back to top
2024. november 28. 20:39
Kezdőlap Blog Oldal 1051

A Hyundai és az M-Sport is tesztelt már – videó

0

A közelgő Horvát Rally előtt már a Hyundai Motorsport és az M-Sport is tesztelt Thierry Neuville-el és Ott Tanakkal, valamint Craig Breennel hétfőn. 

A Monte-Carlo Rally és Svéd Rally után április 21-24. között következik a Rally Világbajnokság harmadik versenye, a Horvát Rally. 

A szezon első teljesen aszfaltos versenye előtt hétfőn a Hyundai Motorsport Thierry Neuville-lel és Ott Tanakkal, míg az M-Sport Craig Breennel tesztelt. 

A Vrbovsko környékén tesztelő Thierry Neuville tavaly a harmadik helyet szerezte meg Sébastien Ogier és Elfyn Evans mögött Horvátországban, míg a szezont a harmadik helyen zárta. A belga versenyző számára az idei év egy hatodik helyezéssel kezdődött a Monte-Carlo Rallyn, majd a Svéd Rallyn a második helyezést érte el, így a vb pontversenyben 14 pont hátránnyal Kalle Rovanpera mögött a második helyen áll. 

Craig Breen tavaly még a Hyundai versenyzőjeként a nyolcadik helyen zárta a horvát versenyt, majd az év végi nyolcadik helyezés után az M-Sporthoz igazolt, ahol azonnal egy harmadik helyezéssel kezdett a Monte-Carlo Rallyn, majd még egy pontot gyűjtve Svédországban a pontverseny hetedik helyéről várja a Horvát Rallyt. 

A Toyota Gazoo Racing versenyzői szintén a napokban kezdik el a felkészülést a Rally Világbajnokság harmadik versenye előtt. 

A Horvát Rallyn 20 gyorsasági szakasz és 291,84 km versenytáv vár a 66 nevezőre, akik között Bútor Róbert és László Zoltán is jelen lesz. 

Wheatley: Neuville és Fourmaux balesete után megkönnyebbültem 

0

Az FIA rally igazgatója, Andrew Wheatley elárulta, megkönnyebbült Thierry Neuville tesz, és Adrien Fourmaux Monte-Carlóban bekövetkezett balesete után, mert bebizonyosodott, hogy az FIA jó munkát végzett a biztonság terén. 

Az FIA Rally Világbajnokságon idén új autókat, hibrid járműveket vezetett be, melyeket Andrew Wheatley állítása szerint továbbra is tanulmányoznak, de biztonság terén már látja, hogy jó munka lett elvégezve. 

“Jelenleg minden nap olyan, mintha iskolában lennénk – mondta az FIA rally igazgatója a WRC hivatalos oldalának. – Nagyon sok az újdonság a WRC-ben. Új autók, új biztonsági ketrecek, a hibrid egységek, és fenntartható üzemanyag. Emellett a szabályok is változtak. A legnagyobb változást a hibrid rendszer jelenti, az elmúlt 20 év során ez a legnagyobb változás. Mindennap egy új kihívást jelent, de az autógyártók jó munkát végeztek. A járművek teljesítménye megdöbbentett minket.” 

Az FIA sok munkát fektetett az új autók biztonsági megoldásaiba, Wheatley elárulta, hogy megkönnyebbült, amikor látta Thierry Neuville szezon előtti teszt, valamint Adrien Fourmaux Montén bekövetkezett balesetét a Hyundaijal és Forddal, hogy a versenyzők nem sérültek meg. 

“A WRC korszakban összesen 127 WRC semmisült meg, így láthattuk, hogy egy baleset terén mi történik. Öt biztonsági keret is meg lett semmisítve ezeken kívül, és láttuk, hogy a biztonsági megoldások mennyire működnek. Ezek alapján alakítottuk ki a gyártókkal együttműködve a jelenlegi autók biztonságát, és Neuville, valamint Fourmaux balesete után megkönnyebbültem, hogy ezek a megoldások működnek.” 

