A Szardínia Rallyt idén a Rally Világbajnokság ötödik versenyként rendezik meg 21 gyorsasági szakaszon és 308,63 km versenytávon.
Idén június 2-5. között rendezik a Szardínia Rallyt, mely egy Olbiai szuperspeciál szakasszal indul csütörtök este.
Pénteken nyolc szakasz szerepel a programban, délelőtt a Terranova (14,36 km) és a Monti di Ala’ e Budduso (24,61 km) szakaszokat, délután pedig az Osilo-Tergu (14,63 km) és a Sedini-Castelsardo (13,28 km) szakaszokat kell kétszer teljesíteni.
A versenytáv az első napon 136,99 km lesz.
Szombaton délelőtt a Tempio Pausania (12,08 km) és az Erula-Tula (15,39 km) szakaszok, délután pedig a Coiluna-Loelle (21,72 km) és a Monte Lerno di Pattada (16,96 km) szakaszok alkotják a programot, mindegyiket kétszer kell teljesíteni.
Vasárnap további négy szakaszt rendeznek a Cala Flumini (12,54 km) és a Power Stage szakasznak is helytadó Sassari-Argentiera (7,13 km) szakaszokat kell kétszer teljesíteni.
Az olasz verseny programja így 1 szakasszal és 5,63 km-rel hosszabb lesz, mint 2021-ben.
Tavaly a francia Sébastien Ogier-Julien Ingrassia páros szerezte meg a győzelmet Toyotával 46 másodperccel megelőzve csapattársaikat, a brit Elfyn Evanstés Scott Martint. A verseny harmadik helyén a belga Thierry Neuville és Martijn Wydaeghe zárt Hyundaijal, míg a negyedik a japán-brit Takamoto Katsuta és Daniel Barritt lett, ugyancsak Toyotával.
14 Supercars-szal, négy nemzeti bajnokkal kezdődik a rallycross szezon a RabócsiRingen Húsvétkor. A hagyományos Matador Nemzetközi Rallycross Fesztiválra 117 nevezés érkezett.
Két év COVID miatti kényszerszünet után ismét rallycross verseny lesz Húsvétkor a RabócsiRingen. A Matador Nemzetközi Rallycross Fesztivál nem csak a magyar bajnoki szezonnyitó, hanem a Közép-Európa Zóna Bajnokság nyitófutama is, ezért a környező országok elitje is ellátogat Máriapócsra.
„Nagyon örülök, hogy a világjárvány után ennyire erős mezőny érkezik a versenyre. A hazai rallycross erejét is mutatja a nevezési lista. Izgatottan várjuk a közönséget, remélem, a szokásosnál is többen jönnek el, mert a résztvevők garantálják a remek szórakozást. A Húsvét hétfőre tervezett Legendák Tornájára is érdemes lesz itt maradniuk a rallycross kedvelőinek is, hiszen a rallycross pilóták is ott lesznek a mezőnyben. Biztos vagyok benne, hogy nagyon érdekes lesz, ahogy a számukra ismeretlen autókkal megküzdenek a többi legendás hazai versenyzővel. Fordítva is igaz mindez, mert bízom abban, hogy a Legendák Tornájára érkező nézők közül sokan eljönnek majd a rallycross versenyre is, és megismerik, megszeretik ezt a szakágat” – mondta a Rallycafénak Rabócsi Tibor.
A SuperCars kategóriában négy nemzeti bajnok is leadta nevezését a szezonnyitóra. A magyar bajnok és egyben címvédő Kárai Tamásnak így nem lesz könnyű dolga, hiszen érkezik az osztrák bajnok Alois Höller, és a lengyel bajnok Zbigniew Staniszlewski. Mindketten Ford Fiestával indulnak Kárai Audija ellen, a negyedik bajnok, a cseh Ales Fucik pedig egy Volkswagen Polóval próbálja elhódítani az elsőséget.
A magyar élmezőny sem hagyja ki a szezonnyitót. A közönségkedvenc ifj. Kiss László a megszokott Peugeot 208-cal rajtol, és a tavalyi ezüstérmes Benyó Máté is maradt a Ford Focusnál. Luigi egy korábban vb-n is induló Ford Fiestával áll rajthoz, Mózer Márk pedig ezúttal igyekszik nem felborítani a Peugeot 208-at. Koncsegg Zoltán és Vass Zoltán is Audi S1-gyel érkezik, Kotán Pétertől és Harsányi Zoltántól pedig az lenne meglepetés, ha lecserélnék a védjegyükké vált Escortot és Mitsubishit.
