back to top
2024. november 27. 19:55
Kezdőlap Blog Oldal 1062

Suninen tartalék versenyző lett 

0

Teemu Suninen idén a Hyundai Motorsport versenyzőjeként a WRC2 világbajnoki címéért harcolhat, továbbá a csapat Rally1-es tartalékversenyzője is lett. 

Teemu Suninen idén hét WRC2-es futamon fog rajthoz állni a Hyundai i20 N Rally2-vel, és a célja egyértelműen a világbajnoki cím megszerzése lesz. 

A finn versenyző ugyanakkor szeretne Rally1-es autóval is versenyezni, amire van némi esélye is, hiszen a Hyundai Motorsport fő csapatának tartalékversenyzője is lett, így ha Thierry Neuville, Ott Tanak, Oliver Solberg vagy Dani Sordo valamelyik versenyen nem tudna indulni, akkor a finn versenyző ugorhat be. 

“Amolyan tartalék versenyző vagyok a Hyundai Motorsportnál – mondta Teemu Suninen a Rallit.fi oldalnak. – Így, ha valami probléma lépne közbe, akkor vezethetnék Rally1-es autót. A legjobban a Finn Rallyn szeretnék Rally1-es autóval indulni, de lehet, hogy a csapat a WRC2-ben szeretne ott is indítani. Ha ott sikerülne nyerni, jót tenne az autó hírnevének.” 

A WRC következő versenyét Horvátországban rendezik, azonban Teemu Suninen csak Portugáliában kezdi a WRC2-es szezonját. 

Horvátországban Thierry Neuville és Ott Tanak mellett Oliver Solberg vezethet Rally1-es autót, tavaly Neuville a harmadik, Tanak pedig a negyedik helyet szerezte meg déli szomszédjaink versenyén. 

Suninen Horvátországban és Portugáliában is tavaly a WRC2 második helyén zárt, előbb a norvég Mads Ostberg, majd honfitársa, Esapekka Lappi mögött.  

Marczyk a WRC2-ben folytatja 

0

Miko Marczyk a tavalyi Rally Európa-bajnokságon megszerzett harmadik helyezés és a lengyel bajnoki cím után idén a WRC2-ben áll rajthoz. 

Miko Marczyk idén fog debütálni a WRC mezőnyében, amikor rajthoz áll a WRC2-ben egy Skoda Fabia Rally2 evo autóval. 

“Nagy örömmel jelenthetem be, hogy idén hat WRC2-es versenyen állunk rajthoz – tette közzé a fiatal lengyel versenyző. – Horvátországban, Portugáliában, Olaszországban, Észtországban, Finnországban és Spanyolországban fogunk indulni. Autónk is más festést kap, szerettem volna a lengyel színeket viselni a Skodán is a WRC-ben. Büszke vagyok csapatomra és a mellettem lévő emberekre, hogy ezt a programot össze tudtuk tenni.” 

Miko Marczyk a 2019-es és tavalyi lengyel bajnoki cím mellett az Európa-bajnokság harmadik helyét is megszerezte, miután a Rally Hungaryn a második, Lengyelországban és a Kanári-szigeteken harmadik, a Róma Rallyn, Barum Rallyn, Azori-szigetek Rallyn pedig az ötödik helyen zárt. 

A lengyel versenyző tavaly 40 ponttal maradt el a bajnok Andreas Mikkelsentől, 2 ponttal Efrén Llarenától és 16 ponttal előzte meg a kétszeres Európa-bajnok Alexey Lukyanukot. 

A lengyel bajnokságban öt győzelemmel és egy másodiki helyezéssel lett bajnok 2021-ben 50 ponttal megelőzve a 2014-es lengyel bajnokot és 2016-os ERC2 bajnokot, Wojciech Chuchalát. 

Mikolaj Marczyk navigátora idén is Szymon Gospodarczyk lesz. 

A Horvát Rallyt egy hónap múlva rendezik a Rally Világbajnokság harmadik futamaként. 

