back to top
2025. december 15. 09:46
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1269

    Őry Tamás: Tovább fejlődik a ZEG Rally Show

    0

    A TRP Hungary ügyvezetőjével a II. ZEG Rally Show tapasztalatairól beszélgettünk. Természetesen a jövő is szóba került.

    A legfontosabb, hogy növelni tudtuk a nevezők létszámát. A 61 induló 20 százalékos növekedést jelent, ami azért nagyon fontos, mert fiatal rendezvényről beszélünk. Ha annak a tükrében értékeljük mindezt, hogy a versennyel egy időben volt néhány rallys rendezvény, valamint a Hungarian Baja, akkor még pozitívabb a nevezők magas létszáma.

    Sok változás volt már a második évben is, mi volt a legfontosabb ezek közül?

    Jelentősen megnöveltük a verseny távját, több mint a másfélszeresére. Ezt nagyon pozitívan vették a versenyzők. Bekerült két városon kívüli rallypálya, ezekkel, és a megnövekedett gyorsasági hosszakkal együtt már Rally3 versenynek megfelelő versenytávval rendelkezünk.

    A nézők is értékelték ezeket a változtatásokat?

    Nagyon örülök, hogy a nézők ugyanúgy eljöttek, mint az előző évben is, dacára annak, hogy a nyaralószezon közepén voltunk. Különösen jó volt látni, hogy az utolsó körben a SmartCitynél mennyire sokan voltak. A belvárosi gyorsasági pedig ahogy tavaly, most is nagyon nagy siker volt.

    ZEG Rally
    foto: MK Racing Photography

    A látványra sem lehetett panasz, 2022-re is jutott egy premier.

    A tavalyi évben volt egy Citroen WRC Bútor Robitól, most pedig az országban levő legfiatalabb 2021-es WRC-t hozta el Schubert István. Fantasztikus autó, nagy öröm volt látni, köszönjük szépen Subinak, hogy a ZEG Rally Shown autózott először a közönség előtt az autóval. Ne feledjük Csík Zoltánt sem, ahogy tavaly, idén is nagy sikert aratott a gyönyörű Subaru WRC-je.

    Tehát aki WRC-t vesz, az úgy tervezzen, hogy a ZEG Rally Shown mutassa be először.

    Igen, lassan hagyomány lesz, hogy nálunk debütálnak ezek a ritkaságok, aminek természetesen nagyon örülünk. K

    Köszönjük a versenyzőknek is, hogy felismerték, hogy egy ilyen esemény a legjobb alkalom arra, hogy megmutassák ezeket a csodákat.

    A csúcskategória mellett a másik oldal is megjelent a versenyen. A legfiatalabbak is megmutathatták magukat. Gondolom ez is tudatos volt.

    Hagyományteremtő szándékkal alakítottunk ki nekik egy kategóriát. A MOTAM-ban végzett munkánk során láttuk, hogy a fiataloknak mennyire fontos a versenyzési lehetőség. A ZalaZONE-ban indulhattak a juniorok, biztonságos körülmények között, de nézők előtt, ami hatalmas lehetőség számukra. A jövőben ezt szeretnénk tovább fejleszteni, a sztároktól a legfiatalabbakig mindenkinek lehetőséget akarunk adni a ZEG Rally Shown. Úgy láttam, hogy a nézőknek is tetszett a kezdeményezés, nagyon sportszerűen szurkoltak a junior versenyzőknek is.

    ZEG Rally
    foto: ZEG Rally Show/MK Racing Photography

    A ZalaZONE-nal egyedi helyszínre került a rendezvény, ahogy láttam, most is sokan rácsodálkoztak a komplexumra.

