back to top
2025. december 20. 03:15
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1208

    Mazepin még mindig reménykedik a Dakar részvételben

    0

    Nikita Mazepin továbbra is bízik abban, hogy részt vehet a Dakar Rallyn. A Kamaz bejelentése után az orosz versenyzők helyzete kétségessé vált, de Mazepin abban remlnykedik, hogy változik az FIA álláspontja.

    Miközben az orosz versenyzők továbbra is kihátrálnak a 2023-as Dakar Rallyról, kifogásolva az FIA politikáját, amely elítéli országuk ukrajnai invázióját, Nikita Mazepin továbbra is úgy gondolja, hogy van esélye. Az államilag ellenőrzött Rosszijszkaja Gazeta című kiadványnak nyilatkozva azzal érvelt, hogy még mindig részt vehet a versenyen, annak ellenére, hogy kevés jel utal arra, hogy egyetértene az FIA intézkedéseivel.

    Nem mondanám, hogy a Dakarral nem sikerülne” – mondta Mazepin. „A Forma-1-ben sikeresen részt vettem, semleges pozícióba kerültem. A világ nagyon gyorsan változik, mind pozitív, mind ellenkező irányba. A verseny december 31-én kezdődik. Én szeretem a motorsportot. Várnunk kell, és meglátjuk, mi történik. Nem mondhatom, hogy nem indulok a következő Dakaron.”

    Az FIA inváziót követően életbe léptetett szabályai szerint az orosz és fehérorosz versenyzőknek el kell ítélniük Ukrajna invázióját, szolidaritást kell vállalniuk az országgal, és vállalniuk kell, hogy járműveiken és felszerelésükön nem helyezik el az orosz/fehérorosz zászlót vagy más kapcsolódó emblémákat, ezen kívül alá kell írni az FIA vészhelyzeti intézkedésekkel kapcsolatos dokumentumát. Míg néhányan, például Konsztantyin Zsilcov és Denis Krotov beleegyeztek a feltételekbe, és más nemzet színeiben versenyeznek a Dakaron, Szergej Kariakin és a másik SSV-versenyző, Anastasiya Nifontova határozottan visszautasították, hogy kövessék példájukat.

    A Kamaz Master Team már bejelentette, hogy nem vesz részt a Dakaron, ami nem volt meglepő, hiszen az anyavállalatuk  járműveket gyárt az orosz hadsereg számára. Habár Mazepin egy másik kategóriában versenyez, jóban van a KAMAZ Master tagjaival, és részt vett velük egy teszten 2021-ben.

    Mazepin szerint a KAMAZ mérete és a kormánnyal való kapcsolata lehetetlenné teszi a csapat számára, hogy induljon Dakaron . Ezzel szemben úgy érzi, hogy mivel önállóan működik, potenciálisan magánemberként versenyezhet.

    Ez egy érdekes eset. Mindenképpen beszélnünk kell róla. Jól ismerem a KAMAZ vezetőjét, Vlagyimir Gennagyijevics Csagint” – folytatta Mazepin. „Ami engem illet, nagy reményeim vannak. A sportolóknak mindig lehetőséget kell biztosítani arra, hogy semlegesek maradjanak mind a sportpályán, mind azon kívül. Nincsenek kivételek, legyen szó tereprallyról vagy más versenyekről.”

    „Úgy gondolom, hogy a KAMAZ-nak vissza kellett utasítania, mert egy nagy csapatról van szó, több mint száz fővel. Egy egyéni versenyző csatlakozhat egy már felkészült csapathoz, így van még három hónapom, hogy elérjem az emberi jogok tiszteletben tartását és a semlegesség lehetőségét.”

    Silk Way
    foto: Silk Way Rally

    Bár Mazepin minden bizonnyal optimista, mert ha nem áll be döntő fordulat az ukrán-orosz helyzetben, mégis alá kell írnia az FIA intézkedéseit. Chagin megpróbált tárgyalni a versenyszervezőkkel, de végül kihátrált, mivel ő és a KAMAZ-mester nem voltak hajlandók megfelelni a szabályzatnak.

    Mazepin nem utasította el kifejezetten a dokumentumot, de Kariakin visszalépését követően megjegyezte, hogy az elsők között kapta meg a felszólítást és nagyon alaposan tanulmányozta, mielőtt eldöntötte, hogy inkább semleges álláspontot képvisel. Ezt azonban árnyalja családi kapcsolata Vlagyimir Putyin orosz elnökkel. Apja, Dmitrij Mazepin, egy oligarcha, akinek az Uralchem nevű ​​cége jelentős mértékben hozzájárul Oroszország gazdaságához, Putyin belső köréhez tartozik. Az Európai Unió és az Egyesült Királyság hetekkel az invázió után mindkét Mazepint szankcionálta, míg a kettejük tulajdonában lévő villát áprilisban foglalta le az olasz rendőrség.

    A 23 éves versenyző egyetlen F1-es szezon után váltott tereprallyra miután a Haas F1 Team csapat szerződést bontott vele. Mazepin ezt követően csatlakozott Kariakin SNAG Racing nevű csapatához, és júliusban debütált a Silk Way Rally-n ahol megnyerte a T3 kategóriát. Míg apja vállalkozásai nem szponzorálják a csapatot, a SNAG felszerelésén szerepel a  „We Compete As One” kifejezés.

    Mazepin
    foto: Silk Wayy Rally

     

     

    Itt az első felvétel, így tért vissza Villeneuve 16 év után (videó)

    0

    Huszonöt évvel világbajnoki címének megnyerése után ismét Forma-1-es autót vezetett Jacques Villeneuve.

    Mint arról korábban beszámoltunk, Jacques Villeneuve 2006 után ismét Forma-1-es autót vezetett, amikor az idei Olasz Nagydíj után bepattant a 2021-es Alpine pilótafülkéjébe. A szeptember 18-án, Monzában rendezett tesztről semmilyen fotót vagy videót nem tett közzé az Alpine, egészen mostanáig.

