back to top
2025. augusztus 05. 02:47
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1208

    Magyar versenycsapatokat támogat a HUMDA

    0

    A túraautó-világkupában (FIA WTCR) induló Zengő Motorsport és a kamion-Európa-bajnokságban (FIA ETRC) versenyző Révész Racing is kap támogatást idei működésére a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt.-től. Mindkét csapat részt vesz a hétvégi ingyenes Super Racing Fesztiválon a Hungaroringen. A teljes magyar háttérrel, hazai versenyzővel és szerelőgárdával induló versenycsapatok hazánk hírnevét öregbítik a technikai sportok rangos szériáiban.

    A HUMDA a tehetséges versenyzők felkarolása mellett párhuzamosan azokat a versenycsapatokat is támogatja, melyek évről-évre a nemzetközi porondról szállítják az eredményeket. Két olyan nemzetközi gyorsasági szakágban versenyző csapattal kezdi meg az együttműködést az Ügynökség, amelyeknél a már elért eredmények és a szakmai célkitűzések alapján további sikerek elérésére lehet számítani. A túraautó-világkupában (FIA WTCR) induló Zengő Motorsport és a kamion-Európa-bajnokságban (FIA ETRC) versenyző Révész Racing a versenyképes szereplésen túl a tehetséges hazai versenyzők és mérnökök felkutatásával is foglalkozik. Ezek a célkitűzések megegyeznek a HUMDA stratégiai céljaival. A támogatás mind a csapat biztos működését, versenyképességet, mind a társadalmilag és sportszakmailag fontos célok megvalósítását is segíti. Mindkét csapat elindul a hétvégi ingyenes Super Racing Fesztiválon a Hungaroringen. Nagy Dani a Zengő Motorsport színeiben a WTCR-ben, a túrautó-világkupában, Kiss Norbert pedig a Révész Racing versenyzőjeként a ETRC-ben, a kamion Európa-bajnokság futamain indul. 

    A Zengő Motorsport csapatát az 1990-es évek derekán Zengő Zoltán alapította, amelyet azóta is vezet. Az eltelt évek alatt a csapat fő profiljává a túraautóversenyzés vált, hozzájuk kötődik Michelisz Norbert felfedezése és megannyi közös siker elérése. Miután 2016-ban Michelisz Norbert gyári csapatba igazolt, a Zengő Motorsport számos magyar tehetségnek adott lehetőséget arra, hogy a nemzetközi mezőnyben bizonyítson. Olyan sztárversenyzők is tartoztak az utóbbi években a csapat kötelékébe, mint Mikel Azcona, aki jelenleg épp Michelisz Norbert csapattársa a túraautó-világkupában, vagy éppen Robert Huff, a 2012-es túraautó-világbajnokság győztese, aki jelenleg is a magyar csapat színeiben indul a WTCR-ben Nagy Dániel csapattársaként. Tavaly a Zengő Motorsport a Cupra Racing-el közösen megszerezte az elektromos túraautó-bajnokság, az akkor még PURE ETCR név alatt zajló széria első csapatbajnoki címét, versenyzőjük Mattias Ekström pedig az egyéni pontversenyben legtöbb pontot szerezve lett bajnok.

    A Révész Racing csapata már az alapításának évében, 2020-ban a kamionsport csúcsának számító kamion-Európa-bajnokságon indult, az akkor már kétszeres Európa-bajnok Kiss Norberttel a volán mögött. A 2020-as szezon a COVID19-világjárvány miatt félbeszakadt, és a kevés megrendezett versenyhétvége miatt nem hirdettek bajnokot, pedig Kiss Norbert állt a tabella élén. 2021-ben végül Kiss Norberttel szerezhette meg a Révész Racing a bajnoki címet. A magyar versenyző tetemes előnnyel, 11 futamgyőzelemmel zsebelhette be harmadik Európa-bajnoki címét. Idén az első versenyhétvégén a csapat rögtön két győzelmet szerzett, így magabiztosan várhatják a hazai, június 11-12-i versenyhétvégét a Hungaroringen. 

