Az előzetes terveknek megfelelően kihagyja a Boldogkő Rallyt Zsírpapa és Mészáros Sándor a Lada VFTS-sel. Várhatóan a Dunakanyar Rallyn is nélkülöznünk kell őket, de jó hír, hogy a Mecsek Rallyn visszatérnek. Zsírpapa addig sem akarja cserbenhagyni a historic mezőnyét, és ígéri hogy ott lesz a versenyen, szurkol, a szervizparkban pedig mindenkinek szívni fogja a vérét.
„Az a helyzet, hogy nem tudunk menni, mert nincs rá pénzünk – szögezte le Zsírpapa, majd hozzátette: – Fogalmazhatnék körülményesebben is, de akkor is ez lenne a helyzet. Annyit tudok ígérni a szurkolóknak, hogy a Mecsek Rallyn ott leszünk. Azt dobta ki most az agyam, hogy a historic-Eb mezőnyében kéne menni, hátha ki tudom fújni az orrát pár külföldinek a Zsigulival.“
Zsírpapa nélkül azonban nem igazi a rally, ezt ő is tudja és ha már versenyautóval nem is, de civilben ott lesz a versenyen. Már csak azért is, mert nem akarja még nehezebb helyzetbe hozni legnagyobb riválisát, Wirtmannt.
„Képzeld el, mekkora bajban van most, hogy nem megyek, nem lesz, aki szívja a vérét. De figyelj, lemegyek, megnézem a vagányokat és majd váratlanul megjelenek a szervizparkba, hogy ne érezzék magukat nagyon egyedül.
Fotó: Zsírpapa
Auszmann Gyuszira nagyon kíváncsi vagyok, ő is fenyeget már egy ideje, hogy szétcsapja az arcom a Polonezzel. Meg kis Érdire a Sierrával. Figyelj, ‘naggyon’ jó mezőny lesz a ****ba, hogy nem tudok menni. De ez van.
A szurkolóknak üzenem, hogy érezzék jól magukat, vigyázzanak magunkra és hajtsák a historicot, ha már én nem tudom őket.
Puszi a csajoknak, ölelés a családnak. Tudod, a rally családnak is.“
Április 23-án és 24-én rendezik a legendás brit túraautó-bajnokság (BTCC) idei nyitóhétvégéjét az angliai Donington Parkban. A rangos versenyprogram részeként a MINI CHALLENGE JCW versenyzői is pályára lépnek, köztük Rácz Geri, aki a tavalyi bajnokcsapat, az EXCELR8 Motorsport színeiben folytatja a pályafutását.
Az idei évtől a Motorsport Talent Management által képviselt, a túraautózás csúcsa felé igyekvő Rácz Geri a BTCC állandó betétfutamaként rendezett MINI CHALLENGE JCW kategóriájában áll rajthoz, amelynek első versenyét a hétvégén rendezik a Donington Parkban. A fiatal tehetség remek lehetőséget kapott a bizonyításra, hiszen az angliai túraautózás nagyágyúi mellett versenyhétvégéről versenyhétvégére ott lesz a rivaldafényben a tavalyi bajnokcsapat, az EXCELR8 Motorsport egyik autójában.
Geri már túl van két-két tesztnapon Brands Hatch-ben, illetve Doningtonban, így nem lesz számára ismeretlen a közel két mérföldes kör, amelynek hosszabb változatán egy alkalommal még Forma-1-es versenyt is rendeztek. Ez, az 1993-as Európa Nagydíjként ismert futam olyan jól sikerült, hogy rögtön beírta magát az autósport klasszikusai közé, nem utolsósorban azért, mert a győztes Ayrton Senna minden idők egyik legjobb nyitókörét bemutatva az ötödikről az első helyre jött fel a rajt után.
