back to top
2025. augusztus 15. 11:06
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1286

    Llarena is tart az esőtől 

    0

    Efrén Llarena indulhat a Fafe Rallyn az 1-es rajtszámmal, miután Andreas Mikkelsen nem indul az idei Rally Európa-bajnokságon. A spanyol versenyző szeretne a győzelemért harcolni az MRF Teammel, de tart az esőtől. 

    Efrén Llarena és Sara Fernández tavaly még a Rallye Team Spain versenyzőjeként indult a Fafe Rallyn, melyen a hatodik szakaszon borult és kiesett. 

    A spanyol páros idén már az MRF Team versenyzőjeként, Simone Campedelli és Herczig Norbert navigátoraként vehet részt a portugál versenyen, így szeretne a győzelemért harcolni, de tart az esőtől. 

    “100%-ban a győzelemre fogunk törekedni, de ez biztosan nagyon nehéz lesz – mondta Efrén Llarena. – A dobogós eredmény megszerzése lenne a legjobb, amivel elkezdhetjük az idei szezont az MRF Team csapatával.

    Van esély az esőre is, és tavaly nedves körülmények között nagyon nehéz volt versenyezni. Életem legnehezebb versenye volt.

    Nagyon rossz volt, hogy baleset miatt estünk ki, ezért idén próbálunk koncentráltabban versenyezni. Próbálnunk kell gyorsnak lenni, amikor lehetséges, és óvatosan kell menni, amikor arra van szükség.” 

    Efrén Llarena tavaly az Kanári-szigeteken szerzett második és Azori-szigeteken elért harmadik helyen mellett a lett Liepaja Rallyn, Róma Rallyn, és Rally Hungaryn a negyedik, Lengyelországban és a cseh Barum Rallyn a hatodik helyen célba érve év végén a Rally Európa-bajnokság második helyét szerezte meg Andreas Mikkelsen mögött és Miko Marczyk előtt. 

    Rekordáron kelt el McRae autója

    0

    Colin McRae 2001-ben versenyzett azzal a Ford Focus WRC-vel, mely most rekordáron cserélt gazdát. A skót legenda ezzel az autóval nyerte a 2001-es Akropolisz Rallyt.

    A londoni Silverstone Auctions rendezvényén rekordáron, 423 300 fontért – jelenlegi árfolyamon 190 millió forintért – adták el Colin McRae korábbi Ford Focus WRC-jét, mellyel 2001-ben versenyzett. 

    Ez az összeg a legmagasabb ár, melyet valaha egy Ford Focus WRC-ért fizettek. Ugyanezen az eseményen a Királyi Légierő Múzeum egy McRae által használt öltönyt is eladott 16 560 fontért. 

    A néhai skót legenda 2001-ben a Focus WRC-vel nyerte az Akropolisz Rallyt, Új-Zélandon pedig a második helyen ért célba, azonban a Brit Rallyn nagy balesetet szenvedett vele. 

    Az autót ezt követően 2006-ig nem használták, később pedig brit pilóták, Paul Benn, Hugh Hunter versenyeztek vele. 

    A Ford Focus WRC összesen 59 rallyn indult 2001 és 2011 között, kilencszer tudott nyerni, 23-szor pedig a legjobb háromban végzett, 17 versenyt nem sikerült vele befejezni. Érdekesség, hogy McRaen kívül csak Hugh Hunter tudott az autóval nyerni. Karrierje során összesen 55 szakaszt tudtak vele nyerni pilótái. 

    Colin McRae a brit balesetével a világbajnokságot is elvesztette, honfitársa, Richard Burns lett a világbajnok. 

    Colin McRae WRC karrierje során 25 versenyt nyert meg, és 1995-ben szerezte egyetlen világbajnoki címét. 

    Richard Burns összesen 10 WRC futamot tudott nyerni, 2001-es vb címét nem követte több. 

    Utánpótlás/Rookies – Üdv a fedélzeten!

