back to top
2025. november 11. 04:22
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1334

    Hadik nem indul a magyar bajnokságban

    0

    Nem csak a Boldogkő Rallyt hagyja ki Hadik András és Kertész Krisztián, hanem várhatóan a teljes idei magyar bajnokságot is. Pár külföldi futamon láthatjuk őket és valószínűleg jövőre is nemzetközi sorozatban állnak rajthoz.

    Már a Boldogkő Rally nevezési listáját látva is meglepődtünk, amikor nem szerepelt rajta az elmúlt négy évben három abszolút magyar bajnoki címet nyerő és jelenleg is a bajnoki cím védője, Hadik András. Ekkor arra gondoltunk, hogy csak egy futamot hagy ki, de a Legendák Tornáján egészen más történettel állt elő. 

    „Hoztunk egy döntést – mondta Hadik. – Egy autónk van, azzal Bodolai (László) megy a magyar bajnokságban. Tavaly is egy kicsit nyögvenyelős volt az évünk, de most legalább kiderül, hogy mitől érzem magam rosszabbul, ha megyek, vagy ha nem megyek.“

    A Hadik Rally Team az idei évre két új autót rendelt az M-Sporttól, amik nem érkeztek meg a szezon rajtjára. A Boldogkő Rallyra meglett az egyik, ezzel megy Bodolai. 

    „Nem az M-Sport hibája, minden gyártó a beszállítókkal küzd. A lényeg, hogy egy autónk van, ezzel megy Bodolai a magyar bajnokságban. Azt még nem tudom megmondani, mi lesz a másik kocsival, de egyelőre úgy tervezzük, hogy egy autóval csináljuk végig a szezont. Mi (Kertész Krisztiánnal) a magyar futamok között tudunk menni külföldön. Valószínűleg egy-egy versenyre megyünk ki, idén nem gondolkozunk teljes bajnokságban.“

    Az autó felkészítésre nem kell sok idő Hadik szerint, ez nem lesz akadály. 

    „Két verseny között gyorsan megcsinálják az autót a srácok, akár egymás utáni héten is lehet vele versenyezni. Közelebbi versenyekben gondolkozunk idén, ahol nem tart sokáig a kijutás vagy a hazautazás.“

    Jövőre sem tervezi Hadik, hogy a magyar bajnokságban indul, inkább egy nemzetközi sorozatban gondolkodik. 

    „48 évesen úgy érzem, hogy már nem kell feltétlenük a magyar bajnokságban versenyeznem. Bármi szóba jöhet, Eb, CEZ, Mitropa, még nem tudom. Az Eb-vel az a probléma, hogy nagyon sok időt vesz el, meglátjuk mi lesz, ezen még ráérünk gondolkodni.“

    Hadik a Salgó Rallyn hét gyorsasági szakasz után az ötödik helyen állt, amikor az erőbe esett a Ford Fiesta R5 Mk II-vel. 

    „Egyszerű vezetői hiba volt – szögezte le azonnal. – Állítottunk az autón és túl puha lett. Voltak előjelei, de sajnos nem vettem vissza. Nem kellett volna felborulnunk, de utólag midig okosabb az ember. 

    Egyébként el lehetett volna fordulni azt a kanyart olyan tempóval, ha nem ennyire puha az autó. Ez van. De nem a baleset miatt döntöttünk úgy, hogy nem indulunk idén több magyar versenyen.“

    Miután a tavalyi ORB második helyezett Csomós Mixi idén az Eb-n indul, a bajnok Hadik pedig nem folytatja, a 2021-es első két helyezett már egészen biztosan nem lesz a mezőnyben. A Boldogkő Rallytól kezdve pedig csak egy abszolút bajnok, Vincze Ferenc lesz a mezőnyben. 

    Loeb harmadszor nyerhet Portugáliában 

    0

    Sébastien Loeb és Isaballe Galmiche idei második WRC futama a Portugál Rally lesz az M-Sport csapatával, ahol harmadszor nyerhet a kilencszeres rally világbajnok. 

