Az argentin Paulo Soria és Marcelo Der Ohannesian nyerte a Clio Kupa szezonnyitóját az Azori-szigetek Rallyn az olasz Giorgio Cogni-Gabriele Zanni, valamint a spanyol Sergio Fuentes Matias-Alain Pena Salvador előtt.
A 14-ből 11 szakaszt nyert meg az argentin Paulo Soria-Marcelo Der Ohannesian kettős a Clio Kupában az Azori-szigeteken, így végül 3:16,5 perc előnnyel szerezte meg a győzelmet az Eb-újonc olasz Giorgio Cogni-Gabriele Zanni páros, és 11:34,7 perc előnnyel a spanyol Sergio Fuentes Matias-Alain Pena Salvador kettős előtt.
Soria végig a kategória élén állt, azonban szombaton eltört autójában a bal hátsó lengéscsillapító.
“Ezzel a sikerrel nagyszerűen kezdődött a szezon egy olyan nagyszerű helyen, mint az Azori-szigetek – mondta Paulo Soria, aki a győzelem mellé még 4 000 eurót is kapott. – Nagyon örülök, hogy tudtam indulni ezen a nagyszerű versenyen. Igyekeztünk okosan vezetni és a vezetési stílusunkat a Renault Clio Rally5-höz igazítani. Nehéz verseny volt, de jól és pontosan vezettem folyamatosan. Csupán a lengéscsillapító okozott némi problémát. A kategóriagyőzelem volt a fő cél, ami mellett még az ERC4 harmadik helyét is sikerült elérni.”
A kategória negyedik helyéről esett ki Herczig Patrik és Bán Viktor az utolsó előtti szakaszon egy baleset miatt, ami után a török Emre Hasbay-Kutay Ertugrul páros lett a negyedik, míg az olasz Andrea Mazzocchi-Silvia Gallotti kettős az ötödik.
Az öt futamos Clio Kupa következő versenyét a Kanári-szigeteken rendezik május 12-14. között.
Mindent megpróbált kihozni a hétvégéből Molnár Martin, de a tempóhiányt nem tudta ellensúlyozni Portimaóban, a Champions of the Future Euro Series első állomásán. A 64 fős OKJ mezőnyben így is beverekedte magát a döntőbe, ahol 13 pozíciót javítva végül a 21. helyet szerezte meg.
A WSK sorozatban szünet van, így a teljes OK Junior (OKJ) mezőny az FIA gokart Európa-bajnokságra és az azt megelőző felkészülési versenyre, a Champions of the Future Euro Seriesre koncentrált. A négy futamos bajnokság a portugáliai Portimaóban vette kezdetét, ott, ahol két hét múlva Eb-futamot is rendeznek.
Molnár Martin csoportjában 8. helyezett, összesítettben pedig 22. lett az időmérőn. Már ekkor érezhető volt a tempó hiánya. A csapat mindent megtett, vázat, tengelyt cserélt, beállítást módosított, de a pályát jellemző jelentős szintkülönbségek próbára tették a motorokat.
Martin és csapata a korábban elmaradt teszteket az öt előfutamon próbálta pótolni, azonban a sok különböző beállítás ellenére ahogy felszáradt a pálya a tempóhiány csak nem akart megoldódni.
Az egyik előfutam során féktávon hátulról úgy eltalálták, hogy megforgott, majd úgy repült át rajta az egyik gokart, hogy a bukósisakján és az overallján is ott maradt a másik gokart gumijának lenyomata és még a kormánykerék is szétszakadt az ütközéstől.
A baleset után Martin egyedül betolta a gokartját és mentett két helyezést, ezzel két pontot. Kifizetődő volt, hogy nem adta fel, mert később a kitartásának köszönhette, hogy bejutott a döntőbe.
Az előfutamok után csak a 38. helyen állt. Ekkor következett az úgynevezett szuper előfutam, ahol négy helyet tudott javítani, így a 34. helyen éppen bejutott a döntőbe.
