back to top
2024. november 28. 04:58
Kezdőlap Blog Oldal 1058

Bodolai szalagkorlát, Turán odavert, Ostberg vezet – Salgó Rally 3. gyors

0

Mads Ostberg és Patrik Barth nyerte a Salgó Rally harmadik, és egyben leghosszabb gyorsaságiját, a 16,8 kilométeres Cered–Tótújfalu–Zagyvaróna szakaszt, amivel 7,5 másodperc előnnyel átvették a vezetést. A második szakasz után élen álló Bodolai szalagkorláthoz csapta a Fordot de így is második. Két tized másodperccel követi őt Velenczei Ádám a harmadik helyen. 

Ahogyan várható volt, Zagyvaróna volt az első kör kritikus gyorsasági szakasza, nem csak azért mert közel olyan hosszú volt, mint az első két szakasz együttvéve, hanem azért is, mert a jól tapadó aszfaltra kemény gumik voltak a legalkalmasabbak, míg az első kettőre inkább a közepesek. 

Ennek megfelelően sokan elgumizták magukat és panaszkodtak az elmelegedő hátsó abroncsokra. 

Mads Ostberg, aki az előző gyorsaságin defektet kapott, most csak annyit mondott, hogy OK. Ez annyit jelentett hogy a harmadik helyről az elsőre ugrott előre, ráadásul elég komoly, 7,5 másodperc előnnyel. 

A második szakasz után vezető Bodolai László és Deák Attila Ford Fiesta R5 Mk II-esén elmelegedtek a gumik, ráadásul a szalagkorlátot is megtámasztották a bal hátuljával, így 8,7 másodpercet veszítettek a szakaszon, de 7,5 másodperces hátránnyal így is meglepetésre a második helyen állnak. 

Az első szakasz győzelme után óvatosan kezdett Vincze Ferenc és Német Gergely a harmadik szakaszon. Nem merték leengedni a guminyomást, hogy elkerüljék a rajt utáni kátyúkon a defektet. A szakaszon így 8,6 másodperc hátránnyal a hatodik időt autózták és a versenyen is a harmadik helyen állnak 7,7 másodperc hátránnyal Ostberg mögött. A második helyezett Bodolaitól viszont még csak 0,2-re vannak. 

A szakasz elejét kicsit elspórolta Velenczei Ádám és Vászna Zsolt, akik ennek ellenére a harmadik időt futották, összetettben pedig kiegyensúlyozott tempóval 9,6 másodperc hátránnyal a negyedik helyen állnak. 

A hátsó gumik melegedtek el Klausz Kristóf és Csányi Botond Skoda Fabia Rally2 Evóján, ami a szakaszon a negyedik időre volt elegendő. A versenyen pedig 12,9 másodperc hátránnyal az ötödik helyen állnak. 

Továbbra sem volt elégedett a bajnoki címvédő Hadik András és Kertész Krisztián a tempójukkal. A szakaszon ötödik időt autóztak, összetettben pedig a hatodik helyet őrzik 14,8 másodperc hátránnyal. 

A verseny szorosságát mutatja, hogy Ostberg előnye ugyan 7,5 másodperc, amit a tempóját nézve nehéz lesz ledolgozni, viszont mögötte a második–hatodik – Bodolai, Vincze, Velenczei, Klausz és Hadik – 7,3 másodpercen belül van, így itt a verseny teljesen nyitott. 

Az első gyorsasági előtt kapott defektet Turán Frigyes és Farnadi Ágnes a Volkswagen Polo R5-tel, a másodikat elspórolták, mert nem akartak defektet kapni, de Zagyvarónán lepirítottak. Ostberg mögött 2,5 másodperc hátránnyal a második időt futották. Összetettben 22,9 másodperc hátránnyal állnak a hetedik helyen. 8,1 másodpercre vannak a hatodik Hadiktól. 

A verseny egyik kiesője volt Ollé Sándor és Ollé Rebeka, akik a második szakaszon a bal első futóművet ütötték ki a Skoda Fabia R5 alól. 

