Mads Ostberg és Patrik Barth Salgó Rallyn aratott győzelme után hét pont előnnyel vezeti a Rally1-es bajnokságot Vincze Ferenc és Németh Gergely előtt.
Mads Ostberg és Patrik Barth tegnap győzelemmel kezdte a Magyar Rally Bajnokságot a Salgó Rallyn Vincze Ferenc és Németh Gergely, valamint Velenczei Ádám és Vánsza Zsolt előtt.
A norvég-svéd páros győzelme mellett a Power Stage-n is a második lett, így összesen 34 pontot szerzett és 7 ponttal előzi meg a bajnokságban a 2019-es bajnok Vincze Ferencet, aki harmadik lett a Power Stage-n és második a versenyen.
A bajnokság harmadik helyén Velenczei Ádámék állnak, akik a verseny harmadik helye mellett a Power Stage-n is negyedik időt autóztak, hátrányuk Ostbergék mögött így 11 pont.
A Rally1-es bajnokság negyedik helyén Turán Frigyes és Farnadi Ágnes áll, akik a verseny ötödik helye mellé behúzták a Power Stage győzelmét, így 22 pontjukkal csupán egy egységgel maradnak el Velenczeiék mögött.
Klausz Kristóf és Csányi Botond bár a versenyen a negyedik pozíciót szerezték meg, a Power Stage-en az ötödik idejükkel szerzett egy bónusz ponttal a bajnokság ötödik helyén állnak a szezonnyitó után Ostbergtől 14, Turántól pedig 2 ponttal elmaradva.
A Hauser Result alapján így áll a bajnokság a Salgó Rally után, egy hónappal a Boldogkő Rally előtt:
Élete első Salgó Rally-ján, új navigátorával, Maricsek Miklóssal negyedik helyen ért célba Vogel Adrienn a Peugeot-kupa első állomásán.
A 2021-ben az Év magyar női autóversenyzőjének választott pilóta idén nem eddigi navigátorával, Notheisz Ivettel, hanem Ivett férjével, a tapasztalt raliversenyző Maricsek Miklóssal kezdte meg a szezont. Vogel Adrienn beszámolója szerint könnyen megtalálták a közös hangot, habár azért hiányzott neki korábbi partnere.
“Miki ügyes és segítőkész volt, sokat tanultam tőle. Rengeteget biztatott, ennek is köszönhető, hogy feszegettem a határaimat, és stabilan átmentünk mindenhol. Nem volt nagy kalandunk, csak kisebbek, ami különösen biztató ezeken a rendkívül nehéz, technikás gyorsaságinkon. Volt két második időnk is, ezt kifejezetten előremutatónak látjuk. Elképesztő hangulat volt a helyszínen, rengetegen szurkoltak nekünk, ugráltak a gyorsaságik mentén, nagyon élveztük. Köszönjük a partnereinknek, a csapatnak, a csapatvezetőnknek, és természetesen a szurkolóknak” – számolt be élményeiről Vogel Adrienn.
Minden rutinja ellenére izgatottan ült a jobb egybe Maricsek Miklós, aki tapasztalt versenyzőként nagyon meg akart felelni új szerepében.
“Őszintén mondom, nagyon izgultam, és saját magam számára meglepően jól teljesítettem. Nagyon jól, jó tempóban mentünk, Adri egy profi autóversenyző, öröm vele dolgozni. Vannak még finomságok, amiken dolgoznunk kell, hogy egyre javuljon az eredményünk, de kezdésnek ez teljesen megfelel” – mondta Maricsek Miklós.
A páros legközelebb április elején Csehországban versenyez.
Herczig Norbert és Igor Bacigál a tizenkettedik helyen zárta az Azori-szigetek Rally első napját, mely után Ricardo Moura vezet a délután nagyszerűen autózó Simon Wagner és Efrén Llarena előtt.