Super1600 kategória ismét régi fényében tündököl, hiszen a már tíz fős mezőnyben a magyar élmenők, mint Körmöczi Balázs, Laczkó Lehet, Répási Robi mellett visszatér Kistuki is. A külföldiek is jönnek, a lengyel Litwinowicz, az osztrák Senegacnik és a cseh Susta egyaránt a Volkswagen csoport autóiban bízik, Audival, Volkswagennel és Skodával indulnak.
A SuperToringCars +2000-ben is izgalmas összecsapásokra számíthatunk. A két örök „bútordarab” Vámosi Tibor és Nagy „Biggy” Robi mellett jön Gabay Zion és a lengyel Halk is BMW E36-al. Itt lesz még Bészi BMW M3-al, a helyi menő G. Nagy Zoltán BMW E30-al, Béke Attila BMW E87-el és Szabó Bulcsú kakukktojásként egy Honda Civiccel.
A SuperTouringCars -2000-ben a cseh bajnok Roman Castoral skalpjára áhítozik mindenki. Held Zolitán, a tavalyi STC-1600 bajnok Körmöczi Gergő vagy Zentai Sanyi szorongathatja meg őt. A SuperTouringCars -1600-ban pedig kíváncsian várjuk Fekete Dani és Ifj Pallag-Bozsák Csaba évadnyitó szereplését.
A Magyar Kupában -1400-ben rajhoz áll tavalyi bajnokunk Szabó Csanád, a -1600-ban pedig Újházi Tamástól várunk erős kezdést a szezonnyitón. A Swift Hybrid Rx Cup kategóriában Takács Balázs és Bartha Aurél kiélezett csatájára számítunk, az MX5 kupában Lóránt Benjámin, a Hankook Racer Cup kategóriában Csuti Kristóf, az Astra Kupában Nagy Kamilla, a Junior Kupában pedig Csermely Móric a legesélyesebb a tavalyi teljesítményük alapján.
Hétvégén rendezik a Lavanttal Rallyt, az osztrák és Mitropa Kupa bajnokság második versenyén hét magyar páros áll rajthoz.
Klausz Kristóf és Csányi Botond magabiztosan nyertea Mitropa Kupa szezonnyitóját, Rebenland Rallyt, így 20 pont előnnyel várhatja a nemzetközi sorozat következő versenyét.
A skodás pároson kívül Gyarmati Ariel és Kocsis György Mitsubishivel, László Martin és Berendi Dávid Renault Clio Rally4-gyel, László Zoltán és Balázs Zsolt László Rally3-as Forddal, Pazsitka István és Taky Zoltán Ladával, Schuck János és Gonda Dániel Citroen Saxoval, Kovács Zsolt és Csák Alex pedig Citroen C2 R2-vel áll rajthoz az osztrák versenyen.
A Lavanttal Rallyn két nap alatt 12 szakaszt és 177,76 km versenytávot kell teljesíteni a 72 fős mezőnynek, melyben Simon Wagner és Gerald Winter, Albert von Thurn und Taxis és Bernhard Ettel, valamint Armin Kremer és Timo Gottschalk is rajthoz áll, mindannyian Skoda Fabia Rally2 evóval.
A Mitropa Kupában idén kilenc versenyt rendeznek, a két osztrákon kívül két olasz, két szlovén, egy horvát, egy német, valamint a magyar Mecsek Rally kapott helyet a naptárban.
A Mecsek Rallyt június 23. és 25. között a Mitropa Kupa ötödik és a magyar bajnokság negyedik versenyeként rendezik meg.
A Rebenland Rally eredményeit itt, a Lavanttal Rally információit pedig itt lehet megnézni
Akár fotómodell is lehetne Christine GZ, ha annak idején nem hallja meg egy Toyota Corolla rallyautó hangját. Ez a pillanat végzetes volt az ifjú hölgy számára, aki miután nem volt gazdag, kénytelen volt beállni a műhelybe, hogy versenyautót építsen magának. Megérte, hiszen mára az Extreme E egyik sztárja lett.
Igazi őrült – mondanánk, ha nem hölgy versenyzőről lenne szó, bár Christine Gianpaoli Zoncát, vagy ahogyan mindenki ismeri őt „GZ“-t ez aligha zavarná.