    Köszönjük a ZalaZONE-nak, hogy beenged minket és a nézőknek is bepillantást nyújt egy alapvetően zárt létesítménybe. Sokaktól hallottuk, hogy lenyűgözte őket, hogy ez milyen komoly komplexum. Jó volt látni, hogy egy év alatt mennyit fejlődött a ZalaZONE, új utak épültek, és látszik, hogy több helyen folynak további beruházások. Zalaegerszeg városának pedig természetesen köszönjük, hogy másodszor is vendégül látott minket. Úgy gondolom, hogy a belvárosi gyorsaságival az ott lakóknak is igazán különleges élményt tudtunk nyújtani. Ezen felül köszönjük Nagylengyelnek és Gellénházának is a támogatást, és az Enduro GP kapcsán Bocföldét sem hagyhatom ki a felsorolásból, ott is nagyon szívesen fogadtak minket. Igyekeztünk minimalizálni a lakosság terheit és a verseny miatti kényelmetlenséget, ez volt az oka annak is, hogy a belvárosi gyorsaságin egy alkalommal mentek végig a versenyzők.

    Nehéz volt megtalálni az új helyszíneket, pályákat?

    Amikor gyorsasági szakaszokat kerestünk, akkor több alternatívát dolgoztunk ki. Volt olyan település, ahol a vezetőség és a lakók nem szerették volna, hogy oda vigyük a rallyt. Mi ezt tudomásul vettük, mentünk tovább, és ez a jövőben is így lesz.

    Csak oda megyünk, ahol szívesen látnak minket, és jó kapcsolatot tudunk kialakítani a helyi lakosokkal.

    Mi ezt próbáljuk úgy meghálálni, hogy a szervezés, a pályaépítés, a lezárások során a lehető legkevesebb kényelmetlenséget okozzunk a lakosságnak. A szakaszokra érkező több ezres tömeg pedig azt bizonyítja, hogy ezt értékelik is a nézők. Jó a kapcsolatunk a rendőrséggel, az Önkormányzattal. Igyekeztünk bevonni a helyi médiát a lakossági tájékoztatásba, és ennek köszönhető, hogy gördülékenyen tudtuk megvalósítani a városi gyorsasági szakaszt.

    ZEG Rally Show
    foto: ZEG Rally Show/MK Racing Photography

    Mind a két évben ott volt a támogatók közt a HUMDA. Nem csak klasszikus szponzori szerepben, hanem sokkal inkább partnerként.

    A rendezvény nem jött volna létre, ha nincs a HUMDA. Nagyon köszönjük a támogatást. A ZEG Rally Show beleillik abba koncepcióba, hogy az autó-motor sport és a közlekedésbiztonság erősítse egymást. Két olyan rendezvény is zajlott, ami a HUMDA céljait szolgálja. Az egyik a Moto Safety, amely ismét teltházzal ment és a motorosok vezetéstechnikai képzését szolgálta. A másik pedig a Road Safety, ami a fiatalabb korosztálynak segít megalapozni a tudatos közlekedésbiztonságra irányuló gondolkodást. Itt érdemes megemlíteni Hoffer Zsoltot, aki a közlekedésbiztonság rallys nagyköveteként egyfajta kapocs a rally és a közlekedésbiztonság között. Mellette Zsolték csapata a Hungarian Police Rallye Team egy saját közlekedésbiztonsági parkkal is ott volt az eseményen, a rendőrautót idéző dekorációjú Ford Fiesta Rally3-as versenyautója pedig mindig rengeteg gyereknek nyeri el a tetszését.

    ZEG Rally Show
    foto: ZEG Rally Show/MK Racing Photography

    Rallyversenyző vagy, imádod ezt a sportot. Személyesen mit jelent, hogy egy ilyen rendezvényt hívtál életre?

    A TRP történetében látszik, hogy mi alkalmasak vagyunk arra, hogy olyan helyekre vigyük el a rallyt, ami nem annyira tradicionális. Erre volt nagyon jó példa Nyíregyháza, és erre jó példa Zalaegerszeg.

    Az, hogy felépítsünk egy rendezvényt egy olyan helyen, ahol mondjuk úgy, nincs az emberek DNS-ében, nagyon szép feladat.

