally2-es Hyundai autóját azonban még időben sikerült megjavítani, Meeke pedig az első két szakasz után vezeti a versenyt a két citroenes, Yohan Rossel és Nikolay Gryazin előtt. 

Több WRC-pilóta is indul a Portugál Rally Bajnokság harmadik versenyén

Kiderült Adrian Newey távozási szándékának valódi oka?

0

Nem a Red Bullon belül zajló hatalmi csatározások, hanem egészen más üldözheti el Adrian Newey-t a Red Bulltól.

Noha Nico Hülkenberg aláírt az Audihoz, az utóbbi napok legnagyobb érdeklődésre számot tartó Forma–1-es híre kétségtelenül Adrian Newey küszöbön álló távozása a Red Bulltól. A 65 esztendős mérnök több megbízható sajtóorgánum szerint is eldöntötte, hogy elhagyja az energiaitalos csapatot, és erről már tájékoztatta is a vezetést.

Azt azonban csak találgatni lehet, hogy mi ennek az oka, noha vannak igen erős kapaszkodók a kérdésben. Mark Hughes, az F1 egyik legjobban értesült és a Red Bullnál remek kapcsolatokkal rendelkező újságírója a The-Race.com hasábjain pedig előállt egy olyan információval, amivel eddig senki.

Lassú halál, de tömegkatasztrófa is várhat a Red Bullra Adrian Newey távozásával

Korábban mi is azt írtuk, hogy az ilyesmitől közismerten ódzkodó Newey-t a Red Bullon belüli politikai háború üldözheti el, Hughes azonban közölte: sokkal inkább személyes sérelemről van szó. „Ez nagyon is személyes probléma, aminek a Christian Horner-botrányhoz és a Hornernek és Newey-nak is személyi asszisztensként dolgozó alkalmazotthoz van köze.”

Ez az info pedig teljesen más megvilágításba helyezi Newey helyzetét, akinek tehát szintén közeli kapcsolata volt a Hornert zaklatással megvádoló hölggyel. Innen már nem nehéz arra a következtetésre jutni, hogy Newey is azok közé tartozik, akiknek nem tetszik, ahogyan Horner és a Red Bull kezelte a zaklatási ügyet, sokak szerint ugyanis az átláthatóság teljes hiányával a szőnyeg alá söpörték az egészet. Korábban ITT írtunk róla, hogy a felfüggesztett alkalmazott milyen módokon próbál jelenleg is érvényt szerezni az igazának.

Beláthatatlan következmények

Hughes arról is ír, hogy a Horner-botrány nyomán felszínre kerülő, Red Bullon belül zajló hatalmi harcok miatt annyira ingatag a helyzet, hogy semmit sem lehet készpénznek venni, és azt a szituációt sem lehetetlen elképzelni, hogy Newey távozásának kézzel fogható lehetősége újra veszélybe sodorja Horner helyét.

Jelenleg ugyanis nagyon nehéz megmondani, hogy kinek a kezében vannak a legjobb ütőkártyák, lévén a teljes tulajdonosi struktúra megváltoztatása a tét, amire Newey távozása vagy esetleges távozása is hatással lehet. Jelenleg nem tudjuk, hogy Horner eltávolításával maradásra lehetne-e bírni a mérnökzsenit, vagy ez inkább egy „se veled, se nélküled” helyzet, és Newey már eldöntötte, hogy inkább kimenekül az egészből.

Max Verstappen, Adrian Newey, Red Bull, Kanadai Nagydíj
Verstappen jövőjére is hatással lehet Newey kiválása / Fotó: Clive Mason/Getty Images/Red Bull Content Pool

Az viszont biztos, hogy bár egy modern F1-es csapat még egy Newey kaliberű személy kiválásával sem omlik össze – pláne nem a Red Bull, amelynek nagyon erős és kompetens a technikai gárdája –, a 65 esztendős szakember távozása láncreakciót indíthat el, ami akár Max Verstappen csapatváltását is eredményezheti.

Hughes emellett leírta: jelenleg sehonnan nem szivárog olyan információ, hogy Newey-nak szerződése lenne egy másik csapattal, ami persze még nem jelenti azt, hogy nincs, de nagyon úgy néz ki, hogy a mérnök elsősorban a Red Bulltól akar elmenni a Hornerrel fennálló személyes ellentét miatt, és nem az új kihívás vezérli. Így aztán még az sem zárható ki, hogy egyszerűen visszavonul, amivel megoldódna az a helyzet, hogy nem tölti ki „legalább 2025 végéig szóló” szerződését.

Erről Hughes nem ír, de érdekes felvetés, hogy mi van akkor, ha Newey nem akar visszavonulni, és egy másik istállónál folytatná úgy, hogy ne kelljen mondjuk 2027-ig kényszerszabadságon lennie, és már a 2026-os autóra is hatással lehessen. Amennyiben igaz, hogy Newey a közös személyi asszisztenst érintő botrány miatt (is) orrolt meg Hornerre, komoly ütőkártya lehet a kezében ahhoz, hogy a Red Bull elengedje a szerződéséből és még a kötelező szabadságát is elengedje/lerövidítse.