„Amikor gyerekkoromban babát adtak nekem, letéptem a fejét, és azt ordibáltam, hogy traktort akarok” – mesélte. De csak azért kért traktort, mert akkor még nem hallott a rallyról.
A Corolla-pillanat
17 évesen egy hegyekből leordító 1989-es Corolla „szólította” a motorsport felé. A tini GZ lelkesedéssel rohant az autó felé, ami egy satufék után – és a navigátor káromkodásaitól kísérve – megállt.
Szemtelenül – sietségében cipő nélkül – bekéredzkedte magát az autóba, és a spanyol hölgy elmondása szerint az első kézifékes forduló óta szerelmes a benzingőz világába. A pilóta – Dani – hosszabb unszolás után beengedte a szervizbe, és onnantól nem volt megállás.
Hozzá köthető az ikonikus beszélgetés, amit a versenyzőhölgy minden hosszabb interjújában elmond, miszerint: „Autóversenyző akarok lenni. – Gazdag vagy? – Nem. – Akkor sok sikert. – De te sem vagy gazdag. – Igen, de én szerelő vagyok.”
Nem is kellett több, GZ a határtalan lelkesedésével belevetette magát a bütykölésbe. Első versenyautóját, egy Golfot is ő maga szerelte össze, két munka mellett. Később eladta, és lecserélte a hőn áhított Corollára, amivel Kanári-szigeteki összetett bajnok lett. Merthogy olasz kötődése ellenére Indában született, majd szüleivel a Kanári-szigetekre költöztek. Itt találkozott először a rallyval is.
Mit tehet az ember lánya, ha versenyző akar lenni?
Hát először is szponzort keres. Na de hogyan? A megoldás egy szintén olasz származású kanári lakostól jött egészen váratlan módon: „Pénzem nincs, de mozzarellám van.” – mondta, amire már jött is a válasz, hogy: „Rendben.” Mondván, ha az élet mozzarellát ad, add el, és szponzoráld magad abból.
Amikor a Corolla Kanári-szigetek közötti utaztatását kellett megoldania, eladta azt, csak hogy Spanyolországból, négy nap utazással egy teherautót vegyen. A tulajdonos nem hitte el, hogy „Chris” néven egy lányról van, szó, ahogy később a Birminghami Egyetem motorsport mérnöki szak instruktora sem. Merthogy GZ nem kispályázott a műszaki tanulmányaival sem.
A „soha ne add fel” életfilozófia mellett a kockáztatás sem idegen tőle. Egyszer eladta műhelyét és autóját, hogy a kontinentális Spanyolországban folytassa karrierjét, majd utolsó ezer euróját marketingre költve, egy hónap alatt napi 40 szponzorfogó emailt küldve szerzett magának próbavezetést Amerikában. Ahol is már a második körben felborította az autót. De pont a lelkesedése és hozzáállása miatt kötöttek vele szerződést.
Nincs megállás
A mai napig GZ minden egyes pályán kívüli tevékenységet azért végez, hogy finanszírozza a karrierjét. A Porschénél például vezetői instruktor és az egyik olasz TV-nél Forma–E szakértő, de a Zenith órák nagykövete is – amiket direkt összekarcol.
Legutóbb még a Dakar volt a célja, pedig már a Baja 1000-en, a Catalunya Rallyn (vb-futam) és az Andalúz Rallyn (tereprally világkupa) is részt vett.
Indiai hátterének köszönhetően a szociális kérdésekre érzékeny, Mexikóban több jótékonysági szervezetet is segített. Most azonban az Extreme E-vel – példaképével, Sébastien Loebbel egyetemben – a környezeti problémákat vette előtérbe. Avagy saját szavaival:
„A tudósokat hallgatva rájöttem, hogy túl sok szót használnak, nekünk, mint példaképeknek viszont érthetően kell megfogalmaznunk és továbbítanunk az üzenetet.”
De kiemelte, hiába a sorozat nemi egyenlőségi törekvése, „… ha nem lenne kötelező nőket alkalmazni, valószínűleg nem lennénk itt.”
Az Extreme E-ben második szezonját tölti, jelenleg a Veloce Racing színeiben a dél-afrikai Lance Woolridge-dzsel versenyez. A bajnokságban a 10. helyen állnak.
