back to top
2025. augusztus 05. 04:53
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1207

    Nem borult a papírforma, a favoritok nyertek a Baja Satu-Marén

    0

    A címvédő Molnár Balázs és Molnár Gabriella nyerte a 2022-es Baja Satu Marét, az abszolút győzelmük egyben a T4 kategória első helyét is jelentette. A motorosoknál Bodor Richárd, a quadosoknál Juraj Varga lett az első.

    Molnár Balázs és Molnár Gabriella már vasárnap reggel átvette az első helyet, majd a négy szakaszból hármat megnyertek, ezzel 14:04.1 perces előnnyel nyertek a végén egy ötperces időbüntetést is összeszedő Garamvölgyi Zoltán – Takács Antal duó előtt, akiknek új Garillája jól vizsgázott a versenyen. Mögöttük a Mészáros Lőrinc – Pál Erik Márk páros következett, akik kiegyensúlyozott teljesítménnyel értek oda a legjobb háromba, a másodiktól 14,8 másodperccel lemaradva.

    Az autósknál is a vasárnapi első szakasz volt a vízválasztó, a szombaton még vezető Csucsuék visszaestek a harmadik helyre és hiába próbáltak támadni MiroslavZapletal volt annyira rutinos, hogy magabiztosan nyerte a kategóriát. Zapletal és navigátora Marek Sykora abszolút második, Csucsu és Mesterházi Márk abszolút harmadik lett.

    Baja Satu Mare
    foto: Csucsu

    A motorosoknál a tavalyi bajnok, szlovák színekben versenyző Bodor Richárd nyerte a 2022-es Baja Satu Marét, míg a második helyen Kárpáti Péter végzett, aki végül 3:30.7 perces hátránnyal zárt riválisa mögött. Egész nap hatalmasat csatáztak, egymást váltották az élen, most Bodornak jött ki jobban a lépés. A harmadik helyet megtartotta Majer Viktor, ő már több mint 30 percet kapott a győztestől.

    Baja Satu Mare
    foto: Baja Satu Mare/Pataky Péter

    A quadosok között is komoly csata dúlt. Végül a szlovák Juraj Varga győzött, aki 3:16.8 percet vert rá az időbüntetést is kapó tavalyi bajnok Balog Lászlóra. A harmadik helyen Kardos Norbert végzett, a hátránya az elsőhöz képest 12:07.1 perc a győzteshez képest.

    Baja Satu Mare
    foto: Baja Satu Mare/Pataky Péter

    Zákányi nyitott az élen a Watz Rallyn 

    0

    Zákányi János és Vidécz Zsolt vo9lt a leggyorsabb a Watz Rally első szakaszán Geng Bence és Geng Ferenc, valamint a bíjnoki címvédő Bíró Gergő és Bíró Balázs előtt. 

    A Nyergesújfalui Watz Rallyn, mely a Rally3-as bajnokság idei harmadik futama a Bajna-Lábatlan szakaszt háromszor, majd fordítva kétszer kell teljesíteni a mezőnynek. 

    Az első szakaszon a bajnoki éllovas Zákányi János és Vidécz Zsolt volt a leggyorsabb, míg őt Geng Bence és Geng Ferenc 4,5, a bajnoki címvédő Bíró Gergő és Bíró Balázs kettős pedig 8,1 másodperc hátránnyal követte a 10 km-es pályán. 

    A tavalyi bajnok Bíró Gergőék idei éve eddig nem sikerült jól, hiszen az első két versenyen nem értek célba, így most már valószínűleg szeretnének javítani.

    Az első szakaszon 29 bajnoki pontért küzdő páros ért célba, mellettük pedig a Just4Fun kategória indulói tesztelnek, illetve szórakoztatják a nézőket.

    Watz Rally, állás 1 szakaszt követően 
    1 #401 Zákányi János / Vidécz Zsolt Lada 2105 5:28,8
    2 #404 Geng Bence / Geng Ferenc Honda Civic +4,5
    3 #402 Bíró Gergő / Bíró Balázs Opel Astra +8,1
    4 #417 Lengyel István / Göbölös Péter Honda Civic +10,1
    5 #413 Kubovics István / Géringer Zoltán Lada 2105 +11,7
    6 #407 Géczi László / Dudás István Márton Lada 2107 +12,9
    7 #422 Rácz Gábor / Szíjjártó Róbert Lada VFTS +12,9
    8 #427 Kapás János / Bolya Tamás Honda Civic Type-R +13,1
    9 #409 Spéder Bence / Koroknai Dániel BMW E36 +13,3
    10 #406 Fábián Lóránt / Ihász László Renault Megane +13,7

    További eredmények

    Csomós már az ötödik helyért harcol 

    0

    Csomós Miklós és Nagy Attila vasárnapra sem vett vissza a tempóból, hiszen negyedik idővel kezdte a napot, így megközelítette Simone Tempestinit a Lengyel Rallyn. 