    0

    Az autósportban az egyik legizgalmasabb téma az utánpótlás, hiszen itt találhatjuk meg a jövő bajnokait. A Racingline.hu és a Rallycafe.hu ezért indított közös rovatot, ahol a magyar utánpótlás versenyzőket, versenyeket és az autósport alapjait szeretnénk bemutatni. 

    Kicsit olyan volt, mintha jó sok évet visszamentünk volna az időben. Annak idején azért lettem újságíró és elsősorban rallyversenyzésre szakosodott újságíró, mert mint szurkoló egy csomó kérdésre nem kaptam választ. Így kénytelen voltam saját magam feltenni a versenyzőknek, ha pedig már megválaszolták, csak meg kellett írni. 

    Egy kellemesen elköltött ebéd után, már éppen a jól megérdemelt kávénkat fogyasztottuk, amikor felmerült a kérdés, miért nem tudunk többet a magyar utánpótlás versenyezőkről? A következő Kiss Pál Tamásról, Michelisz Norbiról, Kiss Norbiról vagy éppen Ferjáncz Attiláról. 

    Addig-addig tromfoltuk egymást, hogy hány nagyon tehetséges fiatal van, hogy milyen bajnokságokban indulnak és hogy igazán megérdemelnének egy külön rovatot is, amikor Őry Tamás, a TRP vezetője, lecsapta a labdát: „Jó, tiéd a rovat!“

    Nem voltunk könnyű helyzetben az alapkoncepció felállításában, sőt először azt sem tudtuk igazán eldönteni, hogy a pályaversenyzésre szakosodott Racingline.hu-n, vagy a minden rallyval kezdődő szakágat felölel Rallycafe.hu-n indítsuk a rovatot, de aztán mind a két szerkesztőség annyira belelkesült az új lehetőségen, hogy végül megszületett a két testvér oldal első közös rovata. 

    Az indulást nem akartuk elkapkodni, hiszen a Rallycafe.hu is csak januárban rajtolt és elég sok munkánk volt vele, így március 1-jét tűztük ki célul. 

    De ez a gondolatunk akkor bukott meg, amikor az egyik legkomolyabb nemzetközi gokart utánpótlás sorozat, a WSK januárban elindult és persze nem tudtuk megállni, hogy a magyar fiatalok sikeriről beszámoljunk. 

    Tulajdonképpen most, így március 11-én már hivatalos indulásról is múltidőben beszélhetünk, de nem is ez a lényeg, hanem, hogy végre a magyar autósport utánpótlásnak is van egy, illetve mindjárt kettő médiuma. A Racingline.hu-n Rookies, a Rallycafe.hu-n pedig Utánpótlás rovatcímmel. 

    Szóval juniorok, üdv a fedélzeten! Mutassátok mit tudnak a jövő magyar autóversenyzői.

    Mihályi Csaba 

    Rookies/Utánpótlás rovatvezetője

    Kaotikus körülmények a Fafe Rallyn

    0

    Napok óta ömlik az eső Portugáliában, a pályák teljesen feláztak, egyelőre mindenki túlélőversenyre számít a rally Európa-bajnokság nyitófutamán, a Fafe Rallyn. De ha kisüt a nap, az még megmentheti a versenyt. 

    „Brutál mennyiségű eső esett. A rajtban még süt a nap, három kilométer múlva pedig szakad az eső, szélvihar van“ – mondta Nagy Attila, Csomós Mixi navigátora a Rallycafe.hu-nak még a csütörtöki pályabejárásról. 

    Péntekre sem sokat javult a helyzet, hiszen egész éjszaka tombolt a vihar. „Egyfolytában esik az eső, minden tiszta sár – mondta reggel Papp György, a helyszínen tartózkodó szakértőnk. – Elég mély nyomok vannak, nem is tudom, hogy a kétkerekes kocsik hogyan fognak közlekedni.“

    Fotó: Papp György // Rallycafe.hu

    Nem kell azonban még temetni a versenyt, hiszen vannak jó hírek is. 

