Július elején Kazincbarcikán rendezik a Rally2 bajnokság harmadik és Rally3 bajnokság negyedik futamát. A verseny két napja alatt prológ, valamint kilenc szakasz is szerepel a programban.
A Kazincbarcika Rally 2010-ben rendezték meg először és akkor az ORB és Rally2-es bajnokság naptárában is helyt kapott.
Az ORB mezőnyben ASI és Pikó Zsuzsa Mitsubishi Lancer Evo IX-cel szerezte meg a győzelmet a Peugoet 207 S2000-rel induló ifj. Tóth János-Tagai Róbert és a Ford Fiesta S2000-est irányító Kakuszi Zsolt-Kakuszi Csaba kettős előtt.
A Rally2-ben pedig Borbás Szabolcs és Kiss Roland nyert Evo VII-es Mitsubishivel az Evo VI-os Mitsubishivel induló Medvecz Péter-Medvecz Péterné kettős, valamint Honda Civic-ket irányító Bereczki Norbert-Kozma László kettős előtt.
Ezt követően 11 év szünet következett és 2021-ben Rally2-es futamként tért vissza Kazincbarcika a magyar rallysportba. A versenyt akkor ifj. Fogarasi Attila és Toloczkó Péter nyerte.
Idén a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei település környékén pedig Rally2-es és Rally3-as futamot is rendeznek július 2-3. között.
A futam programjába az első napon egy prológ szakasz került, melyet a Miskolci salakpályán rendeznek.
A második napon pedig a Sajókaza-Felsőnyárád (5,49 km), a Felsőkelecsény-Szuhogy (12,45 km) és a Teresztenyei elág-Imola (7,2 km) pályákat kell háromszor teljesíteni a Rally2-es versenyzőknek, míg kétszer a Rally3-as indulóknak.
A versenytáv így 75,542 km és 50,28 km lesz.
A Kazincbarcika Rallyra június 20. 24 óráig várják a nevezéseket a bajnoki kategóriákon kívül a Just4Fun/Teszt és Regularity kategóriába is.
A Rallycros Eb regnáló bajnoka Andreas Bakkerud a következő két versenyen Höljesben és Hellben indul az EURO RX1 kategóriában.
Bakkerud tavaly szerezte meg harmadik Euro RX-bajnoki címét, ami mellett ott van a 2011-es és 2012-es Super1600-as sikere. A közbeeső szezonok során a norvég hét WRX futamgyőzelmet szerzett. Az egyéni stílusú pilóta emellett a paddock egyik legnépszerűbbje is.
Eddigi legsikeresebb szezonja három évvel ezelőtt volt, amikor egy Audi S1 volánja mögött Timmy Hansennel holtversenyben végzett a világbajnokságon. Mindketten 211 ponttal fejezték be az évet, de Hansen lett a bajnok.
Bakkerud Höljesben július 2-3-án, és Hellben augusztus 13-14-én ugyanazzal az autóval indul, amellyel 2018-ban hat dobogós helyezést ért el a világbajnoki versenyeken. A csapat sem változik, a norvég az EKS színeiben versenyez majd.
foto: @World / Red Bull Content Pool
„Tavaly is mondtam, és még egyszer elmondom – elképzelhetetlen lett volna számomra hogy kihagyjam Höljest” – mondta a bergeni születésű versenyző. „Nemrég a barátommal, Hal Ridge-el álltam ki, hogy kommentáljuk a RallyX Nordicot, és bár ez nagy élmény volt, nehéz volt nézni, ahogy a többi srác nélkülem szórakozott a pályán!”
„Tudtam, hogy egyszerűen meg kell találnom a módját, hogy versenyezzek a „Magic Weekend”-en, és Ramuddennek, a HTB Racingnek, a #BakkerudBLUE partnereknek és az EKS-nek köszönhetően sikerült. Külön köszönetet kell mondanom régi csapattársamnak, Mattias Ekströmnek, aki személyesen rengeteg erőfeszítést tett azért, hogy mindezt összehozza” – mondta Bakkerud
„Hasonlóan, alig várom, hogy újra Hellben versenyezzek – ez egy fantasztikus pálya, amely már túl régóta hiányzik a naptárból. Nagyon izgatott vagyok, hogy újra láthatom a rajongókat, miután az elmúlt néhány nehéz év távol tartotta őket a pályáktól, és alig várom, hogy néhán remek akcióval visszafizessem nekik a támogatást!”