    A hatodik helyen állva, de az Eb értékelésbe nem be nem számítva kezdte a Lengyel Rally második napját Csomós Miklós és Nagy Attila és már az első szakaszon siketült egy negyedik időt autózva 8,9 másodperces hátrányukat 4 másodpercre csökkenteni a verseny ötödik helyén álló Simone Tempestini-Sergiu Itu kettőssel szemben. 

    A verseny élén Miko Marczyk és Szymon Gospodarczyk ugyanakkor Efrén Llarenával holtversenyben megnyerve az első szakaszt 22,9 másodpercre növelte előnyét Tom Kristensson és Andreas Johansson előtt. 

    Efrén Llarena pedig a tegnap esti szuperspeciálon elvesztett harmadik pozíciót szerezte vissza Ken Torntól és Kauri Pannastól. 

    A második helyért hárman is harcolhatnak vasárnap, hiszen Kristensson csupán 3,4 másodperccel előzi meg Llarenát és 4,8 másodperccel Tornt. 

    Herczig Norbert és Igor Bacigál sem kezdett rosszul a második napon, hiszen kilencedik idejükkel a verseny 12. helyére léptek. 

    Vasárnap még öt szakasz vár a mezőnyre. 

    Lengyel Rally, állás 9 szakasz után 
    1 #3 Miko Marczyk / Szymon Gospodarczyk (POL) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) 1:00:54,5
    2 #11 Tom Kristensson / Andreas Johansson (SWE) Hyundai i20 R5 (ERC) +22,9
    3 #1 Efrén Llarena / Sara Fernández (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +26,3
    4 #15 Ken Torn / Kauri Pannas (EST) Ford Fiesta Rally2 (ERC) +27,7
    5 #5 Simone Tempestini / Sergiu Itu (ROU) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +38,4
    6 #55 Csomós Miklós / Nagy Attila (HUN) Skoda Fabia R5 +42,4 
    7 #23 Adrian Chwietczuk / Damian Syty (POL) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +1:14,7
    8 #9 Grzegorz Grzyb / Adam Binieda (POL) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +1:19,4
    9 #10 Filip Mares / Radovan Bucha (CZE) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +1:26,6
    10 #7 Alberto Battistolli / Simone Scattolin (ITA) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +1:35,8
    11 #4 Javier Pardo / Adrián Pérez (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +2:15,6 (0:50)
    12 #8 Herczig Norbert / Igor Bacigál (HUN / SVK) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +2:22,2 (1:00) 
    13 #30 Robert Virves / Julia Thulin (EST) Ford Fiesta Rally3 (ERC) +2:26,3
    14 #20 Maciej Lubiak / Grzegorz Dachowski (POL) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +2:41,8
    15 #16 Lukasz Kotarba / Tomasz Kotarba (POL) Citroen C3 Rally2 +2:47,6

    További eredmények

    Csomós az abszolút 6., László a kategória 7. helyen 

    0

    Csomós Miklós és Nagy Attila szombat délután is folytatták fantasztikus versenyzésüket a Lengyel Rallyn, amit követően egészen a hatodik helyig léptek előre a nap végére. László Martin és Berendi Dávid azonban ennél is többet, hat helyet javított a junior mezőnyben. 

    Csomós Miklós és Nagy Attila már a szombat déli szervízbe is a nyolcadik helyen mehetett, azonban délután két negyedik, egy hetedik és egy 14. időt autózva további két helyet sikerült javítania, így a hatodik helyről várhatja a vasárnapi hat szakaszt. A skodás páros eredményét azonban az Eb-n nem értékelik, mert a Hankook nem regisztrál beszállítója a sorozatnak.

    László Martin és Berendi Dávid számára is jól alakult a délután, hiszen az ERC4 junior mezőny 13. Helyéről egészen a hetedik helyéig tudtak előre lépni. A Renault-s páros az ERC4 értékelésében pedig nyolc helyet javítva a 10. helyig menetelt a szombati nap végére. 