    A hétvégi Szingapúri Nagydíj felvezetése során a francia Canal+ tévétársaság ráaásul leadja majd a Villeneuve-vel a teszt során forgatott anyagát, amelyből már közzétettek egy rövid előzetest. A teszt apropója az volt, hogy Villeneuve 1997-ben, 25 évvel ezelőtt, ráadásul Renault-motorral hajtott autóban nyerte meg első világbajnoki címét.

    De nemcsak ennyi a kapcsolat az Alpine-nal, hiszen a kanadai 2004-ben vezetett is az akkor még gyári Renault-ként versenyző istállónak, amikor a Toyotához távozó Jarno Trulli helyére ugrott be a szezon utolsó három futamára. Ezen a három versenyen pedig Alan Permane, az Alpine jelenlegi sportigazgatója volt a versenymérnöke, akivel most a teszt alkalmával ismét együtt dolgozhatott.

    „Igazi öröm volt Jacques-ot az Alpine-nál köszönteni erre a rövidke kis időre Monzában – nyilatkozta Permane az F1 hivatalos oldalának. – A csapatban sokan emlékeznek még az 1997-es világbajnoki győzelmére, és engem is beleértve néhányan már akkor itt dolgoztak, amikor 2004-ben a Renault-nál versenyzett. Nagyon alázatosan állt hozzá a teszthez, tanulni akart, és a lehető legjobb munkát végezni. Kivételesen profi volt, és folyamatosan javított a teljesítményén és a köridején a nap során.”

    Noha köridőket nem közöltek, Permane azt mondta, Villeneuve „nagyon büszke lehet rá, hogy nem volt messze a tavalyi futam idejeitől”, ami megmutatja, hogy „egy vérbeli bajnok soha nem veszíti el azt, ami különlegessé teszi.”

    Jacques Villeneuve, Alpine, teszt, Monza
    Villeneuve a monzai bokszutcában Fotó: Alpine F1 Team

    „Elképesztő élmény volt tesztelni a 2021-es Alpine-t Monzában. Legutóbb 2006-ban vezettem F1-es autót (a BMW-Sauber – a szerk.), a modern autó kanyarsebessége pedig hihetetlen – nyilatkozta az 1996 és 2006 között 163 nagydíjon rajthoz álló, ezek során 11 győzelmet szerző kanadai – Szórakoztató volt dolgozni a mérnökökkel és a csapattal, és komolyan venni a tesztet. Sok emléket visszahozott. Három futamon indultam a csapattal 2004-ben, és találkoztam néhány ismerős arccal.”

    „Az ember nem minden nap vezethet F1-es autót az ötvenes éveiben, úgyhogy nagyon boldoggá tett a garázsban és a pályán töltött idő. Lenyűgöző volt az Alpine teszt során tanúsított profi hozzáállása, ami örökre velem maradó emlék lesz.”

    Az Alpine tájékoztatásából megtudhattuk, hogy Villeneuve-öt a helyszínről segítette Esteban Ocon, a csapat egyik állandó versenyzője, a kanadai pedig végül 18 kört tett meg a monzai pályán.

    Az egykori McLaren-szerelő elmondta, Räikkönen miért nem volt olyan jó, mint Hamilton

    0

    Marc Priestley kiemelte a különbségeket Kimi Räikkönen, illetve Lewis Hamilton és Fernando Alonso között. Szerinte, ha a Jégember úgy áll hozzá a versenyzéshez, mint az utóbbi kettő, sokkal többet nyerhetett volna.

    A modern Forma-1-re különösen igaz, hogy édeskevés, ha valaki gyors az autóban ülve, ha eközben a pályán kívül nem teszi hozzá a magáét ahhoz, hogy ő és a csapata is sikeres legyen. Ezért mára gyakorlatilag nincs olyan versenyző, aki nem bújja egy-egy versenyhétvégén órákon át a mérnökökkel az adatokat, vagy ne látogatna el a csapat gyárába szimulátorozni a futamok között. Persze, vannak különbségek a munkamódszerekben – Sebastian Vettel például híres arról, hogy extra hosszú és részletes megbeszéléseket tart az időmérők/versenyek után –, de az mindenkire igaz, hogy az autóból kiszállva, a sajtóval szembeni kötelezettségeknek eleget téve nem egyenesen a szálloda felé veszi az irányt.

    A hiedelmekkel és sztereotípiákkal ellentétben Kimi Räikkönen is dolgozott az autón kívül a csapattal, de azt korántsem lehet állítani, hogy a részletek megszállottja volt, és mindent megtett a legapróbb előnyszerzésért. Ezt erősítette meg Marc Priestley, a McLaren korábbi szerelője, aki a Jégemberrel, Lewis Hamiltonnal és Fernando Alonsóval is dolgozott együtt a wokingiaknál, sőt, Räikkönennel baráti viszonyt ápolt, és nem egyszer bulizott fékeveszetten a finnel, annak utolsó mclarenes futamán pedig megtréfálta őt, amit később a haja bánt.

    „Amikor jó napja volt, Kimi volt a leggyorsabb egy mért körön, de messze volt attól, hogy ő legyen a legkomplettebb Forma-1-es pilóta. Nyert egy világbajnok címet, ezt nem lehet elvitatni tőle, de csak egyet. Én szentül meg vagyok győződve róla – és nem vágyott rá, hogy ezt tegye –, hogy amennyiben olyan keményen dolgozott volna, mint egy Lewis Hamilton, sok világbajnoki címet nyerhetett volna” – nyilatkozta Priestley a PitStop podcastban.