    – A HUMDA tavaly indította el tehetségkutató és -gondozó programját a felmérésekkel. Az egyes versenyzőkkel kapcsolatos munkánk a végéhez közeledik. A tehetségek felkarolása mellett a versenycsapatokra is kiemelt figyelmet fordítunk. Az a komplex megközelítés, ahogy Ügynökségünk a mobilitáshoz és az autó- és motorsport világához közelít, megköveteli ezt a felelős hozzáállást. Sokszor csak versenyzőkről beszélünk az autósportban, de a színfalak mögött ez is csapatsport, rengeteg kiváló szakember precíz munkájára van szükség a háttérben. Hosszú távon akkor szerepelhetnek majd jól hazánk fiai a rangos versenysorozatokban, ha meglesz mögöttük, körülöttük az a szakember-gárda, amely kritikus esetekben gyorsan megtalálja a megoldást a legelképesztőbb problémákra is. Ez a tudás a júl működő magyar csapatoknál már megvan és támogatásunkkal még jobban elmélyíthető – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. elnök-vezérigazgatója. 

    Bucsi Attila mindent megnyert a Red Bull Ringen

    0

    Az időmérőn megszerezte a pole pozíciót, az első futamon rajt-cél győzelmet aratott, a második, fordított rajtrácsos versenyen pedig a nyolcadik helyről indulva lett első. Bucsi Attila tarolt a Red Bull Ringen a Swift Cup Europe-idény második fordulójában. A M1RA 14 éves versenyzője dominálja a bajnokságot: négyből négy győzelmet számlál.

    „Az volt a célom, hogy megismételjem a tavalyi szereplésemet a Red Bull Ringen, amikor mindent megnyertem, de utólag azt mondom, hogy ezt egyáltalán nem volt könnyű újra elérni – fogalmazott Attila. – Az időmérőn és az első versenyen sem éreztem azt, hogy jelentős tempóelőnyöm lett volna a többiekhez képest, ezért nem gondoltam, hogy a fordított rajtrácsos második futamon, a nyolcadik helyről indulva is lehet esélyem a győzelemre. Az, hogy sikerült azt a versenyt is megnyernem, pozitív meglepetés volt számomra.”

    Bucsi Attila a kvalifikáción 1,6 tizedmásodperces előnnyel volt a leggyorsabb a mezőnyben, ezzel az első időmérős sikerét aratta az idényben, hiszen a Salzburgringen tartott szezonnyitón második lett. A két verseny ugyanúgy ért véget, mint az első fordulóban: a M1RA 14 éves pilótáját intették le az első helyen mindkétszer.

    „Az első verseny a rajt-cél győzelem ellenére egyáltalán nem volt könnyű, mert nem tudtam elszakadni az üldözőktől, szinte folyamatosan ellenőriznem kellett a visszapillantó tükörben, hogy ki milyen közel van hozzám – ismerte el Attila. – Nagyon figyeltem arra is, hogy ne hagyjam el a pályát, nem akartam büntetést kockáztatni ezzel. Volt egy nagy baleset a futam vége felé, én már csak a biztonsági autó mögött láttam, hogy milyen sok törmelék került a pályára. Ez az eset újra megmutatta, hogy miért a biztonság a legfontosabb versenykörülmények között is.”

    A M1RA a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) partnere a #közlekedjbiztonságosan kampányban. A csapat az elmúlt hetekben bemutatta, hogy a versenypályán van egy dolog, ami a győzelemnél is fontosabb: a biztonság.

    „Nem az a leglassabb, akit az utolsó helyen intenek le, hanem az, aki nem ér célba – jegyezte meg Attila, aki azzal teremtette meg a második futamos győzelmének az esélyét, hogy az elsőn a siker mellett az autó épségére is ügyelt. – Mint említettem, a második versenyen nem számítottam újabb győzelemre, de amikor a futam elején, a négyes kanyarban egy féktávon három-négy autót is megelőztem és felléptem a második helyre, akkor már éreztem, hogy lehet esélyem.”