    Lengyel Rally, állás 8 szakasz után
    1 #3 Miko Marczyk / Szymon Gospodarczyk (POL) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) 55:36,8
    2 #11 Tom Kristensson / Andreas Johansson (SWE) Hyundai i20 R5 (ERC) +20,4
    3 #15 Ken Torn / Kauri Pannas (EST) Ford Fiesta Rally2 (ERC) +26.0
    4 #1 Efrén Llarena / Sara Fernández (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +26,3
    5 #5 Simone Tempestini / Sergiu Itu (ROU) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +31,3
    6 #55 Csomós Miklós / Nagy Attila (HUN) Skoda Fabia R5 +40,2 
    7 #23 Adrian Chwietczuk / Damian Syty (POL) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +1:04,4
    8 #9 Grzegorz Grzyb / Adam Binieda (POL) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +1:13,5
    9 #10 Filip Mares / Radovan Bucha (CZE) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +1:17,9
    10 #7 Alberto Battistolli / Simone Scattolin (ITA) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +1:31,0
    11 #4 Javier Pardo / Adrián Pérez (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +2:11,0 (0:50)
    12 #30 Robert Virves / Julia Thulin (EST) Ford Fiesta Rally3 (ERC) +2:11,2
    13 #8 Herczig Norbert / Igor Bacigál (HUN / SVK) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +2:15,3 (1:00) 
    14 #20 Maciej Lubiak / Grzegorz Dachowski (POL) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +2:29,8
    15 #18 Gregor Jeets / Timo Taniel (EST) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +2:33,5
    16 #22 Lukasz Byskiniewicz / Daniel Siatkowski (POL) Hyundai i20 R5 (ERC) +2:34,1

    35 #41 László Martin / Berendi Dávid (HUN) Renault Clio Rally4 (ERC) +8:54,2 

    További eredmények

    Herczig kétszer is gyorsanhajtott

    0

    Herczig Norbert és Igor Bacigál a Lengyel Rallyn kétszer is gyorsanhajtott közúton, ami miatt pénzbüntetéssel sújtották.

    A Lengyel Rally pályabejárása alatt, június 9-én két alkalommal is gyorsanhajtott Herczig Norbert és Igor Bacigál. 

    A magyar kettőst a felügyelők a 11:05-kor bekövetkezett szabálysértés miatt 125, majd a 19:12-kor megismétlődött hibázás miatt 250 euróra büntették. 

    Mindkét alkalommal 40 km/h volt a megengedett sebesség az adott útszakaszon, azonban az MRF Team versenyzői mindkétszer 55 km/h-val haladtak. 

    A versenyzőknek jogukban állt fellebbezni a büntetés ellen, azonban erről nem szerepel információ a Lengyel Rally hirdetőtábláján. 

    Herczigéket a verseny szombati napján is kétszer büntették, az első alkalommal a negyedik szakaszt követő 1 perc korai érkezés miatt 1 perccel, majd másodszor a nyolcadik, szuperspeciál szakaszról való 4 perc késés miatt 40 másodperccel. A második büntetést később törölték, így a páros az Eb értékelés 12. helyéről várhatja a vasárnapi szakaszokat. 

    Lengyel Rally, állás 8 szakasz után, ERC értékelés 
    1 #3 Miko Marczyk / Szymon Gospodarczyk (POL) Skoda Fabia Rally2 evo 55:36,8
    2 #11 Tom Kristensson / Andreas Johansson (SWE) Hyundai i20 R5 +20,4
    3 #15 Ken Torn / Kauri Pannas (EST) Ford Fiesta Rally2 +26.0
    4 #1 Efrén Llarena / Sara Fernández (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo +26,3
    5 #5 Simone Tempestini / Sergiu Itu (ROU) Skoda Fabia Rally2 evo +31,3
    6 #23 Adrian Chwietczuk / Damian Syty (POL) Skoda Fabia Rally2 evo +1:04,4
    7 #9 Grzegorz Grzyb / Adam Binieda (POL) Skoda Fabia Rally2 evo +1:13,5
    8 #10 Filip Mares / Radovan Bucha (CZE) Skoda Fabia Rally2 evo +1:17,9
    9 #7 Alberto Battistolli / Simone Scattolin (ITA) Skoda Fabia Rally2 evo +1:31,0
    10 #4 Javier Pardo / Adrián Pérez (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo +2:11,0 (0:50)
    11 #30 Robert Virves / Julia Thulin (EST) Ford Fiesta Rally3 +2:11,2
    12 #8 Herczig Norbert / Igor Bacigál (HUN / SVK) Skoda Fabia Rally2 evo +2:15,3 (1:00) 
    13 #20 Maciej Lubiak / Grzegorz Dachowski (POL) Skoda Fabia Rally2 evo +2:29,8
    14 #18 Gregor Jeets / Timo Taniel (EST) Skoda Fabia Rally2 evo +2:33,5
    15 #22 Lukasz Byskiniewicz / Daniel Siatkowski (POL) Hyundai i20 R5 +2:34,1