    Kimi Räikkönen, McLaren, Belga Nagydíj, 2004
    A nyers tehetsége alapján sikeresebb pályafutása is lehetett volna  Fotó: Daimler

    A McLaren korábbi szerelője szerint Räikkönennek is meglett volna a tehetsége ahhoz, hogy Hamiltonhoz hasonló sikereket érjen el, utóbbit viszont az teszi különbbé, hogy soha nem hagyta abba a törekvést, hogy jobbá váljon. „Lewis a mai napig keresi az apró előnyszerzési lehetőségeket, minden apró előnyt, amit csak találhat. És szerintem Fernando [Alonso] is pontosan ugyanilyen. Ők ketten másként álltak hozzá. Fernando és Lewis voltak azok, akik megpróbáltak mindent mindent magukba szívni, hogy a legteljesebb Forma-1-es pilóta váljon belőlük, és nem csak a vezetéssel foglalkoztak.”

    „Ami Kimit illeti, imádott az autóban ülni, de minden mást utált, ami a Forma-1-gyel kapcsolatos. Ki nem állhatta, csak vezetni akart.”

    Más kérdés, hogy Räikkönen nyíltan vállalta is ezt a hozzáállást, és vélhetően ő érezte volna magát a legrosszabbul, ha nem ilyen felfogásban versenyez, így pedig ő az, akit a legkevésbé sem zavar, hogy nem nyert hét világbajnoki címet.

    Ezért gyulladt ki Gasly autója a bokszutcában (videó)

    0

    Ijesztő jelenetek játszódtak le a Szingapúri Nagydíj második szabadedzése alatt, amikor Pierre Gasly bokszba visszatérő Alpha Taurija kigyulladt, miközben már a szerelők tolták be azt a garázsba. A francia versenyző utólag elárulta, mi történt.

    Soha nem jó azt látni, hogy egy versenyautó kigyullad, de különösen nyugtalanító, amikor a bokszutcában, szerelők gyűrűjében történik vele ez. Szerencsére nem lett nagy baj abból, hogy Pierre Gasly Alpha Taurija a Szingapúri Nagydíj második szabadedzése alatt, a garázs előtt lángra kapott, és az első ijedtség után gyorsan sikerült azt eloltani (az oltásba a Chris Dodd, az Aston Martin versenycsapat-koordinátora is besegített). Még szerencse, hogy nem akkor történt mindez, amikor a szerelők már betolták a garázsba az autót…

    A tűzeset Gasly fedélzeti kamerájából és kívülről

    „Nem volt ideális a helyzet, kissé forró lett az autó, és amikor csatlakoztattuk az üzemanyag-szellőztetőt, tüzet fogott. De le tudtuk állítani, és újraindítani, úgyhogy végül nem történt semmi nagy baj, csak olyan volt, mintha sütögettünk volna egy kicsit. Ezek a körülmények nagyon melegek, de semmi olyasmi nem történt, ami aggodalomra adna okot a hétvége hátralevő részére” – nyilatkozta Gasly az eset után.

    Hogy miről beszélt, arról Craig Scarborough elismert technikai illusztrátor tweetjéből kaphatunk képet. „Az F1-es üzemanyagtankok enyhén nyomás alatt vannak, ezért a csapatok egy szellőztetőt helyeznek a töltőnyílásra, hogy szellőztessék a tankot két etap között. Az ebből kicsapó gőz okozta a tüzet, ezért is felfelé csaptak a lángok, mintha a felső légbeömlő égne” – írta Scarborough

    A tűz okozója, az Alpha Taurira helyezett filter

    Új-Zéland Rally: Rovanpera születésnapján fél kézzel már a vb serleget fogja 

    0

    Kalle Rovanpera az Új-Zéland Rally szombati napján a mostoha időjárás ellenére is elképesztő teljesítménnyel a vb cím kapujába került Sébastien Ogier-t és Ott Tanakot megelőzve. 

    Az Új-Zéland Rally első napját követően Elfyn Evans várhatta a szombatot a verseny éléről, köszönhetően a Hyundai versenyzőinek, Ott Tanak és Thierry Neuville büntetésének. 

    A koreai gyártó versenyzői még a csütörtöki szuperspeciálon a megengedettnél több energiát nyertek a hibrid rendszerből, ezért 5-5 másodperc büntetést kaptak, azonban ugyanezért a hibáért a toyotás Kalle Rovanpera is büntetésben részesült. 

    A szombat déli szervizelés idején pedig újabb büntetéseket osztottak a felügyelők, ekkor azonban már nem csak Tanak és Neuville, de Oliver Solberg ideje mellé is plusz 10-10 másodpercet írtak, mivel a pénteki utolsó szakaszon is több energiát használtak a megengedettnél. 

    Elfyn Evans sem sokáig örülhetett a vezető helynek, hiszen a szombatra érkező nagy esőben már a nap második szakaszán hibázott és összetörte autójának elejét, valamint elvesztette hátsó részét a szárnnyal együtt. A walesi toyotás a gyorsaságit még be tudta fejezni, majd javításokat végzett a Yaris-on, így eljutott a nap harmadik szakaszáig, melyen azonban már nem kellett versenyeznie, miután Gus Greensmith hatalmas esése után etap lett a szakasz. Evans így a szervizbe is beért, ott azonban ki kellett állnia, miután megsérült a bukócső. 

    Kalle Rovanpera azonban szárnyalt a hatalmas esőben és 22. születésnapján két szakasz után már az élre állt, majd előnyét folyamatosan növelve magabiztos előnnyel fejezte be a napot csapattársa, Sébastien Ogier előtt, aki ráadásul az utolsó előtti gyorsaságiról el is késett, ezért 10 másodperces büntetést kapott.

    Ott Tanak a 15 másodperces büntetéssel már kevésbé kockáztatott és inkább Thierry Neuville-el együtt a harmadik és negyedik helyet igyekeztek tartani, amit sikerrel is tettek. 

    Evans és Greensmith mellett Takamoto Katsuta is kiesett szombaton, a japán versenyző az utolsó előtti szakaszon esett le az útról. 

    Katsuta kiesésével pedig Oliver Solberg az ötödik helyen zárta a napot. 

    Jelen állás szerint Kalle Rovanpera a mai születésnapja után holnap már a vb címet ünnepelheti, ha a Power Stage-en nem szerez legalább három ponttal kevesebbet Tanaknál. 

