back to top
2024. november 28. 00:32
Kezdőlap Blog Oldal 1060

Velenczei Ádám tényleg visszatér

0

Autóbemutatóval és két napos teszttel kezdte a 2022-es rali szezont Velenczei Ádám, aki új navigátorával, Vánsza Zsolttal szeretne év végén a dobogóra állni. Balszerencsés év után, a hibákból tanulva állnak rajthoz a szezonnyitó Salgó Rallyn, ami hazai versenye a szécsényi pilótának – áll a csapat közleményében. 

Győrben mutatta be az idei évre szánt versenyautóját Velenczei Ádám és új navigátora, Vánsza Zsolt. Az ezüstben pompázó SKODA Fabia Rally2 EVO mellett először a 2021-es esztendőről esett szó.

„Egy hullámvölgynek nevezném a tavalyi évet, amit félretettünk és újult lendülettel vágunk a mostani szezonnak. Az év eleji borulásunk az egész éves szereplésünkre rányomta a bélyegét. Ugyan voltak jó részidőink, de valami hiányzott, hogy odaérjünk az elejébe.” – mondta az autó mellett Ádám a bemutatón.

„Ez lesz a harmadik év, hogy SKODÁ-val versenyzek. Szerencsések vagyunk, hogy – partnereinknek hála – ebben a szezonban is ilyen komoly technikával versenyezhetünk. Vannak már jó alapbeállításaink szinte minden pályára.

A Topp-Cars Rally Team tökéletes munkát végzett az elmúlt két szezonban, nem volt kérdés, hogy idén is velük indulunk a bajnokságban. Rajtunk fog múlni a jó eredmény. Nem lesz könnyű ez az év sem, hiszen komoly mezőnyben versenyzünk. A norvég világbajnok mellett több, korábbi abszolút bajnok is indul és sokan esélyesek a dobogó bármelyik fokára.”

Vánsza Zsolt az elmúlt években főként a bal oldalon volt látható versenyautóban, de nem ismeretlen számára a navigátorkodás, hiszen hat éven keresztül diktálta a kanyarokat Hevesi Istvánnak.

„Örülök, hogy most itt lehetek! Régóta ismerjük egymást Ádámmal, jó barátok vagyunk. Ő és csapata készítette fel a versenyautómat, amikor a kormány mögött ültem. Rengeteget segített, most pedig együtt próbáljuk meg a legjobbat kihozni magunkból.”

Nyolc versenyből hatot értékelnek az idei bajnokságban. „Szeretnénk mindegyik futamon rajthoz állni.” – vette vissza a szót Velenczei Ádám. „Sokat dolgoztunk azon, hogy biztos háttérrel tudjunk elindulni, minden futam előtt tudjunk tesztelni és ne kelljen biztosítás nélkül versenyeznünk.”

A nógrádi pályák hazainak számítanak a szécsényi születésű pilótának. „Különböző jellegűek a szakaszok, de vannak elképzeléseim, hogy milyen beállítások lesznek a megfelelőek. Két napos teszttel készültünk a versenyre. Azt hiszem nyugodtan tudunk odaállni a rajthoz. És bízom benne, hogy a komoly mezőny ellenére ott tudunk lenni a dobogón és ez a cél egész évben!”

A versenyen kilenc gyorsasági szakasz, összesen 104 versenykilométer vár a több, mint 70 autót számláló mezőnyre. Remélhetőleg sokan szurkolnak majd a pályák szélén és sokan meglátogatják a versenyzőket a salgótarjáni Főtéren felállított szervizparkban szombaton, március 25-én.

Kövesse csapatunkat a Facebookon

A csapat partnereinek köszöni a segítséget!

Kiadja: Dudás Endre, a Velenczei Ádám – Vánsza Zsolt páros sajtófelelőse

Molnár István polgármesterrel indul a jobbegyben…

0

Újból beszáll a rali ringjébe a Molnár István – Fekete Zsolt kettős, akik több éves barátsággal a hátuk mögött… ismét a Salgó Ralin állnak rajtvonalhoz, előfutóként – áll a csapat közleményében.

Mikor ültetek először együtt versenyautóban?

