back to top
2024. november 28. 22:30
Kezdőlap Blog Oldal 1050

Hosszabb lesz idén a Szardínia Rally 

0

A Szardínia Rallyt idén a Rally Világbajnokság ötödik versenyként rendezik meg 21 gyorsasági szakaszon és 308,63 km versenytávon. 

Idén június 2-5. között rendezik a Szardínia Rallyt, mely egy Olbiai szuperspeciál szakasszal indul csütörtök este. 

Pénteken nyolc szakasz szerepel a programban, délelőtt a Terranova (14,36 km) és a Monti di Ala’ e Budduso (24,61 km) szakaszokat, délután pedig az Osilo-Tergu (14,63 km) és a Sedini-Castelsardo (13,28 km) szakaszokat kell kétszer teljesíteni. 

A versenytáv az első napon 136,99 km lesz. 

Szombaton délelőtt a Tempio Pausania (12,08 km) és az Erula-Tula (15,39 km) szakaszok, délután pedig a Coiluna-Loelle (21,72 km) és a Monte Lerno di Pattada (16,96 km) szakaszok alkotják a programot, mindegyiket kétszer kell teljesíteni. 

Vasárnap további négy szakaszt rendeznek a Cala Flumini (12,54 km) és a Power Stage szakasznak is helytadó Sassari-Argentiera (7,13 km) szakaszokat kell kétszer teljesíteni. 

Az olasz verseny programja így 1 szakasszal és 5,63 km-rel hosszabb lesz, mint 2021-ben. 

Tavaly a francia Sébastien Ogier-Julien Ingrassia páros szerezte meg a győzelmet Toyotával 46 másodperccel megelőzve csapattársaikat, a brit Elfyn Evanst és Scott Martint. A verseny harmadik helyén a belga Thierry Neuville és Martijn Wydaeghe zárt Hyundaijal, míg a negyedik a japán-brit Takamoto Katsuta és Daniel Barritt lett, ugyancsak Toyotával. 

Brutálisan erős mezőny lesz Húsvétkor a RabócsiRingen

0

14 Supercars-szal, négy nemzeti bajnokkal kezdődik a rallycross szezon a RabócsiRingen Húsvétkor. A hagyományos Matador Nemzetközi Rallycross Fesztiválra 117 nevezés érkezett.

Két év COVID miatti kényszerszünet után ismét rallycross verseny lesz Húsvétkor a RabócsiRingen. A Matador Nemzetközi Rallycross Fesztivál nem csak a magyar bajnoki szezonnyitó, hanem a Közép-Európa Zóna Bajnokság nyitófutama is, ezért a környező országok elitje is ellátogat Máriapócsra.

„Nagyon örülök, hogy a világjárvány után ennyire erős mezőny érkezik a versenyre. A hazai rallycross erejét is mutatja a nevezési lista. Izgatottan várjuk a közönséget, remélem, a szokásosnál is többen jönnek el, mert a résztvevők garantálják a remek szórakozást. A Húsvét hétfőre tervezett Legendák Tornájára is érdemes lesz itt maradniuk a rallycross kedvelőinek is, hiszen a rallycross pilóták is ott lesznek a mezőnyben. Biztos vagyok benne, hogy nagyon érdekes lesz, ahogy a számukra ismeretlen autókkal megküzdenek a többi legendás hazai versenyzővel. Fordítva is igaz mindez, mert bízom abban, hogy a Legendák Tornájára érkező nézők közül sokan eljönnek majd a rallycross versenyre is, és megismerik, megszeretik ezt a szakágat” – mondta a Rallycafénak Rabócsi Tibor.

Rabócsiring
foto: RabócsiRing/Borsós László

A SuperCars kategóriában négy nemzeti bajnok is leadta nevezését a szezonnyitóra. A magyar bajnok és egyben címvédő Kárai Tamásnak így nem lesz könnyű dolga, hiszen érkezik az osztrák bajnok Alois Höller, és a lengyel bajnok Zbigniew Staniszlewski. Mindketten Ford Fiestával indulnak Kárai Audija ellen, a negyedik bajnok, a cseh Ales Fucik pedig egy Volkswagen Polóval próbálja elhódítani az elsőséget.

A magyar élmezőny sem hagyja ki a szezonnyitót. A közönségkedvenc ifj. Kiss László a megszokott Peugeot 208-cal rajtol, és a tavalyi ezüstérmes Benyó Máté is maradt a Ford Focusnál. Luigi egy korábban vb-n is induló Ford Fiestával áll rajthoz, Mózer Márk pedig ezúttal igyekszik nem felborítani a Peugeot 208-at.  Koncsegg Zoltán és Vass Zoltán is Audi S1-gyel érkezik, Kotán Pétertől és Harsányi Zoltántól pedig az lenne meglepetés, ha lecserélnék a védjegyükké vált Escortot és Mitsubishit.

Rabócsiring
foto: RabócsiRing/Borsós László

Super1600 kategória ismét régi fényében tündököl, hiszen a már tíz fős mezőnyben a magyar élmenők, mint Körmöczi Balázs, Laczkó Lehet, Répási Robi mellett visszatér Kistuki is. A külföldiek is jönnek, a lengyel Litwinowicz, az osztrák Senegacnik és a cseh Susta egyaránt a Volkswagen csoport autóiban bízik, Audival, Volkswagennel és Skodával indulnak.

A SuperToringCars +2000-ben is izgalmas összecsapásokra számíthatunk. A két örök „bútordarab” Vámosi Tibor és Nagy „Biggy” Robi mellett jön Gabay Zion és a lengyel Halk is BMW E36-al. Itt lesz még Bészi BMW M3-al, a helyi menő G. Nagy Zoltán BMW E30-al, Béke Attila BMW E87-el és Szabó Bulcsú kakukktojásként egy Honda Civiccel.