A Fafe Rallyhoz hasonlóan komoly esőt tartogatott az Azori-szigetek Rally első napja is, mely délután még szárazabb körülmények között folytatódott, majd ismét hatalmas mennyiségű csapadék érkezett a pályákra.
Ennek megfelelően nem is akkora meglepetés, hogy a helyi menő, Ricardo Moura és António Costa vezet az első napot követően.
Az eső azonban ezúttal nem szakította teljesen szét a mezőnyt, hiszen a második helyen álló osztrák Simon Wagner és Gerald Winter csupán 8,4, a harmadik helyezett Efrén Llarena és Sara Fernández pedig 8,6 másodperc hátránnyal követi a portugál versenyzőt.
Wagner délután két szakaszt is tudott nyerni, így előrébb tudott lépni a déli negyedik helyről.
A negyedik helyen Ken Torn és Kauri Pannas áll 11,7 másodperc hátránnyal.
A két magyar induló közül Herczig Norbert és Igor Bacigál a 12. helyen zárta az első, nehéz napot, míg Herczig Patrik és Bán Viktor a napot záró szuperspeciál előtt az ERC4 hatodik és a Renault Kupa negyedik helyén állt.
Vasárnap is hét szakaszt rendeznek a murvás, technikás versenyen, a hírek szerint már száraz körülmények között.
Azori-szigetek Rally állása 7 szakaszt követően 1 #15 Ricardo Moura / António Costa (POR) Skoda Fabia Rally2 evo 1:24:11,8 2 #21 Simon Wagner / Gerald Winter (AUT) Skoda Fabia Rally2 evo +8,4 3 #8 Efrén Llarena / Sara Fernández (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo +9,0 4 #9 Ken Torn / Kauri Pannas (EST) Ford Fiesta Rally2 +11,7 5 #1 Armindo Araújo / Luis Ramalho (POR) Skoda Fabia Rally2 evo +35,5 6 #16 Simone Tempestini / Sergiu Itu (ROU) Skoda Fabia Rally2 evo +45,1 7 #3 Javier Pardo / Adrián Pérez (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo +51,4 8 #14 Simone Campedelli / Tania Canton (ITA) Skoda Fabia Rally2 evo +52,9 9 #2 Alberto Battistolli / Simone Scattolin (ITA) Skoda Fabia Rally2 evo +1:00,1 10 #18 Rúben Rodrigues / Estevao Rodrigues (POR) Citroen C3 Rally2 +1:02,1 11 #4 Bruno Magalhaes / Carlos Magalhaes (POR) Hyundai i20 N Rally2 +1:04,5 12 #12 Herczig Norbert / Igor Bacigál (HUN / SVK) Skoda Fabia Rally2 evo +1:32,9
Salgó Rally: Mads Ostberg és Patrik Barth Citroën C3 Rally2-vel nyerte az Országos Rallybajnokság első futamát. A norvég versenyző ezzel pályafutása ötödik ORB-futamgyőzelmét szerezte és először vezeti a magyar Rally1-es bajnokságot. Egy év kihagyás után sikeresen tért vissza Vincze Ferenc és Németh Gergely. A 2019-es magyar bajnok magabiztosan végzett a második helyen Skoda Fabia R5-tel. Kiegyensúlyozott teljesítménnyel állhatott fel a dobogóra Velenczei Ádám és Vánsza Zsolt Skoda Fabia Rally2 evóval. Az utolsó előtti gyorsaságin esett el Hadik András és Kertész Krisztián, akik szerencsére jól vannak.
Jó hangulatú és a menetrendet egészen a nyolcadik szakaszig – Hadik balesetéig – pontosan tartó Salgó Rallyval vette kezdetét az idei Országos Rallybajnokság. A mindössze 104,1 gyorsasági kilométert tartalmazó versenyen egyetlen napon három pályát kellett háromszor teljesítenie a mezőnynek.
Az első körben a gumiválasztás okozott problémát a versenyzőknek, hiszen az első két pályára lágyabb, az utolsóra keményebb gumi kellett volna. Az utolsó körben pedig a murvafelhordás nehezítette a résztvevők dolgát.