    Vasárnap ugyan még mindig előfordulhat egy-egy zápor, de akkora eső már nem várható, mint szombaton. 

    Új-Zéland Rally, állás 13 szakasz után 
    1 #69 Kalle Rovanpera / Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 2:28:26.3 (0:05)
    2 #1 Sébastien Ogier / Benjamin Veillas (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 +29.0 (0:10)
    3 #8 Ott Tanak / Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +46.4 (0:15)
    4 #11 Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +1:41.4 (0:15)
    5 #2 Oliver Solberg / Elliott Edmondson (SWE / GBR) Hyundai i20 N Rally1 +3:34.9 (0:10)
    6 #20 Hayden Paddon / John Kennard (NZL) Hyundai i20 N Rally2 +8:51.0
    7 #37 Lorenzo Bertelli / Lorenzo Granai (ITA) Ford Puma Rally1 +9:18.3
    8 #21 Kajetan Kajetanowicz / Maciej Szczepaniak (POL) Skoda Fabia Rally2 evo +10:55.7
    9 #23 Shane van Ginbergen / Glen Weston (NZL) Skoda Fabia Rally2 evo +12:00.4
    10 #24 Harry Bates / John McCarthy (NZL) Skoda Fabia Rally2 evo +15:23.7 

    További eredmények 

    Időterv (magyar idő szerint)
    2022 szeptember.28., szerda
    22:00 Shakedown 4.09 km Rovanpera 1:27.7 

    2022 szeptember 29., csütörtök
    07:08 SS1 Pukekawa Auckland Domain 1.4 km Tanak 1:45.8 / 1. TANAK, 2. Breen, 3. Neuville

    21:33 SS2 Whaanga Coast 1 29.07 km 1 Greensmith 20:04.4 / 1. BREEN, 2. Greensmith, 3. Ogier
    23:11 SS3 Te Akau South 1 31.02 km 1 Evans 17:33.0 / 1. BREEN, 2. Tanak, 3. Evans

    2022 szeptember 30., péntek
    00:14 SS4 Te Akau North 1 18.2 km 1 Tanak 9:52.0 / 1. TANAK, 2. Evans, 3. Breen
    03:22 SS5 Whaanga Coast 2 29.07 km 1 Ogier 19:40.2 / 1. OGIER, 2. Evans, 3. Tanak
    05:00 SS6 Te Akau South 2 31.02 km 1 Rovanpera 17:35.8 / 1. OGIER, 2. Evans, 3. Tanak
    06:03 SS7 Te Akau North 2 18.2 km 1 Tanak 9:47.5 / 1. EVANS, 2. Tanak, 3. Ogier

    21:08 SS8 Kaipara Hills 1 15.83 km 1 Breen 9:42.9 / 1. EVANS, 2. Tanak, 3. Rovanpera
    22:06 SS9 Puhoi 1 22.63 km 1 Rovanpera 12:37.7 / 1. ROVANPERA, 2. Tanak, 3. Ogier
    23:14 SS10 Komokoriki 1 5.81 km Breen 3:20.6 / 1. ROVANPERA, 2. Tanak, 3. Ogier

    2022 október 1., szombat
    03:08 SS11 Kaipara Hills 2 15.83 km 1 Rovanpera 9:47.3 / 1. ROVANPERA, 2. Ogier, 3. Tanak
    04:06 SS12 Puhoi 2 22.63 km 1 Rovanpera 12:27.8 / 1. ROVANPERA, 2. Ogier, 3. Tanak
    05:24 SS13 Komokoriki 2 5.81 km 1 Breen 3:19.2 / 1. ROVANPERA, 2. Ogier, 3. Tanak

    23:32 SS14 Whitford Forest – Te Maraunga Waiho 1 8.75 km 

    2022 október 2., vasárnap
    01:08 SS15 Jacks Ridge 1 6.42 km
    02:38 SS16 Whitford Forest – Te Maraunga Waiho 2 8.75 km
    04:18 SS17 Jacks Ridge 2 [Power Stage] 6.42 km 

    Tanak
    Fotó: Hyundai Motorsport

    Katsuta is balesetet szenvedett, Rovanpera növelte előnyét 

    0

    Az Új-Zéland Rally utolsó előtti szombati szakaszán Takamoto Katsuta is balesetet szenvedett, míg Kalle Rovanpera újabb szakaszt nyerve magabiztosabbá tette előnyét Sébastien Ogier előtt. 

    A szombati leghosszabb 22 km-es pályán kevésbé állt meg a víz, mint a nap első szakaszán, azonban a versenyzőknek így is igen nehéz volt a célba érés. Nem is sikerült ez Takamoto Katsutának, aki egy forgás után esett le az útról. A japán versenyzőnek így megszakadt az a sorozata, hogy Svédország óta folyamatosan a legjobb hat hely valamelyikén zár. 

    Kalle Rovanpera azonban ismét nagyszerűen boldogult a nehéz körülmények között, és újabb szakaszgyőzelmével már 18 másodpercre növelte előnyét Sébastien Ogier előtt, akit Ott Tanak már több, mint 20 másodperc hátránnyal követ.   