Wheatley szerint fontos lenne, hogy az FIA és a gyártók gyorsan eldöntsék, hogy 2025-től milyen technológiát fognak használni. 

“Az autóipar gyorsan fejlődik. A mi dolgunk, hogy az érdekelt gyártókkal gyorsan kitaláljuk, hogy a változásokat miként tudjuk alkalmazni a rallysportban. Jó alapunk van a hibrid technológia jövőben való folytatásához. Azt gondolom, hogy csak kisebb változtatásokat kell majd eszközölnünk. A legnagyobb kérdés, hogy az erőforrás terén mit fogunk használni.” 

Az erőforrás terén elektromos és hidrogén alapú megoldás is szóba jött 2025 után. 

Fourmaux: Felkészülésnek tökéletes volt 

0

Adrien Fourmaux a mexikói hegyek murvás pályáin készült az aszfaltos Horvát Rallyra, mely talán nem ideális, de a francia versenyző mégis tökéletesnek érzi. 

Az M-Sport francia versenyzője rajthoz állt a hétvégi Nemzetek Rallyján Mexikóban, ahol először indult.  

A versenyen az indulók saját nemzetük sikeréért harcoltak és végül Európa csapata nyert Norvégia és Franciaország előtt. 

Adrien Fourmaux csapattársa eredetileg az 1994-es világbajnok Didier Auriol lett volna, akinek azonban a rajt előtti estén haza kellett repülnie Mexikóból. Auriol helyét Felipe Suberville vette át, aki francia útlevéllel is rendelkezik.

A Ford Fiesta Rally2-vel induló Fourmaux a pályán a második helyet szerezte meg Mads Ostberg mögött, így jónak értékelte a versenyt.

“Nagyon jó volt először versenyezni a mexikói szakaszokon – mondta Fourmaux a WRC hivatalos oldalának. – Sokat tanultam az itteni pályákon való vezetésről. A legfontosabb, amit észrevettem, hogy a Monte és a Svéd Rally után Dél-Franciaországban, melegben kell edzenem és készülnöm a következő versenyre. Meleg időben kell kerékpároznom. “ 

A francia versenyző szezonja nem indult jól a Rally Világbajnokságon, hiszen a Monte-Carlo Rallyn hatalmasat esett, míg Svédországban műszaki hiba miatt volt kénytelen kiállni. 

“Nagyon hasznos volt a mexikói versenyen autóban töltött idő. Nagy a szünet Svédország és Horvátország között, így ez a verseny jó lehetőség volt ismét arra, hogy versenyezzek.” 

Battistolli: Szerencse és szerencsétlenség egyben 

0

Alberto Battistolli és Simone Scattolin nagyon szerencsés volt az Azori-szigetek Rallyn, hogy autója nem sérült meg nagyon a Power Stage-n, amikor egy elágazásban felborult. 

Alberto Battistolli a hatodik helyért harcolt az Azori-szigetek Rally Power Stage szakasza előtt, azonban a versenyzáró szakaszon egy elágazásban felborult és végül a nézők segítsége is kellett, hogy a kilencedik helyet megszerezze. 

Szerencse a szerencsétlenségben, hogy az autó nem sérült meg nagyon. 

“Egyszerre voltunk szerencsések és szerencsétlenek – mondta az olasz versenyző a Rally Európa-bajnokság hivatalos oldalának. – Szerintem a felfüggesztés és hajtókar sérült meg a borulásnál, de az autó nagyjából egyben maradt. Sok munkát követően a jövő héten már kész is lesz az autó, így a Kanári-szigetek Rallyn biztosan tudunk indulni.” 

A borulás rendkívül alacsony tempónál következett be. 

“Nem tudjuk, hogy műszaki hiba okozta-e a borulást, vagy valami más, hiszen 20 km/h-val haladtunk. Nagyon furcsa eset volt. Ugyanakkor a szakaszok csodálatosak voltak, még sosem vezettem ilyen szép szakaszokon.” 