    Ezt nagyon szeretjük. Az a minőségű városi szakaszt, amit ebben a két városban létrehoztunk, bátran állíthatom, hogy rajtunk kívül senki nem tudja Magyarországon, erre joggal lehetünk büszkék. Nagyon büszke vagyok arra a csapatra, akik a pályaépítésben és rendezvényszervezésben segítenek. Itt Árvai Dánielt és a MITKO csapatát szeretném kiemelni.

    ZEG Rally Show
    foto: ZEG Rally Show/MK Racing Photography

    Nem fáj a szíved, hogy nem ülhetsz be egy versenyautóba?

    Volt most is meghívásom, de nincs idő ezen gondolkodni, mert üzleti kötelezettségeim vannak, a vendégeinkkel kell foglalkoznom. Úgy gondolom, hogy a magyar rallysport szempontjából így hasznosabb tevékenységet végeztem. Egyébként persze, nagyon szívesen mennék én is a gyorsaságikon.

    A ZEG Rally Show mellett egy hasonlóan nagy, vagy talán még nagyobb rendezvényt is megvalósított a TRP. Párhuzamosan zajlott az Enduro GP, ami egy nagyon komoly világesemény.

    A Superenduro kapcsán megszerettük az enduro versenyzést, és most jött egy lehetőség a FIM részéről. Egy új nemzetközi promóter kezébe került a világbajnokság szervezése, és nagyon szerettek volna egy versenyt Magyarországon. Elvállaltuk a szervezést. Tudok is rögtön egy rallys párhuzamot mondani. Amikor a depóban sétáltam az ugrott be, hogy az a hangulat, ami ott van, az a rally legszebb időszakát idézi.

    Sok kiváló versenyző rivalizált egymással, de a pályán kívül családias hangulat volt.

    Tárgyalunk a folytatásról, és ismét csak köszönetet tudok mondani mindenkinek, aki segített befogadni ezt a rendezvényt. A nemzetközi promóter nagyon elégedett volt a versennyel, szerintem jó hírét vittük az országnak és Zalaegerszegnek a világban.

    ZEG Rally Show
    foto: ZEG Rally Show/MK Racing Photography

    Amikor egy verseny véget ér, akkor kezdődik a következő év szervezése. A III. ZEG Rally Show első nevezője is megvan már, Csomós Mixi már jelezte, hogy jövőre végi akar menni a versenyen.

    Nagyon köszönöm a versenyzőknek és a nézőknek, hogy ennyien eljöttek a rendezvényekre. A jövő évi célunk az lesz, hogy egy picit nemzetközi irányba nyissuk ezt a showt. Talán a Covid után egyre nagyobb az igény arra, hogy legyenek nemzetközi rendezvények. Remélem a gazdasági helyzet is lehetővé teszi, hogy ezt a célunkat elérjük.

    Akkor lehet, hogy jövőre az egyik WRC nem magyar rendszámos lesz?

    Remek lenne! Van rá esély.

     

    Elképesztő drónfelvétel a Williams-gyárról, ahol épp nagytakarítás zajlik

    0

    Két legyet ütött egy csapásra a Williams Forma-1-es istállója, amely lélegzetelállító módon kalauzol minket körbe a gyárában, mindeközben pedig bemutatja, mi történik ott a nyári leállás alatt.

    Javában dübörög a nyári szünet a Forma-1-ben, ám ez nem jelenti azt, hogy a csapatok lelakatolják a bázisuk kapuját, majd odaadják a portásnak a kulcsot, hogy „majd két hét múlva jövünk.” Mert, bár 14 napon át az autók építésével és tervezésével kapcsolatos munka tilos, vannak olyan feladatok, amelyeket csak ebben az időszakban lehet elvégezni: mégpedig a konditerem, az étterem, az irodák a munkaterületek takarítását, gépek karbantartását.