    Sébastien Loeb és Isabelle Galmiche a Monte-Carlo Rallyn már győzelemre tudta vezetni az M-Sport Ford Puma Rally1-es autóját, és amennyiben ez sikerül Portugáliában, akkor ez lehet a kilencszeres rally világbajnok harmadik sikere a murvás futamon. 

    Loeb 2007-ben indult először a Portugál Rallyn és azonnal győzelmet ünnepelhetett akkori csapatának, a Citroennek autójával, a C4 WRC-vel, majd ezt a sikert két évvel később sikerült megismételnie. Mindkét sikert Daniel Elena navigálásával érte el, akivel mind a kilenc vb címét is szerezte Loeb. 

    A két győzelem mellett Loebék a 2010-es Portugál Rallyn ugyancsak a C4 WRC-t, 2011-ben pedig már a Citroen DS3 WRC-t kormányozták a második helyre. 

    A francia legendák 2012-ben azonban balesetet szenvedtek a harmadik szakaszon a harmadik helyen állva, míg utolsó portugál versenyükön, 2019-ben már a Hyundai versenyzőiként idő előtt kiálltak az autó első felfüggesztésének törése miatt. 

    A Portugál Rally történetében a finn Markku Alén és a nyolcszoros rally világbajnok, Sébastien Ogier öt győzelemmel a legsikeresebb, míg Loeb a háromszoros győztes Armindo Araújo, Miki Biasion és Hannu Mikkola után következik a szintén két győzelmet szerző Juha Kankkunen, Tommi Makinen és Colin McRae társaságában. 

    M-Sport: Ez egy különleges pillanat csapatunk számára

    0

    Sébastien Loeb a Monte-Carlo Rally után az M-Sport csapatával indul a Portugál Rallyval is, mely különleges pillanat a csapat számára.

    Mint azt már megírtuk, Sébastien Loeb és Isabelle Galmiche a Monte-Carlo Rallyn aratott szenzációs győzelem után a Portugál Rallyn is indul az M-Sport csapatával.

    Richard Millener elárulta, különleges pillanat, hogy a kilencszeres rally világbajnok és navigátora ismét csapatukkal fog versenyezni.

    “A Monte-Carlo Rallyn átélt emlékek még mindig élesen jelen vannak a fejemben, és biztosan állíthatom ezt az egész csapattal kapcsolatban – mondta az M-Sport csapatfőnöke. – Számomra egy valóra vált álom, hogy Sébastiennel és Isabellével dolgozhatok újra. Hihetetlenül különleges pillanat, hogy Loeb ismét velünk indul a WRC-ben, ami mutatja azt a fantasztikus munkát is, melyet csapatunk végez.”

    A Ford és a Red Bull is fontos szerepet játszik Loeb és Galmiche visszatérésében az M-Sporthoz.

    “Külön köszönetet szeretnék mondani a Fordnak és a Red Bullnak, akik fontos szerepet játszanak abban, hogy Seb és Isabelle visszatér hozzánk – mondta Millener. – Ez jól mutatja, hogy partnereink is mindent megtesznek azért, hogy csapatunk a lehető legerősebb felállásban tudjon versenyezni a WRC-ben. Nagyon izgatottan várom, hogy lássam a Portugál Rally történéseit, biztos vagyok benne, hogy hasonlóképpen éreznek a szurkolók is.”

    Malcolm Wilson ugyancsak kíváncsian várja a portugál versenyt.

    “Nagyszerú partnereinknek köszönhetően ismét megnézhetjük, hogy Seb és Isabelle milyen teljesítményt tud nyújtani a Ford Puma Rally1-gyel – mondta az M-Sport ügyvezető-igazgatója. – Nagyszerű tudni, hogy ilyen erős csapattal indulhatunk Portugáliában, és hogy csapatunk lesz az első, amely öt Rally1-es autót indít egy WRC futamon. Ez jól tükrözi azt az érdeklődést is, mely a Rally1-es autóink iránt mutatkozik. Bízunk benne, hogy a jövőben még több ilyen típusú autót lehet majd látni a világ versenyein.”