Fotó: MOTAM
A BTCC és betétversenyeinek mezőnye az F1-esek által 29 évvel ezelőtt használtnál valamivel rövidebb, National nyomvonalon csap össze, a sodrós és gyors kanyarokból álló vonalvezetés azonban így is rendre izgalmas futamokat és kemény csatákat hoz. A pilóták pedig nemcsak ezért kedvelik az 1931-ben épült pályát, hanem azért is, mert mindennaposnak számítanak rajta a remek hangulatú, teltházas versenyek és a hozzáértő, a jó teljesítményt fel- és elismerő szurkolók.
A hétfordulós szezon első állomása Gerinek már csütörtökön megkezdődik két, egyenként 40 perces teszttel, hogy aztán egy szünnap után szombaton az időmérőn és az első futamon, vasárnap pedig a második és a harmadik futamon lépjen pályára a 270 lóerős MINI-vel. Az időmérő az első verseny rajtsorrendjéről fog dönteni, míg a második viadalt az első futam végeredményének sorrendjében kezdhetik meg a pilóták. A harmadik, egyben utolsó futamra pedig egy kis csavart is vittek a szervezők a rajtfelállásba, sorsolás után döntik el ugyanis, hogy a második futam első négy, öt vagy hat helyezettje fog fordított sorrendben indulni. Adott esetben tehát a második futamon egy hatodik helyezés pole pozíciót érhet az utolsó megméretésre.
Ez már élesben megy
„Nagyon motivált vagyok, miután a tesztnapokon megbizonyosodhattam róla, hogy a csapat rendkívül felkészült, az első pillanattól fogva mindenki nagyon segítőkész velem. Kétségem sincs afelől, hogy nem lesz problémánk az első versenyhétvégén, és a jövőben is jól együtt tudunk majd dolgozni” – nyilatkozta debütálása előtt Rácz Geri.
Geri a Donington Parkban Fotó: MOTAM
„A MINI minden elemében eltér attól, amivel korábban versenyeztem. Amikor először ültem benne, rögtön azt éreztem, hogy ez egy vérbeli versenyautó. A gumik nemcsak slickek, hanem szélesek is, a futómű pedig feszesebb, ezért nehezebb vezetni, mint a Suzukit, és nem is olyan megbocsátó, azaz kisebb a hibalehetőség. Viszont, amint az ember megtanulja, hogy miként kell vele menni, kezessé és könnyen irányíthatóvá válik.”
„Remélem, hogy minél gyorsabban sikerül felvennem a ritmust. Noha a két csütörtöki teszten még nem a köridőkre fogunk hajtani, biztos ott motoszkál majd bennem, hogy ez már tétre megy, és jól kell teljesítenem.”
„Nagyon szeretem ezt a pályát, remekül lehet majd rajta versenyezni. Az időmérőt tartom előzetesen a legnagyobb kihívásnak abból a szempontból, hogy hidegvérrel, hiba nélkül teljesítsem, és jó kört rakjak össze. Ezen kívül még a rajttól tartok egy kicsit, hiszen élesben még soha nem rajtoltam ezzel az autóval. Viszont, ahogy felveszem a sisakot és átszellemülök, ezek az apró félelmek el fognak tűnni.”
„Nagyon nagy lesz a küzdelem a mezőnyben, ami már a teszteken is látszott. Azok, akiknek már van tapasztalata ezzel az autóval, nagyon jó tempóra lesznek képesek, ez viszont nem gátol meg abban, hogy a legtöbbet hozzam ki magamból. Akkor is küzdeni fogok, ha azt érzem, hogy valaki kicsit gyorsabb, miközben a legfontosabb cél természetesen az, hogy végigmenjek a versenyeken.”
