back to top
2024. november 27. 22:43
Kezdőlap Blog Oldal 1061

Kovalainen komoly rallyversenyt nyert

0

Pályafutása legjobb rally eredményét érte el 2008-as Forma–1-es Magyar Nagydíj győztese, Heikki Kovalainen, aki egy Skoda Fabia R5 volánja mögött nyerte meg a Shinshiro Rallyt, a japán bajnokság nyitófutamát. Nem kis meglepetésre vezeti a bajnokságot. 

„Első abszolút győzelmem a japán rallybajnokságban és az első győzelmem a Skoda Fabia R5-tel. Kicsit váratlanul ért, de a verseny minden szakaszát élveztem! Nagyon nagy köszönet a csapatnak és navigátoromnak Sae Kitagawának“ – írta Kovalainen közösségi oldalán. 

A finn versenyző 2007 és 2013 között 112 Forma–1-es futamon indult, legjobb eredményét a 2008-as Magyar Nagydíjon érte el, amelyet a McLaren csapat színeiben, Lewis Hamilton csapattársaként megnyert. 

2015-ben nyergelt át a japán Super GT-bajnokságra, ahol előbb a Lexus, majd a Toyota színeiben indult. 2016-ban bajnok lett. 

Rally karriere, a legtöbb finn Forma–1-es versenyzőhöz hasonlóan az Arctic Rallyn kezdődött még 2015-ben, ahol egy Ford Fiesta R5-tel indult. A következő évben állt rajthoz először a japán rallybajnokságban egy Toyota GT86 CS-R3-mal, amellyel több kategória győzelmet is aratott, tavaly pedig megnyerte vele a JN-2-es (kategória) bajnokságot. 

Idén váltott Skoda Fabia R5-re, amellyel az abszolút bajnokság esélyesévé lépett elő. Ha sikerülne megnyernie, akkor a 2006-os World Series by Renault és a 2016-os Super GT mellett a japán rallybajnokságban szerezhetné pályafutása harmadik (abszolút) bajnoki címét. 

A versenyen egyébként Osamu Fukunagát győzte le, aki szintén Skoda Fabia R5-tel indult. A harmadik és negyedik helyen két japán rally legenda végzett. Norihiko Katsuta, a rally-vb-n a Toyota gyári versenyzőjeként induló Takamoto Katsuta apja, egy Toyota GR Yarisszal lett a harmadik, míg a rally vb-ről is jól ismert veterán Toshihiro Arai egy Subaru WRX STI-vel a negyedik. 

Kovalainenen kívül egyébként csak japán versenyzők indultak hazájuk bajnoki futamán. 

Klausz Kristóf második lett a Rebenland Rallyn

0

Egy héttel a magyar bajnokság szezonnyitója előtt egy második hellyel melegített Klausz Kristóf és Csányi Botond az osztrák bajnokság első futamán, a Rebenland Rallyn. 

Klausz a negyedik helyen nyitott a Skoda Fabia Rally2 evóval, majd a második napon a dobogóért szállt harcba. Már majdnem elkapta a szintén Skoda Fabia R5-tel versenyző Günther Knoblocht, amikor osztrák ellenfele egy hídkorláton kiütötte a futóművét. 

A versenyt az osztrák Simon Wagner nyerte Skoda Fabia Rally2 evóval, aki hatalmas csatát vívott Hermann Neubauerrel. Már csak két szakasz volt hátra és 6,3 másodperc volt a különbség köztük, amikor Neubauer Ford Fiesta Rally2-ese műszaki hiba miatt kiesett. 

Fotó: Makai Gergely // MGR Images

A magyar páros így egyet előrelépve, a második helyen végzett. A Rebenland Rally kiváló felkészülési lehetőség volt a Salgó Rallyra, bár Klausz nem tesztversenyként tekintett rá. 

„Nem szeretem a tesztverseny kifejezést, mert mindenhova versenyezni megyünk – mondta Kristóf. – Az első körben egy kicsit elgumiztunk magunkat. Az osztrák pályákon sokkal homogénebb az aszfalt és különösen most több por is volt rajtuk, mint a magyar pályákon, ezért általában igaz, hogy eggyel puhább gumival kell versenyezni. Mi ezt nem vettük figyelembe. 