    Új-Zéland Rally, állás 12 szakasz után 
    1 #69 Kalle Rovanpera / Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 2:25:04.2 (0:05) 
    2 #1 Sébastien Ogier / Benjamin Veillas (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 +18.1
    3 #8 Ott Tanak / Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +40.3 (0:15) 
    4 #11 Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +1:40.7 (0:15)
    5 #2 Oliver Solberg / Elliott Edmondson (SWE / GBR) Hyundai i20 N Rally1 +3:29.2 (0:10)
    6 #20 Hayden Paddon / John Kennard (NZL) Hyundai i20 N Rally2 +8:33.5
    7 #37 Lorenzo Bertelli / Lorenzo Granai (ITA) Ford Puma Rally1 +8:54.2
    8 #21 Kajetan Kajetanowicz / Maciej Szczepaniak (POL) Skoda Fabia Rally2 evo +10:31.6
    9 #23 Shane van Ginbergen / Glen Weston (NZL) Skoda Fabia Rally2 evo +11:36.9
    10 #24 Harry Bates / John McCarthy (NZL) Skoda Fabia Rally2 evo +15:03.1 

    További eredmények 

    Időterv (magyar idő szerint)
    2022 szeptember.28., szerda
    22:00 Shakedown 4.09 km Rovanpera 1:27.7 

    2022 szeptember 29., csütörtök
    07:08 SS1 Pukekawa Auckland Domain 1.4 km Tanak 1:45.8 / 1. TANAK, 2. Breen, 3. Neuville

    21:33 SS2 Whaanga Coast 1 29.07 km 1 Greensmith 20:04.4 / 1. BREEN, 2. Greensmith, 3. Ogier
    23:11 SS3 Te Akau South 1 31.02 km 1 Evans 17:33.0 / 1. BREEN, 2. Tanak, 3. Evans

    2022 szeptember 30., péntek
    00:14 SS4 Te Akau North 1 18.2 km 1 Tanak 9:52.0 / 1. TANAK, 2. Evans, 3. Breen
    03:22 SS5 Whaanga Coast 2 29.07 km 1 Ogier 19:40.2 / 1. OGIER, 2. Evans, 3. Tanak
    05:00 SS6 Te Akau South 2 31.02 km 1 Rovanpera 17:35.8 / 1. OGIER, 2. Evans, 3. Tanak
    06:03 SS7 Te Akau North 2 18.2 km 1 Tanak 9:47.5 / 1. EVANS, 2. Tanak, 3. Ogier

    21:08 SS8 Kaipara Hills 1 15.83 km 1 Breen 9:42.9 / 1. EVANS, 2. Tanak, 3. Rovanpera
    22:06 SS9 Puhoi 1 22.63 km 1 Rovanpera 12:37.7 / 1. ROVANPERA, 2. Tanak, 3. Ogier
    23:14 SS10 Komokoriki 1 5.81 km Breen 3:20.6 / 1. ROVANPERA, 2. Tanak, 3. Ogier

    2022 október 1., szombat
    03:08 SS11 Kaipara Hills 2 15.83 km 1 Rovanpera 9:47.3 / 1. ROVANPERA, 2. Ogier, 3. Tanak
    04:06 SS12 Puhoi 2 22.63 km 1 Rovanpera 12:27.8 / 1. ROVANPERA, 2. Ogier, 3. Tanak
    05:24 SS13 Komokoriki 2 5.81 km

    23:32 SS14 Whitford Forest – Te Maraunga Waiho 1 8.75 km 

    2022 október 2., vasárnap
    01:08 SS15 Jacks Ridge 1 6.42 km
    02:38 SS16 Whitford Forest – Te Maraunga Waiho 2 8.75 km
    04:18 SS17 Jacks Ridge 2 [Power Stage] 6.42 km 

    Figyeld a Rallycafe.hu-t, mert az Új-Zéland Rally minden szakaszát követően írásban számolunk be a legfrissebb történésekről!

    Újabb Hyundai büntetés, magabiztos kettős Toyota vezetés 

    0

    Ismét megbüntették a Hyundai versenyzőit, így magabiztos előnybe került az Új-Zéland Rally élén Kalle Rovanpera és Sébastien Ogier. 

    Azt követően, hogy a Hyundai versenyzői, Ott Tanak és Thierry Neuville 5-5 másodperces büntetést kapott a szuperspeciál után, a hetedik szakaszt követően ismét újabb 10-10 másodperces büntetést kaptak, ráadásul ezúttal már Oliver Solberg is. Az ok ugyanaz, mint korábban, túl sok erőt tudtak használni a hibrid rendszerből. 

    Eközben a szombat délutáni első szakaszon egyszerűbb lett volna már csónakkal közlekedni, mint autóval, hiszen továbbra is ömlik az eső és szinte folyókká változtak már a pályák. 

    A nehéz körülmények között újabb szakaszt nyert Kalle Rovanpera, aki így 5 másodperccel növelte előnyét Sébastien Ogier előtt, míg Ott Tanak már fél percnél is nagyobb hátrányban van. 

    A verseny jelen állása alapján Ott Tanaknak legalább 3 ponttal többet kellene gyűjtenie a Power Stage-en, mint Kalle Rovanperának, hogy még életben tartsa világbajnoki esélyeit. 

    Új-Zéland Rally, állás 11 szakasz után 
    1 #69 Kalle Rovanpera / Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 2:12:36.4 (0:05) 
    2 #1 Sébastien Ogier / Benjamin Veillas (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 +11.5
    3 #8 Ott Tanak / Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +32.5 (0:15) 
    4 #11 Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +1:25.3 (0:15)
    5 18 Takamoto Katsuta / Aaron Johnston (JPN / IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +2:18.1
    6 #2 Oliver Solberg / Elliott Edmondson (SWE / GBR) Hyundai i20 N Rally1 +2:36.5 (0:10)
    7 #20 Hayden Paddon / John Kennard (NZL) Hyundai i20 N Rally2 +7:33.7
    8 #37 Lorenzo Bertelli / Lorenzo Granai (ITA) Ford Puma Rally1 +7:59.6
    9 #21 Kajetan Kajetanowicz / Maciej Szczepaniak (POL) Skoda Fabia Rally2 evo +9:23.5
    10 #23 Shane van Ginbergen / Glen Weston (NZL) Skoda Fabia Rally2 evo +9:47.1 

    További eredmények 

    Időterv (magyar idő szerint)
    2022 szeptember.28., szerda
    22:00 Shakedown 4.09 km Rovanpera 1:27.7 

    2022 szeptember 29., csütörtök
    07:08 SS1 Pukekawa Auckland Domain 1.4 km Tanak 1:45.8 / 1. TANAK, 2. Breen, 3. Neuville