Jiggy és Geri Doningtonban Fotó: MOTAM
Cél a középmezőny
„A korábbi tesztelés mellett rengeteget készültem szimulátoron is. A Hungarian GTR Mastersnek köszönhetően az Assetto Corsával hétről hétre versenyezhettem a virtuális MINI-vel, majd számtalan kört tettem meg a doningtoni pályán az iRacing nevű szoftverrel is, egy TCR-autóval. Próbáltam úgy beállítani a kocsit, hogy minél jobban hasonlítson a MINI-re, úgyhogy nagyon feszes beállításokkal mentem, rövid váltóáttétekkel. A mérnökök és James ’Jiggy’ Gornall, a coach-om tanácsait követve arra törekedtem, hogy minél finomabb kormánymozdulatokkal vezessek, és nagyon következetesen eltaláljam a féktávokat. Ezen felül természetesen a köridőkre is figyeltem, igyekezve minél jobb köröket autózni.”
„Ami a célkitűzéseket illeti, első sorban az összetett értékelésben szeretnék minél jobb eredményt elérni, és ha ez sikerül, az természetesen azt fogja jelenti, hogy az újoncok között is előkelő helyen leszek. Az időmérőn a középmezőnyt fogom megcélozni, és amennyiben ez esetleg nem sikerül, a versenyeken akkor is szeretnék feljebb kapaszkodni, hiszen biztosan lesznek kicsúszások és egyéb olyan helyzetek, amelyekből előnyt kovácsolhatok. A saját versenytempómban is bízom, valamint ott motoszkál a fejemben, hogy esetleg a fordított rajtrácsból is profitálhatok az utolsó futamra.”
Sara Fernández, Efrén Llarena navigátora tavaly Európa-bajnok lett a navigátorok között, idén pedig megszerezte első ERC futamgyőzelmét.
Efrén Llarena tavaly bár második lett a Rally Európa-bajnokságon Andreas Mikkelsen mögött, navigátora, Sara Fernández Eb címet nyert, miután Mikkelsen váltotta navigátorait szezon közben.
A spanyol navigátor vitrinjéből azonban még hiányzott egy verseny győzelemért járó kupa, egészen az idei Azori-szigetek Rallyig, ahol ezt a serleget is sikerült megszereznie. Sikere szerinte jól mutatja, hogy a hölgyversenyzők is lehetnek sikeresek a motorsportban.
“Tavaly bár megnyertem a navigátorok bajnokságát, a futamgyőzelmet még nem sikerült elérni – mondta a 36 éves Sara Fernández az ERC hivatalos oldalának. – Az Azori-szigeteken nagyon különleges és felejthetetlen pillanat volt nyerni. Ez a siker jó az FIA Nők a Motorsportban nevű program számára is, mert láthatjuk, hogy a nők is lehetnek sikeresek a motorsportban, legyen az gokart, pályaversenyzés vagy rally. Korábban ez biztos nem így volt, de ez megváltozott, és a női versenyzők is képesek sikerek elérésére.”
A Rally Világbajnokság Monte-Carlo Rallyján Sébastien Loeb ugyancsak egy női navigátorral, Isabelle Galmiche-vel szerezte meg a győzelmet.
Sara Fernández szerint a nők sikereihez lassú és lépésről lépésre haladó munka szükséges.
“Ahhoz, hogy versenyeket nyerjenek a nők, legfontosabb, hogy lépésről lépésre haladjanak – mondta a spanyol navigátor. – Ez számomra azt jelentette, hogy először promóciós versenyeket, majd országos bajnoki futamokat nyertem, most pedig sikerült az Eb futamgyőzelem is. Nagyon örülök, hogy egy nagyszerű csapatban, az MRF Tyres csapatában versenyezhetünk, nagyszerű mérnökökkel, szerelőkkel, és persze Efrénnel. A sikerhez mindenkinek a maximumot kellett nyújtania.”
Az előselejtezők után még a 18 fős mezőny ötödik helyén állt Csomós Mixi a Legendák Tornáján. A 8-as döntőben is továbbjutó időt autózott, de egy bójadöntés miatt büntetést kapott, így nem jutott az elődöntőbe. Ez azonban cseppet sem vette el a kedvét, hiszen gyerekkori hőse ellen versenyezhetett, bár navigátora nélkül időnként kicsit egyedül érezte magát az autóban.