Alberto Battistolli két verseny után a Rally Európa-bajnokság kilencedik helyén áll, köszönhetően a Fafe Rallyn elért 5., és mostani kilencedik helyezésnek. 

Az olasz versenyző hatalmasat fejlődött a tél során, hiszen az idei szezon előtt a legjobb eredménye az Európa-bajnokságon a 12. hely volt, melyet a tavalyi Rally Hungary-n ért el. 

Ostberg: Nagyon szórakoztató verseny volt 

0

Mads Ostberg bár a leggyorsabb volt a mexikói Nemzetek Rallyján, Norvégia végül Európa mögött a második helyen zárt. A Salgó Rallyt nyerő 2020-as WRC2 világbajnoknak nagyon tetszett a rendezvény. 

Mads Ostberg 14 szakaszt nyerve a 16-ból, egy defekt után 5,8 másodperccel nyerte meg a Nemzetek Rallyját a francia Adrien Fourmaux előtt. 

A norvég csapatot végül legyőzte Európa csapata, ennek ellenére Ostberg jól szórakozott a versenyen. 

“Nagyon szórakoztató verseny volt – mondta Mads Ostberg a rendezvény végén. – Természetesen jó lett volna, ha Norvégia nyer, de ez igazán nehézé vált, amikor vasárnap reggel Eyvind Brynildsen autója nem indult el. Én azonban nagyon élveztem a hétvégét, jó volt ennyi szakaszt nyerni, és nagy előnyre szert tenni. Különösen jó érzés nyerni úgy, hogy Adrien Fourmaux-t előztem meg, aki gyári vb csapatban versenyez.” 

Mads Ostberg hat év után tért vissza a Mexikó Rally pályájára és helyszínére, ahol hetedszer állt rajthoz. A norvég versenyző legjobb eredményét a WRC mezőnyben 2015-ben érte el Mexikóban, amikor második lett a Citroennel, míg 2016-ban már Forddal szerezte meg a harmadik helyet. 

Adrien Fourmaux a Horvát Rallyra készülve állt rajthoz Közép-Amerikában, ahol először versenyzett. 

A Nemzetek Rallyjának harmadik helyét Benito Guerra jr szerezte meg, míg a nemzetek között Franciaország csapata lett a harmadik. 

Breen: Miért ne nyerhetnénk? 

0

Az M-Sport ír versenyzője, Craig Breen az olasz Sanremo Rallyn készül a Horvát Rallyra, melyen a győzelmet sem tartja kizártnak. 

Craig Breen tavaly a Hyundai versenyzőjeként egy defekt után a nyolcadik helyen zárt a Horvát Rallyn, míg akkori csapattársai közül Thierry Neuville a harmadik, Ott Tanak pedig a negyedik lett. 

Az ír versenyző az idei évre az M-Sporthoz igazolt, és egy Ford Fiesta Rally2-vel rajthoz áll az olasz Sanremo Rallyn, hogy felkészüljön az idei horvát versenyre, melyen a legjobb eredményt sem zárja ki. 

“Hogy győzhetünk-e Horvátországban? – mondta Craig Breen a WRC hivatalos oldalának. – Nem látom okát, hogy miért is ne sikerülne. Határozottan állíthatom, hogy meg van a recept és minden adott a jó eredmény eléréséhez. Láttuk Sébastien Loebtől a Monte-Carlo Rallyn, hogy mire képes az autó aszfalton. A minimális célként a dobogót tűzzük ki, de szeretnénk annál jobbat is elérni. Ha sikerül jól éreznem magam a Ford Puma Rally1 tesztjén, már tettünk egy lépést a jó eredmény felé.” 

Craig Breen a harmadik helyen zárta az idei Monte-Carlo Rallyt, azonban a Svéd Rallyn csak egy pontot tudott szerezni, így a Rally Világbajnokság hetedik helyén áll az április 21-24. között sorra kerülő Horvát Rally előtt. 

