back to top
2025. augusztus 04. 21:38
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1210

    Paddon Eb-n és vb-n is indul 

    0

    Hayden Paddon hosszú szünetet követően idén megkezdi a felkészülést a jövő évi WRC2-es bajnokságra, ezért Vb és Eb futamokon is rajthoz áll. 

    Az új-zélandi Hayden Paddon a 2019-es Wales Rally óta csupán hazai versenyeken állt rajthoz, azonban jövőre szeretne visszatérni a Rally Világbajnokságra, amire már idén megkezdi a felkészülést. 

    A 35 éves pilóta az idei nemzetközi programját június 24-25. Között az olasz Alba Rallyn kezdi, amit a lett Rally Európa-bajnoki futam, a Liepaja Rally követ egy héttel később. 

    Két hét szünet után már az Észt Rally világbajnoki futamon, majd három héttel később a Finn Rallyn áll rajthoz. 

    A már biztos versenyek mellett még egy TER futam szerepel a programban, ennek helyszíne azonban csak később lesz meghatározva. 

    Paddon minden versenyen Hyundai i20 N Rally2-es autóval fog rajthoz állni.

    A nagy népszerűségnek örvendő pilóta 2018 végén került ki a Hyundai Motorsport csapatából, amellyel 2016-ban megnyerte az Argentin Rallyt.

    Rovanpera csak Neuville-re koncentrált

    0

    Kalle Rovanpera sorozatban három győzelem után a Szardínia Rallyn már nem tudott az első helyért harcolni, azonban a célt így is elérte, legközelebbi riválisát megelőzte. 

    Kalle Rovanpera azt követően, hogy a havas Svéd Rallyn, az aszfaltos Horvát Rallyn és a murvás Portugál Rallyn is nyerni tudott, Szardínia murvás útjain már túl sok időt vesztett a takarítással, ahhoz, hogy ismét a győzelemért harcoljon. Az időveszteséghez pedig az első napon történt kisebb baleset is besegített, amikor a Yaris Rally1 hátsó szárnyának nagy részét elvesztette. 

    Végül kihasználva riválisai problémáit sikerült az ötödik helyet megszereznie, valamint a Power Stage-en is második időt autózott, legfőbb riválisánál, Thierry Neuville-nél pedig kilenc ponttal többet szerzett, így a bajnokság 55 pontra növelte előnyét. Mindezt öt verseny után! 

    “Már a verseny előtt tudtuk, hogy nagyon fontos lesz a pontszerzés, és ha még Thierry Neuville-nél is sikerült többet szerezni, akkor az már elég – mondta Kalle Rovanpera. Az utolsó nap egyetlen célja az volt, hogy szerezzünk néhány pontot a Power Stage-en is. Végül sikerült négy pontot megszerezni a verseny ötödik helye mellé. Tudtuk, hogy a nyugodt, ügyes vezetés sikerre vezethet.” 

    Ezúttal nem volt hibamentes a versenye a finn toyotásnak. 

    “Az utolsó szakaszon nem voltam teljesen elégedett az autóval, sokat küzdöttem vele és volt némi problémánk a kormánnyal is. Kemény hétvége volt, melyen voltak hibáim és meleg pillanataim is, így örülök, hogy véget ért.” 

    A Toyotán belül még a problémás verseny ellenére is a legjobb versenyző tudott lenni Rovanpera. 

    A Hyundai már reggel héttől keményen dolgozik

    0

    A Hyundai első idei győzelmét aratta a Szardínia Rallyn Ott Tanak révén, ráadásul Dani Sordo a harmadik helyezéssel tette teljessé a koreai gyártó örömét, amivel közelebb került a Toyotához a gyártók bajnokságában. 