    Hercziget komolyan büntették, Solans árokban, Marczyk vezet 

    0

    Miko Marczyk vezet a Lengyel Rally első hét szakasza után mivel Nil Solans a nap utolsó előtti szakaszán csúszott az árokba. Herczig Norbert komoly büntetést kapott.  

    Nil Solans 4,6 másodperc előnnyel vezetett a délelőtti szakaszokat követően, és bár az első délutáni szakaszon 2 tizeddel gyorsabb volt Marczyk, a következőn 5,4 másodpercre növelte előnyét Solans. 

    A harmadik szakaszon azonban helyenként nagyon mély nyomok alakultak ki a délelőtti versenyt követően, és vélhetően egy ilyen nyomban sérülhetett meg Nil Solans Hyundai i20 N Rally2-es autójának kormányösszekötője, ami miatt hiába próbált kormányozni, egy árokba csúszott a spanyol versenyző és csak 22 perc elvesztésével tudott tovább menni.

    A vezetést így Miko Marczyk vette át, akit 20 másodperccel Tom Kristensson követ. A svéd versenyző azonban még komoly támadásra számíthat a mögötte csupán 3,7 másodperccel álló Efrén Llarena, valamint 4,6 másodperccel álló Ken Torn részéről, de Simone Tempestini is csupán 10,3 másodpercre van a második helytől. 

    Efrén Llarena Solans árokba esését követően pedig tovább is növelheti 5 pontos előnyét a bajnokságban. 

    Herczig Norbert délután már sokkal jobb tempót autózott, előbb kilencedik, majd hatodik, végül pedig nyolcadik időt ért el, azonban mindez nem sokat ért, hiszen az ötödik szakaszra korán érkezett az időellenőrző állomásra és ezért 1 perc büntetést kapott. 

    Szombaton egy szuperspeciálon zárul a nap, míg vasárnap hat szakasz szerepel a programban. 

    László Martin és Csomós Miklós versenyéről később írunk. 

    Lengyel Rally, állás 7 szakasz után (ERC értékelés)
    1 #3 Miko Marczyk / Szymon Gospodarczyk (POL) Skoda Fabia Rally2 evo 53:50,1
    2 #11 Tom Kristensson / Andreas Johansson (SWE) Hyundai i20 R5 +20,0
    3 #1 Efrén Llarena / Sara Fernández (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo +23,7
    4 #15 Ken Torn / Kauri Pannas (EST) Ford Fiesta Rally2 +24,6
    5 #5 Simone Tempestini / Sergiu Itu (ROU) Skoda Fabia Rally2 evo +30,3
    6 #23 Adrian Chwietczuk / Damian Syty (POL) Skoda Fabia Rally2 evo +1:02,7
    7 #9 Grzegorz Grzyb / Adam Binieda (POL) Skoda Fabia Rally2 evo +1:11,6
    8 #10 Filip Mares / Radovan Bucha (CZE) Skoda Fabia Rally2 evo +1:15,6
    9 #7 Alberto Battistolli / Simone Scattolin (ITA) Skoda Fabia Rally2 evo +1:30,8
    10 #30 Robert Virves / Julia Thulin (EST) Ford Fiesta Rally3 +2:07,3
    11 #4 Javier Pardo / Adrián Pérez (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo +2:08,9 (0:50)

    12 #8 Herczig Norbert / Igor Bacigál (HUN / SVK) Skoda Fabia Rally2 evo +2:13,6 (1:00)

    További eredmények

    Krózser Menya nagy gumisakkja az Eb-n

    0

    Nagy várakozásokkal érkezett Krózser Menya a gokart Európa-bajnokság harmadik fordulójára, Kristianstadba. Három héttel korábban ezen a pályán tesztelt és nagyon biztató köridőket ért el, két hete pedig a Champions of the Future (CF) harmadik futamán gyarapíthatta a tapasztalatait, szintén ugyanitt. A munka gyümölcsének az Eb-futamra kellett volna megérnie, ám a nagy gumisakk ebben megakadályozta. 

