Hétfőtől szombat kora estig került megrendezésre a Historic Marokkó Rally, mely bár egyáltalán nem volt könnyű, mégis szinte rajt-cél győzelmet tudott aratni az 1994-es rally világbajnok Didier Auriol Denis Giraudet navigálásával.
27 gyorsasági és 388.18 km versenytáv várt a 13. Alkalommal megrendezett Historic Marokkó Rally 33 fős mezőnyére hétfőtől szombat kora estig.
A könnyűnek nem nevezhető pályákon több versenyzőnek is problémája akadt, azonban a Ford Escort MkII-vel induló Didier Auriol – Denis Giraudet páros 11 gyorsaságit is tudott nyerni és végül egyedül az első szakaszon nem tudott élen állni, végül pedig 1:05.3 perc előnnyel szerezte meg a győzelmet a Porsche 911 SC-vel induló honfitársai, Alain Deveza és Maxime Vilmot előtt.
A verseny harmadik helyén pedig szintén francia kettős, Pierre Lafay és Charlyne Quartini ért célba ugyancsak Ford Escort MkII-vel további másfél perc hátránnyal.
Kris Meeke szoros csatában, de rajt-cél győzelmet tudott aratni a Portugál Rally Bajnokság harmadik futamán, ahol több WRC2-es versenyző is már a Portugál Rallyra tesztelt.
Igazán erős mezőny állt rajthoz a Portugál Rally Bajnokság harmadik idei versenyén, a Rali Terras d’Aboboreira futamon, ennek ellenére Kris Meeke mindvégig az élen állva, a hétből négy gyorsaságit nyerve őrizte meg idei veretlenségét.
Pedig nem volt könnyű dolga az északír versenyzőnek, amit jól mutat, hogy csupán 11.1 másodperccel maradt el tőle Pierre-Louis Loubet Skodával, míg Yohan Rossel 24.3 másodperc hátránnyal zárt a harmadik helyen Citroennel.
A negyedik helyen Nikolay Gryazin már 1:07.2 perc hátránnyal ért célba ugyancsak C3 Rally2-vel, majd őt Josh McErlean Skodával, Jan Solans pedig Toyotával követte.
A portugál bajnoki értékelést hasonlóan a bajnokság első két versenyéhez ismét igen magabiztosan nyerte Meeke, miután itt ugyancsak az első két versenyhez hasonlóan Armindo Araújo követte 1:56 perc hátránnyal, míg a harmadik helyen célba érő Pedro Almeida már 4:41.8 perccel maradt el.
Stefano Domenicali, a Forma–1 elnök-vezérigazgatója jelezte, hogy Lewis Hamiltonnak hozzá kell szoknia az olasz mentalitáshoz a Ferrarinál. Tény, hogy mindez például Fernando Alonso és Sebastian Vettel esetében sokat nyomott a latba, de vajon a hétszeres világbajnoknál is ennyit fog számítani?
Az idei év eddig bővelkedett a pályán kívül eseményekben, ami a Forma–1-et illeti. Az biztos, hogy ha a kört az átigazolási piacra szűkítjük, akkor Lewis Hamilton Ferrarihoz történő igazolása jelentette az eddigi legnagyobb bombát. Mint ismert, a hétszeres világbajnoknak ez az utolsó éve a Mercedesnél, jövőre pedig már a vörös overálban fog versenyezni.
A hír bejelentése óta lassan három hónap telt el, és az elmúlt időszakban sokan kifejtették a véleményüket. Nemrég Stefano Domenicali, a Forma–1 elnök-vezérigazgatója is megszólalt a témában. Az olasz szakember nem meglepő módon örül a váltásnak, hiszen a történelem legsikeresebb versenyzőjének és csapatának kombinációja mindenképpen figyelmet generál.
„Számunkra, a Forma–1 számára ez elképesztő hír – nyilatkozta a Sky Sportsnak. – Ez egy új lehetőség, egy új fejezet Lewis pályafutásában, egy új fejezet a Ferrari számára is. Ezek a tényezők máris 2025-be vittek minket, még akkor is, ha csak a 2024-es fejezet elején járunk. Úgy vélem, ez egy hihetetlen történet lesz.”