„Mindig is tisztában voltam vele, hogy amikor részt veszek egy sorozatban vagy eseményen, azt rendesen akarom csinálni. Az EKS-szel és az Audi S1-el kapcsolatban rögtön tudtam hogy ez így lesz – mind a csapat, mind az autó osztályúak. 2018-ban és 2019-ben versenyeztem az Audival, majd tavaly valami svéd csávó megnyerte vele a világbajnokságot, szóval ez még mindig elég erős csomag” – viccelődött a norvég.
„Van egy kis befejezetlen dolgom is az S1-ben, mivel soha nem sikerült nyernem vele a Höljesben vagy a Hellben, úgyhogy remélhetőleg itt a lehetőség, hogy helyrehozzuk…” – fogalmazta meg a két hétvége célját Bakkerud.
Hiányérzetünk csak amiatt lehet, hogy ez a lehetőség nem egy hónappal korábban jött el, Nyirádon is szívesen láttuk volna. De majd jövőre…
Két sziget után újra az európai kontinensen folytatja az ERC küzdelmeit Herczig Norbert és Igor Bacigál. A több mint száz éves Lengyel Rallyn a ŠKODA Rally Team MRF Tyres Hungaria párosa újra murván versenyez június 10-12-én.
Két top 10-es eredmény után magabiztosan érkezett Lengyelországba Herczig Norbert és Igor Bacigál. Ezt megerősíti az is, hogy tavaly Norbi egy nagyszerű ötödik hellyel fejezte be az akkor 100 éves jubileumát ünneplő versenyt, ami a Monte Carlo után a második a legrégebbi rallyk listáján. A felállás azóta változott, Herczig Norbert most Igor Bacigállal indul az ERC-ben, egy új csapat az MRF tagjaként, ráadásul az eddig három duóból álló félgyári alakulat ezen a versenyen négy versenyzőpárosra bővült, amivel a mezőny legerősebb összeállítását alkotják a piros-fehérek. A verseny előtti tesztet szerdán tartotta a csapat, és a nap végén Herczig Norbert a szokottnál is mosolygósabban szállt ki a Škoda Fabia Rally2 evo-ból.
„Ebben a szezonban ez volt az első olyan murvás teszt, amikor teljesen elégedett vagyok. Visszajött az érzés, amire vártam, mert sikerült megtalálnunk az a beállítást, amit kerestünk. Éreztem az előző murvás futamokon, hogy az új gumikkal még van tartalék az autóban, és lépésről lépésre haladtunk a megfelelő irányban. Az elmúlt egy hónapban is ezen dolgoztunk otthon, és a lengyelországi tesztre már határozott elképzeléssel jöttünk. Működött, és így a nap elején már rögtön éreztem, hogy sokkal jobban mozog az autó. Ezzel valójában kettőt léptünk előre, mert én is magabiztosabb lettem, ami szintén növeli a tempónkat. Igor is jobban érzi az autót, ő is elégedetten szállt ki a nap végén” – összegezte a tesztet Herczig Norbert.
A magabiztossághoz biztosan hozzátesz az is, hogy hiába nehezek a Lengyel Rally pokoli gyors murvás pályái, Herczig Norbert eddig mindig célba ért itt. Az eredmények mellett jókora pályaismeret is ott van már a tarsolyban, amit szintén sikerült az elmúlt verseny óta eltelt közel egy hónapban átadni a navigátornak.
„Rengeteg belső kamerás felvételt néztünk meg közösen, és alaposan átbeszéltük a pályákat. Ezeknek több mint a fele egyezik a tavalyiakkal, így az elmúlt évben elért ötödik helyre bátran építkeztünk. Nagyon gyorsak a pályák, sokat megyünk a murván végsebesség közelében, ami miatt nagy a kihívás, de ha megvan a ritmus, akkor hátborzongatóan jó élmény itt versenyezni. Az MRF abroncsokból megvan a megfelelő arzenálunk erre a hétvégére, ezek a gumik nagyon jók ide, ami szintén jó előjel” – mondta Herczig Norbert.
Fotó: @World / FIA ERC
Munka, munka és munka – ezzel telt a Kanári-szigetek óta eltelt idő, és továbbra sem lehet lazítani, hiszen az egyik legfontosabb feladat még a rajtceremónia előtt vár a párosra. A megváltozott szabályok miatt az ERC mezőnynek kulcsfontosságú lesz a kvalifikáció.