    21:33 SS2 Whaanga Coast 1 29.07 km 1 Greensmith 20:04.4 / 1. BREEN, 2. Greensmith, 3. Ogier
    23:11 SS3 Te Akau South 1 31.02 km 1 Evans 17:33.0 / 1. BREEN, 2. Tanak, 3. Evans

    2022 szeptember 30., péntek
    00:14 SS4 Te Akau North 1 18.2 km 1 Tanak 9:52.0 / 1. TANAK, 2. Evans, 3. Breen
    03:22 SS5 Whaanga Coast 2 29.07 km 1 Ogier 19:40.2 / 1. OGIER, 2. Evans, 3. Tanak
    05:00 SS6 Te Akau South 2 31.02 km 1 Rovanpera 17:35.8 / 1. OGIER, 2. Evans, 3. Tanak
    06:03 SS7 Te Akau North 2 18.2 km 1 Tanak 9:47.5 / 1. EVANS, 2. Tanak, 3. Ogier

    21:08 SS8 Kaipara Hills 1 15.83 km 1 Breen 9:42.9 / 1. EVANS, 2. Tanak, 3. Rovanpera
    22:06 SS9 Puhoi 1 22.63 km 1 Rovanpera 12:37.7 / 1. ROVANPERA, 2. Tanak, 3. Ogier
    23:14 SS10 Komokoriki 1 5.81 km Breen 3:20.6 / 1. ROVANPERA, 2. Tanak, 3. Ogier

    2022 október 1., szombat
    03:08 SS11 Kaipara Hills 2 15.83 km 1 Rovanpera 9:47.3 / 1. ROVANPERA, 2. Ogier, 3. Tanak
    04:06 SS12 Puhoi 2 22.63 km
    05:24 SS13 Komokoriki 2 5.81 km

    23:32 SS14 Whitford Forest – Te Maraunga Waiho 1 8.75 km 

    2022 október 2., vasárnap
    01:08 SS15 Jacks Ridge 1 6.42 km
    02:38 SS16 Whitford Forest – Te Maraunga Waiho 2 8.75 km
    04:18 SS17 Jacks Ridge 2 [Power Stage] 6.42 km 

    Figyeld a Rallycafe.hu-t, mert az Új-Zéland Rally minden szakaszát követően írásban számolunk be a legfrissebb történésekről!

    Evans nem tudja folytatni szombaton

    0

    Elfyn Evans az Új-Zéland Rally negyedik helyéről kiállni kényszerült, miután autójának bukócsöve megsérült a szombati második szakaszon történt baleset során. A walesi toyotás esetleg vasárnap még visszatérhet. 

    Elfyn Evans az Új-Zéland Rally szombati második szakaszán szenvedett balesetet, majd a sérült autóval még sikerült teljesítenie a szakaszt, ami után kisebb javításokat végzett a Toyota GR Yaris Rally1-en, hogy a délelőtt utolsó szakaszát még teljesíteni tudja. 

    Az utolsó szakasz azonban végül törölve lett Gus Greensmith baleset miatt, így a walesi toyotás eltudott jutni a szervizbe, ahol azonban kénytelen volt kiállni. 

    A hírt Jari-Matti Latvala közölte a WRC+ adásában, az ok az autó bukócsövének sérülése volt. A Toyota Gazoo Racing csapatvezetője hozzátette, hogy lesz még lehetősége a csapatnak helyrehozni a sérülést, és ha ez sikerül, akkor vasárnap még visszaállhat Evans a versenybe. 

    A walesi versenyző a belset után a negyedik helyen állt, azonban így mindenki egy hellyel előrébb lép, aki mögötte állt. 

    Új-Zéland Rally, állás 10 szakasz után 
    1 #69 Kalle Rovanpera / Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 2:02:49.1 (0:05) 
    2 #8 Ott Tanak / Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +4.6 (0:05) 
    3 #1 Sébastien Ogier / Benjamin Veillas (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 +6.5
    4 #11 Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +1:03.9 (0:05)
    5 #2 Oliver Solberg / Elliott Edmondson (SWE / GBR) Hyundai i20 N Rally1 +1:56.9
    6 18 Takamoto Katsuta / Aaron Johnston (JPN / IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +2:03.7
    7 #20 Hayden Paddon / John Kennard (NZL) Hyundai i20 N Rally2 +6:37.7
    8 #37 Lorenzo Bertelli / Lorenzo Granai (ITA) Ford Puma Rally1 +7:08.8
    9 #21 Kajetan Kajetanowicz / Maciej Szczepaniak (POL) Skoda Fabia Rally2 evo +8:15.7
    10 #23 Shane van Ginbergen / Glen Weston (NZL) Skoda Fabia Rally2 evo +8:48.5 

    További eredmények 

    Időterv (magyar idő szerint)
    2022 szeptember.28., szerda
    22:00 Shakedown 4.09 km Rovanpera 1:27.7 

    2022 szeptember 29., csütörtök
    07:08 SS1 Pukekawa Auckland Domain 1.4 km Tanak 1:45.8 / 1. TANAK, 2. Breen, 3. Neuville

    21:33 SS2 Whaanga Coast 1 29.07 km 1 Greensmith 20:04.4 / 1. BREEN, 2. Greensmith, 3. Ogier
    23:11 SS3 Te Akau South 1 31.02 km 1 Evans 17:33.0 / 1. BREEN, 2. Tanak, 3. Evans

    2022 szeptember 30., péntek
    00:14 SS4 Te Akau North 1 18.2 km 1 Tanak 9:52.0 / 1. TANAK, 2. Evans, 3. Breen
    03:22 SS5 Whaanga Coast 2 29.07 km 1 Ogier 19:40.2 / 1. OGIER, 2. Evans, 3. Tanak
    05:00 SS6 Te Akau South 2 31.02 km 1 Rovanpera 17:35.8 / 1. OGIER, 2. Evans, 3. Tanak
    06:03 SS7 Te Akau North 2 18.2 km 1 Tanak 9:47.5 / 1. EVANS, 2. Tanak, 3. Ogier