    Bucsi Attila remek formában kezdte az idényt, a Swift Cup Europe eddigi mind a négy versenyét megnyerte.

    „Nehéz lenne azt mondanom, hogy elégedetlen vagyok az eddigiekkel, de természetesen hibák mindig vannak, amiken lehet javítani. Hasonlóan szeretném folytatni a szezon hátralévő részében is” – zárta gondolatait Attila.

    A M1RA másik fiatalja, Csermely Móric nagy lépést tett előre a Red Bull Ringen. A 15 éves versenyző az első fordulóban debütált a bajnokságban, akkor a 10. és a 12. helyeket szerezte meg a Salzburgringen, ezúttal viszont mindkét futamon a hatodik helyen intették le, tehát máris felzárkózott az élmezőnyhöz, amivel teljesítette az előzetes célkitűzését.

    A Swift Cup Europe július 8–10-én a hazai fordulóval, a Hungaroringen folytatódik.

    Gyirmóti és Csucsu volt a leggyorsabb a Baja Satu Mare első napján

    0

    A prológ mellett két speciálszakaszt teljesítettek a tereprallysok a Baja Satu Mare első napján. Abszolútban Gyirmóti Péter és Horváth Míra vezet egy T4 kategóriás Can-Am Maverick XRC-vel, az autósok közt pedig Csucsu és Mesterházi Márk áll az élen a Toyota Hiluxszal.

    A T4-es mezőny menői között a pénteken nagy volt küzdelem, de hiába jött délutánra az eső Gyimóti Péter és Horváth Míra valamennyi szakaszon a leggyorsabb volt, így abszolútban is élen állnak. A nap végére az előnyük 35,6 másodpercre nőtt a címvédő Molnár Balázs és Gabriella előtt. A harmadik helyen álló Garamvölgyi Zoltán, Takács Antal páros hátránya 1:41.4 perc és nekik hátrafele is figyelni kell, mert a nyomukban van a Kéry Szilveszter – Bartha Barbara duó, akik csak 2,4 másodpercre vannak csak a dobogótól.

    Baja Satu Mare
    foto: Baja Satu Mare/Pataky Péter

    Az autósoknál Csucsuék 24.1 másodperccel veetnek Miroslav Zapletal előtt. A cseh a második szakaszon 10 másodpercet faragott a hátrányból a Hummerrel, igaz Csucsuék defeket is kaptak. Ők ketten más dimenzióban autóznak, a fordos Zdenek Porizek több mint 3 percre van tőlük a harmadik helyen.

    Baja Satu Mare
    foto: Baja Satu Mare/Pataky Péter

    A motorosoknál a pénteki utolsó szakasz alaposan átírta az élmezőny sorrendjét. A harmadik helyről az élre száguldott a szlovák színekben induló tavalyi bajnok Bodor Róbert, aki 16,8 másodperccel előzi meg Kárpáti Pétert, míg a harmadik helyen a szlovák Martin Dobis várja a szombati hosszú szakaszokat, neki 1:08.1 perc a hátránya.

    A quadosok között a magyar, Kardos Norbert vette át a vezetést a szlovák Juraj Varga előtt, 18.6 másodperc közöttük a különbség. A tavalyi bajnok Balog László ár egy prcre van tőlük. A mezőny egyetlen női versenyzője, a cseh Krystyna Vanková a negyedik, az ő hátránya 4:09.4 perc az élen állóhoz képest.
    Baja Satu Mare
    foto: Baja Satu Mare/Pataky Péter

    Lengyel Rally, Rally3 és Családi Nap

    0

    A hétvégén rendezik a rally Európa-bajnokság negyedik futamát, a Lengyel Rallyt, amelyen három magyar versenyzőnek, Herczig Norbertnek, Csomós Mixinek és László Martinnak szurkolhatunk péntek estétől vasárnap délutánig. Szintén a hétvégén kerül megrendezésre a Rally3-as bajnokság harmadik futama, a Watz Rally, a klasszikus Bajna és Lábatlan közti gyorsaságin. Ha pedig valaki Hosszúhetényben járna szombaton, feltétlenül ugorjon be a Rally Családi Napra. Összeállítottunk minden információt, amire szükségetek lehet. 

