Tavaly egy Mitsubishi Lancer Evo X-esben láthattuk Foczkó Ákost és Madarász Szabolcsot és az idei szezont is Spici egykori versenyautójával tervezték az ORC mezőnyben. Azonban a gép nem készült el a Salgó Rallyra. Foczkó azonban nem esett kétségbe és előhúzta a jó öreg VFTS-t, amivel már egyébként is szeretett volna csapatni egyet.
A P12 WW Lada kategóriában induló Foczkó Ákos és Madarász Szabolcs, akik igencsak optimistán várják a hétvégét – áll a Korda Racing közleményében. – Ráadásul ők nemcsak a 2022-es szezont, hanem a Korda Racing csapatánál való versenyzést is most kezdik meg a Salgó Rallyn.
Foczkó Ákosnak ez lesz a hetedik idénye a sportágban, és az első öt esztendőben egy Lada VFTS volánja mögött gyűjtötte a kilométereket. Tavaly átnyergelt egy Mitsubishi Evo X-re, amit nagyon kedvelt, ám már tavaly rengeteg technikai gond volt az autóval.
Noha idén is utóbbi versenygéppel akart indulni, ám nem sikerült az autót összerakni, így erre az egy versenyre visszatér a Ladához és a P12-es kategóriához, melyben már sikerült abszolút bajnoki címet szereznie.
„Keserédes a szánk íze, ugyanis a tavalyi Mitsubishivel szerettünk volna az ORC-ben rajthoz állni az idén is – mondta Foczkó. – Az autót egész egyszerűen fantasztikus vezetni. Komoly terveink voltak vele, ám sajnos erre a hétvégére le kellett mondanunk róla.
Viszont mindig is imádtunk Ladával versenyezni, ráadásul rengeteg sikerélmény köt a márkához. Az autónkat alaposan felkészítettük az idénynyitóra, és bízom abban, hogy a Salgó Rallyn a legszűkebb élmezőnybe végzünk.”
Egy nap, kilenc gyors és három különböző szakasz vár Kronome Ákosra és hű navigátorára Pásztor Tomira a Salgó Ralin.
Kronome Ákost kaptam mikrofonvégre:
Több mint 100 kilométer gyorsasági az sok vagy kevés, egy évnyitó Salgó Rally 2022 számotokra? – Itt az első osztályban több kilométerhez vagyunk szokva, lassan már elérjük a rally 2-es versenyek hosszát… Szerintem ez nem jó irány, mi többet várunk a rally 1-től.
Ezeken a szakaszon más felállásba mentetek már korábban. Segítség lehet-e ez a számotokra? – Mentünk már mindenhogy ezeken a szakaszokon, így is, ahogy most, a szuhai kivételével, így persze könnyebb feldolgozni már.
A Cered – Tótújfalu – Zagyvaróna 17 kilométeres szakasza lesz a leghosszabb számotokra, és az is háromszor a nap folyamán. Milyen gumikkal mentek idén, és mennyire lesz nehéz gumit választani a reggeli első gyorsra, ahol még akkor fagypont körül is lehet lesz az idő. – Idén Pirelli gumit fogunk használni, ezzel a márkával nagyon kevés a tapasztalatunk, de szerencsére rengeteg segítséget kapunk Mezey Tamástól, amit köszönünk neki. Nagyon gyorsan melegszik a levegő, nehéz lesz reggel jól választani abroncsot.
Végül is a P12-es csoportban tizenhárman szálltok harcba a minél jobb helyezését. Hol is szeretnétek zárni a napot? – Jó lenne a dobogós helyekért harcolni, de a lényeg, hogy műszaki hiba nélkül tudjuk teljesíteni a versenyt.
Köszönjük a Partnereink és a Szervizcsapat segítségét most is!
Hosszú kihagyás után alkalmi navigátorával, Új Gyulával vág neki Novák Balázs a Salgó Ralinak, aki egyébként régebben már diktálta a tempót versenyautóban, és most kedvet kapott egy kis kihíváshoz.