A SuperTouringCars -2000-ben a cseh bajnok Roman Castoral skalpjára áhítozik mindenki.  Held Zolitán, a tavalyi STC-1600 bajnok Körmöczi Gergő vagy Zentai Sanyi szorongathatja meg őt. A SuperTouringCars -1600-ban pedig kíváncsian várjuk Fekete Dani és Ifj Pallag-Bozsák Csaba évadnyitó szereplését.

A Magyar Kupában -1400-ben rajhoz áll tavalyi bajnokunk Szabó Csanád, a -1600-ban pedig Újházi Tamástól várunk erős kezdést a szezonnyitón. A Swift Hybrid Rx Cup kategóriában Takács Balázs és Bartha Aurél kiélezett csatájára számítunk, az MX5 kupában Lóránt Benjámin, a Hankook Racer Cup kategóriában Csuti Kristóf, az Astra Kupában Nagy Kamilla, a Junior Kupában pedig Csermely Móric a legesélyesebb a tavalyi teljesítményük alapján.

Rabócsiring
foto: RabócsiRing/Borsós László

NEVEZÉSI LISTA – ENTRY LIST

(2022.04.05-ig beérkezett nevezések alapján)

# Rsz. Versenyző Nemz. Egyesület Versenyautó Kategória
1 1 STANISZEWSKI Zbigniew POL Zbigniew Staniszewski Ford Fiesta RX Mk8 SuperCars
2 3 HÖLLER Alois AUT MSC Rottenegg Ford Fiesta SuperCars
3 3 LUIGI HUN GFS Motorsport Egyesület Ford Fiesta RX SuperCars
4 7 KISS László ifj. HUN Speedbox Racing Team Kft. Peugeot 208 WRX SuperCars
5 9 KONCSEG Zoltán HUN Kárai Motorsport SE Audi A1 SuperCars
6 10 MÓZER Márk HUN Nyirád Motorsport Kft. Peugeot 208 RX SuperCars
7 11 FUČÍK Aleš CZE KRTZ Motorsport VW Polo Mk5 SuperCars
8 14 HARSÁNYI Zoltán HUN Nolen Racing Kft. Mitsubishi Evo X SuperCars
9 17 VASS Csaba HUN Kárai Motorsport SE Skoda Fabia MKII SuperCars
10 22 BENYÓ Máté HUN Korda Racing Kft. Ford Focus RX SuperCars
11 41 VASS Zoltán HUN Kárai Motorsport SE Audi A1 SuperCars
12 62 KOTÁN Péter HUN Nolen Racing Kft. Ford Escort SuperCars
13 73 KÁRAI Tamás HUN Kárai Motorsport SE Audi S1 SuperCars
14 85 ANTAL István HUN PSZA Motorsport Egyesület Mitsubishi Colt SuperCars
15 106 LITWINOWICZ Damian POL Damian Litwinowicz Audi A1 Super1600
16 110 KOVÁCS Sámuel HUN Korda Racing Kft. Suzuki Swift Super1600
17 111 BÜTÖSI Zsolt HUN Tiszaújvárosi ASE Citroën DS3 Super1600
18 112 RÉPÁSI János Róbert HUN Zalaegerszegi ASE Skoda Fabia Super1600
19 121 NAGY Benjámin Bendegúz HUN MGAMS Kft. Suzuki Swift Super1600
20 131 KÖRMÖCZI Balázs HUN Szada Ring Racing Kft. Suzuki Swift Super1600
21 136 KISTUKI HUN TMC Rallysport Kft. Audi A1 S1600 Super1600
22 158 SENEGACNIK Dominik AUT KRTZ Motorsport VW Polo Mk5 Super1600
23 161 SUSTA Jiri CZE Josef Susta Skoda Fabia Mk3 Super1600
24 162 LACZKÓ Lehel HUN PPP Motorsport Kft. Opel Astra Super1600
25 201 ČASTORAL Roman CZE Častoral Roman Opel Astra OPC SuperTouringCars -2000
26 202 HELD Zoltán HUN Nyirád Motorsport Kft. Seat Ibiza SuperTouringCars -2000
27 202 KÖRMÖCZI Gergő HUN Szada Ring Racing Kft. Suzuki Swift SuperTouringCars -2000
28 214 ZENTAI Sándor HUN Kárai Motorsport SE Ford Puma SuperTouringCars -2000
29 218 BORKA Péter HUN TQS Hungary Kft. Honda Civic SuperTouringCars -2000
30 248 JANZER György HUN Berg Autósport Egyesület Renault Clio SuperTouringCars -2000
31 261 SZELEI Sándor HUN TQS Hungary Kft. VW Beetle SuperTouringCars -2000
32 293 SZELEI Balázs HUN TQS Hungary Kft. Audi A3 SuperTouringCars -2000
33 299 MARKO Vladimír SVK SAMŠ VW Polo SuperTouringCars -2000
34 302 FÖRSTER Richard AUT Richard Förster VW Polo SuperTouringCars -1600
35 325 SZABÓ Szilárd HUN Kalitta Motorsport Egyesület Honda Civic SuperTouringCars -1600
36 327 FEKETE Dániel HUN Allmotives Kft. Peugeot 206 SuperTouringCars -1600
37 328 KÖRMÖCZI Ákos HUN Szada Ring Racing Kft. Skoda Felicia SuperTouringCars -1600
38 346 ZÁM Ferenc HUN Szada Ring Racing Kft. Suzuki Swift SuperTouringCars -1600
39 350 PALLAG-BOZSÁK Csaba ifj. HUN Nolen Racing Kft. Honda Civic SuperTouringCars -1600
40 354 KAILBACH Gergely HUN Nolen Racing Kft. Honda Civic SuperTouringCars -1600
41 372 BÖLCSKEI Zsolt dr. HUN TMC Rallysport Kft. Ford Fiesta SuperTouringCars -1600
42 405 HALK POL Controlled Fire Rallycross Team BMW E36 RX SuperTouringCars +2000
43 411 BÉKE Attila HUN Kárai Motorsport SE BMW E87 SuperTouringCars +2000
44 415 NAGY Róbert HUN EAK M-Sport Kft. BMW E36 SuperTouringCars +2000
45 422 GABAY Zion HUN PSZA Motorsport Egyesület BMW E36 SuperTouringCars +2000
46 425 SZABÓ Bulcsú HUN Kalitta Motorsport Egyesület Honda Civic SuperTouringCars +2000
47 445 BÉSZI HUN Inter Europe Team Kft. BMW M3 SuperTouringCars +2000
48 455 G. NAGY Zoltán HUN Kárai Motorsport SE BMW E30 SuperTouringCars +2000
49 473 VÁMOSI Tibor HUN TQS Hungary Kft. BMW E36 SuperTouringCars +2000
50 518 VÁRKONYI Bence HUN Korda Racing Kft. Mazda MX-5 MX5 Kupa
51 522 LÓRÁNT Benjámin HUN Kalitta Motorsport Egyesület Mazda MX5 MX5 Kupa
52 534 NÉVERI Konrád HUN Proex Autó- Motorsport E. Mazda MX5 MX5 Kupa
53 544 KALDENEKKER Attila HUN Proex Autó- Motorsport E. Mazda MX-5 MX5 Kupa