– Ha jól emlékszünk, akkor 2017-ben fertőztem meg Zsoltot, mikor eleget tettem egy fantasztikus felkérésnek, miszerint Salgótarján polgármestere navigálna nekem egy Citroen C2R2-ben. Mondanom sem kell, hogy mindketten nagyon jól éreztük magunkat. Tudjátok, mint a Casablancában: „I think this is the beginning of a beautiful friendship…”, vagyis „Azt hiszem, ez egy gyönyörű barátság kezdete…” volt, ami azóta is tart – mondta Pisti jókedvűen. 

 

Pisti, te mióta versenyzel egyébként?

– De jó, hogy nem az életkoromat kérdezted, szóval nyugodtan rávághatom a választ…olyan 2000 környékén kezdődött a rali iránti vonzalmam, és ez napjainkban is tart. Így időnként összedugjuk a fejünket a csapattal és Zsolttal, aztán simán csak jól érezzük magunkat valamilyen versenyautóban, valamelyik futamon, ahol én vagyok a pilóta, Zsolt pedig az alkalmi navigátorom.

 

Most mivel indultok előfutóként Salgótarjánban?

– Egy ideje a saját Mitsubishimmel csapatjuk, de egyébként több típust is volt már lehetőségünk kipróbálni… egy-egy verseny erejéig. Viszont most kapott egy kis fejlesztést erre az idényre a versenyautóm, ezért mint előfutók leteszteljük, hogy minden rendben legyen az élesbevetéseken a továbbiakban.  

 

Akkor ez egy szezonindító tesztautózás lesz?

– Igen, ez tökéletesen megfelel annak, aminek szánjuk. Szeretnénk Zsolttal és a csapattal minden percét élvezni a versenynek, miközben kitapasztaljuk mit bír jelenleg a technika, és egyúttal ráhangolódunk a 2022-es évadra. 

 

Szöveg: Tiba Anita

Fotók: Molnár István

 

Herczig teljes szezont megy az ERC Clio Trophyjában

0

Herczig Patrik és Bán Viktor 2022-ben a Rally Európa-bajnokság Clio Trophy kategóriájában indul ebben a szezonban, adta hírül a Herczig Autósport. Az ERC öt futamán kiírt kupában egyforma Renault Clio Rally5 versenyutókkal indulnak a résztvevők.

Az év második ERC versenyén, az Azores Rallyn Herczig Patrik és Bán Viktor számára is megkezdődik a rally szezon. A páros a tavalyi Rally Hungaryn már megismert Toksport WRT csapattal versenyez majd a Clio Trophyban.

„Autóversenyző szempontból egy kicsit unalmas volt a tél. Minden nap visszaszámoltunk, mikor állhatunk már rajthoz. Az elmúlt hónapokban azonban többféle opciónk is volt, hol tehetjük ezt majd meg.

Volt A, B, C verziónk, de a pulzusunk akkor ugrott igazán nagyot, amikor végre összeállt, hogy az Európa-bajnokságon mehetünk és ráadásul egy teljes évet. Ezt óriási lehetőségként élem meg, mert már a pályafutásom legelején alkalmat kapok a nemzetközi rutin megszerzésére.

Ráadásul mindezt öt olyan futamon tehetem meg, amelyek mindegyike közel áll a szívemhez. Nagyon boldog vagyok, hogy elindulhatok és ott lehetek a tavaly már megismert csapattársak között” – mondta Herczig Patrik.

A 2021-ben életre hívott sorozatban egyforma Rally5-ös Renault Cliokkal versenyeznek a párosok. A szervizt, az üzemanyagot és a Michelin abroncsokat is a Toksport WRT biztosítja, így garantált, hogy a technikában nem lesz különbség a résztvevők közt. Herczig Patrik attól sem tart, hogy a Rally5-ös autó visszalépés lenne a tavalyi Rally4-es versenyautók után.

„Papíron lassabb az autó, hiszen a motor, a futómű és a fék „egyszerűbb”. Viszont az adatok, a saját személyes tapasztalataim és a videók alapján is azt gondolom, nincs jelentős különbség.

Nagyon jó lesz ezzel az autóval versenyezni. Az autó előnye, hogy nagyon kevés paramétert lehet állítani a futóművén, és ha ezeket a beállításokat gyorsan megtaláljuk, akkor szinte már „csak” a vezetéstechnikámon, az itineren, a választott abroncsokon, az időjáráson, és még számtalan tényezőn múlik, hogyan versenyzünk.

Abban a tanulási folyamatban, amiben jelenleg vagyunk, ez ideális. Illetve a versenytársainkhoz is jobban tudjuk majd hasonlítani a teljesítményünket.”