„Először is nagyon jó rendezvény volt, csak köszönettel tartozunk a RabócsiRingnek, hogy megszervezte. Változatlanul nem tartom magamat legendának, de hatalmas megtiszteltetés volt találkozni ilyen nagy versenyzőkkel, főleg egy pályán versenyezni velük.“
Csomós Mixi gyerekkori hőse volt Talmácsi Gábor, akivel személyesen most találkozott először.
„Minden versenyét végig izgultam, emlékszem hol szerezte az első győzelmét, az pedig felejthetetlen élmény volt, amikor megnyerte a világbajnokságot. Elmeséltem neki, hogy hányszor lógtam el a focimeccsemről, csak hogy megnézhessem a versenyét a tévében.“
A sors iróniája, hogy Mixi bójadöntése miatt jutott Talma a négyes döntőbe, ahol végül negyedik lett.
„Nagyon jól ment Talma, látszott, hogy nagyon érti az íveket, le a kalappal előtte.“
Azért Mixinek sem volt szégyenkeznivalója. A rallycrosson használt Suzuki hibriddel az előselejtezőben a negyedik helyet érte el, a driftben pedig harmadik lett, egyedül a gokart nem feküdt neki, ahol a 11. időt futotta.
Fotó: Gyenes Attila // RabócsiRing
„A Suzuki szerintem nagyon jól vezethető volt. Egyedül a fékrásegítővel és az utcai gumival volt gondom, de ahogy láttam, mindenkinek. Így nem lehetett olyan finoman adagolni a féket, de a tempós részeken kifejezetten jó volt vele autózni.
A drift nagy élmény volt, ilyen erős autóval még nem drifteltem aszfalton. Az edzésen sikerült megforognom, de amikor élesben kellett menni, akkor jó volt, még a pontozóbírók szerint is.
A gokart viszont katasztrófa volt. Két-három helyen kellett fékezni, egyik fékpontot sem találtam el. Ebben a szakágban még van tanulni valóm.
De tudod mi volt a legérdekesebb? Emlékszel, hogy viccelődtél velem, hogy (Nagy) Attila nélkül kitalálok-e a pályára? Azzal nem volt gond, de nagyon rossz volt nélküle versenyezni. Az edzésen folyamatosan elrontottam, hova kell menni, és az ugrató előtt is mindig gondolkoztam, hogy merre is kéne mennem.“
Mixi ennek ellenére megoldotta a feladatát, a lehetséges 54 pontból 39-et szerezett, amivel az ötödik helyen jutott tovább. A 8-as döntőben egy nagyon furcsa helyzet állt elő. Mixi autója háromhengerezett, Hadik András pedig elhagyta egy kerekét. Így mind a ketten pótfutamon indulhattak egymás ellen.
„Mondtam is Bandinak, hogy ez most akkor visszavágó lesz a tavalyi (ORB) bajnoki címért, de csak nevetett rajta.“
Végül ezt a visszavágót Mixi nyerte, de a bója miatt nem jutott tovább.
„Jó lett volna bejutni a négyes döntőbe, de majd legközelebb. Így is nagyon jól éreztük magunkat. Jó volt a szurkolókkal találkozni és az is nagyszerű dolog, hogy ilyen sok pénzt sikerült gyűjteni két nagyon nemes cél érdekében.
Köszönöm mindenkinek aki szurkolt nekünk, a Kanári-szigetek Rallyn találkozunk!“
A Legendák Tornája részletes eredménylistája itt található.
Miko Marczyk a tavalyi Rally Európa-bajnoki harmadik helyezést követően idén a Horvát Rallytól megkezdi WRC2-es szereplését.