54 546 HERCZEG Tamás HUN MGAMS Kft. Mazda MX5 MX5 Kupa
55 555 MIHALIK Viktor HUN Proex Autó- Motorsport E. Mazda MX5 MX5 Kupa
56 577 GRIGALEK Gábor Dr. HUN Speedy Motorsport Mazda MX5 MX5 Kupa
57 588 HORVÁTH Ottó HUN Proex Autó- Motorsport E. Mazda MX5 MX5 Kupa
58 606 BÜTÖSI Balázs HUN Tiszaújvárosi ASE Suzuki Swift Junior Kupa
59 607 CSERMELY Móric HUN MBK M1RA Holding Kft. Suzuki Swift Junior Kupa
60 614 RÁCZ Márton HUN Speed Technika Kft. Suzuki Swift Junior Kupa
61 617 ZELENÁK Olivér HUN GFS Motorsport Egyesület Suzuki Swift Junior Kupa
62 619 SZABÓ Bence HUN Budaörsi Sport Club Suzuki Swift Junior Kupa
63 621 GÁL Gréta Vivien HUN Tiszaújvárosi ASE Suzuki Swift Junior Kupa
64 624 KISDOKY HUN Proex Autó- Motorsport E. Suzuki Swift Junior Kupa
65 629 GONDA Ákos HUN Proex Autó- Motorsport E. Suzuki Swift Junior Kupa
66 636 BUNKOCZI Soma László HUN Prestige Motorsport Kft. Suzuki Swift Junior Kupa
67 666 KELŐ GERE Ádám HUN Kárai Motorsport SE Suzuki Swift Junior Kupa
68 801 CSUTI Kristóf HUN RCM Motorsport Egyesület Suzuki Swift Hankook Racer Cup
69 802 PAPP Szebasztián HUN Kárai Motorsport SE Suzuki Swift Hankook Racer Cup
70 807 NEDECKI László ifj. HUN HBRK ASE Suzuki Swift Hankook Racer Cup
71 807 PINTÉR Zsombor HUN PPP Motorsport Kft. Suzuki Swift Hankook Racer Cup
72 808 SZÉPLAKI Péter Soma HUN Kárai Motorsport SE Suzuki Swift Hankook Racer Cup
73 809 CSUTI Máté HUN RCM Motorsport Egyesület Suzuki Swift Hankook Racer Cup
74 810 KORDA Réka HUN Korda Racing Kft. Suzuki Swift Hankook Racer Cup
75 812 KORDA Zsófia HUN Korda Racing Kft. Suzuki Swift Hankook Racer Cup
76 813 FARKAS Linda HUN RCM Motorsport Egyesület Suzuki Swift Hankook Racer Cup
77 817 BAGAMÉRI Bálint HUN Korda Racing Kft. Suzuki Swift Hankook Racer Cup
78 820 KACZOR Levente HUN Szada Ring Racing Kft. Suzuki Swift Hankook Racer Cup
79 821 KOVÁCS Domonkos HUN RCM Motorsport Egyesület Suzuki Swift Hankook Racer Cup
80 825 PAPP Krisztofer HUN Kárai Motorsport SE Suzuki Swift Hankook Racer Cup
81 833 TURÁN Lotti HUN RCM Motorsport Egyesület Suzuki Swift Hankook Racer Cup
82 834 FEKETE Tamás HUN Allmotives Kft. Suzuki Swift Hankook Racer Cup
83 844 FEKETE Gergő HUN Allmotives Kft. Suzuki Swift Hankook Racer Cup
84 880 HELD Márton HUN Nyirád Motorsport Kft. Suzuki Swift Swift HybridRX Cup
85 883 TAKÁCS Balázs HUN Nyirád Motorsport Kft. Suzuki Swift Hybrid Swift HybridRX Cup
86 888 BARTHA Aurél HUN Inter Europe Team Kft. Suzuki Swift Swift HybridRX Cup
87 899 VASKÓ Dominik HUN Nyirád Motorsport Kft. Suzuki Swift Swift HybridRX Cup
88 902 CSERMELY Gyula dr. HUN GFS Motorsport Egyesület Suzuki Swift Magyar Kupa -1400
89 905 SZABÓ Csanád HUN Kalitta Motorsport Egyesület Suzuki Swift Magyar Kupa -1400
90 906 PATU HUN Corner Rally Cross SE Lada 2105 Magyar Kupa -1600
91 907 ECSETI Bence HUN GFS Motorsport Egyesület Suzuki Swift Magyar Kupa -1400
92 910 HOGYOR József HUN MGAMS Kft. Skoda Fabia Magyar Kupa -1600
93 917 KAPITÁNY Rudolf HUN JAM Racing VW Polo Magyar Kupa -1600
94 918 VÖRÖSNÉ GYÖNGYÖSI Lívia HUN Kalitta Motorsport Egyesület Mazda 323 Magyar Kupa -1600
95 922 KARALYOS Marcell HUN Nolen Racing Kft. Honda CRX Magyar Kupa -1600
96 922 KENESEI Gábor HUN Nolen Racing Kft. Suzuki Swift Magyar Kupa -1400
97 924 DOKY HUN Proex Autó- Motorsport E. Skoda Felicia Magyar Kupa -1400
98 925 VÉGH Tamás HUN MGAMS Kft. Opel Astra Magyar Kupa -1600
99 926 CZAKÓ Roland HUN MGAMS Kft. Honda Civic Magyar Kupa -1600
100 927 KULCSÁR Dániel HUN TMC Rallysport Kft. VW Polo Magyar Kupa -1400
101 930 UJHÁZI Tamás HUN TQS Hungary Kft. Toyota Yaris Magyar Kupa -1600
102 939 FUKSZ Bence HUN Kalitta Motorsport Egyesület Suzuki Swift Magyar Kupa -1400
103 944 PERENDY Péter HUN MGAMS Kft. Suzuki Ignis Magyar Kupa -1400
104 948 MADARI Tamás HUN Ország Zsolt ASE Suzuki Swift Magyar Kupa -1400
105 963 STADLER Mihály HUN PSZA Motorsport Egyesület Opel Astra Astra Divízió
106 964 KAPITÁNY László Dr. HUN JAM Racing Opel Astra Astra Divízió
107 965 BÁRÁNY Dávid HUN Kárai Motorsport SE Opel Astra Astra Divízió
108 966 KISHARSÁNYI HUN Nolen Racing Kft. Opel Astra Astra Divízió
109 975 SASI Viktor HUN MGAMS Kft. Opel Astra Astra Divízió
110 980 NEBEHAJ Dusán HUN Nolen Racing Kft. Opel Astra Astra Divízió
111 987 KAPITÁNY Dorottya HUN JAM Racing Opel Astra Astra Divízió
112 988 NAGY Kamilla Brigitta HUN RCM Motorsport Egyesület Opel Astra Astra Divízió
113 989 LACZKÓ László Dr. HUN PPP Motorsport Kft. Opel Astra Astra Divízió
114 994 SZABÓ Csaba HUN MGAMS Kft. Opel Astra Astra Divízió
115 995 SZABÓ Bence HUN MGAMS Kft. Opel Astra Astra Divízió
116 997 ZSEBI Zoltán HUN JAM Racing Opel Astra Astra Divízió
117 999 KELEMEN András HUN Ország Zsolt ASE Opel Astra Astra Divízió