Az Azori-szigeteken nyolc páros indul a Clio Trophy by Toksport WRT kategóriában. Közöttük lesz a tavalyi bajnokság második és harmadik helyezettje is, így Patriknak és Viktornak tapasztalt ellenfelekkel is fel kell vennie a versenyt. Ráadásul az első futam az egyik legnehezebb, összetett kihívás vár a Herczig Autósport versenyzőire.

„Az időjárás az Atlanti-óceán szigetén igencsak kiszámíthatatlan. Sokszor esik az eső, a hegyekben köddel is találkozunk, a talaj is folyamatosan változik. Rengeteg belső kamerás felvételt néztem, apával is átbeszéltük a kritikus részeket, és Viktor is nagyon sokat dolgozott a felkészülés során.

Itt ráadásul van olyan gyorsasági szakasz, ami 24 kilométeres. A jelenlegi tapasztalatommal ez nem lesz könnyű, hiszen több mint 20 percen át kell végig koncentrálnunk. Emellett az is kihívást jelent majd, hogy sokszor szűkek a pályák, két partfal között kell mennünk, így nagyon pontosan kell vezetni.

Mindezek a kihívások azonban csak még inkább ráerősítenek az érzésemre: szuper jó lesz ott lenni és versenyezni” – részletezte a feladatot Herczig Patrik.

A felkészülés során egy szokatlan kihívással is szembe kellett néznie Herczig Patriknak. A keddi elutazás előtti hétfőn még egy komoly történelem dolgozat is várt a fiatal pilótára, ráadásul a kéttannyelvű gimnáziumban ezt németül kellett megírnia.

A feladatot Patrik becsülettel teljesítette, így most már „csak” élete első ERC futamán kell helytállnia. Eredménykényszer természetesen nincs, a lényeg a tapasztalatgyűjtés. Még akkor is így van ez, ha a Clio Trophyban az első négy helyezett a bajnoki pontok mellett pénzdíjat is nyer, az év végi győztes pedig a 2023-as szezonban három futamon indulhat a csapat által felkészített Renault Clio Rally4-gyel.

Herczig Patrik
foto: Herczig Autosport

Hibján Józsefék kikapcsolják a robotpilóta üzemmódot…

0

Salgón remélhetőleg már csak a versenyzésre kell koncentrálnia Hibján Jocinak és Szollár Csabinak, nem úgy, mint Orfűn, ahol önállósította magát a Ford. Bár még így is 3. helyen végeztek a srácok. 

 

Orfűn voltatok hétvégén tesztelni, volt egy kis technikai gondotok, sikerült azóta orvosolni?

– Mindenképpen hasznos volt az indulás ezen a kis versenyen, mert a technika ördöge most villamossági problémákat küldött számunkra. Sajnos ezért kicsit szenvedősre is sikeredett, de rajta vagyunk, hogy kibogozzuk a szálakat, hogy mégis mi lehet a Fordnak a baja. Jelenleg még nincsen rajtprogramunk, elment a kihangosítás, megszűnt a főáramkör, folyamatosan átkapcsolt etap üzemmódba a kocsi a gyorsasági szakaszon, teljesen önálló életet élt. Szeretném visszakapni az irányítást felette, hogy én csináljam, amit kell, nem pedig a versenyautó. Nincs szükségünk robotpilóta üzemmódra. 

 

Harmadik helyen végeztetek most Orfűn és tavaly Salgón is. Elégedettek lennétek hasonló eredménnyel a hétvégén?

– Persze… örülnénk, hiszen annyira nem volt jó még a kocsink előző évben sem, így mindent elölről kellett kezdeni teljesen az alapoktól. Olyan, mintha most ülnék először benne. Főleg egy ilyen mezőnyben, ahol nagyon-nagyon jó pilóták és autók lesznek az ellenfeleink. Erősnek gondolom az idei RC4 kategóriát, ezért mindkettőnk nevében mondhatom, hogy egy harmadik hely kiváló lenne részünkre. Kíváncsian várjuk, hogy milyen élményekkel gazdagodunk ebben a szezonban. 

 

Idén marad a Ford és a további tapasztalatgyűjtés?