    Molnár Martin nagyot ment a döntőben

    0

    Már az előfutamokon is volt kiugró eredménye Molnár Martinnak a Champions of the Future második állomásán, a spanyolországi Zuerában. Azonban a kirobbanó formáját a döntőre tartogatta. Itt a 19. helyről rajtolt, de úgy ment át a mezőnyön, mint kés a vajon és 12 pozíciót javítva a 7. helyen végzett. 

    Egy héttel a gokart Európa-bajnokság nyitó futama után, Spanyolországban, Zuerában mérkőzhetett meg az OK Junior (OKJ) mezőny a Champions of the Future (CF) sorozat második futamán. 

    Molnár Martin számára kicsit szerencsétlenül kezdődött a hétvégé, az időmérő futamán „csak“ ötödik lett, összesítettben pedig a 15. helyen végzett. Innentől fogva azonban tört előre. Az előfutamokon egyre jobb teljesítményt ért el, az utolsó kettőn második és a harmadik helyet szerzett.

    Összesítettben a 72 fős OKJ mezőnyben a 14. helyen jutott a szuper futamba. Itt két rossz döntéssel, több pozíciót is vesztett, így a döntőben a 19. rajthelyet foglalhatta el. 

    Fotó: Molnár Martin

    Erre a futamra nagyon felszívta magát, és valósággal szárnyalt. 12 pozíciót javított, végig kimagaslóan jó köridőket futott és végül a 7. helyen ért célba. 

    „Nagyot ment a kölyök! – lelkendezett Molnár Zoltán, Martin édesapja. – A döntő után sokan gratuláltak, olyanok is, akikkel nem vagyunk közeli kapcsolatban.“

    Hát igen, egy CF futam döntőjében 12-őt előzni, nem kis dolog. 

    „Jó hétvégénk volt, de a döntőt élveztem a legjobban, ahol nagyon jó csatákat vívtunk – mondta Molnár Martin. – Az időmérő sikerülhetett volna jobban és akkor az előfutamokon is jobb rajtpozícióm lett volna.

    Molnár Martin
    Fotó: Molnár Martin

    A szuper futamon két rossz döntést is hoztam, nem zártam be időben az ajtót, először négyen, aztán hárman előztek meg. Ezt nem szabad megengedni egy ilyen erős mezőnyben. 

    A döntő már rendben volt. Kicsit szerencsém is volt, mert egy kő kilyukasztotta a hűtőmet, folyamatosan folyt belőle a víz és ha lett volna még egy kör, akkor már vissza kellett volna venni a tempót. 

    Zuerában többször is versenyeztem. Eddig nem tartozott a kedvenc pályáim közé, de most gyorsan összeállt minden és egyre jobban tetszik. 

    Remélem, két hét múlva még sikeresebbek leszünk.“

    Fotó: Molnár Martin

    A mezőny marad Zuerába, bár a versenyzők kapnak másfél hét szabadságot, a gokart Európa-bajnokság második futama előtt, amelyet szintén ezen a pályán rendeznek. 

    Molnár Martin, OKJ-eredmények

    Résztvevők: 72
    Időmérő csoport: 5.
    Időmérő: 15.
    CD előfutam: 5. -> 12.
    AC előfutam: 6. -> 8.
    CE előfutam: 5. -> 5.
    BC előfutam: 6. -> 2.
    CF előfutam: 5. -> 3.
    Előfutamok összesen: 14.
    Szuper futam 1: 7. -> 13.
    Összesített eredmény a döntő előtt: 19.
    Döntő: 19. -> 7.

    Molnár Martin a Champions of the Future bajnokság OKJ kategóriájában 9 ponttal a 16. helyen áll.