– Azért, mert olyan kedvem van – viccelődik Balázs. Tavaly júniusban ültem a versenyautóban, és nem is a megszokott navigátorom kap helyet hétvégén a jobbegyben, hanem Gyula, aki körülbelül 30 éve navigált utoljára…na jó, pontosan ezt ő tudja, de igazából nem lényeg, mert ez olyan, mint a biciklizés. Előző évben kerültem a képbe azzal a témával kapcsolatban, hogy a következő Salgón kiadó esetleg a navigátor helye. Úgyhogy igent mondtam, és így előfutóként kicsit autózunk, persze minden elvárás nélkül.
Volt valami újítás a BMW-n tavaly óta?
– Igen, azért akarom most ismét belakni. Az autó tesztelése és kipróbálása a célom, mert csináltunk egy kis futóműfejlesztést, hogy végre normálisan menjen… és jó lenne, ha néha az úton is haladnék vele, nem csak mellette. Ebben a felállásban megnézhetem mennyire állt össze a technika erre a szezonra, és a felkérést is szívesen teljesítem. Szóval tökéletes lesz elsőre a mezőny előtt legurulni, aztán a továbbiakban meg majd agyalunk merre tovább.
– Persze… szeretem ezeket a gyorsokat, kivéve Ceredet, de ha már ott vagyok, nincs más választásunk, ott is legurulunk. Ezekkel a szakaszokkal azért eléggé képben vagyok, elég sokszor indultunk, nem lesz gond, csak a BMW is hasonlóan gondolkozzon ezzel kapcsolatban. Az időjárás elvileg tavaszias lesz, a többit meg meglátjuk, hogy mit hoz a sors.
Mi a terved hétvégére… és úgy az idei évre?
– Ebben az esztendőben sem tervezek túl sok versenyt, két-három indulás azért belefér az életünkbe, de nem visszük túlzásba. Hétvégre pedig azzal is megelégednék, ha nem esne szét ismét az autó, legyen jó a futómű, bírja ki a végéig, mert azért élmény lenne begurulni a céldobogóhoz a főtéren, hiszen Gyula a navigátorom mégiscsak Salgótarjáni, biztos sokan várják majd, hogy megérkezzünk a „bömössel”.
Reklámpartnereink segítségét köszönjük!
Szöveg: Tiba Anita Fotó: Sári Péter / #Rallyhearthu
Második szezonját kezdi meg a hétvégén rajtoló magyar ralibajnokságban a korábbi világbajnok Mads Østberg. Ahogy eddig minden futam, úgy most ez a Salgó Rally is új lesz a norvég pilóta számára, hiszen tavaly kihagyta ezt a versenyt. A Citroën Rally Team Hungary versenyzőpárosa jó hangulatú teszten vett részt a Tagai Racing Technology csapatával csütörtökön, majd a Citroën magyarországi facebook oldalán tartott élő bejelentkezést követően megkezdték a pályabejárást. Péntek délutánra szeretettel várnak minden érdeklődőt egy kötetlen közönségtalálkozóra a szervizparkba, aztán szombaton a Salgótarján környéki szakaszokon a Citroën C3 Rally2 versenyautójukkal száguldozva szeretnének a céldobogó legfelső fokára jutni.
Teszt a lelke mindennek. Így van ez a ralisportban is. Mads Østberg utoljára négy hónapja ült Citroën versenyautójában, amikor megnyerte a hazai Európa-bajnoki futamot. Az idei évadra készülve Fallóskúton tesztelt a csapat, majd egy rögtönzött on-line sajtótájékoztatón beszéltek az idei tervekről és válaszoltak a kommentben feltett kérdésekre.