Solans nem indul az Azori-szigeteken 

0

Nil Solans megnyerte a Fafe Rallyt, a Rally Európa-bajnokság nyitó versenyét, azonban anyagi problémák miatt nem tud indulni az Azori-szigetek Rallyn. 

Georg Linamae és Erik Cais elsősorban a Portugál Rallyra készülve indult a Fafe Rallyn, és nem terveztek további versenyeket a Rally Európa-bajnokságon. 

Ellentétben Nil Solans idén szeretne Eb címért harcolni, és ehhez a kezdő lépést tökéletes teljesítménnyel meg is tette, hiszen megnyerte a Fafe Rallyt.  

A spanyol versenyző már a portugál verseny előtt elmondta, hogy nincs meg az anyagi háttere a további ERC futamokra, és bár a szezonnyitó nem is sikerülhetett volna jobban, az Azori-szigetek Rallyn már nem tud indulni. 

“Minden készen állt a második futamra való nevezéshez, kivéve az anyagi hátteret – mondta Nil Solans a Dirtfishnek. – Végül kénytelen voltunk úgy dönteni, hogy nem indulunk az Azori-szigeteken. Sajnos nincs rá elég pénzünk.” 

Nil Solans tavaly a Spanyol Rallyn a Hyundai Motorsport versenyzőjeként WRC-vel indulhatott, akkor azonban még a fiatal versenyző mögött állt a Rally Team Spain, vagyis a Spanyol Motorsportsport Szövetség. Az idei évre azonban ez a támogatás is megszűnt. 

“Az elmúlt napokban beszéltem a szövetséggel, és megtudtam, hogy a sportról gondoskodó spanyol kormányhivatal döntése miatt szűnt meg a támogatásuk. Azt mondták, hogy erről a döntésről a szövetség nem tehet. A kormányhivatal végül támogatást nyújtott a szövetségnek, de mégsem támogatnak tovább. El kell fogadnunk.” 

Solans sok támogatást kap a szurkolóktól, akik értetlenül állnak egy fiatal tehetség anyagi problémái előtt. 

“Az embereket dühíti, hogy nem tudunk versenyezni, ők azt szeretnék, ha versenyezhetnénk, mert vezetjük az Eb-t. A közösségi médiában nagyon sokan szurkolnak nekem, és ez nagyon jól esik. Szeretnénk a Kanári-szigetektől folytatni a kontinensbajnokságot, de ehhez még anyagi forrásra van szükségünk.” 

Meeke és Sordo Al-Attiyah csapatában versenyez

0

A WRC pilóták tereprallyra váltanak és az idei Dakar győztes csapatában indulnak a Katar Baján március utolsó hétvégéjén.

A Hyundai gyári versenyzője először indul tereprally versenyen március 24. és 26. között. Dani Sordo a Baja-világkupa második fordulóján a T3 Lightweight Proto kategóriában mutatkozik be egy Can-Am Maverick-kel. Az autót Nasser Al-Attiyah csapata, a Nasser Racing készíti fel. A háromszoros WRC futamgyőztes navigátorát még nem jelentették be.

Ezen a versenyen indul Kris Meeke is. A brit navigátora a tavalyi Tereprally-világkupa győztes Francois Cazalet lesz. A rutinos páros szintén az idei Dakar győztes csapatában indul. A rutinos szó nem csak a navigátorra, hanem Meeke-re is illik. A brit tavaly indult  a Dakaron a PH Sport buggyjával, két szakaszt meg is nyert, de egy kiggyulladó pótkerék tönkretette az autó elektronikáját, így kiestek.

A Katar Bajára összesen 28 autó nevezett. Ott lesz a csütörtöki rajtnál Nasser Al-Attiyah, Yazeed Al-Rajhi és Miroslav Zapletal is, tehát egészen erős mezőnyben kell hellytállnia a két ralisnak.

A versenyen két mért szakaszon 457 kilométer lesz a versenytáv. A pályák 80 százaléka murva, 15 százaléka dűne, 5 százaléka pedig sivatag lesz.

Meeke
foto: A.S.O.

Csomós Mixi és 15 Rally2-es autó a Salgón 

0

A Fafe Rally után Csomós Miklós és Nagy Attila a Salgó Rallyn is indul, azonban ők nem a 15 Rally2-es autóval indulók táborát fogják gyarapítani. 