    A Williams marketinges csapata pedig úgy gondolta, a nyári leállás a pihenés mellett arra is remek alkalom, hogy drón segítségével bemutassák a Grove-ban található központjukat, és a takarító személyzet között és fölött röpködve elkalauzoljanak minket az összes épületbe, beleértve a világ egyik legnagyobb magánkézben levő F1-es autógyűjteményét tartalmazó Williams élményközpontba. A szélcsatornát ugyanakkor csak kívülről láthatjuk, aligha véletlenül…

    A szemfülesebb nézők ráadásul apró gegeket is kiszúrhatnak a videóban, mint például az irodában pingpongozó és tetőn napozó alkalmazottakat, vagy az éppen a versenyzők overalljait teregető hölgyet, esetleg a tavalyi Williamsben ücsörgő férfit.

    Az idei autók ugyanakkor nem jelennek meg, mert azok a többi felszereléssel együtt a versenyműhelyben már letakarva várják, hogy szűk két hét múlva felpakolják őket a Belgiumba induló kamionra.

    Alább a Williams által a Twitteren közzétett videórészletet tekintheti meg, a teljes, közel 4 perces felvétel ITT érhető el.

    Hétvégén Oroszlány Rallye – a legfontosabb információk

    0

    Augusztus 13-14-én az Oroszlány Rallyeval folytatódik a hazai Rally3 bajnokság. A több mint öt éves múlttal rendelkező verseny szombaton a rajtceremóniával kezdődik, vasárnap pedig a gyorsasági szakaszokat rendezik.

    „Hétvégére lehet, hogy esni fog, akkor pedig nagyon csúszik a fehér aszfalt. A nézőket pedig arra kérjük, hogy ne álljanak rossz helyre” – így foglalta össze a legfontosabbakat Füredi András a verseny szervezője.

    Az aszfaltos versenyen az Oroszlány-Pusztavám szakaszt teljesíti hat alkalommal a mezőny. A gyorsasági hossza 7.4 kilométer, így a teljes táv 44.4 kilométer. Háromszor Oroszlány felől indulnak Pusztavám felé a résztvevők, majd délutánra fordul a menetirány és háromszor mennek Pusztavám felől Oroszlány felé.

    A verseny egyben az Oroszlány RallyeSprint Kupa része is.

    Az Oroszlány Rally programja:

    08.13. szombat
    Rajtceremónia 19:00 – Oroszlány belváros

    08.14. vasárnap
    Gy1 Oroszlány-Pusztavám 7:10
    Gy2 Oroszlány-Pusztavám 9:00
    Gy3 Oroszlány-Pusztavám 10:50
    Gy4 Pusztavám-Oroszlány 13:23
    Gy5 Pusztavám-Oroszlány 15:06
    Gy6 Pusztavám-Oroszlány 16:27

    Díjátadás kb.19:00 – Versenyiroda

    A gyorsasági szakaszok térképei:

    Gy1,2,3

    Oroszlány RallyeGy4,5,6Oroszlány RallyeA versenyen a Rally3 bajnokság díjai mellett Oroszlány város vándordíját is elnyeri az abszolút győztes. A Sprint Kupa versenyzői is díjakat kapnak, az 1-3 helyezett párosok vihetik haza a trófeákat.

    Oroszlány Rallye
    foto: Oroszlány Rallye

    Grönholm: Eljött Huttunen ideje

    0

    Marcus Grönholm szeretné, ha Jari Huttunen a múlt hétvégi finnországi Rally1-es debütálását követően mihamarabb egy rali-világbajnoki ülést kapna a legmagasabb kategóriában.

    A kétszeres világbajnok felügyeli a 28 éves Huttunen pályafutását a GRX Management Team nevű vállalkozásán keresztül, és úgy véli, eljött az idő, hogy a 28 éves versenyző a WRC legmagasabb szintjén érvényesüljön.

    Nem egy ötéves tervet nézek” – mondta Grönholm a WRC.com-nak. „A következő egy-két évben kell eljutnunk valahová. Itt az ideje, hogy előrelépjünk.

    Oké, nincsenek könnyen elérhető Rally1-es autók és szabad helyek, de remélem, hogy tud majd jó időket menni, amikor megismerkedik az autóval.