    A verseny teljes eredménylistája itt található.

    Kiderült hol tér vissza Loeb a WRC mezőnybe 

    0

    A Monte-Carlo Rallyn aratott fantasztikus győzelem után a kilencszeres rally világbajnok Sébastien Loeb rajthoz áll a Portugál Rallyn is az M-Sport csapatában. 

    Az M-Sport bejelentette, hogy a Monte-Carlo Rally után a Portugál Rallyn, a Rally Világbajnokság negyedik helyén tér vissza Sébastien Loeb. 

    A francia legenda a Monte-Carlo Rallyn szenzációs teljesítménnyel győzelemre vezette az M-Spoirt csapatát a Ford Puma Rally1 debütáló versenyén. Loeb összesen hat szakaszgyőzelmet aratott a Montén, és az utolsó szakaszokon sikerült megelőznie a defektet összeszedő toyotás Sébastien Ogier-t. 

    Felsorolni is nehéz, hogy Loeb hány sorozatban és futamon indul, illetve indult már idén, azonban így is jut ideje a WRC futamokon való indulásra is, navigátorával a matematika tanárnő, Isabelle Galmiche-vel. 

    A kilencszeres rally világbajnok indulásával összesen öt Puma Rally1-es autót indít az M-Sport Portugáliában, ahol a Rally Világbajnokság 50. születésnapját is fogják ünnepelni, így még nagyobb öröm, hogy a rallysport legeredményesebb versenyzője is rajthoz áll a murvás versenyen. 

    “Az egyik legjobb emlékem, amikor a Ford Puma Rally1-et vezethettem és sikerült megnyernem a Monte-Carlo Rallyt – mondta Sébastien Loeb. – Az M-Sport csapata nagyszerűen dolgozott és azonnal minden problémát megoldott azon a versenyen. Így sikerült megszereznünk 80. WRC futamgyőzelmünket. Egy nagyszerű csapatban, egy nagyszerű autóval hihetetlen győzelmet arattunk a szezonnyitón.” 

    Loeb jól ismeri a portugál szakaszokat is. 

    “A Portugál Rally idején éppen üres hely volt a naptáramban – mondta a kilencszeres rally világbajnok. – 2019-ben már indultam az idei portugál szakaszokon, így tudom, hogy miként érhetünk el ott is sikert. Ezért is választottam idei második WRC futamomnak Portugáliát. A másik érv a verseny mellett a murvás szakaszok voltak, mert szerettem volna az autót ezen a felületen is kipróbálni.” 

    Greensmith: Fantasztikus a Puma az aszfalton 

    0

    Gus Greensmith nagyon elégedett a Ford Puma Rally1 aszfaltos teljesítményével, így magabiztosan várja a jövő heti Horvát Rallyt. 

    Kiválóan kezdte az idei Rally Világbajnoki szezont az angol Gus Greensmith, aki a Monte-Carlo Rallyn megszerezte első szakaszgyőzelmét a WRC top kategóriájában, majd a versenyt a Svéd Rallyhoz hasonlóan az ötödik helyen zárta, amivel az M-Sport Horvátországban induló versenyzői közül a legjobb helyen áll a bajnokságban. 

    A 25 éves angol versenyző bízik a hasonlóan jó folytatásban, miután szerinte a Ford Puma Rally1 igazán aszfalton nyújt kimagasló teljesítményt. 

    “A csapat és az autó is fantasztikus teljesítményt nyújtott a részben aszfaltos Monte-Carlo Rallyn – mondta Gus Greensmith. – Így magabiztosan várjuk a Horvát Rallyt, mely előtt e tesztünk is kiválóan sikerült. A felkészülésünk egy Montéhoz hasonló szakaszon zajlott és nagyszerű volt az autót vezetni. Egyszerűen fantasztikus a Puma az aszfalton, ezért szeretnénk Horvátországban is jól érezni magunkat és jó szereplést bemutatni. Hosszú idő telt el Svédország óta, így már nagyon várjuk a horvát versenyt.” 