Első nap volt egy hibánk is, egy balosban megforogtunk és a bokrok lekaszálták a lámpasorunkat, amin aztán jól át is mentünk. Később meglett, de használni már nem nagyon lehet. 

Fotó: Makai Gergely // MGR Images

Az első napot a negyedik helyen zártuk. Másnap szerettünk volna a harmadikért harcolni. Az első körben sikerült is hoznunk és már úgy nézett ki, hogy le tudjuk dolgozni a hátrányunkat, amikor az ellenfelünk kiesett. 

Az első két versenyző, Wagner és Neubauer nagyon gyorsak voltak, velük nem tudtuk volna felvenni a harcot. Sajnos két szakasszal a vége előtt Neubauer autója megállt és kiesett, így némi szerencsével lettünk másodikok. 

Fotó: Makai Gergely // MGR Images

Biztos, hogy jó dolog volt a magyar bajnoki szezon előtt egy héttel versenyautóban ülni, de azért a magyar pályák mások lesznek. 

Nehéz lenne eredményre tippelni. 104 kilométer a gyorsasági táv, ami miatt nagyon rövid verseny lesz. Szerintem sokan felszívják magukat, biztosan szoros meccs lesz. Mi is szeretnénk az élmezőnyben autózni.“

A teljes végeredmény itt található.

17 Lada a Metal Race-en

0

Remek versennyel vette kezdetét a Metal Race Kupa a RabócsiRingen. Március 15-én 35 versenyző, köztük 17 ladás mérhette össze tudását.

A korai szezon eleji időpont ellenére, 35 pilóta mérte össze tudását az időmérős körversenyen, mely a legnagyobb nyomvonalú pályán zajlott számos kategóriában, külön értékelve a Slick gumival versenyzőket – áll a RabócsiRing közleményében.

A legnépszerűbb kategóriák természetesen most is a LADA kategóriák voltak ahol 17 Ladás küzdött meg egymással és a stopperrel.

Itt nem csupán a gyorsaság számított hiszen a közönség a belépőjegy mellé kapott szavazólappal, kinyilváníthatta véleményét is a leglátványosabb Ladás pilótáról, oda ítélve a Közönségdíjat a „showman” pilóta számára, sőt egy szerencsés szavazó még ajándékkal is gazdagodhatott a nap végén.

A megtett kilométerre ezúttal sem lehetett panasz, hiszen a szervezők az alapból kiírt 3×4 körön felül, ezúttal is egy 60 perces edzéssel kedveskedtek a nevezőknek, ahol lehetőség volt többször is rajthoz állni, tesztelni, autóztatni is.

Fotó: BL Sportfotó // Rabócsiring

A nap folyamán a közönség egy pillanatra sem unatkozott hiszen a versenyt az amatőr rallycross összecsapások fűszerezték meg, ahol olyan nagy nevek is rajthoz álltak mint a Zentai testvérek a közönségkedvenc Ford versenyautóikkal akik meghonosították a driftcross fogalmát.

Nagy sikert arattak a nemrégiben hadrendbe állított vadonatúj bérelhető gokartok is, amelyeket nem csupán megtekinthetett a nagyérdemű, de kicsik és nagyok akár bele is ülhettek, fotózkodhattak bennük sőt a RabócsiRing derék sportbíró még egy bemutató kört is tartottak ízelítőül.

Fotó: BL Sportfotó // Rabócsiring

Mint az ismeretes idén már bajnokság formájában zajlik a sorozat, így a nap végén díjazott pilóták, már bajnoki pontokat is zsákmányoltak. Nem késő azonban még becsatlakozni a sorozatba a következő fordulóban, hiszen rallycrossos mintára minden pilóta egy versenyt eldobhat az értékelésből, így továbbra is mindenkinek megvan az esélye hogy az első alkalommal kiírt Metal Race Amatőr Körverseny első bajnokává váljon!

Összességében egy remek versennyel indult tehát a Metal Race sorozat, ami legközelebb június 6-án folytatódik a második fordulóval ahol a rendezők újból szeretettel várnak majd mindenkit egy hangulatos autózásra!

PSZA Motorsport: Fantasztikus szezonnyitó

0

A PSZA Motorsport összes versenyzőpárosa teljesítette a szezonnyitó Orfű Rally-t, de a csapatnak nincs sok ideje az örömködésre, hiszen a nyakukon a Salgó Rally, ahol szintén több autóval vesznek részt.