Kilenc év után visszatér Nyirádra a Rallycross Európa-bajnokság! A megújult Nyirád Racing Center újra elhozta Magyarországra a rallycross élmezőnyét. Május 21-22-én az Euro RX1 és az Euro RX3 nyitófutamai jönnek Nyirádra, ahol a kategóriák legjobbjai mérkőznek meg Supercar és Super 1600-as versenyautóikkal az év első trófeáiért.
2013-ban járt utoljára hazánkban a Rallycross Eb, akkor a Vörös Katlanban többek között Petter Solbergnek, Timmy Hansennek, Andreas Bakkerudnak szurkolhatott a sokezres nézősereg. Aki ott volt, azóta is nosztalgiával emlegeti a versenyt, hasonlóan a korábbi évek nyirádi Rallycross Eb fordulóihoz. Európa egyik legjobb, egyedi hangulatú pályáján remek csatákat láthattak a nézők. Kilenc év után újra eljön a rallycross élmezőnye Nyirádra, ahová a versenyzők is szívesen látogatnak el, hiszen nekik is hatalmas élmény a pálya sajátos atmoszférája. Az 1220 – jokerrel 1290 – méteres kör különlegességét nem csak a felszínt borító vörös színű bauxit adja, hanem az is, hogy ma már ritka az olyan rallycross pálya, amelynek csaknem fele murva.
A májusi Rallycross Eb futam amellett, hogy az év első nemzetközi eseménye a naptárban, azon alkalmak egyike, ahol a több mint 600 lóerős, összkerékhajtású, 0-ról 100 km/h-ra 2 másodperc alatt gyorsuló csúcstechnikákat láthatja a közönség. Az elektromos hajtásra váltó világbajnokság után az Euro RX1 maradt a hagyományos rallycross autók legmagasabb szintű versenye. Ráadásul a sportág hagyományaihoz hűen ezek az autók kőkemény csatákat vívnak egymással a pályán. Az Eb-n nem elég gyorsnak lenni, határozottság, rutin és stratégiai érzék is kell a sikerhez. Mindez közönségszórakoztató formában történik, az egymást követő rövid futamok garantálják, hogy a nézők egy pillanatig se unatkozzanak.
Hasonlóan parázs csatákat hozhat az Euro RX3 is. A Super-1600 200 lóerő feletti teljesítményű, elsőkerékhajtású autóiban a jövő tehetségei igyekeznek megmutatni, hogy ott a helyük a nagyok között. Ebben a kategóriában lett két alkalommal Európa-bajnok Szabó Krisztián, aki azóta a világbajnokságon versenyez.
Mindkét osztályban ott vannak a magyar versenyzők is a nemzetközi mezőnyben. Kárai Tamás tavaly a világbajnoki futamok mellett az ERX egyik meghatározó pilótája volt, év végén hetedik lett a bajnokságban. A piros Audi várhatóan ott lesz a nyirádi Eb futamon is, ám Kárai Tamás nem csak versenyzőként, hanem rendezőként is szerepet vállal ezen a hétvégén.
„Nagyon boldog vagyok, hogy az év első igazán jelentős nemzetközi versenye Nyirádon lesz. Azzal, hogy újra megkaptuk az Eb rendezés jogát, nem csak a magyarországi rallycross-t és a Nyirád Racing Center páratlan adottságait ismerte el az FIA és a promóter, hanem a magyar versenyzők potenciálját is. Abban is biztos vagyok, hogy mindenki emlékeiben élénken élnek a korábbi nyirádi Eb futamok, amikor fantasztikus hangulatban, teltház előtt küzdöttek meg egymással Európa legjobbjai. Most is azt várom, hogy a Vörös Katlan hamisítatlan atmoszférájában olyan két napot töltsenek el versenyzők és nézők, ami megalapozza az idei szezont. A pályát felújítottuk, így színvonalas kiszolgálással várjuk a vendégeket” – mondta Kárai Tamás.
A jegyértékesítés már elindult, három kategóriában összesen 17 különféle jegy vásárolható az eseményre. A rendezvény hat év alatti gyermekeknek – természetesen felnőtt kísérővel – ingyen látogatható. A nagyobbak és a felnőttek szombatra állóhelyekre szóló egynapos jegyet is vásárolhatnak. Viszont mindkét napra már nem csak álló, hanem ülőhelyi bérleteket is lehet választani, sőt depólátogatással is kombinálható a bérlet. A jegyek a Nyirád Racing Center https://nyiradracing.hu/ oldalán megvásárolhatók.