    Gus Greensmith világbajnoki negyedik helyének köszönhetően Kalle Rovanpera és Thierry Neuville után a harmadik helyről indulhat Horvátországban az első napon. 

    Az idei Horvát Rallyn, mely a Rally Világbajnokság harmadik versenye lesz, összesen 20 szakaszt kell teljesíteni, így a versenytáv 291,84 km lesz.  

    Breen ezért bízik jó eredményben 

    0

    Craig Breen, az M-Sport ír versenyzője a harmadik helyezéssel kezdte az idei Rally Világbajnoki szezont a Monte-Carlo Rallyn, így Horvátországban is hasonlóan jól szeretne szerepelni. 

    A 32 éves Craig Breen nagyszerű harmadik helyen zárta a szezonnyitó Monte-Carlo Rallyt Sébastien Loeb és Sébastien Ogier mögött, majd egy kevésbé sikeres Svéd Rally következett számára. 

    Az M-Sport ír versenyzője bízik benne, hogy a Montén mutatott formáját Horvátországban is be tudja mutatni. 

    “Tavaly nagyon tetszett a Horvát Rally, ezért már nagyon várom az idei versenyt is – mondta Craig Breen – Igazából az aszfaltos versenyek fekszenek jobban, így ezért is várom a horvát versenyt. A múlt héten nagyon jól sikerült a tesztünk, jó volt újra az autóban ülni és elégedett voltam mindennel. Bízunk benne, hogy sikerül a Montén mutatott teljesítményt Horvátországban is megismételni. A szakaszok kissé hasonlítanak a tavalyiakhoz, ezért bizakodva várjuk a versenyt.” 

    Az eddig 70 WRC futamon indult Craig Breen, aki tavaly a nyolcadik helyen zárt a Hyundai autójával déli szomszédunkban, két versenyt követően a Forddal a Rally Világbajnokság hetedik helyén áll, így a horvát verseny első napján az ötödik helyről rajtolhat. 

    Az idei Horvát Rallyn, mely a Rally Világbajnokság harmadik versenye lesz, összesen 20 szakaszt kell teljesíteni, így a versenytáv 291,84 km lesz.  

    Turán nyerte a Legendák Tornáját

    0

    Igen szoros versenyben Turán Frigyes nyerte a Legendák Tornáját, így egy éven keresztül ő lehet a vándorserleg büszke tulajdonosa. A döntőben ugyan Kiss Norbert ért elsőnek célba, de bóját döntött, emiatt pedig öt másodperc büntetést kapott, amivel a második helyen végzett. A bronzmeccset Turi Tamás nyerte Talmácsi Gábor ellen.

    Délután négy órakor a legjobb nyolc versenyző összecsapásával folytatódott a Legendák Tornája, amelynek a 18-as selejtezője is parázs csatákat hozott. Az időjárás egyre kegyesebb lett a szurkolókhoz, a hideget némi napsütés ellensúlyozta.

    Az első kieső már az első futamon megvolt, amikor Benik Balázs pályát tévesztett, ezért 30 másodperces büntetést kapott.

    A legjobb időt Turán Frigyes autózta, aki mögé Kiss Norbert zárkózott fel a harmadik helyre. Őket követte Turi Tamás és Talmácsi Gábor.

    Fotó: Gyenes Attila // RabócsiRing

    Csakhogy Csomós Mixit a háromhengerező Suzuki hátráltatta, Hadik András pedig elvesztette a jobb hátsó kerekét, ezért ők egy pótfutamon mérkőzhettek meg egymással.

    A tavalyi Országos Rallybajnokság első és második helyezettjének külön csatáját Csomós nyerte, de mind a ketten top 4-es időt autóztak, így elvileg tovább jutottak. Ám hamarosan kiderült, hogy mindketten bóját ütöttek, így öt másodperc büntetést kaptak.