    Az M-Sport jelentheti a jövőt Huttunen számára

    Huttunen, a 2020-as WRC3 bajnoka a negyedik legjobb időt érte el az M-Sport Ford Pumával a Finn Rallyn, de a jó végeredmény elérését az üzemanyagnyomás és a szervokormány problémái meghiúsították.

    Jari Huttunen
    Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

    Grönholm, aki szoros kapcsolatot ápol az M-Sport főnökével, Malcolm Wilsonnal, miután 2006-ban és 2007-ben is gyártói világbajnoki címig vezette csapatát, úgy véli, Huttunen több lehetőséget érdemel az áttörésre.

    Két évvel ezelőtt megnyerte a WRC3-as bajnoki címet, de soha nem volt lehetősége továbblépni. Most az M-Sporttal és a Forddal dolgozunk együtt, és végre megkapta az első esélyt, hogy először tesztelhessen egy Rally1-es autóval” – mondta Grönholm.

    Ez nem könnyű. Idejönni az egynapos tesztje után, és megmutatni a sebességét olyanok ellen, akik már sokszor ültek az autóban, nehéz feladat. Eddig minden rendben van vele.

    A csapatfőnök és a pilóta is elégedett

    Huttunen, aki végül kilencedik lett, jó benyomást tett Richard Millener csapatfőnökre.

    Jari Huttunen
    Jari Huttunen a Finn Rallyn | Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

    Szerintem jó munkát végzett. Nem hibázott, és folyamatosan gyorsult. Ezen a szinten nem könnyű beugrani, de Jari megmutatta, hogy meg lehet csinálni. Előtte egy napot tesztelt Észtországban, és lenyűgözött, amit itt csinált” – mondta Millener.

    Maga Jari Huttunen is szeretne több Rally1-es lehetőséghez jutni.

    Természetesen újra szeretném vezetni ezt az autót, de még nem tudom, mikor” – mondta Huttunen.

    Köszönetet kell mondanom a szponzoraimnak, hogy ezt lehetővé tették számomra Finnországban. Lépésről lépésre mentem előre és jól haladtam.

    Binotto elmagyarázta, miért nagyszerűek a Ferrari stratégái

    0

    Nem ért egyet a kritikákkal Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke, aki szerint az elemzéseik megmutatták, hogy semmilyen alapvető probléma nincs a stratégiai részlegükkel, és sokszor még jobb taktikát is alkalmaztak, mint az ellenfelek.

    Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke hosszabb interjút adott a Motorsport olasz kiadásának, amelyben elmagyarázta, miért gondolja úgy, hogy nincs szükségük a stratégiai részlegük átszervezésére. Fontos hangsúlyozni, hogy az interjú még a Magyar Nagydíj előtt készült, ám mivel a svájci olasz a Hungaroringen elkövetett stratégiai baklövés után is azt nyilatkozta, hogy nem lát olyan okot, ami miatt változtatni kellene, szavai most is megállnák a helyüket.

    Binotto elismerte, hogy mindig van lehetőség a fejlődésre, azzal kapcsolatban viszont határozott a véleménye, hogy a megfelelő emberek dolgoznak a megfelelő pozíciókban. Mindez annak tükrében érdekes kijelentés, hogy – legalábbis a közvélemény szerint – a Ferrari az idén több komoly stratégiai hibát is elkövetett. 

    Inaki Rueda, Ferrari
    Inaki Rueda, a Ferrari vezető stratégájának helye a jelek szerint nincs veszélyben Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

    Monacóban az élen álló Leclerc-t nem hívták ki időben a bokszba, amikor a Red Bull száraz pályás gumikat adott Sergio Péreznek, majd a második cseréjét is rosszul időzítették, aminek köszönhetően Max Verstappen is átugrotta. Mindez nemcsak a győzelmébe, de a dobogójába is került.