Domenicali eleve olasz, ráadásul sokáig a Ferrarinál dolgozott, így jól ismeri az ott uralkodó viszonyokat, illetve kultúrát. Az F1 első embereként ugyanakkor valamilyen szinten megtapasztalhatta más istállók működését. Ez alapján pedig úgy véli, Hamiltonnak nem csupán egy szimpla csapatváltás szokásos kihívásaival kell szembenéznie.
„Lewisnak meg kell értenie a maranellói, illetve olaszországi mentalitást, és biztos vagyok benne, hogy érdekli annyira, hogy megértse – fogalmazott. – Másfelől, amikor egy ilyen hihetetlen személyiség érkezik a csapathoz, a Ferrarihoz, akkor nagyon nagy figyelem irányul majd rá. Charles [Leclerc] ezt úgy fogja fel, mint egy új láng, amely arra fogja ösztökélni, hogy még erősebb legyen, úgyhogy szerintem minden pozitív a csapatnál.”
Persze nem Domenicali volt az első, aki ilyesmit fogalmazott meg, nemrég Alain Prost beszélt hasonlóról Hamilton és a Ferrari kapcsán. A maranellóiakkal kapcsolatban már-már közhelynek számít, hogy egy különleges világba csöppen bele, aki odaigazol, annak minden nehézségével. Ezt anno a francia exversenyző is megtapasztalhatta, de nem kell ennyire messzire menni, elég csak Fernando Alonso vagy Sebastian Vettel példáját venni. Mindketten több világbajnoki címnél jártak, amikor egy brit központú csapattól a Ferrarihoz szerződtek, ahol nem sikerült visszatérniük a csúcsra. Persze ennek több oka is volt, de ebben az időszakban sokszor felmerült, hogy az olasz vezetés valamilyen szinten gátja az igazi áttörésnek.
Ugyanakkor nem kizárt, hogy Hamilton helyzete valamennyire más lesz ilyen téren. Persze az olasz média jelentette nyomással minden bizonnyal neki is meg kell majd küzdenie, viszont láthatóan elindult egy folyamat, melynek révén a kulcspozíciókban már nem csak itáliai vagy itáliai gyökerű szakemberek vannak. Elég csak Frédéric Vasseur csapatfőnökre gondolni, de ott van a Hamilton által nagyon jól ismert Loïc Serra is, aki jövőre csatlakozik a maranellóiakhoz. A koronaékszert pedig Adrian Newey jelentheti, aki a pletykák szerint idén elhagyja a Red Bullt, és könnyen lehet, hogy a Ferrarihoz tart. A 65 éves szakember vezetésével pedig az elmúlt években rengeteg sikert megalapozó brit mérnöki kultúra is meghonosodhat a Scuderiánál.
Nagyszerű eredményeket értek el a magyar indulók a Mitropa Kupa olasz versenyén, miután Mang Huba és Béres “Unicum” Attila dobogón tudott ünnepelni az Elba Rally végén, de Merencsics Árpád is jól szerepelt.
Az olasz Elba Rallyn rendezték az idei Mitropa Kupa harmadik futamát, melyen a modern autók között kettő, míg a historic mezőnyben egy magyar páros indult.
A modern autók között László Zoltánnal olyan történt, ami nem sokszor szokott, nevezetesen már a verseny első szakaszán kicsúszott, és csak szuperrallyval tudott másnap visszaállni. Végül László Zoltán Begala Tamás navigálásával teljesítette a második nap pályáit, azonban az időbüntetéssel csak a Mitropa Kupa utolsó helyén tudtak zárni.
Merencsics Árpád és Gerebitz Márk azonban szuperrally nélkül tudta megszerezni a nemzetközi értékelés 12. helyét, míg a Rally4-es kategóriában a hatodik helyen zártak Fordjukkal.
A historic mezőnyben Mang Hubának és Béres “Unicum” Attilának szurkolhattunk, akik végül Skoda Favorittal a harmadik helyet szerezték meg.
A Mitropa Kupa negyedik versenyét május 23-25. között a szlovén Velenje Rallyn rendezik, amit a Mecsek Rally fog követni június 13-15. között.
Szombaton lezajlott az önvezető autók számára kiírt bajnokság első fordulója Abu-Dzabiban, a magyar csapat pedig szép eredményt ért el. Az eseményen Danyiil Kvjat is ott volt, és be is ült a volán mögé.