Igazi tűzijátékkal kezdődött a verseny, hiszen az első gyorsaságit Vincze nyerte, a másodikat pedig némi meglepetésre Bodolai László és Deák Attila, akik ez után vezették is a versenyt. A második gyorsasági szakaszon kapott defektet Ostberg, de nem veszített vele jelentős időt. A harmadik gyorsaságit azonban megnyerte Ostberg és az élre állt.
A kilenc gyorsasági szakaszból négyet megnyert és magabiztosan aratta ötödik ORB-győzelmét, ami egyben azt is jelenti, hogy pályafutása során először vezeti a magyar bajnokságot.
Nem nagyon látszott az egy éves rozsdásodás Vincze Ferencen, aki Németh Gergely navigálásával két szakaszt is nyert. A Skoda Fabia R5-öst alaposan átszabták a versenyen. Először lengéscsillapítót cseréltek, majd folyamatosan állították az autót. Tulajdonképpen végig a második erő voltak a versenyen és a második helyezésük nem is lehetett kérdéses.
Kiegyensúlyozott versenyzéssel szerezte meg Velenczei Ádám és Vánsza Zsolt a harmadik helyet Skoda Fabia Rally2 evóval.
Szintén egyenletesen hozta a negyedik helyet Klausz Kristóf és Csányi Botond, szintén Skoda Fabia Rally2 evóval.
Bodolai a meglepetés
A Salgó Rally egyik legkellemesebb meglepetését okozta Bodolai László és Deák Attila, akik a második gyorsasági szakasz megnyerésével vezették a versenyt, bár ők maguk sem akarták ezt elhinni. Később Ostberg és Vincze is megelőzte őket, de amikor a harmadik helyük veszélybe került volna, megint lepirítottak egy szakaszgyőzelemmel. A hatodik gyorsaságin azonban defektet kaptak, amivel két percet veszítettek. Végül a hetedik helyre tudták feldolgozni magukat.
Hadik beesett
Nem nagyon volt elégedett magával Hadik András és Kertész Krisztián, akik szintén a Ford Fiesta R5 Mk II állításával próbáltak gyorsulni. Bodolai defektje után az ötödik helyen álltak, de egy szakasszal a vége előtt beestek. Az autó eléggé összetört, de szerencsére a versenyzőpáros mindkét tagja jól van.
Még el sem kezdődött a verseny, amikor Turán Frigyes és Farnadi Ágnes defektet kaptak. Az első gyorsaságira vezető etapon kezdett leereszteni a kerék, aminek a cseréjére már nem volt idő, így 15 másodperc hátránnyal kezdték a versenyt. Később több jó időt is autóztak és végül az ötödik helyre hozták be a Volkswagen Polo GTI R5-öt. Ráadásul az erőgyorsaságit is megnyerték Ostberg, Vincze, Velenczei és Klausz előtt.
Az első hét – Bodolai defektje és Hadik kiesése után az első öt – mögött egy kisebb szakadék volt a mezőnyben. A hatodik helyet az Osváth Péter–Répás Zoltán páros szerezte meg. Őket követte Bodolai majd a Peugeot Kupáról idén Skoda Fabia Rally2 evóra váltó Német Gábor és Szabó István.
Hoffer nyerte az RC3-at
Egyedül Hoffer Zsolt és Czézinger Kristóf indult Rally3-as kategóriájú autóval, Ford Fiestával. A kategória az idei évre egy milliméterrel nagyobb szűkítőt kapott, amellyel 200-ról 240 lóerőre nőtt az autó teljesítménye. Ezzel már egyértelműen gyorsabb lett a Rally4-eseknél is. Sőt, a Rally2/R5-ös mezőny mögött Hoffer volt a leggyorsabb és az abszolút 11. helyet szerezte meg. Mivel egyedül indult a kategóriában ezért felsorolták az RC2-be, így hivatalosan nem tudott kategóriát nyerni.