Hét magyar páros a Lavanttal Rallyn 

0

Hétvégén rendezik a Lavanttal Rallyt, az osztrák és Mitropa Kupa bajnokság második versenyén hét magyar páros áll rajthoz. 

Klausz Kristóf és Csányi Botond magabiztosan nyerte a Mitropa Kupa szezonnyitóját, Rebenland Rallyt, így 20 pont előnnyel várhatja a nemzetközi sorozat következő versenyét. 

A skodás pároson kívül Gyarmati Ariel és Kocsis György Mitsubishivel, László Martin és Berendi Dávid Renault Clio Rally4-gyel, László Zoltán és Balázs Zsolt László Rally3-as Forddal, Pazsitka István és Taky Zoltán Ladával, Schuck János és Gonda Dániel Citroen Saxoval, Kovács Zsolt és Csák Alex pedig Citroen C2 R2-vel áll rajthoz az osztrák versenyen. 

A Lavanttal Rallyn két nap alatt 12 szakaszt és 177,76 km versenytávot kell teljesíteni a 72 fős mezőnynek, melyben Simon Wagner és Gerald Winter, Albert von Thurn und Taxis és Bernhard Ettel, valamint Armin Kremer és Timo Gottschalk is rajthoz áll, mindannyian Skoda Fabia Rally2 evóval. 

A Mitropa Kupában idén kilenc versenyt rendeznek, a két osztrákon kívül két olasz, két szlovén, egy horvát, egy német, valamint a magyar Mecsek Rally kapott helyet a naptárban. 

A Mecsek Rallyt június 23. és 25. között a Mitropa Kupa ötödik és a magyar bajnokság negyedik versenyeként rendezik meg. 

A Rebenland Rally eredményeit itt, a Lavanttal Rally információit pedig itt lehet megnézni 

Christine GZ, aki maga építette a rallyautóját

0

Akár fotómodell is lehetne Christine GZ, ha annak idején nem hallja meg egy Toyota Corolla rallyautó hangját. Ez a pillanat végzetes volt az ifjú hölgy számára, aki miután nem volt gazdag, kénytelen volt beállni a műhelybe, hogy versenyautót építsen magának. Megérte, hiszen mára az Extreme E egyik sztárja lett.

Igazi őrült – mondanánk, ha nem hölgy versenyzőről lenne szó, bár Christine Gianpaoli Zoncát, vagy ahogyan mindenki ismeri őt „GZ“-t ez aligha zavarná.