    „Nehéz hétvégénk volt – mondta Kurgyis Róbert, Menya szerelője. – Az MG gumik alapvetően nagyon különleges odafigyelést igényelnek. Nagyjából öt kör kell, mire felmelegíted őket, és utána ha egyszer is elmelegíted, olyan, mintha jégen mennél. 

    A megfelelő használatukhoz rengeteg tapasztalat szükséges. Ebben Menya hátrányban van, hiszen az eddigi összesen hat CF és Eb-futamból hármat, a betegsége miatt kihagyott. 

    Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menya és Kurgyis Róbert

    Ehhez jön még az MG gumik minőségének a szórása. Amikor már azt gondolod, hogy megvan a beállításod az időmérőn egy körre, utána pedig az előfutamokra húsz körre is, akkor felteszel egy másik szett gumit és hirtelen lassabb vagy. 

    A műszaki hátteret biztosító Ward Racingtől minden segítséget megkaptunk, próbáltunk beállításban utána menni a tempóhiánynak, de ez ekkorra már egy nagyon sok ismeretlenes egyenletté vált és nem tudod, hogy a köridők azért romlanak, mert a gumi ennyit veszít a tapadásából, vagy a beállításokkal mentél rossz irányba.“

    Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menya

    Nagyjából ennyi történt Kristianstadban. Menya az OK kategória időmérőjén a 69 versenyzőből az 51. helyet szerezte meg, az előfutamok és a szuper futam után is 61. lett. 

    „Nehéz erről a hétvégéről bármi pozitívumot is találni – mondta Menya. – Sokat készültünk, teszteltünk Kristianstadban, a pályát sikerült jól megtanulnom, a két héttel ezelőtti verseny tapasztalatait is fel tudtunk használni, mégsem akart összeállni a hétvége.  De nem adjuk fel.“

    Olyannyira nem, hogy két nappal az Eb-futam után Menya már az olaszországi Franciacortában tesztelt, ahol június 23–25-e között rendezik a Champions of the Future negyedik fordulóját, majd két héttel később az Eb negyedik versenyét is. 

    Krózser Menya
    Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menya

    „Nagyon hasznos volt a teszt, a kristianstadi teszthez képest egy tizedet gyorsult Menya, ez mindenképpen előrelépés – mondta Kurgyis Róbert. – Az egy–tíz körös tempója már jó az MG gumikon, még abban kell gyarapítania a tapasztalatát, hogyan viselkedik a gumi húsz kör után. Ehhez lehet, hogy szükségünk lesz még egy tesztre, ahol a hosszabb etapokra megyünk rá, nem állítgatunk semmit, csak az MG gumikkal szerzünk tapasztalatot. 

    Én nem látom olyan sötéten a dolgot, mint Menya. Az év eleji formájához képest szerintem sokat javult. Az időmérős körei, a rajtjai nagyon jók, még a hosszabbtávú gumihasználatban kell fejlődnie. Nagyon összetett sportág a gokartozás, ahol néha beleszaladsz egy ilyen versenybe, de sokéves tapasztalatom alapján az ilyenből lehet a legtöbbet tanulni.“

    Krózser Menyhért, MHH Kart Team, OK (Senior) eredmények
    FIA gokart Európa-bajnokság, 3. futam, Kristianstad (Svédország) 2022. június 3–5.

    Résztvevők: 69
    Időmérő csoport: 17.
    Időmérő összesített: 51.
    CD előfutam: 14.
    CF előfutam: 17.
    CE előfutam: 18.
    AC előfutam: 20.
    BC előfutam: 24. (kiesett)
    Előfutamok összesítve: 61.
    A szuper futam: 29.
    Összesített a döntő előtt: 61.

    Csomós Mixi negyedik időt tapogatott ki 

    0

    Csomós Miklós és Nagy Attila kiváló teljesítménnyel a Lengyel Rally nyolcadik helyén áll a szombat délelőtti szakaszokat követően, tapogatózva is negyedik időt értek el. 