Hangodi nyert Csomós előtt a 2wd-ben
Jó kis csata alakult ki a kétkerék-hajtású mezőnyben, ahol a téli edzőtáborozás eredménye alaposan látszott Hangodi Bendegúzon és Bunkoczi Lászlón, akik magabiztosan nyerték az RC4-et és a Peugeot Kupát is.
Azzal a nem titkolt szándékkal kérte fel a Takács Motorsport Csomós Mixit és Nagy Attilát, hogy bizonyítsák be milyen gyorsan lehet menni a Rally5-ös Renault Clióval. Mixi ezt megtette és több Rally4-es autót megelőzve a 2WD második helyét szerezte meg.
A 2WD harmadik, és a Peugeot Kupa második helyén végzett a francia márka kupájában most bemutatkozó Barta László és Császár László. Trencsényi Vince és Szegedi Máté szervo hiba ellenére is a Kupa harmadik helyét szerezte meg, míg Vogel Adrienn új navigátorával, Maricsek Miklóssal a Peugeot Kupa negyedik helyén végzett.
Friedmann nyerte az ORC-t
Friedmann Zsolt és dr. Kovács Annamária voltak a leggyorsabbak Mitsubishi Lancer Evo IX-cel az ORC mezőnyében, a hasonló autóval versenyző Bertalan Márton és Mózes Máté előtt.
A P13-as kategóriában Helimbai Zsolt és Holecz László nyert Lada VFTS-sel, míg P12-ben Veréb Zoltán és Májer Dávid volt a leggyorsabb, szintén VFTS-sel.
Zsírpapa foglalta össze a legjobban a Salgó Rally eseményeit: „Jó volt, de menni kéne holnap is.”
Az Országos Rallybajnokság április 22–23-án folytatódik a Boldogkő Rallyval, ahol a Rally1 mellett a historic is versenyezhet.
Balesetet szenvedett Hadik András és Kertész Krisztián a Salgó Rally nyolcadik szakaszán, a 10,5 kilométeres Bátonyterenye–Szuha–Mátraalmás gyorsaságin. Több páros is megállt mellettük a pályán, Vincze Ferenc szerint sok a törmelék a pályán, de mindenki jól van.
„Tele volt törmelékkel az út, a sportbírók integettek. Hadikék balra lent voltak az erdőben. Mindenki jól van, de az autó nem néz ki jól” – mondta Klausz Kristóf a célban, miután 12 perc késéssel ért be.
Egyedül Mads Ostberg tudott versenytempóban végigmenni a gyorsaságin, Vincze, Klausz és Osváth is megálltak a balesetnél, ezért megállapított időt kapnak, a többiek némi késéssel rajtoltak el.
Vincze Ferenc és Németh Gergely szakaszgyőzelmével kezdődött a Salgó Rally utolsó köre a 7,4 kilométeres Salgótarján–Kazár–Vizslás szakaszon. Turán Frigyes és Farnadi Ágnes egy tizeddel maradtak el mögöttük. Mads Ostberg és Patrik Barth három tizedet elengedett az előnyéből, de továbbra is 13,9 másodperccel vezet.
Közeledik Mads Ostberg pályafutása ötödik ORB győzelméhez, miután két szakasszal a Salgó Rally vége előtt magabiztosan vezet. Szokás szerint csak „minden OK”-val jellemezte a vizslási gyorsaságit.
Vincze Feri módosított a lengéscsillapító beállításon és második szakaszgyőzelmét szerezte a versenyen, de csak három tizedet tudott faragni hátrányán Mads Ostberghez képest.
Nem működött az átbeszélő Velenczei Ádám és Vánsza Zsolt Skoda Fabia Rally2 evójába. A páros szét is húzta a hangosítást és csak kézjelekkel kommunikáltak. Ennek ellenére a negyedik időt autózták, amivel 21,3 másodperc hátránnyal megőrizték harmadik helyüket. 1,1 másodperccel voltak gyorsabbak a negyedik helyen álló Klausz Kristóf–Csányi Botond kettősnél, így 5,7 másodpercre növelték előnyüket velük szemben.