Tavaly mi is beszámoltunk arról, hogy idén elindul az önvezető autók számára kiírt bajnokság, az Abu Dhabi Autonomous Racing League (A2RL). A 2,25 millió dollár összdíjazású liga ugyan nem számít teljesen új keletűnek, de ebben a formában új kezdeményezésnek minősül, ugyanis korábban soha nem csapott össze egymással ennyi, mesterséges intelligenciával irányított autó.
A széria első fordulóját szombaton rendezték meg az F1-ből is ismert abu-dzabi Yas Marina Circuiten. A sorozat a Dallara Super Formula SF23-asait, vagyis a japán Super Formula bajnokság autóit használja. Pilóta értelemszerűen nincs benne, ahogyan pedálok, kormány, ülés és a versenyzőt normál esetben megvédeni hivatott glória sem. A kocsikat alapesetben nem lehet külső segítséggel irányítani, de baj esetén gombnyomásra leállítható a motor.
Az időmérőn, illetve a futamon összesen nyolc csapat versenygépe vett részt, és egy magyar istálló is ott volt a nevezők között. A HUMDA Lab számára nem zajlott ideálisan a felkészülés, elmondásuk szerint ugyanis problémába ütköztek a járműlokalizációval. Ehhez képest viszont az ötödik helyen zárták a futamot, és az újoncok közül ők szerepeltek a legjobban.
Az esemény egyébként nem zajlott problémamentesen, hiszen kiütköztek az önvezető autók gyerekbetegségei. Az időmérőn előfordult, hogy véletlenszerűen változtattak irányt, megpördültek, falnak mentek, vagy éppen lehúzódtak a pályáról, és megálltak. A nyolckörös futam 4. körében pedig az addig vezető Polimove kocsija megpördült, és bár a későbbi győztes Tum versenygépe megelőzte, utána érvénybe lépett a sárga zászló, és a többi autó nem „akart” elmenni mellette, mondván, a szabályok ilyenkor tiltják az előzést.
Az eseménynek egyébként egy sztárvendége is volt a 2014 és 2017, majd 2019 és 2020 között a Forma–1-ben is szereplő Danyiil Kvjat személyében. Az orosz versenyző a döntő előtt be is ült egy Dallarába, és nem meglepő módon jóval gyorsabb volt az önvezető változatnál. „Nem versenyzek önvezető autókkal, nem egy olyan futam lesz, ahol tövig nyomom a gázt” – hangsúlyozta még előtte.
A 30. születésnapját pénteken ünneplő versenyző szerint az esemény óriási jelentőséggel bír „Történelemnek vagyunk a szemtanúi, remek, hogy részesei lehetünk ennek – fogalmazott. – Nemrég még nehéz volt elképzelni, hogy ez megvalósulhat, autók mesterséges intelligenciával. Most pedig nagyon jó munkát végeznek. Ez nagyszerű fejlődés a jövőre nézve, és az összes mérnök, illetve a technológia területéről érkező ember számára nagyon érdekes.”
Chris Williams, az M-Sport technikai igazgatója szerint tavaly állandóan fejleszteni kellett valamit a Rally1-es Ford Pumán, mert Ott Tanak ezt kérte, míg idén nyugodtan tudnak dolgozni, és ennek már az eredménye is látható.
Tavaly Ott Tanak sokszor elégedettlenségének adott hangot a Rally1-es Ford Pumával kapcsolatban, és a bajnokság végén két győzelmet elérve a negyedik helyet tudta megszerezni. A hibrid autó kapcsán sokszor a megbízhatatlanság is szóba került, ennek ellenére idén még nagyobb probléma nem történt a Pumával.
“Összességében nagy dolgokat nem változtattunk a tavalyi évhez képest, most különböző priorításokra és folyamatok elvégzésére törekedünk – árulta el Chris Williams, az M-Sport technikai igazgatója az AutoHebdo.fr oldalnak. – Tavaly az időnk nagy részét fejlesztésekkel töltöttük, és sokszor késésben voltunk ezekkel. Folyamatosan változtattunk valamit. Idén sokkal nyugodtabban dolgozunk, minden változtatást átgondolunk, mielőtt egy versenyen is bevetjük.”
Williams szerint tavaly Tanak sokszor elégedetlen volt, ezért folyamatosan változtatást kért és ez nem vezetett eredményre.