A döntőben továbbra is az élmezőnyhöz képest körönként 0,5 másodperces tempóhiánnyal küzdve – kiváló versenyzéssel – a 34. helyről indulva végül 21. helyen végzett.
„A hétvége egyetlen pozitívuma volt, hogy a gokartpálya mellett lévő Forma–1-es pályán Lamborghini versenyautókat teszteltek, amiknek iszonyú jó hangja volt – nyilatkozta Martin. – Sajnos a saját versenyhétvégémről sok jót nem tudok mondani.
A teszteken esett az eső, ott még jól álltunk, de az időközben felszáradt pályán már az időmérőn tempóhiánnyal küzdöttem. Az előfutamokon a tempóm még arra sem volt alkalmas, hogy a rajthelyemet meg tudjam tartani.”
„A döntő volt az egyetlen futam, ahol sikerült a rajtpozíciómnál jobb helyezést elérnem. A 34. helyről indultam, minden lehetőséget kihasználtam, kimaradtam az ütközésekből, de ennél többet nem tudtam kihozni belőle. Remélem, hogy két hét múlva az Eb-futamon versenyképesebbek leszünk”
Molnár Martin következő versenye a gokart Európa-bajnokság első állomása lesz ugyancsak a portugáliai Portimaóban, április 7–10-én.
Molnár Martin, OKJ-eredmények
Résztvevők: 64
Időmérő csoport: 8.
Időmérő: 22.
CD előfutam: 8. -> 14.
DF előfutam: 7. -> 9.
AD előfutam: 8. -> 18.
DE előfutam: 7. -> 13.
BE előfutam: 8. -> 11.
Előfutamok összesen: 38.
Szuper előfutam: 13. -> 16.
Összesített eredmény a döntő előtt: 34.
Döntő: 34. -> 21.
Herczig Patrik és Bán Viktor kategóriája negyedik helyéről esett ki az Azores Rallyn. Az ERC Clio Trophy kategóriájának első versenyén egy kisebb hiba miatt karnyújtásnyira a céltól kellett kiállniuk az utolsó előtti gyorsaságin – áll a csapat közleményében.
Új környezetben, új autóval kezdte az évet Herczig Patrik és Bán Viktor. A Rally Európa-bajnokságon ugyan már indult a Herczig Autósport két versenyzője, de a Rally Hungary mégis hazai verseny volt, így az igazi nemzetközi debütálás most történt.
Tapasztalatszerzés volt az elsődleges cél, és ezen a téren nem lehetett panaszuk a versenyzőknek, bőven kaptak ízelítőt a nemzetközi rally nehézségeiből.
„Sosem találkoztam még ilyen körülményekkel. Kezdődött az időjárással. Akkora eső volt a nyitónapon, hogy az óceán hullámai folyamatosan permetezték a csapat szervizsátrait, szegény szerelők a sós vízben dolgoztak, még az autókat is beborította a tengervíz.
A pálya is elképesztő volt, szakadt az eső, hatalmas volt a köd, így elsősorban biztonságit autóztunk. Folyamatosan nagyon melegünk volt, mert az eső miatt annyi pára volt a kocsiban, hogy végig maximumon ment a fűtés. De nem ez volt a legnehezebb, hanem a köd, ami néha akkora a volt, hogy bár tudtam, hogy hogyan kellene menni, de alig láttam az autó elé, ezért a távolságokat sem tudtam megbecsülni.
Fékezgettem, biztosra mentem, a lényeg az volt, hogy végig menjünk. Sikerült, de az időket nem is néztem, tudtam, hogy sokat kapok a nálunk jóval rutinosabb versenytársaktól” – ecsetelte a körülményeket Herczig Patrik.
Az első napi hat gyorsaságiból négy szakaszon is több mint 20 percen át autóztak a pályán a versenyzők, így a koncentrációt is sokáig fenn kellett tartani. A hat gyorsasági szakasz nem tévedés, az extrém időjárás miatt az első 11 kilométeres gyorsaságit törölték, ezért a páros rögtön egy 22 kilométeres szakasszal kezdte a versenyt.