Minden OK – állította Hadik András és Kertész Krisztián, akik hatodik időt autóztak. Hátrányuk Klauszhoz képest két tizeddel, 1,5 másodpercre nőtt.
Tovább folytatta jó szereplését Turán Frigyes és Farnadi Ágnes. Mindössze egy tizeddel maradtak el a szakasz győztes Vincze mögött. Ezzel a hatodik helyen 7,4 másodpercre csökkentették hátrányukat Hadikhoz képest.
Harmadik szakaszgyőzelmét szerezte Mads Ostberg és Patrik Barth a Salgó Rally hatodik szakaszán a 16,8 kilométeres Cered–Tótújfalu–Zagyvaróna gyorsaságin, amivel 14,2 másodpercre növelték előnyüket Vincze Ferenc és Németh Gergely előtt. Bodolai László és Deák Attila bal hátsó defektet kapott, ketten is megelőzték őket a pályán, amivel két percet veszítettek. Így Ostberg és Vincze mögé Velenczei Ádám és Vánsza Zsolt jöttek fel a harmadik helyre.
Az első kör tanulságai alapján már a mezőny minden tagja megfelelő gumin rajtolt a Salgó Rally legikonikusabb, zagyvarónai gyorsaságiján. A szakasz Ostbergnek feküdt a legjobban, aki az eddigi hat gyorsaságiból behúzta a harmadik szakaszgyőzelmét.
Vincze Ferenc és Németh Gergely sokat várt a hazai pályájuktól, de 6,7 másodpercet kaptak Ostbergtől és csak a negyedik időt autózták. Pedig Ferike nagyon készült, az első szervizparkban lengéscsillapítót cseréltek a Skoda Fabia R5-ön, amitől még jobbnak érezte az autót. A második kör végén 14,2 másodpercre nőtt a hátránya Ostberggel szemben.
A verseny meglepetés párosa volt Bodolai László és Deák Attila, akik vezették is a Salgó Rallyt és nagyon úgy nézett ki, hogy áll nekik a dobogó. Azonban már Cereden defektet kaptak, amivel több mint két percet veszítettek. Velenczei és Turán is megelőzte őket a pályán. Ezzel a kilencedik helyre estek vissza.
Sok időt veszített Velenczei Ádám és Vánsza Zsolt Bodolai mögött, akik 7,6 másodperc hátránnyal a hatodik időt futottak. Ennek ellenére Bodolai kiesése miatt 20,3 másodperc hátránnyal a harmadik helyre jöttek fel.
Főleg a szűk kanyarokban volt elégedetlen magával Klausz Kristóf és Csányi Botond, akik ötödik időt futottak és 24,9 másodperc hátránnyal a negyedik helyre léptek előre.
Állított az autón Hadik András és Kertész Krisztián az előző gyorsaságihoz képest, aminek egy harmadik gyorsasági idő lett az eredménye. Bodolai késése miatt nem csak egy helyet jöttek előre és állnak 26,2 másodperc hátránnyal az ötödik helyen, de Klauszt is 1,3 másodpercre közelítették.
Nagyon jól szaladt le Turán Frigyes és Farnadi Ágnes, akiket szemmel láthatóan jódarabon feltartott a defektes Bodolai. Így is második időt futottak, mindössze 4,5 másodperccel elmaradva Ostberg mögött. A hatodik helyre jöttek fel és már tíz másodpercen belüli a hátrányuk az ötödik Hadikhoz képest.
Herczig Norbert és Igor Bacigál a tizenkettedik helyen zárta az Azori-szigetek Rally szombat délelőtti körét, míg a nehéz időjárással a helyi menő Ricardo Moura és António Costa birkózott meg a legjobban.