    “Nagyszerű eredményt sikerült elérnünk a hétvégén – mondta Julien Moncet, a Hyundai Motorsport csapatigazgató-helyettese. – Ez nagy siker Ott Tanaknak és a márkának is. Úgy is mondhatnám, ezzel az eredménnyel visszatértünk a gyártók bajnokságába. Ez a siker egy olyan lökést ad a csapatnak, amire már nagy szükségünk volt. Ugyanakkor tudjuk, hogy még nagyon sok munka vár ránk és semmi sem tökéletes még. Most azonban élvezzük a sikert és kicsit ünneplünk. Holnap visszatérünk a gyárba és fejlesztjük tovább az autót.” 

    És, hogy mely területen kell még a Hyundai i20 N Rally1-et fejleszteni? 

    “Gyakorlatilag minden részét elmondhatnám. Minden szinten fejlődnünk kell még. A legfontosabb az általános megbízhatóság javítása. Mindenki jól tudja, hogy milyen kemény a rallysport, ahhoz pedig, hogy eredményt érjünk el, először célba kell érni. Dolgoznunk kell az alvázon is. Mindezek ellenére Szardínián az egész hétvégén versenyképesek voltunk. Azonban az, hogy legközelebb mikor leszünk ilyen erősek, csak rajtunk múlik.” 

    A győzelem után azonban az ünnepre is marad idő. 

    “Tavaly év közepe óta nagyon keményen dolgozott a csapat. Aztán a Monte-Carlo Rallyn minden rosszul alakult. Az a hétvége borzalmas volt, és utána mindenki erőt megfeszítve dolgozott. Éppen ezért úgy gondolom, most megérdemeljük ezt az eredményt. Tehát éjfélig ünneplünk, majd utána újra keményen dolgozunk. Azt, hiszem reggel 7 órakor indul az első gép…” 

    Osváth: Bukfenc és rally Kánaán

    0

    A Rally Velenje ugyan kieséssel zárult Osváth Péter és Papp Tamás számára, de a Skodás pilóta a balesetük ellenére is pozitívan nyilatkozott a Mitropa Kupa negyedik, szlovén állomásáról.

    Az első nap az abszolút harmadik helyen kezdett a magyar bajnokság tavalyi ötödik helyezettje, majd a második nap veszítettek egy pozícMiót összetettben. Ezt a lemaradást igyekeztek behozni, de a nyolcadik gyorson picit sok volt a tempó és 3 szalmabála jelentette a végállomást.

    „Pénteken 2 gyors volt, szerintem egész jókat mentünk.” Kezdi a legelején Osi. „Nyilván a helyi versenyzőtől, Rok Turktól sokat kaptunk, de a 2. helytől nem voltunk messze. Szombaton leesett az eső és meglepődtem egy kicsit, mert nem teljesítettem úgy, ahogy elvártam volna magamtól. Veszítettünk egy pozíciót, ezért megpróbáltam jobban odakoncentrálni. Harmadszorra mentünk azon a gyorson és az esés előtti kanyarokat sokkal jobban vállaltam. Talán a fékút nem is lett volna annyira rövid, csak a sebességünk volt nagyobb: minimum 15 km/h-val gyorsabban jöttünk, mint az előző körben. Megfékeztem és már fel is úsztunk. Azonnal utasok lettünk. Keményebb helyzetek is voltak már ezen a versenyen, de mindig volt lehetőségem javítani. Ötödik padlón úsztunk el, majd eltaláltunk három bálát, ami egy beton silótárolót és egy 2 méter mély patakot védett. Egy bála 800 kiló, mi pedig simán szétütöttük őket. Az ajtók, a sárvédő, a lámpa és a lökhárító összetörtek az autón, de a cső és a tartóelemek épek maradtak.”

    A fiúk szerencsére nem sérültek meg, de 100km/h-s sebességről álltak meg nullára egy pillanat alatt.

    „Papesz oldalával érkezünk meg. Én is megütöttem magam, emiatt azt hittem, hogy a betont találtuk el és azt gondoltam, hogy Tomi sokkal nagyobb ütést kapott, talán még egy pillanatra az eszméletét is elvesztette. A becsapódás pillanatában azt hittem, hogy nincs is autó, simán el lehet majd vinni az ottani MÉH telepre, mert annyira összetört. Megálltunk, kiszálltam, mutattam volna a táblát a következőnek, aki pont addigra ért oda, de még én sem voltam 100%-ig képben. Aztán Papesz annyira magához tért, hogy mondta, hogy OK-t mutassak, mert nem kell mentő. A versenyzői összekötő előtt pedig le a kalappal, mert végig ott volt velünk és intézett mindent, amíg el nem vittek minket a mentők ellenőrzésre.”