– Igen, nem titkoljuk, hogy van még mit tanulni az új autóval kapcsolatban, de mindent megteszünk, hogy fejlődjünk. A tesztet is arra szántuk, hogy még jobban érezzük majd az autóban magunkat. A kocsi jó, és nagyon sok van benne, és lehet vele gyorsan menni, de sajnos mi még nem bírunk el úgy vele, mint anno mondjuk a Citroennel vagy a Peugeottal. Teljesen más ezzel versenyezni, és technikailag is próbáljuk kihozni belőle a legjobbat. 

 

Belőttétek magatokat nagyjából, hogy hová fértek majd be RC4-ben?

– Az év első pár futama után okosabbak leszünk, a tavalyi bukásból legalább már átlibbentem, azzal nem foglalkozom, viszont ténylegesen a technika az, amin még tornáznunk kell, hogy olyan legyen, amilyennek szeretnénk. Amikor ez meglesz… és felhőtlenül csak a viadalra kell figyelnünk, akkor újból előjön az eredménycentrikusság, remélhetőleg a jó eredmények sem lesznek távol tőlünk. 

 

Partnereink segítségét köszönjük!

 

Szöveg: Tiba Anita
Fotó: FastRacers.hu

 

Legendás helyszíneken folytatódik Rácz Gergő felkészülése a brit MINI CHALLENGE-re

0

Az első, Brands Hatch-en megtartott tesztnap után Rácz Gergő a héten visszatér a legendás versenypályára, majd az idénynyitó helyszínén, a Donington Parkban folytatja a felkészülést a 2022-es brit MINI CHALLENGE-szezonra. Az első és a második tesztnap között edzőtáborozással és szimulátoros gyakorlással töltötte a napjait. 

Visszatekintés az első tesztnapra

Milyen érzésekkel hagytad el a pályát az első tesztnap után?

Nagyon izgatottan keltem fel. Amikor kiértem a pályára, akkor világossá vált, hogy teljesen más autó vár, mint amihez otthon hozzászoktam. A coach-om, Jiggy és az egész csapat nagyon kedvesen fogadott. Az első négy edzés alatt mindig látszott, hogy miben tudunk fejlődni, de annak ellenére is sokat le tudtunk faragni a köridőből, hogy használt gumikon mentünk és Jiggy mellettem ült. Nagyon elégedett voltam a tesztnappal és azzal, hogy ez elsőre így sikerült, az a cél, hogy innen folytassuk a munkát. 

Sok újdonságot tartogatott számodra az autó, néhányat fel tudsz eleveníteni?

Sokkal erősebb a Suzukinál, ehhez még nem szoktam hozzá, ráadásul slick gumikat használunk. A szekvenciális váltóval is másként kell bánni, a korábbiaknál sokkal egyszerűbb, de az autó maga jóval agresszívabb és nehezebb vezetni. 

Legendás helyszínen, Brands Hatch-en kezdted a felkészülést, egy kicsit megérintett már az angol motorsport kultúra hangulata?

Ez egy klasszikus helyszín, az emberek és az autók révén is érezhető, hogy most egy másik világba csöppentünk. Már elsőre megtetszett és várom a további alkalmakat, bízom benne, hogy ezt még sokáig folytatni fogjuk. 

Fotó: MOTAM

Szimulátoron gyakoroltál a tesztnap előtt, milyennek találtad a pályát és mennyire volt hasznos a felkészülésnek ez a formája?

A szintkülönbséget egyáltalán nem adta vissza még a legprofibb szimulátor sem, de a nyomvonal betanulására így is tökéletes. Az autó is más volt, viszont a csapat értékelte, hogy gyakoroltam a ballábas fékezést és a kormánymozdulatok finomítása érdekében is hasznos lehet a szimulátor, a továbbiakban is. 

Milyen terveid vannak a következő tesztnapokra?

Ott szeretném folytatni, ahol abbahagytuk, ugyanilyen lendülettel fejlődni, hogy minél hamarabb felzárkózhassunk az élmezőnyhöz. Legközelebb már egyedül is fogok menni az autóval, kiderül, hogy mennyit sikerül gyorsulnom a második tesztnap során.  

Fotó: MOTAM
Felkészülés Lappföldön

Az első tesztnap után Geri négynapos edzőtáborba utazott Lappföldre, ahol a tradicionális téli sportok mellett motorosszánnal és jéggokartozással is fejlesztette az erőnlétét. A versenyszellemet sem szorította a háttérbe, a finnországi Frozen Ringen idei körrekordot futott, ezzel megelőzte az eddigi csúcstartót, aki a Ferrari korábbi F1-es dobogós helyezettje, Mika Salo volt. 