    „A pályák amúgy nagyon jó kialakításúak, alapvetően az útról lefolyik a víz és az elvezetése is megoldott. A teszten is azt tapasztaltuk, hogy ha eláll az eső és egy-két órát süt a nap, akkor felszárad az út annyira, hogy egész jól lehet menni rajta.“

    A Fafe Rallyn jelenleg is (péntek délig) tart a pályabejárás, magyar idő szerint 17:30-tól Shakedown, este 22:08-tól pedig a szuperspeciál következik.

    A Fafe Rally programja

    Március 11. péntek

    17:30 Shakedown, Lagoa 3,04 km
    22:08 GY1 Fafe szuperspeciál – 1,43 km

    Március 12. szombat

    08:27 Szerviz A, Fafe – 15 perc
    10:00 GY2 Boticas 1 – 15,05 km
    11:17 GY3 Cabeceiras de Basto 1 – 10,84 km
    12:20 GY4 Vieira do Minho 1 – 16,93 km
    13:20 GY5 Luílhas 1 – 11,86 km
    14:21 Szerviz B, Fafe – 30 perc
    16:09 GY6 Boticas 2 – 15,05 km
    17:26 GY7 Cabeceiras de Basto 2 – 10,84 km
    18:29 GY8 Vieira do Minho 2 – 16,93 km
    19:29 GY9 Luílhas 2 – 11,86 km
    20:25 Szerviz C, Fafe – 45 perc

    Március 13. vasárnap

    07:37 Szerviz D, Fafe – 15 perc
    09:08 GY 10 Montim 1 – 8,73 km
    09:40 GY11 Seixoso 1 – 9,97 km
    10:15 GY12 Santa Quitéria 1 – 9,18 km
    11:08 GY13 Lameirinha 1 – 14,83 km
    12:19 Szerviz E, Fafe – 30 perc
    13:20 GY14 Montim 2 – 8,73 km
    13:52 GY15 Seixoso 2 – 9,97 km
    14:27 GY16 Santa Quitéria 2 – 9,18 km
    16:08 GY17 Lameirinha 2 [Power Stage] – 14,83 km

    Teljes nevezési lista

    Torn: Rally4-től a Rally2-ig 

    0

    Ken Torn a Fafe Rallyn Ford Fiesta Rally2-vel állhat rajthoz, miután korábban Rally4-es és Rally3-as Forddal is iversenyzett. 

    Ken Torn 2020-ban Ford Fiesta Rally4-gyel nyerte meg az ERC3 és ERC3 Junior bajnokságot, majd tavaly már Rally3-as Fiestával bizonyult a legjobbnak az ERC junior bajnokságban, idén pedig már Rally2-es Forddal indul a Rally Európa-bajnokságon. 

    Az észt versenyző az idei évre a lengyel C-Rally csapatához igazolt, ahol lehetősége nyílik az Eb legerősebb kategóriájába lépni navigátorával, Kauri Pannas-szal. 

    “Ez egy valóra vált álom, mert már régóta szerettünk volna Rally2-es autóval versenyezni az Európa-bajnokság versenyein – mondta Ken Torn az ERC hivatalos oldalának. – Ez a lehetőség most támogatóinkkal és szponzorainkkal a hátunk mögött megadatik a Fafe Rallyn, és bízunk benne, hogy az egész szezon során. Egyelőre nincs sok tapasztalatom Rally2-es autóval, így az eredményekre nem figyelünk, élvezni szeretnénk a versenyeket, szeretnénk minél több versenykilométert megtenni és közben javítanánk a tempónkon. Nyilván nem úgy megyünk egy versenyre, hogy az utolsó helykért harcoljunk, de a konkrét helyezést illetően nem szeretnék jóslásokba bocsátkozni. Komoly eredményre nem számítok, mert a mezőny legjobbjaihoz képest nincs meg a kellő tapasztalatunk.” 

    Torn és Pannas a tavalyi Junior ERC bajnoki címmel jogosult lett volna Rally3-as autóval indulni a JWRC-ben, azonban az észt páros az Európa-bajnokság mellett maradt. 