    Az elődöntőben az egyik ágon Turán Frigyes és Talmácsi Gábor kerültek össze. Bár Talma nagyon szép íveket rajzolt, Turán volt a gyorsabb. A másik ágon Kiss Norbi nem sok esélyt adott Turi Tamásnak.

    Fotó: Gyenes Attila // RabócsiRing

    A bronzmeccsen Turi Tamás és Talmácsi Gábor nagyon szoros meccset vívtak, Turi igen látványosan vette az utolsó két kanyart és egy kicsivel több, mint orrhosszal nyert.

    „Sokat bakiztam, de legalább dobogón állok” – nyilatkozta Turi a célban.

    „A titkos célom az volt, hogy a top 4-ben végezzek – mondta Talma, aki hozzátette, hogy a levezetőkörben próbálta ki először a bal láb féket, amivel jövőre még gyorsulhat.

    A döntőben még szorosabb csata folyt Kiss Norbi és Turán Frigyes között. A célvonalon Kiss Norbi ért ugyan át elsőnek, de mivel bóját döntött, Turán nyerte a Legendák Tornáját.

    „Gratulálok Fricinek, nyertem, de bóját döntöttem, így biztosan második lettem” – mondta Kiss Norbi a célban. Az addig őt ünneplő közönség is tőle tudhatta meg a végeredményt.

    „Nagyon jó verseny, fair küzdelem volt, köszönöm, hogy itt lehettem” – foglalta össze Turán Frigyes, a 2022-es Legendák Tornája győztese.

    Részletes eredménylista itt található

    Legendák Tornája: Kiss Norbi a gokarttal, Benik az RX-szel volt a leggyorsabb

    0

    A háromszoros kamion Európa-bajnok, Kiss Norbert volt a legjobb a Legendák Tornája 18-as selejtezőjén. A gokartot megnyerte, dirftautóval második lett, míg az RX autóval az ötödik helyet szerezte meg, így összesen 49 ponttal, elsőként jutott a legjobb nyolc közé, ahol Benik Balázs, Talmácsi Gábor, Turán Frigyes, Csomós Mixi, Kancsár Ferenc, Hadik András és Turi Tamás lesz az ellenfele. 

    Jó hangulatban, minimális hóeséssel és egy kicsit több napsütéssel vette kezdetét a Legendák Tornája húsvéthétfőn a RabócsiRingen.

    A 18 legendának nem kis feladattal kellett megküzdenie. A gokart még csak-csak ment mindenkinek, de a hibrid Suzuki rallycross autó és a drift BMW is alaposan próbára tette a versenyzőket.

    Fotó: Gyenes Attila // RabócsiRing

    A négykerék-hajtású Suzukinál az orrtolás és a keresztbe csúszás közti átmenet megtalálása volt a legnehezebb feladat, míg a drift BMW-vel a legtöbb nem drifternek szinte meg kellett erőszakolni magát, hogy a keresztbe induló autót ne akarják megfogni.

    A depóban szinte csak vigyorgó arcokat lehetett látni, akik széles mozdulattal mesélték, hogyan forogtak meg, hogy mennyire keresgélték a H-váltót, de akadt olyan versenyző is, aki bevallotta, nem jó lábbal fékezett.

    „Írhatom azt, hogy sokat bénáztak a versenyzők?” – kérdeztem Hadik Andrástól, aki éppen a driftes élményeit próbálta megemészteni. „Írhatod, persze – mondta elgondolkozva, majd nevetve hozzátette: – És igaz is.”

    Sokan tippeltek arra, hogy az egyes szakágak képviselői lesznek előnyben, de ez már az első pillanatban megdőlt.

    Fotó: Gyenes Attila // RabócsiRing

    A hibrid rallycross Suzukival Benik Balázs volt a leggyorsabb, Turán Frigyes előtt. Némi meglepetésre a gyorsasági motoros világbajnok, Talmácsi Gábor érte el a harmadik időt, aki mögött Csomós Mixi, Kiss Norbert, Szabó Krisztián, Turi Tamás és Asi volt a sorrend.