Arra a kérdésre, hogy melyik magyar futamokon indulnak, még nem tudott választ adni a pilóta, hiszen még nem tudja pontosan, milyen egyéb versenyek várnak rá. Amelyiken elindulnak, azon mindegyiken győzni szeretnének, még akkor is, ha erősnek tartja a magyar mezőnyt.
Balkányi György csapatfőnök, a Citroën magyarországi importőrének ügyvezetője elmondta: „Tavaly csak öt versenyen tudtunk elindulni a magyar bajnokságban és ez kevésnek bizonyult az év végi győzelemhez. A legtöbb futamot, a legtöbb gyorsasági szakaszt nyerte a Citroën Rally Team Hungary párosa és bízunk benne, hogy ha idén hat versenyen sikerül rajthoz állnunk, az elégséges lesz a bajnoki cím megszerzéséhez.”
Mads új navigátora, a svéd Patrik Barth először jár Magyarországon, de pilótájának elmondása alapján biztos benne, hogy jól fogja magát érezni ebben az új környezetben.
A pénteki pályabejárás után délután 5 órakor minden érdeklődőt szeretettel vár a csapat és a versenyzőpáros a Salgótarján lezárt fő utcáján berendezett szervizparkba, ahol a Tagai Racing Technology sátránál aláírókártyákkal és poszterekkel fogadják a rajongókat és szívesen válaszolnak a feltett kérdésekre.
A Salgó Rally szombaton kerül megrendezésre, reggel nyolc órakor rajtol a mezőny és kilenc gyorsasági szakasz teljesítése után a tarjáni Kisfőtéren ünnepelnek majd a győztesek.
Az élő bejelentkezés itt nézhető vissza: https://fb.watch/bYIGFyF110/
A csapat partnereinek köszöni a segítséget!
#C3Rally2Family #CRTH
kiadja: Dudás Endre, a Citroën Rally Team Hungary sajtófelelőse
Egy megfázás vetett véget az Osváth Péter – Papp Tamás duó versenyének Orfűn, de a Skodás pilóta azóta felgyógyult és teljes erőbedobással készül a Rally1 Bajnokság nyitó futamára, a Salgó Rally-ra.
„Szerdán délután pakolás közben sikerült meghűlnöm – kezd bele még karcos hangon a hétvége történetének ismertetésébe Osváth Péter. – Nem voltam lázas, de teszteltem Covidra, aminek az eredménye negatív lett, viszont kapart a torkom, elment a hangom és fájt a hátam, tüdő környékén. Utólag belegondolva kár volt rajthoz állni, mert a pályabejárást még megcsináltuk, de pont szombaton voltam a legpocsékabbul. Menni akartam, mert a Salgó előtt nem terveztünk külön tesztet, meg ahogy mondatam is, ezeket a szakaszokat nagyon szeretem, mind a kettő a legjobbak közt szerepel a listámon.”
„A negyedik, hetvehelyi gyors volt az, ahol a betegség ellenére kezdett visszajönni az érzés, sikerült elkapnom egy-két fékutat, picit már jobb volt a helyzet. Viszont már annyira nem volt bennem erő, hogy inkább kiálltunk, mert ha a nagy tempós részeken nem tudsz száz százalékosan koncentrálni, könnyen az erdő melyén találod magad.”
A Skoda Fabia Rally2 EVO hibátlan, a csapat átnézte a verseny után, tökéletes állapotban várja a Salgó Rally-t.
„A klasszik Cered – Zagyvaróna a világ teteje, ráadásul háromszor megyünk majd rajta! Bátonyterenye sem rossz, de egyértelmű, hogy a 17 kilométeres gyors miatt állunk rajthoz a Salgón. Ez igazi, régi vágású ralipálya, én az ilyeneken szeretek versenyezni. Mivel nem megyünk a teljes bajnokságban, ezért tét nélkül, felszabadultan fogok menni és igyekszem a saját maximumom közelében teljesíteni. A Salgón nem a megszokott felállásban állunk rajthoz, Papp Tomi családi okok miatt kihagyja a hétvégi derbit és erre az egy alkalomra Répás Zoli ugrik be a helyére. Nagyon várom a hétvégét, remélem, hogy jobban fog sikerülni, mint az orfűi kirándulás.”