„Nem emlékszem mikor volt ennyire pozitív versenyünk, hiszen az összes párosunk ott volt a célban, ami nagyon nagy elismerés számunkra, hiszen rengeteget dolgoztunk az autókon a télen és ezt most úgy látszik beérett” – kezdte mosolyogva az orfűi beszámolót Szabó Árpád. „Viszonylag nagy létszámmal vettünk rész az orfűi versenyen, a teszt kategóriában Berta Laci, Rally3-ban Domoszlai Bence és Bőhm Tibor, illetve a Rally2-ben nagyon sok versenyzőnk indult el. A Historic Bajnokságban is volt két érdekeltségünk, Zsolna Józsi és Csukovics István. Ezen párosok mellett voltak olyan versenyzők is, akik nem az egyesületünkben mentek, de mi végeztük neki a szervizelést, ilyen volt Baksai Laci és az újonnan csatlakozott Fekete Gyula is.

Jó gyorsaságikon és szép időben zajlottak a küzdelmek, csúszás nélkül lement az egész verseny és minden versenyző mosollyal tért haza.

„Születtek nagyon jó eredmények, valamint szuper részeredmények is. Amit már most tisztán lehet látni, hogy a Rally2-es Bajnokság nagyon megerősödött, nagyon sok jó autó és gyári kocsi van és természetesen jó pilótákból sincs hiány. Akik a top tízes mezőnyért küzdenek, gondolok itt Baksai Lacira, Fekete Gyulára és Mészáros Zsoltira, neki végig komoly tempót kell diktálniuk. Most ez jól sikerült nekik, ezért is várjuk már nagyon a soron következő versenyüket az Eger Rally-t” – tette hozzá Árpi.

A fiúk mellett a Rally2-es mezőnyben most mutatkozott be Szombathelyi Péter, aki most kezdte a komolyabb rallys pályafutását, korábban csak kisebb versenyeken indult. Sikeres versenyt tudhatnak maguk mögött, jól sikerült feldolgozniuk a pályákat és mindent jól összeraktak.

„Berta Laci most a Forddal indult, ami most kapott egy új fejlesztést az M-Sportól és ezen felül új beállításokat is próbálgattunk a kocsin. Minden nagyon jól működött és ezt az időeredmények is jól mutatják, hiszen közelebb tudott autózni az R5-ötök mögött. Sikeres hétvége volt, boldogok vagyunk, de nincs sok időnk, nyakunkon a Salgó Rally” – folytatta Árpi.

A Salgó Rally-n debütálnak majd a csapat Honda motoros Lada projektjei, valamint Berta Laci ezúttal a Peugeot Kupában próbál szerencsét.

„Reméljük, hogy a salgótarjáni verseny hasonlóan jó eredményeket tartogat majd számunkra, mint az orfűi. Szeretném megköszönni a szerelőinknek a hétvégi munkát, továbbá köszönettel tartozunk a családtagjainknak és a partnereinknek is” – zárta a beszélgetést Szabó Árpád.

Köszönet a csapat támogatóinak!

Fotók és szöveg: Sári Péter / #Rallyhearthu

Zsírpapa üzent a szurkolónak

0

A Salgó Rallyn debütál idén Zsíros Imre és Mészáros Sándor, akik egy versenyre hűtlenek lettek a historichoz és ORC-ben indulnak, csak hogy Zagyvaróna–Cereden mehessenek egyet. A Lada VFTS rajtkész állapotban van, bár a tréningautókról ugyanez nem mondható el. Még az is elképzelhető, hogy az LT buszt kell bevetni. Mivel Zsírpapa ősriválisa, Wirtmann nem indul a Salgón, új ellenfelet kellet találnia. 

„Annyira készülünk a Salgóra, hogy a múlt héten, ahogy mentem le Orfűre, megállt a Berlingo, ma meg a Skodán szakadt szét a féltengelycsukló, úgyhogy egyelőre nincs tréningkocsim. Az is lehet, hogy (a VW busszal) az LT-vel porolok egyet a pályákon“ – nevet Zsírpapa. 

„A VFTS rendben van. Ma vittem el Kasza Zolihoz, hogy beállítsa. Emlékszel, hogy a Szilveszter Rallyn odavertem a hátulját?