    21:08 SS8 Kaipara Hills 1 15.83 km 1 Breen 9:42.9 / 1. EVANS, 2. Tanak, 3. Rovanpera
    22:06 SS9 Puhoi 1 22.63 km 1 Rovanpera 12:37.7 / 1. ROVANPERA, 2. Tanak, 3. Ogier
    23:14 SS10 Komokoriki 1 5.81 km Breen 3:20.6 / 1. ROVANPERA, 2. Tanak, 3. Ogier

    2022 október 1., szombat
    03:08 SS11 Kaipara Hills 2 15.83 km
    04:06 SS12 Puhoi 2 22.63 km
    05:24 SS13 Komokoriki 2 5.81 km

    23:32 SS14 Whitford Forest – Te Maraunga Waiho 1 8.75 km 

    2022 október 2., vasárnap
    01:08 SS15 Jacks Ridge 1 6.42 km
    02:38 SS16 Whitford Forest – Te Maraunga Waiho 2 8.75 km
    04:18 SS17 Jacks Ridge 2 [Power Stage] 6.42 km 

    Figyeld a Rallycafe.hu-t, mert az Új-Zéland Rally minden szakaszát követően írásban számolunk be a legfrissebb történésekről!

    Millener: Ez óriási kár, nem tudom mi lesz 

    0

    Richard Millener, az M-Sport csapatfőnöke bevallotta, Gus Greensmith balesetével hatalmas kárt csinált és nem tudja elkészül-e a Ford Puma Rally1 a Spanyol Rallyra. 

    Nagyon jól indult az M-Sport számára a hétvége Új-Zélandon, hiszen az első pénteki szakaszt Gus Greensmith nyerte, a szakasz után pedig Craig Breen vezetett csapattársa előtt. 

    A történet azonban nagyon rosszara fordult azóta, hiszen Craig Breen pénteken árokba esett, míg Gus Greensmith a szombati harmadik szakaszon csinált totál kárt. 

    “Ez óriási kárnak tűnik – mondta Richard Millener, az M-Sport csapatfőnöke a WRC+ adásában – Amint elsőre megtudom állapítani, túl korán szeretett volna Gus kanyarodni, túl nagy sebességgel, és a vizes füvön alulkormányozott lett az autó. Ez vezetett végül a hatalmas balesethez. Még nem tudom, hogy mennyire sérült az autó, hiszen át kell vizsgálni, de nem tudom, hogy mi lesz. Nem tudom, hogy megjavítható-e a Spanyol Rallyra.” 

    Az M-Sport szerelői idén már többször kényszerültek csodát művelni egy-egy autó újjáépítése során. 

    “Nagyon nehéz ez az időszak mindenkinek, de igyekszünk pozitívak maradni, amennyire lehetséges. Az autó láthatóan jó, de szükségünk van egy … hagyjuk, de tudja mindenki mire gondolok. Megértem, hogy a versenyzők megszeretnék mutatni a tempójukat és sikerre éhesek. Azonban, amikor ez lesz az eredmény, az nagyon nehéz pillanat. Eljöttünk a világ másik végére egy nagyszerű versenyre, nagyszerűen indult a hétvégénk, de sajnos nagyon sokba került. Megteszünk minden tőlünk telhetőt, de nem tudom elképzelni, hogy ebből az autóból még működőképes jármú lesz.” 

    “Gus tudja, hogy ha javítani szeretne a szezon eredményein, akkor erőltetnie kell a dolgokat. Ezzel nincs is probléma, de az ilyen nagy balesetek nagyon fájnak nekünk. Idén pedig volt néhány nagy baleset. Nehéz egy ilyen eset után mindent megfelelőképpen felkészíteni, ismét összetenni és elmenni a következő versenyre. Ezek a balesetek nagyon sokba kerülnek nekünk.” 

    Új-Zéland Rally, állás 10 szakasz után 
    1 #69 Kalle Rovanpera / Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 2:02:49.1 (0:05) 
    2 #8 Ott Tanak / Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +4.6 (0:05) 
    3 #1 Sébastien Ogier / Benjamin Veillas (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 +6.5
    4 #33 Elfyn Evans / Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +36.2
    5 #11 Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +1:03.9 (0:05)
    6 #2 Oliver Solberg / Elliott Edmondson (SWE / GBR) Hyundai i20 N Rally1 +1:56.9
    7 18 Takamoto Katsuta / Aaron Johnston (JPN / IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +2:03.7
    8 #20 Hayden Paddon / John Kennard (NZL) Hyundai i20 N Rally2 +6:37.7
    9 #37 Lorenzo Bertelli / Lorenzo Granai (ITA) Ford Puma Rally1 +7:08.8
    10 #21 Kajetan Kajetanowicz / Maciej Szczepaniak (POL) Skoda Fabia Rally2 evo +8:15.7 

    További eredmények 

    Időterv (magyar idő szerint)
    2022 szeptember.28., szerda
    22:00 Shakedown 4.09 km Rovanpera 1:27.7 

    2022 szeptember 29., csütörtök
    07:08 SS1 Pukekawa Auckland Domain 1.4 km Tanak 1:45.8 / 1. TANAK, 2. Breen, 3. Neuville

    21:33 SS2 Whaanga Coast 1 29.07 km 1 Greensmith 20:04.4 / 1. BREEN, 2. Greensmith, 3. Ogier
    23:11 SS3 Te Akau South 1 31.02 km 1 Evans 17:33.0 / 1. BREEN, 2. Tanak, 3. Evans

    2022 szeptember 30., péntek
    00:14 SS4 Te Akau North 1 18.2 km 1 Tanak 9:52.0 / 1. TANAK, 2. Evans, 3. Breen
    03:22 SS5 Whaanga Coast 2 29.07 km 1 Ogier 19:40.2 / 1. OGIER, 2. Evans, 3. Tanak
    05:00 SS6 Te Akau South 2 31.02 km 1 Rovanpera 17:35.8 / 1. OGIER, 2. Evans, 3. Tanak
    06:03 SS7 Te Akau North 2 18.2 km 1 Tanak 9:47.5 / 1. EVANS, 2. Tanak, 3. Ogier