Csomós Miklós és Nagy Attila legutóbb a Fafe Rallyn egy Skoda Fabia Rally2 evóval indultak és végeztek a 10. helyen, az ERC szezonnyitó után azonban a Magyar Rally Bajnokság első versenyén nem egy Rally2-es autóval, hanem egy Renault Clio Rally5-tel állnak rajthoz. 

A Salgó Rallyn összesen 15 páros vesz részt Rally2-es autóval. Mads Ostberg Citroennel, míg Hadik András-Kertész Krisztián, Bodolai László-Deák Attila és Jagadics Gábor-Tóth Viktor kettősök Forddal, a Klausz Kristóf-Csányi Botond, Vincze Ferenc-Németh Gergely, Osváth Péter-Papp Tamás, Velenczei Ádám-Vánsza Zsolt, Ollé Sándor és lánya, Rebeka, Trencsényi József-Verba Gábor, Tóth Tibor-Szabó József, ifj. Fekete László-Begala Tamás, Német Gábor-Velezdi Eszter és Perge György-Kovács Zoltán párosok Skodával, míg Turán Frigyes és Farnadi Ágnes Volkswagennel áll rajthoz. 

A Peugeot Kupában Hangodi Bendegúz-Bunkóczi László, Trencsényi Vince-Szegedi Máté, Vogel Adrienn-Maricsek Miklós, Viszló Csaba-Szilassy Arnold, Csoma András-Radó István, Vida Péter-Bárdos Péter és Berta László-Császár László duó küzd meg Peugeot 208 Rally4-es autóval. 

Az ORC élmezőnyében Bertalan Márton-Mózes Máté, Rongits Attila-Hannus László, Friedmann Zsolt-dr. Kovács Annamária, Cseri József-Horváth Péter és Petróczy Péter-Nagy Ádám kettősök küzdelme látható majd Mitsubishikkel. 

A mezőny nagy hiányzója Szauer Gergő lesz, aki tavaly a 2WD bajnokság győztese volt. 

A Salgó Rallyn 71 páros indul szombaton.

Araújo a legjobb versenyzőként indulhat 

0

Armindo Araújo viselheti az 1-es rajtszámot az Azori-szigetek Rally ERC futamon, miután a Fafe Rallyt nyerő Nil Solans nem indul a szezon második Rally Európa-bajnoki futamán. 

Armindo Araújo a Fafe Rally Power Stage szakaszán szerezte meg a Rally Európa-bajnokság szezonnyitójának második helyét megelőzve az észt Georg Linnamaét. A versenyt a spanyol Nil Solans nyerte, azonban mivel nem indul anyagi problémák miatt az Azori-szigetek Rallyn, így ott az egykori Mini gyári versenyző Araújo viselheti az 1-es rajtszámot. 

“Fantasztikusan sikerült a Fafe Rally – mondta Armindo Araújo az ERC hivatalos oldalának. – Megnyertük a portugál értékelést, és az ERC-ben is egészen az utolsó szakaszig a harmadik helyen álltunk, majd a Power Stage-n megszereztük a második helyet. A záró szakaszon próbáltam nagyon gyors lenni, és egyálommal ér fel, hogy sikerült a második helyen zárni. Az utolsó szakasz még az első napi nehéz körülmények után is nagyon nehéz volt. Néhányszor magunkra ijesztettünk a szakaszon, de végig koncentráltam és végül ez kifizetődött.” 

A 44 éves versenyző, aki korábban kétszer is a PWRC világbajnoka tudott lenni, szeretne az Azori-szigeteken is jól szerepelni. 

“Megpróbálok az Azori-szigeteken is jó eredményt elérni, és bízunk benne, hogy ez sikerül is. Pár év már eltelt mióta ott indultam, de sikerült nyerni s korábban azon a versenyen, így jó emlékeket őrzök az Azori-szigetekről.” 