Képzeld el, Szafi, meg Jánoska kicserélték nekem a sárvédőt, a fényező srác meg olyan szépen lefényezte, hogy nem fogod megismerni a kocsi jobb hátulját. Nagyon aranyosak voltak és szeretnék nekik köszönetet mondani.“

Fotó: Zsírpapa

Eddig bírtuk Wirtmann nélkül. 

„Az öreg megnyerte az Orfű Rallyt, mondtam is neki, hogy használja ki, hogy nem vagyok ott. Most a Salgón egyetlen célom van: Zagyvaróna–Cereden akarok egy jót menni. Tudom a tavalyi időmet, annál kell jobbat menni. Majd elválik, hogy szájba tudom-e verni magamat.“

Zsírpapa szurkolótábora eddig sem volt kicsi, de a Salgó Rallyra jelentősen kibővült. 

„Új munkahelyem van, ahol rengeteg Salgótarjáni kollégám van. Mondták, hogy jönnek szurkolni és készítenek molinót. Mondtam nekik, hogy ha meglátlak benneteket a pálya szélén, akkor megállok egy kávéra. Erre azt mondja az egyik, aki Kazáron, a gyorsaságin lakik, hogy ha megállsz, akkor gyere már be hozzám egyet ebédelni. Hát ilyen kollégáim vannak. Imádom őket.“

Fotó: Zsírpapa

Zsírpapával nem könnyű komolyan beszélgetni, de minden alkalommal eljön a pillanat, amikor komolyra fordul a szó. 

„Várjál, most mondom én. Komoly arccal: Szóval, van az Etikett Print Kft., a Box Print-FSD Packing Kft. és a GQS Kft. Ők olyan aranyosak, hogy támogatnak minket, hogy tudjuk veretni a Salgó Rallyn. Nélkülük nem tudnánk versenyezni. Meg persze a családunk és a szurkolók nélkül sem.

Fotó: Zsírpapa

De nekem a szurkolók is olyanok, mintha a családom lennének. Most meg még a munkatársaim is kint lesznek, úgyhogy mindnekiért megyünk. Nagyon gyorsan fogunk menni, ha pedig gyorsan megyünk, annak látványosnak is kell lenni. Úgyhogy jöjjön minden rallyszurkoló Salgótarjánba és szurkoljon mindenkinek, aki jól megy – ezt üzeni Zsírpapa. Így jó lesz?“

Szerintetek? 

Kállai Tamás: Minden szakaszra jutott valami

0

Nem sikerült teljesíteni a szezonnyitó Orfű Rally-t a Kállai Tamás – Matics Barbara duónak, akiket a balszerencse kísértett egész hétvégén.

„Nagyon nehezen kezdődött a versenyünk, hiszen a nagy hidegnek köszönhetően nem indult be szombat reggel az autónk. Az volt a szerencsénk, hogy nem volt zárt park ferme, hanem mindenki a szervizből indult így be tudtuk húzni a kocsit” – kezdte az Orfű Rally értékelését Kállai Tamás, majd folytatta. „Az első gyorsasági szakasz kemény volt, a nagy hideg megmaradt és nem volt erre az időre alkalmas gumink. A gyorsasági végéig szinte alig tudtam az autót úton tartani.”

A második szakaszon már sütött a nap és ez meglátszódott Tomi és Barbi idején is, hiszen a Lada Kupa harmadik idejét autózták.

„A következő körben még jobban működött a gumi, de sajnos az autó megmakacsolta magát. Nagyon erős rezonancia jött a kocsiba és ha nyomtam a gázt még durvább lett. Valahogy lejöttünk a gyorsaságiról és az etapot is teljesítettük. A következő szakasz előtt sikerült megnézni mi lehet a gond és kiderült, hogy a hardy tárcsa van szétszakadva. Nagyon óvatosan, elakadásjelzővel végigmentünk a negyediken, majd a fiúk megcsinálták az autót a szervizben. A hátrányunk már nagy volt, de nem adtuk fel, gondoltuk a powerstage-en még szerezhetünk pontokat” – tette hozzá Tamás.

Nehéz versenyük volt, sokat küzdöttek a technikával és az időjárással, de arra végképp nem gondoltak, hogy nem érhetnek célba.