    A Brit Nagydíjon ezután nem cserélték le az abroncsait, amikor a verseny végén bejött a biztonsági autó, ezért az élről visszaesett a negyedik helyre, majd Magyarországon totálisan védtelenné tették azzal, hogy a kemény gumikon kellett szenvednie. Ehhez jön még hozzá a Carlos Sainz franciaországi taktikájával kapcsolatos fejetlenség, amikor a csapat összezavarodott stratégái figyelmen kívül hagyták, hogy a spanyol pilóta éppen csatázik a pályán, és nem tanácsos közben zavarni.

    Mindezek után azt Binotto sem tagadja, hogy esetenként végezhettek volna jobb munkát, de mint mondja, tanultak ezekből, különösen, ami Monacót illeti. Ugyanakkor hangsúlyozta: az, hogy javítaniuk kell egyes folyamataikon, köszönőviszonyban sincs azzal, hogy alapvető problémáik lennének a stratégiai részlegükkel.

    „Mindig van mód arra, hogy fejlődjünk. Az ember nem lehet tökéletes, és soha nem is lesz az. Így kétségtelenül fejlődnünk kell az aerodinamika, a kasztni, az erőforrás, és a stratégia terén, illetve bárhol, ahol tudunk. Viszont, ezzel együtt is úgy gondolom, hogy remek stratégiai csapatom van, és nem tartom ezt az istálló gyengeségének.”

    Utólag sokszor okosabb az ember

    Binotto rávilágított arra is, hogy sok esetben az utólag rossznak bizonyuló döntés a verseny közben, az akkor rendelkezésre álló információk birtokában még helyesnek tűnt. Ezért utólag azt szokták megvizsgálni, hogy akkor, abban a pillanatban, akkori ismereteik birtokában hozhattak-e volna jobb döntést.

    Charles Leclerc, Ferrari, Brit Nagydíj
    Leclerc a Brit Nagydíjon Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

    Példaként felhozta a Brit Nagydíjat, amelyen nem hívták ki Leclerc-t a biztonsági autó megjelenésekor, mert ugyanabba a helyzetbe kerültek, mint Lewis Hamilton és a Mercedes a tavalyi idényzárón. A versenyben vezetők ugyanis, ha nincs nagy előnyük, sokszor lehetetlen szituációban találják magukat, hiszen, ha kiállnak, akkor a mögöttük érkezők kint maradnak, viszont, ha nem hajtanak a bokszba, akkor a riválisok megteszik ezt. 

    Ilyenkor minden azon múlik a siker, hogy egy csapat előre meg tudja-e ítélni, hogy új gumin visszazárkózni lesz-e könnyebb, vagy kopott gumikon védekezni az új abroncsokon támadókkal szemben. Binotto szerint ők és tavaly a Mercedes is jól döntött, az pedig már más kérdés, hogy nem nyertek. 

    „Igen, Max megnyerte a világbajnoki címet, de Max mindig az ellenkezőjét csinálta volna [annak, amit Hamilton tesz]. Ha ő lett volna elől [Hamilton kiállásánál], akkor hogy fejezte volna be a versenyt? Nem tudom. Még utólag sem tudom, hogy mi a helyes válasz, de mellesleg senki sem vitatta a Mercedes döntését akkoriban, miközben mindenki azt gondolja, hogy vitathatja a Silverstone-ban hozott döntésünket.”

    Mindezt úgy, hogy sok, kívülről egyértelműen hibás döntésnél a Ferrari utólagos elemzése is azt mutatta, hogy akkor, a rendelkezésre álló információk birtokában, és az ellenfelek akkor még nem ismert reakcióit figyelembe véve jól döntöttek. „Miközben önök Monacót, Silverstone-t és Paul Ricardot is problémaként látják, én nem annak látom, mert olykor helyes döntést hoztunk. Nem vagyok meggyőződve arról, hogy amit csináltunk, az helytelen volt. Olykor balszerencsés, de nem helytelen.”