„Minden murvás versenyen fontos a jó rajtpozíció, de itt a nagy tempó miatt még fontosabb. Emiatt a kvalifikáción is oda kell tenni magunkat. Akik az elmúlt évben taktikáztak, azok előtt bezárult a kiskapu, ezért arra számítok, hogy pokoli verseny lesz már pénteken délben. Azon a 3.5 kilométeren kis túlzással a verseny is eldőlhet. Mi eddig sem taktikáztunk, most sem fogunk, mindent megteszünk majd, hogy jó rajtpozícióból kezdhessük a versenyt” – árulta el Norbi.
Ez a rajtpozíció valójában szombat reggel számít majd, hiszen péntek este csak egy rövid speciálszakasszal kezdődik a Lengyel Rally. Szombaton hat gyorsaságit teljesít a mezőny, és este másodszor is ellátogatnak a Mikoljaki Arena speciálszakaszára. Vasárnap újabb hat gyorsasági szerepel a programban, így összesen 14 szakaszon 188 kilométer a versenytáv, ami az összekötőkkel együtt 852 kilométer lesz.
„Az MRF csapatban is jó a hangulat, az új versenyzőtársak, Javier Pardo és Adrian Perez Fernandez szimpatikusak, könnyen megtaláltuk a közös hangot. Nekünk a legfontosabb azonban az, hogy tökéletes a csomag, a Škoda Fabia Rally2 evo-t sikerült remekül beállítani, a pályabejárásra alaposan felkészültünk és a gumikból is megvan a megfelelő készletünk erre a hévégére. Az időjárás is jónak ígérkezik, a teszten ugyan csepergett, de a hazaihoz hasonló mennyiségű esőre itt nem kell számítani az előrejelzés szerint. Fontos motiváció lesz az is, hogy Lengyelországba mindig sok magyar szurkoló érkezik, ami rengeteget jelent nekünk” – fejezte be Herczig Norbert.
A Rally Európa-bajnokságot vezető Efrén Llarena kemény küzdelemre számít a sorozat negyedik, lengyel versenyén.
Az MRF Team spanyol versenyzője, Efrén Llarena nehéz, csatával teli hétvégére számít a Lengyel Rallyn, mely előtt 5 pont előnnyel vezet honfitársa, a lengyel versenyen Volkswagenjét Hyundaira cserélő Nil Solans előtt.
Llarenának azonban nem csak Solansszal kell megküzdeni a jó eredményért, hanem a Lengyel Rallyn induló más gyors versenyzőkkel is, úgy, mint Miko Marczyk, aki a tavalyi kontinens bajnokságot a harmadik helyen zárta. Az Eb negyedik versenyén azonban rajthoz áll a korábbi Junior WRC világbajnok Tom Kristensson, valamint a korábbi ERC1 junior bajnok Filip Mares is.
“Sok lengyel versenyző lesz, akik nagyon gyorsak – mondta Efrén Llarena a Rally Európa-bajnokság hivatalos oldalának. – Miko Marczyk számára tavaly nagyon jól sikerült a hazai versenye, és a bajnokságban a harmadik helyen zárt, de komoly kihívást jelent majd Tom Kristenssonnal, vagy Filip Maressel is harcolni. Jelenleg még nem a bajnoki címre gondolunk, hanem lépésről lépésre szeretnénk jól teljesíteni. Igyekszünk jó teljesítményt nyújtani Lengyelországban és bízom benne, hogy dobogón tudunk zárni.”
Az MRF Team színeiben indul Simone Campedelli és Herczig Norbert mellett Lengyelországban a spanyol Javier Pardo is Skoda Fabia Rally2 evóval, az ERC2 tavalyi bajnoka, valamint a lett Martins Sesks is Rally2-es Kittel szerelt Skodával.
Nil Solans hiába nyerte meg mindkét idei Rally Európa-bajnoki futamát, továbbra is anyagi problémával küzd. A Lengyel Rallyn való indulását az utolsó pillanatban sikerült véglegesítenie, így azonban autót és csapatot is vált a murvás versenyre.
Nils Solans már a Fafe Rally előtt úgy állt rajthjoz, hogy bízott benne egy jó eredménnyel sikerült megfelelő támogatót találnia az idei Rally Európa-bajnoki programjához, és bár a szezonnyitón gyakorlatilag rajt-cél győzelmet aratott, az Azori-szigetek Rallyt kihagyni kényszerült a pénzproblémák miatt.