„A szerencse ezután sem pártolt mellénk, az ötös gyorsasági szakaszon a cél előtt másfél kilométerrel megállt az autó és nagyon erős benzinszagot éreztünk. Később kiderült, hogy a hardy tárcsa által okozott rezonancia hozta az injektor csavarok lelazulását és emiatt estünk ki. A második szakasz volt az egyetlen, amit tiszta gyorsaságinak mondhatok, ott nagyon éreztem a potenciált az autóban. A részeredmények kecsegtetők a jövőre nézve” – zárta a beszélgetést Kállai Tamás.

A csapat a következő verseny előtt átnézi a teljes autót, mert nem szeretnék, hogy a rezonancia miatt más is problémát okozzon a későbbiekben. Már nagyon vágynak a jó és sikerekben gazdag versenyzésre.

A csapat együttműködő partnereinek köszöni a segítséget!

Fotó és szöveg: Sári Péter / #Rallyhearthu

Strider Zoltán és Apkó András dobogón kezdték az évet

0

Az RC4-es kategória harmadik helyén zárta a szezonnyitó Orfű Rallyt a Gulf Racing Hungary Peugeot-os párosa, a Strider Zoltán–Apkó András duó – áll a csapat közleményében. 

A csapat jól kezdte a hétvégét, folyamatosan jó eredményeket ért el, de sajnos a végére szembe kellett nézniük a technika ördögével, aki szerencsére most sem rontott ajtóstól a házba.

„Nem vagyunk elkeseredve az eredmény miatt, hiszen már a nevezési listán lehetett látni, hogy kemény küzdelmek várhatók. Van egy Rally2-es csoport, ahol többen írták, hogy aki a tízben tud autózni, azok előtt le a kalappal” – kezdte a beszélgetést Strider Zoltán, majd hozzátette. „A kategória dobogó meg lett, ezért boldogok vagyunk, az abszolút öthöz még egy kicsi kell, de mindent meg fogunk tenni, hogy elérjük a célunkat. Volt egy – két apróbb problémánk, amiket szeretnénk kiküszöbölni a későbbiekben.”

Zoli és Andris főként a futóművön szeretne a későbbiekben finomítani, de előtte a váltójukat visszaküldik garanciális szervizre.

„A verseny előtt fel lett újítva a kettes fokozat a váltónkban és a második körben pont ez a kezdett el zajossá válni. A szervizben leengedtük belőle az olajat, amiben komolyabb fémszemcsék voltak. Nem tudjuk mi lehetett az oka, kiállni nem szerettünk volna, ezért a kettes fokozatot csak óvatosan használtuk. A kategória második hely elérhető volt számunkra, de nem mertünk kockáztatni és megelégedtünk a dobogó alsó fokával, ezért az utolsó szakaszon óvatosabban jöttünk le és az új gumikat is megtartottuk a következő versenyre” – tette hozzá Zoli.

Folytatás otthon Egerben, ami előtt szeretnének egy egész napos tesztet tartani.

„Szeretnénk egy komolyabb futómű tesztet tartani, mert úgy gondolom, a jó beállításokkal elérhető lenne a Rally2 abszolút top 5 is. Több lehetőség van a fejünkben. Lehet, hogy elindulunk az R-Cup ceredi versenyén, vagy csaplakozunk valamelyik boldogkői tesztelő csapathoz, ahová hívunk egy futóműves szakembert, aki ezen a téren tud nekünk segíteni” – zárta a beszélgetést Strider Zoltán.

A csapat partnereinek köszöni a segítséget!

Fotók és szöveg: Sári Péter / #Rallyhearthu

A HUMDA több mint ezer motorosnak szervez ingyenes vezetéstechnikai tréninget

0

Idén kétszer annyi, immár hat állomásra látogat el a tavalyi három után a HUMDA közkedvelt és nagy sikerű motoros közlekedésbiztonsági rendezvénysorozata, a Moto Safety.

A résztvevők a Pécs-Pogány repülőtéren, a mogyoródi Hungaroringen, a szegedi repülőtéren, a zsámbéki DrivingCamp vezetéstechnikai pályán, a máriapócsi RabócsiRingen és a zalaegerszegi ZalaZONE járműipari tesztpályán fejleszthetik képességeiket és éles helyzetekben szerezhetnek gyakorlatot szakértő instruktorok segítségével.

