back to top
2024. november 28. 18:47
Kezdőlap Blog Oldal 1052

Ostberg volt a leggyorsabb, de Európa nyert a Nemzetek Rallyján

0

A Norvégiát erősítő Mads Ostberg volt a leggyorsabb, mégis Európa csapata nyerte a mexikói Nemzetek Rallyját. 

Gilles Spitalier, a mexikói Nemzetek Rallyjának menedzsere szeretett volna egy utolsó szakaszig kiélezett versenyt létrehozni, ami sikerült is. 

A Nemzetek Rallyján ugyanis két szakasszal a vége előtt sikerült Európa csapatának megelőznie az addig vezető Norvégiát, és helyét már nem adva át megnyerte a versenyt. 

Mads Ostbergen azonban nem múlt a győzelem, mert 5,8 másodperc előnnyel megnyerte a versenyt a francia csapatban induló Adrien Fourmaux előtt, míg a harmadik helyezett Benito Guerra jr 4:30,5 perc hátránnyal zárt a harmadik helyen. 

És Eyvind Brynildsen sem tehet arról, hogy végül Norvégia elvesztette a versenyt, azonban Mitsubishije annál inkább! A norvég versenyző autója ugyanis nem volt hajlandó elindulni a vasárnap reggeli parc ferméből. Európa győzelméhez kellett Ostberg vasárnapi defektje is az utolsó szakaszon, amivel két percet vesztett. 

Pedig Európa sem zárt probléma mentesen, hiszen Sebastian Barbu az utolsó előtti szakaszon esett ki műszaki hibával, azonban Niki Schelle célba érkezése elég volt, hogy Európa végül 106 pont előnnyel nyerjen Norvégia előtt. 

A harmadik helyet a Fourmaux és Felipe Suberville erősítette Franciaország szerezte meg 125 pont hátránnyal követve Norvégiát. 

Csaknem dobogón zárt a négy mexikói csapatból a hármas számú, melyet Emilio Velazquez és Patrice Spitalier erősített, hiszen csupán 87,5 ponttal maradt el Franciország mögött és 65,5 ponttal előzte meg a Matthew Wilson és Tom Williams alkotta Egyesült Királyság csapatát. 

Moura: Minden méter számít

0

Ricardo Moura az utolsó szakaszig vezette az Azori-szigetek Rallyt, azonban a versenyt végül Efrén Llarena nyerte. A portugál versenyző érthetően csalódott volt a vereség után. 

Ricardo Moura és António Costa csaknem a teljes versenyen vezetett az Azori-szigetek Rallyn, azonban az utolsó három szakaszon nem tudta megtartani 14,7 másodperces előnyét a spanyol Efrén Llarena-Sara Fernandez kettőssel szemben és végül 2,7 másodperc előnnyel az MRF Team versenyzői nyertek. 

“Nem volt elég, de ez van – mondta Ricardo Moura az ERC hivatalos oldalának. – Természetesen kicsit szomorú vagyok, mert az utolsó szakaszig vezettünk. A Power Stage-n azonban nem voltunk elég gyorsak és pár másodperccel kikaptunk. Egy versenyen minden méter számít, és az utolsó után nem mi voltunk az élen. Nyilván, ha megnéznénk, tudnánk, hgogy hol vesztettük el a másodperceket. Efrén nagyon jó teljesítményt nyújtott a versenyen, megérdemelten tudott győzni.” 

Moura szeptember óta nem versenyzett és a portugál pilóta szerint ez hátrány volt az ERC élmezőnyével szemben. 

“Csak egy hobbiversenyző vagyok, akik talán már a pályafutása vége felé közeledik. Megtettük, amit tudtunk, nyomtuk a gázt és felhasználtuk tapasztalatunkat. A szakaszok második teljesítésére azonban nem fejlődtünk eleget. Nem tudtuk Efrén tempóját tartani. Az eredmény miatt szomorú vagyok, de boldogsággal töltött el, hogy ennyien szurkoltak nekünk. Szerettem volna ezt győzelemmel meghálálni, és bár mindent megtettünk, végül nem sikerült.” 