A lengyel Mikolaj Marczyk tavaly teljes szezont ment a Rally Európa-bajnokságon, ahol a Rally Hungary-n a második, a Lengyel Rallyn és a Kanári-szigetek Rallyn a harmadik helyezés voltak a legjobb eredményei, így év végén az előkelő harmadik helyen zárt Andreas Mikkelsen és Efrén Llarena mögött.
Az Eb futamok mellett hazai bajnokságában is hat futamon indult és öt versenyt nyerve szerezte meg 2019 után a második bajnoki címét.
A 26 éves versenyző idén már a WRc2-ben szeretne bizonyítani.
“Tavaly az Eb-n és a lengyel bajnoki futamokon felváltva versenyeztünk, így pilótaként sokat tudtam fejlődni – mondta Marczyk az ERC hivatalos oldalának. – Az Eb-n megnyertük a Michelin Talent Factory díjat, valamint harmadik helyen zártuk a szezont, otthon pedig második bajnoki címünket szereztük. Ezt követően partnereimmel és csapatommal úgy döntöttünk, hogy idén a WRC2-ben indulunk. Most 26 éves vagyok, ami nagyszerű kor a további tapasztalatok megszerzésére. Erre biztosan szükség is lesz a világbajnokságon.”
A lengyel versenyző az első évben a tanulásra fog összpontosítani.
“Azt hiszem, a WRC2-ben a legfontosabb a versenyek befejezése lesz – mondta. – Az Eb-n nagyjából 200 kilométeres versenyek vannak, a WRC-ben azonban 300 kilométernél is hosszabbak. Így ezek jóval nagyobb igénybevételt jelentenek, még magasabb szintre kell lépnünk. Ha sikerülne minden versenyt befejezni, akkor a WRC2 Junior mezőnyben sem lenne rossz az év végi eredményünk.”
Adrien Fourmaux, az M-Sport francia versenyzője tavaly a Horvát Rallyn vezetett először WRC-t, ahol valósággal berobbant a vb élmezőnyébe. Most kiváló emlékekkel tér vissza déli szomszédunkba.
A 27 éves, francia Adrien Fourmaux a tavaly Horvát Rallyn debütált először WRC-vel, és azonnal az ötödik helyet szerezte meg, így jogosan bízik benne, hogy az idei két kiesés után végre jó eredménnyel tud zárni az M-Sport Ford Puma Rally1 autójával.
“Egy kör bezárul miután tavaly Horvátországban debütáltam WRC autóval, és most visszatérünk oda, ahol minden kezdődött – mondta Adrien Fourmaux. – Tavaly azonnal sikerült nagyszerű eredményt elérni, és a murvás versenyek sora előtt jó lesz ismét aszfalton vezetni.
Tavaly után szeretnénk idén is élvezni a versenyt, mely komoly kihívást jelent a folyamatosan változó tapadás és a változatos szakaszok miatt. Az M-Sport csapata komoly teljesítményt nyújtott a Monte-Carlo Rallyn, így abban bízunk, hogy ez ezúttal is így lesz. Szeretnénk megszakítani rossz szériánkat és egy jó eredménnyel célba érnénk.”
A francia Adrien Fourmaux tavalyi horvát ötödik helyét sikerült a Szafari Rallyn is megismételnie, így ez a két eredmény számít legjobb helyezésének a Rally Világbajnokság legerősebb kategóriájában.
Az M-Sport versenyzője a Monte-Carlo Rallyn baleset, míg a Svéd Rallyn műszaki hiba miatt nem tudott célba érni.
Az idei Horvát Rallyn, mely a Rally Világbajnokság harmadik versenye lesz, összesen 20 szakaszt kell teljesíteni, így a versenytáv 291,84 km lesz.
Pierre-Louis Loubet a Horvát Rallyn kezdi meg idei hét versenyből álló rally világbajnoki programját az M-Sporttal, mellyel már túl is van az első kilométereken.