    Csomós Miklós és Nagy Attila a legjobb magyar páros a Lengyel Rally négy szakaszát követően, pedig oldalukon megjelent információ szerint csak a gyors pályákat próbálják szokni. 

    A skodás páros már a péntek esti szuperspeciálon 10. Idővel kezdte a Rally Európa-bajnokság idei negyedik versenyét, majd a szombat délelőtti három szakaszon egy lefulladást követően 12., majd egy 4., és egy 6. időt tudtak kitapogatni. 

    Összetettben pedig a nyolcadik helyet foglalják el, 20,5 másodperccel előzik meg Herczig Norbertet és Igor Bacigált. 

    Mixiék eredményét azonban nem értékelik a Rally Európa-bajnokságon, miután a Hankook nem regisztrál gumibeszállítója a sorozatnak. 

    Délután három szakasz, valamint a tegnapi szuperspeciál ismétlése vár a verseny mezőnyére. 

    Lengyel Rally, állás 4 szakasz után 
    1 #2 Nil Solans / Marc Martí (ESP) Hyundai i20 N Rally2 27:53,8
    2 #3 Miko Marczyk / Szymon Gospodarczyk (POL) Skoda Fabia Rally2 evo +4,6
    3 #11 Tom Kristensson / Andreas Johansson (SWE) Hyundai i20 R5 +11,7
    4 #15 Ken Torn / Kauri Pannas (EST) Ford Fiesta Rally2 +19,0
    5 #1 Efrén Llarena / Sara Fernández (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo +22,7
    6 #5 Simone Tempestini / Sergiu Itu (ROU) Skoda Fabia Rally2 evo +26,0
    7 #23 Adrian Chwietczuk / Damian Syty (POL) Skoda Fabia Rally2 evo +32,5
    8 #55 Csomós Miklós / Nagy Attila (HUN) Skoda Fabia rally2 evo +33,1 
    9 #9 Grzegorz Grzyb / Adam Binieda (POL) Skoda Fabia Rally2 evo +38,0
    10 #12 Vaidotas Zala / Ilka Minor (LTU / AUT) Skoda Fabia Rally2 evo +41,0
    11 #10 Filip Mares / Radovan Bucha (CZE) Skoda Fabia Rally2 evo +45,6
    12 #8 Herczig Norbert / Igor Bacigál (HUN / SVK) Skoda Fabia Rally2 evo +53,6 
    13 #7 Alberto Battistolli / Simone Scattolin (ITA) Skoda Fabia Rally2 evo +56,8
    14 #30 Robert Virves / Julia Thulin (EST) Ford Fiesta Rally3 +58,6
    15 #4 Javier Pardo / Adrián Pérez (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo +1:10,3 (0:10)
    16 #21 Zbigniew Gabrys / Michal Marczewski (POL) Skoda Fabia Rally2 evo +1:14,1 

    László Martinék sérült hűtővel a 13. helyen

    0

    László Martin és Berendi Dávid Renault-jának tegnap megsérült a hűtője, ráadásul murván sem ismeri még az autót, azonban így is a junior mezőny 13. helyén zártáka Lengyel Rally első négy szakaszát. 

    László Martin és Berendi Dávid idén Peugeot 208 Rally4-ről Renault Clio Rally4-re, mellyel csupán aszfaltos versenyeken indultak csak, így a Lengyel Rallyra murvás tapasztalat nélkül érkeztek. 

    Ráadásul szombat reggel észrevette a páros, hogy korábban megsérült a hűtő, ezért a hűtőfolyadékot folyamatosan utána kellett tölteniük. 

    “A mai első gyors előtt már észrevettük, hogy valószínűleg tegnap megsérült a hűtönk – mondta a negyedik szakasz után Berendi Dávid. – Ezért folyamatosan után kellett töltenünk a folyadékot. Ráadásul murván ezzel az autóval semmi tapasztalatunk nincs, ez pedig meg is látszik az eredményeinken.” 

    A páros a pénteki szuperspeciálon a 10. idővel zárt, majd szombaton mind a három szakaszon a 13. idővel ért célba, így a 15 fős ERC4 junior mezőnyben is ezt a pozíciót foglalja el. Az ERC4-ben a 18. helyről folytathatják délután. 

    Az ERC4 és a junior mezőnyben is a francia Laurent Pellier és Marine Pelamourgues vezet.

    A verseny0en még három szakasz és egy szuperspeciál vár a mezőnyre szombaton.