A Salgó Rally korábbi eseményei itt olvashatók:

Vincze Feri bekezdett, Turán defekt – Salgó Rally 1. gyorsasági

Ostberg defekt, Vincze megütötte, Bodolai vezet – Salgó Rally 2. gyors

Teljes eredménylista itt található.

Hatalmas vihar az Azori-szigeteken

0

Az Azori-szigetek Rally első szakaszát törölni kellett a hatalmas vihar miatt, ami akadályozta volna a mentők munkáját egy esetleges balesetnél. 

Ha Rally Európa-bajnoki verseny, akkor szombaton nagy eső. Legalábbis a Fafe Rally után ezt tapasztaljuk az Azori-szigeteken is, azonban a portugál szigeteken még hatalmas szél is társult az ömlő esőhöz. 

Mindezek a körülmények pedig lehetetlenné tették volna a mentőegységek beavatkozását egy baleset során, azért az Azori-szigetek Rally első szakaszát törölni kellett. 

Szombatra egész napos esőt jósoltak a meteorológusok, ami nem sok jót jelent a mai versenynapra. 

A pénteki jobb körülmények között zajló kvalifikáción Javier Pardo volt a leggyorsabb Simone Tempestini és Efrén Llarena előtt. Herczig Norbert és Igor Bacigál a 10. Időt autózták, és szombaton a 11. autó lesznek, amennyiben az időjárás engedi ma a versenyt.

Herczig Patrik és Bán Viktor a 35. pozicióból indulnak az első napon.

Szombaton és vasárnap is hét-hét szakasz volt tervben. 

 

Rally2-es autók rajtlistája 
1 #10 Luis Vilarino / Javier Martinez (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo
2 #6 Ricardo Teodósio / José Teixeira (POR) Hyundai i20 N Rally2
3 #16 Simone Tempestini / Sergiu Itu (ROU) Skoda Fabia Rally2 evo
4 #2 Alberto Battistolli / Simone Scattolin (ITA) Skoda Fabia Rally2 evo
5 #3 Javier Pardo / Adrián Pérez (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo
6 #9 Ken Torn / Kauri Pannas (EST) Ford Fiesta Rally2
7 #15 Ricardo Moura / António Costa (POR) Skoda Fabia Rally2 evo
8 #21 Simon Wagner / Gerald Winter (AUT) Skoda Fabia Rally2 evo
9 #14 Simone Campedelli / Tania Canton (ITA) Skoda Fabia Rally2 evo
10 #1 Armindo Araújo / Luis Ramalho (POR) Skoda Fabia Rally2 evo
11 #12 Herczig Norbert / Igor Bacigál (HUN / SVK) Skoda Fabia Rally2 evo
12 #8 Efrén Llarena / Sara Fernández (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo
13 #4 Bruno Magalhaes / Carlos Magalhaes (POR) Hyundai i20 N Rally2
14 #18 Rúben Rodrigues / Estevao Rodrigues (POR) Citroen C3 Rally2
15 #17 Miguel Correia /Jorge Eduardo Carvalho (POR) Skoda Fabia Rally2 evo
16 #20 Luis Rego jr / Jorge Henriques (POR) Skoda Fabia Rally2 evo
17 #7 Pedro Almeida / Mário Castro (POR) Skoda Fabia Rally2 evo
18 #11 Paulo Nobre / Gabriel Morales (BRA) Skoda Fabia R5
19 #5 José Pedro Fontes / Ines Ponte (POR) Citroen C3 Rally2
20 #19 Lukasz Kotarba / Tomasz Kotarba (POL) Citroen C3 Rally2
21 #24 Pedro Camara / Joao Camara (POR) Citroen C3 Rally2
22 #23 Aloisio Monteiro / Sancho Eiró (POR) Skoda Fabia R5
23 #22 Rachele Somaschini / Nicola Arena (ITA) Citroen C3 Rally2 

Ostberg defekt, Vincze megütötte, Bodolai vezet – Salgó Rally 2. gyors

0

Meglepő fordulattal folytatódott a Salgó Rally a második, 10,5 kilométeres Bátonyterenye–Szuha–Mátraalmás szakaszon, ahol Ostberg defektet kapott, Vincze egy padkavédelemre kirakott farönkhöz verte oda a futóművét, a leggyorsabb időt viszont a Bodolai–Deák páros autózta Ford Fiesta R5 Mk II-vel és vezetik a versenyt Vincze valamint Ostberg előtt.