Érdekességek Rácz Gergőről

„Az autósport szeretetemet édesapámtól örököltem, aki raliversenyző is volt, és kisgyerekként minden versenyre magával vitt. Amikor viszont elmondtam neki, hogy én is versenyeznék, kijelentette, hogy szó sem lehet róla! Ezután nagyon sok sportot kipróbáltam, köztük apa fradis múltja miatt a focit is, de végül csak visszajutottam az autóversenyzéshez.”  

Auriollal versenyezhet Fourmaux

0

Igen komoly névsor került nyilvánosságra, akik indulnak a mexikói Nemzetek Rallyján. A listán egyaránt megtalálhatóak a jelen és a múlt nagy rallysztárjai is. 

A francia csapatból már ismert volt az M-Sport versenyzőjének, Adrien Fourmaux-nak a jelenléte, míg társa Didier Auriol lesz, aki három francia bajnoki címe mellett 1994 rally világbajnoka. 

A spanyol csapatban a Fafe Rally győztese, a 2017-es JWRC és WRC 3 világbajnoka, valamint a 2020-as spanyol murva bajnok, Nil Solans, és a 2019-es és 2020-as spanyol bajnok Pepe Lopez kap helyet. 

Az olasz csapatban Andrea Mabellini és a Fafe Rallyn kitűnően autózó Alberto Battistolli indulhat. 

A német csapatot kissé ismeretlen versenyzők fogják alkotni, az Opel és a Suzuki korábbi gyári versenyzője, Niki Schelle, valamint a tavalyi román aszfaltos bajnok, Sebastian Barbu fogja alkotni. 

A norvégoktól szintén ismert volt már Mads Ostberg indulása, aki mellé a 2015-ös és 2017-es norvég bajnok Eyvind Brynildsen csatlakozik. 

Japán is részt vesz a Mexikói versenyen mégpedig Hiroki Araival és Ishii Hironaoval.  

A finn csapatból Harri Rovanpera, míg a britből Matthew Wilson neve ismert csak eddig, 

Az április 1-3. közötti Nemzetek Rallyjának teljes nevezési listája később kerül nyilvánosságra. A mexikói versenyen összesen 16 szakaszt kell teljesíteni a versenyzőknek, a versenytáv pedig 229,63 km lesz. 

Idén is a Horváth Rallye Ase nyert Orfűn

0

2021 után 2022-ben is a Horváth Rallye Ase versenyzője nyerte az Orfű Rally3-at. A csapat egyik szeme sír a kiesők miatt, a másik szeme pedig boldog, hogy ilyen jó csapattal állnak ki versenyezni.

„A csapat Hondájával induló Kis Pisti teljesítette az Orfű Rally-t, minden szabályt betartott, pont az tette, amit egy előfutónak meg kell tenni. Néztük az idő eredményeit, ami a Rally3-ban abszolút harmadik helyére lett volna elég. Azt gondolom szép visszatérés lett ez így Pistitől és az elmondása alapján tökéletesen elégedett volt mindennel” – kezdte az Orfű Rally értékelését Németh 16V Péter.

Fotó: Sári Péter / #Rallyhearthu

„Hasonlóan Pistihez Novák Tamásék is minden reményünket túlszárnyalták. Kihoztak mindent, amit ebből az autóból lehet. A Historic Bajnokságban abszolút negyedik helyezés mellett megnyerték az E1-es kategóriájukat és az E korcsoportjukban másodikok lettek. Nagyot küzdöttek a legnagyobb ellenfelükkel a Mang – Béres párossal és végül a dobogó tetejére állhattak fel.” 

Fotó: Sári Péter / #Rallyhearthu

Rally3-ban volt két kiesőjük, de Zákányi Janika feledtette velük a rossz élményeket, hiszen megnyerte a versenyt.