A Fafe Rallyhoz hasonlóan az Azori-szigetek Rallyn sem fogadta nagyon kegyeibe az indulókat az időjárás, hiszen mindkét verseny első napja csapadékos időjárás mellett zajlik.
A portugál szigeteken ráadásul hatalmas szél és alacsony felhőzet is kialakult, így a verseny első szakaszát biztonsági okok miatt törölni kellett, a másik kettőt azonban sikerült megrendezni.
A második szakaszon leggyorsabb Ricardo Moura és António Costa 1,8 másodperccel előzte meg Efrén Llarenát és Sara Fernándezt, míg a harmadik időt Ken Torn és Kauri Pannas 3,1 másodperc hátránnyal érték el.
A következő szakaszon már Ruben Rodrigues és Estevao Rodrigues érte el a legjobb eredményt, Torn 1,1, Moura pedig 2,7 másodperc hátránnyal ért célba, míg Efrén Llarena 5,2 másodperccel volt lassabb.
A szombati első kör után a helyi, 10-szeres azori bajnoki Moura 1,5 másodperc a második helyre lépő Torn, és 4,3 másodperc Llarena előtt.
A negyedik helyen az osztrák Simon Wagner és Gerald Winter 14 másodperc hátránnyal következik, aki 4,2 másodperccel előzi meg Simone Campedellit és Tania Cantont, valamint 11,2 másodperccel Ruben Rodriguest.
A verseny két magyar indulója közül Herczig Norbert és Igor Bacigál egy nyolcadik idővel kezdett a második szakaszon, majd 12. idővel folytatta, így a versenyben is a 12. helyet foglalja el 46,5 másodperc hátránnyal.
Herczig Patrik és Bán Viktor az ERC4-es kategóriában a kilencedik, a Renault Kupában pedig hatodik helyen kezdett a második szakaszon, a harmadik után pedig az ERC4 nyolcadik és Renault Kupa ötödik helyén állnak.
Szombaton és vasárnap is hét szakaszt rendeznek a murvás, technikás versenyen.
Azori-szigetek Rally állása 3 szakaszt követően 1 #15 Ricardo Moura / António Costa (POR) Skoda Fabia Rally2 evo 36:24,0 2 #9 Ken Torn / Kauri Pannas (EST) Ford Fiesta Rally2 +1,5 3 #8 Efrén Llarena / Sara Fernández (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo +4,3 4 #21 Simon Wagner / Gerald Winter (AUT) Skoda Fabia Rally2 evo +14,0 5 #14 Simone Campedelli / Tania Canton (ITA) Skoda Fabia Rally2 evo +18,2 6 #18 Rúben Rodrigues / Estevao Rodrigues (POR) Citroen C3 Rally2 +25,2 7 #4 Bruno Magalhaes / Carlos Magalhaes (POR) Hyundai i20 N Rally2 +26,7 8 #16 Simone Tempestini / Sergiu Itu (ROU) Skoda Fabia Rally2 evo +31,7 9 #40 Martins Sesks / Renars Francis (LVA) Skoda Fabia Rally2-Kit +34,1 10 #3 Javier Pardo / Adrián Pérez (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo +36,8 11 #2 Alberto Battistolli / Simone Scattolin (ITA) Skoda Fabia Rally2 evo +36,9 12 #1 Armindo Araújo / Luis Ramalho (POR) Skoda Fabia Rally2 evo +40,2 13 #12 Herczig Norbert / Igor Bacigál (HUN / SVK) Skoda Fabia Rally2 evo +46,5 14 #20 Luis Rego jr / Jorge Henriques (POR) Skoda Fabia Rally2 evo +48,4 15 #6 Ricardo Teodósio / José Teixeira (POR) Hyundai i20 N Rally2 +1:01,5
Némi meglepetésre második szakaszgyőzelmét szerezte Bodolai László és Deák Attila a Salgó Rally ötödik szakaszán, a 10,5 kilométeres Bátonyterenye–Szuha–Mátraalmás gyorsaságin. Vincze Ferenc és Németh Gergely a második idővel három tizedet hoztak a versenyt továbbra is vezető Mads Ostberg–Patrik Barth pároson.