    21:08 SS8 Kaipara Hills 1 15.83 km 1 Breen 9:42.9 / 1. EVANS, 2. Tanak, 3. Rovanpera
    22:06 SS9 Puhoi 1 22.63 km 1 Rovanpera 12:37.7 / 1. ROVANPERA, 2. Tanak, 3. Ogier
    23:14 SS10 Komokoriki 1 5.81 km Breen 3:20.6 / 1. ROVANPERA, 2. Tanak, 3. Ogier

    2022 október 1., szombat
    03:08 SS11 Kaipara Hills 2 15.83 km
    04:06 SS12 Puhoi 2 22.63 km
    05:24 SS13 Komokoriki 2 5.81 km

    23:32 SS14 Whitford Forest – Te Maraunga Waiho 1 8.75 km 

    2022 október 2., vasárnap
    01:08 SS15 Jacks Ridge 1 6.42 km
    02:38 SS16 Whitford Forest – Te Maraunga Waiho 2 8.75 km
    04:18 SS17 Jacks Ridge 2 [Power Stage] 6.42 km 

    Figyeld a Rallycafe.hu-t, mert az Új-Zéland Rally minden szakaszát követően írásban számolunk be a legfrissebb történésekről!

    Greensmith hatalmas balesetével zárult a délelőtt (videó)

    0

    Az Új-Zéland Rally utolsó szombat délelőtti szakaszán óriásit esett Gus Greensmith, a versenyzők nem sérültek meg, de a szakaszt törölték. 

    Az Új-Zéland Rally szombati harmadik szakasza volt a legrövidebb, mindössze 5.81 km. A szakasz eleje nagyon tempós, majd az utolsó harmad rendkívül technikás. 

    Gus Greensmith a tempós részen egy bal kanyart levágva autója a saras füvön elvesztette a tapadást és a jobb oldalon lévő árokba csúszott, majd többszöri átfordulás után a talpán állt meg. Személyi sérülés szerencsére nem történt, de a baleset miatt a szakasz törölték. 

    A brit fordos a hatodik helyről esett ki. 

    Szombat délután a mai három szakaszt ismét teljesíti a mezőny, várhatóan továbbra is esőben. 

    Új-Zéland Rally, állás 9 szakasz után 
    1 #69 Kalle Rovanpera / Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 1:59:20.5 (0:05) 
    2 #8 Ott Tanak / Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +4.6 (0:05) 
    3 #1 Sébastien Ogier / Benjamin Veillas (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 +11.5
    4 #33 Elfyn Evans / Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +35.4
    5 #11 Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +1:03.9 (0:05)
    6 #2 Oliver Solberg / Elliott Edmondson (SWE / GBR) Hyundai i20 N Rally1 +2:00.1
    7 18 Takamoto Katsuta / Aaron Johnston (JPN / IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +2:08.6
    8 #20 Hayden Paddon / John Kennard (NZL) Hyundai i20 N Rally2 +6:29.8
    9 #37 Lorenzo Bertelli / Lorenzo Granai (ITA) Ford Puma Rally1 +7:01.9
    10 #21 Kajetan Kajetanowicz / Maciej Szczepaniak (POL) Skoda Fabia Rally2 evo +8:07.8 

    További eredmények 

    Időterv (magyar idő szerint)
    2022 szeptember.28., szerda
    22:00 Shakedown 4.09 km Rovanpera 1:27.7 

    2022 szeptember 29., csütörtök
    07:08 SS1 Pukekawa Auckland Domain 1.4 km Tanak 1:45.8 / 1. TANAK, 2. Breen, 3. Neuville

    21:33 SS2 Whaanga Coast 1 29.07 km 1 Greensmith 20:04.4 / 1. BREEN, 2. Greensmith, 3. Ogier
    23:11 SS3 Te Akau South 1 31.02 km 1 Evans 17:33.0 / 1. BREEN, 2. Tanak, 3. Evans

    2022 szeptember 30., péntek
    00:14 SS4 Te Akau North 1 18.2 km 1 Tanak 9:52.0 / 1. TANAK, 2. Evans, 3. Breen
    03:22 SS5 Whaanga Coast 2 29.07 km 1 Ogier 19:40.2 / 1. OGIER, 2. Evans, 3. Tanak
    05:00 SS6 Te Akau South 2 31.02 km 1 Rovanpera 17:35.8 / 1. OGIER, 2. Evans, 3. Tanak
    06:03 SS7 Te Akau North 2 18.2 km 1 Tanak 9:47.5 / 1. EVANS, 2. Tanak, 3. Ogier

    21:08 SS8 Kaipara Hills 1 15.83 km 1 Breen 9:42.9 / 1. EVANS, 2. Tanak, 3. Rovanpera
    22:06 SS9 Puhoi 1 22.63 km 1 Rovanpera 12:37.7 / 1. ROVANPERA, 2. Tanak, 3. Ogier
    23:14 SS10 Komokoriki 1 5.81 km TÖRÖLVE

    2022 október 1., szombat
    03:08 SS11 Kaipara Hills 2 15.83 km
    04:06 SS12 Puhoi 2 22.63 km
    05:24 SS13 Komokoriki 2 5.81 km

    23:32 SS14 Whitford Forest – Te Maraunga Waiho 1 8.75 km 

    2022 október 2., vasárnap
    01:08 SS15 Jacks Ridge 1 6.42 km
    02:38 SS16 Whitford Forest – Te Maraunga Waiho 2 8.75 km
    04:18 SS17 Jacks Ridge 2 [Power Stage] 6.42 km 

    Figyeld a Rallycafe.hu-t, mert az Új-Zéland Rally minden szakaszát követően írásban számolunk be a legfrissebb történésekről!