    Ez volt a páros eddigi legnagyobb kalandja, de Osira egyébként sem jellemző, hogy, ö gyakorta törné ropira az autóit.

    „Egyszer tolattam nagyon gyorsan a Mitsubishivel, Hetvehelyen és a hátsó kerékkel találtam el egy betontuskót, de még a kaszninak sem lett baja. Az egy hihetetlen helyzet volt. A másik pedig az volt, mikor lámpa állítás közben oldalt becsúsztam egy árokba, de úgy, hogy csak a hátsó szárny törött le. Gyakorlatilag ez volt a több évtizedes pályafutásom legnagyobb esése, de hála Istenek Tomi is rendben van és az autónak sem lett nagy baja.”

    Az esés ellenére Peti csak szuperlatívuszokban beszélt a Velenje Rally-ról.

    „A legjobb! A Táj olyan szép, hogy kimész és megnyugszol. A pályák, a kanyarok, a rendezés, a szervizpark, minden rendben volt. Ez a verseny még jobban tetszett, mint Opátia! A murvát szeretem, de ez olyan volt, mint Zagyvaróna-Cered a négyzeten és az összes gyors ilyen! Igazi Kánaán! Papesz a 9.5 és fél km-es gyorson 17 oldalt írt tele. Az eső miatt az aszfalt tapadási viszonyait nehéz volt belőni, illetve volt, ahol ki voltak bójázva a kanyarok és volt, ahol nem. Tudom azt is, hogy itt nem olyan erős a bajnokság, de itt megint raliztunk! Feldiktáltam a pályát, mentünk rajta négyet – és itt meg kell jegyeznem, hogy nem az itiner miatt estünk el -, de kellett a navigátor, a csapat. Most én hibáztam, de megint zseniális volt a hétvége!”

     

    Sordo: Ebben nem volt több 

    0

    Dani Sordo sorozatban harmadik, idén pedig második alkalommal zárt a harmadik helyen a Szardínia Rally alkalmával. A Hyundai spanyol versenyzője bevallotta, az olasz versenyből ennél többet nem tudott kihozni.

    “Hogy őszinte legyek ezen a versenyen a harmadik hely volt a maximum, amit elérhettem – mondta Dani Sordo, aki az utóbbi három versenyén egyaránt a harmadik helyen zárt. – Jó volt csatázni, de néha nagyon nehéz volt tartani a tempót. Az előző évben néhány szakaszon gyorsabb tudtam lenni, mint idén, mert küzdöttem az autóval, hasonlóan a Portugál Rallyhoz. A problémát az jelenti, hogy az autó kerekei túlságosan kipörögnek. Ott Tanak másik szintet képviselt, mint én. Néhány szakasz után az eredményére csak annyit mondtam, hogy wow.” 

    A spanyol versenyző azt is elárulta a verseny utáni sajtótájékoztatón, hogy hol fog legközelebb versenyezni. 

    “Két verseny után már pihennem kell, mert elfáradtam… Na jó, csak vicceltem, de 40 éves vagyok már. A következő versenyem a görög Akropolisz Rally lesz a nyár után. Addig pedig figyelem a csapatot és azt szeretném látni, hogy folyamatosan fejlődik és halad előre.” 

    Csomós Mixi ezúttal még többet akar

    0

    Idei harmadik rally Európa-bajnoki futamára készül Csomós Mixi és Nagy Attila a Lengyel Rallyn. A Fafe Rally után másodszorra láthatjuk a magyar párost murván versenyezni, ami úgy tűnik, hogy Mixinek egyre inkább az erősségévé válik és nagyon szeretne ezen a futamon bizonyítani. 