Latvala: Az FIA talán túl magabiztos volt 

0

Az idei évre az FIA bevezette a hibrid rendszert a WRC-ben, azonban már a második verseny után változtatni kellett a szabályokon a rendszer hibái miatt. 

A hibrid rendszer bevezetésével a sportszabályzatba került, hogy bármilyen probléma esetén kiállni köteles az érintett versenyző, azonnal. A Svéd Rallyn ezért volt kénytelen kiállni Ott Tanak, valamint Elfyn Evans is. 

A versenyt követően az FIA kénytelen volt változtatni a szabályokon, és a hibrid rendszer hibája miatti kiesés esetén járó időbüntetést 2 percre csökkentették. 

“Pozitívan fogadtuk az FIA szabálymódosítását – mondta Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing csapatvezetője a Rallit.fi oldalnak. – Nagyon nehéz megélni egy olyan esetet, amikor a második helyről kell kiállni egy versenyzőnek, mert a hibrid rendszer lámpája hibát jelez. A büntetés mérséklésével azonban ugyanúgy elveszti a jó eredményre az esélyt az a versenyző, akinek autójában hibát jelez a hibrid rendszer.” 

A csökkentett büntetéssel igazán az járhat jól, aki a nap vége előtt nem sok szakasszal előbb esik ki. 

“Ha két szakasszal a nap vége előtt esik ki valaki, csak 4 perc büntetést kap, így még van esélye pontokat szerezni. Tehát a versenye nem ér véget a kieséssel. Lehet, hogy jobb lett volna már a szezon elején csökkenteni ezt a büntetést, talán az FIA túl magabiztos volt, hogy a hibrid rendszer megbízhatóságával nem lesz probléma. Mindössze hat hónapig lehetett tesztelni a rendszert a szezon előtt, ehhez képest pedig túl sok volt a munka vele.” 

MRF Team: A kemény munka kifizetődött 

0

Az MRF Team számára nem alakult jól a Fafe Rally, azonban a Rally Európa-bajnokság második versenyén már sikerült megszerezniük a győzelmet. 

Az indiai MRF Team számára nem indult jól a Rally Európa-bajnokság, hiszen a Fafe Rallyn egy versenyzőjük sem tudott minden szakaszt teljesíteni. 

Az Azori-szigetek Rallyn azonban kifizetődött az a kemény munka, melyet a csapat végez, és az Efrén Llarena-Sara Fernández kettős első győzelmét szerezte önmaga és csapata számára. 

2021-ben már látszott, hogy ezen a versenyen képes jó teljesítményt nyújtani az indiai gumi, Dani Sordo közel volt a győzelemhez, és végül a második helyet szerezte meg. 

“Komoly érzelmi vasút volt a csapat számára az elmúlt időszak – mondta Vivek Ponnusamy, a csapat képviselője, az ERC hivatalos oldalának. – A technikai csapat, a marketingcsapat, a csapatvezetés, valamint minden csapattag kemény munkája kellett a győzelem megszerzéséhez.” 

Az MRF Team egyeduralkodó volt az Ázsia-Óceánia Bajnokságban, majd Európába érkeztek, és komoly munka folytatódott. 

“Amint megérkeztünk Európába, nagyon koncentráltak voltunk és komolyan dolgoztunk. A cég folyamatosan támogatott minket és négy év alatt sikerült a mostani szintre elérni.” 

Az Eb-n három gumigyártó küzd meg egymással, a Pirelli, a Michelin és az MRF Team. Ponnusamy szerint azonban sokkal fontosabb a jó munkavégzés, mint a gumigyártók közötti küzdelem. 