    “A korom alapján még indulhattam volna a Junior WRC-ben, de az M-Sport Poland segítségével sikerült Rally2-es autóba ülnöm, amit köszönök a C-Rally csapatának és Jaroslaw Koltunnak is.” 

    BMW: Hidrogénhajtással is lehet keresztbe menni

    0

    Az elektromos autózás egyik alternatívája lehet a hidrogénhajtás, amelyben többen nagyobb fantáziát látnak a CO2 csökkentésre, mint a puszta elektromos hajtásban. A BMW szélsőséges körülmények között tesztelte iX5 Hydrogent.

    A BMW iX5 Hydrogen rendkívül kihívásokkal teli tesztprogramon vesz részt. Mind közutakon mind pedig a BMW Group észak-svédországi Arjeplogban található tesztközpontjában.

    Az üzemanyagcellás rendszer, a hidrogéntartályok, a csúcsteljesítményű akkumulátor és a központi járművezérlő egység integrált funkcionális tesztelése és validálása komoly kérdésekre adott választ. E szerint a hidrogénhajtás a további CO2-mentes mobilitási lehetősége akár extrém fagypont alatti hőmérsékleten is fenntartható vezetési élményt, magas szintű kényelemmel és korlátlan teljesítményt nyújt.

    A sarkkörhöz közeli tesztek nyomán a BMW Group tovább folytatja a BMW iX5 Hydrogen fejlesztését. A vállalat még az év folyamán kis sorozatban gyártani szeretné a modellt, és elkötelezett a hidrogéntöltő-állomások hálózatának bővítésében való közreműködés mellett is.

    Fotó: BMW // BMW iX5 Hydrogen in Arjeplog

    „A szélsőséges körülmények között végzett téli tesztek egyértelműen azt mutatják, hogy a BMW iX5 Hydrogen -20°C-os hőmérsékleten is képes teljes teljesítményt nyújtani, és így életképes alternatívát jelent az akkumulátoros-elektromos meghajtású járművel szemben” – mondta Frank Weber, a BMW AG igazgatótanácsának fejlesztési igazgatóságának tagja. „Ahhoz, hogy ügyfeleinknek vonzó, fenntartható mobilitási megoldásként kínálhassuk az üzemanyagcellás hajtásrendszert, egy kellően kiterjedt hidrogén-infrastruktúrának is ki kell épülnie.”

    Az eredmény mindenki számára egyértelmű: itt, ebben a szélsőséges hidegben a hidrogén üzemanyagcellás meghajtórendszer ugyanolyan mindennapi használhatóságot mutat, mint egy hagyományos belsőégésű motor. A rendszer teljes teljesítménye gyorsan rendelkezésre áll. A hidrogéntartályok feltöltése pedig még a tél mélyén is csak három-négy percet vesz igénybe.

    Fotó: BMW // BMW iX5 Hydrogen in Arjeplog Feb 22

    „A hidrogén üzemanyagcellás hajtásrendszer az évszaktól és a külső hőmérséklettől függetlenül mindkét hajtásvilág legjobb tulajdonságait ötvözi: az elektromos jármű helyileg emissziómentes mobilitását és a belsőégésű motorral szerelt modellekből ismert korlátlan mindennapi használhatóságot – beleértve a rövid tankolási megállásokat is – kínálja” – mondta Jürgen Guldner, a BMW Group hidrogén üzemanyagcellás technológiáért és járműprojektekért felelős alelnöke.

    A BMW iX5 Hydrogen fedélzetén található hajtásrendszer az üzemanyagcellás technológiát a BMW eDrive ötödik generációs technológiáját alkalmazó villanymotorral párosítja. Az energiaforrásként használt hidrogént két, szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült, 700 baros tartályban tárolja.