Az ír versenyző korábban még nem tudott WRC futamot nyerni, de hétszer már dobogóra állt. 

Asi tíz év után újra versenyez

0

Pont egy évtizede láthattuk utoljára versenyezni a kétszeres abszolút magyar bajnok, sokszoros kategória bajnok Aschenbrenner Györgyöt. Asi bár a bajnoki szereplésről továbbra sem akart hallani, a Legendák Tornáján, a RabócsiRingen éles körülmények között mutathatja meg, nem felejtett el versenyautót vezetni. Azonban számára is lesz pár újdonság.

2010-ben és ’11-ben nyerte két abszolút bajnoki címét Asi, emlékezetes módon N-es, illetve R4-es Mitsubishivel. ’12-ben még láthattuk pár RTE-futamon és a Szilveszter Rallyn, amit követően visszavonult. 

A Rally Caféba – még a nyomtatott újságban – többször is szerettünk volna vele interjút készíteni, és bár szinte mindig első csörgésre felvette a telefont és udvariasan válaszolt valamennyi kérdésemre, de az interjút nagyon határozottan elutasította. 

Most azonban a Legendák Tornáján visszatér a versenypályára, ráadásul közönség előtt kell bizonyítania, úgyhogy ezúttal nem mondhatott nemet. 

„Bajnoki szezont nem akarok menni, nem ér annyit, mint amennyibe kerül, de így miért ne?“ – foglalta össze a rá jellemző, kicsit hadaró stílusban, miért fogadta el a meghívást a Legendák Tornájára, és miért nem láthattuk az elmúlt években a rallypályákon. 

„Szoktam ülni jobb oldalt és hóautóztam is“ – folytatta. Ez utóbbira lecsaptam, hogy versenyautóval, tréningautóval, vagy mivel?

„A hóautózás attól jó ha gyorsan mégy, nem attól, hogy versenyautóval mégy. Vezetési tudás kell hozzá, nem lóerő.“

Hát nem kerültem a válaszhoz közelebb. Viszont a Legendák Tornáján egy elsőkerék-hajtású Rally5-ös Clióval kell menni. Ez a műfaj nagyon feküdt Asinak, hiszen először a Magyar Suzukival, majd egy A5-ös Swifttel nyert bajnokságot, mielőtt a Mitsubishizésbe vágott volna. Sőt, 2010-ben, az abszolút bajnoki címének évében nyert kategóriát egy Honda Civic Type–R R3-mal is. 

„Nem tudom, milyen autó (a Clio Rally5), talán még nem is láttam ilyet. Nekem nincs bajom azzal, ha egy autó gyenge, az a lényeg, hogy mindenkinek egyforma legyen. Ritkán van olyan alkalom, hogy egyforma autóval versenyezhettek egymás ellen.“

Asi híres volt a speciális és nagyon pontos beállításáról, de most mindneki egységes beállítással fog versenyezni. Sőt, a Clio Rally5-öt eleve úgy tervezték, hogy csak a legalapabb dolgokat lehessen állítani rajta. 

„Igen, az az előnyöm megvolt, hogy be tudtam állítani az autót, de nem zavar, ha nem úgy van beállítva, ahogy én szeretem, ha egyforma lesz mindnekinek, akkor ez nem hátrány. Ha valaki már sokat ment ilyen autóval, akkor annak viszont nagy előnye lesz, de meglátjuk.“

A Clio Rally5 tehát újdonság lesz Asinak, de a hátsókerekes driftautó még inkább. 

„Ebben semmilyen tapasztalatom nincs. Hátsókerekessel sem szoktam menni és még nem is drifteltem, de megmondják, hogy mi a feladat és azt csinálom. Az viszont biztos, hogy ha versenyeztél hátsókerekes autóval, akkor az itt nagy előny lesz.“

Asi nem volt híres a keresztbemenetelről, de ha már a hóautózást említette, ott csak kell keresztbe menni. Sokan kifejezetten a keresztbe autózás miatt választják, de biztos vagyok benne, hogy Asit ott is az foglalkoztatja, hogy minél gyorsabb legyen. 