Mind a két élen álló páros bajba került a második gyorsaságin, amelyet Bodolai László és Deák Attila használt ki a legjobban és 4,4 másodperc előnnyel megnyerték a szakaszt, amin ők lepődtek meg a legjobban. 

A Mads Ostberg–Patrik Barth kettős lassúdefektet kapott, de így is sikerült a második időt autózniuk. 

Meglehetősen ideges volt a célban Vincze Ferenc, aki Németh Gergely navigálásával 6,5 másodperc hátránnyal a harmadik idővel jött le. Ők egy padkavédelemre kirakott farönkön ütötték meg a Skoda Fabia R5 futóművét. 

Ennek a kis kavarodásnak köszönhetően szorossá vált a verseny, Bodolai 0,3 másodperccel vezet Vincze és 1,2 másodperccel Ostberg előtt. 

A gyorsasági szakaszon és a versenyen is egyaránt negyedik Velenczei Ádám és Vánsza Zsolt, akik 4,7 másodperc hátránnyal még lőtávon belül vannak.

Szintén farönkkel került összeütközésbe az első szakasz után harmadik helyen álló Klausz Kristóf–Csányi Botond páros, akik a második szakaszon a hatodik időt autózták, így 6,8 másodperc hátránnyal az ötödik helyre csúsztak vissza. 

Változatlanul nem elégedett magával Hadik András és Kertész Krisztián, akik hol lendületesen autóztak, hol nem és 8,3 másodperc hátránnyal a hatodik helyen állnak. 

Az első és a harmadik pályára gumizott Turán Frigyes és Farnadi Ágnes, akik az első gyorsaságin defektet kaptak, a másodikon pedig óvatosan jöttek. Ennek ellenére 21,6 másodperc hátránnyal a hetedik helyre jöttek fel. 

A Salgó Rally korábbi eseményei itt olvashatók:
Vincze Feri bekezdett, Turán defekt – Salgó Rally 1. gyorsasági

Teljes eredménylista itt található.

Vincze Feri bekezdett, Turán defekt – Salgó Rally 1. gyors

0

A Vincze Ferenc–Németh Gergely páros kezdett a legjobban a 2022-es Rally1-es szezonnyitó futamon a Salgó Rally első szakaszán. A 7,4 kilométeres Salgótarján–Kazár–Vizslás gyorsaságin 3,0 másodperccel verték az Ostberg–Barth párost. A Turán–Farnadi kettős még a szakasz előtt, etapon kapott defektet, amit nem tudtak kicserélni, így 15,4 másodperc hátránnyal kezdték a versenyt. 

Az eredeti tervhez képest fél óra csúszással vette kezdetét a Salgó Rally, hiszen szombat ellenére munkanap van és meg kellett várni, hogy reggel a munkába tartó utasokkal a buszok átjussanak a pályákon.

A verseny legrövidebb 7,4 kilométeres szakasza több versenyzőt is megtréfált, sokan panaszkodtak rá, hogy még tapogatják a pályát, a féktávokat.

Nem sokat tapogatott, viszont a rajtban egy kicsit befullasztotta autóját Vincze Ferenc és Németh Gergely Skoda Fabia R5-tel, akik három másodperccel verték a norvég–svéd Mads Ostberg–Patrik Barth kettős Citroën C3 Rally2-jét.

Sokat úszkált Klausz Kristóf és Csányi Botond Skoda Fabia Rally2 evójának hátulja, ennek ellenére 3,5 másodperces hátránnyal a harmadik helyen kezdték a napot.

Szoros mögöttük a verseny, hiszen a Velenczei–Vászna kettős 4,0 másodperc hátránnyal a negyedik, a Bodolai László–Deák Attila kettős 6,2 másodperccel az ötödik.

Kicsit álmosan kezdett a bajnoki cím védője Hadik András és Kertész Krisztián, akik 6,8 másodperc hátránnyal a hatodik időt autózták az első gyorson.