A motorosok közlekedésbiztonsága kiemelten fontos a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. számára, az elsajátítható tudás pedig rendkívül hasznos a tavasztól újra két keréken közlekedőknek. Az esemény fővédnöke Palkovics László, az autó-motorsport fejlesztéséért és a közlekedésbiztonság kiemelt kezeléséért felelős kormánybiztos.

Négyszer egy-egy órás gyakorlati tréningen és kétszer egy órás elméleti előadáson vehetnek részt a regisztrálók a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. motoros közlekedésbiztonsági napjain.

Az eseményeken instruktorok segítségével a szlalomozást, a vészfékezést, valamint az akadályok és vészhelyzetek elkerülését gyakorolhatják a jelenlévők. A sűrű forgalomban történő előrehaladással, a kanyarívekkel és a kanyarkombinációkkal is foglalkoznak majd a motorosok.

A pécsi, a szegedi, a máriapócsi és a zalaegerszegi helyszínek mindegyikén 200 motoros vehet részt a képzésen, a Hungaroring és a DrivingCamp pályák pedig 250-250 jelentkezőt fogadnak. Utóbbi két helyszínen előregisztrálhatnak majd azok, akik két éven belül szerezték meg az A, az A2 vagy az A1 kategóriás vezetői engedélyüket.

A Pécs-Pogány repülőtéren április 15-én, a Hungaroringen április 22-én, a szegedi repülőtéren május 6-án, a DrivingCamp vezetéstechnikai pályán június 24-én, a RabócsiRingen július 16-án, a ZalaZONE járműipari tesztpályán pedig augusztus 6-án lesznek ingyenes vezetéstechnikai tréningek, amelyeken összesen 1300 motoros vehet majd részt.

A képzésen érvényes műszaki engedéllyel rendelkező motorkerékpárral indulhatnak azok, akiknek megvan a megfelelő jogosítványa. A jelentkezési lehetőség néhány héttel az egyes programok előtt nyílik majd meg a humda.hu oldalon, a részletekről szintén a honlapon, illetve az Ügynökség közösségi felületein lehet majd tájékozódni. Az első tréningre várhatóan április 6-tól lehet majd jelentkezni.

– Tavasszal, a jó idő beköszöntével többnyire sok motoros jelenik meg az utakon, az autósoknak és minden közlekedőnek is oda kell figyelni rájuk, de a legfontosabb, hogy ők is megfelelően felkészüljenek. Sok motoros több hónapos kihagyás után tér vissza az utakra, számukra különösen előnyös egy ilyen képzés.

Nekik is hozzá kell járulniuk annak a célnak az eléréséhez, hogy 2050-re balesetmentessé váljon a közlekedés. A közúti balesetek több mint kilenc tizedét emberi hiba okozza, ezek a felkészültebb közlekedők, így a felkészültebb motorosok révén is jelentősen csökkenthető már most. Ezért is javaslom minden érintettnek, hogy jelentkezzen a HUMDA Moto Safety programjára – emelte ki Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, az autó-motorsport fejlesztéséért és a közlekedésbiztonság kiemelt kezeléséért felelős kormánybiztos.

– Tavaly három helyszínen; Mogyoródon, Zalaegerszegen és Máriapócson összesen 800 motorosnak szerveztünk már sikeres vezetéstechnikai tréningeket. Már az első rendezvényen látszott, hogy óriási igény van az ilyen képzésekre és tartósan segíthetünk ezzel a motorosoknak és rajtuk keresztül minden közlekedőnek.

Tavaly az egyik resztvevő olyan visszajelzést küldött, amelyben leírta, hogy miként hasznosította élesben a megszerezett tudást. A képzésen elsajátított fékezéstechnikával elkerült egy, elmondása szerint súlyos kimenetelű balesetet.

Biztosak vagyunk benne, hogy idén is nagy sikert arat a Moto Safety, ezért is dupláztuk meg a helyszínek számát. Odafigyeltünk arra, hogy országszerte számos helyszínen jelenjünk meg és a motorosok lakóhelyükhöz közeli képzést találjanak – tette hozzá Weingartner Balázs, a HUMDA Zrt. elnök-vezérigazgatója.