“Tavaly volt egy pilótánk, aki 90%-ban elégedetlen volt az autóval. Nagyon sok változtatást kért, sosem volt elégedett semmivel és azonnali módosításokat kért. Nagyon őrült év volt a tavalyi. Most azonban Adrien Fourmaux visszatérésével sokkal nyugodtabban tudunk fejleszteni és így könnyebben őrá tudtuk szabni az autót. A tavaly szerzett tapasztalatokkal idén működnek a dolgok. Adrien is sokkal jobban érzi magát az autóban.”
Williams szerint az idei jó szereplésben szerepet játszik az is, hogy Fourmaux sokat változott 2022 óta, amikor először vezethette a hibrid autót.
“Úgy tűnik számomra, hogy Adrien idén sokkal nyugodtabb az autóban, mint 2022-ben. Akkor már a Montén nyerni szeretett volna minden áron és ennek egy hatalmas esés lett a vége. Abban az évben csak arra törekedett, hogy gyors legyen, de a tempójának kockázatát nem vette észre. Gyorsan vezetett és gyorsan le is tudott csúszni az útról… Idén is törekszik a gyors vezetésre, de már sokkal megfontoltabb és képes volt megérteni, hogy sikert csak a célban lehet elérni. Tudja, hogy olykor jobb a biztonságos vezetésre törekedni.”
Horvátországban új hátsó szárnyat vetett be az M-Sport és további fejlesztéseken is dolgozik, ezeknek a bevetését azonban nem szeretnék elsietni.
“Jelenleg csak olyan dolgokat vetünk be, amikről megvagyunk bizonyosodva, hogy működni fognak. Folytatjuk a további fejlesztéseket, de nagyon nagy módosításra nincs lehetőségünk. Éppen ezért több területen is dolgozunk és csak azt próbáljuk ki versenyen is, amiről tudjuk, hogy segíthet.”
17 évvel ezelőtt tért vissza a Forma–1 a Nürburgringre három bemutatókör erejéig. Nick Heidfeld azóta is örök élménynek tartja azt a napot, még úgy is, hogy az egyik szakasztól kifejezetten rettegett.
Niki Lauda 1976. augusztus 1-én szenvedett kis híján halálos balesetet a Német Nagydíjon, amelyet a Nürburgring Nordschleifén rendeztek. A pályát sokan már előtte is veszélyesnek tartották, és a kor biztonsági feltételeit figyelembe véve el lehet képzelni, hogy ez mit jelentett. Ezután pedig a sportág is belátta, hogy a pálya alkalmatlanná vált a versenyzésre, így az volt az utolsó F1-es futam a több mint 20 kilométeres nyomvonalon.
Sőt, sokáig egyetlen Forma–1-es autó sem gurult pályára a Zöld Pokolnak is nevezett aszfaltcsíkon. 30 évvel és szűk 9 hónappal Lauda bukása után, 2007. április 28-án, napra pontosan 17 esztendővel ezelőtt azonban megtört a jég: Nick Heidfeld egy bemutató keretében pályára vitte a BMW F1.06-ost. A német versenyző már akkor lelkesen számolt be az élményről, amelyet a három kör adott neki.
„Ez egyszerűen hihetetlen volt – nyilatkozta utána. – Mielőtt elindultam, gondoltam, hogy nagyszerű lesz vezetni a Nordschleifén, de ez még annál is jobb volt, amire számítottam. Ez a versenypálya a legjobb a világon. Nagyon szerettem volna kiüríteni a tankot. Rendkívül különleges pillanat volt, amikor a Nordschleife irányába elhagytam a nagydíjon használt pályát. A Bergwerk-szakasz és a Döttinger Höhe nagyon lesokkolt. Soha nem fogom elfelejteni a mai napot, amíg élek. Egy újabb különleges élmény csatlakozott a sok fantasztikus gyerekkori emlékhez és a versenyzésben elért sikerhez.”
Throwback to April 2007 when Nick Heidfeld drove his Sauber BMW F1 car around the Nordschleife. Wanted to capture the classic Nordschleife composition with track, forest and fans and also get a shot where it looked like he went for a drive in the park. pic.twitter.com/GbKiJJoNGY
Persze a pályát nem véletlenül tartják a mai napig rendkívül veszélyesnek, és Heidfeld sem volt nyugodt, mielőtt autóba ült. A Az F1-es pályafutását később tizenhárom dobogóval záró versenyző egy szakasztól különösen tartott. Végül azonban nem történt semmi baj, és még évekkel később is jó szívvel emlékezett vissza a menetre.