    A lengyelországi Mikolajki ad otthont a rally Európa-bajnokság negyedik futamának. Csomós Mixi és Nagy Attila idén eddig két Eb-futamon vettek részt, ezért számukra ez lesz a harmadik. A csapat vasárnap utazott ki, kedden teszteltek, péntek este pedig a szuperspeciállal veszi kezdetét a verseny. A Hankook négyféle murva abroncsai közül a G5-ös közepes, a G7-es puha és az M-es saras gumikat választották, ezek állnak majd a csapat rendelkezésére. 

    „Nagyon várom már a versenyt – lelkendezett Csomós Mixi. – Hasonlóan készültünk most is, mint a Fafe és a Kanári-szigetek Rallyra. A Rallymaps alapján sikerült összerakni a pályákat. A hatból négy szerepelt már korábban, ezekből rengeteg belsőkamerás felvételt találtam és néztem. 

    Szerintem az Eb-n sokkal nagyobb különbséget tesz a versenyzők között, hogy ki hogyan tudja feldolgozni a pályákat, hogyan látja át őket, mint a versenyzői képességek. Ezért fontos, hogy mi is mindent megtegyünk annak érdekében, hogy a lehető legjobban felkészültek legyünk a pályákból. 

    A mezőnyben vannak sokan, akik már mentek ezeken a gyorsaságikon, az hatalmas előny, de a két új pálya mindenkinek új lesz, azok meg azért érdekesek.

    A Fafe Rallyn nagyon jól működtek a Hankook puha gumijai, úgy tűnik, hogy nekem is egyre jobban fekszik a murva, pedig elvileg azon kevesebb tapasztalatom van, úgyhogy nagyon bizakodó vagyok. Az egyetlen aggodalmam, hogy jó időt mondanak, ezért valószínűleg nagy lesz a por. Ha utolérünk egy előttünk rajtolót, akár csak fél perccel is, akkor a porban nehéz lesz látni. Kérvényeztük, hogy mi is két percre rajtolhassunk, meglátjuk, hogy megkapjuk-e. 

    Már most nagyon lelkes vagyok, a Lengyel Rallyn nagyon szeretnék a Fafe és a Kanári-szigetek Rallynál is jobb eredményt elérni.”

    Rally Családi Nap Hosszúhetényben

    0

    Két héttel a Mecsek Rally előtt – június 11-én – Rally Családi Napot szerveznek Hosszúhetényben, ahol a rallyautókat közelről is meg lehet csodálni, akár be is lehet ülni és a versenyzőkkel is lehet személyesen találkozni. A rendezvényt alapvetően a gyerekeknek szánták, de nem titkolt cél az sem, hogy Hosszúhetény lakosságával is közelebbről megismertessék a rallyt, így amikor a Mecsek Rally gyorsaságija a falu határából rajtol, már ismerősként tekinthetnek a rallysokra. 

    „Édesapám autófényező volt, sok versenyautó készült a műhelyünkben gyerekkoromban, kezdi a történetet Köbli Károly. – Amikor megfordultak az udvarunkban, akkor én is beleülhettem a versenyautókba. Amikor pedig kimentünk versenyt nézni, büszkén mondtam, hogy én ebben az autóban ültem. Arra gondoltam, hogy nem adatik meg minden gyereknek, hogy ilyen élményben részesüljön, ezért miért ne mutatnánk meg a versenyautókat két héttel a Mecsek Rally előtt a fiataloknak. 

    Hosszúhetény polgármestere, Csörnyei László azonnal a kezdeményezés mellé állt, megkaptuk a sportpálya melletti parkolót, kapunk sörpadokat és nagyon sok segítséget a szervezésben. Kreatív foglalkozásokon vehetnek részt a gyerekek, lerajzolhatják a kedvenc versenyautójukat színezhetnek és az eseményhez illő gyerek tetoválás is lesz.