Ebben az esetben ugyanis olyan információkkal rendelkezik, amelyek kiszivárgását eddig mind a Red Bull, mind Horner igyekezett elkerülni. Amennyiben Newey bizalomvesztés miatt dönt úgy, hogy távozni akar, mondhatja azt a Red Bullnak, hogy ha ez nem tetszik nekik, nyugodtan vigyék bíróságra az ügyet. Ott azonban minden nyilvánosságra kerülne, amit a Red Bull természetesen nem akar, így vélhetően kénytelen lenne peren kívül megegyezni a sztártervezővel és elengedni őt.

Katsuta dobogóra állna a Portugál Rallyn

0

Takamoto Katsuta már az előző években is harcban tudott lenni a dobogóért a Portugál Rallyn, azonban eddig mindig lemaradt róla. A japán toyotás idén azonban szeretne végre a legjobb háromban zárni Portugáliában. 

Takamoto Katsuta eddig hatszor indult a Portugál Rallyn, ahol 2021-ben és 2022-ben is a negyedik helyen zárt. A dobogóhoz két éve volt a legközelebb, amikor Dani Sordo csak az utolsó szakaszon tudta megelőzni 2.1 másodperccel és a spanyol versenyzőé lett a harmadik hely. Taka tavaly már hamar elveszítette a jó eredményre esélyét, mivel a második szakaszon generátorprobléma miatt kiesett. 

“Egyértelműen a dobogós eredmény elérése a cél az idei Portugál Rallyn – mondta Takamoto Katsuta a WRC hivatalos oldalának. – Két éve épphogy lemaradtam róla, amikor Dani Sordo megelőzőt, és azóta is szeretnék ezért bosszút állni.“ 

A japán versenyző idén már tudott dobogón ünnepelni, miután a Szafari Rallyn második helyen ért célba, a legtöbb versenyen azonban csak néhány szakaszig tud igazán gyors lenni, majd valamilyen problémával kényszerül megküzdeni. 

“A tempóm néhány szakaszon már elég jó, de aztán valami mindig történik és az eredmény nem lesz túl jó. Tudtam, hogy a Horvát Rally nagyon trükkös verseny, ezért az elején óvatosan kezdtem. A többi versenyző feszegette a határait, de én ezt nem tudtam megtenni.” 

Katsuta végül szombat este a hatodik volt Horvátországban, majd vasárnap a leggyorsabb tudott lenni, a Power Stagen pedig két pontot tudott szerezni, így összességében 15 pontot gyűjtött és a vb ötödik helyén áll Sébastien Ogier-vel azonos pontszámot gyűjtve. 

A II. Diósgyőr Rallyn már az ORB és a Historic mezőny is ott lesz

0

Négy esztendő után tér vissza a magyar rally elit a borsodi megyeszékhelyre. A HUMDA Országos Rally Bajnokság idei második futamát ugyanis diósgyőri központtal bonyolítják le. Május 24-26. között a szakág teljes mezőnye Miskolcra érkezik, az ORB mellett az ORB2, az ORB3 és a Historic párosai is rajthoz állnak a futamon.

„A tavaly őszi visszajelzések azt mutatták, hogy minden szempontból sikeres volt a bemutatkozásunk, egyben a visszatérésünk” – mondta Jacsó Tibor, az Észak-Magyarországi Autó és Motorsport Zrt. (ÉMAM Zrt.) vezérigazgatója, a II. Hell Diósgyőr Rally főszervezője. „A csapatok, a versenyzők és a nézők is elismerően beszéltek a 2023-as futamunkról. Sportszakmai szempontból tehát van egy jó alap, amire építhetünk. Idén azonban az ORB1 és a Historic is érkezik hozzánk, a nagyobb mezőny értelemszerűen több feladatot hárít ránk. A kollégáimmal együtt azon dolgoztunk, hogy május utolsó vasárnapján is mindenki elégedett legyen, és ismét jó szájízzel távozzon a magyar rally egyik fellegvárából.”

A II. Hell Diósgyőr Rally központja ismét a DVTK Sportliget lesz, ahol maradéktalanul ki lehet szolgálni a versenyre érkező párosokat, a csapatokat és természetesen a szurkolókat is.

„Nagy örömünkre szolgál, hogy a tavaly ősszel sikeresen lebonyolított Rally2-es és Rally3-as viadal után idén sikerül szintet lépni” – fogalmazott egy hónappal a verseny előtt Dr. Világi Péter, a DVTK kommunikációs igazgatója. „Most az első osztály párosai is ellátogatnak hozzánk, bízom benne, hogy a korábbi évekhez hasonlóan a II. Hell Diósgyőr Rallyn is R5-ös dömping lesz. Idén a DVTK Stadion lesz a központ, itt fog működni a verseny– és a sajtóiroda, valamint a létesítményünk biztosítja a szervizpark területét is. A tavalyihoz hasonlóan a ceremóniákra, a díjkiosztó ünnepségekre is itt álllítjuk fel a dobogót. A nézők számára ez egy olyan helyszín lesz, ahol az egész mezőnyt láthatják, találkozhatnak a pilótákkal és a navigátorokkal és több látványossággal is készülünk, vasárnap például gyermeknapi programokkal.”