    ERC: Lengyel Rally programja

    június 10., péntek

    12:30 Shakedown (Baranowo) 3,46 km
    19:00 GY1 Mikołajki Arena 1, 2,50 km

    június 11., szombat

    07:30 szerviz A (Mikołajki) – 15 perc
    09:15 GY2 Krzywe 1, 15,20 km
    10:10 GY3 Wojnasy 1, 12,87 km
    11:00 GY4 Wieliczki 1, 24,36 km
    13:10 szerviz B (Mikołajki) – 30 perc
    15:10 GY5 Krzywe 2, 15,20 km
    16:05 GY6 Wojnasy 2, 12,87 km
    16:55 GY7 Wieliczki 2, 24,36 km
    19:00 GY8 Mikołajki Arena 2, 2,50 km
    19:25 flexi szerviz C (Mikołajki) – 45 perc

    június 12., vasárnap

    07:50 szerviz D (Mikołajki) – 15 perc
    08:20 GY9 Mikołajki MAX 1, 9,34 km
    09:45 GY10 Świętajno 1, 18,61 km
    11:08 GY11Miłki 1, 11,17 km
    12:00 szerviz E (Mikołajki) – 30 perc
    12:45 GY12 Mikołajki MAX 2, 9,34 km
    14:10 GY13 Świętajno 2 18,61 km
    16:08 GY14 Miłki 2 (Power Stage) 11,17 km
    16:55 szerviz F (Mikołajki) – 10 perc

    Első napi gyorsasági táv: 109,86 km
    Második napi gyorsasági táv 78,24 km
    Gyorsasági táv összesen: 188,10 km

    Nevezési és rajtlista

    ewrc-results.com

    Eredmények

    ewrc-results.com
    fiaerc.com

    Élő, előfizetéses közvetítés minden szakaszról

    WRC+

    RALLY3: 1. Watz Rally programja

    Június 12., vasárnap

    06:47 Szervíz, Nyergesújfalu
    07:30 Gy1 Bajna-Lábatlan 1, 10 km
    08:50 Szervíz, Nyergesújfalu
    09:48 Gy2 Bajna-Lábatlan 2, 10 km
    11:08 Szervíz, Nyergesújfalu
    12:06 Gy3 Bajna-Lábatlan 3, 10 km
    13:46 Szervíz, Nyergesújfalu
    14:24 Gy4 Lábatlan-Bajna 1, 10 km
    16:09 Szervíz, Nyergesújfalu
    16:47 Gy5 Lábatlan-Bajna 2, 10 km

    Összes versenytáv: 50 km

    Nevezési lista, rajtlista

    Hauserresults.hu

    Eredmények

    Hauserresults.hu

     

    A Gender Racing megküzdött a vörös bikával

    0

    Az ismét az F3-as Dallara-val rajthoz álló Gender Racing-nek Szabó Nikolassal a volán mögött alaposan meg kellett küzdenie a vörös bikával a kimondottan erős mezőnyben.

    A hétvégén rendezték Spielbergben, a Red Bull Ringen az FIA CEZ Zone Trophy, az ESET Cup, a Drexler Formel Cup és az MNASZ Autós Gyorsasági OB versenyhétvégéjét.