Náluk is rosszabbul járt Turán Frigyes és régi-új navigátora, Farnadi Ágnes. Ők még az első szakasz előtt, etapon kaptak defektet. A kereket nem tudták kicserélni, csak levegőt fújtak bele, így 15,4 másodperc hátránnyal kezdték a versenyt.

Teljes eredménylista itt található.

Armstrong az Eb-n tesztel a Vb-re 

0

Jon Armstrong, Junior WRC tagja is rajthoz áll a Rally Európa-bajnokság Azori-szigeteki versenyén, hogy a WRC szünetében formában tudja magát tartani. 

Jon Armstrong idén elsősorban a Junior WRC mezőnyében indul Ford Fiesta Rally3-mal, és a Svéd Rallyt megnyerésével kilenc pontos előnnyel várhatja a Horvát Rallyt. 

A két verseny között azonban két hónapos szünet van, ezért a brit versenyző rajthoz áll a Rally Európa-bajnokság Azori-szigeteki versenyén is, hogy formában tudja magát tartani, valamint, hogy szokja a Rally3-as Fordot, mellyel a Svéd Rallyn debütált

“A Junior WRC szezonja során sok lesz a murvás verseny – mondta Armstrong a WRC hivatalos oldalának. – Görögországban és Portugáliában ráadásul technikásabb pályák lesznek, ezért adta az ötletet, hogy induljunk az Azori-szigetek Rallyn. Ez egy jó alkalom egyúttal arra is, hogy dolgozzak vezetési stílusomon és talán egy kicsit több önbizalmam is lesz.” 

A brit versenyző továbbra is barátkozik a négykerék-meghajtással. 

“Új dolog számomra, hogy négykerék-meghajtású autót vezethetek. A Rally3-as autó nagyon tetszik, de még több tapasztalatra van szükségem vele, ezért igyekszünk minél többet benne ülni.” 

Jon Armstrong tavaly Ford Fiesta Rally4-gyel zárt a Junior WRC második helyén, valamint szerezte meg az ERC junior bajnokság harmadik pozícióját. 

Az idei Svéd Rallyn Armstrong Lauri Joona és Sami Pajari előtt tudta megszerezni a győzelmet. 

A Riverside Baja nyitja a hazai tereprallye bajnokságot

0

Április elején a hetedik Riverside Baja versennyel kezdődik a Nyílt Magyar Tereprallye Bajnokság. A szervezők ígérete szerint a verseny valamennyi szakasza élvezhető lesz mind a versenyzők, mind pedig a nézők számára.

Április 1-én Kapuvárról indul és szombaton szokás szerint Pápocon zárul a viadal. A Riverside Baja főszervezője, Garamvölgyi Zoltán szerint ezúttal minden szakaszon szinte testközelből tapasztalhatják meg a nézők, mitől is olyan élvezhető sport a tereprallye.

A tereprallye versenynaptárába 2014-ben került be először a Riverside Baja, és a debütálás azonnal történelmire sikeredett, hiszen a rendkívül heves, már-már trópusi esőzések miatt törölni kellett az utolsó szakaszt, míg 2019-ben, a jubileumi ötödik versenyen – szintén az eső miatt – az eredetileg kijelölt pályákat teljesen meg kellett változtatni. Tavaly pedig talán a verseny történetének legjobb viadalát sikerült megrendezni, ráadásul a részvételi rekord is megdőlt.

Pápoc, Himod, Vönöck, Kemenesmagasi Vitnyéd és Kapuvár lesz az idei verseny házigazdája, a felsorolt települések szinte egy emberként álltak a viadal mögé.

Riverside Baja
Fotó: Magyar Tereprallye Kommunikáció

„Nagyon köszönöm a verseny biztonsági főnökének, a pápoci születésű Németh Sándornak a segítségét. Külön öröm számomra, hogy az első napon, április elsején visszatérhet a tereprallye Kapuvárra, ahol Hámori György polgármester úrral egyeztetve egy hatalmas buli keretein belül tudjuk megrendezni a rajtceremóniát. Itt fellép a régió egyik nagy kedvence, Essem is, majd a helyi Jam Pubban rendezhetjük meg a verseny hivatalos megnyitóját” – mondta Garamvölgyi Zoltán.