„Nagyon örültem, hogy az első napon végig tudtunk menni az extrém körülmények közepette. A második napra már egy kis gyorsulást terveztem, mert kezdtem érezni az autót.
Tervezetten mentünk, nem vállaltunk extra kockázatot, tanultuk az autó sajátosságait. Az időket első nap nem néztük, de vasárnap már éreztük, hogy gyorsulunk, folyamatosan javult a tempónk, éreztem a ritmust. Igaz volt is honnan fejlődni, mert az első nap tényleg nagyon biztonságit mentünk.
A Clio Trophyban többen kiestek, így a negyedik helyre kerültünk, ami nyilván nem tükrözte a sebességünket, de mégis jó érzés volt ilyen előkelő pozícióban versenyezni” – mondta Herczig Patrik.
Körülbelül 20 kilométer volt még a célig amikor egy egészen ártatatlan szituációban jött egy pici hiba, ami miatt nem sikerült megszerezni a negyedik helyet.
„Körülbelül harmincas tempóval borultunk fel, átfordult az autó, de sajnos olyan szerencsétlenül sérült meg az eleje, hogy nem tudtuk folytatni. A Cete Cidades gyorsasági egy lassabb részén egy erősebb bal kanyar előtt húztam egy pici kéziféket mire az autó hirtelen keresztbe vágódott.
A partoldalhoz hozzáért a Clio jobb hátulja, belehúzta a jobb elejét, felkapott a partoldalra, tetőre fordultunk, majd vissza talpra. Szerencsétlen volt a szituáció, de sajnos így jártunk. Annak ellenére csalódott vagyok, hogy azt amiért jöttünk tulajdonképpen elértük, hiszen sok tapasztalatot gyűjtöttünk, de mégis jó lett volna célba érni a negyedik helyen” – részletezte Patrik a 13. gyorsaságin történteket, majd a hétvégét is összegezte.
„Az Azori-szigeteken tanultuk az autót, mert teljesen más, mint amihez korábban hozzászoktam. Ez természetes, mint ahogy az is, hogy szinte minden nagyon új. Érdekes, hogy a belső kamrás felvételekből készülve azt gondoltam, hogy sikerült jól felmérni a pályákat, de a pályabejáráson már láttam, hogy a valóságban nagyon más minden.
Abban már most biztos vagyok, hogy jó döntés volt az ERC-ben indulni. Csak ezen a versenyen olyan dolgokat tapasztaltam, amit eddig sosem láttam, és valószínűleg nem is találkoztam volna ilyen körülményekkel otthon, a pályákról nem is beszélve. A tanulási folyamat viszont nem volt új, amikor elkezdtem a ralit akkor is megvolt ez az érzés, hogy gyorsaságiról gyorsaságira egyre jobban érzem az autót és egyre magabiztosabb vagyok.
Most is ezt az utat kell végig járnunk, ez az idei cél. Jól éreztük magunkat a csapatban, tetszett a versenyautó, és a körülmények ellenére is örök élmény lesz ez a futam. Alig várjuk a következő hétvégét, amikor a Kanári-szigeteken folytatjuk a bajnokságot májusban.”
Két hétre a portugál Forma–1-es pálya, Portimao paddockja mögé költözött Európa gokart elitje, ahol két bajnokság idei első futamát is rendezik. A Champions of the Future Euro Series nyitó hétvégéjén három magyar versenyző vett részt.
Két éve került be a Forma–1-es versenynaptárba Portimao egy nagyon izgalmas, jókora szintkülönbségekkel rendelkező pályával, amely egyeben Európa egyik legnépszerűbb tesztpályája is.
A Forma–1-es paddock mögött kapott helyet egy szintén híres gokartpálya, amely bár sokkal kisebb területen fekszik, mint az F1-es társa, mégis nagyon hasonlatos a nagy szintkülönbségek miatt.
Itt rendezik a gokart Európa-bajnokság első futamát április 7–10-e között, ami előtt két héttel hagyományosan a Champions of the Future sorozat Euro Series bajnokságát tartják.