Pierre-Louis Loubet tavaly még a Hyundai támogatta 2C Competition versenyzőjeként indult Hyundai i20 Coupé WRC-vel a Rally Világbajnokságon. A szezon azonban nem sikerült túl fényesre, a 25 éves versenyző nyolc futamból csak az Észt Rallyn tudott pontot szerezni, ahol a hetedikként ért célba.
A francia pilóta szeptemberben autóbalesetet szenvedett, Párizsban elütötték, így véget is ért tavalyi szezonja.
Loubet az idei évre az M-Sport csapatába igazolt, ahol a Horvát Rallytól kezdve hét futamon állhat rajthoz a Ford Puma Rally1-gyel.
A WRC2 2019-es világbajnoka a hibrid autóval már élesben is ismerkedett a Dél-Belga Rallyn, ahol előfutóként állt rajthoz.
“Nagyon boldog vagyok, hogy csatlakozhattam az M-Sporthoz, és visszatérhetek velük Horvátországba – mondta a fiatal versenyző. – Néhány hete már ismerkedek a Rally1-es Ford Pumával, amit már versenyen és teszten is vezethettem. Eddig minden rendben működött, nagyon jó érzés a Pumába ülni. Bízom benne, hogy a Horvát Rallyn egy jó eredménnyel tudom meghálálni az M-Sport bizalmát. Szeretnék lépésről lépésre fejlődni és gyorsulni.”
Az idei Horvát Rallyn, mely a Rally Világbajnokság harmadik versenye lesz, összesen 20 szakaszt kell teljesíteni, így a versenytáv 291,84 km lesz.
Változatlanul a győzelem a célja a Klausz Kristóf – Csányi Botond párosnak, akiknek a Boldogkő Rally idén már a negyedik versenye lesz. A cél eléréséhez azonban még sokat kell fejlődniük, amiben egy újabb állomás lehet a hétvégi ORB-futam.
Az osztrák és a magyar bajnokságban is szeretne idén bizonyítani Klausz Kristóf és Csányi Botond. Az ORB-ben egy futam után az ötödik helyen állnak, az osztrák bajnokságban Klausz a második, míg Csányi a navigátorok pontversenyét vezeti. Mintegy bónuszként pedig a Mitorpa Kupábanés az FIA CEZ Rallybajnokságban is az élen állnak két verseny után.
„Merész célt tűztünk ki az idei évre, szeretnénk felnőni a feladathoz, hogy az abszolút győzelemért szállhassunk harcba“ – mondta Klausz Kristóf, akinek már több dobogós helyezése is van az Országos Rallybajnokságban, tavaly pedig a Waldviertel Rallyn megszerezte pályafutása első osztrák abszolút győzelmét.
„Eddig mindig ésszel és beosztással közelítettük meg a versenyeket, ami egyébként kifizetődött, hiszen rengeteget tanultunk, mostmár viszont éhesek vagyunk a győzelemre. Azt nem mondom, hogy ez egyik pillanatról a másikra fog megvalósulni, keményen meg kell dolgozni érte, de úgy érzem, hogy mostmár, ha kell, akár az ésszerűség határain belül kockáztathatunk is.
Fotó: Makai Gergely / MGR Images // Klausz Kristóf
Nagyon erős a magyar mezőny és mivel rövidek a távok, az első pillanattól fogva kőkeményen nyomni kell. A Salgón az első körre elgumiztuk magunkat, ilyesmi nem fér bele, ha a győzelemért akarsz harcolni. Négy különböző márka versenyez a magyar bajnokság élmezőnyében, de az látszik, hogy senki sincs műszaki fölénybe, csak a versenyzőkön múlik, milyen eredményt érnek el. Pont ettől izgalmasak a versenyek.
A Boldogkő Rallyn ebbe az irányba még nem mentünk a pályákon, ez újdonság lesz számunkra. A mostani célunk az első öt, ebből már nem nagyon engednék, bár az is látszik, hogy egy magyar bajnoki futamon már ezt is igen komoly rang elérni.