    Talán a bajnoki sorozat legszebb és legillusztrisabb helyszínén versenyzett a Gender Racing a hétvégén. A csapat ismét az idei, eredeti tervek szerinti F3-as Dallara-val állt rajthoz a különleges osztrák pályán. Ugyan sajnos a technika ördögét még nem teljesen sikerült kiűzni a versenygépből, de összességében nagyon jól kezd összeállni a technika és a hétvégén folyamatosan javultak a köridők Szabó Nikolas neve mellett. Nikolas is egyre jobban kezdett összeszokni az autóval és a pályával, amelyen korábban autózott már a Formula Renault-val. Talán az is sokban hozzájárult a hétvége jó tempójához, hogy versenyzőnk több futamot is nyert itt, a Red Bull Ringen, abban a szimulátorbajnokságban, amelyben szintén sikerrel versenyez. A szabadedzéseket kevésbé sikerült kihasználni, de Nikolas a szombati időmérőn már a hatodik sorba kvalifikálta magát, és a köridők is közelítettek a mérvadó ellenfelekéhez. Az első futamon versenyzőnk kiváló rajtot vett, aztán az első kanyarokban egy figyelmetlen ellenféllel történt viaskodás miatt vesztett pár pozíciót. A futam vége felé is akadt némi izgalom, amikor a célegyenes ráfordító kanyarjában egy autó megpördült előtte és komoly lélekjelenlét kellett hozzá, hogy autótörés nélkül megússza az esetet. Végül az abszolút értékelés kilencedik, a kategória nyolcadik helyén befutva, még a magyar bajnoki értékelés harmadik helyével is vigasztalódhatott. A vasárnapi versenynap néha esős időjárással riogatott, de végül az időmérő és a verseny is száraz körülmények között zajlott. Az időmérőre még tovább sikerült finomítania a csapatnak a beállításokon, Nikolas tovább gyorsult és az ellenfeleket még jobban megközelítve az ötödik sorból várhatta a második futamot, de egy bosszantó üzemanyagellátási hiba miatt ki kellett hagynia a futamot. 

    Ennek ellenére versenyzőnk pozitívan értékelte a hétvégét:

    „Nagyon örülök, hogy itt a Red Bull Ringen is versenyezhettem az F3-assal. Külön öröm, hogy tulajdonképpen igazából ezen a pályán tudtam megtenni az első igazán éles köröket a felújítás óta. Sajnos néhány bosszantó technikai hiba ismét hátráltatott minket, de ezt leszámítva nagyon hálás vagyok a csapatnak, hogy ilyen jó összhangban tudtunk dolgozni, tudtunk folyamatosan fejlődni és gyorsulni a hétvége folyamán. Végre egy-két részeredménnyel megmutathattuk, hogy számolnia kell velünk az ellenfeleknek, hogy szorosan ott vagyunk az élmezőnyben! A következő versenyhétvégéken folyamatosan építkezünk és gyorsulunk majd tovább. Már most nagyon várom a horvátországi versenyhétvégét!”

    A fenti bajnoki sorozatok következő fordulójára július utolsó hétvégéjén kerül majd sor a szintén izgalmas kihívásokat kínáló horvát versenypályán, Grobnikban.

    Herczig negyedik, Csomós 10.

    0

    A kvalifikációval megkezdődött a Lengyel Rally, és Herczig Norbert azonnal egy negyedik eredménnyel kezdett, míg a leggyorsabb Nil Solans volt. 

    A Rally Európa-bajnokság negyedik, lengyel versenyén pénteken a 3,46 km-es Baranowo szakaszon rendezték a kvalifikációt az ERC értékelésben résztvevő Rally2-es autókkal indulók számára. 

    A leggyorsabbnak Nil Solans és Marc Martí bizonyult, akik először versenyeznek Hyundai i20 N Rally2-vel. A spanyol párost a lengyel Miko Marczyk és Szymon Gospodarczyk 1,825, Adrian Chwietczuk és Damian Syty  pedig 1,990 másodperc hátránnyal követte. 

    A negyedik idővel pedig nem kis meglepetésre Herczig Norbert és Igor Bacigál végzett 2,564 másodperc hátránnyal. 

    Az ERC éllovas Efrén Llrarena-Sara Fernández párosnak azonban kevésbé sikerült a kvalifikáció, csupán a nyolcadik időt érte el. 

    A kvalifikációt egy alkalommal meg is kellett állítani, mivel egy néző balesetet szenvedett és mentőre volt szükség.