A szakember elmondta, a résztvevők létszámára alaposan rányomta a bélyegét, hogy a lengyelek a rengeteg egyeztetés ellenére ugyanerre az időpontra tették a bajnokságuk nyitó versenyét, ám az 51 autó, kamion, motor és quad így is remek versenyt vívhat majd április elején. Kiemelte, hogy mind a hét szakasz – ebből kettő 13 kilométeres pénteken, majd egy 4, illetve négy 50 kilométeres lesz szombaton – érinti a nézői szempontból szinte tökéletes vitnyédi és pápoci bányát.

Riverside Baja
Fotó: Magyar Tereprallye Kommunikáció

„Ha valaki igazi látványra vágyik, az a szombati szakaszoknál előbb a vitnyédi bányát, majd a Lánka patak környékét keresse fel. Előbbi esetében egy körpályán, nagy ugratókkal igazi közönségbarát versenyt tudunk rendezni, míg utóbbi esetében mindig innen rajtol a mezőny és a mederben halad majd végig. A cél Pápocon lesz szombaton délután, ahol az ünnepélyes díjátadót is megrendezzük” – mondta Garamvölgyi Zoltán.

A sportág rajongói a verseny hivatalos Facebook oldalán folyamatosan frissülő, fotós beszámolók segítségével követhetik a Riverside Baja eseményeit és eredményeit.

Riverside Baja
Fotó: Magyar Tereprallye Kommunikáció

Mabellini aranyra hajt 

0

Andrea Mabellini a második helyen zárta a Fafe Rallyt, a Rally Európa-bajnokság nyitó futamát, azonban az Azori-szigetek Rallyn már nyerni szeretne. 

Az olasz Andrea Mabellini a Fafe Rally Power Stage szakaszán lépett előre az ERC4 kategória második helyére Óscar Palomo mögé Paulo Soriát megelőzve. 

“Most indulok először az Azori-szigeteken, ezért nehéz versenyre számítok – mondta a Renault-s olasz versenyző az ERC hivatalos oldalának. – A pályabejáráson élvezetes szakaszokat fedezhettünk fel. Lehet, hogy ismét nehéz verseny lesz az időjárás miatt, de majd kiderül. Készen állunk a versenyre és szeretnék javítani a szezonnyitó eredményén.” 

Az argentin Paulo Soria az Azori-szigeteken is indul, így ismét összecsaphat vele Mabellini. 

Az ERC4 kategóriában 11 páros indul, Roberto Daprá Ford Fiesta Rally4-gyel, Ernesto Cunha pedig Peugeot 208 Rally4-gyel. 

Soria, valamint Ghjuvanni Rossi, Andrea Mazzocchi, Giorgio Cogni, Matias Sergio Fuentes, Emre Hasbay pedig a Renault Clio Trophy by Toksport WRT sorozat pontjaiért is küzdenek majd a portugál szigeteken, köztük Herczig Patrikkal és Bán Viktorral is, akik teljes szezont terveznek a Renault Clio Rally5-tel. 

Az Azori-szigeteken szombaton 10:18-tól várhatóan esőben, vasárnap pedig 11:08-tól már szárazabb körülmények között egyaránt 7-7 szakaszt rendeznek.  

A versenyen 23 Rally2-es autó áll rajthoz, a mezőnyben Herczig Norberttel és Igor Bacigállal. 

Az Azori-szigetek Rallyról élőben közvetít a WRC+ oldala.

Negyvenötmillió forint gyűlt össze a HUMDA jótékonysági eseményén

0

A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. az Ukrajnából menekülőket és gyermekeknek szóló közlekedésbiztonsági programokat támogat a jótékonysági adománygyűjtő eseményén befolyt csaknem 45 millió forintból. Az esemény fővédnökei Palkovics László innovációs és technológiai miniszter és Jean Todt, az ENSZ főtitkárának közúti közlekedésbiztonságért felelős különmegbízottja voltak. 