    „Ha megnézzük a stratégáinkat, olykor nagyszerű döntéseket hoznak, a többieknél is jobbat. Ausztriában a helyes stratégiát alkalmaztuk, miközben a többiek nem. Franciaországban valószínűleg a miénk volt a legjobb taktika Charles hibája előtt. Ez megmutatja, hogy elég bátrak voltunk Franciaországban ahhoz, hogy két közepes gumit tegyünk fel a versenyen, miközben a többiek a keményeket hozták. Ehhez nemcsak erősnek, hanem bátornak is kell lenni. Úgyhogy összességében jó csapatunk van, és nem gondolom, hogy [a stratégia] a gyengeségünk.”

    Sesks javítani kívánja az aszfaltos tempóját 

    0

    Martins Sesks hazai versenyén nagyon simán szerezte meg a győzelmet, azonban a Rally Európa-bajnokság római futamán már nem tudott elég gyors lenni. 

    Martins Sesks a hazai versenyén, a lett Liepaja Rallyn debütált Skoda Fabia Rally2-vel és az ismerős murvás utakon legyőzhetetlennek bizonyult. 

    A lett versenyző azonban a következő, aszfaltos Róma Rallyn már nem tudott elég gyors lenni, amin szeretne változtatni. 

    “A római verseny eleje még jól indult – mondta a 22 éves versenyző a Rally Európa-bajnokság hivatalos oldalának. – A szabadedzésen és az első néhány szakaszon is jól éreztem magam. A harmadik szakaszon bekövetkezett kicsúszás után azonban teljesen szétestem. Később próbáltunk pár dolgot tesztelni, miközben figyeltünk az eredményekre is, melyek nagyon nem voltak jók. Igazából hasonlóra számítottam, a verseny megmutatta, hogy sokat kell még fejlődnöm aszfalton, ami a fő célunk lesz a hátralévő versenyeken.” 

    Az Európa-bajnokság augusztus végén a cseh Barum Rally, majd két hónappal később a Spanyol Rally aszfaltos szakaszain folytatódik, azonban az MRF Team még nem erősítette meg a lett versenyző indítását. 

    A Finn Rally legjobb 5 pillanata (videó)

    0

    Igazán emlékezetes versenyre sikerült az idei Finn Rally, ahol volt tizedekre menő csata, eső és száraz időjárás, és persze balesetek is. Íme a verseny öt legjobb pillanata.

     

    Hamilton megdöbbentő vallomása: gyerekként megtámadták és megrugdosták az utcán

    0

    Lewis Hamilton először beszélt nyilvánosan arról az esetről, amit még a szüleinek sem mesélt el. 

    Megdöbbentő történetet mesélt el Lewis Hamilton arról, hogy gyerekkorában miként támadták meg az utcán a bőrszíne miatt. A hétszeres világbajnok a BLM-mozgalom 2020-as kirobbanása óta az élen jár a Forma-1-ben a rasszizmus elleni harcban, a világ történései pedig elmondása szerint sok emléket visszahoztak a gyerekkorából.

    „A korai években csak mindig próbáltunk beilleszkedni. Az apám mindig azt mondta, ne beszélj róla, csak vegyülj el” – nyilatkozta a Vanity Fairnek arról, hogy gyerekként igyekeztek nem foglalkozni azzal, hogy más emberek a bőrszínük miatt találták meg őket. 

    A két évvel ezelőtti események azonban végleg megváltoztatták Hamilton hozzáállását a rasszizmushoz. „Sok érzést elnyomtam akkoriban, és nem is tudtam róla, hogy elnyomom. Érzelmeket és érzéseket, amik bennem voltak fiatalon. És minden a felszínre tört.”

    Különösen akkor érte sok támadás gyerekként, amikor Franciaországba vagy Olaszországba utazott gokartversenyre („Rengetegszer röpködött az N-betűs szó.”), de volt egy eset, amikor nem “csak” szavakkal bántották.