    Ezt követően rendezték a hivatalos tesztet, a shakedown-t, melyen Csomós Miklós és Nagy Attila a leggyorsabb volt, eredményével a kvalifikáción a 10. helyre lett volna jó.

    László Martin és Berendi Dávid pedig a 20. idővel zárt a teszten.

    Parádés mezőny a Mecsek Rallyn 

    0

    Megjelent a Mecsek Rally nevezési listája, mely alapján kijelenthető, hogy a program mellett a mezőny is szenzációs lesz.

    A Mecsek Rally fantasztikus programjáról már írtunk korábban, de végre a 109 párost tartalmazó nevezési lista is megjelent. 

    Mads Ostberg a Dunakanyar Rally kihagyása után Pécsett újra indul, és tavalyi győzelmét ismételheti meg Patrik Barth navigálásával, de a Lengyel Rallyn induló Grzegorz Grzyb is rajthoz áll. 

    Ami a magyar versenyzőket Bacsa Tamás és Hanyik Gergely Pécsett debütál Rally2-es autóval, Bútor Róbert és Tagai Róbert pedig a Mecseken indul először a tavalyi baleset után újjáépített Citroen C3 WRC-vel. 

    A bajnoki éllovas Vincze Ferenc és Németh Gergely, valamint második helyen álló Velenczei Ádám-Vánsza Zsolt kettős is elindul Pécsett. 

    A Mitropa Kupa magyar futamán csak hazai versenyzők állnak rajthoz, míg a Historic Eb nevezési listáját június 17-én publikálják, mivel számukra meghosszabbodott a nevezési időszak.
     

    Hideg Ádám az edzésen még a leggyorsabb volt 

    0

    Két szabadedzést is megnyert Hideg Ádám az OKJ kategóriában a gokart Európa-bajnokság harmadik fordulóján, a svédországi Kristianstadban. A versenyre kapott abroncsok azonban egészen másképp működtek a gokartján. Így a Sodikart gyári csapatának magyar versenyzője igen hosszú utat járt meg az időmérő 25. helyétől a döntő 14. helyéig. Amit lehetett kihozott a hétvégéből és ezúttal sokkal erősebb volt a pályán, mint két hete a Champions of the Future bajnoki fordulóján. 

    Nagyon biztatóan indult Hideg Ádám hétvégéje a svédországi Kristianstadban. Két héttel korábban a Champions of the Future bajnokság harmadik fordulóját rendezték a pályán, akkor elég sok kalandba keveredett a Sodikart magyar versenyzője. Azonban a kéthetes szünetben – ami alatt teszttilalom volt a pályán – alaposan összeszedte magát és nagyon jó formában tért vissza, hogy az FIA gokart Európa-bajnokság harmadik fordulóján vegyen részt. 

    Már a kézi időmérésű edzéseken is megvillantotta a gyorsaságát. Az időmérője előtt tartott utolsó két – már mért – edzést is megnyerte az OKJ kategóriában. Eddig a pontig a csapatok saját versenygumit használtak. Az időmérőtől kezdve kapott minden versenyző tíz abroncsot, amit a hétvége hátralévő részére kellett beosztania. 

    Hideg Ádám
    Fotó: Hideg Team

    Ezekkel a gumikkal három tizedet lassult Ádám, az időmérő csoportjában kilencedik lett, míg a 73 fős mezőnyben összesítettben a 25. helyen végzett. A gumi okozta lemaradást a csapat próbálta beállítással kompenzálni, ez hol bejött, hol nem, de Ádám nem adta fel. Az előfutamok alatt négy helyet javítva 19. lett. 

    Az A szuper előfutamban kilencediknek intették le, amivel további három helyet lépett előre és a 16. helyen jutott döntőbe. Itt a rajtnál meglehetősen szétszakadt a mezőny, csak 23.-nak tudott eljönni, de sikerült felverekednie magát a 14. helyre. 