„Amikor gyerekkoromban babát adtak nekem, letéptem a fejét, és azt ordibáltam, hogy traktort akarok” – mesélte. De csak azért kért traktort, mert akkor még nem hallott a rallyról.

A Corolla-pillanat

17 évesen egy hegyekből leordító 1989-es Corolla „szólította” a motorsport felé. A tini GZ lelkesedéssel rohant az autó felé, ami egy satufék után – és a navigátor káromkodásaitól kísérve – megállt.

Szemtelenül – sietségében cipő nélkül – bekéredzkedte magát az autóba, és a spanyol hölgy elmondása szerint az első kézifékes forduló óta szerelmes a benzingőz világába. A pilóta – Dani – hosszabb unszolás után beengedte a szervizbe, és onnantól nem volt megállás.

Fotó: Alastair Staley / LAT Images // Extreme E

Hozzá köthető az ikonikus beszélgetés, amit a versenyzőhölgy minden hosszabb interjújában elmond, miszerint: „Autóversenyző akarok lenni. – Gazdag vagy? – Nem. – Akkor sok sikert. – De te sem vagy gazdag. – Igen, de én szerelő vagyok.”

Nem is kellett több, GZ a határtalan lelkesedésével belevetette magát a bütykölésbe. Első versenyautóját, egy Golfot is ő maga szerelte össze, két munka mellett. Később eladta, és lecserélte a hőn áhított Corollára, amivel Kanári-szigeteki összetett bajnok lett. Merthogy olasz kötődése ellenére Indában született, majd szüleivel a Kanári-szigetekre költöztek. Itt találkozott először a rallyval is.

Mit tehet az ember lánya, ha versenyző akar lenni?

Hát először is szponzort keres. Na de hogyan? A megoldás egy szintén olasz származású kanári lakostól jött egészen váratlan módon: „Pénzem nincs, de mozzarellám van.” – mondta, amire már jött is a válasz, hogy: „Rendben.” Mondván, ha az élet mozzarellát ad, add el, és szponzoráld magad abból.

Fotó: Extreme E

Amikor a Corolla Kanári-szigetek közötti utaztatását kellett megoldania, eladta azt, csak hogy Spanyolországból, négy nap utazással egy teherautót vegyen. A tulajdonos nem hitte el, hogy „Chris” néven egy lányról van, szó, ahogy később a Birminghami Egyetem motorsport mérnöki szak instruktora sem. Merthogy GZ nem kispályázott a műszaki tanulmányaival sem.

A „soha ne add fel” életfilozófia mellett a kockáztatás sem idegen tőle. Egyszer eladta műhelyét és autóját, hogy a kontinentális Spanyolországban folytassa karrierjét, majd utolsó ezer euróját marketingre költve, egy hónap alatt napi 40 szponzorfogó emailt küldve szerzett magának próbavezetést Amerikában. Ahol is már a második körben felborította az autót. De pont a lelkesedése és hozzáállása miatt kötöttek vele szerződést.

Christine 'GZ' Giampaoli Zonca, Veloce, Extreme E, rallycafe.hu
Fotó: Alastair Staley/LAT Images/Extreme E

Nincs megállás

A mai napig GZ minden egyes pályán kívüli tevékenységet azért végez, hogy finanszírozza a karrierjét. A Porschénél például vezetői instruktor és az egyik olasz TV-nél Forma–E szakértő, de a Zenith órák nagykövete is – amiket direkt összekarcol.

Legutóbb még a Dakar volt a célja, pedig már a Baja 1000-en, a Catalunya Rallyn (vb-futam) és az Andalúz Rallyn (tereprally világkupa) is részt vett.

Indiai hátterének köszönhetően a szociális kérdésekre érzékeny, Mexikóban több jótékonysági szervezetet is segített. Most azonban az Extreme E-vel – példaképével, Sébastien Loebbel egyetemben – a környezeti problémákat vette előtérbe. Avagy saját szavaival:

„A tudósokat hallgatva rájöttem, hogy túl sok szót használnak, nekünk, mint példaképeknek viszont érthetően kell megfogalmaznunk és továbbítanunk az üzenetet.”

De kiemelte, hiába a sorozat nemi egyenlőségi törekvése, „… ha nem lenne kötelező nőket alkalmazni, valószínűleg nem lennénk itt.”

Sara Price, Christine GZ, Catie Munnings, Emma Gilmour, Extreme E
Fotó: Sam Bloxham/Extreme E

Az Extreme E-ben második szezonját tölti, jelenleg a Veloce Racing színeiben a dél-afrikai Lance Woolridge-dzsel versenyez. A bajnokságban a 10. helyen állnak.

Nyirádon kezdődik a nemzetközi rallycross szezon

0

Kilenc év után visszatér Nyirádra a Rallycross Európa-bajnokság! A megújult Nyirád Racing Center újra elhozta Magyarországra a rallycross élmezőnyét. Május 21-22-én az Euro RX1 és az Euro RX3 nyitófutamai jönnek Nyirádra, ahol a kategóriák legjobbjai mérkőznek meg Supercar és Super 1600-as versenyautóikkal az év első trófeáiért. 

2013-ban járt utoljára hazánkban a Rallycross Eb, akkor a Vörös Katlanban többek között Petter Solbergnek, Timmy Hansennek, Andreas Bakkerudnak szurkolhatott a sokezres nézősereg. Aki ott volt, azóta is nosztalgiával emlegeti a versenyt, hasonlóan a korábbi évek nyirádi Rallycross Eb fordulóihoz. Európa egyik legjobb, egyedi hangulatú pályáján remek csatákat láthattak a nézők. Kilenc év után újra eljön a rallycross élmezőnye Nyirádra, ahová a versenyzők is szívesen látogatnak el, hiszen nekik is hatalmas élmény a pálya sajátos atmoszférája. Az 1220 – jokerrel 1290 – méteres kör különlegességét nem csak a felszínt borító vörös színű bauxit adja, hanem az is, hogy ma már ritka az olyan rallycross pálya, amelynek csaknem fele murva.