A Rallycross Európa-bajnokság Euro RX1 kategóriájának versenynaptára: május 21-22. – Nyirád – Magyarország
július 2-3. – Höljes – Svédország
augusztus 13-14. – Hell – Norvégia
szeptember 3-4. – Riga – Lettország
szeptember 17-18. – Montalegre – Portugália
október 8-9. – Spa-Franchorchamps – Belgium
A Rallycross Európa-bajnokság Euro RX3 kategóriájának versenynaptára: május 21-22. – Nyirád – Magyarország
július 2-3. – Höljes – Svédország
július 30-31. – Nürburgring – Németország
augusztus 13-14. – Hell – Norvégia
szeptember 17-18. – Montalegre – Portugália
Nagy várakozással készült a Tamásiban rendezett enduro Európa-bajnoki viadalára a magyar endurocross egyik legjobbja, Hertlik Donoven – áll a Korda Racing által kiadott közleményben.
A korábbi háromszoros magyar bajnok motoros számára hamar véget ért sajnos a sportágban való bemutatkozása, ugyanis a második kör cross tesztjén történt kicsúszása miatt olyan sérülést szenvedett a motorja, hogy fel kellett adnia a további versenyzést. A Korda Racing versenyzője ugyanakkor úgy véli, így is rengeteget tanult a hétvégén.
Noha remekül indult Hertlik Donovennek az idei endurocross bajnoki szezon – a harmadik helyen végzett az idénynyitón –, úgy tűnik, a szerencse elpártolt tőle. Előbb egy betegség miatt nem tudott elindulni a bajnokság második fordulójában, majd az elmúlt hétvégén a Tamásiban rendezett enduro Európa-bajnoki futamon esett ki nagyon bíztató kezdetet követően.
„Életem első enduro viadalán rögtön egy erős mezőnyben mutathattam volna meg magam. A meghívásos futamban állhattam volna rajthoz, ám a második kör cross teszten sajnos az egyik kanyarban elcsúsztam, és nekimentem egy pályaszéli karónak, ami beakadt a benzincsövembe, és kitépte az injektorból.
Nem tudtam folytatni, holott a harmadik helyen álltam… Így én már akkor túl voltam életem első és legrövidebb enduro Eb-futamán, amikor az igazándiból el sem kezdődött. A történtek ellenére nem vagyok elkeseredett, ugyanis legalább volt alkalmam megtapasztalni, milyen is egy ilyen komoly nemzetközi viadalon egy versenyhétvége” – állította Donoven.
A Korda Racing csapattulajdonosa szerint versenyzőjének hatalmas pechje volt, de őszintén reméli, hogy legközelebb már a futamon is képes lesz hasonló eredményre, mint most a szabadedzésen.
„Igazán kicsi hiányzott ahhoz, hogy Donoven az Eb-mezőnyben is maradandót alkosson. Számára új terepen is bizonyított, és ha csak egy kicsit szerencsésebb, a motor nem sérül meg. Addig igencsak versenyképes volt, így biztos vagyok abban, hogy a megsérült benzincső egy remek nemzetközi sikertől fosztott meg minket” – jelentette ki Korda Erik csapattulajdonos.
A portugáliai Portimaóban veszi kezdetét a négy futamból álló gokart Európa-bajnokság. Mivel a világbajnokság az ősszel egyetlen futamból áll, az Eb tekinthető a legrangosabb FIA sorozatnak. A szezonnyitóra három magyar nevezett, de csak ketten tudnak rajthoz állni.
A magyar sikerek után egyre többen tudják, hogy a gokartozás világában az olasz WSK a legrangosabb sorozat, de még ők is szünetet tartanak, hogy a mezőny az FIA Európa-bajnokságon mérkőzhessen meg.
Az Eb-n nincs sem Micro, sem Mini kategória. A legfiatalabbak az OK Juniorban (OKJ) versenyezhetnek, az OK már elvileg felnőtt kategória, ahol 14 évestől idősebbek indulhatnak.
Létezik még az Eb-n a KZ, a KZ2 és az Academy kategória, de ők külön verseny hétvégeken mérkőzhetnek meg.