„Van, aki gyorsan szeret menni, van, aki keresztbe. De hóautózni keresztbe kell. Viszont nem mindegy, hogy ezt elsőkerekessel, összkerekessel vagy hátsókerekessel teszed.“

És akkor még ott van a gokart is. 

„Mentem már gokarttal, gyenge gokarttal és verseny gokarttal is. Az megint más műfaj, ott íven kell menni, nem mész vele keresztbe, de minden gokart más, mindegyikkel másképp kell menni.“

Száz szónak is egy a vége, bár Asi sok konkrétumot nem mondott – mindig is inkább a tettek, mint a szavak embere volt –, de a beszélgetés során is érezni lehetett, hogy kattog az agya. Én éppen ezért nagyon kíváncsi vagyok rá, hogy mit kezd majd a drift BMW-vel, a gokarttal, de még a Rally5-ös Clióval is. 

A Legendák Tornájáról itt találtok még több információt, kedvezményes árú, elővételes jegyet pedig itt tudtok venni.

Dobogós helyezéssel kezdődött Velenczei Ádámék szezonja!

0

Tavaly az első verseny végén egy nagy bukás rányomta az egész éves szereplésre a bélyegét. Ennek megfelelően most Velenczei Ádám elsődleges célja a szezonnyitó Salgó Rally-n a biztos célbaérés volt. Vánsza Zsolttal az első bajnoki futamukon végül a nógrádi megyeszékhelyen a céldobogó harmadik helyére állhatott a szécsényi születésű pilóta és bízik benne, hogy még tudnak gyorsulni az év folyamán – áll a csapat közleményében.

„Azt gondoltam a verseny előtt, ha a sikerül a dobogón végeznünk, akkor az már mindenképpen jó dolog.” – mondta az előkészületekről Velenczei Ádám. „Az volt a fő cél, hogy befejezzük a futamot! Tavaly az első verseny utolsó gyorsaságiján eldobtuk az autót és az elrontotta az egész évet. Ez a harmadik hely pedig most erősített rajtunk, jó évkezdetnek mondanám.”

Két napos teszttel kezdte a szezont a csapat. „Nagyon jól felkészített autót kaptunk a ToppCars csapatától, amit ezúton is köszönök nekik! Érdemes volt a verseny előtt két napot tesztelni. Mentünk már ezzel az autóval korábban, vannak alapbeállításaink, de minden évben kap egy kisebb fejlesztést a SKODA és sikerült jól beállítanunk az autót. Ez is kellett ahhoz, hogy komfortosan tudjunk versenyezni és stabilan ott tudjunk menni az elejében.”

Idén Vánsza Zsolt ült be Ádám mellé. Zsolt megtapasztalta már korábban, milyen is egy SKODA Fabia R5-öt vezetni, és a jobb oldal sem idegen számára. „Zsoltival most volt az első közös, tétre menő bajnoki futamunk és azt kell mondjam: tökéletesen végezte a dolgát! – összegezte az első versenyüket a pilóta. „Le a kalappal, ahogy például elmondta a ceredi pályát, ami szerintem az egyik legnehezebb gyorsaságija a magyar bajnokságnak. Nagyon jó hangulat volt az autóban! Amikor komolynak kellett lenni, akkor komolyak voltunk, de tudtunk viccelődni, nevetni, amikor oldani kellett a feszültséget. Jó lesz ez az év, úgy gondolom!”

Egy versenynap, három különböző gyorsasági szakasz, három körben. Ez volt a Salgó Rally programja. „Folyamatosan szereltünk etapon, hiszen az első és az utolsó gyorsasági a körben jó minőségű volt, míg a köztes szakasz dobálósabb, szűk erdei pálya volt. Minden gyors után állítottunk az autón, ezt jól kitaláltuk a teszten és jól is működött. Ezeken az autókon annyi beállítási lehetőség van, hogy szinte minden pályára külön-külön lehetne a legjobb setupot megtalálni.”