Pierre-Louis Loubet először ült az M-Sport Ford Puma Rally1-es autójába a hétvégi Dél-Belga Rallyn, melyen előfutóként állt rajthoz.
Pierre-Louis Loubet tavaly a Hyundai Motorsport versenyzőjeként indult a WRC-ben egy Hyundai i20 Coupe WRC-vel, mellyel azonban csupán egyszer tudott pontszerzőként célba érni. A fiatal francia versenyző szezonja pedig egy szeptemberi közúti balesettel zárult, amikor Párizsban egy autó elütötte és csípőtörést szenvedett.
Loubet az idei évre az M-Sporthoz igazolt, ahol hét WRC futamon fog rajthoz állni a Ford Puma Rally1-gyel, elsőként Horvátországban.
A francia versenyző a hétvégi Dél-Belga Rallyn ült először a hibrid autóba, ahol előfutóként indulhatott.
“Csodálatosan éreztem magam az autóban – mondta Loubet a WRC hivatalos oldalának az egynapos, 150,42 km –es verseny után. – A nap folyamán változtattunk kicsit az autón és végül nagyon-nagyon jól éreztem magam benne. Biztos vagyok benne, hogy ha jól érezzük magunkat az autóban Horvátországban is, akkor jó dolgokat leszünk képesek elérni. Különösen jó volt az autóban ülni a hat hónapos otthonlét után. Ez a verseny jó lehetőség volt megszokni az autót, és azt hiszem a verseny végén már a gyorsaság is jó volt.”
Loubet idén ismét Vincent Landais-val fog versenyezni.
A belga bajnoki Stéphane Lefebvre nyerte 11,5 másodperc előnnyel Grégoire Munster előtt.
Mint egy jól összeszokott páros, úgy rótta a köröket a múlt hétvégén Goller Ákos és Tóth Szabi a kis méregzsákkal Orfűn. A kategória 2. és az abszolút 4. hely járt a helytállásukért.
Gratulálok a második helyhez, elégedettek vagytok így az első futam után?
– Köszönjük szépen. Nagyon örülünk a Rally2 6/RC4 2. és az abszolút 4. helyezésnek. Titkon én ide vártam magunkat, ugyanis sokan tudják, hogy valami hasonlót szeretnénk véghez vinni a Citroennel és a Bakó Rally Team csapattal, mint anno Mixiék. Igaz… nem a legújabb technikát választottuk hozzá, amit nem bántásból mondok, hiszen mi magunk pont azért döntöttünk mellette, hogy bebizonyítsuk jó ez a kis autó, és még mindig oda lehet érni az elejébe vele. Boldoggá tesz, hogy a verseny végére felfejlődtünk az élmezőnyhöz. A továbbiakban is erre törekszünk majd.
Van, amit másképp csinálnál, ha most állnál a rajtnál?
– Talán annyit, hogy az elején nem volt elég tapasztalatom a kocsival, és esetleg lehetett volna egy kicsit gyorsabban kezdeni. Igazából nem a tempóval adódtak gondjaink, hanem a gumi választásnak eléggé mellé lőttünk, mert a hideg időjárás miatt felraktunk négy lágyat, és körülbelül az első szakasz közepéig működött, aztán elmelegedett. Most közepessel mennék ki, ahogy a nap többi részében, ugyanis azonnal hatalmasat gyorsultunk.
Volt egy kis kalandozásotok, mesélj.