Miután az olasz WSK sorozatbanmost szünet van, aki számít az OKJ és OK kategóriában, azok most erre a két sorozatra koncentrálnak.
Három magyar versenyző is így tett. Hideg Ádám az OKJ kategóriában már a szakadó esőben megtartott szabadedzéseken is vitte a prímet. Később a melegedő kipufogó miatt folyamatosan, verseny közben kellett állítania gokartja karburátorát, ennek ellenére szárnyalt.
Fernando Alonso gokart csapatának a DPK-nak a tagjaként szinte kötelező húzás volt tőle, hogy a döntőben a beragadó sora ellenére külső íven nyerjen pozíciót és a műszaki hiba ellenére is a 64 fős mezőnyben a döntőben az igen előkelő 8. helyet szerezze meg.
Nem volt ilyen szerencsés Molnár Martin, aki egész hétvégén a gokart tempójával küzdött. Csapata mindent megpróbált, de nem sikerült megoldani a problémát.
Martin szerencsésen átvészelt egy ütközést is, amikor hátulról felugrattak rá, a ruhája és a sisakja is gumifoltos lett, a kormánya pedig elszakadt, de Martin nem adta fel és csodával határos módon beverekedte magát a döntőbe. Itt pedig megmutatta, hogy a tempóhiány ellenére is lehet jól versenyezni, és 13 (!) pozíciót javítva 21.-nek futott be.
Nehéz feladat előtt állt Krózser Menyhért az OK kategóriában. Míg a juniorok ugyanolyan gumival versenyeznek a WSK-ban és a Champions of the Future valamint és az Eb-futamokon is, addig az OK kategória a WSK-ban Lecont, az utóbbi két szériában pedig MG gumikat használ.
Az MG pedig egészen másképp viselkedik, ráadásul a jól tapadó portimaói aszfalton nehéz őket a működő szűk tartományban tartani.
Menya helyzetét nehezítette, hogy az eső miatt az időmérő volt az első futam, ahol a slick MG-ket kipróbálhatta. Az előfutamok során több kalandban is keveredett, háromszor is kilökték, és bár a tempója egész jó lett vasárnapra, egy nagyon pici hiányzott hozzá, hogy beverekedje magát a döntőbe.
Mind a három magyar versenyző számára jó hír, hogy a csapatok maradnak Portimao pályáján és két hét múlva az Európa-bajnokság első futamán már a mostani tapasztalatokat felhasználva szépíthetnek.
Efrén Llarena és Sara Fernández egy fantasztikus Power Stage teljesítménnyel az utolsó szakaszon nyerte meg az Azori-szigetek Rallyt, és szerezte meg első ERC futamgyőzelmét.
Efrén Llarena és Sara Fernández 14,7 másodperc hátránnyal kezdte az Azori-szigetek Rally utolsó három szakaszát, azonban zseniális vezetéssel és a Ricardo Moura-António Costa páros óvatos vezetésének köszönhetően végül 2,7 másodperc előnnyel megnyerte a versenyt és megszerezte önmaga, és csapata, az MRF Team első Eb futamgyőzelmét.
Ricardo Moura 10-szeres Azori-szigetek és háromszoros portugál bajnok, nagyon közel volt ahhoz, hogy 2016-os Azori-szigeteken Rally győzelmét megismételje, hiszen a verseny első szakaszától kezdve vezetett.
Efrén Llarena a verseny utolsó szakasza előtt még 6,1 másodperccel volt elmaradva portugál riválisától, azonban a Power Stage-n 8,8 másodperccel gyorsabb tudott nála lenni, így végül 2,7 másodperc előnnyel nyert.
“Elképesztő, ami történt – mondta a szakasz után Efrén Llarena, aki tavaly a második helyen zárta az Európa-bajnokságot. – Teljes támadásban voltunk az utolsó szakaszon és végül sikerült elérni a győzelmet. Egyszerűen hihetetlen. 200 százalékon voltunk az utolsó szakaszon, nagyon büszke vagyok a csapatomra és az MRF Tyres-re.”