Linnamae első dobogós eredménye FIA versenyen 

0

Az észt Georg Linnamae abszolút harmadik helyen zárta a Rally Európa-bajnokság szezonnyitó Fafe Rallyját, így először állhatott dobogóra FIA versenyen. 

A Fafe Rallyt nagyon megnehezítette a főként első napon szakadó eső, ami a második napon főként a Power Stage szakaszát tette szinte versenyezhetetlenné. A nehéz körülmények között is nagyszerűen állt helyt az észt Georg Linnamae, aki egészen az utolsó szakaszig a második helyet foglalta el, azonban a Power Stage-n végül a harmadik helyre csúszott. 

“Sajnos, az utolsó előtti szakaszon két kerekünk is defektes lett, és csupán egy tartalék gumink volt – mondta az észt versenyző az ERC hivatalos oldalának. – Az egyik kereket kicseréltük a Power Stage-re, míg a másikat amennyire csak tudtuk felfújtuk. Szerencsére kibírta az utolsó szakaszt és sikerült célba érni, de nem tudtunk gyorsan menni. A szakasz nagyon nehéz lett volna egy jó állapotban lévő autóval is, de a gumi probléma még inkább megnehezítette.” 

Linnamae navigátorát, James Morgant lenyűgözte fiatal pilótájának teljesítménye Portugáliában. 

“Jó volt látni ahogy Georg felgyorsult a verseny során és komoly veszélyt tudott jelenteni az élen csatázókra – mondta a brit navigátor. – Sokat dolgoztunk a tél során, az összhang is egyre jobb lett az autóban, és már van olyan bizalom, amire építhetünk. Bár Georg folyamatosan javul, és a csapat is fejlődik, továbbá minden jó irányba halad, de továbbra is a tanulás az elsődleges.” 

Történelem témazáróval is lehet készülni a Rally Eb-re

0

Herczig Patrik kettős teherrel készül az Azori-szigetekre, a belső kamerás felvételek elemzése mellett a hétfői történelem témazáróra is tanulnia kellett a pilótának.

„A keddi elutazás előtt hétfőn még bemegyek az iskolába, és épp egy olyan történelem témazárót írunk, ami fontos, ráadásul nagyon nagy anyagrész. Csak a tankönyben 30 oldal, és van még 15 oldal jegyzetem mellé. Viszonylag nehéz úgy tanulni, hogy tudom azt, hogy kedden már a repülön leszek, utána pedig autóba ülök, és következik a verseny. Nem könnyű a történelemre koncentrálni, úgy, hogy még foglalkoznék a belső felvételekkel, és a pakolással is” – mondta Herczig Patrik vasárnap.

Nem csak a rally, hanem a rallyversenyzők élete is változatos. Patriknak ezzel a kettős kihívással is meg kell küzdenie, ráadásul a témazáró sem lesz a szokásos, mert a kéttananyelvű iskolában németül írják a dolgozatot.

Az ERC feladat pedig az Azori-szigetek Rally lesz, ahol Herczig Patrik és Bán Viktor a Clio Trophy by Toksport WRT kategóriában indul egy Renault Clio Rally 5-tel. A sorozat öt ERC futamon lesz jelen. Az Azori-szigetek mellett a Kanári-szigeteken, a Liepaja Rally, a Róma Rallyn és a Barum Rallyn indulnak a résztvevők. Az első versenyre nyolcan neveztek, Patrikék mellett, argentin, francia, olasz, spanyol, török és német versenyzők indulnak. A tavalyi bajnokság második (Paulo Soria) és harmadik (Ghjuvanni Rossi) helyezettje is ott lesz az indulók közt, így Patrikéknak tapasztalt ellenfelekkel is meg kell küzdeniük. Igaz, az elsődleges cél számukra most a tapasztalatszerzés lesz. A versenyen újra együtt indul apa és fia, Herczig Patrik mellett Herczig Norbert is ott lesz az Azori-szigeteken.

Herczig Patrik, Rally Hungary
Kép: Makai Gergely, MGR IMAGES, Herczig Patrik, Rally Hungary 2021

 

Teodósio tüzet oltott a szabadedzés előtt 

0

A Portugál Rally Bajnokság címvédője, Ricardo Teodósio az idei évre a portugál Hyundai versenyzője lett és az i20 N Rally2 ismeretlensége miatt már a Fafe Rally elején problémát okozott magának, amikor véletlen működésbe hozta a tűzoltórendszert. 