    Emellett a kisebbeknek ugráló vár biztosítja még a szórakozást és természetesen a sok-sok versenyautó, amikbe be lehet ülni, a végén kétszáz métert visszük is a nyertes gyerekeket. A szülőket a hideg csapolt sör és egyéb finomságok várják a büfében. Gyenis Niki készíti a képeket a gyerekekről, Keleti Pityuka lesz a speaker. Tavasz vendéglő biztosítja a szendvicset és az italt, a Tuti falatozó pedig a fagyit.

    Fotó: Rally Családi Nap

    Az a cél, hogy amikor kijönnek a Mecsek Rallyt megnézni, akkor azt mondhassák, hogy én abban az autóban ültem.“

    Az ember azt gondolná, hogy nehéz a versenyzőket rávenni, hogy a két rally között kimozduljanak, de nem. 

    „Engem lepett meg a legjobban, hogy akit felhívtam és meghallotta, hogy a gyerekeknek szervezzük a programot, azonnal igent mondott. Van, akinek már más programja volt szombatra, de az autóját elküldi a szerviz csapatával. 

    Nonprofit a szervezés, mindenki beleteszi, amit tud a versenyzők hoznak valami ajándékot is a gyerekeknek. Akivel eddig beszéltem, mindenki teljesen be van lelkesedve.

    Hat óráig tart a program, utána a versenyzőkkel, kiállítókkal tartunk egy zártkörű vacsorát, ahol lehet egy kicsit bandázni.“

    A Hosszúhetényi Rally Családi Napon kiállított autók

    Hyundai I20 N R2 – Kovács Antal
    Skoda Fabia R2 – Tóth Tibor
    Porsche 911 SC – Andreas Melth
    Mitsubishi Lancer Evo IX – Szvatek Zsolt
    Mitsubishi Lancer Evo IX – Sághi László
    Mitsubishi Galant VR4 RS – Fehérvári Csaba
    Lancia Delta HF Integrale – Notheisz Attila
    Fiat 131 Racing – Balogh Sándor
    Honda Civic Type-R R3 – Neukirchner András
    Lada VFTS – Merencsics Árpád
    Lada VFTS – Bajusz Krisztián
    Lada 2101 – Geiger Máté
    Lada 2101 Gruppe 2 – Heil Róbert
    Lada 21011 – Kiss Balázs
    Suzuki Ignis S 1600 – Fodor Márton
    Ford Escort Mk II – Ráti Gergő
    Skoda Felicia kit car – Köbli Károly
    Skoda Favorit Gr A – Novák Tamás
    Audi S2 – Keszler Mátyás
    Trabant 601 – Merencsics Árpád
    Trabant 601 – Temesi Roland
    Trabant 601 – Nagy Balázs

    Breen: Téves úton jártam, de sikerült megtalálni a helyes irányt 

    0

    Craig Breen a tavalyi belga Ypres Rally után állhatott ismét a dobogó második fokára a Szardínia Rally végén. Az ír fordos elárulta, téves úton járt korábban, de Olaszországban sikerült visszatalálnia a helyes útra. 
     

    “Jó, de nagyon fárasztó hétvégét zártam – mondta Craig Breen a Szardínia Rally utáni sajtótájékoztatón. – Hosszú hétvége volt, de megnyugodtam ezzel az eredménnyel. Hogy őszinte legyek, bármi is lett volna az eredmény, jól éreztem magam az autóban és elégedett voltam a vezetésemmel. Kicsit el voltam tévedve az előző versenyeken, mert olyan dolgot hajszoltam, amit talán nem is kellett volna. Most próbáltam ismét a vezetést élvezni, és sokat javult a tempóm és jobban elégedett voltam az autóval. Most fordult elő először, hogy az ilyen típusú szakaszokon jól éreztem magam és néhány szakaszon bátrabban nyomtam a gázpedált is. Fontos volt, hogy ilyen jó eredményt érjünk el és ismét dobogóra állhassunk.” 

    Breen örül, hogy végre csatáthatott Dani Sordoval, akivel korábban folyamatosan elkerülték egymást a versenyeken. 