Zsigovits Norbert vb 5. a junior kategóriájában

0

Németországi dupla fordulóval zárult a 2021/2022-es Superenduro-világbajnokság szezonja, amely során a Junior-világbajnokság mezőnyében Zsigovits Norbert képviselte az Enduro Team Hungary színeit. A csákánydoroszlói versenyző viszontagságos futamokat teljesített, de a szezont egy 3. hellyel zárta és a világbajnokság 5. helyezettje lett. 

Az utolsó fordulójához érkezett a 2021/2022-es Superenduro-világbajnokság, amelynek Junior kategóriájában Zsigovits Norbert képviselte az Enduro Team Hungary színeit a németországi Riesában.

A KTM EXC-vel versenyző pilóta a sorozat összes fordulóján, köztük a február elején megrendezett budapesti versenyen is részt vett, majd a Junior-mezőny által kihagyott izraeli versenyen a helyi promóter meghívására a Prestige kategóriában küzdött.

Az extra verseny az edzéseken meghozta az eredményt, Zsigovits a 2. leggyorsabb volt a Junior kategóriában az időmérőn, így optimistán várhatta a szombati három futamot, amelyet rendhagyó módon egy újabb versenynap is követett, ugyanilyen lebonyolítási rendszerben, de fordított menetirányú pályán.

Zsigovits Norbert a szombati első futamon a 2. helyről rajtolt, de az első métereken visszacsúszott a 14. pozícióba, így a budapesti fordulóhoz hasonlóan ismét a felzárkózás volt a feladata. Ez az utolsó percekig jól is alakult, a csákánydoroszlói versenyző már a 7. helyen haladt, a további előrelépés viszont megakadt, amikor elesett a motorjával, de a pozíciót így is megtartotta a leintésig. 

A második rajtnál Zsigovits a 6. helyen kezdte a futamot, a második körben a farönkökön több ellenfeléhez hasonlóan elesett, ennek ellenére a 4. helyen folytatta a küzdelmet, majd szűk 4 perccel a leintés előtt már dobogós helyen hajtott. A következő percek során átmenetileg a 2. helyen is haladt, de egy perccel az időhatár előtt ismét elesett, és visszacsúszott az 5. pozícióba. 

Fotó: MOTAM

Hasonlóan viszontagságosan kezdődött a szombati harmadik futam is, Zsigovits a 13. pozícióban jött el a rajttól, de ismét bizonyította küzdeni akarását, ezzel egészen az 5. helyig jött fel az este utolsó küzdelme alkalmával, és ezúttal a futamgyőzteshez képest körön belül tudott maradni. A magyar versenyző a bajnokság utolsó versenynapja előtt az összetett 6. helyén állt 99 ponttal.  

„Az időmérőn elért 2. helynek nagyon örültem, mert úgy is sikerült elérni ezt az eredményt, hogy nem ugrottam duplát. A futamok nem sikerültek olyan jól. Az elsőben rögtön elestem a rajtnál, feljöttem a 7. helyig, aztán újra estem kettőt, de örültem, hogy be tudtam jönni.

A második futamon a második sorból ismét jól eljöttem, de a feljárón sok időt vesztettem, és az 5. lettem. A harmadik futamon a rajtom végre tényleg jól sikerült, a 3. helyen kezdtem, de aztán az első egyenesben az egyik ellenfél váratlanul másik nyomot választott, ezért elestem, és újra az utolsó helyről kellett feljönnöm. A tempóm megvolt, de a szerencse ezúttal nem állt mellém” – nyilatkozta Zsigovits Norbert.

A végére szerencse is társult a tempóhoz

A második németországi versenynapon a mezőny ellentétes menetirányban teljesítette a pályát. Zsigovits jól érezte magát az időmérőn, ennek ellenére a szombati 2. hely után az 5. helyet szerezte meg a Junior kategória időmérőjén.

Az első futam a viszontagságos szombati eseményeket idézte, a magyar versenyző ismét rajtbalesetbe került és csak a 10. helyen haladt az első kör végén, de gyorsan felzárkózott a 6. pozícióba, ahol végül leintette a kockás zászló.

A szezon utolsó előtti futamán Zsigovits a 10. helyen kezdett a rajt után, gyorsan előrelépett a 7. pozícióba, majd bő egy perccel a leintés előtt ismét visszaesett a 10. helyre.