– A második gyors végén, a hatodik kanyartól csak tolta az orrát a verda, mert már ott elmelegedtek az első gumik, meg is égett a nap végére. Emiatt a tempós részeken, vagy három helyen majdnem leestünk az útról…egyszerűen nem akart befordulni. Picit kemény is volt, de aztán állítottunk azon is, végül a megfelelő gumikkal és egy kis puhítással tökéletesen működött az autó, mi pedig hiba és kalandmentesen autózhattunk. Pár helyen ötödikben rizikós volt, de szerencsére csak ilyen apró kalandjaink voltak, semmi komoly.
Áprilisban folytatódik számotokra a viadal Egerben?
– Így van, muszáj menetelni előre, hiszen igen előkelő helyen állunk kategória és abszolút helyezés tekintetében is. Minden versenyen ott szeretnénk lenni, remélhetőleg az élet nem szól közbe. Rengeteg erős páros áll majd a rajthoz legközelebb is, a mostanihoz hasonlóan, ez továbbra is inspiráló számunkra. Sokkal nagyobb lehetőség és öröm ilyen ügyes párosokkal meccselni, mint ha csak páran lennénk a csoportban. Már most várjuk a következő futamot.
Alig másfél héttel a portugáliai verseny után ismét autóban ül Herczig Norbert és Igor Bacigál. A ŠKODA Rally Team MRF Tyres Hungaria párosa az ERC második versenyén, az Azores Rallyn indul a hétvégén – áll a csapat közleményében.
2018-ban egy remek hatodik hellyel kezdte meg a versenyzést az Európa-bajnokságon Herczig Norbert. Az Azori-szigetek Rally azóta nem volt kegyes a pároshoz, de ennek ellenére a naptár egyik leglátványosabb futama továbbra is Herczig Norbert egyik kedvenc versenye. A Fafe Rally után, bő egy hetes nagyon intenzív felkészülést követően, már a 2022-es szezon második helyszínén van a csapat.
„Az első napon az időeltolódás leküzdése volt az egyik feladat. Mindössze két óra a különbség, de egy picit mindannyian megéreztük, de kimozogtuk és a szerdai napot a felkészülés befejezésével töltöttük. A pályák nyolcvan százalékát ismeretem már, ám Igornak újak, a ŠKODA Fabia Rally2 is fejlődött, így gyakorlatilag új itinert kell írnunk. Belső kamerás felvételekkel készültünk, de nem csak a sajátjainkat, hanem Mikkelsen, Sordo és Llarena belsőit is feldolgoztuk” – részletezte Herczig Norbert a felkészülés első szakaszát.
A csapat szerdán a szokásos teszttel folytatta, ahol először egy konkrét feladatot kellett megoldaniuk.
„A Fafe Rallyn éreztük, hogy van még előre lepési lehetőség a beállításokban. Az új abroncsokhoz kell hangolni a kocsit. A második versenynapon már elkezdett körvonalazódni, merre léphetünk tovább. A teszten szisztematikus munkával, sikerült megtalálni azt a területet, ahol előrébb tudtunk lépni. A szerelők nagyon sokat dolgoztak, de megérte, a nap végén mindannyian elégedettek lehettünk. Jó volt visszaülni a ŠKODA Fabia Rally2 evo-ba, mindig rácsodálkozom, mekkora élmény ezzel a kocsival versenyezni ” – mondta Norbi.
A teszt másik különlegessége az volt, hogy Herczig Patrik is részt vett rajta. Ő a Clio Trophyban versenyez egy teljes szezont. Természetesen Norbi és Patrik kihasználta a lehetőséget és beültek egymás mellé is.
„Megnyugtató volt látni, hogy Patrik mennyire gyorsan alkalmazkodik az új technikához. Nem is kellett sok tanácsot adnom neki, így a legfontosabb mondanivalóm az volt, hogy élvezze a versenyt” – árulta el Norbi.
Az Atlanti-óceán közepén fekvő szigetcsoport versenyének nehézségét nem csak a 14 gyorsasági szakasz 205 kilométeres hossza jelenti, hanem a vulkanikus talaj, a szűk utak, és a kiszámíthatatlan időjárás kombinációja is fokozza a kihívást.