„Fenntarthatóbb és biztonságosabb jövőért” címmel rendezett nemzetközi jótékonysági adománygyűjtő eseményt a HUMDA március 24-én, Budapesten. Jean Todt, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) tavaly leköszönt elnöke és az ENSZ főtitkárának közúti közlekedésbiztonságért felelős különmegbízottja a látogatása során egyeztetett a magyarországi közlekedésbiztonság javítása és a közlekedési kultúra fejlesztése kapcsán, valamint értékelte a HUMDA által lebonyolított közlekedésbiztonsági kampányokat és egyéb tevékenységeket. 

– Példaértékű munkát végeznek Magyarországon a közlekedésbiztonság javítása érdekében. A nemzetközi példák országspecifikus alkalmazása nagyban hozzájárul a végzetes kimenetelű balestek számának csökkentéséhez.

Az autósportban eltöltött éveim alapján tisztán látom, hogy mindennapi közlekedéshez milyen nagy mértékben járulnak hozzá a legnépszerűbb technikai sportágak, így például a Forma–1 fejlesztései. Ezért is örülök neki, hogy globális viszonylatban is egyedülállóan komplex módon kezeli Magyarországon a versenysportot, a járműipart, a zöld mobilitást és a közlekedésbiztonságot a kormány és a HUMDA – emelte ki Jean Todt, az ENSZ főtitkárának közúti közlekedésbiztonságért felelős különmegbízottja. 

– Azon dolgozunk, hogy mielőbb elérkezzen az az idő, amikor már egyáltalán nem lesznek közlekedési balesetek az utakon. Pontosan ezért az Európai Unióval együtt el kívánjuk érni, hogy 2050-re balesetmentessé váljon a közlekedés, 2030-ra pedig a jelenleginek a felére csökkenjen a balesetek száma.

A közlekedési balesetek naponta 3500 életet követelnek világszerte, ami évi 1,3 millió halálesetet jelent, ez a számítások szerint együttesen 3 százalékkal csökkenti a világ GDP-jét. A közúti balesetek több mint kilenctizedét emberi hiba okozza, a legtöbbször gyorshajtás, ittasság vagy a biztonsági eszközök, például a biztonsági öv használatának hiánya. Ebből is látszik, hogy sok teendőnk van még ezen a területen – mondta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter. 

– Ezúttal az adománygyűjtés nem kizárólag a közlekedésbiztonságról szólt: úgy éreztük, hogy jelenleg a szomszédunkban zajló háború elől menekülők megsegítésénél nincs fontosabb, így a befolyt csaknem 45 millió forintból a kormány által indított Híd Kárpátaljáért segélyprogramon keresztül is támogatunk rászorulókat – hangsúlyozta Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő. 

– A közlekedésbiztonság ügye nemzeti ügy, ami mellett minden lehetséges fórumon szót emelünk. Ezért is folytatjuk idén is a HUMDA „Road Safety – a biztonság az első” országjáró közlekedésbiztonsági oktatási programsorozatot. Ebben a programban több mint harmincezer első-második osztályos tanuló vett részt 2021-ben, idén pedig már több mint tízezren. Hiszem, hogy a fiatalok képzésével hozzájárulunk ahhoz, hogy a jövőben biztonságosabban közlekedhessünk a közutakon – tette hozzá Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. elnök-vezérigazgatója. 

Az eseményen a legfőbb adakozók a Magyar Közút Nonprofit Zrt., a Lounge Group, a VERTIKÁL Zrt., valamint a Truck Race Promotions Kft. voltak, akik gáláns hozzájárulásaikkal az ukrajnai menekültek megsegítése mellett azt is lehetővé teszik, hogy még több magyarországi gyermek ismerkedhessen meg alaposabban a közlekedésbiztonsággal és elsajátíthassák a biztonságos közlekedés legfőbb szabályait.

Az adománygyűjtő rendezvény nem valósulhatott volna meg a BMW Magyarország, a Debrecen International Airport, a Hotel & More Group, a Hungaroring Sport Zrt., az Ikarus Global Zrt., az INTER-TAN-KER Zrt., a Mol Nyrt., az Omnibus Hungária Kft., a Patricius Borház, valamint a Porsche Hungaria támogatása nélkül. 

Kurtos: Egyetlenegy ellenfelem lesz…saját magam

0

A Salgó Ralin elég esélyes a dobogóra Kurtos Robi és Fridrik Gergő, leginkább azért, mert jelenleg egyedül vannak sajnos a Production Cup-ban nevezve. 