“Nem szeretnénk versenyezni a többi gumigyártóval. A célunk, hogy a feladatunkat megfelelően végezzük, és megfelelő termékeket biztosítsunk az ügyfeleknek. A mottónk is az, hogy a legjobb termékeket és legjobb kiszolgálást nyújtjuk partnereinknek. A mérnökeink már kifejlesztették a következő generációs gumikat és hamarosan tesztelni fogjuk. Mindig az ügyfelek igényeinek megfelelően dolgoztunk és próbáltuk azokat kielégíteni. Ezen pedig nem változtatunk a jövőben sem.” 

Az Azori-szigetek Rallyn Llarenáék győzelme mellett Simone Campedelli és Tania Canton a hetedik, míg Herczig Norbert és Igor Bacigál a nyolcadik helyet szerezte meg. 

Solberg edzőtáborban járt – videó 

0

Oliver Solberg és navigátora, Elliott Edmondson igyekszik a WRC szünetében is formában tartani magát, így edzőtáborban vettek részt. A fizikai felkészülésről pedig videó is készült. 

“Keményebb, jobb, gyorsabb, erősebb – írta Twitter oldalán Oliver Solberg. – Elliott és én ismét edzőtáborban voltunk, ahol Jara, a fizikai edzőnk segítségével ismét elértük a csúcsot. Kemény ember, de ennek a gyümölcse a pályán elért jó eredmény is.” 

A 20 éves Oliver Solberg idén a Monte-Carlo Rallyn kiállni kényszerült, de Svédországban már sikerült megszereznie a hatodik helyet, amivel a WRC pontversenyének tizedik helyén áll. 

“Az első tábor során még az ismerkedés volt a fő cél, csak kisebb gyakorlatokat végeztettem Oliverrel és Elliottal – mondta Jara. – Most egy kicsit nehezebb, speciális munkát végeztünk. A harmadik tábor még a mostaninál is nehezebb lesz. Nagyon jó olyan sportolókkal dolgozni, akik valóban szeretnek dolgozni a siker érdekében. A fiúk egymást próbálják legyőzni az edzés közben, ami még jobb és eredményesebb munkát eredményez.” 

Solberg idén Dani Sordoval felváltva vezeti a Hyundai Motorsport harmadik autóját Ott Tanak és Thierry Neuville mellett. 

A svéd-brit páros következő versenye a Horvát Rally lesz április 21-24. között, mely egy új verseny lesz számukra. 

A Horvát Rallyn tavaly Thierry Neuville érte el a legjobb eredményt a Hyundai csapatából a harmadik helyet megszerezve a két toyotás, Sébastien Ogier és Elfyn Evans mögött. 

Johnston a WRC2-ben folytatja a szezont 

0

Az amerikai Sean Johnston a Monte-Carlo Rallyn már indult a WRC2-ben Citroen C3 Rally2-vel, most azonban bejelentette, hogy idén marad is ebben a kategóriában. 

A 32 éves Sean Johnston a WRC2 Open negyedik helyén zárta a januári Monte-Carlo Rallyt, ami után a szponzorai előteremtették a megfelelő anyagi hátteret az amerikai versenyzőnek egy teljes WRC2-es szezonra. 

“Nagy örömmel jelentem be, hogy idén egy teljes bajnokságot tudok menni a WRC2-ben – mondta az amerikai versenyző. – A Monte-Carlo Rallyn elért jó eredményekkel elégedettek voltam szponzoraim, és segítségükkel sikerül folytatni a bajnokságot. Hét WRC2-es futamon fogunk idén versenyezni, és indulunk pár más bajnoki sorozat futamán is a felkészülést segítve. Nagyon köszönöm a Saintéloc segítségét, melynek támogatása nagyon jó volt az elmúlt három év során.” 

Sean Johnston 2019-ben, a Svéd Rallyn debütált a WRC-ben és eddigi 16 versenye során abszolútban az idei szezonnyitón érte el legjobb eredményét a 11. helyezéssel.  

Rally Európa-bajnokságon ugyancsak indult hét futamon, melyek közül a 2019-es Rally Hungaryn szerepelt a legjobban, akkor a hetedik helyet szerezte meg. 