A hétvégén Portimaóban veszi kezdetét az Európa-bajnokság, amely előtt két hétig teszttilalom van a pályán. Tulajdonképpen ezért szervezik a Champions of the Future sorozatot, amelynek a versenyei két héttel az Eb-futamok előtt, ugyanazon a helyszínen zajlanak.
Két hete láthattuk Hideg Ádámot és Molnár Martint az OKJ kategóriában, illetve Krózser Menyhértet OK-ban Portugáliában versenyezni. Mind a hárman neveztek az Eb-re is, ám Menya influenzás lett, így ki kell hagynia a szezonnyitót.
Pedig nagyon sok munkát tett a Champions of the Future és az Eb-futamain használ MG gumik kitapasztalásába, ami most kifizetődhetne neki. Ezúton is gyógyulást kívánunk!
Hideg Ádám és Molnár Martin azonban ott lesznek a mezőnyben. Mind a két fiatal magyar az élmezőnybe tartozik, úgyhogy komoly eredményeket várhatunk tőlük.
A verseny után gyorsan fognak pakolni a csapatok, mert a következő hétvégén már a spanyolországi Zuerában rendezik a Champions of the Future következő futamát, majd rá két héttel, április 28–május 1-je között az OKJ és OK mezőny második Eb-futamát.
Mindkét gokart bajnokság harmadik és negyedik fordulója a svéd Kristianstadban és az olasz Franciacortán lesz június és július elején.
A Salgó Rallyn kategória negyedik helyezést szerezett Zsírpapa és Mészáros Sándor, Lada VFTS-sel, ám az eredményük a céldobogó után veszélybe került, amit végül a legádázabb ellenfél segítségével sikerült elhárítani.
Véletlenül futottam össze Zsírpapával egy kávéra a Salgó Rally után, hogy jól megvitassuk a versenyt és megváltsuk a világot. Eközben árulta el, hogy az utolsó pillanatban milyen veszélybe került az eredménye.
„Képzeld el, felállunk a dobogóra, ünnepelünk, megköszönjük a szponzoroknak, a szurkolóknak, puszi a csajoknak, visszaülünk a kocsiba, megyünk be a parc fermébe, egyszer csak megáll, de mint a szög. Mondom, mi a fene lehet? Szállnék ki, de akkor már ott volt Foczkó Ákos szervize, tépik fel a gépháztetőt, mondják Papa, indítózz.
Indítózok, semmi. Mégegyszer indítózok, azt mondják, te Papa, ebben nincs benzin.
Hát persze, hogy nem volt benne, mert Foczkónak volt valami gyíkja, és így előttük voltunk az utolsó gyors előtt. Gondoltam, nehogy már megelőzzön, úgyhogy úgy letoltam az utolsó gyorson, hogy az AC kiszívott minden csepp benzint a tankból.
Mondjuk így is megvert negyven másodperccel, de képzeld el, mi van, ha nem nyomom neki. Erre hol fogy ki a benzin? Foczkóék szervize előtt.
Na de várjál, mert kiszállni sem tudtam, már hozták a hordót és nyomták bele a benzint.
Ott tekerik, akkor érkezett meg Hangodi Zoli a busszal. Tudod, (Hangodi) Bendegúz apja. Hú, de jól ment most is a kisgyerek a Peugeot Kupában, hatalmas tehetség, nagyon bírom a kiscsávót. Ha találkozunk, már ötven méterről integet, hogy szia Zsírpapa!
Na szóval rohan oda Zoli, hogy mi van Zsírpapa, láttam, megállt az autód, hoztam a buszt, hogy behúzzalak. Mondtam neki, hogy már megvan a hiba, tankoljuk.
Beálltunk a parc fermébe, megyek vissza Foczkóékhoz, akkor már ott volt Ákos is, ki akartam neki fizetni a benzint, amit beletankoltak a kocsiba, de nem engedte, ő is csak röhögött rajta.
De érted? Ilyen emberek vannak a rallyban. Kérsz még egy kávét?“
Nem, nem kértem, de lehet, hogy egész véletlenül majd megint Zsírpapa felé járok, mert bár rövid ideig beszélgettünk, de azt hiszem kivételesen, tényleg sikerült megváltanunk a világot.
Mads Ostberg a hétvégi mexikói Nemzetek Rallyja után elárulta, idén a Magyar Rally Bajnokság lesz számára az első számú, WRC2-es indulása egyre haloványabb.