Első győzelme után Llarena 3 pont hátránnyal a második helyen áll a bajnokságban a most ötödik helyen záró Armindo Araújo mögött és 10 ponttal előzi meg a Fafe Rallyt nyerő Nil Solanst, aki most nem indult a versenyen.
Az Azori-szigetek Rallyn végre megszülettek az első magyar pontok a rally Európa-bajnokságon, miután Herczig Norbert és Igor Bacigál nagyszerű vasárnap délutáni versenyzést követően a nyolcadik helyen ért célba.
A rally Európa-bajnokság második futamán, az Azori-szigetek Rallyn a 11. helyen állt Herczig Norbert és Igor Bacigál a vasárnap délelőtti szakaszok után.
Az utolsó három szakaszon azonban sikerült három helyet is előre lépni, így végül összejött a Top 10-es eredmény.
A verseny 12. szakaszán Ruben Rodrigues és Estevao Rodrigues baleset miatt kiesett, majd a következő szakaszon Javier Pardo és Adrián Pérez kormányösszekötő törés miatt vesztett időt, a Power Stage-n pedig Alberto Battistolli és Simone Scattolin borították oldalára egy elágazásban Skodájukat, és mire a nézők visszaállították őket négy kerékre másfél percet elvesztettek.
Mindezek után talán nem túlzás kijelenteni, hogy némi szerencse is kellett Herczigék jó eredményéhez, Fortuna tehát ezúttal kegyeibe fogadta a magyar párost.
Nem volt ez elmondható a Fafe Rally után, amikor Herczigék a hetedik helyen álltak, majd az utolsó szakaszra vezető etapon eltévedtek és ki kellett állniuk.
A nyolcadik helyezéssel 11 pontot szereztek, amivel Herczig a pilóták, Bacigál pedig a navigátorok között áll a bajnokság 13. helyén.
A Herczig-család örömét azonban beárnyékolta Herczig Patrik és Bán Viktor kiesése a Renault Clio Rally5-tel az utolsó előtti szakaszon, amikor alacsony tempónál felborultak az ERC4 hatodik és Clio Kupa negyedik helyén állva.
Újra versenyautó volánja mögött láthatjuk Turi Tamást, aki Húsvéthétfőn rajthoz áll a RabócsiRingen rendezett Legendák Tornáján. A 2004-es abszolút magyar rallybajnok 12 éve vonult vissza, legutóbb 2016-ban indult versenyen, de nehogy valaki azt higgye, hogy be van rozsdásodva.
A legendával szeretnék beszélni – kezdtem a telefonban. „Hol vagyok én legenda? Csabikám, én már nyugdíjas vagyok“ – nevetett Turi. Ezt azonban azonnal megcáfolta, mert éppen a Kakucsringen körözött egy Audi A1 Szuper–1600-as rallycross autóval, amivel éppen oktatott.
„Öt kört mentem vele én is, minden jött magától.“
Turi 2016-ban a Veszprém Rallyn indult utoljára rallyn, aminek már lassan hat éve.
„Ültem azóta is versenyautóban. Falunapokon megkértek, hogy menjek a Mitsubishivel, de az csak bohóckodás volt, nem verseny.“
Na de most a Legendák Tornáján egy Renault Clio Rally5-tel, egy BMW E46 driftautóval és egy gokarttal is bizonyítania kell.
Turi az abszolút bajnoki cím mellett nyert A5-ös bajnokságot Suzukival és három F2-es (kétkerék-hajtású) bajnokságot Nissannal, vagyis az elsőkerék-hajtás nagyon fekszik neki.
„Ja, szerettem elsőkerekessel menni, de fogalmam sincs, hogy milyen lehet ez a Renault. Új autó, úgyhogy biztosan jó. Driftautóval viszont még nem mentem… Várjál, hülyeséget mondok, mert egyszer kipróbáltam. Vannak ott érintési pontok, vagy mik. Érdekes lesz.“
Turi mindig is a nyers gyorsaságáról volt híres, amihez nem is kellett különösebben látványos vezetési technika, hiszen ha gyorsan ment, akkor úszott alatta az autó. Akár az elsőkerekes Nissan, akár az összkerekes WRC-k.