Nyirad ERX
foto: Nyirád Racing Center

A májusi Rallycross Eb futam amellett, hogy az év első nemzetközi eseménye a naptárban, azon alkalmak egyike, ahol a több mint 600 lóerős, összkerékhajtású, 0-ról 100 km/h-ra 2 másodperc alatt gyorsuló csúcstechnikákat láthatja a közönség. Az elektromos hajtásra váltó világbajnokság után az Euro RX1 maradt a hagyományos rallycross autók legmagasabb szintű versenye. Ráadásul a sportág hagyományaihoz hűen ezek az autók kőkemény csatákat vívnak egymással a pályán. Az Eb-n nem elég gyorsnak lenni, határozottság, rutin és stratégiai érzék is kell a sikerhez. Mindez közönségszórakoztató formában történik, az egymást követő rövid futamok garantálják, hogy a nézők egy pillanatig se unatkozzanak.

Hasonlóan parázs csatákat hozhat az Euro RX3 is. A Super-1600 200 lóerő feletti teljesítményű, elsőkerékhajtású autóiban a jövő tehetségei igyekeznek megmutatni, hogy ott a helyük a nagyok között. Ebben a kategóriában lett két alkalommal Európa-bajnok Szabó Krisztián, aki azóta a világbajnokságon versenyez.

Nyirad ERX
foto: Nyirád Racing Center

Mindkét osztályban ott vannak a magyar versenyzők is a nemzetközi mezőnyben. Kárai Tamás tavaly a világbajnoki futamok mellett az ERX egyik meghatározó pilótája volt, év végén hetedik lett a bajnokságban. A piros Audi várhatóan ott lesz a nyirádi Eb futamon is, ám Kárai Tamás nem csak versenyzőként, hanem rendezőként is szerepet vállal ezen a hétvégén.

„Nagyon boldog vagyok, hogy az év első igazán jelentős nemzetközi versenye Nyirádon lesz. Azzal, hogy újra megkaptuk az Eb rendezés jogát, nem csak a magyarországi rallycross-t és a Nyirád Racing Center páratlan adottságait ismerte el az FIA és a promóter, hanem a magyar versenyzők potenciálját is. Abban is biztos vagyok, hogy mindenki emlékeiben élénken élnek a korábbi nyirádi Eb futamok, amikor fantasztikus hangulatban, teltház előtt küzdöttek meg egymással Európa legjobbjai. Most is azt várom, hogy a Vörös Katlan hamisítatlan atmoszférájában olyan két napot töltsenek el versenyzők és nézők, ami megalapozza az idei szezont. A pályát felújítottuk, így színvonalas kiszolgálással várjuk a vendégeket” – mondta Kárai Tamás.

Nyirad ERX
foto: Nyirád Racing Center

A jegyértékesítés már elindult, három kategóriában összesen 17 különféle jegy vásárolható az eseményre. A rendezvény hat év alatti gyermekeknek – természetesen felnőtt kísérővel – ingyen látogatható. A nagyobbak és a felnőttek szombatra állóhelyekre szóló egynapos jegyet is vásárolhatnak. Viszont mindkét napra már nem csak álló, hanem ülőhelyi bérleteket is lehet választani, sőt depólátogatással is kombinálható a bérlet. A jegyek a Nyirád Racing Center https://nyiradracing.hu/ oldalán megvásárolhatók.

A Rallycross Európa-bajnokság Euro RX1 kategóriájának versenynaptára:
május 21-22. – Nyirád – Magyarország
július 2-3. – Höljes – Svédország
augusztus 13-14. – Hell – Norvégia
szeptember 3-4. – Riga – Lettország
szeptember 17-18. – Montalegre – Portugália
október 8-9. – Spa-Franchorchamps – Belgium

A Rallycross Európa-bajnokság Euro RX3 kategóriájának versenynaptára:
május 21-22. – Nyirád – Magyarország
július 2-3. – Höljes – Svédország
július 30-31. – Nürburgring – Németország
augusztus 13-14. – Hell – Norvégia
szeptember 17-18. – Montalegre – Portugália

Hertlik Donoven élete első és legrövidebb enduro versenye 

0

Nagy várakozással készült a Tamásiban rendezett enduro Európa-bajnoki viadalára a magyar endurocross egyik legjobbja, Hertlik Donoven – áll a Korda Racing által kiadott közleményben.

A korábbi háromszoros magyar bajnok motoros számára hamar véget ért sajnos a sportágban való bemutatkozása, ugyanis a második kör cross tesztjén történt kicsúszása miatt olyan sérülést szenvedett a motorja, hogy fel kellett adnia a további versenyzést. A Korda Racing versenyzője ugyanakkor úgy véli, így is rengeteget tanult a hétvégén.

Noha remekül indult Hertlik Donovennek az idei endurocross bajnoki szezon – a harmadik helyen végzett az idénynyitón –, úgy tűnik, a szerencse elpártolt tőle. Előbb egy betegség miatt nem tudott elindulni a bajnokság második fordulójában, majd az elmúlt hétvégén a Tamásiban rendezett enduro Európa-bajnoki futamon esett ki nagyon bíztató kezdetet követően.

„Életem első enduro viadalán rögtön egy erős mezőnyben mutathattam volna meg magam. A meghívásos futamban állhattam volna rajthoz, ám a második kör cross teszten sajnos az egyik kanyarban elcsúsztam, és nekimentem egy pályaszéli karónak, ami beakadt a benzincsövembe, és kitépte az injektorból.