„Fantasztikus volt, elképesztő élmény – idézte fel 2020-ban a ’Beyond The Grid’ podcastban. – Annak ellenére, hogy annyi éven át vezettem a Forma–1-ben, ez egy kiemelkedő pillanat volt a pályafutásomban. Korábban azt gondoltam, hogy a Nordschleife nem alkalmas egy Forma–1-es autó számára, de ez nem így volt. Az egyetlen hely, amely miatt kicsit aggódtam, az, ahol a GT-autók néha felrepülnek. A Forma–1-es kocsik végsebessége több, mint háromszáz kilométer per óra. Minden leszorítóerő ellenére ezen a helyen féltem, mert nem akartam, hogy a fák között végezzem, és ne térjek vissza a bokszba. Az összes többi szakaszon kicsit megnyomtam.”
Persze azért nem ment a maximumon, sőt, a fotósok kedvéért többször is lelassított, így a 8:34 másodperces ideje nem reprezentatív. Ráadásul nem a futamhétvégéken használt abroncsokon, hanem demógumikon ment. Heidfeld számára egyébként nem volt ismeretlen a vonalvezetés, ugyanis a virtuális világban, egészen pontosan a Gran Turismo nevű videójátékban sokszor vezetett rajta.
„Pilótaként természetesen ambiciózus voltam, és a lehető legjobb köridőt akartam elérni – emlékezett vissza. – Legtöbbször fél kör után már lementem az ívről, és újrakezdtem az elejéről. Ezért tudtam, hogy a pálya utolsó része nem jó. A Forma–BMW-vel is vezethettem néhány kört, de ez sem segített, annak csak száznegyven lóerő a teljesítménye.”
Heidfeld azt is elárulta, hogy nem ő volt az egyetlen, aki nem volt nyugodt. A csapatvezetőkben ilyenkor valamilyen szinten benne van a félsz, nehogy túlságosan elszaladjon a ló a pilótával, és valami olyat csináljon, amivel kárt tesz az autóban, ne adj’ isten magában. Így volt ezzel a BMW akkori motorsport-igazgatója is.
„Előtte az egész csapat úgy gondolta, hogy jó ötlet, marketingszempontból nagyszerű, és szórakoztató – fogalmazott Heidfeld. – Azonban, minél közelebb volt az időpont, annál gyakrabban hívott fel Mario Theissen. Két-három héttel előtte minden második napon felhívott, hogy elmondja, ne csináljak semmi őrültséget, és ne törjem össze az autót.”
Soha nem könnyű, ha az ember üzleti és családi érdekei keresztezik egymást, pláne akkor nem, ha előbbivel több száz emberért felel. Ilyen helyzetbe kerülhet lassan Lawrence Stroll, az Aston Martin főnöke, akinek élete legnehezebb döntését kellhet előbb-utóbb meghoznia.
Miután Fernando Alonso hosszabbított az Aston Martinnal, és Adrian Newey-t, a sajtóhírek szerint a Red Bulltól távozni készülő sztártervezőt is többször szóba hozták már a silverstone-i istállóval, egyre égetőbbé kezd válni az a kérdés, hogy mi lesz a csapattulajdonos Lawrence Stroll fiával, Lance-el. A 25 esztendős pilóta az idén ugyanis folytatja tavalyi vesszőfutását, és továbbra is képtelen felvenni a versenyt Fernando Alonsóval.
Tavaly a fiatal kanadai mindössze 83 pontot szerzett a kétszeres világbajnok csapattársa 237 egysége ellenében, ami érzékenyen érintette a csapatot a konstruktőri pontversenyben. A májusi Emilia-romagnai Nagydíjon 150. F1-es futamát futó versenyző helye évek óta betonbiztos, hiszen apja azért vásárolta meg az Aston Martin jogelőd Racing Pointot, hogy világbajnoki címre alkalmas csapatot faragjon belőle a fiúnak.
Minden idők második legfiatalabb F1-es dobogósaként és a 2020-as Török Nagydíj pole pozíciósaként éveken át úgy tűnt, hogy bár nem mondható Verstappen, de akár még Leclerc vagy Norris szintű tehetségnek sem, Lance Stroll egy jó autóval képes lehet nyerni. Az utóbbi bő egy évben azonban komoly kételyek merültek fel ezzel kapcsolatban, hiszen az esetek többségében meg sem tudja közelíteni a 42 évesen is csúcsformában versenyző Alonsót.