    Fotó: BMW // BMW iX5 Hydrogen in Arjeplog Feb 22

    Az üzemanyagcella a hidrogént elektromos energiává alakítja, 125 kW/170 lóerő teljesítményt produkálva. Ráadásul az elektromos motor egy teljesítményakkumulátorban tárolt energiát is hozzáadhat. Ezt az akkumulátort vagy az energia-visszanyerésen keresztül, vagy az üzemanyagcellából töltik. Mindez azt jelenti, hogy 275 kW/374 LE rendszerteljesítmény áll rendelkezésre, amikor a vezető úgy dönt, hogy az autó dinamikai képességeinek felső határát szeretné kihasználni. Az üzemanyagcella által kibocsátott egyetlen károsanyag-kibocsátás a vízgőz. Hulladékhőjét pedig különösen hatékonyan hasznosítja az autó belsejének melegítésére.

     

    Nem csak a vb-n szerepelnek a Rally1-esek

    0

    Pierre-Louis Loubet, aki idén hét WRC futamon áll rajthoz az M-Sport Rally1-es autójával a belga rallybajnokságban ismerkedik meg a Pumával. Jourdan Serderidis szintén egy belga versenyen próbálja ki a hibrid autót, míg Francois Delecour egy promóciós rendezvényen vezethetett Rally1-es autót.

    Pierre-Louis Loubet a Horvát Rallytól kezdődően hét WRC futamon állhat rajthoz az M-Sport idei fegyverével, a Puma Rally1-gyel, mellyel a belga bajnoki Dél-Belgium Rallyn fog megismerkedni március 19-én. 

    A Belga Rally Bajnokság idei második versenye egy napos verseny lesz, azonban a versenytáv 151 km. 

    Loubet, aki tavaly csak az Észt Rallyn tudott pontot szerezni a Hyundai i20 Coupe WRC-vel, idén a horvát verseny után Portugáliában, Olaszországban, Észtországban, Finnországban, vagy az Ypres Rallyn, az Akropolisz Rallyn és a Spanyol Rallyn fogja vezetni a Ford Puma Rally1-et WRC futamon.  

    Loubet versenye előtt egy héttel azonban Jourdan Serderidis, aki az első privát tulajdonosa egy Rally1-es autónak, rajthoz áll a szintén belga Hannut Rallyn. 

    Serderidis a Szafari Rallyn és a hazai versenyének számító, Akropolisz Rallyn fogja vezetni a WRC-ben a Rally1-es Ford Puma Rally1-et. 

    Francois Delecour ugyancsak kipróbálhatott egy Rally1-es autót, mégpedig a Hyundait, miután a koreai gyártó meghívta egy Lotaringiai promóciós napra. Delecour a rendezvényen Thierry Neuville navigátorával, Martijn Wydaeghével vett részt, de be ült mellé Julien Moncet, a Hyundai csapatvezető-helyettese, valamint egyik fia is. 

    Francois Delecour az idei szezont az RGT Kupában tervezi egy Alpine A110 RGT autóval. 

    Solans: A szezonnyitótól függ minden

    0

    Nil Solans az egyik legjobb spanyol rally versenyző, mégis nagyon nehéz megtalálnia a megfelelő anyagi szponzorációt az idei Rally Európa-bajnoki évre. 

    Az ERC-ben két spanyol versenyző tartozik az élmezőnybe. Efrén Llarena, aki tavaly a második helyen zárta a szezont, és Nil Solans, aki a tavalyi év végén a Hyundai csapatában WRC futamon is indulhatott, azonban az idei évre még nem sikerült megszereznie a kellő anyagi hátteret. 

    Llarena a tavalyi eredményeinek köszönhetően az MRF Team csapatában került az idei évre, így kimagasló lehetőségei lesznek idén, csakúgy, mint Simone Campedellinek és Herczig Norbertnek. 

    “Számunkra ez az év egy kicsit könnyebb lesz, mert sok tesztkilométert tudunk gyűjteni az MRF Team csapatának köszönhetően – mondta Efrén Llarena a Dirtfishnek. – Kihívásokkal teli szezonunk lesz, amikor 16 versenyen tudunk indulni, remélem, hogy jó évünk lesz.” 