Fotó: Sári Péter / #Rallyhearthu

„A Rally3-ban a Suzukis versenyzőink is nagyokat harcoltak egymással a P11-es kategóriában, hol Buris, hol Orsós volt előrébb az eredmény listán. Ezekkel az autókkal ebben a kategóriában ez a valós eredmény, hiszen a GTI-kel nem lehet felvenni a versenyt. Az elején azt kértem tőlük érjenek célba és ők ezt meg is tették. Sajnos nem volt ilyen szerencséje a két kieső párosunknak. Kovács Rolandéknak megállt a vadonatúj motorja az első gyorsaságin, amit nagyon sajnálunk. A Baracsi Zsoltot pedig én kértem, hogy álljon ki, hiszen a frissen összerakott BMW-ben beesett a fékpedál, a főfék munkahenger ment tönkre. Nem szerettem volna kockáztatni semmit, nem akartuk, hogy nagyobb baj legyen. Zákányi Janika előtt emelem a kalapom, már nagyon régóta vártunk erre a sikerre.

Fotó: Sári Péter / #Rallyhearthu

Mondhatjuk a fiúk rajt-cél győzelmet arattak, csak az utolsó szakaszon engedtek ki picit, de akkor már nagy volt az előnyük. A sokkal erősebb ellenfelek között hozta a maximumot és ezzel megszerezte élete első abszolút győzelmét. Tavaly is a mi csapatunk nyerte az orfűi Rally3-at és az a dolog pikantériája, hogy ez ugyanaz a motor volt abban a kocsiban is. Boldog vagyok, hogy ilyen összetartó csapatunk van, hogy mindenki segített mindenkinek” – zárta a beszélgetést Németh 16V Péter.

Fotó: Sári Péter / #Rallyhearthu

A folytatásban irány a Boldogkő Rally, ahol a Rally1-es versenyzők is elkezdik a szezont.

Fotó: Sári Péter / #Rallyhearthu

Köszönjük Partnereinknek a segítséget!

Fotó és szöveg: Sári Péter / #Rallyhearthu

Legnehezebb szezonja előtt Kajetanowicz

0

Kajetan Kajetanowicz idén a WRC2-ben áll rajthoz, miután tavaly csak egy hajszállal maradt le a világbajnoki címről a WRC3-ban. 

A háromszoros Rally Európa-bajnok és navigátora, Maciej Szczepaniak idén a WRC2-ben áll rajthoz egy Skoda fabia Rally2 evóval, miután tavaly a Monza Rallyn kikapott Yohan Rosseltől a WRC3 világbajnoki címéért folytatott csatában. 

Kajto tavaly a Monza Rally utolsó szakaszát a WRC3 élén állva kezdhette, ám a Power Stage-en Yohan Rossel megelőzte, így a francia versenyző lett a világbajnok. 

A 43 éves versenyző idén a WRC2-ben fogja folytatni, ahol többek között az M-Sport és a Hyundai Motorsport versenyzőivel kell megküzdenie. 

“Úgy tűnik ez lesz karrierem legnehezebb szezonja, de mindig arról álmodtam, hogy gyári versenyzők ellen versenyzek – mondta Kajetan Kajetanowicz a WRC hivatalos oldalának. – A rallysportban tapasztalható érzelmeket nem lehet más sporttal összehasonlítani, és szeretek a határon vezetni. Motivált vagyok az új szezon előtt és készen állok a csatákra.” 

Kajto a Horvát Rallyn kezdi szezonját, a felkészülés érdekében pedig a hétvégi horvát szezonnyitó bajnokin, a Quattro River Rallyn is rajthoz áll. A további WRC2-es programról még nem született döntés. 

Kajetanowicz 2015 és 2017 között sorozatban nyert három Európa-bajnoki címet, majd a WRC-ben folytatva 2019-ben második lett a WRC2-ben, amit egy évvel később a WRC3 harmadik helye követett, tavaly pedig ezt javította a második helyezésre. 

Csomós Mixi Rally5-össel indul a Salgó Rallyn

0

Alig két héttel a sikeres rally Európa-bajnoki bemutatkozásuk után Csomós Mixi és Nagy Attila visszatérnek a gyökereikhez és a Takács Motorsport Renault Clio Rally5-ösével állnak rajthoz a Salgó Rallyn. A Skoda Fabia R5 után a belépőszintű autót nem hogy nem érzik visszalépésnek, de legalább annyira várják, mint korábban a Fafe Rally Eb-futamot. 

A kapcsolat még 2018-ra nyúlik vissza, amikor a Csomós–Nagy páros a Szilveszter Rallyn a Takács Motorsport Skoda Fabiájával mehetett először R5-ös autóval. Amikor pedig idén megérkeztek a műhelybe az új Rally5-ös Cliók, akkor Takács Attila ajánlotta fel Mixinek, hogy próbálja ki a Salgó Rallyn.