Az 1989 és 2000 között 165 F1-es nagydíjon induló Johnny Herbert úgy véli, ezzel együtt a Lance Strollt érő kritikák sokszor túlzók.
„Lance-t olykor igazságtalanul kritizálják az apja miatt, aki kanadai milliárdosként a csapat tulajdonosa. A kritikusok azt mondják, Lance csak emiatt a csapat tagja, de volt már pole pozíciója, vezetett versenyeket és időnként igazán gyorsnak bizonyult. Megnyerte az F3-as Eb-t, ami nem könnyű, de ő megtette ezt úgy, hogy az emberek már akkor azzal támadták, hogy az apjáé a csapat. A munkát így is el kell végezni az autóban, ő pedig megtette ezt” – idézi a grandprix247.com a kétszeres futamgyőztest.
„Az idei szezonban azonban nem megy neki, küszködik. Tavaly is voltak nehéz időszakai, de én mindig mögötte álltam, mert volt néhány jó teljesítménye. De hogy világbajnok lesz-e belőle? Valószínűleg nem, mert nem elég következetes” – folytatta Herbert.
A tavalyi a Sky Sports szakértőjeként is tevékenykedő expilóta szerint pedig akármennyire is van bérelt helye Lance-nek apja csapatában, Lawrence Stroll a csapatért is felelős, illetve üzletemberként a siker a célja. Éppen ezért, amennyiben a fiú továbbra is úgy teljesít, ahogy az idén és tavaly, az apjának kemény döntést kell majd meghoznia.
„Lance és az Aston Martin keresztúthoz érkezett. Az Aston rengeteget invesztált, hogy sikeressé tegye a csapatot az F1-ben. Fernando Alonso ennek a befektetésnek az egyik része, de ott van az épülő új gyár és a szélcsatorna is. Az ember nem azért fektet be, hogy egyhelyben álljon” – ecsetelte Herbert.
„Hogy fejlődj és előrelépj, mindkét versenyzőnek el kell végeznie a tőlük várt munkát, mindegy, hogy kik ők. Vagy le kell győznöd a csapattársadat, vagy ott kell lenned közvetlenül mögötte, de jelenleg ez nem igazán történik meg. El fog jönni a pont, amikor Lawrence-nek döntést kell hoznia. Én úgy gondolom, hogy amennyiben az Aston sikerre akarja vinni ezt a projektet és előre akar lépni, akkor van egy fickó, aki tökéletesen illene ide: Carlos Sainz. Remek munkát végez a Ferrarinál egy olyan szituációban, amelyben tudja, hogy jövőre nem lesz munkája. Ez a legjobb, amit eddig láttam Carlostól. Szomorú lenne, ha az Aston lecsúszna róla.”
„[Lance és Lawrence Stroll] régóta együtt vesznek részt a motorsportos utazásban. Lawrence mindig is szerette a benzingőzt, és nagyon szerencsés, hogy a fia által élheti át ezt. Nagyon kemény lesz, a kapcsolatuk nagyon erős. Nyilván a lehető legjobb esélyt akarja megadni a fiának, de közben üzletember is. Ez az útelágazás, ahol döntést kell hoznia az üzlet és a család között. Ahhoz, hogy az Aston Martin utazása folytatódjon, a legjobbakra van szükség, mert végül beköszönt a valóság. Együttérzek vele.”
Herbert szerint tehát most jött el az ideje, hogy idősebb Stroll a családi köteléket háttérbe szorítva lecserélje a fiát Carlos Sainzra, aki több másik istállónál is szóba jöhet.
„Ahhoz, hogy megszerezzék Sainzot, nagyon gyorsan kell lépniük. Le akarnak maradni valakiről, aki éppen élete formájában van és elérhető? Lawrence már megkörnyékezte Adrian Newey-t egy őrült ajánlattal. Ez az a Lawrence, akit ismerek. Megérti, hogy ha megszerzi Newey-t, az azonnal egy teljesen más csapattá formálja őket, és valószínűleg a siker nagyon gyorsan jönni fog” – tért át Herbert arra, hogy Lawrence Stroll nemcsak pilótafronton törekszik a legjobbra.