A spanyol versenyző ezt követően a Kanári-szigetek Rallyn visszatért az Eb-re és újabb győzelmet aratott, a kellő anyagi hátteret azonban még így sem tudta előteremteni és a Lengyel Rally előtti kedden sikerült véglegesítenie, hogy a negyedik versenyen is rajthoz tudjon állni.
A 30 éves pilóta és navigátora, Marc Martí végül így a lengyel Kowax Racing Hyundai i20 N Rally2-es autójával áll rajthoz a hétvégén a Volkswagen Polo GTI R5öt lecserélve.
“Őrült napok vannak mögöttünk – mondta Nil Solans, aki mindössze 5 pontos hátrányban van a bajnokságban honfitársa, Efrén Llarena mögött. – A legnagyobb problémát az okozza, hogy próbálok ésszel gondolkozni és nem szeretném a bakban lévő összes pénzemet elkölteni a versenyzésre.
Lengyelországra elég lett volna, de akkor a többi versenyen már nem indulnánk. Az utolsó pillanatig dolgoztunk a lengyel induláson és végül sikerült a Hyundai segítségét megnyernünk. Megegyeztünk, hogy a Kowax Racinggel indulunk a lett Liepeja Rallyn is. Örülök, hogy újra versenyezhetünk és ismét van esélyünk a bajnoki címért harcolni.”
Solans már a tavalyi Rally Hungary-n is Rally2-es Hyundaijal indult volna, azonban ez végül meghiúsult.
“Akkor egy elektromos hiba miatt végül egy szakaszon sem tudtunk elindulni, így csak néhány kilométert vezettem és soha nem versenyeztem még vele. A Lengyel Rally nagyon jó lehet számunkra, mert nagyon gyors pályái vannak, amik fekszenek nekem. Az esély meg lesz a jó eredményre, csak az autóhoz kell minél előbb hozzászokni.”
Miután az Andalúzia Rallyt őszre halasztották a régióban tapasztalt szárazság és az ezzel járó tűzveszély miatt, a rendezvényszervezők, az FIA, a FIM és az A.S.O. közösen új dátumokat tűztek ki a FIA-FIM Rally-Raid Világbajnokság (W2RC) következő fordulóira.
Az eredetileg október 7-12-re tervezett Rallye du Maroc futamot egy héttel előrehozzák, október 1. és 6. közé, hogy az Andalúzia Rallyt október 18-tól 23-ig lehessen lebonyolítani. Ezzel szűk két hetet, egészen pontosan 12 napos intervallumot hagynak az események között, aminek elégnek kell lennie a felszerelés összepakolására, az utazásra és a kipakolásra. Plusz ha bármilyen technikai gond adódik, akkor egy komolyabb szerviznek is bele kell férnie. Az FIA, a FIM és a W2RC promótere, az A.S.O. kijelentették, hogy tisztában vannak a helyzetből adódó kihívásokkal a versenyző csapatok számára, valamint a felkészülésükben és szervezésükben jelentkező következményekkel. Ugyanakkor megoldást még nem javasoltak. Az időpontok változása ugyanakkor nagyon izgalmas szezonzárást jelent, amivel a döcögősen induló bajnokság rendkívül izgalmas fináléjának ígérkezik. ne feledjük Loeb és Al-Attiyah között mindössze egyetlen pont a különbség a Dakar és az Abu Dhabi Desert Challenge után.
A szervezők köszönetet mondanak a marokkói Fédération Royale Marocaine des Sports Automobiles és Motocyclisme szervezetnek, hogy támogatta ezeket a változtatásokat. Hálásak továbbá a spanyol szakági szövetségek, a Real Federación Española de Automovilismo (RFEDA) és a Real Federación Motociclista Española (RFME) együttműködéséért, valamint a Todoterreno Cuenca Rallynak, hogy módosították a menetrendjüket, és a rendezvényüket október 14-15 között tartják.
Június 9-11-ig közös magyar-román tereprallye bajnoki futamot rendeznek nagykárolyi központtal, a versenyre 49 induló adta le nevezését.