„Most kicsit felhős az ég, szűrt napsütésben teszteltünk. A versenyre már esőt mondanak, ezért ez sem lesz könnyű hétvége. A portugáliai tapasztalat sem segít itt sokat, mert a vulkáni eredetű talaj gyorsabban beszívja a vizet, és a lejtőkön is hamarabb elfolyik az eső. Emiatt más abroncsokat használunk, mint a Fafe Rally sártengerében. A hangulatunk sokat javult, megerősödtünk ebben a másfél hétben, és a szokottnál is elszántabban készülünk a versenyre. Új elem ebben az évben, hogy egy igazán komoly gyári csapatban versenyzünk, ami a hasznunkra válik. Jó a hangulat a csapatban, megosztjuk egymással a tapasztalatokat, remekül együttműködünk. Jól esik a szurkolók támogatása is, rengeteg biztató üzenetet kaptunk ebben a másfél hétben, érezzük, hogy lélekben itt vannak velünk a rajongók is. Erről a versenyhétvégéről is igyekszünk minél több információt megosztani a csapatunk közösségi oldalán” – fejezte be Herczig Norbert.
Az Azores Rallyn 27 páros indul az ERC mezőnyben Rally2-es versenyautóval. Herczig Norbert és Igor Bacigál a 12-es rajtszámot kapta. A verseny magyar idő szerint pénteken 19:00-kor kezdődik a shakedownnal, a céldobogóra pedig vasárnap 19:43-kor gördülnek fel a versenyzők.
Az Azores Rally programja (magyar idő szerint):
03.25. péntek
Shakedown – 4.37 km – 19:00
03.26. szombat
SS1 – Coroa da Mata 1 – 11.40 km – 10:18
SS2 – Graminhais 1 – 24.03 km – 11:06
SS3 – Tronqueira 1 – 21.99 km – 12:03
Szerviz A – A – Ponta Delgada – 30 perc – 14:23
SS4 – Coroa da Mata 2 – 11.40 km – 15:41
SS5 – Graminhais 2 – 24.03 km – 16:29
SS6 – Tronqueira 2 – 21.99 km – 17:26
SS7 – Grupo Marques 1 – 4.10 km – 19:06
Szerviz B – Ponta Delgada – 45 perc – 19:51
03.27. vasárnap
Szerviz C – Ponta Delgada – 15 perc – 10:05
SS8 – Ribeira Grande 1 – 9.57 km – 11:08
SS9 – Feteiras 1 – 7.46 km – 12:01
SS10 – Sete Cidades 1 – 24.01 km – 12:28
SS11 – Grupo Marques 2 – 4.10 km – 13:23
Szerviz D – Ponta Delgada – 30 perc – 14:33
SS12 – Feteiras 2 – 7.46 km – 15:36
SS13 – Sete Cidades 2 – 24.01 km – 16:03
SS14 – Ribeira Grande 2 Power Stage – 9.57 km – 18:08
Szerviz E – Ponta Delgada – 10 perc – 19:28
Céldobogó – Ponta Delgada – 19:43
A Rally Európa-bajnokság versenyei 2022-ben: 03. 12-13. Rally Serras de Fafe e Felgueiras
03. 26-27. Azores Rally
05. 13-14. Rally Islas Canarias
06. 11-12. Rally Poland
07. 02-03. Rally Liepaja
07. 23-24. Rally di Roma Capitale
08. 27-28. Barum Czech Rally Zlín
A nyolcadik verseny később kerül bejelentésre.
A Historic D2-es kategória ötödik helyén zárta a 2022-es Orfű Rallyt a Gyenes András – Horváth Levente duó – áll a csapat közleményében.