    Bár első ránézésre a gokartnak kicsit nagy volt a RabócsiRing, a versenyzők ezt cáfolták, és szinte mindenki úgy nyilatkozott, hogy igen élvezetes volt menni vele.

    Gokarttal a legjobb időt a háromszoros kamion Európa-bajnok Kiss Norbert érte el, megelőzve Turán Frigyest, míg a kétszeres Rotax Max gokart világbajnok, Kancsár Ferenc lett a harmadik. Őket követte az egykori gokartos Benik Balázs, Talmácsi Gábor, Szabó Krisztián, ifj. Kiss László és Kiss Pál Tamás.

    A drift még érdekesebb eredményt hozott, főleg azután, hogy Piskolty Kevin a saját szakágában hibázott és megforgott. A pontozóbírók szerint a drifter Grózinger Zsolt volt a legjobb, a második helyen pedig Kiss Norbi végzett, de a meglepetések sora folytatódott: Csomós Mixi, Kancsár Ferenc, Benik Balázs és Talmácsi Gábor volt a további sorrend.

    Miután a tesztek némi csúszással értek véget, a 18-as selejtező után a legjobb nyolc között már csak az RX autókkal mérkőznek meg egymással a versenyzők.

    A 18-as selejtező teljes eredménylistája itt található.

     

    Millener: Bíztatóak az előjelek 

    0

    Richard Millener, az M-Sport csapatvezetője bizakodva várja a Horvát Rallyt, miután csapatának versenyzői sikeres teszttel készültek a szezon első aszfaltos versenyére. 

    Az M-Sport csapata a Monte-Carlo Rallyn már megmutatta aszfaltos teljesítményét, hiszen Sébastien Loeb győztesen, Craig Breen pedig harmadikként zárta a szezonnyitót.  

    Akkor azonban előfordult még havas, jeges szakasz is, így az első teljesen aszfaltos verseny a Horvát Rally lesz. 

    Richard Millener bizakodó a Rally Világbajnokság harmadik futama előtt. 

    “Nagyon biztató teszttel készülhettünk a Horvát Rally előtt, melyet így már nagyon várunk – mondta az M-Sport csapatvezetője. – A januári Montén mutatott erős teljesítményt követően egy kevésbé sikeres Svéd Rally következett, így bízunk benne, hogy aszfalton ismét erősek lehetünk. A tavalyi horvát versenyen jól szerepelt a Ford Fiesta WRC, és kíváncsian várom, hogy láthassuk a Ford Puma Rally1 teljesítményét is ezen a versenyen. Tavaly fantasztikus hangulat volt a versenyen, és ez idén sem lesz másképp.” 

    Az M-Sport csapatával Horvátországban kezdi hét versenyes szezonját Pierre-Louis Loubet, aki egy sikertelen Hyundai szezon és egy súlyos autóbaleset után áll ismét rajthoz versenyen. 

    “Alig várom már, hogy Pierre-Louis Loubet csatlakozzon hozzánk, és vele együtt ismét négy autót indítunk egy versenyen – mondta Millener. – Ismerem Pierre-Louis-t és tudom, hogy keményen dolgozott a felkészülés során. Szerintem nagyszerűen tud majd szerepelni csapatunkban.” 

    Az M-Sport a WRC2-ben is támadni fog Jari Huttunennel. 

    “Jó hír, hogy Jari ismét velünk lesz és az autóval is kezd egyre jobb barátságba kerülni – mondta a csapatvezető. – Nagyon jól szerepelt a Svéd Rallyn, így bízunk benne, hogy Horvátországban is jó eredményt tud elérni.” 

    Az idei Horvát Rallyn, mely a Rally Világbajnokság harmadik versenye lesz, összesen 20 szakaszt kell teljesíteni, így a versenytáv 291,84 km lesz.