Abszolút harmadik helyen végzett a Velenczei – Vánsza duó a szezonnyitón. „Látszott az időkön, hogy 6-7 páros nagyon közel autózik egymáshoz. Bármi lehet. Aki jobban beletalál, akinek egy-egy pálya jobban fekszik, az tud előrébb végezni. A világbajnok Mads Ostberg rutinja megmutatkozott a ceredi pályán. Először ment rajta és egy nagyon komoly idővel kezdett és állandó tempón tud menni. Nehéz ellene versenyezni, nehéz lesz bárhol is megverni őt. Szoros volt a vége. Nem voltunk messze a második helytől, még látom, hogy van potenciál bennünk és az autóban is. Még nem tudtuk kiautózni teljesen magunkat. Tavaly hiányzott ez az érzés, most pedig még érzem, hogy van még ebben. Ezt szeretnénk folyamatosan kiautózni!”

A magyar ralibajnokság következő versenye az április 23-án megrendezésre kerülő Boldogkő Rally lesz.

Kövesse csapatunkat a facebookon

A csapat partnereinek köszöni a segítséget!

Kiadja: Dudás Endre, a Velenczei Ádám – Vánsza Zsolt páros sajtófelelőse

Torn tempót váltott, nem kicsit 

0

Az észt, fordos Ken Torn és Kauri Pannas dobogós eredményért harcolt a Fafe Rallyn, azonban végül erőfeszítései nem hozták meg a kellő eredményt a kétszeres Junior ERC bajnoknak. 

Ken Torn a dobogóért harcolt a Rally Európa-bajnokság második, Azori-szigeteki versenyén vasárnap, amikor először a Feteiras szakaszon megforgott, majd a Sete Cidades szakaszon műszaki hiba miatt kiállni kényszerült. 

“Sajnos a számunkra nagyon jól indult verseny nagyon rosszul végződött – mondta Ken Torn az ERC hivatalos oldalának. – Pontosan még nem tudom, hogy mi történt, de egyszer csak füst áramlott az utastérbe, ezért meg kellett állnunk. Eddig jól haladunk célunk felé, de még sokat kell fejlődnünk. A szombat reggel nagyon nehéz volt az időjárás miatt, hol a köddel küzdöttünk, hol pedig a tapadással. Ennek ellenére élveztem a versenyt, de nehéz volt megtalálni a tapadást a vízzel teli nyomokban. A Rally2-es autót azonban öröm vezetni, minden pillanat vele nagy mosolygásra ad okot.” 

A 2020-as ERC3, és 2020-as és 2021-es Junior ERC bajnok észt versenyző a Fafe Rally első napján a hűtő megsérülése miatt volt kénytelen kiállni, majd megnyerte a Power Stage-t, és szakaszt az Azori-szigetek Rallyn is tudott nyerni. 

A Ford Fiesta Rally2-vel versenyző Torn a megszerzett 5 ponttal a Rally Európa-bajnokság 17. helyén áll.  

A bajnokság május közepén a Kanári-szigeteken folytatódik. 

 

És igazunk lett: Loeb a DTM-ben (is) indul

0

A múlt héten még csak pletykaként írhattunk róla, most azonban a Red Bull hivatalosan is bejelentette, a kilencszeres rally világbajnok, Sébastien Loeb csatlakozik a DTM szezonnyitón, a Red Bull AlphaTauri AF Corse csapatához.

A DTM rajongói egy új motorsport-legendát láthatnak a 2022-es szezonnyitón Portimaóban, amikor a francia rallysztár, Sébastien Loeb ül a Red Bull AlphaTauri AF Corse Ferrari volánja mögé.