Fotó: Korda Racing

Nem tudtam folytatni, holott a harmadik helyen álltam… Így én már akkor túl voltam életem első és legrövidebb enduro Eb-futamán, amikor az igazándiból el sem kezdődött. A történtek ellenére nem vagyok elkeseredett, ugyanis legalább volt alkalmam megtapasztalni, milyen is egy ilyen komoly nemzetközi viadalon egy versenyhétvége” – állította Donoven.

A Korda Racing csapattulajdonosa szerint versenyzőjének hatalmas pechje volt, de őszintén reméli, hogy legközelebb már a futamon is képes lesz hasonló eredményre, mint most a szabadedzésen. 

„Igazán kicsi hiányzott ahhoz, hogy Donoven az Eb-mezőnyben is maradandót alkosson. Számára új terepen is bizonyított, és ha csak egy kicsit szerencsésebb, a motor nem sérül meg. Addig igencsak versenyképes volt, így biztos vagyok abban, hogy a megsérült benzincső egy remek nemzetközi sikertől fosztott meg minket” – jelentette ki Korda Erik csapattulajdonos. 

A hétvégén rajtol a legrangosabb FIA gokart sorozat

0

A portugáliai Portimaóban veszi kezdetét a négy futamból álló gokart Európa-bajnokság. Mivel a világbajnokság az ősszel egyetlen futamból áll, az Eb tekinthető a legrangosabb FIA sorozatnak. A szezonnyitóra három magyar nevezett, de csak ketten tudnak rajthoz állni. 

A magyar sikerek után egyre többen tudják, hogy a gokartozás világában az olasz WSK a legrangosabb sorozat, de még ők is szünetet tartanak, hogy a mezőny az FIA Európa-bajnokságon mérkőzhessen meg. 

Az Eb-n nincs sem Micro, sem Mini kategória. A legfiatalabbak az OK Juniorban (OKJ) versenyezhetnek, az OK már elvileg felnőtt kategória, ahol 14 évestől idősebbek indulhatnak. 

Létezik még az Eb-n a KZ, a KZ2 és az Academy kategória, de ők külön verseny hétvégeken mérkőzhetnek meg. 

Portimao
Fotó: DPK Racing // Hideg Team

A hétvégén Portimaóban veszi kezdetét az Európa-bajnokság, amely előtt két hétig teszttilalom van a pályán. Tulajdonképpen ezért szervezik a Champions of the Future sorozatot, amelynek a versenyei két héttel az Eb-futamok előtt, ugyanazon a helyszínen zajlanak. 

Két hete láthattuk Hideg Ádámot és Molnár Martint az OKJ kategóriában, illetve Krózser Menyhértet OK-ban Portugáliában versenyezni. Mind a hárman neveztek az Eb-re is, ám Menya influenzás lett, így ki kell hagynia a szezonnyitót. 

Pedig nagyon sok munkát tett a Champions of the Future és az Eb-futamain használ MG gumik kitapasztalásába, ami most kifizetődhetne neki. Ezúton is gyógyulást kívánunk!

Fotó: MHH Kart Team

Hideg Ádám és Molnár Martin azonban ott lesznek a mezőnyben. Mind a két fiatal magyar az élmezőnybe tartozik, úgyhogy komoly eredményeket várhatunk tőlük. 

A verseny után gyorsan fognak pakolni a csapatok, mert a következő hétvégén már a spanyolországi Zuerában rendezik a Champions of the Future következő futamát, majd rá két héttel, április 28–május 1-je között az OKJ és OK mezőny második Eb-futamát. 

Mindkét gokart bajnokság harmadik és negyedik fordulója a svéd Kristianstadban és az olasz Franciacortán lesz június és július elején. 

Ilyen is csak Zsírpapával fordulhat elő

0

A Salgó Rallyn kategória negyedik helyezést szerezett Zsírpapa és Mészáros Sándor, Lada VFTS-sel, ám az eredményük a céldobogó után veszélybe került, amit végül a legádázabb ellenfél segítségével sikerült elhárítani. 

Véletlenül futottam össze Zsírpapával egy kávéra a Salgó Rally után, hogy jól megvitassuk a versenyt és megváltsuk a világot. Eközben árulta el, hogy az utolsó pillanatban milyen veszélybe került az eredménye. 

„Képzeld el, felállunk a dobogóra, ünnepelünk, megköszönjük a szponzoroknak, a szurkolóknak, puszi a csajoknak, visszaülünk a kocsiba, megyünk be a parc fermébe, egyszer csak megáll, de mint a szög. Mondom, mi a fene lehet? Szállnék ki, de akkor már ott volt Foczkó Ákos szervize, tépik fel a gépháztetőt, mondják Papa, indítózz. 

Indítózok, semmi. Mégegyszer indítózok, azt mondják, te Papa, ebben nincs benzin. 

Hát persze, hogy nem volt benne, mert Foczkónak volt valami gyíkja, és így előttük voltunk az utolsó gyors előtt. Gondoltam, nehogy már megelőzzön, úgyhogy úgy letoltam az utolsó gyorson, hogy az AC kiszívott minden csepp benzint a tankból. 

Mondjuk így is megvert negyven másodperccel, de képzeld el, mi van, ha nem nyomom neki. Erre hol fogy ki a benzin? Foczkóék szervize előtt. 

Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Na de várjál, mert kiszállni sem tudtam, már hozták a hordót és nyomták bele a benzint. 

Ott tekerik, akkor érkezett meg Hangodi Zoli a busszal. Tudod, (Hangodi) Bendegúz apja. Hú, de jól ment most is a kisgyerek a Peugeot Kupában, hatalmas tehetség, nagyon bírom a kiscsávót. Ha találkozunk, már ötven méterről integet, hogy szia Zsírpapa!