Mátraalmás úgy tűnik, hogy Bodolai pályája marad, hiszen az első körhöz hasonlóan most is megnyerték a szakaszt, 1,0 másodperc előnnyel Vincze és 1,3-del Ostberg előtt. Utóbbi az első körben itt defektet kapott, most jelentősen javulni tudott, de így sem bírt a két magyarral.
Ennek ellenére Ostberg vezet 7,5 másodperc előnnyel Vincze és 8,7 másodperccel Bodolai előtt. Utóbbi bár élete legjobb versenyét futja, még nem mer a végső dobogóra gondolni.
Kicsit megtört a lendülete Velenczei Ádámnak és Vánsza Zsoltnak, akik úgy érezték, hogy bal hátsó defektjük van, ezért óvatosabban jöttek le, és a negyedik időt autózták. Abszolútban is a negyedik helyen állnak 12,7 másodperc hátránnyal. Ám a harmadik Bodolaihoz képest 0,6-ről 4,0 másodperc nőtt a hátrányuk.
A Klausz–Csányi, a Hadik–Kertész és a Turán–Farnadi kettősök a gyorsaságin is az ötödik, hatodik, hetedik időt autózták és a versenyen is ezt a pozíciót tartják.
Klausz hátránya 18,1, Hadiké 20,7, Turáné pedig 31,6 másodperc.
Szoros eredmények születtek a Salgó Rally negyedik gyorsaságiján, a 7,4 kilométeres Salgótarján–Kazár–Vizslás szakaszon. Mads Ostberg és Patrik Barth futották a leggyorsabb időt, 7,8 másodpercre növelve az előnyüket. Vincze Feri és Németh Gergely 0,1-del maradt el tőlük és előre lépett a második helyre. Bodolai László és Deák Attila a hetedik idővel őrzik harmadik helyüket.
Vihar előtti csendben telt a Salgó Rally második körének első rövid szakasza. Mads Ostberg a végsebességével nem volt elégedett, de így is megszerezte zsinórban második szakaszgyőzelmét a Citroën C3 Rally2-vel és tovább növelte előnyét az élen.
Az első kör után jelentős beállítás változtatást ígért Vincze Ferenc és Németh Gergely a Skoda Fabia R5-tel. Ezt meg is tették és 0,1 másodperccel Ostberg mögött a második időt autózták, amivel összetettben is 7,8 másodperc hátránnyal a második helyre jöttek fel.
2,5 másodpercet veszített a szakaszgyőzteshez képest Bodolai László és Deák Attila, amivel a hetedik időt autózták, összetettben pedig a harmadik helyre csúsztak vissza kerek 10,0 másodperc hátránnyal.
Egyre jobban belelendül a versenyezésbe Velenczei Ádám és Vászna Zsolt, akik zsinórban másodszorra autóztak harmadik időt a Skoda Fabia Rally2 evóval. Ezzel 10,6 másodperc hátránnyal a negyedik helyen állnak, de már csak 0,6 másodperc a hátrányuk a harmadik Bodolaihoz képest.
Klausz Kristóf és Csányi Botond stabilan tartja az ötödik helyet 14,8 másodperc hátránnyal. A szakaszon is ötödik időt futottak.
Őket követi Hadik András és Kertész Krisztián a hatodik helyen 16,9 másodperc hátránnyal, akik jelentősen gyorsultak az első körhöz képest, de így is csak hatodik időt futottak. Kettő tizedet veszítettek Klausszal szemben, akihez képest most 2,1 másodperc a hátrányuk.
Az első körben ezen a pályán kapott defektet Turán Frigyes és Farnadi Ágnes, akik most találkoztak a szakasszal először igazi versenytempóban. A negyedik időt autózták és továbbra is a hetedik helyen állnak 24,3 másodperc hátránnyal.