    “Általában a vasárnap reggel mindig idegesebb számomra, mert sohasem tudhatod, hogy a mögötted álló mire készül. Pont ezért az első szakaszon nagyon ideges voltam egészen a rajttól a stop állomásig az eredmény miatt. Nagyon lassúnak éreztem magam, de aztán az eredmény nem volt rossz, és után nyugodtabb lettem. Jó volt versenyezni Dani Sordoval, mert az elmúlt években, amikor én indultam egy versenyen, ő nem. Mindig elkerültük egymást a versenyeken, épp ezért most nagyon élveztem a csatát.” 

    A második helynek köszönhetően pedig nagyobb önbizalommal vághat neki az év legnehezebb versenyének, a Szafari Rallynak is az M-Sport pilótája. 

    “A Szafari Rally új lesz számomra, de ez az eredmény segít, hogy ott is jobban érezzem magam. Kenyában sohasem versenyeztem, de a tavalyi versenyről már hallottam, hogy milyen volt a csapatnak. Nagy kihívás, de egy nagy kaland is lesz. Már nagyon várom, hogy valami új dolgot fedezhessek fel. Próbájuk a mostani tempónkat átmenteni arra a versenyre is.” 

    Juhász Csaba: Még a szélvédőnk is bepárásodott

    0

    Az AMTK Velenje Rallyn vett részt a Juhász Csaba – Bencs Gábor páros tizenkettő gyorsot teljesítettek hat különböző szakaszon. Villáminterjú Csabival, a pilótával.

    A verseny hetén, csütörtökön Mitropa vacsorán vettetek részt. Az olyan megszokott dolog a Mitropa Kupában?

    – Igen, és ez nagyon jó dolog. Összehozza a versenyzőket, jó hangulat volt.

    Az első nap két gyors várt rátok. A Zavodnje szakasz miként feküdt nektek és a Mitsubishi Evo X-nek?

    – Szerintem jó volt az autónak, elsőre nem is mentünk rossz időt. Főleg, ha figyelembe vesszük, hogy öt hónapja nem indultam rally versenyen. Másodikra viszont nem tudtam javítani, mert kipróbáltam pár dolgot a beállításokon, amik nem váltak be.

    A szombati napra tizenkettő gyorsot mértek rátok, ahol időeredményeitek alapján jócskán javítottatok. Mely gyorsok és miért tetszettek nektek?

    – Alapvetően mindegyik szakasz tetszik. Ezek nagyon jó pályák. Nagyon vártuk az esőt, de most ez nem jött jól. Lepárásodott a szélvédő, szinte semmit nem láttunk az útból. Nem volt könnyű így navigálni sem, nem hogy vezetni.

    Ha újra rajtolhatnál, mit tennél másként?

    – Csinálnék egy esős tesztet a verseny előtt.

    Legközelebb hol láthatunk téged a Mitsubishivel?

    – A Nyergesújfalu Rally 3-as versenyen, a Just4fun kategóriában.

    – Hajósi Miklós –

     

    Villanások, erős tempó, de balszerencsés döntő Molnár Martin harmadik Eb-futamán 

    0

    A svédországi Kristianstadban rendezték meg a gokart Európa-bajnokság harmadik versenyhétvégéjét, amelynek OK-Junior kategóriájában Molnár Martin is pályára lépett. Az Energy Corse magyar versenyzője mindhárom nap során remek tempót ment, de a szerencse most nem állt mellette.

    Két héttel azután, hogy életében először versenyzett a svédországi Kristianstadban, Molnár Martin ismét pályára lépett az Åsum Ringen, csak ezúttal a Champions of the Future Euro Series helyett az Európa-bajnokság OKJ kategóriájának mezőnyében mérette meg magát. Lévén a korábbi látogatása előtt az Energy Corse 13 esztendős gokartversenyzője nem tudott tesztelni az 1221 méter hosszú aszfaltcsíkon, az Eb-ig pedig teszttilalom volt érvényben a pályán, a két héttel ezelőtti tapasztalataira támaszkodva vágott neki a négyfordulós sorozat harmadik hétvégéjének.