 

Kilegóztátok ismét magatokat a Mitsubishi revíziójával?

– Persze, ezt minden évben egy jó kis rituálé nálunk. Szétdobáljuk darabjaira, aztán meg ahogy időnk engedi összerakjuk. Nem mondom, hogy ha álmunkból felkeltenek, vagy csukott szemmel csináljuk, de végül sosem kellett még emiatt háttal ülnünk a versenyautóban. Viccet félretéve tényleg szép lesz ismét, ha más nem addig, míg meg nem karcoljuk egy kicsit a dekort. Bár ezt soha nem szoktuk betervezni előre. 

 

Mondd, hogy már készen álltok a Salgóra.

– Mondanám, de nem tudom, mert igaz már gurultam az autóval, de még vár rá a futóműállítás és a programozás. Azt, hogy mire lesz időm, nem látom előre, mert mint mindig a hétköznapjaink is sokszor másképp alakulnak a tervezetthez képest. Rengeteg más dologra kell időt szánnom, ezért valószínűleg nem én leszek a legkipihentebb a versenyzők közül, de ott leszünk, mert természetesen még így is várjuk, hogy már beülhessünk a versenyautóba.

 

Marad minden a régiben, ORC – Production kupa?

– Persze, ezzel a technikával nem sok lehetőségünk marad. Már annak is örülnénk, ha folyamatosan többen lennénk a kategóriában. De most úgy látom saját magunk ellenfelei leszünk – nevet Robi. Legalább így nem olyan nehéz dobogóra állni, mert ennél nagyobb esélyem nem lesz. Egyébként humorizálunk rajta, de elkeserítő, hogy nincs kategória, nincs motiváció. Semmi baj…az RC2-ben vannak azért…szerintem iszonyat sok esélyünk lesz az R5-ösök ellen, de azt szokták mondani a remény hal meg utoljára. 

 

Tavaly ez a versenyetek elszállt technikai gondok miatt, de mik az idei álmok?

– Bizony… nem volt egy sikeres verseny ez a múlt évben számunkra, akkor tüzeskedtünk akaratunkon kívül, de nem lett nagyobb baj szerencsére. Az idei tervünk, hogy legyenek versenyzők a Production Cup-ban, és kicsit több jó történjen már velünk, mert már most kijutott a rosszból. Annyit tudunk tenni, hogy ezen a futamon mi is azt gondoljuk majd magunkról, hogy egy R5-tel csapatjuk és hátha gyorsabbak leszünk még a gondolatnál is. Szurkoljatok…ránk fér majd. 

 

Partnereink segítségét köszönjük!

 

Szöveg: Tiba Anita
Fotó: Peremicki István

Al-Attiyah vezet Katarban, Meeke első a kategóriájában – Frissítve!

0

A papírformának megfelelően Nasser Al-Attiyah vezeti a Qatar International Baja-t a zárónap előtt. Chris Meeke első a T3 kategóriában, Dani Sordónak viszont nem ment simán a terepralis bemutatkozás.

Nasser Al-Attiyah hazai pályán eddig nem hibázott, három szakasz után magabiztosan, három és fél perces előnnyel vezeti a világkupa fordulót.

„Jó volt a nap, egyetlen defektet leszámítva semmi problémánk nem volt” – mondta Al-Attiyah. „A második szakaszon nem igazán kellett nyomnunk, mert sok volt a kő, és spórolni akartunk holnapra. Nem vagyok meglepve a Yazeed tempóján.”

„Yazeed tempója”, Yazeed Al-Rajhi teljesítményére vonatkozott. A toyotás csapattárs megnyerte a 125 kilométeres harmadik szakaszt, ezzel másfél percet csökkentett hátrányán.

„Az első szakaszon balszerencsések voltunk. 10 kilométerrel a rajt után kaptunk egy defektet. Utána utolértük Seaidant és 70 kilométert mentünk mögötte a porban. Mindketten eltvedtünk, de aztán megláttam Nassert és követtük. A második szakaszon nagyon nyomtuk. Michael remek munkát végzett, pedig Katarban nehéz a navigáció” – mondta Al-Rajhi.