2020 WRC2-es világbajnoka, valamint a tavalyi év második helyezettje, Mads Ostberg a hétvégén elindult a mexikói Nemzetek Rallyján, majd a következő hétvégén az olasz Sanremo Rallyn, melyen a Salgó Rallyn aratott győzelemután a Boldogkő Rallyra készül.
“Hétvégén én is indulok Sanremoban, ahol Craig Breen is, aki egy gyári WRC pilóta – mondta Mads Ostberg a Dirtfishnek. – Craig háromszor indult már ezen a versenyen, míg én most fogok először, ennek ellenére próbálok vele harcolni. Megszeretném mutatni, hogy mire vagyok képes, amire nagyon jók az ilyen egyszeri alkalmak.”
Mexikóban Adrien Fourmaux-t legyőzve a leggyorsabbnak bizonyult a norvég versenyző.
“Nagy dolog, hogy Adrien Fourmaux-nak, aki egy gyári versenyző, kilométerenként majdnem egy másodpercet adtunk szakaszonként Mexikóban. Nagyon jó versenyt zártunk, és fontos volt, hogy megmutassuk ellene a tempónkat. A gyorsaságunk továbbra is jó, és képesek vagyunk WRC pilóták ellen is nyerni.”
A norvég versenyző a mexikói versenyt követően elárulta, idén a Magyar Bajnokság számára az elsődleges.
“Idén a Magyar Rally Bajnokság az elsőszámú nekünk. Néhány versenyen még rajthoz állunk máshol, talán a Rally Európa-bajnokságon és a világbajnokságon is tudunk versenyezni, de nem teljes szezont.”
Ostberg tavaly Magyarországon a harmadik helyet szerezte meg.
Szinte hihetetlen, de háromszoros kamion Európa-bajnok versenyzőnk, Kiss Norbi még soha életében nem ugratott versenyautóval, így nem is meglepő, hogy az április 18-i Legendák Tornáján ezt várja a legjobban.
„Lesz az ugrató a pályán?“ – kérdezett vissza Kiss Norbi, miután elmondtam, milyen témában szeretnék vele beszélni. Lesz – válaszoltam.
„Az jó! – csillant fel a szeme – A kamionnal mentem már a RabócsiRingen, a rally Eb prológján, de azzal nem ugrattam, a rallyautóval viszont végre kipróbálhatom. Még soha sem ugrattam versenyautóval.“
Ezen meglepődtem, de persze csak egy rally újságírónak lehet újdonság, hogy a pályaversenyeken nem ugrálnak az autókkal.
„Legalábbis legálisan nem. Egyszer a SEAT Kupában, a PannóniaRingen a négyes kanyart átugrattam. Ott repültem rendesen, átcsúsztam a pálya másik felére. Még a leömlő is letört. Így már ugrattam, de legálisan még nem“ – nevet Norbi.
Arról már többször mesélt a Rally Cafénak, hogy szereti a rallyt és hogy szívesen kipróbálná.
„Kíváncsi vagyok rá, bár a RabócsiRingen inkább a pályaversenyzéshez leszünk közel, nem az erdőben kell menni. Talán tudom hasznosítani az Astra Kupa és a SEAT Kupa tapasztalatait, meglátjuk.“
Pályaversenyző révén, az ember azt gondolná, hogy a Legendák Tornája három járműve, a Renault Clio Rally5, a BMW driftautó és a gokart közül az utóbbi áll hozzá a legközelebb, de nem.
„Eddig csak bérgokarttal mentem, versenygokarttal nem. Nem igazán az én műfajom. Nagy is vagyok hozzá és a bérgokartoknál nagyrészt gázelvétellel be tudsz kanyarodni, nem kell féktávot venni, pedig én pont azt szeretem a legjobban a versenyzésben.“
A driftről az jutott eszembe, hogy Norbi a versenykamionnal jókora fánkot rajzolt a Hungaroring egyes kanyarjába, úgyhogy talán a drift sem állt tőle olyan messze.
„A kamion azért más, azzal könnyebben lehet driftelni. Tökölön vezettem már driftautót, csúsztam vele keresztbe, de az nem ugyanaz, mint amikor egy pályára kell ráillesztened az autót.
Sok újdonság lesz számomra is, de ezek az autók is csak négy keréken gurulnak. Szeretem az autósport minden szakágát, úgyhogy örülök, hogy részt vehetek egy ilyen rendezvényen.“