    Martin hétvégéje nem indult zökkenőmentesen, csütörtökön nem tudott annyi kört megtenni, mint szeretett volna. A tempójával ennek ellenére nem volt gond, az időmérő csoportjában a 8. időt érte el – megelőzve mindkét, vele egy csoportban levő csapattársát, így az összesítésben a 22. lett.

    A pénteki két előfutam során egy-egy hetedik helyezést szerzett, ami biztató előjel volt a szombati folytatásra nézve. A versenyhétvége második napját jól kezdte: ötödik lett a bemelegítő edzésen. Ezt követte az aznapi első, összességében harmadik előfutam, amin a rajtnál veszített néhány pozíciót, miután az ezen a pályán nem túl előnyös külső oldalról indult, de így is bejött a kilencedik helyen.

    A következő előfutamra a csapat tengelyt cserélt a gokartján, amivel küszködött egy kissé, de így is sikerült megfutnia a leggyorsabb kört, miközben a korábbi eredményén kettőt javítva a hetedik helyen intette le a kockás zászló. Hogy összességében jó napot zárhasson, ahhoz az utolsó szombati előfutamban elért nyolcadik helye kellett. Noha a tempójával nem volt elégedett, sikerült javítania a rajtpozícióján, így magabiztosan várhatta a vasárnapot.

    A szuper előfutam előtti bemelegítés igazolta, hogy a tempója megvan ahhoz, hogy beleszóljon a legjobb tíz csatájába az elődöntőnek is felfogható viadalon. A rajtnál kicsit beragadt, de sikerült visszazárkóznia, és egészen a hatodik helyig kapaszkodott fel, miközben volt olyan pontja a versenynek, amikor az ő neve mellett szerepelt a leggyorsabb kört jelző felirat. Ezután azonban ketten is kilökték a fűre, az összekoszolódott abroncsokon pedig már nem sokat tehetett, így a 13. helyen jött be.

    A hétvége lezárását jelentő döntőben a 19. helyről rajtolt, de hamar világossá vált a számára, hogy a teljes svédországi forduló legnehezebb 21 köre áll előtte, mivel a döntőre kapott gumiszettel a gokartjának nem volt meg a tempója. Noha vívott néhány emlékezetes csatát, javítani nem tudott, és a 27. helyen zárt.

    „Ami az előzési lehetőségeket illeti, továbbra sem vagyok elragadtatva ettől a pályától, de egyébként jó kis tempós aszfaltcsík, jó ritmusa van, amire rá kell érezni. A hétvégém sajnos eléggé szenvedősen alakult, ezért nem bánom, hogy vége. A döntőig megvolt a tempónk, de ott valami félresiklott, és hirtelen körönként 5 tizedmásodperces lemaradásba kerültünk. Valószínűleg a gumikat okolhatjuk. A döntőre szokás szerint kaptunk négy új gumit és úgy tűnik, ez rossz széria volt” – nyilatkozta Molnár Martin.

    „A tempóhiány ellenére azért izgalmasan alakult a döntő, jókat csatáztam. Ami az eredményt illeti, ez most így sikerült, de legközelebb újra megpróbáljuk” – értékelte az Eb harmadik versenyhétvégéjét az Energy Corse gokartosai közül a második legjobb eredményt elérő sportoló.

    Martin legközelebb június 23. és 26. között versenyez az olaszországi Franciacortában rendezett Champions of the Future Euro Series-ben, majd két héttel az után ugyanott az Európa-bajnokság negyedik, egyben záró hétvégéjén gurul pályára. Versenygokartja megtekinthető lesz a Super Racing fesztiválon, június 11-én és 12-én a Hungaroringen.

    Molnár Martin, OKJ-eredmények

    Résztvevők: 73
    Időmérő csoport: 8.
    Időmérő: 22.
    C-D előfutam: 7.
    B-D előfutam: 7.
    A-D előfutam: 9.
    D-F előfutam: 7.
    D-E előfutam: 8.
    Előfutamok összesen: 17.
    1-es Szuper előfutam: 13.
    Összesített eredmény a döntő előtt: 19.
    Döntő: 27.