Nagyon szoros csatára számítok és remélem, hogy megint egy kicsit közelebb tudunk kerülni az első helyhez akár egy-egy szakaszon, akár a végeredményben.“
Klausz számra segítség lehet, hogy a Salgón elért negyedik helye mellett az idén van az osztrák bajnokságban a Rebenland Rallyról egy második helye, a Lavanttal Rallyról pedig egy harmadik.
Fotó: Makai Gergely / MGR Images // Klausz Kristóf
„Szerencsénk van (Csányi) Botonddal, mert két olyan bajnokságban versenyezhetünk, ahol nagyon erős a mezőny eleje. Magyarországon az első hét szinte teljesen együtt van. Ausztriában két komoly ellenfelünk van, Simon Wagner és Hermann Neubauer. Gyors és tapasztalt pilóták, őket nagyon nehéz lesz az idén bárkinek is megverni. Ellenük sem lehet lazsálni egyetlen másodpercig sem.“
Bár Klauszék vezetik a Mitropa Kupát, sőt, a CEZ-ben is jól állnak – amelynek a Salgó után a Boldogkő Rally lesz a második magyar futama – nem akarják elaprózni magukat.
„Két bajnokságra szeretnénk koncentrálni: a magyarra és az osztrák, egész egyszerűen azért, mert itt nagyon erős ellenfelek ellen versenyezhetünk. A két naptár egyszer üti egymást, májusban Dunakanyar és a Hartbergerland Rallyt rendezik egy időben, úgyhogy a Boldogkő Rally után meg kell hoznunk a döntést, hogy melyiken állunk rajthoz. Nem lesz könnyű feladat.
Az viszont biztos, hogy a Boldogkő Rallyn nagyon szoros verseny lesz, remélem a szurkolók is élvezni fogják.“
Fotó: Makai Gergely / MGR Images // Klausz Kristóf
A Húsvét sem múlt el verseny nélkül a Korda Racing versenyzője, az MX Open kategóriában induló Vaskó Levente számára. A motoros ezúttal a Zombán rendezett regionális viadalon állt rajthoz, és abszolútban harmadik lett, megszerezve ezzel első összetett dobogóját – áll a csapat közelményében.
Nem pihent az ünnepi hosszú hétvége alatt a Korda Racing versenyzője, Vaskó Levente, aki ezúttal az MX Open kategóriában állt rajthoz a zombai regionális viadalon. A fiatalember egy igencsak nehéz pályán előbb a 3. helyen zárt az időmérőn, majd az első futamon egy elhibázott rajtot követően végül a 4. pozícióban látta meg a kockás zászlót, míg a másodikban nagy csatákat követően a 2. helyen zárt, ami azt jelentette, hogy megvan az idei első dobogója abszolútban, hiszen a zombai viadalon végül 3. lett.
„A pálya nyomvonala az első perctől kezdve nagyon tetszett, nem csoda, hogy már a szabadedzésen második legjobb időt tudtam motorozni. Az időmérőn elsőnek mentem ki a pályára és igyekeztem jó időt futni, de egyszerűen nem tudtam egy hibamentes kört összerakni, ám végül így is meglett a harmadik rajthelyem. Az első futamon alaposan elrontottam a rajtom, de sikerült visszajönnöm pár kör alatt a harmadik pozícióba, ám elesetem, így megint elbuktam egy helyet, így negyedikként értem célba. A második futamban viszont remekül rajtoltam, feljöttem a második helyre, de nem tudtam utolérni az élen motorozót, így másodikként zártam. Mindenképpen elégedett voltam ezzel, ugyanis abszolútban meglett a harmadik helyem, ami ebben az évben egyben az első dobogóm is összetettben” – fogalmazott Levente.
A Korda Racing csapattulajdonosa nagyon elégedett volt versenyzője teljesítményével, és úgy véli, ez a hozzáállás és teljesítmény a bajnokikon is szép reményre jogosítja majd fel Leventét.