    Így minden nehézség ellenére a hétvégén folyamatosan lépdelt előre és nagyon erős teljesítménnyel mentette meg a megmenthetőt. 

    Fotó: Hideg Team

    „Sajnos ezzel a gumi rulettel nehéz mit kezdeni – mondta Hideg Krisztián, Ádám édesapja. – A szabadedzéseken nagyon jó volt Ádám tempója, a versenyre kapott gumik ennyit tudtak. Valószínűleg a globális nyersanyaghiány okozhatja ezt a szórást. Az egyik készlet gumi jobb, a másik kevésbé, és csak a szerencse dönt, hogy ki melyikből kap. 

    A Sodikart próbált utána menni a beállítással. Az előfutamokon sok mindennel kísérleteztek. Ádám egy 6. és két 7. helyet szerezett. Amikor 9. és 10. lett, akkor túl sok vagy túl kevés volt a tapadása. 

    Ennek ellenére szépen jött előre. A döntőben szerencsétlen volt a rajt, nagyon széthúzódott a mezőny, de itt is javítani tudott.

    Pozitívuma volt a hétvégének, hogy Ádám sokkal összeszedettebben, érettebben versenyzett, mint két hete, nem ment bele semmilyen fölösleges kockázatba, minden szituációból kihozta a legtöbbet. 

    Fotó: Hideg Team

    Eredményben lehetett volna jobb ez a hétvége, de sokat fejlődött, ezt a formáját kell megtartani, és akkor ha legközelebb szerencsés lesz, az eredmény is jönni fog.“

    Hideg Ádám, OKJ eredményei
    FIA gokart Európa-bajnokság, Kristianstad (Svédország), 2022. június 3–5.

    Résztvevők: 73
    Időmérő csoport: 9.
    Időmérő: 25.
    AB előfutam: 7.
    AE előfutam: 7.
    AD előfutam: 6.
    AC előfutam: 10.
    AF előfutam: 9.
    Előfutamok összesen: 19.
    A szuperfutam: 9.
    Összesített eredmény a döntő előtt: 16.
    Döntő: 14.

    Rácz Geri nagyot ugrik az ismeretlenbe

    0

    A hétvégén a legnagyobb kihívást tartogató Oulton Parkban lép pályára Rácz Geri, a brit MINI CHALLENGE mezőnyében. A magyar versenyző a szabadedzéseken fog először valódi versenyautót vezetni a pályán, ami Jim Clarktól Mika Häkkinenig számos világbajnokot fogadott már.

    A hazai autósportos közvélemény és a rajongók számára vélhetően nem a legismertebb helyszínen, ám ettől még igen gazdag történelemmel bíró pályán folytatja szereplését a MINI CHALLENGE 2022-es szezonjában Rácz Geri. 

    Az EXCELR8 Motorsport 16 esztendős pilótájára eddigi legnehezebb hétvégéje vár a Chesire megyében fekvő, Liverpooltól és Manchestertől is jó egy órás autóútra fekvő Oulton Parkban.

    Ugrás az ismeretlenbe

    Rácz Geri természetesen nem a pálya történelmére és a megannyi F1-es világbajnokot látott környezetre, hanem az előtte álló feladatra összpontosít, ami nem nagyon lehetne ennél nehezebb. A szezont Donington Parkban kezdő, majd Brands Hatch-ben folytató magyar versenyző az iménti két helyszínnel ellentétben nem tesztelhetett az Oulton Parkban, így a Fit4Race-szel végzett fizikai és mentális felkészülés mellett csak szimulátoron gyakorolt, illetve fedélzeti kamerás felvételek elemzésével igyekezett elsajátítani a nemzetközi futamokon használt változatnál két kanyarral és 700 méterrel rövidebb, 3637 méter hosszú Island Circuit-nyomvonal csínját-bínját.