A verseny távja 340,5 kilométer lesz, ennek 70 százaléka homokos, míg a maradék 30 százaléka murvás és földes utakon zajlik. Összesen hét szakaszt teljesítenek a versenyzők – a prológgal együtt három pénteken és négy szombaton –, de újításként a pénteki napon, zárásként egy kétszer 3 kilométeres rallye-showt kell kötelezően teljesíteni mindenkinek a városon belül.
A nevezők közt ott van a magyar élmezőny, ami nem véletlen, hiszen dupla pontot lehet gyűjteni a hétvégén.
A nevezési lista élnén a három amerikai autóval induló cseh vitéz szerepel. Miroslav Zapletal Hummerrel, Zdenek Porizek és Frantisek Brutovsky pedig Ford F150-nel csap össze Lukács Kornéllal, vagyis Csucsuval, aki Mesterházi Márk navígátorral az idei évre épített Toyota Hilux-szal száll harcba. A román bajnokságból Emil nestor egy Dacia Dusterrel, Mihai Leonte pedig egy Bowlerrel indul a T1-ben.
A T4-ben Molnár Balázs és Molnár Gabriella, Kéry Szilveszter és Bartha Barbara, valamint Gyimóti Péter és Horváth Mira is Can-Am Maverick X3-mal indul, de ebben a kategóriában nagyon sokan indulnak, így itt nagy küzdelem várható.
A motorosok közt a magyarokat Horváth Lajos, Kárpáti Péter, Hodola Richard, Majer Viktor és Dervadelin Tamás képviseli. Szlovák licensszel indul Bodor Róbert és Martin Dobis is. A különc ebben a mezőnyben Bodor lesz, aki Yamahával indul a KTM-ek ellen.
A quadosok közt Juraj Varga többek közt Balogh Lászlóval és Kanyó Bencével küzd meg az elsőségért.
A shakedown szakasszal együtt összesen húsz versenygumit használhat fel valamennyi Eb-résztvevő a Lengyel Rallyn. Csomós Mixi és Nagy Attila hatvan darab Hankook versenyabroncsot vitt magával a versenyre, a G5-ös közepes, a G7-es puha és a vadonatúj R213M sárra való keverékből.
Négyféle murvás Hankook R213-as versenyabroncsból választhatott Csomós Mixi és Nagy Attila a Lengyel Rallyra. A Hankook ajánlása alapján a G5-ös közepes és a G7-es puha abroncsokat választották, illetve rendelkezésükre áll a Hankook újfejlesztésű R213M jelzésű saras pályára való abroncsa is.
„A Lengyel Rally nagyon szép környezetben zajló, nagyon nehéz verseny – mondta Kismarty-Lechner Gábor, a Hankook versenygumik Kelet-Európai forgalmazója, az RTH Versenyabroncs Kft. ügyvezető igazgatója. – A Fafe Rally kemény, sziklás talajához képest sokkal puhább, laza szerkezetű talajon zajlik a verseny, ezért mi a G5-ös közepes és a G7-es puha Hankook abroncsokat javasoltuk Mixiéknek.
A versenyabroncsok kiválasztásánál fontos szempont, hogy be kell melegedniük, el kell érniük a működési hőmérséklet tartományukat. Ekkor tudnak ugyanis a minták között lévő blokkok mozogni, amivel kirúgják a mintából a követ, homokot.
A közepes és a puha gumi lesz alkalmas esőben is. Ha olyan égszakadás és özönvíz lesz, mint amilyen a Fafe Rallyn volt, akkor arra van egy speciális abroncsunk, a Hankook R213M (M=mud – sár). Ez egy kicsit keskenyebb, mint a murvás gumijaink és a mintaárok is szélesebb, hogy minél jobban el tudja vezetni a sarat.
Ezeket az abroncsokat tavaly fejlesztette a Hankook, eddig csak teszten tudtuk kipróbálni. Most is visznek belőle Mixiék, de az a tapasztalatom, hogy ilyen szélsőséges időjárás ritkán fordul elő kétszer egy évben.
Mind a négyféle murvás versenyabroncs a rendelkezésükre áll, amiből Mixiék a G5-ös (közepes), a G7-es (puha) és az M (sár) abroncsokat választották. Összesen 60 darab versenygumit visznek magukkal, amiből 16-ot használhatnak fel a versenyen, plusz négyet a shakedownon. Természetesen most is rendelkezésükre áll majd a Hankook versenymérnöke.“
Csomós Mixi korábban úgy nyilatkozott, hogy a Lengyel Rallyn szeretne komolyabb eredményt elérni, mint az idei eddigi két Eb-futamán. Már akkor is megemlítette, hogy a Hankook közepes murvás abroncsai jól működtek, így a gumi nem lesz akadály ennek a tervnek a valóra váltásában.