    Llarena az ERC versenyei mellett Spanyolországban is versenyezni fog. 

    Nil Solans azonban jóval nehezebb helyzetben van, mert bár a tavaly Spanyol Rallyn a Hyundai Motorsport csapatában Hyundai i20 Coupe WRC-vel indulhatott, majd az MRF Teammel vehetett részt a Rally Hungary-n, valamint a Kanári-szigetek Rallyn is. 

    Az idei évben azonban gyári támogatás nélkül kell jól szerepelnie, mégpedig úgy, hogy az ERC szezonnyitó Fafe Rally eredményétől függ, hogy tud-e megfelelő anyagi hátteret találni, ezért egyetlen célja van a portugál versenyen: A győzelem megszerzése, vagy a győzelemért való harc. 

    “Egyelőre nem tudjuk, hogy folytathatjuk-e a szezont, de az biztos, hogy a Fafe Rallyn kezdjük – mondta Nil Solans. – Ha a Fafe Rallyn sikerül jól teljesíteni, nyerni, vagy a győzelemért harcolni megkönnyítjük a helyzetünket. Ha vezetnénk a bajnokságot, a szponzorokkal könnyebb lenne a tárgyalás.” 

    Solans bár a nevezése mellett a Rally Team Spain csapatát jelölte meg, a valóságban már nem kap anyagi segítséget a spanyol szövetségtől, ellentétben Llarenával. Solans mellett azonban van egy tapasztalt navigátor, Marc Martí. 

    “Marc nagyon jó és fontos ember a karrieremben, mert próbál segíteni, amiben csak tud. Amikor először versenyeztünk együtt, azonnal próbált segíteni a vezetésben, mert tudja, ha jól teljesítünk, nem lehetetlen, hogy egyszer a WRC mezőny tagjai legyünk. Nagyon boldog vagyok, hogy ő a navigátorom, sok köszönettel tartozom neki. Sok a tervünk az idei évre, de ehhez még több pénzre van szükségünk.” 

    Nil Solans eddig nyolc Rally Európa-bajnoki versenyen állt rajthoz, és a legjobb eredményét a tavalyi Lengyel Rallyn érte el, ahol a negyedik helyen zárt. A WRC-ben jóval nagyobb múlttal rendelkezik, mert 2017-ben megnyerte a Junior WRC-t és a WRC3 sorozatát is. 

    Efrén Llarena eddig 25 ERC futamon állt rajthoz és a 2020-as Rally Hungaryn, valamint a tavalyi Azori-szigetek Rallyn és a Kanári-szigetek Rallyn is dobogóra állhatott. 2019-ben megnyerte az ERC3 és az ERC junior sorozatot, ugyanakkor WRC futamon még nem indult. 

    Matthew Wilson újra autóban a Nemzetek Rallyján 

    0

    Matthew Wilson is rajthoz áll a mexikói Nemzetek Rallyján a brit csapatot erősítve. A versenyen már biztosan indul a finn csapatban Harri Rovanperä, a norvég csapatban pedig Mads Ostberg. 

    A korábban a WRC-ben is versenyző Matthew Wilson tavaly a brit bajnokság harmadik helyét szerezte meg azzal a Ford Fiesta Rally2-vel, mellyel rajthoz áll az április 1-3. közötti mexikói Nemzetek Rallyján is. 

    “Mindig élveztem a Mexikó Rallyt, mely egyedülálló kihívást jelent – mondta Matthew Wilson, Malcolm Wilson fia. – Nagyon tetszik a Nemzetek Rallyjának formátuma is. Péntek este szuperspeciál, szombaton mozgalmas program lesz, ahogy vasárnap is. A hangulat a Mexikó Rallyn mindig elképesztően jó volt, ez pedig igazán élvezhető a szuperspeciál szakaszon. Szerintem hangulat szempontjából a legjobb verseny volt mindig.” 

    Matthew Wilson még nem felejtette el, hogy miként kell a mexikói pályákon vezetni.  