    Fotó: MOTAM // Rácz Geri

    „A pálya nagyon szűk, legfeljebb két-három előzésre alkalmas hely van rajta, de ezzel együtt nagyon tetszik. Akadnak nehezebben belátható csúcspontú kanyarok, de szerintem ez teszi izgalmassá a kört – osztotta meg első benyomásait Geri. – Az instruktorommal, James Jiggy” Gornall-lal elemeztünk belső kamerás felvételeket, már azokból is látszott, hogy ez bizony még a MINI-vel is gyors pálya, és a határon kell autózni a jó köridő eléréséhez. Reményeim szerint a szabadedzések alatt fel tudom venni a ritmust, és nem kell az egész versenyhétvégét gyakorlásként felfognom, hanem az időmérőnek már úgy vághatok neki, hogy a legjobb helyezés elérése lesz a célom.”

    Eggyel kevesebb lehetőség a bizonyításra

    A korábban megszokott hárommal ellentétben ezúttal csak két futamot rendeznek a MINI CHALLENGE-ben, így Gerinek ennyivel kevesebb ideje lesz tapasztalatot gyűjteni és mindent kihozni az autójából. „Nem mondanám, hogy tartok a hétvégétől, de természetesen ott motoszkál bennem, hogy a mezőny nagy részével ellentétben én még soha nem versenyeztem itt, de ilyen helyzetből szép teljesítmény jó eredményt elérni” – bizakodott az EXCELR8 Motorsport versenyzője azelőtt, hogy elutazott Angliába. 

    Fotó: MOTAM // Rácz Geri

    Geri felkészülését ezzel együtt nem befolyásolta nagyban az extra kihívás, az Oulton Parkba érkezés után ugyanakkor minden mozzanatnak a szokottnál is nagyobb jelentősége lesz. „Mindig izgatottan várok egy-egy versenyhétvégét, és ahogy odaérünk a pályára, ez az izgatottság csak fokozódik. Az első napon próbálom magamba szívni a lehető legtöbb információt, hogy amikor először gurulok ki az aszfaltcsíkra, a lehető legfelkészültebb legyek. A péntek reggeli pályabejárásnak mindenesetre a szokottnál is nagyobb jelentősége lesz.”

    A MINI CHALLENGE JCW Class hivatalos programja

    Szombat

    12:45 – 13:15: Időmérő edzés
    17:50 – 1. futam, 20 perc 

    Vasárnap

    15:10 – 2. futam, 20 perc   

    Evans: Eddig nehéz volt, most pedig nagyon nehéz 

    0

    Úgy tűnik, 2022 nem Elfyn Evans éve lesz a Rally Világbajnokságon, miután Szardínián is komoly problémái adódtak. 

    Elfyn Evans az eddigi öt Rally Világbajnoki futam során csupán csak Portugáliában szerepelt igen jól, ahol második lett Kalle Rovanpera mögött, a többi négy versenyen pedig mindig volt valami problémája. 

    Nem maradt ki a gondokkal teli versenyek közül Szardínia Rally sem, ahol már a negyedik szakaszon technikai problémája volt. 

    A sok negatívum mellett azonban a walesi toyotás képes volt Olaszországban a pozitívumot is meglátni. 

    “Amikor nem volt problémánk, akkor jó tempót tudtunk diktálni – mondta Evans a Dirtfishnek.  Ez mindenképp pozitív, de tény, hogy ismét alig szereztünk pontot. Ugyanezt el lehetne mondani szinte minden versenyre az idén, kivéve Horvátországot, ahol a tempót nem találtuk.” 

    Evans öt versenyt követően már 81 pontos hátrányban van a bajnokság hatodik helyén csapattársa, Kalle Rovanpera mögött.  

    “Nem néztem a ponthátrányt, de minden bizonnyal elég nagy. Úgy is mondhatnám, hogy eddig is nehéz lett volna behozni a lemaradást, most pedig nagyon nehéz. Gyakorlatilag lehetetlen a küldetés, de ez nem változtat azon, hogy miként készülünk egy versenyre és ott miként dolgozunk. Eddig is a maximumra törekedtünk és ez most is így van. Továbbra is keményen dolgozunk magunkért, és a csapatért is.”