Na szóval rohan oda Zoli, hogy mi van Zsírpapa, láttam, megállt az autód, hoztam a buszt, hogy behúzzalak. Mondtam neki, hogy már megvan a hiba, tankoljuk. 

Beálltunk a parc fermébe, megyek vissza Foczkóékhoz, akkor már ott volt Ákos is, ki akartam neki fizetni a benzint, amit beletankoltak a kocsiba, de nem engedte, ő is csak röhögött rajta. 

De érted? Ilyen emberek vannak a rallyban. Kérsz még egy kávét?“

Nem, nem kértem, de lehet, hogy egész véletlenül majd megint Zsírpapa felé járok, mert bár rövid ideig beszélgettünk, de azt hiszem kivételesen, tényleg sikerült megváltanunk a világot. 

Ostberg: A Magyar Bajnokság az elsőszámú idén 

0

Mads Ostberg a hétvégi mexikói Nemzetek Rallyja után elárulta, idén a Magyar Rally Bajnokság lesz számára az első számú, WRC2-es indulása egyre haloványabb. 

2020 WRC2-es világbajnoka, valamint a tavalyi év második helyezettje, Mads Ostberg a hétvégén elindult a mexikói Nemzetek Rallyján, majd a következő hétvégén az olasz Sanremo Rallyn, melyen a Salgó Rallyn aratott győzelem után a Boldogkő Rallyra készül. 

“Hétvégén én is indulok Sanremoban, ahol Craig Breen is, aki egy gyári WRC pilóta – mondta Mads Ostberg a Dirtfishnek. – Craig háromszor indult már ezen a versenyen, míg én most fogok először, ennek ellenére próbálok vele harcolni. Megszeretném mutatni, hogy mire vagyok képes, amire nagyon jók az ilyen egyszeri alkalmak.” 

Mexikóban Adrien Fourmaux-t legyőzve a leggyorsabbnak bizonyult a norvég versenyző. 

“Nagy dolog, hogy Adrien Fourmaux-nak, aki egy gyári versenyző, kilométerenként majdnem egy másodpercet adtunk szakaszonként Mexikóban. Nagyon jó versenyt zártunk, és fontos volt, hogy megmutassuk ellene a tempónkat. A gyorsaságunk továbbra is jó, és képesek vagyunk WRC pilóták ellen is nyerni.” 

A norvég versenyző a mexikói versenyt követően elárulta, idén a Magyar Bajnokság számára az elsődleges. 

“Idén a Magyar Rally Bajnokság az elsőszámú nekünk. Néhány versenyen még rajthoz állunk máshol, talán a Rally Európa-bajnokságon és a világbajnokságon is tudunk versenyezni, de nem teljes szezont.” 

Ostberg tavaly Magyarországon a harmadik helyet szerezte meg. 

Kiss Norbi rallyautóba ül és legálisan is ugrathat

0

Szinte hihetetlen, de háromszoros kamion Európa-bajnok versenyzőnk, Kiss Norbi még soha életében nem ugratott versenyautóval, így nem is meglepő, hogy az április 18-i Legendák Tornáján ezt várja a legjobban. 

„Lesz az ugrató a pályán?“ – kérdezett vissza Kiss Norbi, miután elmondtam, milyen témában szeretnék vele beszélni. Lesz – válaszoltam. 

„Az jó! – csillant fel a szeme – A kamionnal mentem már a RabócsiRingen, a rally Eb prológján, de azzal nem ugrattam, a rallyautóval viszont végre kipróbálhatom. Még soha sem ugrattam versenyautóval.“

Ezen meglepődtem, de persze csak egy rally újságírónak lehet újdonság, hogy a pályaversenyeken nem ugrálnak az autókkal. 

„Legalábbis legálisan nem. Egyszer a SEAT Kupában, a PannóniaRingen a négyes kanyart átugrattam. Ott repültem rendesen, átcsúsztam a pálya másik felére. Még a leömlő is letört. Így már ugrattam, de legálisan még nem“ – nevet Norbi. 

Arról már többször mesélt a Rally Cafénak, hogy szereti a rallyt és hogy szívesen kipróbálná. 

„Kíváncsi vagyok rá, bár a RabócsiRingen inkább a pályaversenyzéshez leszünk közel, nem az erdőben kell menni. Talán tudom hasznosítani az Astra Kupa és a SEAT Kupa tapasztalatait, meglátjuk.“

Pályaversenyző révén, az ember azt gondolná, hogy a Legendák Tornája három járműve, a Renault Clio Rally5, a BMW driftautó és a gokart közül az utóbbi áll hozzá a legközelebb, de nem. 

„Eddig csak bérgokarttal mentem, versenygokarttal nem. Nem igazán az én műfajom. Nagy is vagyok hozzá és a bérgokartoknál nagyrészt gázelvétellel be tudsz kanyarodni, nem kell féktávot venni, pedig én pont azt szeretem a legjobban a versenyzésben.“

A driftről az jutott eszembe, hogy Norbi a versenykamionnal jókora fánkot rajzolt a Hungaroring egyes kanyarjába, úgyhogy talán a drift sem állt tőle olyan messze. 

„A kamion azért más, azzal könnyebben lehet driftelni. Tökölön vezettem már driftautót, csúsztam vele keresztbe, de az nem ugyanaz, mint amikor egy pályára kell ráillesztened az autót. 

Sok újdonság lesz számomra is, de ezek az autók is csak négy keréken gurulnak. Szeretem az autósport minden szakágát, úgyhogy örülök, hogy részt vehetek egy ilyen rendezvényen.“

A Legendák Tornájáról itt találtok még több információt, kedvezményes árú, elővételes jegyet pedig itt tudtok venni.