Sami Pajari a harmadik helyen végzett a Rally2-es autók mezőnyében a Horvát Rallyn, köszönhetően annak, hogy a Toyota sokat fejlesztett a Rally2-es autón a Monte után.
Sami Pajari legjobb toyotás versenyzőként még csak az ötödik helyen kezdte a Montén az idei szezonját, ekkor azonban még nem regisztrált a WRC2-es értékelésbe, így a bajnoki szereplést csak Svédországban nyitotta meg, ahol Oliver Solberg mögött a második lett.
A Montén még sokat panaszkodott szinte minden Rally2-es Toyotával induló versenyző arra, hogy mennyire nem jól vezethető az autó aszfalton.
A Horvát Rallyn azonban már a harmadik helyet szerezte meg a 21 éves finn versenyző a Rally2-es autók között, ahol ismét csak nem regisztrált a WRC2-be.
Pajari szerint ez az eredmény a Toyota fejlesztéseinek volt köszönhető.
“Minden autóról elmondható, hogy az első verseny után finomításra van szüksége – mondta a finn versenyző a Dirtfishnek. – Svédországban látszott, hogy laza talajon jobban működik az autó és meg is lett a második hely. A Horvát Rallyn pedig bebizonyosodott, hogy a Toyota jó munkát végzett az autó aszfalton teljesítményét illetően is. Sokkal jobb volt az én és az autó tempója is, mint a Montén. Most nagyon elégedett vagyok az eredménnyel, mert Horvátországban nagyon versenyképes volt az első öt helyen végző páros és mi is itt tudtunk zárni. Összességében kellemes meglepetés volt az autó, mert szakaszokat tudtunk nyerni és a harmadik hely is több volt, mint amire számítottam.”
Pajari szerint főként az autó tapadása javult kanyarokban és féktávokon koszos körülmények között.
“Azt hiszem, korábban olyan helyeken volt problémánk, ahol alacsony volt a tapadás. Mivel Horvátországban csak ilyen pályák voltak, muszáj volt jó teljesítményt nyújtani ilyen körülmények között is. Az autó nagyon jól viselkedett.”
Az autóval azonban továbbra sem sikerült abszolút versenyt nyerni FIA versenyen, ahol erre a legnagyobb esély a V-Híd Rally Hungary ERC-futamon mutatkozott, azonban végül Mikko Heikkila és Martins Sesks sem ért célba Veszprémben.
“Eddig csak nagyon keveset vezettem murván az autót, de az első benyomások kellemesek voltak, ezért bízom benne, hogy Portugáliában versenyképesek tudunk lenni. Sok jó versenyző is ezen a rallyn kezdi a szezonját, ezért a verseny nagyon-nagyon kemény lesz, de bízom benne, hogy legalább a dobogós helyezést sikerül elérni.”
Nem mindenki lenne képes lemondani 100 millió euróról, mondván, már addig is eleget keresett ahhoz, hogy az unokái jövőjét is sínre tegye. De 2016 F1-es világbajnoka megtette.
Nemrég Nico Rosberg volt a Business of Sport podcast vendége. A 2016-os Forma–1-es világbajnok beszélt többek között arról, hogy Lewis Hamiltonnal vívott belharca odáig fajult, hogy a Mercedes bevezette, nekik kell kifizetniük az egymással történt ütközésekből keletkező kárt. A német pilóta elmondása szerint egyszer emiatt 360 ezer eurót utalt a csapatnak…
A vb-címe után váratlanul visszavonuló pilóta azonban ennél jóval többet bukott azzal, hogy nem töltötte ki szerződését, 2016-ban ugyanis 2018 végéig szóló kontraktust írt alá a brackley-iekkel, de mivel a 2016-os Abu-dzabi Nagydíj után szögre akasztotta a sisakot, az ezért járó összeget, bónuszokat, szponzorpénzeket stb. természetesen már nem kapta meg.
„További két évre érvényes szerződésem volt, és ha csak simán vezettem volna még néhány évig, könnyedén kereshettem volna 100 millió [eurót] – mondta a podcastban, majd hozzátette, egyáltalán nem foglalkoztatta mindez. – Nagyon szerencsés vagyok, hogy annyi pénzt kerestem a sporttal, hogy ez az összeg már nem játszott szerepet a döntésem megfontolásakor. Tisztában voltam vele, hogy mindent beteljesíthetek azzal is, amit addig megkerestem, beleértve a gyerekeim és unokáim jövőjét.”