    “A verseny a tengerszint feletti magasságból adódó erőhiány miatt minden más versenytől különbözik. Emiatt kicsit más vezetési stílust is kell alkalmazni. Lendületből kell autózni, mert ha lelassulsz nehezebben tudsz felgyorsulni. Nyilván egy WRC autóbal több az erő, ezért ez a megközelítés még fontosabb egy Rally2-es autóval.” 

    A versenyen való részvételét korábban Mads Ostberg is jelezte, ahogy Harri Rovanpera is rajthoz áll. 

    Ostberg idén a magyar rally bajnokság versenyein is rajthoz áll. 

    Peterhansel és Sunderland nyerte az Abu Dhabi Desert Challenge-et

    0

    Stephane Peterhansel az Audi RS Q e-tron-nal hetedik alkalommal nyerte meg az Abu Dhabi Desert Challenge-et az autósok kategóriájában. A motorosok között Sam Sunderland lett az első.

    Az esélyesek nem hibáztak a verseny utolsó napján, pedig a 209 kilométernyi speciálszakasz több mint a fele dűnéken át vezetett. Stephane Peterhanselnek volt könnyebb dolga. Mr. Dakar most már a Mr. Abu Dhabi nevet is joggal használhatja, hiszen hetedik alkalommal diadalmaskodott a versenyen, ráadásul úgy, hogy az első győzelmét húsz évvel ezelőtt érte el.

    A győzelemmel ő a rekorder, megelőzte Schlessert is. A sikerét valójában már az első napon megalapozták a versenytársak. Nasser Al-Attiyah és Sébastien Loeb hibázott, ezek után Peterhanselnek pedig csak arra kellett koncentrálnia, hogy Al-Rajhi és Prokop ne előzze meg.

    Sikerült, Peterhansel az utolsó napon egy ötödik hellyel biztosította be győzelmét. Majdnem fél órával előzte meg a második Prokopot, a lengyel Jakub Przygonski előtt pedig másfél óra lett az előnye a végén.

    Abu Dhabi Desert Challenge
    foto: Kin Marcin / Red Bull Content Pool

    Przygonski annak örülhetett, hogy megnyerte a világbajnoki értékelést. Itt azonban a nagy csata a részsikerekért folyt, hiszen azért is adnak pontokat. Nasser Al-Attiyah részben kiküszöbölte az első napi fiaskót és az utolsó napot is megnyerte, de a vb-n elveszítette az első helyét, Loeb állt az élre. A francia harmadik lett a zárónapon, Yazeed Al-Rajhi megelőzte őt.

    A világbajnokságon Loeb 112 ponttal vezet a 111 pontos Al-Attiyah előtt. A harmadik Al-Rajhinak 71 pontja van.

    Abu Dhabi Desert Challenge
    foto: Kin Marcin / Red Bull Content Pool

    A motoros kategóriában a végéig tartottak az izgalmak. Sam Sunderland azonban nem izgult, kihasználta a kedvező rajtpozícióját, a 83. kilométernél az élre állt, és megnyerte a zárónapot. Ezzel harmadik Abu Dhabi Desert Challenge győzelmét gyűjtötte be. A GasGas Factory Racing versenyzője két hondást győzött le. Ricky Brabec 3 perc 8 másodperces hátránnyal lett második, Pablo Quintanilla pedig 3 perc 56 másodperces különbséggel szerezte meg a harmadik helyet.

    A világbajnokságon Sunderland növelte előnyét, 63 ponttal vezet a 46 pontos Quintanilla előtt. A harmadik Matthias Walkner, neki 35 pontja van.

    Abu Dhabi Desert Challenge
    foto: Kin Marcin / Red Bull Content Pool

    Az LW Proto kategóriában hiába nyerte meg a napot Christina Gutierrez, a végső összesítésben maradt 8 perc 18 másodperc előnye Francisco Lopez Contardonak, aki ezzel a Dakar után az Abu Dhabi Desert Challenge-en is diadalmaskodott.

    Abu Dhabi Desert Challenge
    foto: Kin Marcin / Red Bull Content Pool