A csapat állandó versenyzője, Nick Cassidy helyét veszi át, akinek a Formula E kötelezettségei ütköztek a DTM-naptárával. Loeb a Red Bull prémium divatmárkájának, az AlphaTaurinak a feliratát viselő autót fogja vezetni, miközben ő és csapattársa, a brazil Felipe Fraga a DTM csapatbajnoki címét szeretnék megvédeni.

Bár a portugáliai Portimaóban megrendezésre kerülő verseny lesz a francia első versenye a DTM sorozatban, nem újonc, hiszen komoly pályaversenyzői tapasztalatokra támaszkodhat.

„Minden idők legsikeresebb rallyversenyzője a portimaói szezonnyitónkon igazi fénypont a rajongóink számára – mondta Gerhard Berger, a DTM promóter, az ITR elnöke – Pályafutása sikerei önmagukért beszélnek, de Sébastien Loeb számára is kemény küzdelem lesz 28 másik nagyon erős versenyzővel szemben. Az AlphaTauri Ferrarival a pontokért fog küzdeni, így biztos vagyok benne, hogy egy ilyen kaliberű bajnok rendkívül motiváltan érkezik majd a versenypályára.”

Kilenc rally világbajnoki címével és 80 WRC-futamgyőzelmével Loeböt a szakág minden idők legnagyobbjának tartják, és a motorsport történetének egyik legjobb versenyzőjének, aki 48 évesen sem mutatja a lassulás jeleit.

Fotó: Red Bull Content Pool

Idén a BRX Hunter T1+ volánjánál a Dakar Rallyn második helyen végzett, a Monte-Carlo Rallyt pedig megnyerte, mindössze egy héttel a Dakar után.

Összességében Loeb 2022-es versenyprogramjában szerepel a rally vb, a Dakar, a tereprally világbajnokság, az Extreme E és most már a DTM is.

„Pályafutásom során mindig is élveztem a szakágak váltogatását – mosolygott Loeb. – A DTM egy híres bajnokság, így amikor lehetőségem nyílt a részvételre, természetesen éltem vele. Izgalmas kihívás, mert teljesen más vezetési stílust igényel, mint azok a versenyek, amiken eddig indultam.”

Loeb rajongói szívesen emlékeznek a pályaversenyzése korábbi csúcspontjaira, többek között a Le Mans-i 24 órás versenyen elért második helyére 2006-ban, a túraautó-világbajnokság összesített harmadik helyére 2014-ben és 2015-ben, valamint az idei februári diadalára, amikor az F1-es Sebastian Vettelt megelőzve rekordot jelentő negyedik alkalommal nyerte meg a Bajnokok Tornája versenyt – jeges pályán.

„Most már belevetem magam a munkába – mondta Loeb – Az ilyen versenyeken specialistákkal kell majd megküzdenem, és hosszú idő telt el az utolsó igazi GT3-as versenyem óta. Az lesz a célom, hogy a lehető legjobban megtaláljam a ritmusomat, és megpróbálom majd a tapasztalataimat felhasználni arra, hogy jó visszajelzést adjak a csapatnak az autó beállításairól. Tudom, hogy nehéz lesz, de ezeket az autókat nagyon szórakoztató vezetni, nem csak szép, de nagyon gyors autók is, szóval már nagyon várom.”

A 2022-es szezon a DTM második éve a GT3-as szabályok nagy teljesítményű új korszakában. A szezon nyolc fordulójának mindegyike két sprintfutamot tartalmaz 55 perc plusz egy kör időtartamban, pilótacsere nélkül.

A portimaói DTM-pályán Loeb a Red Bull AlphaTauri AF Corse Ferrari 488 GT3 EVO 2020 versenyautóval fog rajthoz állni.

DTM naptár 2022
április 29–május 1.: Portimao, Portugália
május 20–22: Lausitzring, Németország
június 17–19: Imola, Olaszország
július 1–3.: Norisring, Németország
augusztus 26–28: Nürburgring, Németország
szeptember 9–11: Spa-Francorchamps, Belgium
szeptember 23–25: Red Bull Ring, Ausztria
október 7–9.: Hockenheimring, Németország