Az amerikai versenyző a Monte után Horvátországban, Portugáliában, Kenyában, Észtországban, Görögországban és Spanyolországban fog indulni, de tervben van a Finn Rallyn való részvétel is. 

A horvát versenyre készülve Szlovéniában áll rajthoz a Citroen C3 Rally2-vel. 

 

Norvégia vette át a vezetést a Nemzetek Rallyján 

0

Norvégia csapata, Mads Ostberg és Eyvind Brynildsen vette át a vezetést a mexikói Nemzetek Rallyján a szombati napot követően, Európa a második, míg Franciaország a harmadik. 

A mexikói Nemzetek Rallyján 11 szakasz után Mads Ostberg és Johan Johansson 2:07,8 perc előnnyel vezet a francia Adrien Fourmaux-Alexandre Coria kettős előtt., míg a Citroenes és Fordos versenyzőt 4:01,5 perces hátrányban a mexikói Skodás Benito Guerra jr-Daniel Cué kettős követi. 

Ennek megfelelően Norvégia is átvette a vezetést a szombati napot követően, az Ostberg és Eyvind Brynildsen alkotta csapat 133 ponttal előzi meg a Sebastian Barbu-Niki Schelle alkotta Európa csapatot, míg a harmadik helyen Franciaország áll Fourmaux és Felipe Suberville vezetésével, 287 pont hátrányban. 

A negyedik helyet a Javier Serrano és Diego Serrano alkotta Ecuador foglalja el, mindössze 1,5 ponttal követve Franciaországot, míg az Alberto Battistolli és Andrea Mabellini alkotta olasz csapatot 5,5 ponttal előzi meg. 

A hatodik helyen található a legjobb mexikói csapat a három közül, melyet Emilio Velazquez és Patrice Spitalier alkot, és mely 40 és fél ponttal követi az olaszokat, valamint 2,5 ponttal előzi meg a Benito Guerra junior és Benito Guerra senior alkotta ugyancsak mexikói csapatot. 

A Nemzetek Rallyján vasárnap öt szakasz vár a versenyzőkre, a versenytáv 86,1 km lesz. 

Miroslav Zapletal nyerte a Riverside Baját

0

Miroslav Zapletal és Marek Sykora ért elsőként célba a Riverside Baján a Hummer H3 EVO-val. A motorosoknál Bodor Róbert, a quad kategóriában Balogh László lett az első. 

A Tereprally Ob első futamán 2 óra 6 perc kellett a Miroslav Zapletal – Marek Sykora párosnak a 227 kilométeres versenytáv teljesítéséhez, ezzel sorozatban negyedik alkalommal is megnyerték a Riverside Baját. A csata szinte az utolsó pillanatig tartott, hiszen a címvédők nem kezdtek jól. Az első öt szakasz után a versenyt Csucsuék vezették, azonban egy váltókar hiba tönkretette a versenyüket. Zapletalék az élre álltak ám a Kéry Szilveszter, Bartha Barbara páros hatalmas tempóban érkezett mögöttük. Végül a rutin győzött és Zapletalék több mint négy perces előnnyel nyertek. Az elképesztő hajrát produkáló Molnár Balázs és Gabriella végzett a második helyen, akik ezzel megnyerték a T4 kategóriát. Mögöttük a harmadik helyet kaparintotta meg a végső győzelemért az utolsó szakaszig versenyben lévő Kéry Szilveszter, Bartha Barbara kettős, akik defektet kaptak az utolsó, mindent eldöntő 50 kilométeren.

Riverside Baja
foto: Riverside Baja/Pataky Péter, Báles László

A motorosknál a szlovák Bodor Róbert megőrzött 1:17.9-et az előnyéből ezzel a tavalyi bajnok megnyerte az idei szezonnyitót is. Mögötte a végig nagyon megbízhatóan versenyző Kárpáti Péter végzett a második helyen, míg az utolsó szakaszt megnyerő szlovák Martin Landl lett a harmadik.