A 2019-es és tavalyi portugál bajnok, Ricardo Teodósio 2022 előtt négy éven át Skoda Fabia Rally2-vel versenyzett, az idei évre azonban a portugál Hyundaihoz igazolt, ahol Bruno Magalhaes a csapattársa.

Teodósio számára még teljesen ismeretlen volt az idei autója a Fafe Rally előtt, így a verseny szabadedzései előtt véletlenül rossz gombot nyomott meg és beindította a Hyundai i20 N Rally2 tűzoltórendszerét.  

“Teljesen új élmény, hogy 46 évesen egy márka hivatalos versenyzője lehettem – mondta a portugál versenyző az ERC hivatalos oldalának. – Kicsit talán megkésett ez a lehetőség, de igyekszem mindent megtenni a jó eredményért és nagyon örülök a lehetőségnek. A Fafe Rally szabadedzése előtt véletlen rossz gombot nyomtam meg, mert még nem ismertem az autót és beindítottam a poroltót. A teljes utastér tele lett porral, olyan volt mintha hó lett volna. Így vissza kellett mennünk a szervizparkba, ki kellett cserélnünk az oltóanyagot, ki kellett takarítanunk az autót, és nekünk is meg kellett tisztálkodnunk. Ezt követően tudtunk csak elindulni a szabadedzésre.” 

Teodósio végül a verseny során folyamatosan egyre jobb lett, és a differenciálmű probléma ellenére is a kilencedik helyet szerezte meg végül. 

A jövő heti Azori-szigetek Rallyn pedig még jobb reményekkel indulhat, hiszen mindig a legjobb ötben tudott zárni korábban. 

Wirtmann: Fék nélküli száguldás

0

Sima rajt-cél győzelmet aratott Wirtmann Ferenc és beugró navigátora, Nyirfás Julianna, Ford Escort Mk II-essel a Historic Országos Rallybajnokság szezonnyitóján, az Orfű Rallyn. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros mind a hat gyorsasági szakaszon a legjobb időt autózta és még egy fék hiba sem tudta őket megakadályozni a győzelemben. 

„Gyors verseny volt – kezdte Wirtmann. – A Mecsek Rallyhoz képest több lassítót is kivettek, padkavédelem is kevesebb volt. Kicsit tartottam a verseny előtt a sok kihordástól, de egész jó állapotban maradtak a pályák. 

Egyedül az utolsó gyorsaságin volt egy kis problémánk. Egy felpattanó kőtől megsérült a fékrendszer. Eleinte csak szivárgott a fékfolyadék, akkor elég volt pumpálni, de miután teljesen elfolyt, nem maradt semmi fékünk.

A kézifékre sem hagyatkozhattam, hiszen az is hidraulikus. A Turi kanyartól már egyáltalán nem volt fékünk, a beíróban is csak motorfékkel tudtunk megállni. 

Fotó: Wirtmann Ferenc

Julcsi most is nagyon jól navigált, igazi profi navigátor, de a következő versenyen már újra Kerekes Jotival indulok, akit erre a versenyre kölcsönadtam Schneer Lacinak. Laci a csapatunk Gruppe 2-es Zsigulijával állt rajthoz. Betartotta, amit ígért, óvatosan kezdett és fokozatosan gyorsult. 

A csapat és a vendégeink nagy örömére egy másik legenda, Bodony Béla is visszatért hozzánk, aki megint több kiló húsból és palacsintából készített diétás ebédet, én csak egy szelet húst mertem enni, mert hátra volt még a második kör.

Fotó: Wirtmann Ferenc

Mindent egybevetve, jól kezdődött a szezon, egy kifejezetten jó rendezvényen vettünk részt. Sokan indultak historicban, de van még hely, mindenkinek csak ajánlani tudom, hogy csatlakozzon hozzánk, ha szeretnének jó hangulatban versenyezni.“