A páros legutóbb tavaly júniusban versenyzett együtt, akkor mechanikai problémák miatt kiestek. Sokat szenvedtek motor problémák miatt, így a navigátor a gerincsérvből való gyógyulást választotta, hogy az idei évben újult erővel újra együtt támadhassanak a nagyon megerősödött Historic Bajnokságban.
„Hosszú idő után újra a megszokott navigátorommal versenyezhettem, mert stabilizálódott Levente állapota. Gerincsérve volt és úgy néz ki a dolog, hogy tudunk menni együtt egész évben – kezdte a beszélgetést Gyenes András. – Nagyon elégedett vagyok az orfűi versennyel, jó volt a rendezés és a pályák is tetszettek. Nagyon szeretek a Mecsekben versenyezni és most az idő is szép volt hozzá. A bajnokság iszonyúan megerősödött, nagyon kemény ellenfeleket kaptunk D2-ben. Körről körre tudtunk javítani az időeredményeken, de az ellenfelek is ezt tették. Végül az ötödik helyet sikerült megszereznünk, amivel elégedettek vagyunk. Versenyezni szeretek és persze jó az is, ha kapunk kupát, de a versenyzés ennél sokkal fontosabb.”
Az egész verseny alatt beékelték magukat a negyedik és az ötödik hely közé, csak az önindító hibája miatt kellett idegeskedniük.
„Most sem úsztuk meg technikai probléma nélkül, a szokásos indítómotor baj jött megint elő. Már a legelső gyorsasági szakaszon is alig indult be a kocsi, de onnantól mindig lökdösni kellett. A szervizben kicseréltük a tartalékra, de az is csak két szakaszt bírt ki. A következő verseny előtt mindenképpen szeretnénk megoldást találni erre a hibára, mert már nagyon régóta ezzel szenvedünk” – tette hozzá Gyenes András.
A fiúk következő versenye áprilisban a Boldogkő Rally lesz. Tavaly nem versenyeztek ott, de korábbi túrás emlékekből a pályákat ismerik.
A csapat együttműködő partnereinek köszöni a segítséget!
Gus Greensmith továbbra is ragaszkodik tervéhez és nem tévesztette meg a jó szezonkezdés. Az M-Sport versenyzője idén szeretné megszerezni első dobogós eredményét.
Gus Greensmith a Monte-Carlo Rallyn és a Svéd Rallyn is az ötödik helyen zárt, így a bajnokságban az előkelő negyedik helyen állva várhatja a Horvát Rallyt.
A jó szezonkezdés ellenére az angol pilóta kitart a szezon előtt megfogalmazott terv mellett.
“Idén szakaszgyőzelmet és dobogós helyezést tűztem ki célul – mondta Gus Greensmith a WRC hivatalos oldalának. – A szakaszgyőzelmet már a Monte-Carlo Rallyn sikerült elérni, de murván is szeretnék szakaszt nyerni. Idén szeretnék úgy vezetni, hogy folyamatosan legyen esélyem a dobogóra, ennek ellenére nem szeretnék semmi hülyeséget elkövetni, nem szeretnék túl sokat kockáztatni.”
Miután sebességváltó problémával küzdött a Svéd Rallyn, Greensmith értékelte azt a teljesítményt is.
“A Svéd Rallyval kapcsolatban vállalom a felelősséget, mert az első nap nem sikerült jól. Voltak az autóval is problémák, és én sem nyújtottam elég jó teljesítményt. Miután egy norvég versenyen készültem arra a versenyre, magabiztos voltam, de még sem sikerült jó teljesítményt nyújtani. Ha a nehéz péntek után valaki felajánlotta volna az ötödik helyet, örömmel elfogadtam volna. Két ötödik helyezést követően a harmadik helyen állunk a bajnokságban, ha Sébastien Loeböt nem számítjuk. Továbbra is egyenes kell tartanom a fejem és folytatni a megkezdett munkát. A következetesség volt az egyik fő erényem az elmúlt 12 hónapban, és továbbra is szeretném elérni a dobogós eredményt.”