2024. április 29. 02:54

KezdőlapF1Szívszorító felvételek, Sainz sírva fakadt az Ausztrál Nagydíj alatt

Szívszorító felvételek, Sainz sírva fakadt az Ausztrál Nagydíj alatt

-

Carlos Sainz nem akarta elhinni, hogy büntetést kapott Fernando Alonso kilökéséért az Ausztrál Nagydíjon. A Ferrari spanyolját annyira felzaklatták a történtek, hogy sírva fakadt a rádióban, majd idő előtt távozott az interjúzónából.

Carlos Sainz közel volt hozzá, hogy a negyedik helyen zárja az Ausztrál Nagydíjat, ami annak fényében remek eredmény lett volna, hogy az első piros zászlós megszakítás nagyon rosszkor jött a nem sokkal azelőtt kereket cserélő spanyolnak, aki emiatt a 11. helyről volt kénytelen felzárkózni.

A második piros zászló utáni rajtot követően azonban Sainz kilökte Fernando Alonsót, és a versenyirányítás a két Alpine balesete miatt hiába állította vissza a rajt előtti sorrendet – azaz Alonso végül a megpördülése ellenére harmadik lett –, Sainz nem kerülhette el az 5 másodperces büntetést, aminek következtében a negyedikről a 12. pozícióba esett vissza.

A harmadik rajt Sainz és Alonso ütközésével:

Mivel a harmadik piros zászló után még egyetlen felvezető körre kiküldték a mezőnyt, Sainz a bokszutcában állva, az autóban értesült a büntetés tényéről, amit már akkor is nehezen fogadott. „Nem, ez elfogadhatatlan! Várniuk kell a verseny végéig, hogy beszéljenek velem” – utalt a felügyelőkre a rádióban, és a közvetítésben is látszott rajta, hogy nagyon feldúlt lett.

Ám ami később jött, azt már nem hallhattuk, ugyanis Sainznál eltörött a mécses.

„Kérlek, srácok, csináljatok valamit, még mindig nem tudom elhinni – sírt a rádióban. – A harmadik-negyedik helyen vagyunk, és kiraktak a pontszerző helyekről ezért. Egy első körös incidensért. Ez annyira igazságtalan, nem hiszem el, hogy ezt teszik velem.”

„Ez világos, Carlos, fejezzük be a versenyt, és beszéljük meg” – szólalt meg higgadtan Laurent Mekies, a Ferrari sportigazgatója, mire Sainz azzal válaszolt, hogy „de hagyjátok, hogy legalább a felügyelőkkel beszéljek a szobájukban.”

Mekies biztosította róla, hogy természetesen el fognak menni a felügyelőkhöz.

Sainz sírásba torkolló rádiózása:

Első körös incidensnek vették, de ez nem változtatott semmin

Sainz aztán a verseny utáni interjúkra összeszedte magát, de természetesen továbbra is feldúlt volt, és az F1 TV riporterével közölte, hogy csak azért ment oda hozzá nyilatkozni, mert a pilótáknak kötelező megjelenniük az interjúzónában, különben megbüntetik őket.

„Ne haragudj, de most nem tudok beszélni. Túl mérges és csalódott vagyok. Nem mondhatok semmit. Szeretnék elmenni a felügyelőkhöz, hogy eltöröljék a büntetésemet, mert nem gondolom, hogy megérdemlem, és ez a legigazságtalanabb büntetés, amit életemben láttam. Először elmegyek a felügyelőkhöz, aztán visszajövök. Azért kellett most ide jönnöm [interjút adni], mert ha nem teszem, újabb büntetés kapok” – mondta Sainz, majd amikor a riporter Lawrence Barretto fel akart tenni még egy kérdést, a Ferrari versenyzője közölte vele: „Ne haragudj, de inkább nem beszélnék. Később visszajövök, miután jártam a felügyelőknél”, majd továbbállt.

Sainz ezután kényszerből az írott és az online sajtó képviselőinek is mondott néhány mondatot, és ismét közölte, hogy legszívesebben meg sem szólalna.

„Úgy vélem, ez a legigazságtalanabb büntetés, amit életemben láttam. De mielőtt beszélnék veletek és igazán csúnya dolgokat vagy szavakat mondanék, inkább visszamennék a felügyelőkhöz beszélni velük, ami után talán visszajöhetek ide és újra beszélhetünk. Jelenleg őszintén mondom, hogy nem tudom megtenni, ez túl igazságtalan, és nem érzem jól magam ahhoz, hogy beszéljek.”

Carlos Sainz, Ferrari, Ausztrál Nagydíj
Hiábavaló volt a felzárkózás Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

„Leginkább amiatt vagyok frusztrált, hogy a verseny vége előtt döntöttek, mielőtt meghallgattak volna, miközben egyetlen kör volt már csak hátra a biztonsági autó mögött. Ésszerű lett volna várni a meghallgatásig és megbeszélni, hogy mit gondolnak és mit láttak. Ez egyáltalán nem változtatott volna a dobogón, nem történt nagy dráma.”

Mint ahogyan arra számítani lehetett, a felügyelők helybenhagyták a büntetést, az indoklásukban pedig kifejtették, hogy bár figyelembe vették, hogy közvetlenül egy rajt után történt, azaz ugyanolyan megítélés alá esett, mint az első körös esetek, ezzel együtt is indokoltnak találják.

„A 14-es rajtszámú autó jelentős mértékben az 55-ös előtt volt az első kanyarban, ennek ellenére az 55-ös nekiment a 14-esnek, amitől az megpördült és kicsúszott a pályáról. A kétségek elkerülése végett figyelembe vettük a tényt, hogy ez megfelelt egy első körös incidensnek, amikor megegyezés alapján a felügyelők általában engedékenyebben ítélik meg a történteket.”

„Ugyanakkor ebben az esetben, annak ellenére, hogy ez egy első körös incidens megfelelője, úgy véltük, hogy elegendő hely állt rendelkezésére az 55-ös autónak az ütközés elkerülésére, de ezt nem tudta megtenni” – állt a felügyelői indoklásban.

Sainz büntetése azért tűnhet különösen szigorúnak, mert lényegében semmilyen kárt nem okozott vele, hiszen a visszaállított sorrendnek köszönhetően Alonso visszakapta az elveszítet harmadik helyet. Az eset viszont megtörtént, és azt a kört – noha piros zászló alatt – megtette a mezőny, így a felügyelőknek is jogában állt büntetni. A büntetéssel ugyanakkor még a sértett Alonso sem igazán értett egyet.

Sainz a közösségi médiában is leírta, hogy nem ért egyet a büntetéssel, és nagyon nehéz megemésztenie azt

„Szerintem ez túl kemény büntetés. Az első körben nagyon nehéz megítélni a tapadási szintet, és szerintem egyikünk sem megy neki szándékosan a másiknak, mert tudjuk, hogy a saját autónkat és végső helyezésünket is kockáztatnánk vele. Olykor az ember olyan helyre kerül, hogy azt kívánja, bárcsak ne lenne ott, de ez a versenyzés része. Még nem láttam rendesen a visszajátszást, de szerintem ez túl kemény büntetés” – nyilatkozta a harmadik helyen záró veterán.”

Friss