„Azzal nem lesz gond, minden rallyversenyző tud keresztbe menni, csak a driftet másképp pontozzák, de ezt majd ott megoldom.“
A rally- és a driftautó mellett gokarttal is bizonyítania kell, amiben meglepő módon nincs sok tapasztalata.
„Nem nagyon vagyok gokartos. Mentem már vele, de közelében sem vagyok egy profi gokart-versenyzőnek, aki tudja, hogy hova kell terhelni. Megvan annak is a fortélya. A fiam pont a napokban kérdezte, hogy elmegyünk-e gokartozni. Mondtam neki, hogy Húsvétkor én megyek.“
Bár egy ilyen szinkronpályás versenyzést nem lehet összehasonlítani egy rallyval, azért biztosak lehetünk benne, hogy minden versenyző komolyan veszi és hogy bizonyítani akar.
„Én is várom már, hogyne várnám? Nagyon kíváncsi vagyok a két autóra és a gokartra is, meg hogy mit tudok kihozni belőlük. Nem vagyok a csúcson, de két éve nem mentem versenyautóval, most beültem az Audiba és minden jött magától.“
Ez a mondat ismerős Turitól. 18 éve is valami hasonlót mondott, amikor kipróbálta egy akkor ismeretlen cseh csapat Skoda Octavia WRC-jét a szezonnyitó bajnoki futam előtt. „Mentünk vele pár kilométert, de már az elején éreztem, hogy jó kocsi, minden jött magától.“
Akkor ennek egy abszolút bajnoki cím lett az eredménye…
Efrén Llarena megszerezte az első ERC futamgyőzelmét, miután az Azori-szigetek Rallyn az utolsó szakaszon meg tudta előzni Ricardo Mourát. Herczig Norbert a nyolcadik lett, míg Herczig Patrik kiesett.
A Rally Európa-bajnokság második versenyének utolsó szakaszát Ricardo Moura és António Costa 6,1 másodperc előnnyel várhatta az Efrén Llarena-Sara Fernández kettős előtt, azonban a spanyol versenyző 8.8 másodperccel gyorsabb tudott lenni a Power Stage-n portugál riválisánál, így végül az ERC tavalyi második helyezettje nyert és megszerezte első futamgyőzelmét az Európa-bajnokságon.
Az MRF Team ugyancsak első sikerét szerezte, miután tavaly a csapatot erősítő Dani Sordo a második helyet szerezte meg a portugál szigeteken.
A verseny harmadik helyét az osztrák Simon Wagner-Gerald Rigler kettős szerezte meg, akik először állhattak ERC futamon dobogóra.
Simone Tempestini és Sergiu Itu a negyedik, míg Armindo Araújo és Luis Ramalho az ötödik helyen zárt.
Alberto Battistolli és Simone Scattolin a Power Stage-n borult egy elágazásban, majd a nézők segítségével be tudták fejezni a versenyt, de a kilencedik helyre csúsztak.
Herczig Norbert és Igor Bacigál így egy helyet javítani tudtak szakasz előtti kilencedik helyükön és a Bruno Magalhaes-Carlos Magalhaes, valamint Simone Campedelli és Tania Canton kettősök mögött a nyolcadik helyen zártak.
Herczig Patrik és Bán Viktor azonban nem tudta befejezni a versenyt, az utolsó előtti szakaszon kis tempónál felborultak, az autó megsérült, így nem tudták folytatni. Szerencsére személyi sérülés nem történt. Az ERC4 hatodik és Clio Kupa negyedik helyéről estek ki.
A Rally Európa-bajnokságot két verseny után Armindo Araújo vezeti 3 pont előnnyel Efrén Llarena, és 13 pont előnnyel a versenyt kihagyó Nil Solans előtt. Herczig Norbert nyolcadik helyével 11 pontot gyűjtött.