„Nagyon fontos a jövőre nézve, hogy Levente sikerélményekhez jusson, hogy elhiggye, képes lehet jó eredményekre a bajnokságban is. Kifejezetten jól teljesített, nem sok hiányzott ahhoz, hogy akár futamgyőzelmet is szerezzen. Ne legyünk telhetetlenek, lépésről lépésre haladjunk előre” – jelentette ki Korda Erik csapattulajdonos.
Tizedik helyezéssel mutatkozott be a Sodikart gyári csapatában Hideg Ádám a Champions of the Future második futamán, a spanyolországi Zuerában. A 72 fős OKJ mezőnyben ez igen jó eredmény, főleg akkor, ha tudjuk, hogy új volt a csapat, a váz és a motor is. A szabadedzések alapján azonban bátran állíthatjuk, ennél sokkal több van a Hideg, Sodikart kombóban.
Az első futamon nem támasztott semmilyen elvárást a Sodikart csapata Ádámmal szemben, azonban a szabadedzéseken így is szárnyalt, nem győzött lelkendezni a motor erősségétől, a csapat komolyságától. Az időmérő előtti utolsó szabadedzést meg is nyerte.
Az időmérőre azonban felkerültek a versenyhétvégére szánt gumik, amelyek minősége meglehetősen szórt. A gyártási számuk alapján elég nagy eltérés volt köztük, és bár a Vega szerint minden abroncsuk egyforma, valószínűleg öregebb és frissebb gyártású gumik keveredtek.
Fotó: Hideg Team
A gokart egyensúlya ettől felborult. A csapat mindent elkövetett, hogy utána menjenek a tapadást vesztett guminak, és Ádám is küzdött, mint egy oroszlán.
Az időmérő 21. helyét az előfutamok végére 15.-re javították, az elődöntőnek tekinthető szuperfutamban 9. lett – itt a mezőny kettébontva versenyez. A döntőben a 15. helyről indulva végül a 10.-re kapaszkodott fel.
Bár kihozták a hétvégéből a lehető legtöbbet, a csapat és Ádám véleménye is egyöntetű volt, jobb gumival ennél sokkal többre képesek együtt.
Fotó: Hideg Team
„Nagyon jó volt a Sodi gyári csapatában versenyezni – mosolygott Hideg Ádám. – A számomra új vázat szerintem sikerült gyorsan kitapasztalni, a motor pedig nagyon-nagyon jó. Ezt már a szabadedzéseken is éreztem. Sokat datázunk, elemzünk, szinte minden bemenetnél tanulok valamit, úgyhogy nagyon jó helyre kerültem.
A szabadedzések után bizakodók voltunk. Sajnos a gumik keresztülhúzták a számításainkat. Láttunk ilyet már más versenyzőknél is, de próbáltuk kihozni magunkból a lehető legtöbbet. A csapat is nagyon odatette magát, sokat gyorsultunk a döntőre.
A tizedik hely egy ilyen erős mezőnyben nagyon jó eredmény, de a szabadedzések után ennél többet vártunk. Viszont jó hír, hogy két hét múlva ugyanitt rendezik az Európa-bajnokságot, arra fel vagyunk készülve. Remélem szerencsésebbek leszünk a gumikkal, és akkor ígérem, hogy ennél jobb eredményt érünk el.“
Fotó: Hideg Team
Hideg Ádám, OKJ eredményei Champions of the Future, Zuera (Spanyolország), 2022. április 14–17.
Résztvevők: 72
Időmérő futam: 7.
Időmérő: 21.
CD előfutam: 10.
AC előfutam: 4. CE előfutam: 7.
BC előfutam: 4.
CF előfutam: 6.
Előfutamok összesen: 15.
Szuperfutam 1: 9. Összesített eredmény a döntő előtt: 15.
Döntő: 10.
Hideg Ádám a Champions of the Future bajnokságban, két futam után, 19 ponttal a 12. helyen áll.