A quadosok között is a tavalyi bajnok, Balogh László győzött a mezőny egyetlen női versenyzője, a cseh Kristyna Vanková előtt, míg a harmadik helyen Kardos Norbert ért célba.
Riverside Baja
foto: Riverside Baja/Pataky Péter, Báles László

Jól jött Pardo szerelői tudása 

0

Javier Pardo kamatoztatta szerelői tudását az Azori-szigetek Rallyn, így sikerült ERC pontokkal zárnia a kontinensbajnokság második versenyét. 

Javier Pardo és Adrián Pérez, az ERC2 tavalyi bajnoki az ötödik helyen állt az Azori-szigetek Rallyn, amikor az utolsó három szakaszra műszaki hibás lett Skoda Fabia rally2-es autója. 

A hiba és a szerelés miatti késé miatti késésért kapott 10 másodperces büntetéssel végül a 13. Helyen zárt a spanyol páros, azonban, ha nincs szerelői tudása Pardonak, akkor a célba érés sem biztos, hogy sikerült volna. 

“A Power Stage előtt a hátsó féltengelyt előre kellett tennem, mert az első eltört – mondta Javier Pardo az ERC hivatalos oldalának. – Nyilván a megoldás miatt még mindig nehezen irányítható volt az autó. Először kellett féltengelyt cserélnem ezen az autón, de viszonylag egyszerű volt. Sietnünk kellett a cserével, de végül gyorsan sikerült megoldani. Jó volt ez a verseny a tanulásra. Nem mentünk hiba nélkül, 2-3 alkalommal hibáztam, és a féltengelytörés sem tett jót az eredménynek. Sokat kell még nedves körülmények között fejlődnöm, de száraz körülmények között már jó a tempó.” 

Pardo két verseny után, 22 megszerzett ponttal a bajnokság 10. helyén áll, 23 pont hátránnyal a bajnoki éllovas Armindo Araújo mögött. 

A bajnokság májusban a Kanári-szigetek Rallyval folytatódik, ahol 13 szakaszt kell majd a versenyzőknek teljesíteni. 

Ostberg Olaszországban készül a Boldogkő Rallyra 

0

A Salgó Rallyt megnyerő, és a hétvégén a mexikói Nemzetek Rallyján induló Mads Ostberg is rajthoz áll a Sanremo Rallyn, ahol Craig Breen fog készülni a Horvát Rallyra. 

Egy nappal azt követően, hogy Craig Breen bejelentette indulását a legendás, olasz versenyen, a Sanremo Rallyn, Mads Ostberg is jelezte részvételi szándékát. 

A 2020-as WRC2-es világbajnok norvég versenyző megnyerte a Salgó rallyt, a Magyar Rally Bajnokság nyitó futamát, a hétvégén pedig már hazája színeiben harcol a mexikói Nemzetek Rallyján. Amíg a Salgón Citroennel, Mexikóban pedig Skodával versenyez Ostberg, addig Olaszországban ismét a Citroen volánja mögé fog ülni április 8-9. között.  

Craig Breen elsősorban a Horvát Rallyra fog készülni az olasz versenyen egy Ford Fiesta Rally2-vel, ugyanakkor Ostberg nem indul a következő WRC futamon, így a Magyar Rally Bajnokság Boldogkő Rallyján fog Olaszország után legközelebb versenyezni. 

A 35 éves Mads Ostberg a Katar Rallyn kezdte idei szezonját egy Skodával a Katari Motorsport Szövetség meghívására, azonban a hűtőjének kilyukadása miatt ott nem tudott célba érni. 

A norvég versenyző, aki sokkal inkább murván mozog otthonosan, a tavalyi évben a magyar bajnokság harmadik helyén zárt, ami mellett a WRC2-ben a második lett Andreas Mikkelsen mögött. 

A Boldogkő Rallyt április 22-23. között rendezik a magyar bajnokság második versenyeként.