Az ERC május közepén a Kanári-szigeteken folytatódik.
Ricardo Moura túl óvatos volt az Azori-szigetek Rally utolsó előtti szakaszán, így Efrén Llarena komolyan lőtávolba került a Power Stage előtt. Herczig Norbert két helyet javított és már a legjobb tízben van.
Ricardo Moura és António Costa bár továbbra is vezeti az Azori-szigetek Rallyt, azonban a délutáni első két szakaszon 8,6 másodpercet elvesztett előnyéből Efrén Llarenával és Sara Fernándezzel szemben, így mindössze 6,1 másodperc az előnye a Power Stage előtt. A portugál versenyző különösen a a Sete Cidades szakaszon volt jóval lassabb, mert úgy gondolta inkább óvatosabban vezet a sziklákkal teli szakaszon, itt 7,7 másodpercet vesztett előnyéből a spanyol riválisával szemben.
A harmadik helyen az osztrák Simon Wagner és Gerald Winter páros már 20,5 másodperccel követi Llarenét és 22,9 másodperccel előzi meg a román-olasz Simone Tempestini-Sergiu Itu kettőst.
Javier Pardo és Adrian Pérez az ötödik helyről várhatta a délutánt, azonban már az első szakaszon erőt vesztett Skodája, majd a másodikon eltört a hátsó felfüggesztése, így a 11. helyre csúszott vissza, és valószínűleg a Power Stage-n már nem is tud indulni.
Armindo Araújo és Luis Ramalho így az ötödik helyre lépett, míg Alberto Battistolli és Simone Scattolin két szakaszon három helyet javítva a hatodik.
Bruno Magalhaes és Carlos Magalhaes ugyancsak lelassult, miután sérült autójának hátulja, ami miatt egy percnél is többet vesztett és a hetedik helyre csúszott, Simone Campedelli és Tania Canton pedig már 21 másodpercre közelítette meg.
A kilencedik helyre lépett és két helyet javított Herczig Norbert és Igor Bacigál, miután a délutáni, szárazabb szakaszokon két nyolcadik időt ért el, valamint kiesett az előtte álló Ruben Rodrigues és Estevao Rodrigues kettős, Pardo pedig sok időt vesztett.
A 10. helyre pedig az a Martins Sesks és Renars Francis lépett, akiket nem értékelnek az ERC-ben és a Rally2-es autóknál 30 lóerővel gyengébb Rally2-es Kittel szerelt Skodával versenyez.
Herczig Patrik és Bán Viktor továbbra is az ERC4 hatodik és Clio Kupa negyedik helyén állt 12 szakasz után.
A verseny Power Stage szakasza 10 és fél kilométer hosszú lesz.
Azori-szigetek Rally állása 13 szakaszt követően 1 #15 Ricardo Moura / António Costa (POR) Skoda Fabia Rally2 evo 2:18:48,6 2 #8 Efrén Llarena / Sara Fernández (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo +6,1 3 #21 Simon Wagner / Gerald Winter (AUT) Skoda Fabia Rally2 evo +26,6 4 #16 Simone Tempestini / Sergiu Itu (ROU) Skoda Fabia Rally2 evo +49,5 5 #1 Armindo Araújo / Luis Ramalho (POR) Skoda Fabia Rally2 evo +1:38,5 6 #2 Alberto Battistolli / Simone Scattolin (ITA) Skoda Fabia Rally2 evo +2:28,3 7 #4 Bruno Magalhaes / Carlos Magalhaes (POR) Hyundai i20 N Rally2 +2:43,6 8 #14 Simone Campedelli / Tania Canton (ITA) Skoda Fabia Rally2 evo +3:05,1 9 #12 Herczig Norbert / Igor Bacigál (HUN / SVK) Skoda Fabia Rally2 evo +3:25,2 10 #40 Martins Sesks / Renars Francis (LVA) Skoda Fabia Rally2-Kit +4:50,0 11 #3 Javier Pardo / Adrián Pérez (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo +4:53,9 12 #17 Miguel Correia /Jorge Eduardo Carvalho (POR) Skoda Fabia Rally2 evo +5:23,5 13 #5 José Pedro Fontes / Ines Ponte (POR) Citroen C3 Rally2 +5:33,7 14 #20 Luis Rego jr / Jorge Henriques (POR) Skoda Fabia Rally2 evo +7:05,6 (0:30) 15 #24 Pedro Camara / Joao Camara (POR) Citroen C3 Rally2 +8:16,3
Sikeresen mutatkozott be a Rally5-ös kategóriában Csomós Mixi és Nagy Attila a Salgó Rallyn. A páros nem volt könnyű helyzetben, hiszen egyedüliként indultak az RC5-ös kategóriában, ezért felsorolták őket az erősebb Rally4-es autókat tömörítő RC4-be.