„Azonnal igent mondtam, nem is gondolkoztam rajta – mondta Csomós Mixi. – Bármilyen autóval szívesen versenyzünk, ez a Clio pedig nagyon jónak tűnik. 

A hétvégén volt egy francia bajnoki futam, ahol 35–40 ilyen autó ment. Ott volt, aki a Rally4-eseket is verte vele. Egyértelműen azért megyünk a Salgóra, hogy nyerjünk, de megmondom őszintén, nagyon kíváncsi vagyok rá, hogy mit tud egy ilyen modern technika. 

Fotó: Makai Gergely // MGR Images

Még nem vezettem az autót, csütörtökön fogunk tesztelni. A beállításokkal nem nagyon kell foglalkozni, mert eleve úgy fejlesztették a Rally5-ösöket, hogy a hasmagasságon kívül szinte semmit nem tudsz állítani, mindenki egyforma autóval megy. 

Jó lesz itthon versenyezni, nagyon sok szeretetet kaptunk a szurkolóktól, remélem örömet szerzünk nekik is, hogy láthatnak minket a Salgó Rallyn.“

Mixi nagyon rá van pörögve a Rally5-ös Clióra, ez nem is kérdéses, de navigátora, Nagy Attila sem kevésbé, ő azt sem bánja, hogy a Salgó Rallyval egy hétvégén zajló Azori-szigetek Rally helyett inkább itthon indulnak. 

Fotó: Csomós Mixi

„Hatalmas kaland lesz, nagyon szeretem az elsőkerekes autókat – mondta Attila. – Jó lesz visszatérni oda, ahol három éve versenyeztünk. Mi akkor 2015-ös fejlesztésű technikával indultunk, ez a Clio sokkal modernebb. Nagyon várom a versenyt és kíváncsi vagyok rá, hogyan fogunk szerepelni. Mixi egyértelműen nyerni akar, de ő minden versenyre így készül. 

Nekem navigátorként nem nagyon lesz más a dolgom a Salgó Rallyn, mint Portugáliában az Eb-futamon. Most is ugyanúgy készülök, talán annyival könnyebb, hogy a térképeket most nem kell megtanulnom, mert minden a fejemben van. 

Egyáltalán nem bánom, hogy most itthon megyünk és nem az Eb-n. Nagyon nagy kihívás lesz ez az autó és jó lesz újra a szurkolókkal találkozni.“

A Salgó Rally hivatalos eredményei itt követhetők.

Merencsics Árpádék elégedettek az eredménnyel

0

Harmadik helyen zárta az orfűi ORB 2WD teszt versenyt a Merencsics Árpád – Kondella-Fülep Edina duó.

A páros a rábaringi teszt után most ült másodjára a Peugeot 208 Rally4 autóban, amivel az idei évben a Mitropa Kupa versenyein indulnak majd.

„Jó verseny volt, nem volt csúszás, nagyon jól éreztük magunkat a kocsiban. Az első körben nem megfelelő gumikon és rossz futómű beállítással mentünk, de ezeket a hibákat a második körre kijavítottuk és mindjárt jobban sikerültek a szakaszok. Sajnáljuk, hogy a hármas gyorsasági etap lett, az sosem jó dolog, ha valakivel történik valami. Úgy érzem sokat tanultunk ezen a versenyen is és szoktuk az új autót” – árulta el a verseny után Merencsics Árpád.

A tesztelés volt a fő célja, hogy Orfűn indultak. Szeretnék teljesen belakni az autót a külföldi versenyeik előtt.

„Edina most is nagyon jól tette a dolgát, minden beállítást és guminyomást feljegyzett, hogy a későbbiekben gyorsabban tudjunk reagálni az esetleg rossz beállításokra, vagy guminyomásra. A hiba bennem keresendő, mert úgy érzem magas elvárásokat állítottam magam elé, de nem tudtam mindenben megfelelni. Ennek ellenére minden szuper, a verseny végén még kupát is kaptunk. Fantasztikus hétvége volt újra együtt a csapattal, köszönök mindent Kondella Petinek” – tette hozzá Árpi.

Folytatás májusban, az Opatija Rallyn fognak indulni. Szeretnék jól érezni magukat és tovább fejlődni az autó terén.

A csapat együttműködő partnereinek köszöni a segítséget!

Fotó és szöveg: Sári Péter / #Rallyhearthu