    11-12 éves lehetett, amikor édesanyjánál és nevelőapjánál tartózkodott Newcastle-ben, és egyedül sétált a boltba, amikor egy apa és fia megtámadta. Észre sem vette őket, csak amikor már túl késő volt. Egy szempillantás alatt a földre vitték és elkezdték rugdosni, miközben azt üvöltötték neki: „Takarodj vissza az országodba!”.

    „Még ma is emlékszem, mennyire félelmetes volt. Őszintén nem voltam képes megérteni. Arra gondoltam, hogy »Hozzám beszélnek? Én innen származom. Hogy értik ezt?« Soha nem tudtam megérteni. Amikor megtámadnak, ott van a félelem, de a harag is, mert vissza akarod nekik adni a fájdalmat, amit okoztak” – idézte fel a történteket Hamilton, aki még a szüleinek sem beszélt az esetről.

    „Soha nem beszéltem róla a szüleimnek. Nem szóltam róla az anyukámnak, mert nem hiszem, hogy megértette volna. Ami pedig az apukámat illeti, alighanem túlságosan féltem, hogy elmondjam neki, mert nem akartam, hogy azt gondolja, puhány vagyok. Nem akartam, hogy azt higgye, nem tudom megvédeni magam. Emlékszem, hogy sokat voltam egyedül, és csak sírtam a szobámban.”

    Ezek után sokaknak talán érthetőbbé válik, hogy Hamilton miért áll ki minden platformon a feketék és a kisebbségek mellett, és miért érezte fontosnak például azt, hogy a Mercedes a 2020-as és 2021-es szezonra feketére fesse az autóját, illetve ő és versenyzőtársai is a lehető legtöbb módon elítéljék a kirekesztést. 

    Persze, ennél konkrétabb lépéseket is tett. Létrehozott egy kutatócsoportot, a Hamilton Bizottságot, amely részletes jelentést készített a feketék alulreprezentáltságának okairól az Egyesült Királyság motorsportos közegében, és lehetséges megoldásokkal is előállt. Ezután pedig létrehozta Mission 44 nevet kapott alapítványát, amelynek célja, hogy „támogassa, védje és segítse a hátrányos helyzetű csoportokból származó fiatalokat, hogy a lehetőségek közötti különbségek csökkentése révén sikereket érjenek el az oktatásban, a foglalkoztatásban és a tágabb értelemben vett társadalomban.”

    Az Acropolis Rally már most rekordot döntött 

    0

    Az idei Acropolis Rallyn 13 Rally1-es autó fog rajthoz állni, ennyi hibrid autó indulására pedig még nem volt példa idén. 

    A Toyota Gazoo Racing összesen négy versenyzőt, Kalle Rovanperát, Elfyn Evanst, Takamoto Katsutát és Esapekka Lappit indítja a szeptemberi görög versenyen. 

    A Hyundai Motorsport továbbra is három versenyzővel áll rajthoz, Thierry Neuville, Ott Tanak és Dani Sordo fogja erősíteni a koreai gyártót. 

    Az M-Sport azonban hat Ford Puma Rally1-et állít csatasorba Sébastien Loeb, Craig Breen, Gus Greensmith, Adrien Fourmaux, Pierre-Louis Loubet és a privát Jourdan Serderidis kap egy-egy hibrid Fordot. 

    Fotó: GEPA Pictures / Red Bull Content Pool

    Ennyi Rally1-es autó pedig korábban még sosem indult az idei esztendőben egy WRC futamon. 

    Az aktuális mezőnyben több korábbi győztes is található, Sébastien Loeb háromszor, Craig Breen, Kalle Rovanpera egy-egy alkalommal tudott nyerni, igaz Breen 2014-ben Európa-bajnoki futamon szerezte meg az első helyet.

    Az Acropolis Rallyt szeptember 8-11. között rendezik a versenyen 16 szakasz fog az indulókra várni. 

    Turán: Ez már nem egy buliverseny (videó)

    0

    Turán Frigyes győzelmével zárult a ZEG Rally Show idén, a volkswagenes versenyző szerint pedig a Zalaegerszegi verseny már nem is annyira buliverseny.