Fotó: MOTAM

A szezonzáróra csak néhány percet kellett várni, az Enduro Team Hungary pilótája az 5. helyen jött el a rajttól, majd feljött a dobogóra, és magabiztos versenyzéssel, világbajnoki futamon elért 3. hellyel zárta a szezont, amely során az összetett pontverseny 5. helyezettje lett 131 ponttal. 

„A mai nap sem úgy sikerült, ahogy elterveztem. Az időmérőn elért 5. hellyel meg voltam elégedve, az első futamon a mátrixban elvesztettem az uralmamat a motor fölött, úgyhogy megint az utolsó helyről kellett feljönnöm, így az 5. hellyel ismét elégedett voltam.

A második futamon a második sorból ismét felzárkóztam, aztán elkezdtem egy csomót esni. Katasztrofális volt, de sikerült összeszednem magam, mert az utolsó futamon sikerült úgy menni, ahogy az összes többin is kellett volna. A harmadik futamon a harmadik lettem, a tempóm megvolt, de túl agresszív voltam mindkét napon, emiatt sok volt a hiba.

Fantasztikus szezon volt, elégedett vagyok a világbajnoki 5. helyezéssel. Dolgozunk a jövőn, szeretnék itt maradni a Superenduróban és más világbajnokságokban is indulni.”   

MRF: Erősebben térünk vissza! 

0

Nem sikerült jól az MRF Team számára a Fafe Rally, ezért az Azori-szigeteken szeretnének még erősebben visszatérni. 

Az MRF Team az idei évre leigazolta a Rally Európa-bajnokság tavalyi második helyezett spanyol versenyzőjét, Efrén Llarenát, valamint ötödik helyezettjét Herczig Norbertet, míg Simone Campedelli maradt a csapatban a tavalyi 11. helyezést követően. 

Az indiai gumigyártó csapata azonban a Fafe Rallyn sok problémába ütközött. Llarena a verseny első napján hűtőprobléma, míg Campedelli törött kerék miatt kényszerült kiállni. Herczig Norbert azonban egészen a Power Stage-ig a hetedik helyen állt, ám a záró szakaszra már nem sikerült oda érni, eltévedt Igor Bacigál navigátorral. 

“Már a kvalifikáció sem sikerült elég jól, mert szombatra tudtuk, hogy eső jön – mondta az MRF Team az ERC hivatalos oldalának. Esőben pedig minél hátrébb indul valaki murván, annál nagyobb bajban van. Ezt láthattuk akkor, amikor Nil Solans elsőként indulva egy perccel volt gyorsabb Efrén Llarenánál. Szárazon, a második napon láthattuk, hogy már az került bajba, aki elsőként rajtolt. Legfontosabb, hogy minden versenyzőnk formában legyen, nagyobb sérülést egy autónk sem szenvedett, ami örömteli.” 

Dani Sordo tavaly megnyerte az Azori-szigetek Rallyt az MRF gumikon, ami bizakodásra ad okot a csapatnak. 

“Nagyon erősen szeretnénk visszatérni! Tavaly Dani Sordo bebizonyította, hogy az abroncsaink jól teljesítenek az Azori-szigeteken, ezt várjuk idén is. Mindhárom versenyzőnk keményen dolgozik. Napi hét órát néznek belső felvételeket, és tudják mi kell a sikerhez azon a versenyen. Profi csapat vagyunk és mindenki tudja ennek a felelősségét. Van tervünk, amit meg is fogunk valósítani. A sportban néha nyersz, néha pedig vesztesz.” 

Az indiai gumigyártó csapata egész évre kész tervvel rendelkezik és tudják, hogy nem egy versenyen dől el az év. 

“Hosszú távon gondolkozunk. Lehet, hogy versenyzőink kevesebb kockázatot vállalnak, de láthatjuk, hogy a Fafe Rallyn sikeres versenyzők nincsenek az Azori-szigetek Rally nevezési listáján. Számunkra nem a határon autózás, az autók összetörése a cél. Ha túl nagy kockázatot vállaltunk volna a Fafe Rallyn, nem biztos, hogy fel tudnánk készülni a következő versenyre. Ha pótalkatrészekre kellene várnunk, nem biztos, hogy megérkeznének az Azori-szigetek előtt. Nem szerettünk volna ilyen kockázatot vállalni. A terv mindig a stabil teljesítmény volt, de most néhány problémába ütköztünk.”