Qatar Baja
foto:Qatar Baja/Neil Perkins

A Nasser Al-Attiyah csaptában versenyző két rali-sztárnak eddig felemásan alakult a verseny. Kris Meeke elégedett az összetett negyedik hellyel, ami a T3 első helyét jelenti:

„Valójában élveztem. Két defektünk volt az első szakaszon, és meg kellett állnunk cserélni, így a másodikhoz nem maradt pótkerekünk, szóval lazán kellett vennünk. Nehéz volt, de kezelnünk kellett. Le a kalappal a navigátorom Francois előtt, megérte a pénzét, világos és precíz volt. Itt tényleg trükkös a navigáció, de mindig a megfelelő útvonalat választottuk, és az utasításai nagyon világosak voltak. A mai második szakaszonon öt-hat autót követtem, így a motorosok nyomai nem vonták el a figyelmemet. Nagyon élveztem a napot.

Qatar Baja
foto:Qatar Baja/Neil Perkins

Dani Sordo viszont szenvedett. Jól kezdett, hatodik volt, de aztán alaposan eltévedt. Három pontot is kihagyott, amiért darabonként 15 perc büntetés járt, így visszaesett a 14. helyre.

„Sokat veszítettünk, mert rengeteg problémánk volt. Csak vezettem és követtem a többieket. Nagyon sajnálom, hogy ennyiszer eltévedtünk” – mondta a frusztrált spanyol.

Szombaton egy 200 kilométeres speciálszaaksz vár a mezőnyre A táborban van egy kis izgalom, mert erős szelet jelentett a meteorológia, ami megakadályozhatja a mentőhelikopterek felszállását.

Frissítés: az utolsó versenynapon nem csillapodott a szél, így törölték a szakaszt. A pénteki állás a végeredmény is egyben.

A 2022 Qatar International Baja élmezőnye a pénteki nap végén:

1. Nasser Saleh Al-Attiyah (QAT)/Mathieu Baumel (AND) Toyota GR DKR Hilux 2 óra 21 perc 11.5 másodperc
2. Yazeed Al-Rajhi (SAU)/Michael Orr (GBR) Toyota Hilux Overdrive 2:25:04.1
3. Yasir Seaidan (SAU)/Laurent Lichtleuchter (FRA) Toyota Hilux Overdrive 2:48:41.3
4. Kris Meeke (AND)/François Cazalet (FRA) Can-Am Maverick X3 (T3) 2:50:40.6
5. Khalifa Saleh Al-Attiyah (QAT)/Max Delfino (FRA) Can-Am Maverick XRS (T4) 3:04:01.7
6. Ahmed Al-Kuwari (QAT)/Manuel Lucchese (QAT) Can-Am Maverick X3 (T3) 3:12:05.9
7. Sadoon Al-Kuwari (QAT)/Nasser Al-Kuwari (QAT) Can-Am Maverick XRS T4) 3:18:34.5
8. Rashid Al-Muhannadi (QAT)/Szymon Gospodarczyk (POL) Can-Am Maverick XRS (T3) 3: 21:48.3
9. Yasmeen Koloc (ARE)/Stéphane Duplé (FRA) Can-Am Maverick DV21 (T3) 3:29:23.6
10. Adel Abdulla (QAT)/Hugo Magalhães (PRT) Can-Am Maverick X3 (T3) 3:34:38.8
11. Aliyyah Koloc (ARE)/Sebastien Delaunay (FRA) Can-Am Maverick DV21 (T3) 3:36:35.6
12. Khalid Al-Muhannadi (QAT)/Edward Lines (GBR) Can-Am Maverick XRS (T3) 3:46:53.1
13. Muneef Al-Shammeri (SAU)/Tamer Hijazeen (SAU) Nissan Patrol 3:55:58.1
14. Dani Sordo (ESP)/Xavier Panseri (FRA) Can-Am Maverick X3 (T3) 3:56:30.8
15. Hamad Al-Harbi (SAU)/Waleed Al-Shegawi (SAU) Can-Am Maverick X3 (T3) 3:57: 52.4
Qatar Baja
foto:Qatar Baja/Neil Perkins