A futam versenykiírása hamarosan nyilvános lesz, a nevezési időszak zárása után pedig az is kiderül, hogy a különböző bajnoki osztályokban mekkora mezőny várható. A II. Hell Diósgyőr Rallyval kapcsolatban folyamatosan frissülő tartalmak kerülnek az esemény hivatalon honlapjára, a diosgyorrally.hu weboldalra, valamint a közösségi média felületekre is.

Fotó: V-Híd Rally Hungary/MGR Images

 

Mindent bevet a Mercedes, hamarosan leülnek tárgyalni Verstappennel

0

Sajtóhírek szerint hamarosan leül tárgyalni a Mercedes és Max Verstappen.

Az idei előszezont és az első két nagydíjhétvégét meghatározó Red Bull-botrány elülni látszott az utóbbi időszakban, ám Adrian Newey várható távozása új lendületet adhat a bikás istálló körüli pletykáknak. Amennyiben pedig a tervezőzseni tényleg megy, az a távozás felé lökheti Max Verstappent is, akit Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke hetek óta körbeudvarol.

Az osztrák üzletember Kínai Nagydíjon tett nyilatkozatai pedig már Christian Hornert, a Red Bull csapatfőnökét is reagálásra késztették, aki kijelentette: Wolff olyan pilótát akar megszerezni, aki nem elérhető, és Verstappen velük lesz 2025-ben. Ám a háromszoros világbajnok szerződése 2028 végéig szól, a 2025 utáni időszakról azonban sem ő, sem a Red Bull nem jelentette még ki, hogy biztosan marad.

Wolff 2026-ra csábítja Verstappent; szerinte már nem is Hamilton a legjobb pilóta?

Az F1-insider.com úgy értesült, hogy Max és Jos Verstappen, illetve Raymond Vermeulen, a holland pilóta menedzsere a jövő hét végi Miami Nagydíjat követő kéthetes szünetben ül majd le tárgyalni a Mercedesszel, mivel az F1-es istálló három tulajdonosa, azaz Toto Wolff; James Ratcliffe (az INEOS elnök-vezérigazgatója), illetve Ola Källenius, a Daimler AG vezérigazgatója találkozni akar Verstappenékkel.

A német szaklap már egy esetleges 2025-ös váltásról ír, hozzátéve, hogy Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója az, aki a korai átigazoláshoz segítheti a holland pilótát, Verstappen szerződésében ugyanis van egy, már korábban is sokat emlegetett záradék arról, hogy ha Marko megy, ő is szabadon távozhat. „Marko, amennyiben szükséges, biztosan nem fog Verstappen útjába állni” – írják, ami annyit jelent, hogy ebben az esetben a 80 esztendős osztrák lemondana, megnyitva az utat ezzel Verstappen előtt. A cikk később kitér arra, hogy a Mercedes akár azt is bevetheti, hogy állást kínál Markónak, aki így Verstappennel együtt érkezhetne.

A Mercedes szándékainak komolyságát mutatja, hogy nemcsak Wolff, hanem Källenius és Ratcliffe is jelen lesz a találkozón. A trió az F1-insider értesülései szerint kész a motorsport történetének legjövedelmezőbb szerződését és egy, az F1-es pályafutásán is túlmutató nagyköveti pozíciót kínálni Verstappennek, akit viszont elsősorban nem a pénz motivál, ezért garanciákat akar kapni arra vonatkozóan, hogy a Mercedes már 2025-ben sokkal versenyképesebb lesz, mint amilyen most.

Lassú halál, de tömegkatasztrófa is várhat a Red Bullra Adrian Newey távozásával

A szaklap úgy véli, hogy érzelmi szempontból Verstappen számára egyértelmű lenne a döntés, és a holland szíve szerint elhagyná a Red Bullt a megromlott csapaton belüli légkör miatt, most pedig már csak azt kell eldöntenie, hogy szakmai szempontból jó lépés lenne-e ez. Az biztos, hogy Verstappenék úgy vélik, a Red Bull jelentős mértékben Max Verstappen miatt ennyire jó, és egy, a jelenleginél kicsit jobb Mercedesszel a címvédő már felvehetné a versenyt egy olyan energiaitalos csapattal, amelynek ő már értelemszerűen nem tagja.

Az pedig, hogy 2026 után megéri-e a Mercedesnél lenni a Red Bull helyett, már valószínűleg nem ekkora dilemma, hiszen egy Newey nélküli Red Bull, amely ráadásul kezdetben mindenképpen extra kockázatot jelentő saját motorral versenyez, nem feltétlenül jobb opció, mint a 2026-os motorjával a hírek szerint kimondottan jól álló Mercedes.