    Eredmények

    Herczig küzd a gumikkal, Solans vezet 

    0

    Herczig Norbert a szombat délelőtti szakaszok után a 11. helyen áll a Lengyel Rallyn, melyet Nil Solans vezet Miko Marczyk előtt. 

    Az eddigi három Rally Európa-bajnoki futam után jóval gyorsabb pályákon folytatódik a kontinensbajnokság Lengyelországban. 

    A versenyen Nil Solans és Marc Martí, valamint a tavalyi Eb harmadik helyezett és hazai versenyén induló Miko Marczyk-Szymon Gospodarczík kettős diktálja a tempót. 

    A Hyundaira váltó spanyol kettős megnyerte a kvalifikációt, majd az esti szuperspeciált is pénteken. Szombaton az első két szakaszt azonban már az idén WRC2-ben induló lengyel kettős nyerte, így két szakasz után holtversenyben állt a verseny élén Solans és Marczyk. 

    A szombat délelőtti utolsó szakaszon, mely egyben a verseny leghosszabb szakasza is Nil Solans tudott gyorsabb lenni 4,6 másodperccel Miko Marczyknál, így a déli szervízbe is ennyi előnnyel mehet a spanyol versenyző. 

    A harmadik helyen Tom Kristensson és Andreas Johansson áll 7.1 másodperccel Marczyk mögött és 7,3 másodperccel előzve Ken Tornt és Kauri Pannast. 

    A bajnoki éllovas Efrén Llarena és Sara Fernández ugyanakkor annak ellenére az ötödik, hogy az utolsó délelőtti szakasz végén defektet szedett össze. 

    Úgy tűnik, hogy az MRF gumik kevésbé üzemelnek jól a gyors lengyel pályákon, miután Llarena defektje után Simone Campedelli már az első szombati szakaszon árokba csúszott és a nézők segítségével 26 perc után tudott onnan kijutni. Az olasz versenyző mentségére szóljon, hogy az a pálya még az éjjeli eső miatt nedvesebb volt a másik kettőnél. 

    A gumikkal pedig Herczig Norbert és Igor Bacigál is küzd, akik a 11. helyen zárták a délelőtti programot, és az utolsó szakasz után a skodás pilóta elmondta, hogy az autó és a navigátor is jól dolgozik, ugyanakkor kissé küzd az MRF abroncsaival.

    Csomós Miklós és Nagy Attila, valamint László Martin és Berendi Dávid csak később rajtolnak el.

    Délután megismétli a mezőny a délelőtti szakaszokat, majd a napot a tegnap estéhez hasonlóan a szuperspeciálon zárják. 

    Lengyel Rally, állás 4 szakasz után 
    1 #2 Nil Solans / Marc Martí (ESP) Hyundai i20 N Rally2 27:53,8
    2 #3 Miko Marczyk / Szymon Gospodarczyk (POL) Skoda Fabia Rally2 evo +4,6
    3 #11 Tom Kristensson / Andreas Johansson (SWE) Hyundai i20 R5 +11,7
    4 #15 Ken Torn / Kauri Pannas (EST) Ford Fiesta Rally2 +19,0
    5 #1 Efrén Llarena / Sara Fernández (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo +22,7
    6 #5 Simone Tempestini / Sergiu Itu (ROU) Skoda Fabia Rally2 evo +26,0
    7 #23 Adrian Chwietczuk / Damian Syty (POL) Skoda Fabia Rally2 evo +32,5
    8 #9 Grzegorz Grzyb / Adam Binieda (POL) Skoda Fabia Rally2 evo +38,0
    9 #12 Vaidotas Zala / Ilka Minor (LTU / AUT) Skoda Fabia Rally2 evo +41,0
    10 #10 Filip Mares / Radovan Bucha (CZE) Skoda Fabia Rally2 evo +45,6
    11 #8 Herczig Norbert / Igor Bacigál (HUN / SVK) Skoda Fabia Rally2 evo +53,6
    12 #7 Alberto Battistolli / Simone Scattolin (ITA) Skoda Fabia Rally2 evo +56,8
    13 #30 Robert Virves / Julia Thulin (EST) Ford Fiesta Rally3 +58,6
    14 #4 Javier Pardo / Adrián Pérez (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo +1:10,3 (0:10)
    15 #21 Zbigniew Gabrys / Michal Marczewski (POL) Skoda Fabia Rally2 evo +1:14,1 

    További eredmények