A Pirelli gumijait komolyan kritizálták a Rally Világbajnokság gyári versenyzői a Horvát Rally és Portugál Rally után azok túl hamar történő károsodása miatt.
Horvátországban és Portugáliában is nagyon sok gumiproblémát lehetett megfigyelni és a Rally Világbajnokság gyári versenyzői kritizálták is emiatt az olasz Pirellit.
Az aszfaltos verseny nedves körülményei között egy korábbi fejlesztésű és ritkán használt esős abroncs fajtát használhattak a versenyzők, míg Portugáliában egy új fejlesztésű murvás gumin lehetett versenyezni.
A gumiproblémát súlyosbították a Portugál Rally péntek délutáni szakaszai, melyek a vártnál jobban károsodtak a délelőtti program során.
Az olasz gumibeszállító Portugália után megbeszélést tartott a gyártókkal és ennek is köszönhetően Szardínián már sokkal jobban bírták a gumik a megpróbáltatást.
A Pirelli most szeretné még megnézni gumijai működését a szezon legkeményebb murvás versenyén, a Szafari Rallyn is, majd ezt követően dönti el, hogy változtatni kell rajtuk vagy sem.
“Portugália után megbeszélést tartottunk a gyári csapatokkal a defektekről – mondta Terenzio Testoni, a Pirelli rally menedzsere az Autosportnak. – Kívülről talán soknak tűnt a defektek száma, de igazából ez nem sok. A megbeszélésen kíváncsiak voltunk a észrevételekre, majd azt kérték, hogy egyelőre ne nyúljunk az abroncsokhoz, mert már ismerik ezek tulajdonságát. A defektek mindig hozzátartoztak a rally versenyekhez. A Szafari Rally után azonban mi hozunk döntést, hogy kell-e változtatni. A gumik fejlesztését sohasem fejeztük be és nem fogjuk a jövőben sem. A következő verseny Kenyában lesz, ahol kifejezetten nagy terhelés éri majd a gumikat. Kenyában 2-3 kilométeren keresztül is 200 km/h körüli tempóval fognak menni a versenyzők, ettől pedig a gumik felmelegszenek, ami terhelést jelent. Kenya után pedig értékeljük a gumikat. Minden dolognak két oldala van, a pozitívakat látjuk, a negatívakat pedig elemezzük és, ha kell változtatunk.”
Megszerezte a Supercar kategóriában idei első győzelmét Benyó Máté a Magyar Rallycross Országos Bajnokság harmadik futamán, a RabócsiRingen. A monori második helyezése után ezúttal még jobb formában volt a Korda Racing versenyzője, aki semmit sem bízott a véletlenre.
„Összességében nagyon boldog vagyok, hiszen azt gondolom, hogy erős teljesítményt tudtunk nyújtani egész hétvégén – mondta Benyó Máté. – Az autó műszaki hibáktól mentes volt, remek munkát végeztek vele a szerelőink és mérnökeink egyaránt.
A verseny elejétől kezdve tudtuk, hogy most lehet esélyünk a győzelemre, de tisztán látszott, hogy ehhez minden cseppet ki kell facsarnunk a lehetőségeinkből. Ez sikerült és elképesztően jó érzés volt ismét a dobogó legfelső fokára állni.
Az az egy dolog árnyékolta be az összképet, hogy a versenyigazgatói asztalnál kellett, hogy megszülessen a végeredmény, de úgy gondolom, hogy most győzött az igazság. Nagyon megérdemelte a csapat a győzelmet és büszke vagyok rá, hogy ezzel a győzelemmel meg tudtam hálálni a nagyszerű munkájukat.”
Annál is inkább szükség volt erre a jó eredményre, hiszen a Korda Racing meglehetősen peches versenyt teljesített, amit Benyó Máté győzelme egy kicsit feledtetni tudott.
„Ezúttal nem hátráltatta Mátét senki és semmi technikailag, és azonnal jött is az eredmények – mondta Korda Erik, a Korda Racing csapatvezetője. – Csapatkapitány módjára bizonyította, lehet rá számítani, és fantasztikus teljesítménnyel szerezte meg idén az első futamgyőzelmét, amit remélem, még sok követ majd.