A Takács Motorsport Renault Clio Rally5-ösével ennek ellenére két szakaszt nyertek, végeredményben pedig a hét célba érkező közül a 2wd és az RC4 értékelésben is egyaránt másodikok lettek, a Power Stage-en pedig a harmadik helyet szerezték meg és nagyon kellemes élményekkel gazdagodtak.
„Alapvetően egy nagyon jó autóval mehettünk. Nekem kifejezetten tetszik a Rally5 koncepciója, hogy egy belépőszintű autót készítettek, ami szerintem a lehető legjobb a rallyversenyzés elkezdéséhez. Köszönjük a Takács Motorsportnak ezt a lehetőséget“ – mondta Csomós Mixi.
„Komolyan vettük a versenyt, nagyon szerettünk volna megmérkőzni a Rally4-esekkel is. Sajnos Cered és Kazár felfelé volt, ahol kijött a két kategória közötti lóerő különbség, de Szuhán sikerül jó időt autózni.
Nagy kihívás volt a Clióval menni. Fejben át kellett állni, hogy ez nem megy át mindenen padlógázon, mint az R5-ös. Jó volt a mezőnyben hátul indulni és a Rally4-esekkel versenyezni. Szerintem minden kategóriában vannak jó versenyzők, ahol indulsz, azokkal kell megmérkőzni.
Minden versenyen lehet valamit tanulni, mi is gazdagabbak lettünk egy csomó tapasztalattal és élménnyel. Jó volt látni a magyar szurkolókat, rengeteg molinó volt a pálya szélén. Köszönjük szépen, és remélem, nekünk is sikerült valamit adni a szurkolóknak.“
Bár az ember azt gondolná, hogy egy Rally5-ös autóban könnyebb navigálni, mint egy R5-ösben, de Nagy Attila ezt megcáfolta.
„Nagyon jó kis tét nélküli, buli verseny volt a számunkra. Ennek ellenére Mixi mindent megtett, nagyon szeretett volna nyerni. Nekem pedig gyakorlatilag ugyanolyan komoly feladat volt a navigálás, mintha R5-ös autóval mentünk volna“ – mondta Nagy Attila.
„Persze sokkal könnyebb volt olyan pályákon, olyan etapokon menni, amit ismerünk, de azért okozott meglepetést a Clio. Az R5-össel nagyjából mindenhol ugyanolyan ritmusban megyünk. A Rally5-ös a kisebb teljesítménye miatt nehezebben éri el az utazósebességét, viszont ha felgyorsult, akkor nagyon gyorsan bújik át mindenen.
Emiatt sokkal több a ritmusváltás. Ez annyira meglepett, hogy egyszer el is késtem az információval. Nem lett belőle baj, Mixi is csak nevetett, hogy az R5-ösben nem kések, itt pedig igen.
Szerintem is nagyon jó autó a Clio Rally5, sokkal jobban tudom ajánlani a kezdő versenyzőknek, mint a Rally4-est. Nagyon örülök, hogy kipróbálhattuk.“
Csomós Mixi és Nagy Attila következő versenye május 14–15-én lesz, az Európa-bajnokság harmadik futama, a Kanári-szigetek Rally, ahol újra a Skoda Fabia R5-tel állnak rajthoz.